Het duurde overigens wel 1,5 maand voordat ze op dit antwoord kwamen.quote:Via de trainer bij Honeywell over het evohome systeem hebben we ook van dit "afrondingsverschijnsel" vernomen.
Dit blijkt bij meerdere Honeywell thermostaten ook te gebeuren, het is dus als het ware "ingebakken" in de diverse software.
Voor de temperatuurregeling zelf is dit uiteraard niet nadelig.
Dit wordt ook bedoeld met de 'fuzzy logic techniek' die in de thermostaten/evohome zit. Moeilijk uit te leggen, maar de regeling komt waar hij wezen moet.
Ik vind de temperatuur meting sowieso vrij zorgelijk.... de woonkamer schommelt soms behoorlijk, terwijl de metingen via bijvoorbeeld een Netamo nagenoeg stabiel zijn.quote:Op donderdag 5 november 2015 12:05 schreef zerox123 het volgende:
Dat heb ik eens nagevraagd bij Honeywell met het volgende antwoord:
[..]
Het duurde overigens wel 1,5 maand voordat ze op dit antwoord kwamen.
En hoe weet je dat het bij Evohome zo werkt als je het systeem zelf niet eens hebt?quote:Op donderdag 5 november 2015 14:30 schreef woekele het volgende:
'afrondingsverschijnsel' is in hun geval een mooi woord voor 'liegen'. Het lijkt door hun 'afronding' altijd alsof de temperatuur dichter bij je setpoint ligt dan in werkelijkheid het geval is. Echte afronding kan 2 kanten op werken. Die van Evohome werkt alleen ten gunste van Evohome. Het heeft ook niks te maken met fuzzy logic.
Woekele begint een beetje de oude zeur van dit topic te worden....quote:Op donderdag 5 november 2015 15:26 schreef zerox123 het volgende:
Ik heb een Evohome en het lijkt er toch echt op dat dat is om de indruk te wekken dat het de temperatuur goed regelt.
Kun jij een goede reden geven om niet de werkelijke temperatuur aan te geven?
De enige manier om het te staven is om er een geijkte thermometer naast te zetten... wat ik nu ga doen. Maar na wat vergelijken met mijn Netatmo lijkt het erop dat de verschillen in meting na 3 dagen gebruik steeds kleiner worden. Ik heb dus niet perse de indruk dat de Evohome moedwillig afwijkingen vertoont om zichzelf mooier voor te doen.... zo'n stelling vind ik ook best naief eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 5 november 2015 22:56 schreef woekele het volgende:
vooral niet ingaan op de inhoudGeef die goede reden eens.
Als een producent de boel probeert te verhullen met mooie woorden mogen we daar best kritisch op zijn. En hoe ik weet dat het zo werkt? Omdat ik het een jaar of 2 heb mogen gebruiken/monitoren/testen.
Vraagje over het moduleren, ik heb ook een uitgebreid systeem:quote:Op vrijdag 6 november 2015 18:18 schreef simonmo het volgende:
En ja , de modulerende regeling is bagger en ze raden het af ( ook zelf ondervonden)
Ik vind het een mooi systeem en neem de minpuntjes voor lief , en kan het iedereen aanraden die een beetje technisch en handig is .
Anders niet aan beginnen , het is geen systeem van installeren en het werkt jaren feilloos .
Dit wou ik even kwijt .
Dank voor je reactie en leuk te lezen dat jij je uitgebreide systeem ook min of meer op dezelfde wijze gebruikt. Bypass zit er bij ons op, wat moet/kan er verder nog ingeregeld worden ?quote:Op zaterdag 7 november 2015 13:25 schreef simonmo het volgende:
Ketel moduleerd zelf ook , wel je installatie inregelen en bypass plaatsen.
Hier staat de ketel het hele jaar door op 45 graden , vloerverwarming heeft niet meer nodig , en de radiatoren op de slp kamers hoeven niet zowarm te worden .
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |