Over anderhalve week krijgen we de sleutels

. Dus afgelopen weekend door weer en wind naar de Hornbach gefietst en thuis een Excelsheet aangemaakt met daarin de verwachte kosten. Ik kon de helft van de posten nog niet invullen, dus ook daar ga ik dit weekend maar eens mee bezig.
Het schuifdeursysteem voor de badkamer (toegangsdeur) gaan we waarschijnlijk bij Hornbach halen. Hun Pertura systeem is misschien duur, maar door vloergeleider (ingefreesd in onderkant deur) wel robuust en dat kan geen kwaad voor iets wat je dagelijks gebruikt

. We willen een deur met 'panelen' van matglas, om zo wat extra licht in de badkamer te krijgen. De deur komt 'voor de wand' te hangen en zal waarschijnlijk niet op slot kunnen (want sluit niet aan op een kozijn), maar ik ben nog aan het kijken of ik een alternatief 'haakje' ofzo kan vinden. Het wordt dus zoiets als onderstaand, maar dan met volledig matglas en zonder deurkom (want lelijk, liever een verticaal handvat). Die klikkap zal later misschien vervangen worden door een andere lijst, afhankelijk van hoeveel budget er nog is en hoeveel zin ik heb om daar moeite in te steken.
![schuifdeur_zps7rpkw8t0.png]()
En toen gingen we verder naar de binnenkant van de badkamer. Het wordt *iets* met grijs en wit. In eerste instantie wilde ik gaan voor vierkante donkergrijze/antraciet vloertegels met langwerpige horizontale witte tegels op de muur. Dat is heel neutraal, maar ben ook bang dat de vloer te donker wordt en er komt daar al zo weinig licht. Dus nu twijfel ik of een lichtgrijze tint niet mooier is, maar ik ben nog geen mooie lichtgrijs tegengekomen

. Nouja, de inspiratie:
Die hyperactieve kleine mozaiektegels krijg ik er nooit doorheen hier, maar wil ik gelukkig ook niet.En toen kwam ik dit tegen

Ik ben blijkbaar wel gecharmeerd van lichtgrijs en tegelstroken, maar dat is zo smaakgebonden, een drama met zelf tegelen (zonder ervaring) en vast ook een stuk duurder

. Misschien badkamer maar gewoon 'standaard' doen en me uitleven op het toilet. Het idee voor het toilet is om er zoiets van te maken, met fonteintje:
![ebeff05a8112bf6fbdc2a225067498a6.jpg]()
Verder nog naar powertools gekeken, wat contracten omgezet en een auto geregeld zodat we zodra we de sleutels hebben ons 'basiskamp' in kunnen richten

. Basiskamp = enige slaapkamer die nu aanwezig is, waar wat stoeltjes en een luchtbed komen te staan met een koffieapparaat, waterkoker en magnetron

. En ik zal hier binnenkort een 'to do'-lijstje posten, als ik de ruwe planning af heb.