Je huisarts raadplegen? Op een mens weet ik het nietquote:Op woensdag 11 maart 2015 17:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mijn binnenkat wordt nooit ontwormt of ontvlooit. Sinds kort hebben we een werkster aangenomen en die heeft een aantal honden en buitenkatten. Ik ben bang dat ze vlooien aan haar jas heeft. Ze hing haar jas tegen mijn jas aan de kapstok en de volgende dag zat mijn arm en nek onder de rode plekjes. Vroeger bij mijn ouders hadden we ook een buitenkat en mijn moeder en ik hadden ontzettend veel last van vlooienbeten.
Ik ga uiteraard mijn kat nu antivlooispul geven en extra goed controleren op wormen. Nog even uitvogelen wat ik tegen vlooien ga geven.
Maar wat doe ik tegen vlooienbeten bij mezelf?
Hmm.. Zonder een bloedmaaltijd een paar dagen. Als je hun goed voert, volgens mij tot 1 jaar. Maar zij kunnen heel ver springen, dus zij blijven echt niet op de jas zitten. Zij voelen trillingen en warmte en koolstof dioxide van voorbijgaande dieren en mensen, dus daar springen zij erop. En zij springen uiteraard op de vloer en op de kussen en op de bed enz, want zij willen graag een gezin beginnen, dus een vrouwtjesvlo gaat heel snel heel veel eitjes leggen zodra zij bij jouw thuis is.quote:En hoe lang blijven vlooien in leven op een jas?
Vlooien kunnen dus erg goed springen, dus een vlo springt makkelijk op de vloer, dan verder op je of je huisdier enz enz.quote:Edit: ik zorg er natuurlijk voor dat mijn jas niet meer aan de kapstok hangt als de werkster komt
quote:Op woensdag 11 maart 2015 18:25 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Ik heb heel veel mooie foto's maar die staan helaas niet online.
Je zal het moeten doen met mijn avatar ... dat Izzy
Dank je voor je antwoord. Ik zal eens kijken wat ik kan doen. Misschien zijn mijn bultjes toeval. Ik heb ze sindsdien niet meer gehad en mijn kat heeft nergens last van. Ze is wit dus neten kan ik wel vinden.quote:Op woensdag 11 maart 2015 21:44 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Je huisarts raadplegen? Op een mens weet ik het nietJe dieren moet je uiteraard behandelen en verder ook het huis behandelen met een omgevingsspray en het huis dagelijks stofzuigen. Maar dat doet de werkster waarschijnlijk al? Alleen het is dan niet handig als zij de vlooien naar binnen brengt (als zij dat inderdaad doet).
[..]
Hmm.. Zonder een bloedmaaltijd een paar dagen. Als je hun goed voert, volgens mij tot 1 jaar. Maar zij kunnen heel ver springen, dus zij blijven echt niet op de jas zitten. Zij voelen trillingen en warmte en koolstof dioxide van voorbijgaande dieren en mensen, dus daar springen zij erop. En zij springen uiteraard op de vloer en op de kussen en op de bed enz, want zij willen graag een gezin beginnen, dus een vrouwtjesvlo gaat heel snel heel veel eitjes leggen zodra zij bij jouw thuis is.
[..]
Vlooien kunnen dus erg goed springen, dus een vlo springt makkelijk op de vloer, dan verder op je of je huisdier enz enz.
quote:Op woensdag 11 maart 2015 19:42 schreef Miss_Isis het volgende:
Nou, ik heb een mailtje gestuurd naar de producent van het foliumzuur om te vragen hoe het nou zit met de dosis per tablet, omdat 1 gram per tablet me niet helemaal correct leek. Tot nu toe ben ik not impressed met hun reactie![]()
Mailwisseling even in spoiler:Heeft de apotheek niet gewoon 5 mg foliumzuur tabletten?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt....En nu wacht ik nog op een inhoudelijk antwoord (als dat nog komt). Ligt het aan mij of is haar reactie gewoon een beetje raar? Zijn er geen regels voor waar voedingssuplementen voor dieren aan moeten voldoen, qua beschrijving en ingrediënten en zo? Of vraag ik naar zwaar geheime dingen oid? Het ziet er vooralsnog naar uit dat ik het foliumzuur uit jouw link maar ga bestellen, DiDA...
Die antwoorden zijn idd een beetje erg summier...Misschien moet je anders even met hun bellen. Ik zat even op hun website te kijken, maar wordt er niet wijzer van. Blijkbaar bevat het inderdaad 0,67 g, dus 670 mg foliumzuur per 1 gram product. En hoe zwaar is 1 tablet?
Verder lees ik op hun websiteBedoelen zij "verminderT de kans op..."?quote:Foliumzuur wordt uit groene bladeren geïsoleerd, verminderd de kans op een open gehemelte bij pups/kittens , derhalve zeer aan te bevelen bij drachtige teven/poezen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er zijn natuurlijk wel regels waar de voedingssupplementen voor dieren aan moeten voldoen, maar het is meer wat op de label mag staan qua informatie en de claims. En het moet goedgekeurde ingrediënten bevatten. Qua hoeveelheid vitamines en mineralen heb je bijv. Fediaf richtlijnen voor compleet en aanvullend voer. Maar die bevatten minimale hoeveelheden en geen maximale hoeveelheden. Je heb ook niet, zoals bij menselijke vitamines, een ADH, want mensen zijn allemaal ongeveer dezelfde (ADH is denk ik, voor een mens van 70 kg?) en bij dieren heb je heel veel verschillen.
quote:Op woensdag 11 maart 2015 20:39 schreef Cici het volgende:
[..]
Zo, ff naar de dierenarts geweest. Collega van Coen.
Zij zei dat als de bult groter wordt, zelf uitdrukken of zo laten en als het gaat ontsteken ik terug moet komen. Maar verder was het advies ook om er zo min mogelijk aan te komen.
Verder beluisterde ze Buttje en zij klonk goed.
Mocht ze snotterig worden moet ik direct komen.
Ze heeft een keer of 3 geniest. Misschien een stofje in haar neus.
Al met al wel goed nieuws.
De kat loopt overigens niet langs de kapstok. Ze mag niet in de gang want dan plast ze op de deurmat omdat er andere katten tegen de voordeur plassen. Maar wij lopen natuurlijk wel langs de kapstok dus op ons zouden luizen wel springen. Ik ga extra opletten.quote:Op woensdag 11 maart 2015 21:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dank je voor je antwoord. Ik zal eens kijken wat ik kan doen. Misschien zijn mijn bultjes toeval. Ik heb ze sindsdien niet meer gehad en mijn kat heeft nergens last van. Ze is wit dus neten kan ik wel vinden.[quote]
Neten zijn van luizen he.Vlooienbaby's zitten in de omgeving en die zie je zonder een grote loep niet.
https://www.facebook.com/(...)7676/?type=1&theaterquote:Wat is het knapste dat je jouw hond of kat geleerd hebt?
Laat het ons voor 19 maart weten of zien onder dit bericht en maak kans op een leuk pakketje voor je huisdier! Het 'knapste' kan van alles zijn; een grappig trucje, maar bijvoorbeeld ook het afleren van ongewenst gedrag
Ik had hem al gezien en meegedaan.quote:Op woensdag 11 maart 2015 22:09 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
Beaphar heeft een erg leuke wedstrijd op de FB:
[..]
https://www.facebook.com/(...)7676/?type=1&theater
Al veel leuke reacties en foto's. Blijkbaar doen veel mensen Tricks en Dog dance
Ik zal het even met de anti-discriminatie groep bij Beaphar overleggenquote:Op woensdag 11 maart 2015 22:28 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Ik had hem al gezien en meegedaan.
Mijn chinchilla s roepen discriminatie en vragen of er ook een wedstrijd voor chinchilla s komt.
quote:Op woensdag 11 maart 2015 22:36 schreef oh-oh het volgende:
Oh ja ik had hem al gezien, toch maar even meegedaan
Interessante vraag!quote:Op woensdag 11 maart 2015 23:22 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Hallo DDA,
Even kort iets wat ik me afvroeg (hopelijk nog niet eerder gevraagd): waarom wordt voor dieren andere anesthesie gebruikt dan voor mensen? Voor mensen wordt bijvoorbeeld geen ketamine gebruikt, terwijl dat in de diergeneeskunde vrij standaard is. Weet jij hoe dat komt?
Lol, precies!quote:Op woensdag 11 maart 2015 22:05 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]Je ben de meest bezorgde ratteneigenaar in hun praktijk, vermoed ik
Maar tja, beter te veel zorgen maken dan iets missen.
quote:Op donderdag 12 maart 2015 07:02 schreef Cici het volgende:
[..]
Lol, precies!
En ik weet hoe snel het kan gaan bij ratten....
Scheelt ook wel dat ik voor een simpele controle waar geen medicijnen bij nodig zijn niks hoef te betalen, dan ga je ook wat sneller
Niemand gaat een kat "steriliseren", dus alleen de zaadleiders doorknippen. Tenzij je voor Dirk een flitsende carrière als "zoekkater" had gewildquote:Op donderdag 12 maart 2015 09:40 schreef Duderinnetje het volgende:
Nog een vraag, uit nieuwsgierigheid:
Dirk is in/door het asiel gecastreerd. Toch heeft hij nog wel balletjes. Halen ze die niet meer weg? Als ik google kom ik tegen dat ze er wel afgaan, maar ook stellige beweringen dat het niet meer gebeurt.
Het zou toch sterilisatie zijn, als ze ze laten zitten? Of zijn ze 'leeg'?
quote:Op donderdag 12 maart 2015 10:14 schreef Queller het volgende:
Zie je die haakjes dan zelfs zitten?
Ja, logisch, anders zeg je het hier niet....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Overigens, sterkte met de testen, hopelijk was ie vals positief!Hier hangt ook nog wat, maar in vergelijking met wat er hier eerst onder hing, is er inderdaad echt helemaal niks meer te zienquote:Op donderdag 12 maart 2015 10:19 schreef Duderinnetje het volgende:
Dirk heeft een gladde piemel! Hij heeft hem net nog uitgebreid zitten bestuderen zelf. Met zo'n verbaasde blik.![]()
Dus hij heeft lege balletjes! Dan is het raadsel opgelost. Ik las vanochtend ergens dat na castratie echt helemaal niets meer te zien is, dus ik dacht even: wat doen die ballen daar.![]()
Dirk vrijt heel soms ook met een bepaald kleedje En we hebben net geconstateerd dat hij keurig een gladde piemel heeft.quote:Op donderdag 12 maart 2015 10:28 schreef Sorella het volgende:
Mijn kater is 2 jaar terug geholpen maar regelmatig melkt hij een kussen van de krabpaal en dat vind hij zo lekker dat zijn achterlijfje begint te pompen zeg maar. mijn andere kater heeft dat gedrag nooit meer vertoond nadat hij geholpen is en voor die tijd probeerde hij het op de poes die daar natuurlijk niet van gediend was.
Beide zijn met 5 maanden geholpen.
Geen idee of dit typisch gedrag is bij een kater die gesteriliseerd is in plaats van gecastreerd ?
quote:Op donderdag 12 maart 2015 10:19 schreef Duderinnetje het volgende:
Dirk heeft een gladde piemel! Hij heeft hem net nog uitgebreid zitten bestuderen zelf. Met zo'n verbaasde blik.![]()
Dus hij heeft lege balletjes! Dan is het raadsel opgelost. Ik las vanochtend ergens dat na castratie echt helemaal niets meer te zien is, dus ik dacht even: wat doen die ballen daar.
Ja, die kan je makkelijk zien. De haakjes verdwijnen ongeveer 6 weken na de castratie.quote:Op donderdag 12 maart 2015 10:14 schreef Queller het volgende:
Zie je die haakjes dan zelfs zitten?
Ja, logisch, anders zeg je het hier niet....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 12 maart 2015 10:25 schreef Holyme het volgende:
Dank je welSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Overigens, sterkte met de testen, hopelijk was ie vals positief!Hier doet Fritz dat. Of in elk geval doet ie iets dat er op lijkt. Voor mijn gevoel heeft het minder met voortplanten en meer met overheersing te maken. Hij neemt mijn pantoffel in de houtgreep en gaat er dan een beetje mal mee doen. En hij maakt geluid (beetje bozig grommen).quote:Op donderdag 12 maart 2015 10:28 schreef Sorella het volgende:
Mijn kater is 2 jaar terug geholpen maar regelmatig melkt hij een kussen van de krabpaal en dat vind hij zo lekker dat zijn achterlijfje begint te pompen zeg maar. mijn andere kater heeft dat gedrag nooit meer vertoond nadat hij geholpen is en voor die tijd probeerde hij het op de poes die daar natuurlijk niet van gediend was.
Beide zijn met 5 maanden geholpen.
Geen idee of dit typisch gedrag is bij een kater die gesteriliseerd is in plaats van gecastreerd ?
Van mij mag hij dat niet. Vindt ie stom.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |