Oksel | zaterdag 7 februari 2015 @ 16:24 |
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier. Eerstvolgende meet: * 200km Citadelroute op zondag 1 maart * 300km Ardennendriehoek (de beruchte) op zaterdag 28 maart * 400km Maas-Ourthe op zaterdagavond 25 april * 600km Rondom de Eifel op zaterdagochtend 13 juni * 200km Vennbahn op zondag 20 september * zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijk Wij doen aan Strava Nuttige links: Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrennen in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in Spanje
![]() ![]() Everyday is legday! ![]() Elkaar helpen! ![]() Zie hier, Kaasplankje squat ook al 100kg ![]() | |
Oksel | zaterdag 7 februari 2015 @ 16:25 |
Dat vrouwtje die mij er nog wel eens affietste, uit het wiel fietste, etc. fietst nu bij Raboliv.![]() | |
buzz1291 | zaterdag 7 februari 2015 @ 16:42 |
Die op die tweede foto rij , middelste, kun je slechts met gevaar voor eigen leven oraal bevredigen. | |
Levitas | zaterdag 7 februari 2015 @ 16:48 |
Dus alleen maar lange, langzame ritten hoeven niet per sé een beter resultaat te geven dan HIIT trainingen. Voor degene met wat minder tijd (zoals ikzelf) is 't eigenlijk zelfs efficiënter om kortere trainingen op hogere intensiteit te doen, maar uiteraard is afwisseling (en doen wat je leuk vind) hierbij de key.. | |
Oksel | zaterdag 7 februari 2015 @ 16:48 |
Die foto's zijn Fake denk ik Buzz. | |
quinoahipster | zaterdag 7 februari 2015 @ 16:52 |
Mountainbiken ![]() | |
Oksel | zaterdag 7 februari 2015 @ 16:53 |
Ik denk dat er meer winst valt te behalen wanneer je naast 't fietsen ook krachttraining doet, en dan vooral voor core & benen. | |
Oksel | zaterdag 7 februari 2015 @ 16:53 |
Ja, morgen maar weer. Hier in Delden tochtje. | |
quinoahipster | zaterdag 7 februari 2015 @ 16:55 |
Vanochtend nog ff gereden, mooi bevroren ondergrond. Eind van de rit ging het dooien en begon te toplaag modderig te worden. Morgen zal wel een kliederzooi worden ![]() | |
Oksel | zaterdag 7 februari 2015 @ 16:56 |
Achja. Elke tocht hier in Twente is een baggerzooi. Veluwe is vaak veel droger, mooier en sneller. Qua racefietsen is Twente prachtig, qua ATB'en is het ruk. Alhoewel 't vast een stuk mooier is dan Friesland / Groningen ![]() | |
Levitas | zaterdag 7 februari 2015 @ 16:57 |
Oh en bijna vergeten te vertellen dat ik vandaag bijna(!) weer op m`n muil ben gegaan.. Reed op het fietspad en er stond rechts half op het fietspad een auto van PostNL geparkeerd. Met de neus naar mij toe. Bezorger stapte net weer in de auto na het afgeven van een pakketje en was er 99,9% zeker van dat hij me had gezien (oogcontact gehad). Dus iets naar links op het fietspad gegaan om veilig te kunnen passeren, maar terwijl ik passeerde vertrok hij weer. Moest dus als een malloot uitwijken en er zat zo`n afvoergoot, dus voorwiel schoof weg, maar wist nog nét controle te houden. Grappig wel om te zien dat HR ineens 25 slagen hoger zat ![]() | |
dop | zaterdag 7 februari 2015 @ 17:22 |
Vandaag onderhoud gedaan alles in en uit elkaar gehad en schoon gemaakt. fucking pekel water gaat overal zitten maar het loopt weer als een zonnetje nu over trainen: Plezier in wat je doet , dat is als recreant verreweg het belangrijkste. trainen om het trainen moet je lekker aan de profs over laten. | |
muzas | zaterdag 7 februari 2015 @ 17:25 |
Ik ook niet, hou niet zo van oude meuk, mis de connectie ermee. Maar staal in een modern jasje begin ik steeds geiler te vinden. Kaas wees me er al eens op met die de rosa's ![]() | |
muzas | zaterdag 7 februari 2015 @ 17:27 |
Maar dat soort klassieke geo's en ranke buizen zien er in mijn maat vaak zo debiel uit ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 7 februari 2015 @ 17:38 |
Een vriendelijke jongeman complimenteerde zojuist mijn rijwiel ![]() | |
quinoahipster | zaterdag 7 februari 2015 @ 17:49 |
![]() | |
Patroon | zaterdag 7 februari 2015 @ 17:56 |
Het ene sluit het ander niet uit. Alleen maar langzaam zal niet helpen, alleen maar HIIT zal ook niet goed zijn. Laatst postte ik hier nog een artikel waarin stond dat je zelfs bij weinig tijd veel rustige trainingen moet doen. Ach, als je niet veel tijd hebt om te trainen, zou ik mij hier helemaal niet druk om maken. Gewoon lekker genieten van het fietsen en doelen daar op af stellen. Of je nou door effectief trainen 40% vooruitgang boekt of 30%, het verschil zal je toch niet merken. | |
Patroon | zaterdag 7 februari 2015 @ 17:58 |
Net terug van 4 duur + 6x3min op omslagpunt + 3min rust. Laatste uur moest ik weer tegen de wind in terug en dat ging niet echt lekker, had wat te weinig eten mee en alleen water in de bidon. Laatste 30min stond ik geparkeerd en kon ik zo van me stokje gaan. ![]() Nu is buikje weer vol en kast leeg ![]() | |
KnutdeIJsbeer | zaterdag 7 februari 2015 @ 18:05 |
Ik had dat filmpje ook gezien maar een week lang D1 training "until exhaustion" en dan zou je maar op 10 tot 12 uur per week uitkomen Uh, oké. | |
ratatat | zaterdag 7 februari 2015 @ 18:50 |
Waar fiets je eigenlijk op als je hongerklop hebt. Eiwitten en vet? | |
Patroon | zaterdag 7 februari 2015 @ 18:53 |
Dan is de glycogeen voorraad in je spieren en lever op. Dus volledig op vet. Tijdens inspanning verbrand je altijd een combinatie van glycogeen en vet, ook al zit je in de maximale vet verbranding. Als de glycogeen dus op is, ga je niet zo snel meer ![]() Voordat het lichaam aan de eiwitten begint ben je al wat verder. Die worden dan uit de spieren gehaald. Gebeurd soms bij extreem lange inspanningen. Kenmerkend aan zo'n ammoniak lucht. Komt niet vaak voor. | |
ratatat | zaterdag 7 februari 2015 @ 19:00 |
Die ammoniak lucht had ik vroeger heel vaak. Reed mezelf helemaal de vernieling in en dan thuis helemaal stuk en met zo'n vieze ammoniak lucht onder de douche. Was dus blijkbaar m'n spieren aan het oproken. | |
Patroon | zaterdag 7 februari 2015 @ 19:02 |
ff willekeurige bron
| |
dop | zaterdag 7 februari 2015 @ 19:17 |
Ketose | |
ddx | zaterdag 7 februari 2015 @ 19:49 |
Zo rondje Markermeer gedaan, zag eruit als mijnwerker op het eind ![]() Flink doorgereden, Frank blijft maar rammen op kop, die zat gemiddeld op 250w bij hartslag van 135 ![]() Zoals ook vorige keren zit hij eigenlijk continu 20 hartslagen lager te fietsen. In begin flinke tijd rond omslagpunt gereden (tenminste ik schat mijn omslagpunt ergens rond de 170) Leuk voor de verandering, maar niet een tempo om iedere week te fietsen. https://www.strava.com/activities/251636526 | |
Tommeke | zaterdag 7 februari 2015 @ 20:11 |
Luca approves!![]() | |
buzz1291 | zaterdag 7 februari 2015 @ 20:23 |
Google maar eens op die Ferrari rode Masi fietsen, vroegah onbetaalbaar duur, net zoals een Gios Torino dus. Liep het kwijl me bekant uit de mond. Buurman had zo'n Gios met Campa Record of Super Record afgemonteerd. Altijd grote verhalen, maar sturen kon die niet, alleen maar herd rechtuit trappen. En vijf dagen in de week poetsen en polijsten. | |
kanovinnie | zaterdag 7 februari 2015 @ 23:29 |
Sinds wanneer heb jij een baardige baard ? | |
Gripper | zondag 8 februari 2015 @ 09:17 |
Goeie baard ddx!! Daar kan je op een 200 of 300 prima mee voor de dag komen ![]() | |
kaasplankje | zondag 8 februari 2015 @ 09:35 |
3 weken nog jongen | |
Patroon | zondag 8 februari 2015 @ 09:55 |
Hoogstwaarschijnlijk ben ik er bij de 200 niet bij. Hele maand maart zit vol. Zaterdag 28 febr rij ik een trainingskoers. 8 t/m 15 maart op Mallorca 22 mrt ICW Middelstum (trainingskoers) 27 t/m 29 maart in Tecklenburg. Toch wel goed idee om dan even 2 weekenden in maart thuis te zijn ![]() [ Bericht 25% gewijzigd door Patroon op 08-02-2015 10:03:48 ] | |
kaasplankje | zondag 8 februari 2015 @ 09:59 |
![]() | |
Tommeke | zondag 8 februari 2015 @ 10:03 |
Sleen is 21 februari Patty! | |
Patroon | zondag 8 februari 2015 @ 10:04 |
Ja daar ga ik heen! | |
kaasplankje | zondag 8 februari 2015 @ 10:09 |
Dan heb je toch tijd om naar de 200 te komen of ben je bang dat je eraf gereden wordt? Goede training voor de GF Sportful ook. | |
Patroon | zondag 8 februari 2015 @ 10:11 |
Dat weekend wel tijd, maar ik ben al niet veel thuis in maart en ben geen vrijgezel he ![]()
| |
kaasplankje | zondag 8 februari 2015 @ 10:30 |
Geeft niet hoor Tommeke. ![]() | |
dop | zondag 8 februari 2015 @ 10:33 |
hij heeft gewoon geen kut te vertellen thuis ![]() | |
Patroon | zondag 8 februari 2015 @ 10:35 |
![]() | |
dop | zondag 8 februari 2015 @ 10:58 |
Tja , je moet wat over hebben voor sex op regelmatige basis ![]() maar goed de helft van het topic die nu stiekum zitten te lachen hebben zelf niet eens door dat ze thuis ook niks te vertellen hebben ![]() | |
Patroon | zondag 8 februari 2015 @ 11:02 |
Ik denk dat ik, gezien het gemiddelde, aardig wat vrijheid geniet. Mijn broer krijgt bijvoorbeeld een sneer als hij 2 dagen achter elkaar op de fiets stapt ![]() Ik fiets nu bijna 12u + 2u KT per week, naast 40u werken. Ze geeft me alle ruimte, maar maart is gewoon druk, en wil zelf ook niet elk weekend weg zijn. | |
RealBizkit666 | zondag 8 februari 2015 @ 11:43 |
Heeft ze tenminste genoeg tijd om haar minnaar langs te laten komen. ![]() | |
KnutdeIJsbeer | zondag 8 februari 2015 @ 11:47 |
Barney.gif | |
buzz1291 | zondag 8 februari 2015 @ 12:00 |
Is 2u KT wat ik denk dat je daar mee bedoeld en dat op 7 dagen? Stakker! ![]() | |
Oksel | zondag 8 februari 2015 @ 12:17 |
![]() Nou, nog niet fit. 2 uur op de fiets gezeten, leeg. 1 uur op HS 180 gefietst. ATB, dan zit ik daar altijd zo aan. Kutsport. Maar ook lage glycogeenvoorraad door lage kcal inname momenteel. En daarnaast lekker kuchen en oorontsteking. Is die 200 al over 3 weken? Mooi. Reken er maar op dat ik er af moet ![]() | |
kanovinnie | zondag 8 februari 2015 @ 14:06 |
Weer heenrijden vanaf Utrecht? | |
kaasplankje | zondag 8 februari 2015 @ 14:18 |
Ik ga met de auto voordaags kano, heb wel nog een stoeltje vrij voor iemand. | |
janatwork | zondag 8 februari 2015 @ 14:18 |
Ik moet die zaterdag nog werken. Na mijn werk stap ik in de auto en rij ik naar Limburg. Zijn er al overnachtingsplannen? | |
kaasplankje | zondag 8 februari 2015 @ 14:19 |
Ik heb al gereserveerd dezelfde B&B als vorig jaar. | |
MarcoD | zondag 8 februari 2015 @ 14:27 |
Ik denk dat niemand zin heeft om heen te rijden, misschien dat ik dan met de trein ga op zaterdag en dan een rondje limburg doe. Overnachten in stayokay als ze een plekje hebben tenminste, kan ik 10 minuten langer slapen ![]() (als het weer een beetje te pruimen is tenminste ![]() | |
Oksel | zondag 8 februari 2015 @ 14:31 |
Ik rij denk ik gewoon 's ochtends vroeg die kant op. Heb nog ruimte voor 1-2 mensen in de auto. De 200 hebben we 't over toch? | |
kaasplankje | zondag 8 februari 2015 @ 14:34 |
Als het weer te pruimen is doe ik zaterdag mss rondje mee. | |
poiuytr | zondag 8 februari 2015 @ 14:36 |
Betere toertochten pakken. Vasse, Holten, Markelo, Lemele, Nijverdal, Hellendoorn, Rijssen (nieuwe route zijn ze aan het maken), Haaksbergen omgeving van Lochem (al is dat geen OV meer) kan je prachtig mountainbiken. Tuurlijk gaat er niks boven de Veluwe of Limburg maar hier in Twente mogen we echt niet klagen over de bossen en aantal routes. Zoals vandaag mountainbike je ook van de minste routes/ omgeving die er is (Delden) saaie bedoeling daar. | |
kanovinnie | zondag 8 februari 2015 @ 14:36 |
Dit. B&b was prima maar stayokay lijkt me relaxter. | |
MarcoD | zondag 8 februari 2015 @ 14:38 |
meereizen met trein=40% korting btw en goede aansluiting vanuit hier naar Maastricht! | |
kaasplankje | zondag 8 februari 2015 @ 14:40 |
Je kan daar bij B&B Droste alleen niet je fietsie binnenzetten maar die kan je wel bij mij in de auto kwijt voor de nacht. | |
kanovinnie | zondag 8 februari 2015 @ 14:40 |
#datmoestenwedanmaardoen | |
kaasplankje | zondag 8 februari 2015 @ 14:41 |
Stayokay is wel duurder, en lig je op slaapzaal. | |
janatwork | zondag 8 februari 2015 @ 14:42 |
Ik vind 31 euro om met 6 andere op een kamer te mogen slapen een slechte deal... Ben je mooi het zaadje als het 5 dronken gasten met een vrijgezellenfeest zijn. | |
janatwork | zondag 8 februari 2015 @ 14:42 |
Heb jij de gegevens van die b&b voor mij? | |
kaasplankje | zondag 8 februari 2015 @ 14:43 |
Staat op VVV Maastricht site onder slapen/B&B Droste heet het. http://www.vvvmaastricht.nl/slapen/bed-and-breakfast.html | |
MarcoD | zondag 8 februari 2015 @ 15:31 |
Hoeveel is die droste dan per nacht? | |
Tommeke | zondag 8 februari 2015 @ 16:46 |
Vandaag de eerste trainingskoers gereden. Met de amateurs mee. Ik stond bij de start iets te ver naar achter, en het ging vrij snel op de kant. Maar kon tegen de wind in tot m'n eigen verbazing vrij eenvoudig twee groepjes voorbij fietsen en zo weer in het peloton aansluiten. In het peloton zat ik redelijk makkelijk en ik overschatte mezelf een beetje waardoor ik te ver achterin zat. Voor me brak het weer en nu kreeg ik het niet meer dicht. Toen maar in de groep daarachter uitegereden. Lekker gevoel aan overgehouden. | |
poiuytr | zondag 8 februari 2015 @ 16:52 |
![]() Geen regen en vorst ![]() ![]() | |
kaasplankje | zondag 8 februari 2015 @ 16:53 |
38 geloof ik, das wel een kamer voor jezelf met koffie & thee want ze hebben senseo en een waterkoker | |
Patroon | zondag 8 februari 2015 @ 17:06 |
| |
ddx | zondag 8 februari 2015 @ 17:47 |
![]() Was wel leuk avontuur vorig jaar. Maar we hadden wel erg geluk met het weer natuurlijk. | |
KnutdeIJsbeer | zondag 8 februari 2015 @ 17:47 |
![]() | |
MarcoD | zondag 8 februari 2015 @ 18:03 |
Was wel leuk ja! Maar dat was ook een maand later natuurlijk.. | |
kaasplankje | zondag 8 februari 2015 @ 18:10 |
Als je zin hebt kunnen we zaterdag ook een toertje doen in Limburg, Marco wil ook wel en ik ook. 120/150km ofzo | |
MarcoD | zondag 8 februari 2015 @ 18:17 |
Biscuit kom er maar in;-) | |
RealBizkit666 | zondag 8 februari 2015 @ 18:50 |
Eerst maar weer eens gaan fietsen. ![]() En ik zit dat weekend ergens in Duitsland. | |
Gripper | zondag 8 februari 2015 @ 20:00 |
Als ik naar de 200 ga, dan doe ik m op 1 dag met de auto en heb ik plek voor 2 passagiers & hun fietsen, vanaf Utrecht. Was vandaag in Hoogstraten, bij de cross kijken. Was leuk! Voorspelbare winnaar ![]() | |
MarcoD | zondag 8 februari 2015 @ 20:17 |
Ik doelde meer op een route ![]() | |
ddx | zondag 8 februari 2015 @ 20:26 |
Als het redelijk weer is lijkt me dat prima ![]() | |
RealBizkit666 | zondag 8 februari 2015 @ 20:45 |
Tour de koekje, even kijken bij de routes die ik gemaakt heb op strava. ![]() Edit: Deze: http://app.strava.com/routes/40264 140km, vertrekt vanaf het tankstation in Wittem. | |
kaasplankje | zondag 8 februari 2015 @ 20:50 |
Nice, jammer dat je geen tijd hebt. Tour de koekje, lijkt me een koekje. | |
RealBizkit666 | zondag 8 februari 2015 @ 20:52 |
Niks aan te doen. Anders hadden er ook mensen bij mij kunnen overnachten uiteraard. ![]() | |
Oksel | zondag 8 februari 2015 @ 21:45 |
http://www.dumpert.nl/med(...)_de_sportschool.html | |
Oksel | zondag 8 februari 2015 @ 22:02 |
't Team heeft het bij de eerste trainingswedstrijd in Exel goed gegaan, 3e, 4e en 7e ofzo. Ik wil ook. Gisteren amateur licentie aangevraagd, en zo'n chip gekocht. Uitrijden is het eerste doel. | |
Oksel | zondag 8 februari 2015 @ 22:11 |
Aardig bochtje rondje, of niet Tom? | |
Tommeke | zondag 8 februari 2015 @ 23:22 |
Nee valt mee hoor. Lijkt op strava misschien zo, maar het is een omloop van bijna 8 km. Er zitten eigenlijk geen lastige bochten tussen. | |
ultra_ivo | zondag 8 februari 2015 @ 23:27 |
Twee dagen in de zuidelijke Ardennen rondgetoerd. De wegen lagen er perfect bij, geen sneeuw of ijs op de weg gezien. Mezelf wel gruwelijk lens getrapt vandaag met 1500hm op 110km en spikesbanden (en weekendbagage). Was niet vooruit te branden. Maar goed, weerstandstraining is ook niet slecht ![]() Op zaterdag rij ik de 200 voor. Dan moet 't een stuk harder gaan. | |
kanovinnie | maandag 9 februari 2015 @ 08:20 |
Zo, even de tour van het koekje vanuit Maastricht gemaakt. https://www.strava.com/routes/1423076 Zal voor mij iig een zware tocht worden ![]() | |
KnutdeIJsbeer | maandag 9 februari 2015 @ 08:46 |
Patroon en andere trainingsgoden ; Van de 4 x enkele reis naar m'n werk probeer ik er 3 in duur te doen en 1 intervallen of tempo. interval of tempo doe ik altijd terugrit omdat ik daarna rustdag(en) heb. Dit is alleen enorm irritant bij wind uit het noorden omdat ik dan of te laat op m'n werk kom of om half 6 er al uit moet ![]() Maar als ik heenrit tempo of interval doe dan zit ik op de terugweg ![]() Nog in de herstelfase toch? Of hoe lang duurt dat? Of moet ik me niet zo'n zorgen maken en gewoon rijden met m'n balzak? | |
kanovinnie | maandag 9 februari 2015 @ 08:50 |
Ik zou zeggen, maak je niet zo druk. Zeker niet als je geen echte trainingsdoelen hebt. Maar dat ben ik. Als je de meeste trainingen aan je 3 keer duur 1 keer interval houd, maar door noorderwind moet je 1 keer harder in duur dan ga je echt niet achteruit hoor, tenminste, niet op ons forenzenniveau. | |
KnutdeIJsbeer | maandag 9 februari 2015 @ 08:52 |
Ik heb wel trainingsdoelen hoor ![]() | |
kanovinnie | maandag 9 februari 2015 @ 08:52 |
Excuus. Waar train je voor? | |
KnutdeIJsbeer | maandag 9 februari 2015 @ 08:54 |
Geen modderfiguur slaan tijdens de trainingskoersen in april. Tevens wil ik nog Duitse cyclo gaan rijden maar dat is nog zo ver weg. Alsnog nu bezig met de basis natuurlijk | |
kanovinnie | maandag 9 februari 2015 @ 08:55 |
Ik denk dat op de manier hoe je nu traint dat wel goed moet komen. Ook als je een keer niet in D1 duurtempo naar je werk rijd vanwege de wind. ![]() | |
KnutdeIJsbeer | maandag 9 februari 2015 @ 09:03 |
Patroon krijgt al met de zweep als ie 100 meter niet in z'n zone fietst ![]() | |
kanovinnie | maandag 9 februari 2015 @ 09:05 |
Toen Marco en ik gister naar 't pont fietsen waren we al bang voor de reactie van Patroon als hij zag dat we daar in D3 reden. Ga je ook mee de 200 fietsen? Het is geen meet, maar gewoon een fietstochtje die we toevallig samen rijden. | |
KnutdeIJsbeer | maandag 9 februari 2015 @ 09:07 |
Veel te ver ![]() | |
Patroon | maandag 9 februari 2015 @ 09:11 |
![]() | |
KnutdeIJsbeer | maandag 9 februari 2015 @ 09:12 |
![]() | |
RealBizkit666 | maandag 9 februari 2015 @ 09:26 |
Ik kan er in Gulpen nog een extra klimmetje voor je tussenin gooien. ![]() Oh, bij de Loorberg heb je trouwens een foutje, daar moet je de steile variant nemen, en in Orsbach heb je ook een klein foutje zitten. | |
kanovinnie | maandag 9 februari 2015 @ 09:40 |
http://www.gpsies.com/map.do;jsessionid=5FA6807635BE015E65CB3F3D0E7F02E1?fileId=drtvuplxnwmlemgb Ivo, is dit de citadelroute? | |
kanovinnie | maandag 9 februari 2015 @ 09:45 |
Loorberg check, bij orsbach bedoelde je dat stukje heen/weer wat daar zat? Ook weg. Een extra klim hoeft niet hoor ![]() | |
RealBizkit666 | maandag 9 februari 2015 @ 09:51 |
Die heen en weer inderdaad. ![]() | |
dop | maandag 9 februari 2015 @ 09:53 |
Fases zijn afhankelijk van de duur van je training. maar zou me er niet te veel van aantrekken met je woon werk als je je goed voelt gewoon ff lekker knallen, en als de pijp leeg is rustig verder rijden. de afstand die je rijd naar je werk is tekort om echt duur te noemen volgens mij ik zou dus voor meer interval kiezen. van al die trainings geleerde word je niet beter als je het maar voor 50% kan uitvoeren. beetje naar je lichaam luisteren kom je soms ook heel ver mee [ Bericht 4% gewijzigd door dop op 09-02-2015 10:00:07 ] | |
KnutdeIJsbeer | maandag 9 februari 2015 @ 09:55 |
Minstens 3 uur per dag. Dat is toch prima als duurrit? | |
dop | maandag 9 februari 2015 @ 10:01 |
toch niet als je het in 2 knipt lieverd dat is niet 3 uur maar 2x 1,5 volgens de trainings geleerde is dat heel anders. vandaar zie edit als je moe voelt is het natuurlijk goed om het als een duurrit te benaderen. maar is het droog, wind mee , en heb je er zin in dat moet je er gewoon vol voor gaan en kijken of je sneler dan ooit thuis kunt komen [ Bericht 10% gewijzigd door dop op 09-02-2015 10:08:09 ] | |
Tommeke | maandag 9 februari 2015 @ 10:42 |
![]() ![]() | |
very | maandag 9 februari 2015 @ 12:11 |
Wahoo RPM is binnen ![]() Ziet er goed uit en is echt super simpel in gebruik. Deze week zien de weersvoorspellingen er een stuk beter uit, dus snel maar eens testen ![]() | |
kaasplankje | maandag 9 februari 2015 @ 12:20 |
![]() | |
quinoahipster | maandag 9 februari 2015 @ 12:22 |
Epische win. | |
kaasplankje | maandag 9 februari 2015 @ 12:29 |
Jongens kan ik een gpx bestand route op mijn smartphone zetten en openen in google maps? | |
Flipmoehoe | maandag 9 februari 2015 @ 12:42 |
geloof het niet, gebruik zelf OsmAnd navigatie (graties) om GPX routes te laden en deze na te fietsen | |
dop | maandag 9 februari 2015 @ 12:56 |
moet je het eerst omzetten naar kml of cvs bestand en dan kun je het via googl maps mijn kaarten importeren https://www.google.com/maps/d/ kaart maken kiezen en dan importeren kiezen kan ook gelijk via http://gpx2kml.com/ | |
kaasplankje | maandag 9 februari 2015 @ 13:55 |
hmm thanks dat 1e lukt allemaal snap alleen nog niet hoe ik nu de route open in maps op mijn foontje zodat ik ze rijden kan. | |
kaasplankje | maandag 9 februari 2015 @ 13:56 |
anders probeer ik dit wel ff ofzo | |
faston | maandag 9 februari 2015 @ 13:57 |
Osmand werkt voor mij helaas niet goed. Als je een keer je route kruist of er iets van af raakt dan word het wel heel lastig allemaal. Toch maar sparen voor een garmin | |
Flipmoehoe | maandag 9 februari 2015 @ 13:59 |
zelf niet zoveel last van, gebruik het veel met mountainbiken. als ik van de route af ga, door een verkeerd pad in te slaan dan zie je wel dat je "paarse lijn" niet meer volgt en je dus ff moet draaien ![]() | |
kaasplankje | maandag 9 februari 2015 @ 14:08 |
das met een garmin niet beter hoor | |
Flipmoehoe | maandag 9 februari 2015 @ 14:13 |
dat dacht ik ook al.. tevens kan je met OsmAnd ook gewoon met stemmen navigeren met je ingeladen GPX route. (geen idee of dit met een garmin kan.. vast wel ![]() Met mountainbiken niet handig, maar in de stad kan wel het handig zijn lijkt me | |
dop | maandag 9 februari 2015 @ 14:24 |
benieuwd hoe lang je smartphone het vol houd met navigatie ik heb een bryton rider 50 die doet het 15 uur aan een stuk en als ik van de route ben geeft hij dat met een geluid signaal aan. en als je wil navigeert hij met 1 druk op de knop een herberekende route vanaf je huidige punt ik zie toch behoorlijk wat voordelen t.o.v. de smartphone | |
Flipmoehoe | maandag 9 februari 2015 @ 14:50 |
hij houd het 3 uur vol, dan draait strava ook nog op de achtergrond. mocht het nodig zijn heb ik een powerbankje van je 2600mah bij me waarmee ik nog eens 3 uur kan fietsen. Mocht ik dan nog niet thuis zijn dan is er wel iets goed mis ![]() Ook herberekend OsmAnd de route als je ervan af wijkt, het is gewoon een normaal navigatie programma waar je dus je GPX bestanden mee kan inladen. Wat de eerste vraag was van Kaas. ik snap je wel hoor, een telefoon is er niet voor gemaakt om uren lang mee te navigeren. Maar als je geen paar honderd euro wil besteden aan een garmin of Bryton, dan is dit een prima alternatief voor mijn situatie | |
kanovinnie | maandag 9 februari 2015 @ 15:50 |
Dillema. Ik zit er toch nog steeds over te denken om een bikefitting te doen. Gister na de training had ik een heel licht gevoel in m'n achillespees. Nadeel: Kost 200 euro en een vrije middag Ik kan nog even informeren of de STR korting nog steeds van toepassing is Voordeel: Ik zit zeker weten goed op mijn fiets, en weet ook wat ik bij mijn nieuwe fiets nodig heb. Als ik al het blessureleed hier zie van oa. Kees en Muzas lijkt het me geen overbodige luxe. Toch vind ik het een fors bedrag. | |
Z | maandag 9 februari 2015 @ 15:59 |
Is het geen kwestie van overbelasting? | |
kanovinnie | maandag 9 februari 2015 @ 16:01 |
Dat zou natuurlijk kunnen, alleen heb ik niet zo gek veel gefietst de laatste weken. Geen belachelijk lange tochten oid. | |
Patroon | maandag 9 februari 2015 @ 16:05 |
Pijnvrij kunnen sporten is meer waard dan ¤ 200,- | |
kanovinnie | maandag 9 februari 2015 @ 16:14 |
Heb je ook wel weer gelijk in. En de vraag is natuurlijk wanneer het wel goed fout gaat en ik maanden uit de running ben. | |
ddx | maandag 9 februari 2015 @ 16:17 |
Daarom lekker die 200 euro uitgeven en weer onbezorgd fietsen ![]() | |
Patroon | maandag 9 februari 2015 @ 16:18 |
Precies, je hebt dan ook een mooi uitgangspunt voor als je een nieuwe fiets wil kopen. | |
kanovinnie | maandag 9 februari 2015 @ 16:20 |
Dat ook ja. Afspraak verzoek ingedient ![]() | |
#ANONIEM | maandag 9 februari 2015 @ 16:26 |
Waarom kost dat 200 euro? ![]() Wat gaan ze allemaal doen dan? | |
kanovinnie | maandag 9 februari 2015 @ 16:27 |
http://robic.nl/bikefitting/ | |
#ANONIEM | maandag 9 februari 2015 @ 16:35 |
http://robic.nl/team/ Nancy ![]() | |
ultra_ivo | maandag 9 februari 2015 @ 18:49 |
Hij staat nog niet online, de route van een van de vorige keren is: http://www.gpsies.com/map.do?fileId=drtvuplxnwmlemgb | |
ultra_ivo | maandag 9 februari 2015 @ 18:51 |
http://www.bikeradar.com/(...)chool-cyclist-43542/ Ik heb maar 8 punten, ben niet helemaal retro ![]() | |
buzz1291 | maandag 9 februari 2015 @ 20:10 |
Drie puntjes slecht op vraag1, 9 en 10. Al twijfelde ik nog even bij vraag 7,want wat waren ze mooi die Campa buis commandeurs met oplopende weerstand, zo glimmend dat je je haren er in kon kammen. En met deze scoort Patroon vast +20 punten.... http://www.bikeradar.com/(...)-roadies-have-43414/ [ Bericht 6% gewijzigd door buzz1291 op 09-02-2015 20:19:12 ] | |
janatwork | maandag 9 februari 2015 @ 21:53 |
Vandaag is mijn Canyon binnen gekomen ![]() ![]() Ze zit alleen nog in de doos ![]() | |
janatwork | maandag 9 februari 2015 @ 21:55 |
Dat klussen gaat trouwens nog wel een probleem worden voor de hoeveelheid tijd die ik kan trainen voor de Sportful ![]() | |
Tommeke | maandag 9 februari 2015 @ 22:12 |
Ik scoor een schamele 4 punten. | |
Tommeke | maandag 9 februari 2015 @ 22:16 |
[quote]7. You get a flat and find neither you nor anyone in your group has a 60/80mm valve tube. You call a cab/your spouse,[/quote} Dit heeft Yankee eens meegemaakt toen 'm met mij aan het fietsen was ![]() Bij deze test scoor ik alleen; 20, 8 en 2. Ik heb standaard een ventielverlenger bij me. | |
Tommeke | maandag 9 februari 2015 @ 22:16 |
Dubbel ![]() | |
poiuytr | maandag 9 februari 2015 @ 22:22 |
Als je 'm puur wil navigeren heb je aan een smartphone voldoende dan een "dure" Garmin. Als je cadans en hartslag ook wil weten onderweg had ik sneller voor een Garmin gekozen, anders heb je een overkill aan apparaten. Al vond ik die linkjes van Knut ook wel interessant. Maar dan ben je nog 50 a 100¤ kwijt dan heb je voor 100¤ meer al een 800. Eerst halfjaar wel spijt van gehad, nu niet meer aangezien ik nu meer op hartslag fiets. | |
poiuytr | maandag 9 februari 2015 @ 22:29 |
Twijfel trouwens zelf ook al tijd over bikefit omdat ik nu al anderhalf jaar ook met een kloten hamstring loop te kutten, alleen vind ik 200¤ best veel geld. Fiets vanaf maart tot eind september ongeveer 6 uur gemiddeld in de week. Glorie in Hengelo had 't al gelijk over andere schoenen, pennen etc. dan is het met die 200¤ nog niet gedaan. | |
Tommeke | maandag 9 februari 2015 @ 22:59 |
Nee, dat kan er idd nog allemaal overheen komen. Al heb je voor een paar tientjes al wel een stuurpennetje. | |
Oksel | maandag 9 februari 2015 @ 23:08 |
Dan is 't wel een trage koers geweest, met 37 gemiddeld..? | |
Oksel | maandag 9 februari 2015 @ 23:13 |
Patty, dit weet jij vast. Stel, je hebt als basis kcal gebruik per dag 2000 kcal. Dus gewoon een rustig dagje. Daarbij train je bijv. gemiddeld elke dag waarbij je 300 kcal verbrand. Dus je hebt een verbranding van gemiddeld 2300 per dag. Nu ga je eten, want je hebt brandstof nodig. Stel, je eet voor 1600 kcal. Maakt het dan nog uit of je 1600 kcal bij elkaar eet met chocola (vet), of met eieren (eiwitten), of met pasta (koolhydraten)? Kortom; gaat het om de hoeveelheid inname energie, of ook wát je inneemt? (Even gezondheid van voedsel buiten beschouwing latende qua vitamines enzo). En verder; stel dat je alleen groenten/eiwtten eet, waardoor je glycogeenvoorraad omlaag gaat (klopt dat?), en je gaat sporten. Bij dit sporten, ga je dan eerder vet verbranden? En als je glycogeenvoorraad laag is, hoe lang van te voren moet je dan carbs gaan eten om hem weer op peil te brengen? | |
Tommeke | maandag 9 februari 2015 @ 23:25 |
Zware omstandigheden. Bij de elites reden ze 41 gemiddeld.. Dus het ging niet bijzonder snel, maar dat zegt niets. Het waaide ook stevig, en je had de wind relatief weinig vol mee. Maar veel schuin tegen en veel op de kant. En ik zat niet in de snelste waaier nee ![]() Vorig jaar deed Mollema eens mee op het baantje hier, hij was behoorlijk aan het sleuren met als resultaat dat we 48 gemiddeld reden. Dat was minder zwaar dan gister. | |
Tommeke | maandag 9 februari 2015 @ 23:25 |
Foto morgen! | |
ultra_ivo | maandag 9 februari 2015 @ 23:26 |
0 punten hier. | |
Oksel | maandag 9 februari 2015 @ 23:38 |
Och jemig nog een Canyon. Goede prijs-kwaliteit verhouding natuurlijk. Ok Tom, zal t zijn ja. hier reden ze 39. | |
janatwork | maandag 9 februari 2015 @ 23:39 |
In basis zijn 1600 kcal 1600 kcal onafhankelijk waar je ze vandaag haalt. De vraag is wel of je lichaam die calorieën ook daadwerkelijk kan opnemen of dat je ze ongebruikt weer uit poept, geen idee hoeveel calorieën er in diamanten zitten maar je hebt er verdomde weinig aan als je gaat fietsen. Je lichaam verwerkt vet/eiwitten/koolhydraten allemaal op een andere manier, dit beïnvloed zaken als je hongergevoel, insuline level, herstel vermogen, werking verteringsstelsel etc. Dus het gaat meer om wat je inneemt dan hoeveel je inneemt. Je kan waarschijnlijk beter 2000 kcal eten aan volkoren producten, vezelrijke groentes en eiwitten dan 1800 kcal aan snelle suikers. Daarnaast vind ik een energiebehoefte van 2300 kcal voor een sportende man een erg lage inschatting. Zelf reken ik (1,86m 88 kg) met 10 uur sporten per week en een staand beroep op een energie behoefte van 3000 kcal per dag. Als ik wil afvallen hou ik ongeveer 2500 kcal per dag aan. | |
Patroon | dinsdag 10 februari 2015 @ 06:54 |
Geen idee | |
kanovinnie | dinsdag 10 februari 2015 @ 07:21 |
Die had ik al gevonden en in strava gezet ![]() | |
ultra_ivo | dinsdag 10 februari 2015 @ 07:39 |
zaterdag rij ik 'm voor, daarna komt de verse editie online. | |
MarcoD | dinsdag 10 februari 2015 @ 08:01 |
Schoenen kan je later nog vervangen als die aan vervanging toe zijn. Pen ed hoeft niet veel te kosten en in kano zijn geval heeft hij dat toch nodig mocht hij een nieuwe fiets kopen/opbouwen, tenminste als hij z'n oude fiets niet als donor zou gebruiken. En als je dan eenmaal goed op je fiets zit loop je waarschijnlijk later minder te zoeken naar onderdelen omdat je weet wat je moet hebben waardoor je daar weer op 'bespaar'. Het is veel geld maar als je dat maar 1 keer uit hoef te geven over je wielercarrière valt het wel weer mee toch. | |
kanovinnie | dinsdag 10 februari 2015 @ 08:08 |
Ik was iig niet van plan om voor m'n huidige fiets veel kosten te gaan maken. Liever een spacertje extra dan een andere pen etc. Zeker. En als je zoals ik toch een beetje zit te twijfelen is het wel fijn om zekerheid te hebben. Als ik straks een fiets van 2500 euro ofzo koop is het toch wel fijn dat je zeker weet dat hij bij je past. | |
Patroon | dinsdag 10 februari 2015 @ 08:30 |
Beetje zelfrespecterende fitter heeft wel diverse gebruikte pennen van verschillende lengtes om te testen. | |
dop | dinsdag 10 februari 2015 @ 08:45 |
Ja en nee, de grote van je glycogeenvoorraad word niet alleen bepaald door de inname van snelle karbs. eiwitten kun je omzetten, en in groenten zitten ook koolhydraten. het gaat om het hele proces en niet alleen om 1 enkel deel in dat proces. de oorzaak van een lage/kleine glycogeenvoorraad kan meerdere oorzaken hebben. het aanvullen er van kan met verschillende soorten voeding. het gelletje onderweg is een manier om zo snel mogelijk weer een klein beetje aan te vullen. gezonde voeding, training en voldoende rust,de manier om vooraf je voorraad en de grote er van op peil te hebben. je bent geen snoep automaat waar je ff een muntje in gooit en dan komen er snoepjes uit. dus in1 dag van te voren je hele huishouding op orde brengen is er niet bij ! | |
dop | dinsdag 10 februari 2015 @ 08:58 |
bike fitting is leuk en aardig , maar echt niet zalig makend, er is niet 1 perfecte manier om op de fiets te zitten. natuurlijk is het belangerijk om een goed startpunt te hebben , maar zie jezelf niet over het hoofd. je kan de perfecte fiets hebben , maar als je er wijdbeens en schokkend op gaat zitten dan helpt die fiets geen donder. lijkt mij wel belangrijk om eerst vast te stellen wat de oorzaak van een blesure is. [ Bericht 11% gewijzigd door dop op 10-02-2015 09:11:35 ] | |
Oksel | dinsdag 10 februari 2015 @ 08:59 |
Bedankt Jan & Dop. ![]() | |
kanovinnie | dinsdag 10 februari 2015 @ 09:07 |
En hoe kom ik achter de oorzaak van deze blessure? Misschien is het mij fietshouding. Misschien niet. Als het het niet is weet ik het in ieder geval. Ook weet ik dan naar wat voor soort geometrie ik op zoek moet gaan. Patty is prof. P. A. Troon, Magna summa maxima cum laude afgestudeerd met lof op het gebied van Geometrie en traingsleer (en heeft daar zelfs de boeken over herschreven). Alles op het gebied van orale zaken (van tanden tot voeding) besteed hij uit. Heel verstandig, immers kan je niet alles evengoed. Je bent of een klimmer, of een tijdrijder, of een sprinter etc etc. | |
dop | dinsdag 10 februari 2015 @ 09:19 |
om ff Muzas als simpel voorbeeld te nemen , die is in vrij korte tijd veel slanker en sterker geworden , en veel meer gaan sporten. dan is het eigenlijk geen wonder dat hij tegen een blesure aanloopt. als je dat afzet tegen bijvoorbeeld kaasplankje die al een heel leven fietst , die heeft volgens mij nooit iets. en kaasplankje stapt wel in 1 week op willekeurig welke fiets hij nodig heeft voor zijn werk. en die zijn vast en zeker niet allemaal het zelfde afgesteld. reden dat hij toch geen last krijgt is veel en lange gefietst en een voor hem goede houding en manier van fietsen ontwikkeld, samen met voldoende spieropbouw voor het doel waar hij ze voor gebruikt. nu weet ik niet of hij een hardloper is , maar stel hij zou met dit lichaam gaan hardlopen , dan heeft hij daar de conditie voor , maar gaat hij door andere belasting in eens wel blessures oplopen. als ik dus mag gokken is bij jou en muzas aan de hand dat opbouw in de hoeveelheid en duur voor jullie lichaam net iets te snel gaat om de progressie bij te kunnen benen. uiteindelijk wilde gok , want wie ben ik maar toch iets om rekening mee te houden misschien | |
kanovinnie | dinsdag 10 februari 2015 @ 09:22 |
Daar zou je gelijk in kunnen hebben hoor, maar dan had ik eerder verwacht dat ik halverwege vorig jaar er al eens eerder last van hadmoeten hebben, afgezien van ivo's 200 toen ik er flink last van had. | |
dop | dinsdag 10 februari 2015 @ 09:29 |
wil nu niet hard roepen dat je geen fitting moet doen hoor , maar onderzoek in elk geval ook de ander paden. met de primavera meet hadden we het over rekken en strekken, van je speieren. ik weet dat ik voor mijn rug daar op moet letten , had ik vroeger veel minder. er waren er toen een aantal bij die niet wisten welke oefening waar voor bedoeld was., en volgens mij was jij er 1 van ![]() kaasplankje wist dat toen wel precies , en vast en zeker ook niet toevallig ![]() | |
kanovinnie | dinsdag 10 februari 2015 @ 09:31 |
Yup. Ben een stijve hark. Het valt me wel op dat als ik gefietst heb, mijn rug losser is dan wanneer ik uit bed kom of gewoon een dag gewerkt heb. Probeerde laatst die oefening van jou te doen (ene voet voor de ander en dan nog iets), maar ik was 'm alweer vergeten ![]() | |
dop | dinsdag 10 februari 2015 @ 09:34 |
die van mij is soms ook stijf in de ochtend ![]() maar ik zorg wel dat ik soepel ben voor ik op de fiets stap. | |
kanovinnie | dinsdag 10 februari 2015 @ 09:37 |
Op jouw leeftijd nog een hele prestatie. ![]() Ik ga niet rekken en strekken, maar stap gewoon op. | |
dop | dinsdag 10 februari 2015 @ 09:40 |
en dan stijf als een hark sprintje naar de pont, wie weet maakt het niks uit , maar ja wie weet.... | |
janatwork | dinsdag 10 februari 2015 @ 09:41 |
Dat soort opbouw blessures kunnen juist heel traag verlopen. Het is niet een hamstring die je scheurt waardoor je er gewoon 6 weken uitligt. maar een hamstring die je niet de tijd geeft om 100% te herstellen, elke belasting verergert de klacht dan een heel klein beetje. Vaak zelfs ongemerkt. Ik heb het zelf met mijn rechter knie, is een hardloop blessurre waar ik geen tot weinig last van heb tijdens het fietsen, hardlopen heb ik een jaar niet gedaan maar die knie is nooit echt hersteld door mijn werk. Ik heb nu 6 weken wat minder gewerkt en voel mijn knie vooruit gaan. Vergeet niet dat je dit jaar al weer flink wat woon werk km hebt gemaakt, in de kou en na een najaar waarin je weinig hebt gefietst. Ik zou zijn heil zoeken ik wat meer rust. Maar dat willen de meeste sporters niet horen:p | |
MarcoD | dinsdag 10 februari 2015 @ 09:49 |
Er zit natuurlijk ook veel verschil tussen fitters, ik denk dat er een heleboel zijn die het beetje op gevoel doen en andere die het vrij wetenschappelijk aanpakken. Maar het voordeel van een goede fitter (met (fiets)ervaring) neemt natuurlijk klachten mee en kan vanuit zijn professie mogelijke oorzaken aanduiden, en eventueel direct wegnemen door iets te veranderen aan de positie of door andere tips te geven. Die klacht van kano is ergens het gevolg van misschien is het zijn fietshouding, misschien omdat hij niet rekt misschien omdat hij z'n core verwaarloost heeft of misschien omdat hij weinig rust. Er zijn zoveel mogelijke oorzaken dat het moeilijk is om iets aan te wijzen. Ik denk dat als je 'goed' op je fiets zit en je dan nog klachten heb je verder moet kijken, het lijkt mij in ieder geval een goed startpunt ook omdat kano wel graag wilt weten watvoor geometrie zijn nieuwefiets ongeveer moet hebben. | |
Patroon | dinsdag 10 februari 2015 @ 10:10 |
Ik heb in grote lijnen verstand van voeding en hoe het je helpt presteren. In de zin dat ik weet wat ik zoal op een dag wel/niet moet eten en wat ik de ochtend voor een wedstrijd moet eten om niet last van mijn buik te krijgen of honger (ervaring). Ik weet niet precies wat het lichaam er allemaal precies mee doet en hoe lang je van te voren moet aanvullen met koolhydraten. Ik begrijp niet waarom je dit zou willen weten. Het kan nooit goed zijn om alleen maar 1600kcal uit bijv chocolade haalt. Ik weet wel dat je veel minder gram vet nodig hebt om aan 1600kcal te komen dan bijvoorbeeld uit eiwitten. Daar kan je dus ook meer gram van eten. Handig om te weten is dat het lichaam nooit 100% vet verbrand tijdens het fietsen, dus zonder of met lage glycogeen voorraad is belastend voor je lichaam. Dat zou ik niet vaker dan 1u per 2 weken doen. Het nadeel is namelijk dat het invloed heeft op de trainingen die erna komen. Je moet je lichaam prikkelen en geen rotschop geven. http://www.alansmeets.nl/(...)ndstof-voor-sporters | |
kaasplankje | dinsdag 10 februari 2015 @ 10:19 |
Ben het met dop eens over de toedracht van blessures en het nut van bikefitting. Denk zelf dat in geval kanovinnie de blessure komt door overbelasting/onvoldoende tijd voor herstel daarvan. Blijkbaar is zijn achillespees een zwakke schakel dus zodra hij te gek gaat doen zal dat de 1e zijn die signalen gaat geven. Als ik te hard of te lang train voel ik mijn knie ook. Verder heb ik uiteraard tal van blessures gehad laatste tijd maar dat doet er niet toe. Nu gaat het laatste jaar op een paar x kneuzingen na goed. | |
kanovinnie | dinsdag 10 februari 2015 @ 10:31 |
Zou wel naar zijn als het overbelasting is, omdat ik nou ook weer niet zoveel gedaan heb. Tuurlijk, woon werk tikt aan, maar dan kleed ik me goed aan. Alleen op zondag rondjes toeren op sloten en af en toe na het werk een rondje om. | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 10 februari 2015 @ 10:32 |
Je bent een week terug in de vrieskou hele tijd om gaan rijden man ![]() | |
kanovinnie | dinsdag 10 februari 2015 @ 10:36 |
Twee keer maar hoor. 1 keer 15 km meer en 1 keer 55 km meer dan anders. Vorig jaar heb ik echt wel vaker en meer omgereden naar huis. | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 10 februari 2015 @ 10:40 |
Ik vond iig dat je wel weer snel uit de startblokken schoot ![]() Als ik te veel fiets krijg ik altijd last van mn bil ![]() | |
dop | dinsdag 10 februari 2015 @ 10:41 |
zou net zo raar zijn als het nu in eens de afstelling van je fiets is, daar rij je ook al een stuk langer mee zonder klachten. misschien is het van alles en beetje en moet je aan een aantal puntjes werken. | |
kanovinnie | dinsdag 10 februari 2015 @ 10:43 |
Ik ben in december begonnen met 1 langere tocht, daarna vooral woon/werk. Vanaf januari woon/werk, soms een rondje om en op zondag training. En langzaam aan doe ik af en toe wat extra's. Kan zijn dat het inderdaad een overbelasting is maar ik heb niet echt het idee dat ik te snel te veel wil. Maar dat is onderbuikgevoel. Doe het voor de zekerheid deze week wel rustig aan ![]() | |
Flipmoehoe | dinsdag 10 februari 2015 @ 11:04 |
september, oktober, november en december heb je niet tot nauwelijks gefietst kano, nu in 1,5 maand al bijna de 1500 km aangetikt. lijkt mij ook dat je je lichaam aardig belast. Helemaal met het kutweer waarin je de afgelopen anderhalve maand gefietst hebt.. vorst, sneeuw, ijzel etc.. al kan zo'n fitting nooit kwaad natuurlijk.. ![]() | |
kanovinnie | dinsdag 10 februari 2015 @ 11:08 |
December 615, januari 1066 en als ik de huidige intensiteit doortrek eindig ik deze maand met 1080. Dus dat valt allemaal ook wel weer mee. | |
kaasplankje | dinsdag 10 februari 2015 @ 11:09 |
Ja. En dan ook nog in die 14km naar je werk kommetjes willen pakken soms kan het al bij elkaar teveel eraan zijn. | |
kanovinnie | dinsdag 10 februari 2015 @ 11:12 |
Als je doelt op die van vandaag, dat kwam toevallig zo uit door de wind ![]() Snap nu beter hoe muzas en kees zich voelen, en dan heb ik nog geeneens echt een blessure ![]() | |
kaasplankje | dinsdag 10 februari 2015 @ 11:19 |
Nee heb nog niet op strava gekeken. Maar wel grappig dat je vandaag er 1 hebt aangevallen. | |
Fretwork | dinsdag 10 februari 2015 @ 11:23 |
Iemand dit al gelezen? Chinese frames worden afgemaakt. https://blendle.com/i/fie(...)27628_post_uit_china | |
kaasplankje | dinsdag 10 februari 2015 @ 11:45 |
Interessant. Maar geen verrassing voor mij. Men kan een carbon frame in China maken voor een fractie van de prijs waarvoor je het hier koopt. Vrijwel dezelfde vormgeving en lakdesign. Uiterlijk alleen door een kenner te onderscheiden van een echte. Of dat frame aan dezelfde kwaliteitseisen/veiligheidsnormen voldoet is maar zeer de vraag, immers in China gelden daar hele andere regels voor. Ik heb al gezien dat verkopers op Aliebaba klakkeloos garantiebepalingen van de echte fabrikant overkopiëren op de site. Wat je uiteindelijk in je vingers krijgt is mss niet heel slecht maar ook zeker niet zo goed als een origineel product. Denk ook dat dit vooral voor carbon geld, bij carbon onderdelen is het erg belangrijk hoe het vervaardigd is. [ Bericht 2% gewijzigd door kaasplankje op 10-02-2015 11:55:41 ] | |
kanovinnie | dinsdag 10 februari 2015 @ 11:59 |
"Samenvattend is de conclusie van Catharinus Helfrich: “De replicaCervélo is geen onveilige, slechte fiets. Wel adviseer ik een rijdersgewicht van maximaal 70 tot 75 kilogram”. Bij een afdaling op het scherpst van de snede verwacht hij dat het frame door de lage stijfheid eerder gaat shimmyen." "Ook klopt de bewering van de fabrikanten dat de namaakfietsen gevaarlijk kunnen zijn. We gaan hier niet beweren dat onze willekeurig aangeschafte namaakfiets representatief is voor de hele kopieënmarkt, maar het toont wel het risico aan. Je weet simpelweg niet wat je koopt. Op het eerste gezicht mag je nieuwe fiets er als een echte Cervélo uitzien, van binnen kan de fiets broddelwerk zijn, met alle desastreuze gevolgen van dien. Je moet er niet aan denken dat je vork breekt als je in een groep met 50 kilometer per uur over een hobbel rijdt. We zeggen ook niet dat je helemáál geen producten uit China mag bestellen. Er zijn ook talloze aanbieders van legale producten. Het forum op Fiets.nl kan je helpen om betrouwbare producenten te vinden. We lezen er geregeld positieve ervaringen over bijvoorbeeld Dengfu en Hongfu. Maar ook over deze legale Chinese fietsen zijn we nooit erg enthousiast geweest. Ze hebben slechte meetwaarden, ze vertonen onvoorspelbaar rijgedrag, en ook de garantieafhandeling is niet je dat. Bij ons was er bij gebreken ineens geen contact meer. Dus al met al: denk twee keer na voor je zo je fiets aanschaft. Wij raden het af." Dat ze het afraden is niet al te raar. | |
Patroon | dinsdag 10 februari 2015 @ 12:02 |
Dus eigenlijk is het onverantwoord dat Oksel gaat koersen met een Chinago | |
kaasplankje | dinsdag 10 februari 2015 @ 12:07 |
Hij zou 'm es bij Catharinus Helfrich langs kunnen brengen. | |
kanovinnie | dinsdag 10 februari 2015 @ 12:08 |
Gewoon niet over hobbels rijden ![]() | |
kaasplankje | dinsdag 10 februari 2015 @ 12:08 |
Dit ook. ![]() | |
Tommeke | dinsdag 10 februari 2015 @ 12:10 |
Daarom was bij mij de keuze tussen een carbon Chinees of een alu Specialized voor dezelfde prijs snel gemaakt. | |
kanovinnie | dinsdag 10 februari 2015 @ 12:11 |
Aan de andere kant, ze vergelijken nu wel een topframe (S5 is het beste frame van cervelo toch?) met een chinees. Hoe zit het als je een goedkoop canyon/rose/merida/specliaized/koga frame vergelijkt met een no name chinees carbon frame zoals Marcod en critic hebben? | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 10 februari 2015 @ 12:11 |
Hij heeft nu wel goede stimulans om eindelijk eens wat af te vallen. | |
kaasplankje | dinsdag 10 februari 2015 @ 12:15 |
Dat is een vergelijking die op niks trekt. Chinezen maken vooral topmodellen na van de best verkopende merken. Een goedkoper frame is vooral zwaarder en mss ook minder stijf, maar moet aan dezelfde veiligheidsnormen voldoen als een topframe. Een frame uit China niet, al wil dat niet zeggen dat die dan slecht zijn. Of er een Piarello design op zit of gewoon blanco heeft daar ook geen invloed op. | |
poiuytr | dinsdag 10 februari 2015 @ 12:16 |
Fiets wordt toch ook gesponsord door fietsmerken. Is het niet "Wij van wc-eend adviseren ..." | |
Patroon | dinsdag 10 februari 2015 @ 12:20 |
Canyon heeft zijn eigen test afdeling | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 10 februari 2015 @ 12:20 |
Mwa. Las pas nog een stukje over de uitvoering van die testen en toen waren ze ook zo eerlijk om de "slechtste" fiets ooit bij naam te noemen. | |
kaasplankje | dinsdag 10 februari 2015 @ 12:21 |
Onzin. In Azië heeft men gewoon andere regelgeving daardoor kunnen zij goedkoper produceren. Tis natuurlijk de consument zelf die een bord voor zijn kop heeft en denkt dat een frame of een stuurbocht uit China voor 1/5e van de prijs van een originali aan dezelfde kwaliteits/veiligheidsnormen voldoet. | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 10 februari 2015 @ 12:25 |
Je weet wel dat 90% van de fietsen uit Azie komt he? Jouw mooie gios ook. | |
kaasplankje | dinsdag 10 februari 2015 @ 12:26 |
Ja maar wel geproduceerd onder licentie/supervisie van de Europese fabrikant. Staat ook gewoon onder op mijn bracket hoor. Mijn Gios is ook niet superleggera btw. | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 10 februari 2015 @ 12:27 |
Maar dat heeft dan weinig met de regelgeving te doen. Die is er wel, maar wordt bewust ontweken. | |
kaasplankje | dinsdag 10 februari 2015 @ 12:28 |
Nee want de frames moeten wel aan bepaalde Europese normen/eisen voldoen. Dat er kinderen aan hebben gewerkt 14 uur per dag in giftige dampen zonder bescherming, tja daar doe je dan mss niks aan idd. | |
kaasplankje | dinsdag 10 februari 2015 @ 12:31 |
Iedere Taiwan Gios wordt door Alfredo ook zelf gecontroleerd. Vanuit zijn schommelstoel bekijkt hij ieder kader op imperfecties en tikt met zijn nagels op de buizen. Als hij goedstemmend knikt kan het de verkoop in. | |
Tommeke | dinsdag 10 februari 2015 @ 12:39 |
Je hebt idd carbon en carbon. Een goedkoop carbon frame van Cube ofzo is echt niet beter dan bv een Caad10 alu frame. Ik denk dat zo'n Caad10 of m'n Allez beter scoren dan de meeste Chinezen. Ik heb wel eens op een Cervelo S3 gefietst en ook wel eens op een goedkoop carbon kader van Cube. Dat verschil voel je enorm. | |
muzas | dinsdag 10 februari 2015 @ 12:41 |
Mooi duidelijk verhaal dop. 1 kleine kanttekening; mijn blessure komt niet door slechte fit. Ben desijds ook gemeten en op de fiets gezet. Mijn blessure komt omdat mijn core gewoon kut is en ik daardoor (ook in het dagelijks leven) in mn rug 'hang'. Dat icm vrij losse bandjes, kan mn hand tegen mn pols vouwen bijv., ging fout. Doet verder niks af aan je verhaal. Als ik ooit een andere fiets koop laat ik me wéér er op zetten. Vind ik het geld meer dan waard. | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 10 februari 2015 @ 12:45 |
Er werken in die fabrieken echt geen kinderen hoor ![]() http://cyclingtips.com.au(...)ts-taichung-factory/ wel leuk om een keer te zien. In deze fabriek wordt oa ook specialized, scott en volgens mij colnago gemaakt. | |
kaasplankje | dinsdag 10 februari 2015 @ 12:49 |
Ja dit artikel bewijst idd dat er geen kinderen werken aan een nepframe wat je op alibaba koopt. | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 10 februari 2015 @ 12:50 |
Excuus, ik dacht dat we het inmiddels over de fabrieken hadden waar jouw en mijn fiets vandaan komen. | |
kaasplankje | dinsdag 10 februari 2015 @ 12:54 |
Tja of daar mensen werken die aan enigzins voor Europeanen draagbare arbeidsomstandigheden je product vervaardigt hebben is voor de consument meestal een vraag en voor de fabrikant een weet. Schandalen mbt dit komen ook regelmatig voor zoals recent bij Apple. | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 10 februari 2015 @ 12:56 |
Ik denk dat jouw beeld van Taiwan niet echt klopt. QoL index is daar hoger dan veel Europese landen. Je hoeft je echt geen zorgen te maken of je fiets daar door kinderhandjes in elkaar is gezet | |
quinoahipster | dinsdag 10 februari 2015 @ 13:01 |
Idd, Taiwan is prima (maar dus ook al duur) | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 10 februari 2015 @ 13:04 |
Volgens mij wordt Canyon ook in Taiwan gemaakt en dat kan je moeilijk duur noemen ![]() | |
kaasplankje | dinsdag 10 februari 2015 @ 13:08 |
Ach ja duur is relatief natuurlijk. Mijn Giosje zal rond de 800.-/1000.- geweest zijn maar heb er 550.- voor neergelegd. Triple butted alloy. | |
BORRREETJEEE | dinsdag 10 februari 2015 @ 13:09 |
Die stijgerpijpen On-one's worden ook in Taiwan gemaakt, kun je moeilijk duur noemen. | |
quinoahipster | dinsdag 10 februari 2015 @ 13:11 |
On-One ![]() | |
kaasplankje | dinsdag 10 februari 2015 @ 13:12 |
dieplood | |
quinoahipster | dinsdag 10 februari 2015 @ 13:13 |
Voor eckte mannen maakt een kilootje (of 2 ![]() ![]() | |
kaasplankje | dinsdag 10 februari 2015 @ 13:14 |
als je gereedschap toch al onder een afdakje hangt, tja dan niet idd | |
quinoahipster | dinsdag 10 februari 2015 @ 13:15 |
![]() BMI van 20,1 ![]() | |
kaasplankje | dinsdag 10 februari 2015 @ 13:18 |
hahaha bmi | |
kanovinnie | dinsdag 10 februari 2015 @ 13:21 |
Welke was dat? | |
quinoahipster | dinsdag 10 februari 2015 @ 13:21 |
Geen zin om met huidplooimeter te gaan kutten. ![]() #viesdik | |
quinoahipster | dinsdag 10 februari 2015 @ 13:22 |
C'nago Cristallo ![]() | |
kaasplankje | dinsdag 10 februari 2015 @ 13:24 |
Ja was dat niet een of ander frameset waar rabo ook mee reed destijds vooral de vorkstijfheid was überberoerd geloof ik. | |
quinoahipster | dinsdag 10 februari 2015 @ 13:26 |
Rabo heeft ze teruggestuurd naar Italië toch? Nee dan de C40 ![]() ![]() ![]() ![]() | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 10 februari 2015 @ 13:27 |
Een wat oudere bianchi. Volgens mij b4p. Meeste alu carbon fietsen hadden een stijfheidscore van zo rond de 90, staal 80, dat ding scoorde 60 ![]() | |
kanovinnie | dinsdag 10 februari 2015 @ 13:31 |
Wauw ![]() | |
kaasplankje | dinsdag 10 februari 2015 @ 13:31 |
Wat dan? Bracket, torsie of de voorvork? | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 10 februari 2015 @ 13:33 |
Weet ik niet uit mn hoofd, als je wilt zoek ik het even op in mn tijdschriftendatabase bij thuiskomst. | |
kaasplankje | dinsdag 10 februari 2015 @ 13:36 |
Zal wel 1 vd eerste 2 zijn; bracket of torsie ik geloof dat de vorkstijfheid in een andere waarde uitgedrukt wordt. | |
Patroon | dinsdag 10 februari 2015 @ 13:37 |
Torsiestijfheid is bij frames anno 2015 minimaal 90nm. Die Cervelo zat op 101nm. De Chinvelo zat op 76nm | |
kaasplankje | dinsdag 10 februari 2015 @ 13:39 |
http://www.fiets.nl/techniek/stijfheidsmetingen/ | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 10 februari 2015 @ 13:40 |
Dat vond ik ook ja, maar het was een ander artikeltje waar ik op doelde. | |
Tommeke | dinsdag 10 februari 2015 @ 16:24 |
Kunstwerken waren dat ![]() Bergop wel ff je remmetjes opengooien, want anders lopen die FIR Antara wielen aan ![]() | |
buzz1291 | dinsdag 10 februari 2015 @ 18:15 |
Ik denk dat de hele tussenhandel dit artikel in Fiets gesponsord heeft. Één vijfde van de prijs, ik denk dat een importeur daar nog een bulk korting over krijgt en het dus voor minder in China inkoopt. Je wordt hier gewoon genaaid met die veel te hoge marges, zeker op componenten. | |
quinoahipster | dinsdag 10 februari 2015 @ 18:43 |
Mwa, bij een A-merk betaal je natuurlijk ook voor R&D, QC en after sales. Natuurlijk zit er een hoop lucht in de prijs van veel fietsspullekes. Het viel me laatst wel op dat je bij bc Cube of Canyon voor ¤ 1000 a 1500 echt wel veel fiets voor je geld krijgt, en dat bij veel fietsen van 2000+ de meerwaarde betrekkelijk gering is (marginaal hipper frame bijvoorbeeld maar op fietsen van ¤ 2500+ zitten vaak nog steeds Aksiums ![]() | |
Oksel | dinsdag 10 februari 2015 @ 21:15 |
Volledige artikel? Of conclusie? ![]() Mijn Chinees is net weer af. En fiets wat stugger en stijver dan de Bianchi, wat minder sexy zegmaar. Maar verder presteert 't ding top. Zo'n Fietsblad kan btw moeilijk wat anders zeggen, met al die sponsors.. ![]() | |
Tommeke | dinsdag 10 februari 2015 @ 21:21 |
Stijver dan een bianchi is ook niet heel lastig ![]() | |
Oksel | dinsdag 10 februari 2015 @ 21:21 |
Nouja, de kans dat je zo'n ding uit elkaar trekt is nihil, net als bij een echt frame. Maar ook die flikkeren soms uit elkaar, of scheuren. Volgens mij weegt mijn Chinaframe meer dan een echte variant. Verwacht dat er gewoon meer carbon in dezelfde mal is gemikt, om voldoende sterke te garanderen (ze willen tenslotte liever niet dat ik m kapot trek, slecht voor je business). | |
Oksel | dinsdag 10 februari 2015 @ 21:22 |
Dat was wel écht een open deur.. ![]() Was vandaag nog in Groningen. Had meteen zelfmoordneigingen. Wat een diepe ellende man, dat landschap. Treurnis. ![]() ![]() | |
Oksel | dinsdag 10 februari 2015 @ 21:23 |
Oh, en Kaas, je mag m'n Chinago gerust eens aan een grove test onderwerpen. Ga er op staan, trek er aan, als hij breekt ben ik blij, want dan gebeurt 't mij niet als ik 50 fiets. | |
kanovinnie | dinsdag 10 februari 2015 @ 21:23 |
Komt eerder door hars wat er niet goed uit gehaald. En meer carbon betekend niet dat het beter is. De richting van de vezels is ook belangrijk. | |
kaasplankje | dinsdag 10 februari 2015 @ 21:23 |
Ja ben erg benieuwd naar die fiets en zou het zeer op prijs stellen als je ze eens meeneemt bij een volgend treffen. | |
Andyy | dinsdag 10 februari 2015 @ 21:34 |
Dat is dus de Ivo's "net iets teveel km voor mij" meet? | |
Tommeke | dinsdag 10 februari 2015 @ 21:51 |
Daar word je idd niet vrolijk van. Daarom plan ik m'n duurritjes vaak naar Drenthe of Fryslan! ![]() | |
Fretwork | dinsdag 10 februari 2015 @ 21:58 |
Conclusie: oneven carbonverdeling en laminaatproblemen zorgen voor slechtere eigenschappen. Duidelijk lagere stijfheid en duidelijk hoger gewicht. Kennelijk ook lagere stijfheid dan huidige budget carbons uit Europa. | |
Oksel | dinsdag 10 februari 2015 @ 21:58 |
Sgoed. met Shamal of met ffwd? | |
buzz1291 | dinsdag 10 februari 2015 @ 21:59 |
De carbon matten die die Chinezen gebruiken, en je toch niet ziet, zijn echt niet veel anders (T700 <-> T1000) dan wat er in top frames gebruikt wordt. Staar je ook niet blind op die mooie geweven matjes op een topframe die doorzichtig als toplaag gebruikt worden. Is pure decoratie. Waar het wel om gaat is de resin, want dat is het geheim van de smid. En nadat Storck er mee begonnen is om met zo weinig mogelijk resin toch een sterk, maar dus lichter, frame te bouwen, is iedereen daar inmiddels mee gevolgd. Nu kunnen die chinezen wel veel, maar ik denk nog steeds dat ze die mallen niet namaken. Daarvoor zijn er mij teveel aanbieders van dezelfde frames. Volgens mij is dat gewoon handige inkoop via de achterdeur en zelf het lakwerk doen. Net als vele Italiaanse "producenten" van carbon frames doen onder hun eigen merknaam. Dus slechter? Ik geloof het niet, hooguit wat stugger, maar beslist niet gevaarlijk zoals merk fabrikanten willen doen geloven, die wijselijk geen plaatjes van hun eigen RMA's laten zien. | |
Oksel | dinsdag 10 februari 2015 @ 21:59 |
Volgens mij kun jij niet lezen. | |
kanovinnie | dinsdag 10 februari 2015 @ 22:00 |
Je kan mij niet wijsmaken dat die matjes er willekeurig ingeflikkerd worden. | |
Patroon | dinsdag 10 februari 2015 @ 22:23 |
Zoals een merk altijd zal roepen dat nep slecht is, zal een eigenaar van nep, of user die veel in Azie zit en wssl ook het huis vol heeft met namaak, altijd roepen dat namaak niet slechter is dan het originele merk. ![]() | |
Fretwork | dinsdag 10 februari 2015 @ 22:25 |
Hoezo niet dan?
| |
Oksel | dinsdag 10 februari 2015 @ 22:36 |
ja, en de waarheid ligt in 't midden ![]() | |
Oksel | dinsdag 10 februari 2015 @ 22:40 |
Maar toch.. ik weet niet of de frames niet toevallig gewoon uit de zelfde fabriek komen, achterom, en lokaal worden gespoten. De lak is beroerd, dat is zeker. Maar er zijn zóveel modellen dat het onmogelijk is om 'even' een goede copy te maken van al die mallen. Dat moeten gewoon originele mallen zijn. Dus óf productie vind plaatst in dezelfde fabriek, in dezelfde mal, óf productie vind plaatst in een achterkamer in een originele mal. Dus de hars kan kut zijn, de matten kunnen kut zijn, het leggen kan kut zijn, het drogen kan kut zijn. Maar hoe moeilijk is het nu daadwerkelijk? Carbonmatten zijn carbonmatten. Goede hars is belangrijk. Maar bestaat er slechte? Hoe moeilijk is het om op een fatsoenlijke manier die matten te leggen? Ach, we zullen 't nooit weten. Feit is wel dat half dit topic hier een Chinees heeft (al dan niet met neplogo's), en tot nu toe 'm nog nooit iemand aan gort heeft gehad. | |
buzz1291 | dinsdag 10 februari 2015 @ 22:41 |
![]() Inb4, Buzz heeft zich slechts aan de horloges en één keer aan een setje overhemden bezondigd. En die horloges verkochten nog lekker ook. Maar het vervelende was dat je nooit meer in die kroeg moest terugkomen waar je ze verkocht had. Ben daar dus ook maar mee gestopt. Oude tijden. | |
Oksel | dinsdag 10 februari 2015 @ 22:48 |
Buzz, kun jij niet eens op zoek gaan naar de waarheid. Ga op missie! | |
buzz1291 | dinsdag 10 februari 2015 @ 22:56 |
Dat gebeurt ook niet, maar er zit wel veschil in treksterkte tussen Torac 700 en Torac 1000. Weefpatronen zijn ook verschillend en hebben hun eigen eigenschappen. Maar omdat het bakken van een Carbon frame een specilistich werk is geloof ik er niet in dat al die Chinese aanbieders zelf frames bakken. Neem van mij maar aan dat de vloeieigenschappen van de resin verschrikkelijk belangrijk is en ook de wijze van uitharding. Verder denk ik dat de budget carbon frames van Cube, Focus, Rose, Sensa en al die andere merkfabrikanten, absoluut slechter, en duurder zijn dan welke Chinarello dan ook. | |
Tommeke | dinsdag 10 februari 2015 @ 23:01 |
Dat laatste denk ik sowieso. Heb dus wel eens op zo'n carbon Cube van 1300 euro gefietst. Daar is niets speciaals aan. En niet te vergelijken met een Tarmac of bv een S3. | |
buzz1291 | dinsdag 10 februari 2015 @ 23:05 |
Wilde niet pochen, maar ben er mee bezig. Ik heb voor geheel andere toepassingen zijdelings met resin productie van doen. En iedere keer dat ik voor business in Shenzhen ben wil ik naar zo'n fabrikant in Guanzou. Maar dat is een trip van 80km met het risico dat het adres onvindbaar is. Helaas kom ik nooit in Xiamen, anders was ik allang naar Bladex geweest. Maar ik heb via via wat sales gasten in ZO Azie gevraagd om te kijken of er wat meer info te vinden is met de smoes dat ik van een betrouwbare leverancier wel een container frames wil afnemen. Wie weet krijg ik ooit nog eens een sample. | |
Oksel | dinsdag 10 februari 2015 @ 23:10 |
Ja, waar komt mijn frame vandaan, hoe is het geproduceerd, en is 't degelijk gebouwd? | |
Gripper | dinsdag 10 februari 2015 @ 23:19 |
Op hun site hebben ze wat filmpjes staan, je lacht je een breuk. (maar niet in je carbon velg he ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() http://www.bladexcycle.com/carbon-wheel-manufacturing/ Oud gebouw waar de verf afbladdert, zo'n rijtje ouwerwetse persen en bakovens uit het jaar kruik, en dan laten ze heel trots zien hoe huisvrouwen de velgen lamineren. Het werkt allemaal prima natuurlijk, en het zal voor chinese begrippen zeker een moderne fab zijn. Maar het is niet de high-tech cleanroom omgeving die je zou verwachten bij het fabriceren van carbonfiber dingetjes. Nou, en daarmee jakker ik dus met 60 in t uur de Amerongse berg af. | |
buzz1291 | dinsdag 10 februari 2015 @ 23:38 |
En dat laatste zou ik ook lekker blijven doen. Fabricage van velgen is geen rocket science hé, gewoon het juiste aantal laagjes op de juiste plek en zorgen dat het rond blijft. Die 24 mm wielen van Zipp die nu onder de 500 euro worden aangeboden zijn natuurlijk ook geen Amerikaans fabrikaat. | |
quinoahipster | woensdag 11 februari 2015 @ 02:10 |
Dierl & Obermayer maakten hun wieltje toch ook in een oude over in een koeienstal? | |
kanovinnie | woensdag 11 februari 2015 @ 07:27 |
Waarom gebruiken die chinezen dan niet dezelfde carbonsoort? En wat bedoel je met Torac? Die term kom ik op Google niet tegen. Dat geloof ik wel ja. JE wilt je hars overal goed tussen hebben zitten. Zou me niets verbazen | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 11 februari 2015 @ 08:29 |
Als je dit werkelijk denkt ben je echt enorm naief ![]() Jou zou het bijvoorbeeld niet opvallen als je werknemers achter je rug om ineens 50 zonnepaneeltjes op een ander dak gaan leggen oksel? | |
Patroon | woensdag 11 februari 2015 @ 08:31 |
Niet happen ouwe ![]() Ik moet eerlijk bekennen dat ik een neppe Oakley Jawbone in Thailand heb gekocht. Zag er kwalitatief best goed uit, 3 paar glazen erbij. De verkopert zei dat er polaroid glazen bij zaten. Nam dat met een korreltje zout, maar een opticien heeft ze even voor mij nagekeken en blijkt dat ze ook daadwerkelijk polaroid zijn. Trouwens vrij makkelijk zelf te testen: http://www.sunglasswareho(...)ty/polarization-test [ Bericht 8% gewijzigd door Patroon op 11-02-2015 09:21:45 ] | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 11 februari 2015 @ 08:31 |
Naar mn werk gefietst en mn rijwiel ziet er niet uit alsof ik net de druivencross heb gereden ![]() | |
MarcoD | woensdag 11 februari 2015 @ 08:35 |
Denk dat buzz toray bedoeld? Is een grote producent van carbon enzo. Wat ik veel heb gelezen op amerikaanse forums is dat er maar een paar echte producenten zijn van frames en een heleboel resellers. Ook van iemand die ook daadwerkelijk zo'n fabriek heeft bezocht incl fotoverslag. | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 11 februari 2015 @ 08:43 |
Dat klopt wel ja. Bijvoorbeeld die giant fabriek met ook colnago/specialized/scott. Daarom is het ook zo naief om te denken dat je originele frames via de achterdeur koopt. Gaat om gigantische ondernemingen met bijbehorende controles. 2 scenarios: - Werknemers doen het zonder medeweten bedrijfsleiding -> er verdwijnt materiaal & productietijd -> lukt je nog geen 2 dagen - Bedrijfsleiding verkoopt zelf frames via de achterdeur -> waarom miljoenencontracten op het spel zetten om een paar frames voor 200 dollar op alibaba te verkopen ![]() | |
Gripper | woensdag 11 februari 2015 @ 08:50 |
Maar uiteindelijk is carbon maken precies zoals Buzz zegt: voldoende matjes op de goeie manier in een mal leggen, precies voldoende (dus niet teveel en ook niet te weinig) hars gebruiken, en zorgen dat alle matjes en alle hars goed met elkaar verbonden zijn aan het eind. As je dat op de lompe manier doet krijg je een zwaar frame waar de klodders nog aan hangen en wat op onnodige plekken veel te veel materiaal bevat. En als je er al wat jaren mee geoefend hebt en geëxperimenteerd met de hoeveelheid druk, temperatuur, etc dan kun je iets bouwen zoals een Scott Foil ofzo, of een Supersix Evo. Maar voor een fabrikant dat kan zijn er al heel wat kilo's carbon de shredder in gegaan. En daar betaal je uiteindelijk bij een bekend merk voor: de ontwikkelingskosten. Die chinezen kopen (jatten) gewoon een ontwerp, en maken dat na. | |
kanovinnie | woensdag 11 februari 2015 @ 09:10 |
In dat artikel hebben ze het erover dat ze zo'n frame opmeten en daarna 3D printen. En dat is allemaal niet zo moeilijk, dat kan ik zelfs ![]() Persen ze de hars die teveel is er niet uit tijdens het bakken in de autoclaaf? | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 11 februari 2015 @ 09:11 |
Over een paar jaar zullen ze wel fietsen van grafeen gaan maken. Lichter, sterker en gelijk een batterij voor je garmin. | |
Fretwork | woensdag 11 februari 2015 @ 09:28 |
Zal ik de volgende keer dan alleen maar komen met artikelen waarbij 1000 samples zijn getest volgens een beproefde en gepubliceerd onderzoeksprotocol? Je hoeft het niet te geloven hoor, maar je verdedigt je stokpaardje wel opzichtig subjectief... | |
Fretwork | woensdag 11 februari 2015 @ 09:31 |
Ze printen de mal toch, niet de fiets? Al denk ik dat dat eerder gewoon een CNC frees zal zijn die het werk doet. | |
kanovinnie | woensdag 11 februari 2015 @ 09:32 |
Klopt. En in die mal gooi je je matjes. Volgens het artikel gebruiken ze een 3D printer. CNC kan natuurlijk ook, al zijn de vormen van een fiets vrij complex. | |
dop | woensdag 11 februari 2015 @ 09:40 |
even ter verdediging van Buzz. wat Fiets in hun artikel vergeet is een chemische analyse van het gebruikte materiaal. dat is toch wel de meest simpele manier om gelijk te kunnen zien waar mee je van doen hebt. kun je gelijk vaststellen of uitsluiten dat het via de achterdeur geproduceerde frames zijn. | |
Oksel | woensdag 11 februari 2015 @ 09:40 |
Ik heb geen eigen productie. Groot verschil. En als je 't wilt weten; een werknemer nam 10 panelen + omvormer mee (twv. 2500 EUR), bracht het naar de locale pawnshop, verpatste het daar voor 1400 EUR, en ik merkte het niet nee. Totdat de politie belde, die vroeg of 't wel zuivere koek was. Dus nee, ik merk het niet als er 10 paneeltjes verdwijnen. | |
kanovinnie | woensdag 11 februari 2015 @ 09:41 |
![]() werknemer is nu exwerknemer? | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 11 februari 2015 @ 09:42 |
Zo is oksel. Jan is de beste fietsenmaker maar weet een wiel niet te maken, bianchi is de beste fiets tot ie m doormidden trapt, Chinarello is nu de bom een aangezien hij niet kan fietsen doet iedereen er het beste aan met touwen te gaan spelen in de sportschool. Na een tijdje zie je dat als oksel iets aanraadt je beter het exact tegenovergestelde kan doen. | |
Oksel | woensdag 11 februari 2015 @ 09:42 |
Ja, maar hij had spijt, en heeft in z'n vrije tijd mijn camper helemaal opgeknapt als goedmaker.. ![]() | |
Oksel | woensdag 11 februari 2015 @ 09:43 |
Ja ja ja. Gelukkig zijn we niet allemaal zo simpel als jij. | |
Oksel | woensdag 11 februari 2015 @ 09:45 |
En mij hoor je niet zeggen dat die Chinarello top is. Hij's stijf, en hij's nog niet kapot. Meer hoeft hij ook niet te presteren wmbt. Enige wat kut is, is de lak. Die's slap. Heel hard, maar niet flexibel of taai. | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 11 februari 2015 @ 09:48 |
Je zegt een paar posts terug nog dat het je niks zou verbazen als het een originele colnago is die ergens thuis is gelakt... | |
Oksel | woensdag 11 februari 2015 @ 09:49 |
Ja, dus? Alsof ik het verschil voel tussen een stijve originele fiets, of een stijve niet-originele fiets? Je bent een naar, irritant, gefrustreerd en jaloers mannetje knut. Wat is er toch mis met je, dat je dit gedrag continue moet uitten? | |
dop | woensdag 11 februari 2015 @ 09:53 |
Knut heeft volgens mij iets van psygologie gestudeerd jonge, en jij bent soms zijn proeftuin, (soms wij allemaal). maar jij hapt zo lekker dus kan hij het niet laten. | |
Oksel | woensdag 11 februari 2015 @ 09:54 |
Ah. Nouja, dan gaat hij dat maar lekker ergens anders doen. Dit is niet de plek. | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 11 februari 2015 @ 09:56 |
Je vindt je nepfiets zo goed dat het je niets zou verbazen dat het een originele is. Dan hoor je jou dus wel zeggen dat het "top" is. En jammer dat je het weer persoonlijk moet maken, is toch nergens voor nodig okseltje. | |
dop | woensdag 11 februari 2015 @ 09:56 |
hij rijd op een Giant man (need i say more) ![]() | |
Fretwork | woensdag 11 februari 2015 @ 09:56 |
Niemand beweert dat je ontevreden moet zijn over je fiets. Persoonlijk denk ik dat het een goede fiets is, waarschijnlijk stijver dan de mijne. Echter wat mij tegen het zere been stoot is dat je, omdat je je fiets erg goed vindt, het artikel automatisch naast je neerlegt. Dat artikel doet geen afbreuk aan of je het een fijne fiets kan vinden. | |
kanovinnie | woensdag 11 februari 2015 @ 09:57 |
Met shimano groep maar dan wel campagnolo wielen omdat die goedkoper zijn vanwege de kwaliteit ![]() | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 11 februari 2015 @ 09:57 |
GIANTGODEN ![]() | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 11 februari 2015 @ 09:58 |
![]() Hier sta ik te wachten op de pont | |
kanovinnie | woensdag 11 februari 2015 @ 09:58 |
Die tekst slaat zeker op je pens HAHAHA | |
dop | woensdag 11 februari 2015 @ 09:58 |
Kijk zelfs Kano heeft hem gelijk door ![]() | |
muzas | woensdag 11 februari 2015 @ 09:59 |
Giant ![]() | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 11 februari 2015 @ 09:59 |
Nee op mn paarsgepuntelans | |
Patroon | woensdag 11 februari 2015 @ 10:02 |
Wat hou ik toch van dit forum en van jullie ![]() | |
kanovinnie | woensdag 11 februari 2015 @ 10:05 |
Ingelijks. Kom je nog eens koersen in Noord Holland? Dan kom ik wel weer roepen dat je moet rijden met je kutje. ![]() | |
Patroon | woensdag 11 februari 2015 @ 10:12 |
Vast wel! | |
muzas | woensdag 11 februari 2015 @ 10:15 |
![]()
| |
Tommeke | woensdag 11 februari 2015 @ 10:16 |
Helden ![]() | |
BORRREETJEEE | woensdag 11 februari 2015 @ 10:17 |
Als hij Vledder en Noordwolde weer fietst kan je mij ook wel even een lijstje doorsturen met wat ik dan naar hem moet schreeuwen. | |
kanovinnie | woensdag 11 februari 2015 @ 10:19 |
RIJDEN MET JE KUTJE NIET UIT D1 KOMEN MOET JE NOG EEN BIDON BIETENSAP? JE ZADELPEN SCHEURT UIT Verder kan je roepen wat je wilt, hierboven zijn slechts de basics. | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 11 februari 2015 @ 10:21 |
![]() ![]() | |
Patroon | woensdag 11 februari 2015 @ 10:28 |
Bovenkant wit, onderkant zwart. Gekocht voor 10euro ![]() | |
kanovinnie | woensdag 11 februari 2015 @ 10:33 |
Ik rij nog steeds rond met m'n decathlonbrilletje ![]() |