abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149448621
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Eerstvolgende meet:
* 200km Citadelroute op zondag 1 maart
* 300km Ardennendriehoek (de beruchte) op zaterdag 28 maart
* 400km Maas-Ourthe op zaterdagavond 25 april
* 600km Rondom de Eifel op zaterdagochtend 13 juni
* 200km Vennbahn op zondag 20 september
* zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijk

Wij doen aan Strava

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers
ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland
Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrennen in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje
SPOILER: online shoppen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Everyday is legday!

Elkaar helpen!

Zie hier, Kaasplankje squat ook al 100kg
pi_149448659
Dat vrouwtje die mij er nog wel eens affietste, uit het wiel fietste, etc. fietst nu bij Raboliv.

zaterdag 7 februari 2015 @ 16:42:12 #3
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_149448982
Die op die tweede foto rij , middelste, kun je slechts met gevaar voor eigen leven oraal bevredigen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_149449083

Dus alleen maar lange, langzame ritten hoeven niet per sé een beter resultaat te geven dan HIIT trainingen. Voor degene met wat minder tijd (zoals ikzelf) is 't eigenlijk zelfs efficiënter om kortere trainingen op hogere intensiteit te doen, maar uiteraard is afwisseling (en doen wat je leuk vind) hierbij de key..
pi_149449088
Die foto's zijn Fake denk ik Buzz.
pi_149449168
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 16:48 schreef Levitas het volgende:
Dus alleen maar lange, langzame ritten hoeven niet per sé een beter resultaat te geven dan HIIT trainingen.
Mountainbiken *O*
pi_149449182
quote:

Dus alleen maar lange, langzame ritten hoeven niet per sé een beter resultaat te geven dan HIIT trainingen. Voor degene met wat minder tijd (zoals ikzelf) is 't eigenlijk zelfs efficiënter om kortere trainingen op hogere intensiteit te doen, maar uiteraard is afwisseling (en doen wat je leuk vind) hierbij de key..
Ik denk dat er meer winst valt te behalen wanneer je naast 't fietsen ook krachttraining doet, en dan vooral voor core & benen.
pi_149449187
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 16:52 schreef quinoahipster het volgende:

[..]

Mountainbiken *O*
Ja, morgen maar weer. Hier in Delden tochtje.
pi_149449213
Vanochtend nog ff gereden, mooi bevroren ondergrond. Eind van de rit ging het dooien en begon te toplaag modderig te worden. Morgen zal wel een kliederzooi worden :{
pi_149449238
Achja. Elke tocht hier in Twente is een baggerzooi. Veluwe is vaak veel droger, mooier en sneller. Qua racefietsen is Twente prachtig, qua ATB'en is het ruk. Alhoewel 't vast een stuk mooier is dan Friesland / Groningen ;)
pi_149449264
Oh en bijna vergeten te vertellen dat ik vandaag bijna(!) weer op m`n muil ben gegaan..
Reed op het fietspad en er stond rechts half op het fietspad een auto van PostNL geparkeerd. Met de neus naar mij toe. Bezorger stapte net weer in de auto na het afgeven van een pakketje en was er 99,9% zeker van dat hij me had gezien (oogcontact gehad). Dus iets naar links op het fietspad gegaan om veilig te kunnen passeren, maar terwijl ik passeerde vertrok hij weer.
Moest dus als een malloot uitwijken en er zat zo`n afvoergoot, dus voorwiel schoof weg, maar wist nog nét controle te houden.

Grappig wel om te zien dat HR ineens 25 slagen hoger zat :')
  zaterdag 7 februari 2015 @ 17:22:24 #12
545 dop
:copyright: dop
pi_149449780
Vandaag onderhoud gedaan
alles in en uit elkaar gehad en schoon gemaakt.
fucking pekel water gaat overal zitten
maar het loopt weer als een zonnetje nu

over trainen:
Plezier in wat je doet , dat is als recreant verreweg het belangrijkste.
trainen om het trainen moet je lekker aan de profs over laten.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_149449861
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 15:33 schreef Oksel het volgende:
[ afbeelding ]

Daar krijgt half dit topic een stijfje van geloof ik.

Ik niet.
Ik ook niet, hou niet zo van oude meuk, mis de connectie ermee. Maar staal in een modern jasje begin ik steeds geiler te vinden. Kaas wees me er al eens op met die de rosa's

pi_149449913
Maar dat soort klassieke geo's en ranke buizen zien er in mijn maat vaak zo debiel uit :'(
pi_149450182
Een vriendelijke jongeman complimenteerde zojuist mijn rijwiel O+
pi_149450461
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 17:25 schreef muzas het volgende:
[ afbeelding ]
pi_149450594
quote:

Het ene sluit het ander niet uit. Alleen maar langzaam zal niet helpen, alleen maar HIIT zal ook niet goed zijn. Laatst postte ik hier nog een artikel waarin stond dat je zelfs bij weinig tijd veel rustige trainingen moet doen. Ach, als je niet veel tijd hebt om te trainen, zou ik mij hier helemaal niet druk om maken. Gewoon lekker genieten van het fietsen en doelen daar op af stellen. Of je nou door effectief trainen 40% vooruitgang boekt of 30%, het verschil zal je toch niet merken.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_149450640
Net terug van 4 duur + 6x3min op omslagpunt + 3min rust. Laatste uur moest ik weer tegen de wind in terug en dat ging niet echt lekker, had wat te weinig eten mee en alleen water in de bidon. Laatste 30min stond ik geparkeerd en kon ik zo van me stokje gaan. :X

Nu is buikje weer vol en kast leeg :Y)
pi_149450784
Ik had dat filmpje ook gezien maar een week lang D1 training "until exhaustion" en dan zou je maar op 10 tot 12 uur per week uitkomen

Uh, oké.
pi_149451720
Waar fiets je eigenlijk op als je hongerklop hebt. Eiwitten en vet?
pi_149451820
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 18:50 schreef ratatat het volgende:
Waar fiets je eigenlijk op als je hongerklop hebt. Eiwitten en vet?
Dan is de glycogeen voorraad in je spieren en lever op. Dus volledig op vet. Tijdens inspanning verbrand je altijd een combinatie van glycogeen en vet, ook al zit je in de maximale vet verbranding. Als de glycogeen dus op is, ga je niet zo snel meer ;)

Voordat het lichaam aan de eiwitten begint ben je al wat verder. Die worden dan uit de spieren gehaald. Gebeurd soms bij extreem lange inspanningen. Kenmerkend aan zo'n ammoniak lucht. Komt niet vaak voor.
pi_149452002
Die ammoniak lucht had ik vroeger heel vaak. Reed mezelf helemaal de vernieling in en dan thuis helemaal stuk en met zo'n vieze ammoniak lucht onder de douche. Was dus blijkbaar m'n spieren aan het oproken.
pi_149452062
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 19:00 schreef ratatat het volgende:
Die ammoniak lucht had ik vroeger heel vaak. Reed mezelf helemaal de vernieling in en dan thuis helemaal stuk en met zo'n vieze ammoniak lucht onder de douche. Was dus blijkbaar m'n spieren aan het oproken.
ff willekeurige bron
quote:
Wat er precies gebeurt in het lichaam dat deze ammoniakgeur veroorzaakt is het resultaat van de verbranding van deze amminozuren. Het lichaam zal in eerste instantie altijd eerst koolhydraten als primaire brandstof willen gebruiken, maar zal wanneer de opslag van deze energiebron als glycogeen is uitgeput, overgaan op de verbranding van aminozuren en vetten. Vooral wanneer de intensiteit van de sportactiviteit hoog blijft zal het lichaam aminozuren gaan gebruiken als energie. Bij lage intensiteit zal dit eerder vet zijn.
  zaterdag 7 februari 2015 @ 19:17:44 #24
545 dop
:copyright: dop
pi_149452527
Ketose
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_149453315
Zo rondje Markermeer gedaan, zag eruit als mijnwerker op het eind :)
Flink doorgereden, Frank blijft maar rammen op kop, die zat gemiddeld op 250w bij hartslag van 135 :o
Zoals ook vorige keren zit hij eigenlijk continu 20 hartslagen lager te fietsen.

In begin flinke tijd rond omslagpunt gereden (tenminste ik schat mijn omslagpunt ergens rond de 170)
Leuk voor de verandering, maar niet een tempo om iedere week te fietsen.

https://www.strava.com/activities/251636526
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')