abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149450227
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 17:37 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Maar het probleem is dat we hier met de gebakken peren komen te zitten. Die jihadgangers komen niet "genezen" terug, maar zwaar getraumatiseerd en - in sommige gevallen - nog verder geradicaliseerd.
Ik heb het dan ook over de gevallen die niet langer in 'the cause' geloven. Die vertellen hun verhalen tegen anderen en dat helpt mee tegen verdere radicalisering.

Terugkeerders die nog even fanatiek zijn zijn inderdaad levensgevaarlijk.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_149450483
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 17:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik heb het dan ook over de gevallen die niet langer in 'the cause' geloven. Die vertellen hun verhalen tegen anderen en dat helpt mee tegen verdere radicalisering.

Terugkeerders die nog even fanatiek zijn zijn inderdaad levensgevaarlijk.
Ik zou me wat de eerste punt betreft niet te rijk rekenen. De beïnvloeding van jongeren kan bijna ongestoord doorgaan, onder meer via haatzaaiende praatjes in moskeeën, maar zeker ook via internet.

Het nieuwsbericht van RTL geeft aan dat één op de vijf terugkeerders meewerkt met de overheid. Dat betekent dus dat vier op de vijf dat niet doen. Ik zou die groep als lopende tijdbommen willen beschouwen. En daar ook naar willen handelen.
  zaterdag 7 februari 2015 @ 18:10:58 #53
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_149450888
Ik heb nog wel een lijstje met fokcollega's die ik graag zou willen aandragen.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_149451230
:{
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 17:23 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Altijd wel een paar naïeve Europeanen en Amerikanen te vinden die naar die regio gaan om te "helpen" die ze kunnen ontvoeren.
Ze gaan voor deze trofee: Darwin Award :{
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_149451848
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 18:10 schreef DeJori het volgende:
Ik heb nog wel een lijstje met fokcollega's die ik graag zou willen aandragen.
"Gruwelijke" kooiverbrandings-doodsbedreiging, permaban.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zaterdag 7 februari 2015 @ 19:00:12 #56
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_149452008
quote:
6s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 18:54 schreef El_Matador het volgende:

[..]

"Gruwelijke" kooiverbrandings-doodsbedreiging, permaban.
In het artikel staat niet dat ze ze gaan verbranden. Slechts dat ze gegijzeld worden.

Maar als je wil dat ik het er specifiek bijzet: ik wil niet dat mijn medefokkers worden verbrand of onthoofd.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_149452051
Neem Quincy ! Neem Quincy ! *O* *O*

oO/ 8}
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_149452146
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 19:01 schreef TLC het volgende:

oO/ 8}
_O-
Zonder wrijving geen glans
pi_149452683
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 17:50 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik zou me wat de eerste punt betreft niet te rijk rekenen. De beïnvloeding van jongeren kan bijna ongestoord doorgaan, onder meer via haatzaaiende praatjes in moskeeën, maar zeker ook via internet.

Het nieuwsbericht van RTL geeft aan dat één op de vijf terugkeerders meewerkt met de overheid. Dat betekent dus dat vier op de vijf dat niet doen. Ik zou die groep als lopende tijdbommen willen beschouwen. En daar ook naar willen handelen.
Dat is 20% die meewerkt met de veiligheidsdiensten, ik vind dat enorm hoog. Die zijn dus waarschijnlijk echt helemaal 'om'. Meewerken met de veiligheidsdiensten is wel wat anders dan 'niet meer zo enthousiast zijn over IS'.

Dan heb je dus nog de 20% die nog helemaal wacko zijn als ze terugkomen, die zijn levensgevaarlijk en heb je liever helemaal niet terug. Maar ik had het dus over gedesillusioneerde terugkeerders, die wil je zoveel mogelijk hebben.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_149452715
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 19:01 schreef TLC het volgende:

oO/ 8}
We bieden hem gewoon een gratis vakantie aan... :+
Make my day!
pi_149452817
Hek eromheen, bombarderen en past drones sturen als het nodig is, verder lekker hun eigen problemen laten oplossen.
Whatever...
  zaterdag 7 februari 2015 @ 19:38:46 #62
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_149453061
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 19:29 schreef Spanky78 het volgende:
Hek eromheen, bombarderen en past drones sturen als het nodig is, verder lekker hun eigen problemen laten oplossen.
Eens.

Laatst op TV he, zag je een stad waar IS verdreven was door Amerikaanse bombardementen. Ja, logisch, de hele stad was weg. Er stond niets meer overeind. Dus wat ik me afvraag, wat gaan we na al deze bombardementen doen? Gewoon weer weg en een dikke voedingsbodem voor onvrede achterlaten?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zaterdag 7 februari 2015 @ 20:22:06 #63
433565 JagerJanssen
Schoap an't drieten
pi_149454231
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 16:34 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Het westen heeft alleen maar profijt met de ISIS situatie.
Dat is dan ook mijn punt, enkel zijn er hier mensen die moeite hebben dit te snappen.
Ik wil niet opscheppen maar ik doe het toch maar even.
pi_149454326
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 14:31 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

:') Klopt. En de volgende keer dat je geschiedenis krijgt even opletten als wordt uitgelegd waarom de VS en USSR niet konden winnen in Vietnam en Afghanistan.
De VS heeft niet verloren in Afghanistan. Is de VS verdreven? Nee, dus dan is de VS niet verslagen. De VS kan de Taliban nooit volledig verslaan, tenzij de VS heel Afghanisaten terroriseert maar dat doet de VS niet(Taliban heeft lokale steun v/d bevolking en zal dus altijd wel een groepje terroristen kunnen vinden om aan te vallen). De Taliban zal nooit opgeven, ook niet over 100 jaar en als het hele land tegen de Taliban is.

Daarnaast viel de VS Afghanistan aan voor eigen doelen(pro-Amerikaanse regering neerzetten zodat de VS controle kan hebben over olie-toevoer naar Aziatische landen) en die doelen zijn prima behaald, de VS heeft dus de oorlog gewonnen.
#freefrederike
  zaterdag 7 februari 2015 @ 21:15:15 #65
433749 Konijntjuh
Wie wilt er een slokje van mij
pi_149455640
quote:
4s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 20:25 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

De VS heeft niet verloren in Afghanistan. Is de VS verdreven? Nee, dus dan is de VS niet verslagen. De VS kan de Taliban nooit volledig verslaan, tenzij de VS heel Afghanisaten terroriseert maar dat doet de VS niet(Taliban heeft lokale steun v/d bevolking en zal dus altijd wel een groepje terroristen kunnen vinden om aan te vallen). De Taliban zal nooit opgeven, ook niet over 100 jaar en als het hele land tegen de Taliban is.

Daarnaast viel de VS Afghanistan aan voor eigen doelen(pro-Amerikaanse regering neerzetten zodat de VS controle kan hebben over olie-toevoer naar Aziatische landen) en die doelen zijn prima behaald, de VS heeft dus de oorlog gewonnen.
De berichtgever had het over de USSR die Afghanistan binnenvielt. (Niet over de VS die met zijn koffers met geld klaar stond voor de plaatselijke (warlords) en het heropenen van de papavervelden toeliet, zodat de Taliban grotendeels verdreven kon worden.)

Misschien zou je voor de grap Rambo 3 moeten kijken, toen was Amerika "Rambo" nog vriendjes met de Taliban en Osama in Afghanistan en vochten ze tegen het Rode Gevaar.

En anders verdiep je er even in er zal best wel wat aardig hier op internet over te vinden zijn.
Hoe stout is Konijntjuh!
pi_149455847
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 21:15 schreef Konijntjuh het volgende:

[..]

De berichtgever had het over de USSR die Afghanistan binnenvielt. (Niet over de VS die met zijn koffers met geld klaar stond voor de plaatselijke (warlords) en het heropenen van de papavervelden toeliet, zodat de Taliban grotendeels verdreven kon worden.)

Misschien zou je voor de grap Rambo 3 moeten kijken, toen was Amerika "Rambo" nog vriendjes met de Taliban en Osama in Afghanistan en vochten ze tegen het Rode Gevaar.

En anders verdiep je er even in er zal best wel wat aardig hier op internet over te vinden zijn.
Lees je wel waar ik op reageer? Dat bericht waar ik op reageer gaf aan dat de VS niet kon winnen in Afghanistan, terwijl de VS wel heeft gewonnen.
#freefrederike
  zaterdag 7 februari 2015 @ 21:31:16 #67
433749 Konijntjuh
pi_149456257
quote:
4s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 21:21 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Lees je wel waar ik op reageer? Dat bericht waar ik op reageer gaf aan dat de VS niet kon winnen in Afghanistan, terwijl de VS wel heeft gewonnen.
Volgens mij ging het om waarom het sturen van grondtroepen van uit het Westen geen goed idee is bij de hedendaagse situatie in betrekking tot IS, De berichtgever kwam met de voorbeelden de voormalige USSR die eind jaren 80 Afghanistan binnenvielt en de VS die Vietnam binnenvielt. Twee Oorlogen waar in men de wil van de bevolking behoorlijk onderschatte.

De oorlog van de VS tegen Afghanistan heeft er in weze niks mee te maken, dat was geen oorlog maar het omkopen en onderhandelen met de plaatselijke stammen om het Taliban regime te verdrijven uit Afghanistan.
Hoe stout is Konijntjuh!
pi_149456391
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 21:31 schreef Konijntjuh het volgende:

[..]

Volgens mij ging het om waarom het sturen van grondtroepen van uit het Westen geen goed idee is bij de hedendaagse situatie in betrekking tot IS, De berichtgever kwam met de voorbeelden de voormalige USSR die eind jaren 80 Afghanistan binnenvielt en de VS die Vietnam binnenvielt. Twee Oorlogen waar in men de wil van de bevolking behoorlijk onderschatte.

De oorlog van de VS tegen Afghanistan heeft er in weze niks mee te maken, dat was geen oorlog maar het omkopen en onderhandelen met de plaatselijke stammen om het Taliban regime te verdrijven uit Afghanistan.
Ik reageerde op het VS gedeelte, daar staat duidelijk dat de VS niet zou hebben gewonnen in Afghanistan terwijl dat wel zo is.
#freefrederike
  zaterdag 7 februari 2015 @ 21:44:33 #69
433749 Konijntjuh
pi_149456713
quote:
4s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 21:35 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Ik reageerde op het VS gedeelte, daar staat duidelijk dat de VS niet zou hebben gewonnen in Afghanistan terwijl dat wel zo is.
Ik kan niet uitmaken uit het bericht van Pompom dat hij zegt dat de VS niet de Taliban heeft verdreven uit Afghanistan, ik hang er gelijk de USSR er aan.

Zoals hij zijn bericht opstelt legde de VS het af tegen de Vietcong in Vietnam en de voormalige USSR legde het af tegen de mujahideen in Afganistan.

Maar goed ik zal het wel verkeerd begrepen hebben
Hoe stout is Konijntjuh!
pi_149457308
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 21:44 schreef Konijntjuh het volgende:

[..]

Ik kan niet uitmaken uit het bericht van Pompom dat hij zegt dat de VS niet de Taliban heeft verdreven uit Afghanistan, ik hang er gelijk de USSR er aan.

Zoals hij zijn bericht opstelt legde de VS het af tegen de Vietcong in Vietnam en de voormalige USSR legde het af tegen de mujahideen in Afganistan.

Maar goed ik zal het wel verkeerd begrepen hebben
Hier:
quote:
4s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 20:25 schreef PizzaMizza het volgende:
de VS en USSR niet konden winnen in Vietnam en Afghanistan.
#freefrederike
pi_149457319
Ik las laatst een stukje over het optreden van de befaamde Britse SAS.

SAS are killing zillion IS fighters on quads.

Waarom is er dan niet een coalitie van Special Forces units wereldwijd die gezamenlijk even optreden tegen IS? Is hun bestaansrecht zo voorbij.
pi_149471242
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 19:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Eens.

Laatst op TV he, zag je een stad waar IS verdreven was door Amerikaanse bombardementen. Ja, logisch, de hele stad was weg. Er stond niets meer overeind. Dus wat ik me afvraag, wat gaan we na al deze bombardementen doen? Gewoon weer weg en een dikke voedingsbodem voor onvrede achterlaten?
Wachten tot de volgende 10 terroristjes opstaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')