Alleen voorbeeld twee is een wat minder slimme reactie van dat meisje, maar in alle gevallen kunnen ze er niks aan doen. Niet beschikbaar is niet beschikbaar. Heeft niks met wel of niet willen verkopen te maken.quote:Op zondag 8 februari 2015 18:39 schreef Guppyfriend het volgende:
Een filter voor de afzuigkap. Dus dan kom je in de stad, bij de Handyman, met het labeltje met de code van het filter wat je van de oude doos hebt geknipt. Kan de beste man de code niet vinden in z'n systeem. "Ja mevrouw, ik heb toch echt het typenummer van uw afzuigkap nodig". Nee handig. Maar goed, in het kader van de lokale middenstand steunen, fiets ik naar huis en schrijf het typenummer van m'n afzuigkap op. Kom ik terug in de Handyman, "Nee mevrouw, die hebben we niet op voorraad. Behoort niet tot het basisassortiment. We kunnen het wel voor u bestellen, dan is het er volgende week dinsdag". Ik:![]()
Een paar schoenen. "Hebt u die ook in maat 47?" Winkelmeisje gaat kijken en komt terug met "Nee, wel in maar 45" Wat verwacht ze dan? "Oh nee, doe dan die maar?" Ik:
![]()
Ruitenwissels voor een Volkswagen Polo. Je weet wel, zo'n auto waar half NL in rijdt. Ik ben naar 3 (!) Halfordsen gefietst, maar ze keken me allemaal aan alsof ze het in Keulen hoorde donderen. "Nee mevrouw, die zijn al heel lang niet meer binnengekomen... Misschien dat ze over 3 weken binnenkomen? Denk ik?" Ik:![]()
Een frituurpan bij de Mediamarkt. "Nee mevrouw, we hebben alleen dit showroommodel, en die kunnen we niet verkopen. Want dan hebben we geen voorbeeld meer voor in het schap". Ja, en je kunt 'm zeker wel bestellen? "Ja!" Ik:
![]()
Echt, WAAROM DOE IK DE MOEITE?? Op deze manier jaag je echt klanten weg. Je gaat juist naar een winkel omdat je iets meteen mee wilt nemen, of omdat je het meteen nodig hebt. Je verwacht dat het op voorraad is. Natuurlijk kan het eens een keer gebeuren dat er iets niet meer is, maar het gebeurt me echt zo vaak! Voor bepaalde dingen neem ik niet eens meer de moeite om naar de stad te fietsen. Zelf bestellen moet negen van de tien keer toch, en dan is het nog sneller, goedkoper en minder moeite, want dan komen ze het gewoon op m'n werk brengen.
Dat doe ik dan ook. Ik ben serieus al máánden niet meer in de binnenstad geweest, puur en alleen omdat het aanbod bedroevend is en het product wat ik zoek er negen van de tien keer gewoon niet is.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:24 schreef Rodawa het volgende:
[..]
Alleen voorbeeld twee is een wat minder slimme reactie van dat meisje, maar in alle gevallen kunnen ze er niks aan doen. Niet beschikbaar is niet beschikbaar. Heeft niks met wel of niet willen verkopen te maken.
Daarnaast is het voor sommige producten helemaal niet vreemd dat die niet op voorraad zijn. Heeft ook met de verkoopfrequentie te maken. Daarom is online bestellen inderdaad vaak minstens zo handig en in sommige gevallen nog sneller ook.
bronquote:Superster moet Hollandse winkel weer sexy maken
De oer-Hollandse winkelketen Blokker heeft niemand minder dan de Amerikaanse actrice Sarah Jessica Parker in de arm genomen. SJP, vooral bekend van de hitserie Sex and the City, vertelt in het nieuwe spotje van Blokker met veel enthousiasme over de producten in de winkel. „Echt, deze winkel verandert je leven”, aldus Parker.
In de commercial, die vanaf 26 april op televisie te zien zal zijn, is Sarah Jessica Parker thuis in New York bezig met een etentje voor haar Amerikaanse vrienden en familie. Terwijl ze druk in de weer is, passeren allerlei producten van de winkel de revue. „Ik ontdekte ’m toen ik in Amsterdam was. Ze hebben fantastische spullen.”
Inderdaad zeg, dat gaat heus niet werken...quote:Op dinsdag 26 april 2016 17:04 schreef Mylene het volgende:
[..]
bron
Wat kansloos zeg en zonde van het geld.
Big Bazar is van de Blokker, maar het assortiment is nóg rommeliger dan de Action heb ik het idee.quote:Op dinsdag 26 april 2016 17:22 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Inderdaad zeg, dat gaat heus niet werken...
Best veel dingen heeft de blokker ook nièt en das jammer. Hier in het winkelcentrumpje zit de big bazar naast de blokker en daar is het drukker. Niet zo druk als bij action inderdaad, maar ik heb het idee dat de action op betere locaties zit.
Big Bazar is van Blokker. Daarbij draaien grote Big Bazars nog goed, kleine draaien veel minder dus worden ook gesloten. Voor de rest is Blokker slachtoffer van de strategie van discountbedrijven waarop zij nog geen goed antwoord hebben.quote:Op dinsdag 26 april 2016 17:22 schreef MevrouwPuff het volgende:
nderdaad zeg, dat gaat heus niet werken...
Best veel dingen heeft de blokker ook nièt en das jammer. Hier in het winkelcentrumpje zit de big bazar naast de blokker en daar is het drukker. Niet zo druk als bij action inderdaad, maar ik heb het idee dat de action op betere locaties zit.
Toen ze ooit een keer gratis verzending hadden, was ik zo'n type die glazen van 50 cent, per stuk, liet thuisbezorgenquote:Op zaterdag 30 april 2016 21:04 schreef VixenFromHell het volgende:
Nog steeds een minimum bestelbedrag van 15 euro zie ik. Ik wilde een tijdje terug daar bestellen, want 3 filialen hier in de buurt hadden het niet en dat was dan de tip van het meisje in de winkel. Zelf bestellen dan dus, en dan eventueel in de winkel laten leveren. Zij kon het ook niet bestellen voor me. Maar dat product zat onder de 15 euro en dat kon dus niet
Dus tja, toen ben ik maar voor een alternatief bij een andere winkel gegaan
quote:Op zaterdag 30 april 2016 22:27 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Toen ze ooit een keer gratis verzending hadden, was ik zo'n type die glazen van 50 cent, per stuk, liet thuisbezorgen6 dozen thuis. misschien is er daarom nu een minimum bedrag
Tja... soms moet je ze helpen hé. Les 1 van internetondernemen: bepaal je grens.quote:
tja en ze hebben gigantische lag op 2 fronten. 1) leeftijd personeel en 2) formule wijziging. Je gaat niet even je formule omgooien met 300+ shops offline + franchise. Compleet klem in het midden.quote:Op maandag 16 mei 2016 23:02 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Tja... soms moet je ze helpen hé. Les 1 van internetondernemen: bepaal je grens.
HEMA roept ook al jaren dat ze de boot hebben gemist op internet maar ondertussen staat die brakke site die door moet gaan als online shop, al jaaaaaaren online zonder enig verbeterpunt (dit jaar komt er een nieuwe shop dacht ik).
Zo'n spectaculaire move is het ook weer niet. Winkels wat overzichtelijker, maar de meeste producten kan je prima elders kopen en nog goedkoper ook. Het zijn ook niet echte topmerken ofzo. Voor service hoef je er al lang niet meer te komen.quote:Op maandag 16 mei 2016 23:05 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
[..]
tja en ze hebben gigantische lag op 2 fronten. 1) leeftijd personeel en 2) formule wijziging. Je gaat niet even je formule omgooien met 300+ shops offline + franchise. Compleet klem in het midden.
Waarom?quote:Op zaterdag 30 april 2016 22:27 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Toen ze ooit een keer gratis verzending hadden, was ik zo'n type die glazen van 50 cent, per stuk, liet thuisbezorgen6 dozen thuis. misschien is er daarom nu een minimum bedrag
Bij de V&D soortgelijke print gezien voor het servies. 1 bord was 60 euroquote:
en soms moet je je eigen klachten verzinnen om iets te klagen te hebben he?quote:Op maandag 16 mei 2016 23:02 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Tja... soms moet je ze helpen hé. Les 1 van internetondernemen: bepaal je grens.
HEMA roept ook al jaren dat ze de boot hebben gemist op internet maar ondertussen staat die brakke site die door moet gaan als online shop, al jaaaaaaren online zonder enig verbeterpunt (dit jaar komt er een nieuwe shop dacht ik).
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |