Ik zeg niet dat wij deze straffen moeten toepassen, nee daar ben ik absoluut tegen want dan krijg je inderdaad brute situaties. Maar waar ik voor pleit is dat de rechtbank dit soort straffen invoert, dat moet de rechtbank bepalen naarmate de bewijzen etc. en als de schuldige ook daadwerkelijk schuldig wordt bevonden aan de misdaad van diefstal, dan mag er wat mij betreft wel een handje afgehakt worden. Ik zou never nooit tevreden zijn met een straf als een paar weekjes schoonmaken of een maandje celstraf, nee geen enkel weldenkend mens zou daar tevreden mee zijn wanneer zijn Audi van 100.000 euro gestolen wordt.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 18:12 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik ken het gevoel. Toen iemand de fiets van mijn vrouw had gejat was ik ook voor het bruut in elkaar trappen van de dief.
Maar daarom is er juist een onafhankelijke rechter. Emotionele rechtspraak leidt tot absurd brute situaties.
Maar dat komt toch op dezelfde absurde bruutheid neer? Je wil emotioneel gemotiveerde straffen, maar dan opgelegd door een rechter.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 18:18 schreef AldnoahGast het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat wij deze straffen moeten toepassen, nee daar ben ik absoluut tegen want dan krijg je inderdaad brute situaties. Maar waar ik voor pleit is dat de rechtbank dit soort straffen invoert, dat moet de rechtbank bepalen naarmate de bewijzen etc. en als de schuldige ook daadwerkelijk schuldig wordt bevonden aan de misdaad van diefstal, dan mag er wat mij betreft wel een handje afgehakt worden. Ik zou never nooit tevreden zijn met een straf als een paar weekjes schoonmaken of een maandje celstraf, nee geen enkel weldenkend mens zou daar tevreden mee zijn wanneer zijn Audi van 100.000 euro gestolen wordt.
Nee ik vind het niet emotioneel, ik vind het terecht en op z'n plek. Blijf gewoon van andermans spullen af. Iemand die 3 jaar lang heeft lopen zweten voor een auto en dan wordt die hupsakee zo gejat in een klap. Meer dan terecht dat de dief gewoon z'n handjes mist, is niet emotioneel.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 18:28 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Maar dat komt toch op dezelfde absurde bruutheid neer? Je wil emotioneel gemotiveerde straffen, maar dan opgelegd door een rechter.
Waaruit is dat precies gebleken dan?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 15:57 schreef Jigzoz het volgende:
Dat SOvdM is in het verleden een van de meest betrouwbare informatiebronnen van die omgeving gebleken. Of het nou één persoon is of duizend vind ik verder niet zo interessant.
Ik ga mijn huis wel uit. Ik ageer ertegen dat de radicale islam zich ongestoord kan uitbreiden en dat we hier in Nederland (en elders in Europa) een veel te naïeve houding aannemen.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 15:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Misschien is het gewoon beter om niet meer het huis uit te gaan, Elf. Wel zo veilig.
Eens. En dan niet alleen omarmen, maar - waar nodig - ook krachtig beschermen en verdedigen.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 15:22 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Misschien is het eens beter om anno 2015 met z'n allen te erkennen dat godsdiensten door mensen (allemaal mannen) zijn opgericht, het bestaan van een opperwezen nooit is bewezen, geen enkel boek heilig en ontastbaar is en we met z'n allen eens de Nederlandse normen en waarden (en dus niet de normen en waarden van eeuwenoude sprookjesboeken) te omarmen.
Zomaar eens een idee.
nou zijn onze westerse normen en waarden natuurlijk erg gebaseerd op geloofquote:Op vrijdag 6 februari 2015 19:14 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik ga mijn huis wel uit. Ik ageer ertegen dat de radicale islam zich ongestoord kan uitbreiden en dat we hier in Nederland (en elders in Europa) een veel te naïeve houding aannemen.
[..]
Eens. En dan niet alleen omarmen, maar - waar nodig - ook krachtig beschermen en verdedigen.
Klopt. Maar die redenering kun je net zo goed omdraaien, door te zeggen dat de wetten en regeltjes die gelovigen 2.000 jaar opschreven gewoon waren gebaseerd op de toen heersende opvattingen. Sommige daarvan vinden we nu nog steeds verstandig, andere zijn hopeloos achterhaald en zorgen zelfs voor een boel leed.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 19:18 schreef Re het volgende:
[..]
nou zijn onze westerse normen en waarden natuurlijk erg gebaseerd op geloof
Wat maakt een rechter betrouwbaar(der) dan?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 18:28 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Maar dat komt toch op dezelfde absurde bruutheid neer? Je wil emotioneel gemotiveerde straffen, maar dan opgelegd door een rechter.
Het is tenslotte z'n vak.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 19:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat maakt een rechter betrouwbaar(der) dan?
Zie hierboven de voorbeelden van de fiets- en autodieven.quote:En "emotioneel gemotiveerde straffen"? Is aangericht leed niet objectief meetbaar genoeg?
Nee , daar zijn ze als de dood voor.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 15:53 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Begin je ook over de islam in het volgende topic over gristengekkies?
De monotheïstische religies draaien ook enkel om macht / controle.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 16:29 schreef Sigaartje het volgende:
Precies, en net zoals de Spaanse inquisitie.
Draait allemaal om macht en geld.
Op aarde ja. De mensen maken dat er van.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 21:32 schreef highender het volgende:
[..]
De monotheïstische religies draaien ook enkel om macht / controle.
Nope:quote:Op vrijdag 6 februari 2015 15:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hij mag ook in Mekka beginnen. Dat lijkt mij alleen weinig praktisch, gezien de afstand.
Zeg.quote:
twitter:Reuters twitterde op dinsdag 10-02-2015 om 16:25:40Obama confirms death of Kayla Mueller, aid worker who had been held hostage by Islamic State: http://t.co/s5JBAniHQF http://t.co/lGhweRlEnF reageer retweet
Waar andersquote:Op dinsdag 10 februari 2015 15:58 schreef Sigaartje het volgende:
Op aarde ja. De mensen maken dat er van.
lmftfy.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 17:39 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Mensen zijn gewoon goed. De meesten.
Nee, daar geloof ik niet meer in. Mensen zijn van nature slecht.quote:
Let me fix that for you.quote:
Ik dacht Lift my fat titties for youquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |