Het idee is dat het veiliger is als de baby dicht bij de ouders slaapt. Hij/zij hoort dan (onbewust) de ademhaling van de ouders en zou daardoor niet té diep in slaap vallen.quote:Op donderdag 5 februari 2015 22:00 schreef _happy_ het volgende:
Vraagje hè. Ze hebben het hier steeds over rooming-in en dat dat zo goed is.
Bij ons komt hij/zij gewoon in zijn/haar kamertje te liggen...was het plan...
Iemand ervaring mee? En voor- of nadelen ervan?
Ik vond het de eerste maanden vooral handig om in dezelfde kamer te slapen. Als je borstvoesing geeft is het handig omdat je niet je bes uit hoeft bijna, en ook omdat je de eerste hongersignaaltjes vaak al hoort en op tijd kunt aanleggen (voordat de baby overstuur raakt en daardoor bijvoorbeeld minder goed drinkt en dan dus sneller weer komt, of omrustig aanhapt en kloven veroorzaakt), en omdat de nachtvoedingen in t begin heel belangrijk zijn voor je productie (je maakt s nachts meer melkmakend hormoon aan). Je wilt die signalen liever niet missen tbv je productie.quote:Op donderdag 5 februari 2015 22:00 schreef _happy_ het volgende:
Jeej! Proefkaartjes besteld, uiteraard een jongens en meisjes versie.
Wel moeilijk hoor! Maar toen we de lijn met kaartjes bij de vk zagen wisten we wel dat we niet voor de standaard hout/sterren print gingen.
Ben heel benieuwd hoe het door ons gekozen kaartje in het echt is
Vraagje hè. Ze hebben het hier steeds over rooming-in en dat dat zo goed is.
Bij ons komt hij/zij gewoon in zijn/haar kamertje te liggen...was het plan...
Iemand ervaring mee? En voor- of nadelen ervan?
Welke nachtrustquote:Op donderdag 5 februari 2015 22:18 schreef _happy_ het volgende:
Co-sleeper gaat niet passen... ik denk dat een gewoon wiegje ook ontzettend in de weg staat...
Jaren 30 huis met een iets te groot bed in de slaapkamer...
Voordeel is wel dat hij/zij maar een paar meter verderop ligt in zijn/haar kamertje.
Maakt een baby niet veel geluidjes? Is dat wel bevorderlijk voor je eigen nachtrust?
Ik bedoelde daarmee de nachtrust die je dan nog wel krijgt uiteraard. Denk dat elke minuut teltquote:Op donderdag 5 februari 2015 22:20 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Welke nachtrust
Fles of bv, baby eet ook s nachts in t begin minimaal elke drie uur...Ik sliep er overigens prima doorheen als er geen hongergeluidjes waren.
Voor mij werkte het samen op de.kamer in die zin beter: hij dronk.op tijd en goed en liet er daardoor s nachts juist meer tijd tussen dan overdag.quote:Op donderdag 5 februari 2015 22:23 schreef _happy_ het volgende:
[..]
Ik bedoelde daarmee de nachtrust die je dan nog wel krijgt uiteraard. Denk dat elke minuut telt
Joh je moet t zelf weten, ik probeer je alleen de info te geven.quote:Op donderdag 5 februari 2015 22:27 schreef _happy_ het volgende:
We hebben trouwens wel een baby camera geïnstalleerd. Die bij elk geluidje al een melding geeft. Als ik de tablet nou op m'n nachtkastje zet is het bijna alsof hij/zij naast mij ligt
En mijn man gaat mee helpen met de nacht voeding (ophalen en terug leggen, dus ik hoef het bed niet eens uit). Hij slaapt een stuk lichter, maar ook veel makkelijker weer in.
Nah, ik ben nog niet overtuigd
Ach, ik kan altijd nog het ledikantje de slaapkamer in slepen.quote:Op donderdag 5 februari 2015 22:33 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Joh je moet t zelf weten, ik probeer je alleen de info te geven.
Het hormonale effevt op de slaap van baby en moeder dat je verkrijgt door dichtbij elkaar slapen kun je niet vervangen door een camerababyfoon. Dus het voordeel m.b.t. risico wiegedood en ook de invloed van de nabijheid van baby op je melkproductie kun je daar niet mee opvangen.
Deze discussie hadden we hier trws ook toen ik zwanger was, en toen was ik er zelf ook niet zo van overtuigd
Wij hadden idd een Co-sleeper (goedkoop 2dehands Ikea ledikant) en een gewoon bedje op zijn kamer. Waar hij overdag sliep.quote:Op donderdag 5 februari 2015 22:59 schreef FlyingFish het volgende:
Maar als je een co-sleeper/bedje op je eigen slaapkamer hebt voor 's nachts, heb je dan ook nog een bedje in de eigen kamer staan voor overdag? Of kan een baby ook in een co-sleeper zonder dat er een ouder naast ligt?
Ja, is een hele fijne broek. Zit gemakkelijk maar ziet er niet zo slobberig uit als een joggingbroek.quote:Op donderdag 5 februari 2015 21:37 schreef gestreeptestoel het volgende:
Steekjes in de buik -> check
Soms kortademig --> check
Onze vk was vorige week op tv gelderland.
LuDann, dat is die broek die ik bedoelde. Die was steeds uitverkocht. Is ie fijn?
Stippel, fijn dat de misselijkheid minder is!
quote:Op vrijdag 6 februari 2015 06:40 schreef Mariposas het volgende:
Ik zou dolgraag een co-sleeper naast ons bed willen. Ik ben er serieus verdrietig om dat het misschien gewoon echt niet gaat lukken.![]()
Dus mocht iemand nog slimme ideeën hebben voor deze situatie?
[ afbeelding ]
Ruimte naast het bed tot muur is zo'n 30 cm. Het bed een kwartslag draaien kan niet, want de kamer is slechts 2 meter breed. En dan is er natuurlijk nog de verwarming.
Het enige wat ik nog overweeg is een bed te zoeken/maken/aanpassen dat precies 2 meter breed is. Maar dan mogen de poten ook niet precies aan de voorkant/achterkant bed aansluiten, want de plinten zijn ook nog eens 1 cm dik. En dan de verwarming weghalen of verplaatsen. Wij hebben 'm altijd uitstaan maar met baby is dat misschien wel anders. Het mag in elk geval allemaal niet teveel geld kosten, want we willen komend najaar het huis te koop zetten en verhuizen. Bed vervangen voor een 1,40 meter breed bed is dus ook geen optie, en zou bovendien maar 20 cm ruimte winnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |