abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 februari 2015 @ 17:40:57 #76
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_149425439
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 17:21 schreef OOST het volgende:

[..]

Als je het daarmee kan redden zou mooi zijn.

Is geld lenen via crowdfunding geen optie? Het ligt ook aan het type onderneming denk ik, want je zou daarmee ook wat bekendheid kunnen genereren (onder een bepaald publiek).
In ons geval gaat het om het gefaseerd uitbouwen van een onderneming. Dus groter gaan inkopen, andere shops overnemen/opstarten en nieuwe concepten ontwikkelen. Er hoeft dus niet in één keer een hoop geld te liggen, en met de bestaande handel wordt ook al een deel van het nieuwe bekostigd. Daarnaast doe ik het niet alleen.

Onze producten zijn niet echt geschikt voor crowdfunding. Denk aan huidverzorging, seks, drankgerelateerde producten en een dienstverlenende site voor de horeca (die laatste zou evt. nog kunnen, maar is al gefinancierd).
pi_149425465
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 17:21 schreef OOST het volgende:

[..]

Als je het daarmee kan redden zou mooi zijn.

Is geld lenen via crowdfunding geen optie? Het ligt ook aan het type onderneming denk ik, want je zou daarmee ook wat bekendheid kunnen genereren (onder een bepaald publiek).
Ja Leo, als we even moeten uitleggen hoe dat werkt met Crowdfunding geef je maar een gil 😉
  vrijdag 6 februari 2015 @ 17:42:33 #78
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_149425483
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 17:42 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ja Leo, als we even moeten uitleggen hoe dat werkt met Crowdfunding geef je maar een gil 😉
:o _O-
pi_149428399
als Leo nog een webshop wil met een actueel, populair niche product moet ie zich maar even melden bij mij :)
  vrijdag 6 februari 2015 @ 20:52:39 #80
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_149431451
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 19:17 schreef bleyenburg het volgende:
als Leo nog een webshop wil met een actueel, populair niche product moet ie zich maar even melden bij mij :)
Je mag altijd info sturen :) Moet er wel bij zeggen dat we momenteel aardig vol zitten, dus het moet wel erg interessant zijn om er op dit moment op in te gaan.
pi_149463895
Net een beetje heel veel nieuwe projecten op "onze" e-mail service ontvangen. Ik dacht al pfff dat is veel maar blijkbaar een foutje in het systeem. Gelukkig maar want als we die " nieuwe" projecten allemaal tegelijk zouden moeten doorlezen is het geen hobby meer maar zou het meer op werken gaan lijken 😉.
pi_149464552
Geen idee waarom ook :')
pi_149465763
:D

quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:24 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik vermoed dat wij ook in een andere leeftijd categorie zitten. Het is in mijn geval niet zozeer het kunnen missen maar meer verschuiven tussen je verschillende categorieën beleggingen.
Dat zou heel goed kunnen.
Ik zit financieel ook in een andere fase en doe dit voor 'erbij' en voor de lol, maar met kleine bedragen. Ik heb nog amper vermogen. En da's gezien mijn leefomstandigheden niet zo gek :+

Ik bedenk me trouwens net dat ik wel even moet gaan checken of maandelijks de goede bedragen binnen komen. Ik ga er automatisch vanuit dat dat zo is, maar moet het eigenlijk wel even naast m'n sheet leggen om te zien of het klopt. Want als er ergens administratief iets fout gaat en je krijgt je return niet maandelijks, is dat toch jammer geld.
Schip ahoy!
pi_149465873
Dus het is toch zondag nieuwe projecten dag :+
pi_149467200
Hum oorzaak gevonden, blijkbaar is mijn server teruggezet naar een punt terug in de tijd :?
Ofwel, we staan weer op 24 december, alle projecten na die datum kwamen dus langs.

Wel naar is dat ik alle mail adressen kwijt ben na die dag, die sla ik namelijk bewust niet op (wil geen relatie tussen nickname en mail adres bijhouden). Dus mensen die nu geen notificatie meer krijgen moeten zich opnieuw aanmelden :'(
pi_149469136
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 12:18 schreef Tha_Duck het volgende:
Hum oorzaak gevonden, blijkbaar is mijn server teruggezet naar een punt terug in de tijd :?
Ofwel, we staan weer op 24 december, alle projecten na die datum kwamen dus langs.

Wel naar is dat ik alle mail adressen kwijt ben na die dag, die sla ik namelijk bewust niet op (wil geen relatie tussen nickname en mail adres bijhouden). Dus mensen die nu geen notificatie meer krijgen moeten zich opnieuw aanmelden :'(
Kan gebeuren! Fijn dat je de oorzaak gevonden hebt. Ben zo wie zo dankbaar voor alle moeite.
pi_149469150
Voor een financiele "instelling" zoals GvE toch een beetje jammer:

"www.geldvoorelkaar.nl gebruikt een ongeldig beveiligingscertificaat. Het certificaat is verlopen op 8-2-2015 8:56. De huidige tijd is 8-2-2015 13:28. (Foutcode: sec_error_expired_certificate)"

Eens zien hoe snel dat bijgewerkt wordt. Zegt hopelijk niets over de verdere beveiliging!
  † In Memoriam † zondag 8 februari 2015 @ 15:48:16 #88
230491 Zith
pls tip
pi_149473938

Trustbuddy: 3 maanden bezig: Begonnen met 200 EUR, sindsdien elke maand 100 EUR erbij gedaan.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_149474104
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 12:18 schreef Tha_Duck het volgende:

http://pastebin.com/raw.php?i=RQPp9Pgg

ID's die al langsgekomen zijn.
జ్ఞ‌ా
pi_149478693
quote:
14s.gif Op zondag 8 februari 2015 15:52 schreef µ het volgende:

[..]

http://pastebin.com/raw.php?i=RQPp9Pgg

ID's die al langsgekomen zijn.
Die lijst liep wel bij vannacht ;)

Baal alleen van dit gebeuren, betaal voor een server en mag toch verwachten dat ze niet zomaar 1,5 maand terug in tijd springen :{

Vandaag verjaardag van mijn dochter, zal deze week nadenken over een betere oplossing dan dit.
pi_149479203
Gefeliciteerd met je dochter ;)

Een datum heb je toch niet nodig om te bepalen of een lening al ingelezen is? Ik weet niet hoe het nu werkt, maar ik zou de leningnummers op de site vergelijken met leningen die je lokaal in een db opgeslagen hebt.

Heb je weleens iets gehoord van GvE dat je hun site crawled? Ik wil een programma maken om GvE en Bondora etc te crawlen zodat ik in 1 overzicht al mijn leningen kan bekijken. API's zijn er nog niet om dit te doen. Bondora schijnt eraan te werken momenteel. Maargoed, nu ben ik ermee bezig geweest en het lijkt erop dat GvE niet op crawling zit te wachten omdat ze wel enige beveiliging hiervoor op de site hebben (zodra je wil gaan inloggen).
pi_149480099
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 18:08 schreef OOST het volgende:
Gefeliciteerd met je dochter ;)
Dank :)
quote:
Een datum heb je toch niet nodig om te bepalen of een lening al ingelezen is? Ik weet niet hoe het nu werkt, maar ik zou de leningnummers op de site vergelijken met leningen die je lokaal in een db opgeslagen hebt.
Probleem is dat de data na 24 dec weg is. Alle mail adressen na die tijd en alle ingelezen projecten na die tijd. Dus alles na 24 dec was weer nieuw voor het systeem. Had wel een backup, maar niet recent omdat er eigenlijk verder weinig gebeurd op die server.

quote:
Heb je weleens iets gehoord van GvE dat je hun site crawled? Ik wil een programma maken om GvE en Bondora etc te crawlen zodat ik in 1 overzicht al mijn leningen kan bekijken. API's zijn er nog niet om dit te doen. Bondora schijnt eraan te werken momenteel. Maargoed, nu ben ik ermee bezig geweest en het lijkt erop dat GvE niet op crawling zit te wachten omdat ze wel enige beveiliging hiervoor op de site hebben (zodra je wil gaan inloggen).
Wel contact, maar ik kijk enkel naar het publieke stuk. Dus dat is lastig te beveiligen. Zit een beetje in dubio of ik de service moet uitbouwen (kost wat tijd en geld voor een betrouwbaardere server) of moet afzinken. Aan de ene kant vind ik dat GvE na al die tijd (service loopt maand of 9 bij mij en eerder elders enkele maanden) met een eigen alternatief zou moeten komen. En wat als ik er tijd en geld instop en over 2 maanden hebben ze zelf iets, dan zit ik daar. Of als ik het commercieel uitbuit en ze veranderen de site ineens rigoureus dan heb ik ook een probleem, als ik het niet kan fixen door kennis of tijdgebrek (tweede is wel grote kans op, heb 2 eigen bedrijven en een normaal dienstverband waarvoor ik geregeld in het buitenland zit) dan staat dat wel heel kneuzerig :)

Zal er van de weeks eens een belletje of mailtje aan wagen :)
pi_149480752
quote:
Probleem is dat de data na 24 dec weg is. Alle mail adressen na die tijd en alle ingelezen projecten na die tijd. Dus alles na 24 dec was weer nieuw voor het systeem. Had wel een backup, maar niet recent omdat er eigenlijk verder weinig gebeurd op die server.
Dat is een lekkere hoster dan. Ik dacht dat ze de datum van de server ofzo verschoven hadden, vandaar mijn reactie. Kon me eigenlijk niet voorstellen dat ze gerestored hadden naar een oude backup.

Ik vind het ook maar vreemd dat GvE niet zo'n mail service heeft.
pi_149482569
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 18:52 schreef OOST het volgende:

[..]

Dat is een lekkere hoster dan. Ik dacht dat ze de datum van de server ofzo verschoven hadden, vandaar mijn reactie. Kon me eigenlijk niet voorstellen dat ze gerestored hadden naar een oude backup.

Ik vind het ook maar vreemd dat GvE niet zo'n mail service heeft.
Het lijkt op een terug gezet snapshot. Heel bizar inderdaad. Maar nu moet ik zeggen dat deze wel,echt goedkoop is per jaar ;)
pi_149483656
Van KoM krijg ik keurige mailtjes als er een nieuw project online staat. Je kunt er zelfs filters voor instellen (categorie, risico, rente, totaalbedrag). Het zou ideaal zijn als GVE dat ook krijgt.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_149484841
quote:
2s.gif Op zondag 8 februari 2015 20:03 schreef papernote het volgende:
Van KoM krijg ik keurige mailtjes als er een nieuw project online staat. Je kunt er zelfs filters voor instellen (categorie, risico, rente, totaalbedrag). Het zou ideaal zijn als GVE dat ook krijgt.
Indeed!
జ్ఞ‌ా
pi_149485742
quote:
Heb ik al aangedragen, ze wijzen echter door naar hun twitter
pi_149486111
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2015 20:42 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Heb ik al aangedragen, ze wijzen echter door naar hun twitter
Ik heb niks met twitter. Gebruik het nooit en overdag zou ik daar ook geen tijd voor hebben. Er zijn ook nog mensen die moeten werken. Zal ze er ook eens over mailen.
pi_149487103
GvE heeft geen belang: hun projecten lopen toch wel vol, ook zonder attentiemails.
KoM moet nog bekend en vertrouwd worden.
pi_149489051
quote:
Het nadeel daarvan bij KoM is dat niet iedereen tegelijk de mail krijgt. Er zit nu al soms 10 minuten verschil tussen. Nu maakt dat bij KoM niet veel uit omdat de projecten niet snel vollopen maar 10 minuten verschillen bij GvE kan betekenen dat je er bij bepaalde projecten altijd naast zit. Verder is KoM nu nog klein maar als hun aantal investeerders ook grote vormen aan gaat nemen kan dat tijdsverschil wel eens gaan oplopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')