ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.
Duurt wel even voordat deze helemaal voorbij is . Ik zie het niet snel gebeuren bij de Darwindreef bijvoorbeeld
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op donderdag 5 februari 2015 13:33 schreef Fiorano het volgende: Godverdomme, idioot van een machinist stopt op ongeplant Utrecht Lanett, nu mis ik m'n aansluiting.
Lanett ? Maar voor een stop zal vast een reden zijn.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
mijn huawei heb ik na 8 maand er afgeschreven. Ding was zo traag als dikke stront door een trechter
Mijn tenen zijn vandaag al gvd 3 keer overreden door een vouwfiets. Ik pleit ervoor al die dingen samen met mensen die honden meeneemen in de trein door een schredder te gooien.
[ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 05-02-2015 17:16:14 ]
heb je een ov chipkaart account, krijg je niet eens een mailtje/briefje dat je kaart gaat verlopen. Gevolg, ik let niet op datum en kan niet inchecken. En de (tram) chauffeur heeft niet voldoende wisselgeld...
Op donderdag 5 februari 2015 18:44 schreef Maegrim het volgende: Op slot of net als op dat 150175 jaar spoor gebeuren open met de cabinesleutel er nog in?
Provinciale statenleden worden aan het eind van hun periode echt steeds gekker. Bepaalde fractie in Overijssel wil graag dat de Provincie bestuurders ervoor gaan zorgen dat PHS naar Twente wordt doorgetrokken en dat bijna de complete Pimpel een HSL wordt, oa. omdat Arnhem er wel een heeft. Hij weet wel dat het makkelijk gezegd klinkt, want 'zonder ambitie kom je toch nergens.'
En dat eerste trouwens alleen omdat betreffend statenlid (ongeveer 2x in de maand) een kwartier in Deventer moet wachten op de trein naar Zwolle (hij voelt zich te goed voor de sprinter via Nijverdal) of in Amersfoort van A'dam naar Twente...
Ik ook wel en ook PHS naar Twente (Elk kwartier een 'ICE' vanuit Enschede, ene kwartier via Zwolle andere via Amersfoort) ondersteun ik vanuit persoonlijk oogpunt van harte!
Maar ik neem graag biedingen aan voor het kostenplaatje: laten we beginnen bij 75 miljard euro met start van betreffende dienst in 2120.
Op donderdag 5 februari 2015 19:18 schreef boriq het volgende: Ik ook wel en ook PHS naar Twente (Elk kwartier een 'ICE' vanuit Enschede, ene kwartier via Zwolle andere via Amersfoort) ondersteun ik vanuit persoonlijk oogpunt van harte!
Maar ik neem graag biedingen aan voor het kostenplaatje: laten we beginnen bij 75 miljard euro met start van betreffende dienst in 2120.
Op donderdag 5 februari 2015 19:18 schreef boriq het volgende: Ik ook wel en ook PHS naar Twente (Elk kwartier een 'ICE' vanuit Enschede, ene kwartier via Zwolle andere via Amersfoort) ondersteun ik vanuit persoonlijk oogpunt van harte!
Extra ICE: Schiphol-Amersfoort-Zwolle-Groningen-Bremen-Hamburg
En het andere uur vanaf Amersfoort via Deventer naar Berlijn
Op donderdag 5 februari 2015 20:25 schreef boriq het volgende: Als we toch met geld aan het smijten zijn kun je ook gelijk een HSL-traject bouwen van Emmen naar Leer
Jij snapt mij Maar dan zou ik teveel voor eigen belang kunnen worden aangekeken
Een paar jaar geleden stond in het verkiezingsprogramma van de VVD in de gemeente Sittard-Geleen dat er in Sittard een TGV-station moest komen Zulke politieke flapdrollen zoals in Twente heb je dus overal
Op donderdag 5 februari 2015 20:48 schreef J.B. het volgende: Een paar jaar geleden stond in het verkiezingsprogramma van de VVD in de gemeente Sittard-Geleen dat er in Sittard een TGV-station moest komen Zulke politieke flapdrollen zoals in Twente heb je dus overal
Dat lijkt wel een stoptrein die stopt voordat deze in Stuttgart is nog een keer op Ludwigsburg
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Giga dood gaan en om 5:16 op München Hbf de trein uit getrapt worden. Terwijl er de eerste 3 kwartier alleen maar kaartjes- en geldautomaten open zijn
U-Bahn rijdt wel Ik klik net die website aan van ov Munchen dat is volgens mij wel een state of the art ov-portal .
Op donderdag 5 februari 2015 20:52 schreef Dr_Flash het volgende: Er zijn ook ICE's die om 3 uur snachts stoppen in Vaihingen an der Enz. Vraagt ook niet echt iemand om geloof ik
Net als in Frankrijk dat Kuttenveen-le-Schubbe 1x per dag een TGV naar Parijs heeft (om 05:38) en er eentje uit Parijs aankomt (om 23:49). Klinkt leuk op papier ("TGV-station!") maar in de praktijk heb je er niks aan.
Net als in Frankrijk dat Kuttenveen-le-Schubbe 1x per dag een TGV naar Parijs heeft (om 05:38) en er eentje uit Parijs aankomt (om 23:49). Klinkt leuk op papier ("TGV-station!") maar in de praktijk heb je er niks aan.
Frankrijk is een van de landen met de meeste treinreizigers in Europa (na Zwitserland, Nederland, Oostenrijk, Hongarije, Denemarken) dus ergens doen ze toch iets goed.
Frankrijk is een van de landen met de meeste treinreizigers in Europa (na Zwitserland, Nederland, Oostenrijk, Hongarije, Denemarken) dus ergens doen ze toch iets goed.
Ja dûh, logisch toch, als in Frankrijk absoluut veel treinreizigers zijn omdat het gewoon een groot land is dan zou ik niet schrijven dat Sncf iets goed doet natuurlijk.
In Zwitserland rijden best veel treindiensten ook maar 1x per uur. Toch rijden daar veel meer mensen met de trein (in procenten) dan in Nederland. Hoe kan dat?
In Zwitserland rijden best veel treindiensten ook maar 1x per uur. Toch rijden daar veel meer mensen met de trein (in procenten) dan in Nederland. Hoe kan dat?
ga maar eens goed kijken wat je nou eigenlijk met elkaar aan het vergelijken bent. En of het wel ergens op slaat.
Meer vervoer rond de grote steden in hogere frequenties dan in Nederland.
Een kilometer spoor is een kilometer, vier sporen van 1 kilometer is 4 kilometer.
Bron? Want dat blijkt ook niet uit cijfers die Nederland publiceert. Daar zitten bijvoorbeeld aansluitingen van bedrijven soms wel en soms niet bij. Niet zomaar iedereen met blote tetten gleoven.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Bron? Want dat blijkt ook niet uit cijfers die Nederland publiceert. Daar zitten bijvoorbeeld aansluitingen van bedrijven soms wel en soms niet bij. Niet zomaar iedereen met blote tetten gleoven.
ga maar eens goed kijken wat je nou eigenlijk met elkaar aan het vergelijken bent. En of het wel ergens op slaat.
Marktaandeel in personenkilometer vind ik best een zinvolle maat.
In Zwitserland hebben ze het natuurlijk wel makkelijker. Door de bergen woont iedereen al in slierten in de dalen, dat is makkelijker met spoorlijnen te ontsluiten dan een mooi plat vlak zoals Nederland waar iedereen kriskras verdeeld kan wonen.
Die reizigerskm per spoorkm is wel een beetje een suffe statistiek omdat een maatschappij die veel nevenlijnen heeft slechter scoort dan een maatschappij die alles behalve een paar drukke hoofdroutes heeft opgeheven.
Natuurlijk is het in Zwitserland niet makkelijker om een spoorlijn te bouwen, maar met één spoorlijn in het dal dek je wel de hele bevolking af ipv. dat driekwart van de mensen dan nog steeds te ver van een station woont.
Natuurlijk is het in Zwitserland niet makkelijker om een spoorlijn te bouwen, maar met één spoorlijn in het dal dek je wel de hele bevolking af ipv. dat driekwart van de mensen dan nog steeds te ver van een station woont.
Heb je ook maar het flauwste idee hoeveel km spoorlijn er in Nederland sinds 1917 is afgebroken? Ik durf te stellen dat er toen meer spoorwegen en tramlijnen waren dan er nu buslijnen rijden. En mijn eerste zin klinkt gechargeerd maar is niet zo bedoeld.
De meeste mensen in Zwitserland wonen juist in het 'laagland' rond de grote steden
Nouja, ik dacht, ik deel een aantal leuke statistiekjes. Maar blijkbaar haat iedereen hier statistiekjes. Maar zodra de Intercity direct 5% uitval kent is dat in beton gegoten. Gosh.
Op donderdag 5 februari 2015 22:46 schreef b2py het volgende: Nouja, ik dacht, ik deel een aantal leuke statistiekjes. Maar blijkbaar haat iedereen hier statistiekjes. Maar zodra de Intercity direct 5% uitval kent is dat in beton gegoten. Gosh.
Heb je ook maar het flauwste idee hoeveel km spoorlijn er in Nederland sinds 1917 is afgebroken? Ik durf te stellen dat er toen meer spoorwegen en tramlijnen waren dan er nu buslijnen rijden. En mijn eerste zin klinkt gechargeerd maar is niet zo bedoeld.
Ja, dat weet ik, en die zijn er nu niet meer. Precies om de reden die ik zei. Als een lijn zoals Veendam - Stadskanaal - Gieten - Assen nog had bestaan dan had je er niks aan gehad omdat de moderne verkeersbehoeftes anders lopen (bijv. veel sterker Emmen - Gieten - Groningen).
In Zwitserland heb je dat probleem veel minder omdat de geografie min of meer de bevolkingsverspreiding en de verkeersbehoefte dicteert.
Op donderdag 5 februari 2015 22:46 schreef b2py het volgende: Nouja, ik dacht, ik deel een aantal leuke statistiekjes. Maar blijkbaar haat iedereen hier statistiekjes. Maar zodra de Intercity direct 5% uitval kent is dat in beton gegoten. Gosh.
Omdat dat heel makkelijk falsifieerbaar is.
Ja, dat weet ik, en die zijn er nu niet meer. Precies om de reden die ik zei. Als een lijn zoals Veendam - Stadskanaal - Gieten - Assen nog had bestaan dan had je er niks aan gehad omdat de moderne verkeersbehoeftes anders lopen (bijv. veel sterker Emmen - Gieten - Groningen).
In Zwitserland heb je dat probleem veel minder omdat de geografie min of meer de bevolkingsverspreiding en de verkeersbehoefte dicteert.
Fair enough, maar dat maakt het niet 'makkelijker' daar dan in dit platte land, dat is nog steeds omgekeerd, hier blijft het makkelijker
Statistieken zijn op zich wel leuk, maar ook vrij nietszeggend.
Om er even een citaatje in te gooien: "There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics."
Statistieken zijn op zich wel leuk, maar ook vrij nietszeggend.
Om er even een citaatje in te gooien: "There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics."
Als het nietszeggend is, waarom is het zo'n drukmiddel als bijvoorbeeld punctualiteit. Dat is ook een statistiek en dus een leugen. En maar klagen dat die punctualiteit te laag is. Het is godsamme net Bielefeld.
Als het nietszeggend is, waarom is het zo'n drukmiddel als bijvoorbeeld punctualiteit. Dat is ook een statistiek en dus een leugen. En maar klagen dat die punctualiteit te laag is. Het is godsamme net Bielefeld.
Maar Bielefeld is geen leugen. Ik ben er zelf geweest.
Simpel voorbeeld, statistiek werd bijvoorbeeld gebruikt om te motiveren waarom de alcoholverkoop naar 18 jaar moest terwijl het alcoholgebruik onder jongeren al jaren sterk afneemt, slechts de comazuipers nemen toe. Vervolgens gebruiken ze kreten als '50% meer comazuipers'. Tsja, van 100 naar 150 is inderdaad 50% stijging maar het is zo'n marginale stijging dat het compleet niet boeiend is en de handhaving van de invoering van een minimum consumptieleeftijd kost veel en veel meer dan het vrij succesvolle ontmoedigingsbeleid wat in de jaren daarvoor gevoerd werd.
wat ook zo leuk is, correlatie zonder causaliteit. Wist je bijvoorbeeld dat er een heel sterk verband bestaat tussen het aantal ooievaars dat per hectare gespot wordt, en het geboortecijfer? BEIDE zijn best laag in de stad, BEIDE zijn best hoog op het platteland
Causaliteit is helemaal geen onderdeel van wetenschap want het is niet te meten. Correlatie wel. Maar ja, dat is voor heel veel mensen moeilijk omdat die vastzitten in het Pavlov-effect.
Blij dat ik een trein eerder genomen heb. Laatste trein heeft kwartier vertraging zie ik nu en zou ik de bus naar huis missen en een hoop getouwtrek met NS-personeel om een taxirit te regelen op kosten van NS. Helaas kan je niet op de laatste trein rekenen, rijdt te vaak met vertraging. Iemand weleens gebruik gemaakt van die thuiskomgarantie?
Op donderdag 5 februari 2015 23:56 schreef Deezertje het volgende: Blij dat ik een trein eerder genomen heb. Laatste trein heeft kwartier vertraging zie ik nu en zou ik de bus naar huis missen en een hoop getouwtrek met NS-personeel om een taxirit te regelen op kosten van NS. Helaas kan je niet op de laatste trein rekenen, rijdt te vaak met vertraging. Iemand weleens gebruik gemaakt van die thuiskomgarantie?
Het leukste van de laatste bus missen in plaats van aankomst is de discussie met NS-personeel (als dat überhaupt aanwezig is!) over het vervoer naar huis. Zo moesten eens we na een concert vanuit Zoetermeer naar Utrecht, laatste trein gaf een prima aansluiting op de laatste tram in Utrecht, 1 of 16 minuten overstaptijd, trein 20 minuten te laat, NS-medewerker zei; ja alleen als je buiten Utrecht woont brengen we je naar huis. Dus toen hebben we op kosten van NS een taxi genomen naar Zwolle want een taxi naar een adres in Utrecht 7km verderop was niet mogelijk omdat het binnen Utrecht was. Waar Teh Fuck ben je dan mee bezig.
Ik heb er 1x gebruik van gemaakt. Ik was per nachtnettrein onderweg van Tilburg naar Breda, maar omdat er bij station Breda iemand een graafmachine door een stel kabels joeg ging de trein terug naar Tilburg*
Eenmaal terug in Tilburg gingen de aanwezige S&V'ers taxi's regelen. "Dat mogen wij eigenlijk niet doen, maar als wij het niet doen doet niemand het" was een opmerking van één van die lui. Het duurde vrij lang voordat de taxi's er waren, ik was uiteindelijk rond 5:30 in Breda (planning was 2:15). De chauffeur reed overigens als een maniak.
* Vanaf de plek waar de trein tot stilstand kwam kan ik overdag mijn huis zien. Geen grap.
Op vrijdag 6 februari 2015 00:04 schreef DeaDLocK2K het volgende: De taxi was trouwens vet chill en ze hebben omgereden via de nachtwinkel zodat we biertjes onderweg hadden.
Op vrijdag 6 februari 2015 00:13 schreef DeaDLocK2K het volgende: "Es gibt keine Tankstelle in die Nähe", das ist ja eine mange weit weg Ofzoiets, /care rij gewoon naar een tankstation man pauper
half uur langer onderweg, 20 euro extra, en uiteindelijk inderdaad een paar biertjes "gewonnen"
volgende dag half uur voor treinvertrek wakker, nou ja "wakker" douchen aankleden spullen grabben, sleutel over balie gooien en naar trein rennen. Daar verder slapen
half uur langer onderweg, 20 euro extra, en uiteindelijk inderdaad een paar biertjes "gewonnen"
volgende dag half uur voor treinvertrek wakker, nou ja "wakker" douchen aankleden spullen grabben, sleutel over balie gooien en naar trein rennen. Daar verder slapen
Heb ik je trouwens ooit verteld dat die kklijer een suite had met twee losse bedden en twee kamers en een oppervlakte vier keer groter dan onze kamer?
Op donderdag 5 februari 2015 23:24 schreef Dr_Flash het volgende: zo zwartwit ligt het niet. Correlatie _suggereert_ causaliteit. Daar kun je allerlei leuke dingen mee "aantonen"
Het opvoeren van de bovenleiding spanning naar 3kV zorgt voor een besparing van 25% op het energieverbruik van treinen. Zouden we dat ooit terug zien in de prijs van de kaartjes? Of zal binnen vijf jaar de volledige investering terugverdiend moeten zijn?
Op vrijdag 6 februari 2015 10:29 schreef b2py het volgende: Het opvoeren van de bovenleiding spanning naar 3kV zorgt voor een besparing van 25% op het energieverbruik van treinen. Zouden we dat ooit terug zien in de prijs van de kaartjes? Of zal binnen vijf jaar de volledige investering terugverdiend moeten zijn?
Gekkigheid. Toen ik een driekwartier geleden aankwam in Zwolle stond er een stam ICRm op spoor 1a (waar normaal de sprintert naar Utrecht staat). Blijkt deze dus echt als sprinter naar Utrecht onderweg te zijn Maar verder rijdt al het materieel op de goede plaats hoor
Op vrijdag 6 februari 2015 10:34 schreef boriq het volgende: Gekkigheid. Toen ik een driekwartier geleden aankwam in Zwolle stond er een stam ICRm op spoor 1a (waar normaal de sprintert naar Utrecht staat). Blijkt deze dus echt als sprinter naar Utrecht onderweg te zijn Maar verder rijdt al het materieel op de goede plaats hoor
Ik dacht dat het een foutje in de informatie was, heeft dat ding daar dus echt gereden!
Op vrijdag 6 februari 2015 10:34 schreef boriq het volgende: Gekkigheid. Toen ik een driekwartier geleden aankwam in Zwolle stond er een stam ICRm op spoor 1a (waar normaal de sprintert naar Utrecht staat). Blijkt deze dus echt als sprinter naar Utrecht onderweg te zijn Maar verder rijdt al het materieel op de goede plaats hoor
Volgens Somda komt dat ding uit de Roosendaler, maar had een halfuur vertraging en is zodoende de sprinter naar Utrecht ingedraaid. Het is een 1700 met rijtuigen, dus het is logischer dan een VIRM in die dienst
Op vrijdag 6 februari 2015 10:39 schreef boriq het volgende: Volgens Somda komt dat ding uit de Roosendaler, maar had een halfuur vertraging en is zodoende de sprinter naar Utrecht ingedraaid. Het is een 1700 met rijtuigen, dus het is logischer dan een VIRM in die dienst
Zo te zien rijdt het spul nog redelijk op tijd ook. Best knap en is denk ik wel aan de kunde van het personeel te danken.
Op vrijdag 6 februari 2015 10:29 schreef b2py het volgende: Het opvoeren van de bovenleiding spanning naar 3kV zorgt voor een besparing van 25% op het energieverbruik van treinen. Zouden we dat ooit terug zien in de prijs van de kaartjes? Of zal binnen vijf jaar de volledige investering terugverdiend moeten zijn?
Nee.
Onderhoud wordt duurder doordat je niet meer met houten ladderwagens kunt werken.
Als die ICRm in z'n omloop in de sprinter Zwolle-Utrecht blijft lopen ze alleen tegen het capaciteitsprobleem aan, de 5661 (Utrecht - Zwolle v. 17:20) waar de ICRm in zal belanden heeft zijn 2x DDZ-4/2x DDAR-3 echt wel nodig.
Op vrijdag 6 februari 2015 10:48 schreef boriq het volgende: Zeker, daarnaast heb je ook nog eens 14 deuren ipv. de 8 bij een DDZ-4, dus gaat het in- en uitstappen ook weer wat sneller.
Daar kun je je wel eens in vergissen. DD-AR en DDZ hebben veel bredere deuren, terwijl het ICRm ook veel smalle deurtjes kent. Ze proberen in ieder geval zo kort mogelijk te stoppen
Op vrijdag 6 februari 2015 10:50 schreef boriq het volgende: Als die ICRm in z'n omloop in de sprinter Zwolle-Utrecht blijft lopen ze alleen tegen het capaciteitsprobleem aan, de 5661 (Utrecht - Zwolle v. 17:20) waar de ICRm in zal belanden heeft zijn 2x DDZ-4/2x DDAR-3 echt wel nodig.
Als de uitwisseling niet al in Utrecht is, dan zal dat in Zwolle gaan gebeuren
Op vrijdag 6 februari 2015 10:50 schreef boriq het volgende: Als die ICRm in z'n omloop in de sprinter Zwolle-Utrecht blijft lopen ze alleen tegen het capaciteitsprobleem aan, de 5661 (Utrecht - Zwolle v. 17:20) waar de ICRm in zal belanden heeft zijn 2x DDZ-4/2x DDAR-3 echt wel nodig.
Daar kun je je wel eens in vergissen. DD-AR en DDZ hebben veel bredere deuren, terwijl het ICRm ook veel smalle deurtjes kent. Ze proberen in ieder geval zo kort mogelijk te stoppen
Dat snap ik, maar ik denk dat in dit geval het aantal deuren op zal wegen tegen de breedte ervan. Daarnaast heb je in DDZ ook één of twee smallere deuren en zo'n stam ICRm ook een aantal wat bredere.
Gister nog 2 DDAR gezien te Zwolle, heb voor het eerst dat ik die gekoppeld heb gezien. Wel mooi gezicht, zo'n loc in het midden.
Hoeveel stammen DDAR rijden er nu?
Deze week zou toch ook bekend worden wat met DDM1 zou gaan gebeuren? Kan nog niets op Somda vinden
Dat snap ik, maar ik denk dat in dit geval het aantal deuren op zal wegen tegen de breedte ervan. Daarnaast heb je in DDZ ook één of twee smallere deuren en zo'n stam ICRm ook een aantal wat bredere.
Grootste probleem zit in het optrekken en remmen. Dat gaat nou eenmaal wat langzamer dan met een normaal treinstel. Vandaar dat de vertraging vanaf Vathorst langzaam maar zeker wat oploopt, omdat de afstand tussen de stations korter is dan op het oostelijke deel van de lijn.
Die smalle deuren zijn zeker enkel bij de motorwagen? De keren dat ik in Zwolle moest wachten totdat iedereen uit een DDZ was gestapt vind ik dat sneller gaan dan wachten op een lege ICRm.
Op vrijdag 6 februari 2015 11:59 schreef boriq het volgende: Zoals verwacht wordt de ICRm in de sprinter Zwolle - Utrecht in Zwolle ingewisseld voor een DDZ-4.
Opvallend is dat ze de boel in Nunspeet of 't Harde niet aan de kant hebben gezet
Op vrijdag 6 februari 2015 11:59 schreef boriq het volgende: Zoals verwacht wordt de ICRm in de sprinter Zwolle - Utrecht in Zwolle ingewisseld voor een DDZ-4.
Jep, zit er nu in. Vertrek van spoor 4, gebeurt niet zo vaak. ICRm kwam rond .48 Zwolle binnen.
Dat deden ze in het verleden wel met vertraagde stoptreinen om zo de achteropkomende intercity te kunnen laten passeren, zodat deze geen vertraging oploopt.
Dat deden ze in het verleden wel met vertraagde stoptreinen om zo de achteropkomende intercity te kunnen laten passeren, zodat deze geen vertraging oploopt.
Oh zo, ja natuurlijk " />
Ik dacht als in "gewoon in 't Harde opheffen want verkeerde materieel"
Nou ja, misschien net een wisseling van de dienst, een trdl die er ineens anders over denkt of zo. Ik bedoel, waarom mensen duperen in Zwolle als je ze ook eerst 20 kilometer de rimboe in kunt rijden en ze DAAR duperen?
Nou ja, misschien net een wisseling van de dienst, een trdl die er ineens anders over denkt of zo. Ik bedoel, waarom mensen duperen in Zwolle als je ze ook eerst 20 kilometer de rimboe in kunt rijden en ze DAAR duperen?
Gelukkig denkt niet iedereen bij de NS of ProRail er zo over
AUSTRIAN Federal Railways (ÖBB) has finalised the details of a project to quadruple the Linz - Wels section of the Vienna – Salzburg line.
From Linz, two additional tracks will run parallel to the existing line as far as Leonding but from there a new alignment will diverge to the south to avoid the towns of Pasching and Hörsching. A new station will be built at Linz Hörsching airport and the existing line through the two towns will be abandoned.
Near Oftering, the existing alignment is joined again and the two new tracks will continue in parallel as far as Marchtrenk. From there the line already has four tracks, two of which form the approach to Wels marshalling.
The new section will be 16km long and will require extensive noise mitigation measures. An environmental assessment is now underway and construction is expected to start on the ¤660m project in 2018, with completion scheduled for 2026.
The Linz – Wels line is one of the busiest in Austria and is currently used by 340 trains per day, with traffic forecast to reach 500 trains per day by 2025.
Ik ga je straks net aan mislopen. Moet zo van Groningen naar Leeuwarden, maar doe dat met de supersnelle overstap van de stopper uit Delfzijl op de sneltrein naar Leeuwarden. Trein uit, perron oversteken, trein in en die trein rijdt een paar minuten later al weg
Ik ga je straks net aan mislopen. Moet zo van Groningen naar Leeuwarden, maar doe dat met de supersnelle overstap van de stopper uit Delfzijl op de sneltrein naar Leeuwarden. Trein uit, perron oversteken, trein in en die trein rijdt een paar minuten later al weg
Het lukte me letterlijk precies om mijn aangegeven schema aan te houden. Op Groningen Noord stond de trein op het punt te vertrekken toen ik het perron op kwam gelopen. Dus echt net aan gehaald
Hier al voorbijgekomen dat NS dit weekend wel op Heerenveen IJsstadion stopt?
quote:
Reizen met openbaar vervoer Tijdens de ISU World Cup Sprint is Thialf het gehele weekend goed te bereiken met het openbaar vervoer. De trein zal tijdens dit evenement bij station Heerenveen IJsstadion stoppen, vlak voor Thialf. Ga voor actuele reisinformatie naar de website van NS.
Ik heb gecheat, ik zit in het onderwijs en 3000 euro is 8% van onze licentiekosten Microsoft met 5500 gebruikers en 2000 werkplekken, inclusief Office 365.
DBS 6431 + aanvoer Van Leeuwen Buizen Zwijndrecht by Durk Houtsma., on Flickr Vandaag werd Van Leeuwen Buizen in Zwijndrecht weer bediend. Aan de haak heeft de 6431 6 Tsjechische Roos'n en één Duitse Rbns beladen met buizen. Er werden enkel wagens geleverd, want gister, 5 februari, werden de wagens solo uitgehaald.
Later nog maar ff naar Breda Prinsenbeek gescheurd voor CapTrain. CT 6609 + Gasketelwagentrein by Durk Houtsma., on Flickr Te Breda Prinsenbeek (tussen Breda en Etten-Leur) passeert CapTrain met een fraaie, en lange gasketelwagentrein. Aan de haak zo'n 35 ketelwagens met Butadeen en hydrocarbon gas. De trein is opweg richting Essen en verder België in, en afkomstig vanuit Geleen.
Op vrijdag 6 februari 2015 22:11 schreef greavy het volgende: Nou, noem het dan Prinsenbeek. Ofzo. Dit is de lijn richting Roosendaal. En Goegel Maps zei dat het Breda is. En de wijk Prinsenbeek. Ofzo.
Dat klopt.
Prinsenbeek was ooit een zelfstandige gemeente, tot de gemeentelijke herindeling van 1997.
Zo, de baan op Er zit een enorme treinennerdvvrijwel naast me met zijn zoontje. Allemaal dingen te vertellen als het verschil tussen treinstellen en loc met rijtuigen etcetera. En dat joch maar ’hmm hmm'
Op zaterdag 7 februari 2015 10:02 schreef Dr_Flash het volgende: Zo, de baan op Er zit een enorme treinennerdvvrijwel naast me met zijn zoontje. Allemaal dingen te vertellen als het verschil tussen treinstellen en loc met rijtuigen etcetera. En dat joch maar ’hmm hmm'
Kan zomaar dezelfde zijn als waar ik laatst over schreef.
Op zaterdag 7 februari 2015 10:02 schreef Dr_Flash het volgende: Zo, de baan op Er zit een enorme treinennerdvvrijwel naast me met zijn zoontje. Allemaal dingen te vertellen als het verschil tussen treinstellen en loc met rijtuigen etcetera. En dat joch maar ’hmm hmm'
Sterkte, wij gaan naar judo-examen kijken van zoontje, wel vlakbij station Overvecht dus wij zijn het niet .
In Zwitserland moet de spoorbeheerder bij infrastoringen die het treinverkeer belemmeren, een boete betalen aan de spoorvervoerder die hierdoor vertraging oploopt. Het toepassen van dit model kan in Nederland ook tot betere prestaties op het spoor leiden. Dat zei Roel van den Bosch, directeur van BoschSpoor, donderdag tijdens de 3-Day Railconferences in Frankfurt. De Zwitserse spoorwegen leveren in Europa de beste prestaties op het spoor als het gaat om punctualiteit, benutting van het spoor en beschikbaarheid.
De Zwitserse spoorbeheerder SBB Infrastruktur wordt streng beoordeeld als het gaat om punctualiteit. Zo wordt er in de berekening alleen gekeken naar de prestaties op werkdagen. En de uitgevallen treinen tellen ook mee. In Nederland gebeurt dat niet. De punctualiteit richt zich in Zwitserland op reizigerspunctualiteit waar in Nederland wordt gekeken naar de treinpunctualiteit. Dat bleek woensdag uit de presentatie van Wassim Badram, hoofd Assets en Technologie van SBB Infrastruktur.
Nederland heeft na Zwitserland en Japan het drukst bereden spoorwegnet ter wereld. Als het gaat om de optimale benutting van het spoor eindigt Nederland na Zwitserland op de tweede plek (zie figuur hieronder). “De Nederlandse spoorsector zou vanwege de overeenkomsten met het Zwitserse spoor er goed aan doen om meer kennis uit te wisselen met collega’s in Zwitserland”, vindt Roel van den Bosch.
Boetes
In de beheerconcessie is vastgelegd dat ProRail bij slechte prestaties op het spoor een boete van 75.000 euro aan het ministerie van Infrastructuur en Milieu moet betalen. Bij de tweede en derde keer volgen respectievelijk boetes van 100.000 en 125.000 euro. De maximale boete staat bij ProRail op 2,75 miljoen euro per jaar.
Van den Bosch: “Dit is een vreemde situatie, omdat het ministerie ook de subsidies voor het spoorbeheer aan ProRail verleent. Wat er nu gebeurt, is dat er belastinggeld heen en neer wordt geschoven. Deze boete is voor ProRail geen goede incentive om beter te presteren.”
Verstoring
Het Zwitserse model zorgt er volgens Van den Bosch voor dat ProRail veel meer rekening zal houden met de gevolgen van haar handelen voor het treinverkeer. “Als ProRail bij een verstoring door haar schuld direct de schade moet terugbetalen aan de vervoerder en de reiziger, dan zullen er bewustere keuzes worden gemaakt met de planning van werkzaamheden en het voorkomen van spoedreparaties.”
De Zwitserse spoorwegen is een holding bestaande uit vier hoofddivisies: personenvervoer (Personenverkehr), spoorgoederenvervoer (SBB Cargo), infrastructuur (Infrastruktur) en vastgoed (Immobilien). Er is volgens de EU-richtlijnen wel een volledige scheiding in financieel opzicht, vandaar dat de vergoeding van de spoorbeheerder aan de vervoerder goed werkt. De spoorbeheerder moet aan de overheid verantwoording afleggen over waarom ze een bepaald bedrag aan de vervoerder heeft moeten betalen. Het hoofdrailnet wordt door de staatsspoorwegen SBB geëxploiteerd. Op de regionale lijnen rijden ook private vervoerders, die deels in handen zijn van overheden.
Enkele slides uit de presentatie van Wassim Badram van SBB Infrastruktur:
Heb je daar aandacht voor? Je ging toch met 'een leuk vrouwmens' naar Barneveld Zuid?
Op zaterdag 7 februari 2015 12:07 schreef b2py het volgende: Mieters, locomotief 1767 met drie rijtuigen DDAR met reizigers komt twee minuten geleden aan als sprinter uit Zwolle. Die is goed uit de richting!
Sprinter Utrecht/Zwolle bedoel je? Hoezo uit de richting, afgelopen donderdag en zondag heb ik die ook te Zwolle gezien. Donderdag zelfs 2 stemmen gekoppeld
Sprinter Utrecht/Zwolle bedoel je? Hoezo uit de richting, afgelopen donderdag en zondag heb ik die ook te Zwolle gezien. Donderdag zelfs 2 stemmen gekoppeld
Oh dom, ik had er bij moeten zetten dat dat in Groningen was
Bedankt he trdl Utrecht. Enorme lullenbijter die je bent. Sprinter naar Zwolle natuurlijk eerst naar Bilthoven sturen, zodat je de Intercity erachter vast kunt zetten. Daar heb je dat stuk viersporigheid niet voor he. Flikker
typisch eerder vanmiddag al een mafkees met een fototoestel die ter hoogte vande flyover richting Bodegraven langs het spoor liep en iedere trein een aanwijzing voorzichtig rijden aansmeerde pannenkoek begaf zich volgend treindienstleider nog binnen PVR ook
typisch eerder vanmiddag al een mafkees met een fototoestel die ter hoogte vande flyover richting Bodegraven langs het spoor liep en iedere trein een aanwijzing voorzichtig rijden aansmeerde pannenkoek begaf zich volgend treindienstleider nog binnen PVR ook
Tja, dat zijn de mensen die het voor de rest verpesten...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Nieuwe ladder heeft zijn doop vandaag doorstaan. Mijn vorige ladder heeft het na circa 3 jaar "misbruikt" te zijn maar opgegeven, en had ik hem gister wéér verder gesloopt, dus maar een nieuwe gekocht vandaag.
Gelijk maar ff in België op jacht gegaan voor 2 treintjes, die foto's volgen zometeen
Op zaterdag 7 februari 2015 19:04 schreef greavy het volgende: Nieuwe ladder heeft zijn doop vandaag doorstaan. Mijn vorige ladder heeft het na circa 3 jaar "misbruikt" te zijn maar opgegeven, en had ik hem gister wéér verder gesloopt, dus maar een nieuwe gekocht vandaag. [ afbeelding ]
Gelijk maar ff in België op jacht gegaan voor 2 treintjes, die foto's volgen zometeen
Op zaterdag 7 februari 2015 19:04 schreef greavy het volgende: Nieuwe ladder heeft zijn doop vandaag doorstaan. Mijn vorige ladder heeft het na circa 3 jaar "misbruikt" te zijn maar opgegeven, en had ik hem gister wéér verder gesloopt, dus maar een nieuwe gekocht vandaag. [ afbeelding ]