ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.
Duurt wel even voordat deze helemaal voorbij is . Ik zie het niet snel gebeuren bij de Darwindreef bijvoorbeeld
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op donderdag 5 februari 2015 13:33 schreef Fiorano het volgende: Godverdomme, idioot van een machinist stopt op ongeplant Utrecht Lanett, nu mis ik m'n aansluiting.
Lanett ? Maar voor een stop zal vast een reden zijn.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
mijn huawei heb ik na 8 maand er afgeschreven. Ding was zo traag als dikke stront door een trechter
Mijn tenen zijn vandaag al gvd 3 keer overreden door een vouwfiets. Ik pleit ervoor al die dingen samen met mensen die honden meeneemen in de trein door een schredder te gooien.
[ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 05-02-2015 17:16:14 ]
heb je een ov chipkaart account, krijg je niet eens een mailtje/briefje dat je kaart gaat verlopen. Gevolg, ik let niet op datum en kan niet inchecken. En de (tram) chauffeur heeft niet voldoende wisselgeld...
Op donderdag 5 februari 2015 18:44 schreef Maegrim het volgende: Op slot of net als op dat 150175 jaar spoor gebeuren open met de cabinesleutel er nog in?
Provinciale statenleden worden aan het eind van hun periode echt steeds gekker. Bepaalde fractie in Overijssel wil graag dat de Provincie bestuurders ervoor gaan zorgen dat PHS naar Twente wordt doorgetrokken en dat bijna de complete Pimpel een HSL wordt, oa. omdat Arnhem er wel een heeft. Hij weet wel dat het makkelijk gezegd klinkt, want 'zonder ambitie kom je toch nergens.'
En dat eerste trouwens alleen omdat betreffend statenlid (ongeveer 2x in de maand) een kwartier in Deventer moet wachten op de trein naar Zwolle (hij voelt zich te goed voor de sprinter via Nijverdal) of in Amersfoort van A'dam naar Twente...
Ik ook wel en ook PHS naar Twente (Elk kwartier een 'ICE' vanuit Enschede, ene kwartier via Zwolle andere via Amersfoort) ondersteun ik vanuit persoonlijk oogpunt van harte!
Maar ik neem graag biedingen aan voor het kostenplaatje: laten we beginnen bij 75 miljard euro met start van betreffende dienst in 2120.
Op donderdag 5 februari 2015 19:18 schreef boriq het volgende: Ik ook wel en ook PHS naar Twente (Elk kwartier een 'ICE' vanuit Enschede, ene kwartier via Zwolle andere via Amersfoort) ondersteun ik vanuit persoonlijk oogpunt van harte!
Maar ik neem graag biedingen aan voor het kostenplaatje: laten we beginnen bij 75 miljard euro met start van betreffende dienst in 2120.
Op donderdag 5 februari 2015 19:18 schreef boriq het volgende: Ik ook wel en ook PHS naar Twente (Elk kwartier een 'ICE' vanuit Enschede, ene kwartier via Zwolle andere via Amersfoort) ondersteun ik vanuit persoonlijk oogpunt van harte!
Maar ik neem graag biedingen aan voor het kostenplaatje: laten we beginnen bij 75 miljard euro met start van betreffende dienst in 2120.
Extra ICE: Schiphol-Amersfoort-Zwolle-Groningen-Bremen-Hamburg
En het andere uur vanaf Amersfoort via Deventer naar Berlijn
Op donderdag 5 februari 2015 20:25 schreef boriq het volgende: Als we toch met geld aan het smijten zijn kun je ook gelijk een HSL-traject bouwen van Emmen naar Leer
Jij snapt mij Maar dan zou ik teveel voor eigen belang kunnen worden aangekeken
Een paar jaar geleden stond in het verkiezingsprogramma van de VVD in de gemeente Sittard-Geleen dat er in Sittard een TGV-station moest komen Zulke politieke flapdrollen zoals in Twente heb je dus overal
Op donderdag 5 februari 2015 20:48 schreef J.B. het volgende: Een paar jaar geleden stond in het verkiezingsprogramma van de VVD in de gemeente Sittard-Geleen dat er in Sittard een TGV-station moest komen Zulke politieke flapdrollen zoals in Twente heb je dus overal
Dat lijkt wel een stoptrein die stopt voordat deze in Stuttgart is nog een keer op Ludwigsburg
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Giga dood gaan en om 5:16 op München Hbf de trein uit getrapt worden. Terwijl er de eerste 3 kwartier alleen maar kaartjes- en geldautomaten open zijn
U-Bahn rijdt wel Ik klik net die website aan van ov Munchen dat is volgens mij wel een state of the art ov-portal .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op donderdag 5 februari 2015 20:52 schreef Dr_Flash het volgende: Er zijn ook ICE's die om 3 uur snachts stoppen in Vaihingen an der Enz. Vraagt ook niet echt iemand om geloof ik
Net als in Frankrijk dat Kuttenveen-le-Schubbe 1x per dag een TGV naar Parijs heeft (om 05:38) en er eentje uit Parijs aankomt (om 23:49). Klinkt leuk op papier ("TGV-station!") maar in de praktijk heb je er niks aan.
Net als in Frankrijk dat Kuttenveen-le-Schubbe 1x per dag een TGV naar Parijs heeft (om 05:38) en er eentje uit Parijs aankomt (om 23:49). Klinkt leuk op papier ("TGV-station!") maar in de praktijk heb je er niks aan.
Frankrijk is een van de landen met de meeste treinreizigers in Europa (na Zwitserland, Nederland, Oostenrijk, Hongarije, Denemarken) dus ergens doen ze toch iets goed.
Frankrijk is een van de landen met de meeste treinreizigers in Europa (na Zwitserland, Nederland, Oostenrijk, Hongarije, Denemarken) dus ergens doen ze toch iets goed.
Ja dûh, logisch toch, als in Frankrijk absoluut veel treinreizigers zijn omdat het gewoon een groot land is dan zou ik niet schrijven dat Sncf iets goed doet natuurlijk.
In Zwitserland rijden best veel treindiensten ook maar 1x per uur. Toch rijden daar veel meer mensen met de trein (in procenten) dan in Nederland. Hoe kan dat?
In Zwitserland rijden best veel treindiensten ook maar 1x per uur. Toch rijden daar veel meer mensen met de trein (in procenten) dan in Nederland. Hoe kan dat?
ga maar eens goed kijken wat je nou eigenlijk met elkaar aan het vergelijken bent. En of het wel ergens op slaat.
In Zwitserland rijden best veel treindiensten ook maar 1x per uur. Toch rijden daar veel meer mensen met de trein (in procenten) dan in Nederland. Hoe kan dat?
Meer vervoer rond de grote steden in hogere frequenties dan in Nederland.
Een kilometer spoor is een kilometer, vier sporen van 1 kilometer is 4 kilometer.
Bron? Want dat blijkt ook niet uit cijfers die Nederland publiceert. Daar zitten bijvoorbeeld aansluitingen van bedrijven soms wel en soms niet bij. Niet zomaar iedereen met blote tetten gleoven.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Bron? Want dat blijkt ook niet uit cijfers die Nederland publiceert. Daar zitten bijvoorbeeld aansluitingen van bedrijven soms wel en soms niet bij. Niet zomaar iedereen met blote tetten gleoven.
ga maar eens goed kijken wat je nou eigenlijk met elkaar aan het vergelijken bent. En of het wel ergens op slaat.
Marktaandeel in personenkilometer vind ik best een zinvolle maat.
In Zwitserland hebben ze het natuurlijk wel makkelijker. Door de bergen woont iedereen al in slierten in de dalen, dat is makkelijker met spoorlijnen te ontsluiten dan een mooi plat vlak zoals Nederland waar iedereen kriskras verdeeld kan wonen.
Die reizigerskm per spoorkm is wel een beetje een suffe statistiek omdat een maatschappij die veel nevenlijnen heeft slechter scoort dan een maatschappij die alles behalve een paar drukke hoofdroutes heeft opgeheven.
Natuurlijk is het in Zwitserland niet makkelijker om een spoorlijn te bouwen, maar met één spoorlijn in het dal dek je wel de hele bevolking af ipv. dat driekwart van de mensen dan nog steeds te ver van een station woont.
Natuurlijk is het in Zwitserland niet makkelijker om een spoorlijn te bouwen, maar met één spoorlijn in het dal dek je wel de hele bevolking af ipv. dat driekwart van de mensen dan nog steeds te ver van een station woont.
Heb je ook maar het flauwste idee hoeveel km spoorlijn er in Nederland sinds 1917 is afgebroken? Ik durf te stellen dat er toen meer spoorwegen en tramlijnen waren dan er nu buslijnen rijden. En mijn eerste zin klinkt gechargeerd maar is niet zo bedoeld.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Natuurlijk is het in Zwitserland niet makkelijker om een spoorlijn te bouwen, maar met één spoorlijn in het dal dek je wel de hele bevolking af ipv. dat driekwart van de mensen dan nog steeds te ver van een station woont.
De meeste mensen in Zwitserland wonen juist in het 'laagland' rond de grote steden
Nouja, ik dacht, ik deel een aantal leuke statistiekjes. Maar blijkbaar haat iedereen hier statistiekjes. Maar zodra de Intercity direct 5% uitval kent is dat in beton gegoten. Gosh.
Op donderdag 5 februari 2015 22:46 schreef b2py het volgende: Nouja, ik dacht, ik deel een aantal leuke statistiekjes. Maar blijkbaar haat iedereen hier statistiekjes. Maar zodra de Intercity direct 5% uitval kent is dat in beton gegoten. Gosh.
Heb je ook maar het flauwste idee hoeveel km spoorlijn er in Nederland sinds 1917 is afgebroken? Ik durf te stellen dat er toen meer spoorwegen en tramlijnen waren dan er nu buslijnen rijden. En mijn eerste zin klinkt gechargeerd maar is niet zo bedoeld.
Ja, dat weet ik, en die zijn er nu niet meer. Precies om de reden die ik zei. Als een lijn zoals Veendam - Stadskanaal - Gieten - Assen nog had bestaan dan had je er niks aan gehad omdat de moderne verkeersbehoeftes anders lopen (bijv. veel sterker Emmen - Gieten - Groningen).
In Zwitserland heb je dat probleem veel minder omdat de geografie min of meer de bevolkingsverspreiding en de verkeersbehoefte dicteert.
Op donderdag 5 februari 2015 22:46 schreef b2py het volgende: Nouja, ik dacht, ik deel een aantal leuke statistiekjes. Maar blijkbaar haat iedereen hier statistiekjes. Maar zodra de Intercity direct 5% uitval kent is dat in beton gegoten. Gosh.
Omdat dat heel makkelijk falsifieerbaar is.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Ja, dat weet ik, en die zijn er nu niet meer. Precies om de reden die ik zei. Als een lijn zoals Veendam - Stadskanaal - Gieten - Assen nog had bestaan dan had je er niks aan gehad omdat de moderne verkeersbehoeftes anders lopen (bijv. veel sterker Emmen - Gieten - Groningen).
In Zwitserland heb je dat probleem veel minder omdat de geografie min of meer de bevolkingsverspreiding en de verkeersbehoefte dicteert.
Fair enough, maar dat maakt het niet 'makkelijker' daar dan in dit platte land, dat is nog steeds omgekeerd, hier blijft het makkelijker
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Op donderdag 5 februari 2015 22:46 schreef b2py het volgende: Nouja, ik dacht, ik deel een aantal leuke statistiekjes. Maar blijkbaar haat iedereen hier statistiekjes. Maar zodra de Intercity direct 5% uitval kent is dat in beton gegoten. Gosh.
Statistieken zijn op zich wel leuk, maar ook vrij nietszeggend.
Om er even een citaatje in te gooien: "There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics."
Statistieken zijn op zich wel leuk, maar ook vrij nietszeggend.
Om er even een citaatje in te gooien: "There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics."
Als het nietszeggend is, waarom is het zo'n drukmiddel als bijvoorbeeld punctualiteit. Dat is ook een statistiek en dus een leugen. En maar klagen dat die punctualiteit te laag is. Het is godsamme net Bielefeld.