abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 februari 2015 @ 13:10:14 #1
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_149385642



danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant O+ )
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant O+ ).
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( O+ ).


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.

  donderdag 5 februari 2015 @ 13:20:41 #2
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_149385908
Eergisteren, Salisbury Canada, sneeuw?


Duurt wel even voordat deze helemaal voorbij is :P . Ik zie het niet snel gebeuren bij de Darwindreef bijvoorbeeld :o
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_149386044
Fijn plaatje in de OP <3
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  donderdag 5 februari 2015 @ 13:33:46 #4
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_149386214
Godverdomme, idioot van een machinist stopt op ongeplant Utrecht Lanett, nu mis ik m'n aansluiting.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_149386384
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 13:33 schreef Fiorano het volgende:
Godverdomme, idioot van een machinist stopt op ongeplant Utrecht Lanett, nu mis ik m'n aansluiting.
Lanett ? Maar voor een stop zal vast een reden zijn.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 5 februari 2015 @ 13:42:03 #6
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_149386495
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 13:39 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Lanett ? Maar voor een stop zal vast een reden zijn.
Lunetten uiteraard.

Mwah communiceer dat dan pff
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_149387274
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 13:39 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Lanett ? Maar voor een stop zal vast een reden zijn.
lunetten :P is niet de eerste keer hoor :P spr uit Tiel waarschijnlijk... die stopt op de heenweg wel maar op de terugweg niet op lunetten...
  donderdag 5 februari 2015 @ 14:31:22 #8
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_149387994
quote:
1s.gif Op donderdag 5 februari 2015 14:07 schreef Salatrel het volgende:

[..]

lunetten :P is niet de eerste keer hoor :P spr uit Tiel waarschijnlijk... die stopt op de heenweg wel maar op de terugweg niet op lunetten...
Klopt ja.....
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_149391750
Ohai. Nieuwe telefoon. Dalek wat te doen in de trein :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator donderdag 5 februari 2015 @ 16:44:32 #10
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_149392175
Wat voor een? :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_149392198
Ik zit in die spuuglelijke groene trein :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_149392225
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 16:44 schreef derLudolf het volgende:
Wat voor een? :)
Een Huawei Ascend P7 mini
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator donderdag 5 februari 2015 @ 16:47:28 #13
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_149392259
Groene duurzame zooi :( Zet er maar een 6400 voor te trekken
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 5 februari 2015 @ 16:57:25 #14
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_149392526
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 16:47 schreef derLudolf het volgende:
Groene duurzame zooi :( Zet er maar een 6400 voor te trekken
Zet er dan de 01 1075 van de SSN voor, die zitten toch bijna om de hoek vanuit Den Haag gezien
pi_149392564
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 16:47 schreef derLudolf het volgende:
Groene duurzame zooi :( Zet er maar een 6400 voor te trekken
Ghehe trekken :9
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_149392763
ik dacht al wat stinkt het soms toch in sommige delen van de trein maar dat is de bedorven stroom die ik rook
  Moderator donderdag 5 februari 2015 @ 17:08:16 #17
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_149392861
quote:
14s.gif Op donderdag 5 februari 2015 16:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Een Huawei Ascend P7 mini
mijn huawei heb ik na 8 maand er afgeschreven. Ding was zo traag als dikke stront door een trechter

Mijn tenen zijn vandaag al gvd 3 keer overreden door een vouwfiets. Ik pleit ervoor al die dingen samen met mensen die honden meeneemen in de trein door een schredder te gooien.

[ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 05-02-2015 17:16:14 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_149392898
Je praat raar :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 5 februari 2015 @ 17:10:11 #19
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_149392914
Drenthe. Kun je hem niet kwalijk nemen :P
pi_149394237
:( heb je een ov chipkaart account, krijg je niet eens een mailtje/briefje dat je kaart gaat verlopen. Gevolg, ik let niet op datum en kan niet inchecken. En de (tram) chauffeur heeft niet voldoende wisselgeld...
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 5 februari 2015 @ 18:33:00 #21
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_149395310
De compressor in deze trein (9591 nu op Almere -> Den Haag) was kapot, +5 *O*

Ze hebben het 'helaas' gefixt, aldus de omroeper.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 5 februari 2015 @ 18:40:39 #22
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_149395561
Voor de liefhebbers: Er staat tot en met zondag een Traxx-locomotief in het Spoorwegmuseum
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_149395697
Op slot of net als op dat 150 jaar spoor gebeuren open met de cabinesleutel er nog in? :+
  donderdag 5 februari 2015 @ 18:45:28 #24
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_149395723
quote:
14s.gif Op donderdag 5 februari 2015 18:40 schreef Peterselieman het volgende:
Voor de liefhebbers: Er staat tot en met zondag een Traxx-locomotief in het Spoorwegmuseum
Is die meuk nu al oud genoeg voor het museum? :D
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 5 februari 2015 @ 18:46:48 #25
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_149395771
quote:
1s.gif Op donderdag 5 februari 2015 18:45 schreef James1988 het volgende:

[..]

Is die meuk nu al oud genoeg voor het museum? :D
NS weet niet waar ze met die dingen heen moeten. Er zijn meer locs dan er diensten zijn.
quote:
2s.gif Op donderdag 5 februari 2015 18:44 schreef Maegrim het volgende:
Op slot of net als op dat 150 jaar spoor gebeuren open met de cabinesleutel er nog in? :+
Volgens een foto van Op de Rails kun je in de cabine kijken. Neem aan dat de cabinesleutel er niet in ligt :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 5 februari 2015 @ 18:48:50 #26
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_149395823
Heeft Fles het bordje Barneveld-Zuid al?
http://www.prorail.nl/nie(...)alle-vroegte-geopend
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 5 februari 2015 @ 18:49:57 #27
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_149395861
Er liggen plannen op tafel voor een enkelsporige Noordtak van de Betuweroute langs de A18/N18. Kosten: 1,7 miljard euro

http://www.destentor.nl/r(...)lternatief-1.4749438
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_149396029
quote:
14s.gif Op donderdag 5 februari 2015 18:48 schreef Peterselieman het volgende:
Heeft Fles het bordje Barneveld-Zuid al?
http://www.prorail.nl/nie(...)alle-vroegte-geopend
Nee. Misschien komend weekend even een puntje van maken. Dan hobbyrondje gepland met leuk vrouwmens :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_149396271
quote:
2s.gif Op donderdag 5 februari 2015 18:44 schreef Maegrim het volgende:
Op slot of net als op dat 150175 jaar spoor gebeuren open met de cabinesleutel er nog in? :+
  donderdag 5 februari 2015 @ 19:13:20 #30
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_149396701
Provinciale statenleden worden aan het eind van hun periode echt steeds gekker. Bepaalde fractie in Overijssel wil graag dat de Provincie bestuurders ervoor gaan zorgen dat PHS naar Twente wordt doorgetrokken en dat bijna de complete Pimpel een HSL wordt, oa. omdat Arnhem er wel een heeft. Hij weet wel dat het makkelijk gezegd klinkt, want 'zonder ambitie kom je toch nergens.'

En dat eerste trouwens alleen omdat betreffend statenlid (ongeveer 2x in de maand) een kwartier in Deventer moet wachten op de trein naar Zwolle (hij voelt zich te goed voor de sprinter via Nijverdal) of in Amersfoort van A'dam naar Twente...
:') :') :')
pi_149396784
quote:
9s.gif Op donderdag 5 februari 2015 19:13 schreef boriq het volgende:
de complete Pimpel een HSL wordt,
Ik ben voor! :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 5 februari 2015 @ 19:18:17 #32
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_149396880
Ik ook wel en ook PHS naar Twente (Elk kwartier een 'ICE' vanuit Enschede, ene kwartier via Zwolle andere via Amersfoort) ondersteun ik vanuit persoonlijk oogpunt van harte!

Maar ik neem graag biedingen aan voor het kostenplaatje: laten we beginnen bij 75 miljard euro met start van betreffende dienst in 2120.
pi_149398582
quote:
10s.gif Op donderdag 5 februari 2015 19:18 schreef boriq het volgende:
Ik ook wel en ook PHS naar Twente (Elk kwartier een 'ICE' vanuit Enschede, ene kwartier via Zwolle andere via Amersfoort) ondersteun ik vanuit persoonlijk oogpunt van harte!

Maar ik neem graag biedingen aan voor het kostenplaatje: laten we beginnen bij 75 miljard euro met start van betreffende dienst in 2120.
2020 bedoel je, ambitieloze flutsukkel :P

En alles vermaglevd natuurlijk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 5 februari 2015 @ 20:07:00 #34
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_149398782
quote:
10s.gif Op donderdag 5 februari 2015 19:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik ben voor! :P
Dan gaat de Pimpel niet meer via Deventer en Apeldoorn, maar via Zwolle - Wierden :7
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_149398840
quote:
14s.gif Op donderdag 5 februari 2015 20:07 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dan gaat de Pimpel niet meer via Deventer en Apeldoorn, maar via Zwolle - Wierden :7
tuurlijk wel. Alles draait altijd om Deventer.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 5 februari 2015 @ 20:10:05 #36
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_149398885
quote:
10s.gif Op donderdag 5 februari 2015 20:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

tuurlijk wel. Alles draait altijd om Deventer.
Je zegt het goed. Het draait er om heen :+
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 5 februari 2015 @ 20:12:06 #37
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_149398946
quote:
10s.gif Op donderdag 5 februari 2015 20:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

2020 bedoel je, ambitieloze flutsukkel :P

realistische flutsukkel is het nog altijd! :s)
  donderdag 5 februari 2015 @ 20:12:59 #38
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_149398969
Als je het echt in 2020 af wilt hebben, mag je wel heel veel chinezen optrommelen :)
  Moderator donderdag 5 februari 2015 @ 20:18:27 #39
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_149399134
quote:
10s.gif Op donderdag 5 februari 2015 19:18 schreef boriq het volgende:
Ik ook wel en ook PHS naar Twente (Elk kwartier een 'ICE' vanuit Enschede, ene kwartier via Zwolle andere via Amersfoort) ondersteun ik vanuit persoonlijk oogpunt van harte!

Maar ik neem graag biedingen aan voor het kostenplaatje: laten we beginnen bij 75 miljard euro met start van betreffende dienst in 2120.
Extra ICE: Schiphol-Amersfoort-Zwolle-Groningen-Bremen-Hamburg

En het andere uur vanaf Amersfoort via Deventer naar Berlijn :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport donderdag 5 februari 2015 @ 20:21:57 #40
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_149399243
Waarom vanaf Schiphol? Amsterdam is logischer

En kopmaken op Groningen of bij Haren rechtsaf naar Waterhuizen?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 5 februari 2015 @ 20:25:01 #41
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_149399367
Als we toch met geld aan het smijten zijn kun je ook gelijk een HSL-traject bouwen van Emmen naar Leer
  Moderator donderdag 5 februari 2015 @ 20:37:14 #42
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_149399850
quote:
14s.gif Op donderdag 5 februari 2015 20:25 schreef boriq het volgende:
Als we toch met geld aan het smijten zijn kun je ook gelijk een HSL-traject bouwen van Emmen naar Leer
Jij snapt mij ^O^ Maar dan zou ik teveel voor eigen belang kunnen worden aangekeken :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator donderdag 5 februari 2015 @ 20:39:46 #43
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_149399959
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 20:21 schreef dennistd het volgende:
Waarom vanaf Schiphol? Amsterdam is logischer

En kopmaken op Groningen of bij Haren rechtsaf naar Waterhuizen?
Ik heb een hekel aan overstappen als ik naar Schiphol moet ;) En dan is er een aansluiting op dr Thalys/Eurostar toch?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 5 februari 2015 @ 20:40:18 #44
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_149399987
Een ondergrondse HSL tussen Gouda en Delft Zuid lijkt mij wel een puik plan.
So we just called him Fred
pi_149400030
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 20:40 schreef FredvZ het volgende:
Een ondergrondse HSL tussen Gouda en Delft Zuid lijkt mij wel een puik plan.
Ja mij ook wel :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 5 februari 2015 @ 20:41:25 #46
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_149400036
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 20:21 schreef dennistd het volgende:
Waarom vanaf Schiphol? Amsterdam is logischer
Dat is al eens geprobeerd met een "supersnelle magneettrein"
So we just called him Fred
pi_149400176
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 20:21 schreef dennistd het volgende:
Waarom vanaf Schiphol? Amsterdam is logischer

En kopmaken op Groningen of bij Haren rechtsaf naar Waterhuizen?
Als Noord-Zuid lijn straks open is kan je beter naar Zuid..
pi_149400277
Een paar jaar geleden stond in het verkiezingsprogramma van de VVD in de gemeente Sittard-Geleen dat er in Sittard een TGV-station moest komen :') Zulke politieke flapdrollen zoals in Twente heb je dus overal :P
pi_149400383
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 20:48 schreef J.B. het volgende:
Een paar jaar geleden stond in het verkiezingsprogramma van de VVD in de gemeente Sittard-Geleen dat er in Sittard een TGV-station moest komen :') Zulke politieke flapdrollen zoals in Twente heb je dus overal :P
Nou ja, Oostende, Mons, Sittard. Waarom niet? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_149400456
Er zijn ook ICE's die om 3 uur snachts stoppen in Vaihingen an der Enz. Vraagt ook niet echt iemand om geloof ik :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 5 februari 2015 @ 21:11:38 #51
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_149401401
quote:
10s.gif Op donderdag 5 februari 2015 20:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Vaihingen an der Enz
Dat lijkt wel een stoptrein die stopt voordat deze in Stuttgart is nog een keer op Ludwigsburg
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_149401531
Ik heb hem een keer genomen. Dan denk je wel aan een andere PI :P

Giga dood gaan en om 5:16 op München Hbf de trein uit getrapt worden. Terwijl er de eerste 3 kwartier alleen maar kaartjes- en geldautomaten open zijn :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 5 februari 2015 @ 21:19:59 #53
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_149401853
quote:
10s.gif Op donderdag 5 februari 2015 21:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb hem een keer genomen. Dan denk je wel aan een andere PI :P

Giga dood gaan en om 5:16 op München Hbf de trein uit getrapt worden. Terwijl er de eerste 3 kwartier alleen maar kaartjes- en geldautomaten open zijn :')
U-Bahn rijdt wel :Y ^O^ Ik klik net die website aan van ov Munchen dat is volgens mij wel een state of the art ov-portal :o .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_149402096
hopelijk kijkt CU2030 ook :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 5 februari 2015 @ 21:37:06 #55
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_149402806
quote:
10s.gif Op donderdag 5 februari 2015 20:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Er zijn ook ICE's die om 3 uur snachts stoppen in Vaihingen an der Enz. Vraagt ook niet echt iemand om geloof ik :')
Net als in Frankrijk dat Kuttenveen-le-Schubbe 1x per dag een TGV naar Parijs heeft (om 05:38) en er eentje uit Parijs aankomt (om 23:49). Klinkt leuk op papier ("TGV-station!") maar in de praktijk heb je er niks aan.
pi_149403159
hoeveel stations zou dat dorp inmiddels hebben? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_149403231
Zeventien schat ik zo, met een internationaal ICE/TGV/Eurostar/Railjet knooppunt met in alle windstreken 10 keer per uur een trein.
pi_149403241
Er waren toch plannen voor een ondergrondse trein onder IJsselmeer van ik geloof Amsterdam - Groningen. Afgeketst omdat Friesland niet wou meedokken?
  donderdag 5 februari 2015 @ 21:47:52 #59
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_149403258
Ja, want die regio heeft wel keihard gelobbyd voor PHS/ETMET/HSL/TGV/ICE en nog veel meer andere afkortingen!
pi_149403305
Heren heren jullie zijn echt een beetje aan het los slaan nu hoor }:|
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_149403309
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 21:37 schreef James1988 het volgende:

[..]

Net als in Frankrijk dat Kuttenveen-le-Schubbe 1x per dag een TGV naar Parijs heeft (om 05:38) en er eentje uit Parijs aankomt (om 23:49). Klinkt leuk op papier ("TGV-station!") maar in de praktijk heb je er niks aan.
Frankrijk is een van de landen met de meeste treinreizigers in Europa (na Zwitserland, Nederland, Oostenrijk, Hongarije, Denemarken) dus ergens doen ze toch iets goed.
pi_149403576
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 21:48 schreef Igen het volgende:

[..]

Frankrijk is een van de landen met de meeste treinreizigers in Europa (na Zwitserland, Nederland, Oostenrijk, Hongarije, Denemarken) dus ergens doen ze toch iets goed.
doe normaal gek :D

Duitsland misschien? :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_149404027
quote:
10s.gif Op donderdag 5 februari 2015 21:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

doe normaal gek :D

Duitsland misschien? :')
Nope, Duitsland 8,4% t.o.v. Frankrijk 9,3% marktaandeel in personen-km.
pi_149404856
neuker. Je zegt "de meeste treinreizigers".

Dat gaat over poppetjes, niet over procenten.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_149405025
zo vind ik het niet gek dat kleine landjes boven komen drijven :6
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_149405070
quote:
13s.gif Op donderdag 5 februari 2015 22:18 schreef Dr_Flash het volgende:
neuker. Je zegt "de meeste treinreizigers".

Dat gaat over poppetjes, niet over procenten.
Ja dûh, logisch toch, als in Frankrijk absoluut veel treinreizigers zijn omdat het gewoon een groot land is dan zou ik niet schrijven dat Sncf iets goed doet natuurlijk.

Maar gelukkig is dit misverstand nu van de baan. :)
pi_149405121
Jongens deze topic ontspoort volledig op deze manier.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_149405285
best als je alleen cijfers geeft die jou bevallen, maar doe dan niet alsof het iets met de werkelijkheid te maken heeft.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_149405286
Waarom Nederlands spoor drukker is dan het Zwitserse spoor:

Nederland: 171 reizigerskilometers/kilometer spoor
Zwitserland: 130 reizigerskilometers/kilometer spoor
Duitsland: 44 reizigerskilometers/kilometer spoor

Bron: LTSA
pi_149405359
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 22:25 schreef b2py het volgende:
Waarom
er staat nergens waarom.

ook dit is weer "how to lie with numbers" :{w
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_149405368
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 22:22 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Jongens deze topic ontspoort volledig op deze manier.
Gelukkig ben jij er om het weer op de rails te zetten? :P
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 22:25 schreef b2py het volgende:
Waarom Nederlands spoor drukker is dan het Zwitserse spoor:

Nederland: 171 reizigerskilometers/kilometer spoor
Zwitserland: 130 reizigerskilometers/kilometer spoor
Duitsland: 44 reizigerskilometers/kilometer spoor

Bron: LTSA
In Zwitserland rijden best veel treindiensten ook maar 1x per uur. Toch rijden daar veel meer mensen met de trein (in procenten) dan in Nederland. Hoe kan dat?
pi_149405502
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 22:26 schreef Igen het volgende:

In Zwitserland rijden best veel treindiensten ook maar 1x per uur. Toch rijden daar veel meer mensen met de trein (in procenten) dan in Nederland. Hoe kan dat?
ga maar eens goed kijken wat je nou eigenlijk met elkaar aan het vergelijken bent. En of het wel ergens op slaat.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 5 februari 2015 @ 22:30:55 #73
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_149405571
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 22:25 schreef b2py het volgende:
Waarom Nederlands spoor drukker is dan het Zwitserse spoor:

Nederland: 171 reizigerskilometers/kilometer spoor
Zwitserland: 130 reizigerskilometers/kilometer spoor
Duitsland: 44 reizigerskilometers/kilometer spoor

Bron: LTSA
Ja, en het aantal Nederlandse reizigerskilometers per auto is vast ook wel hoger dan het aantal Zimbabwaanse reizigerskilometers per auto.

Dit soort cijfers zeggen niks over hoe druk het is, alleen maar iets over de infra (of gebrek daaraan).
pi_149405613
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 22:26 schreef Igen het volgende:

[..]

Gelukkig ben jij er om het weer op de rails te zetten? :P


Zo'n ding heet een aufgleisungshilfe. Wat een goeie naam :D
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_149405668
Jullie hebben gelijk trouwens, statistieken worden zo kkhard misbruikt voor dit soort gezeik.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 5 februari 2015 @ 22:33:32 #76
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_149405697
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 22:26 schreef Igen het volgende:

In Zwitserland rijden best veel treindiensten ook maar 1x per uur. Toch rijden daar veel meer mensen met de trein (in procenten) dan in Nederland. Hoe kan dat?
Meer vervoer rond de grote steden in hogere frequenties dan in Nederland.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_149405703
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 22:30 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ja, en het aantal Nederlandse reizigerskilometers per auto is vast ook wel hoger dan het aantal Zimbabwaanse reizigerskilometers per auto.

Dit soort cijfers zeggen niks over hoe druk het is, alleen maar iets over de infra (of gebrek daaraan).
Zegt iets over hoeveel reizigers wij persen door die kilometers die we hebben.
pi_149405730
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 22:33 schreef b2py het volgende:

[..]

Zegt iets over hoeveel reizigers wij persen door die kilometers die we hebben.
Hoe worden de kilometers geteld dan, want Nederland heeft veel meer viersporigheid dan Zwitserland bijvoorbeeld...
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_149405754
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 22:34 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Hoe worden de kilometers geteld dan, want Nederland heeft veel meer viersporigheid dan Zwitserland bijvoorbeeld...
Een kilometer spoor is een kilometer, vier sporen van 1 kilometer is 4 kilometer.
pi_149405797
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 22:35 schreef b2py het volgende:

[..]

Een kilometer spoor is een kilometer, vier sporen van 1 kilometer is 4 kilometer.
Bron? Want dat blijkt ook niet uit cijfers die Nederland publiceert. Daar zitten bijvoorbeeld aansluitingen van bedrijven soms wel en soms niet bij. Niet zomaar iedereen met blote tetten gleoven.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_149405867
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 22:36 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Bron? Want dat blijkt ook niet uit cijfers die Nederland publiceert. Daar zitten bijvoorbeeld aansluitingen van bedrijven soms wel en soms niet bij. Niet zomaar iedereen met blote tetten gleoven.
LTSA, staat erbij notabene.
pi_149405918
quote:
14s.gif Op donderdag 5 februari 2015 22:29 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ga maar eens goed kijken wat je nou eigenlijk met elkaar aan het vergelijken bent. En of het wel ergens op slaat.
Marktaandeel in personenkilometer vind ik best een zinvolle maat.

In Zwitserland hebben ze het natuurlijk wel makkelijker. Door de bergen woont iedereen al in slierten in de dalen, dat is makkelijker met spoorlijnen te ontsluiten dan een mooi plat vlak zoals Nederland waar iedereen kriskras verdeeld kan wonen.

Die reizigerskm per spoorkm is wel een beetje een suffe statistiek omdat een maatschappij die veel nevenlijnen heeft slechter scoort dan een maatschappij die alles behalve een paar drukke hoofdroutes heeft opgeheven.
pi_149405937
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 22:37 schreef b2py het volgende:

[..]

LTSA, staat erbij notabene.
En toch zie ik daar weer andere cijfers dan in rapportages van de NS, ProRail en andere instanties.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_149405992
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 22:38 schreef Igen het volgende:

[..]

Marktaandeel in personenkilometer vind ik best een zinvolle maat.
Eens maar....

quote:
dat is makkelijker met spoorlijnen te ontsluiten dan een mooi plat vlak zoals Nederland waar iedereen kriskras verdeeld kan wonen.
Deze uitspraak slaat echt helemaal nergens op :P
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_149406045
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 22:38 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

En toch zie ik daar weer andere cijfers dan in rapportages van de NS, ProRail en andere instanties.
Grappig, de LTSA waar het uit komt is van NS & ProRail
pi_149406068
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 22:39 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Eens maar....

[..]

Deze uitspraak slaat echt helemaal nergens op :P
Natuurlijk is het in Zwitserland niet makkelijker om een spoorlijn te bouwen, maar met één spoorlijn in het dal dek je wel de hele bevolking af ipv. dat driekwart van de mensen dan nog steeds te ver van een station woont.
pi_149406074
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 22:40 schreef b2py het volgende:

[..]

Grappig, de LTSA waar het uit komt is van NS & ProRail
Jij was laatst degene die het over WC-eend had op OVNL toen het over NS & ProRail ging...
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_149406125
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 22:41 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Jij was laatst degene die het over WC-eend had op OVNL toen het over NS & ProRail ging...
Dat was trouwens hier :P

En verder, ook dat kwam uit de LTSA :)
pi_149406129
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 22:41 schreef Igen het volgende:

[..]

Natuurlijk is het in Zwitserland niet makkelijker om een spoorlijn te bouwen, maar met één spoorlijn in het dal dek je wel de hele bevolking af ipv. dat driekwart van de mensen dan nog steeds te ver van een station woont.
Heb je ook maar het flauwste idee hoeveel km spoorlijn er in Nederland sinds 1917 is afgebroken? Ik durf te stellen dat er toen meer spoorwegen en tramlijnen waren dan er nu buslijnen rijden. En mijn eerste zin klinkt gechargeerd maar is niet zo bedoeld.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_149406163
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 22:42 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat was trouwens hier :P

En verder, ook dat kwam uit de LTSA :)
99% of all statistics are lies.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_149406164
ik heb hier helemaal geen zin in gewoon. WC-eend gescherm alsof het ergens over gaat. Stop ermee.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 5 februari 2015 @ 22:45:53 #92
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_149406261
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 22:41 schreef Igen het volgende:

[..]

Natuurlijk is het in Zwitserland niet makkelijker om een spoorlijn te bouwen, maar met één spoorlijn in het dal dek je wel de hele bevolking af ipv. dat driekwart van de mensen dan nog steeds te ver van een station woont.
De meeste mensen in Zwitserland wonen juist in het 'laagland' rond de grote steden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_149406267
Nouja, ik dacht, ik deel een aantal leuke statistiekjes. Maar blijkbaar haat iedereen hier statistiekjes. Maar zodra de Intercity direct 5% uitval kent is dat in beton gegoten. Gosh.
pi_149406368
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 22:46 schreef b2py het volgende:
Nouja, ik dacht, ik deel een aantal leuke statistiekjes. Maar blijkbaar haat iedereen hier statistiekjes. Maar zodra de Intercity direct 5% uitval kent is dat in beton gegoten. Gosh.
je bent lief hoor :*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_149406388
Mijn pa heeft een ellenlange brief naar Huges gestuurd én antwoord gekregen, wauw :D
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_149406404
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 22:42 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Heb je ook maar het flauwste idee hoeveel km spoorlijn er in Nederland sinds 1917 is afgebroken? Ik durf te stellen dat er toen meer spoorwegen en tramlijnen waren dan er nu buslijnen rijden. En mijn eerste zin klinkt gechargeerd maar is niet zo bedoeld.
Ja, dat weet ik, en die zijn er nu niet meer. Precies om de reden die ik zei. Als een lijn zoals Veendam - Stadskanaal - Gieten - Assen nog had bestaan dan had je er niks aan gehad omdat de moderne verkeersbehoeftes anders lopen (bijv. veel sterker Emmen - Gieten - Groningen).

In Zwitserland heb je dat probleem veel minder omdat de geografie min of meer de bevolkingsverspreiding en de verkeersbehoefte dicteert.
pi_149406413
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 22:46 schreef b2py het volgende:
Nouja, ik dacht, ik deel een aantal leuke statistiekjes. Maar blijkbaar haat iedereen hier statistiekjes. Maar zodra de Intercity direct 5% uitval kent is dat in beton gegoten. Gosh.
Omdat dat heel makkelijk falsifieerbaar is.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_149406449
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 22:49 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik, en die zijn er nu niet meer. Precies om de reden die ik zei. Als een lijn zoals Veendam - Stadskanaal - Gieten - Assen nog had bestaan dan had je er niks aan gehad omdat de moderne verkeersbehoeftes anders lopen (bijv. veel sterker Emmen - Gieten - Groningen).

In Zwitserland heb je dat probleem veel minder omdat de geografie min of meer de bevolkingsverspreiding en de verkeersbehoefte dicteert.
Fair enough, maar dat maakt het niet 'makkelijker' daar dan in dit platte land, dat is nog steeds omgekeerd, hier blijft het makkelijker ;)
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  donderdag 5 februari 2015 @ 22:53:06 #99
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_149406578
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 22:46 schreef b2py het volgende:
Nouja, ik dacht, ik deel een aantal leuke statistiekjes. Maar blijkbaar haat iedereen hier statistiekjes. Maar zodra de Intercity direct 5% uitval kent is dat in beton gegoten. Gosh.
Statistieken zijn op zich wel leuk, maar ook vrij nietszeggend.

Om er even een citaatje in te gooien: "There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics."
pi_149406621
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 22:53 schreef James1988 het volgende:

[..]

Statistieken zijn op zich wel leuk, maar ook vrij nietszeggend.

Om er even een citaatje in te gooien: "There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics."
Waarom heb ik dan in godsnaam een vak statistiek voor 3 EC :'(
pi_149406651
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 22:53 schreef James1988 het volgende:

[..]

Statistieken zijn op zich wel leuk, maar ook vrij nietszeggend.

Om er even een citaatje in te gooien: "There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics."
Als het nietszeggend is, waarom is het zo'n drukmiddel als bijvoorbeeld punctualiteit. Dat is ook een statistiek en dus een leugen. En maar klagen dat die punctualiteit te laag is. Het is godsamme net Bielefeld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')