Ja, of misschien moet je eens afleren om altijd maar dingen in te vullen voor een ander. Zelden iemand hier gelezen die zichzelf op voorhand al zo gek kan maken als jij.quote:Op zondag 8 februari 2015 00:09 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Beetje, maar daarom spreek ik liever ook na een week appen af. Krijg je dit soort 'sociaalwenselijke' antwoorden niet als je elkaar al 3 weken vraagt wat je aan het doen bent in het weekend...
Whehe. Dat je iets doet met haar adres en dan heb ik het niet over een kaart sturen. Wel effe van tevoren erop zinspelen dat je zelf wel een fles wijn komt brengen in plaats van dat je totaal onverwachts voor haar deur staat met je schone onderbroek en een doos poppers.quote:Op zondag 8 februari 2015 03:29 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Ik zou wel wat advies kunnen gebruiken. Paar dagen geleden een eerste date gehad met een dame, was erg gezellig maar er is verder niks gebeurd, ook niet gezoend of zelfs elkaar maar licht aangeraakt. Gisteren stuurde ze me een paar berichten waarin ze haar adres gaf en vertelde dat ze het leuk zou vinden als ik haar eens een kaart zou sturen. Toen gaf ze aan al heel lang geen valentijnskaart meer te hebben gehad.
Ik ga er dus vanuit dat ze volgende week een kaart van mij in haar brievenbus verwacht. Het leuke is dus dat ik in mijn hele leven nog nooit een valentijnskaart heb geschreven dus geen flauw idee wat ik er in moet schrijven. Is het nu de bedoeling dat ik er in ga schrijven dat ik haar leuk vind (wat overigens ook zo is)? Wat verwacht ze van mij?
quote:Singles weten wat ze willen
Door redactie VROUW
Met bijna drie miljoen singles in Nederland is het goed om af en toe de single-markt te onderzoeken. Wat is het verschil tussen single mannen en vrouwen? Hoe werkt het ‘nieuwe’ daten en zijn er eigenlijk selfie-regels? Hier vind je een samenvatting van alle uitkomsten.
Vijfduizend singles
De website match.com doet jaarlijks onderzoek op de single-markt. Ruim 5,6 duizend single mannen en vrouwen zijn dit keer ondervraagd. Aan de hand van percentages en grafieken delen zij hun uitkomsten op het web. Kijk je met ons mee?
Single vrouwen
Van de single vrouwen wil 94 procent een partner die open is over seksualiteit. Daarnaast zoekt 86 procent een partner die even intelligent is. Maar 55 procent van de dames ziet het niet zitten om een partner te hebben die zij financieel moet ondersteunen.
Single mannen
Het blijkt dat de single mannen massaal gaan voor een vrouw die hén uit vraagt. Ruim 90 procent! Maar de date mag niet lager geschoold zijn, vindt 44 procent van de mannen. 87 procent ziet het zelfs wel zitten om met iemand die hoger opgeleid is te daten.
Uiterlijk of humor?
In deze selfie-tijden speelt uiterlijk vaak een grote rol, zeker wanneer je online gaat daten en je door middel van een foto jezelf kunt laten zien. Toch vindt 90 procent van de mannen en 97 procent van de vrouwen dat humor net zo aantrekkelijk is als het uiterlijk. Dus laat hem lachen en je bent verzekerd van een leuke date.
De bar is ouderwets
Nog maar zes(!) procent van de singles ontmoette zijn of haar partner in een club of een bar. Online daten is veel populairder op het moment. Van de online-daters ging maar liefst 82 procent op date, terwijl maar 49 procent van de offline daters ging dineren voor twee.
Koffiedrinken is hot
Daten is niet meer dineren bij kaarslicht. Nee, tegenwoordig volstaat een kopje koffiedrinken in het café. Ruim de helft van de singles vindt dit een prima idee voor een date. Wel willen de daters van tevoren weten met wie ze op stap gaan; Facebook is de nieuwe telefoongids.
Streng regime op social media
Hoewel online daten helemaal in is, kan het op social media nog best fout gaan. 73 procent van de singles vindt het een flinke afknapper wanneer je veel van je persoonlijke drama online zet. Ook een grote collectie selfies en slechte spelling werken niet in je voordeel. Wil je toch selfies online zetten, houd dan in je achterhoofd dat de singles het liefst (61 procent) natuurlijke selfies zien. De andere 39 procent gaat toch voor de grappige selfie.
Whatsappen doe je zo
Mannen vinden dat vrouwen vooral foto’s, sexy berichtjes en smileys moeten sturen. Wat vrouwen vooral niet moeten doen, zijn meerdere berichtjes sturen voordat je een antwoord hebt gekregen, whatsappen tijdens werktijd en afkortingen als LOL en OMG gebruiken.
Maar ook vrouwen vinden dat de mannen zich aan bepaalde whatsappregels moeten houden. Namelijk: ze mogen wel foto’s sturen, smileys mogen ze altijd gebruiken en ook afkortingen als LOL en OMG worden goed ontvangen, maar juist geen sexy plaatjes,
Smileys zijn het helemaal
Ze zijn hip, altijd te gebruiken en erg herkenbaar. Whatsappen zonder smileys kan bijna niet meer. Vooral de knipogende smiley, de smiley die een kus wegblaast en de blozende smiley worden het vaakst gebruikt. Mannen gebruiken minder smileys dan vrouwen.
Geloof in ware liefde
Goed nieuws, de singles geloven nog wel in ware liefde. Maar liefst 89 procent gelooft dat je voor altijd met één persoon getrouwd kan blijven. Lief!
Het ligt niet aan jou, het ligt aan mijquote:Op zondag 8 februari 2015 09:54 schreef rhubarbje het volgende:
Mij dat voor deze week heeft af gezegd
iemand anders ontmoet maar het klonk als een enorm excuus
Oké.quote:
Doe je goed!quote:Op zondag 8 februari 2015 15:05 schreef rhubarbje het volgende:
Never mind. Ik ben serieus net door 3 mensen uitgevraagd waarvan 2 voor vanavond dus komt wel goed gok ik
Oh dit berichtje is wel heel erg... foei
Haha. Ik hou het maar bij een kaartje.quote:Op zondag 8 februari 2015 06:19 schreef Hungry_Joe het volgende:
[..]
Whehe. Dat je iets doet met haar adres en dan heb ik het niet over een kaart sturen. Wel effe van tevoren erop zinspelen dat je zelf wel een fles wijn komt brengen in plaats van dat je totaal onverwachts voor haar deur staat met je schone onderbroek en een doos poppers.
Ik heb 3 dates op één dag gepland, ook slimquote:Op zondag 8 februari 2015 15:05 schreef rhubarbje het volgende:
Never mind. Ik ben serieus net door 3 mensen uitgevraagd waarvan 2 voor vanavond dus komt wel goed gok ik
Wauw, en wat nu als de eerste heel leuk is? Dan moet je toch gaan.quote:Op zondag 8 februari 2015 16:00 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ik heb 3 dates op één dag gepland, ook slim
kun je daar niet in schuiven?quote:Op zondag 8 februari 2015 16:00 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Het is allemaal niet donders slim geweest van me, dus moet even wat dingen gaan verzettenquote:Op zondag 8 februari 2015 16:02 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Wauw, en wat nu als de eerste heel leuk is? Dan moet je toch gaan.
Dat van dat kaartje zou je niet zo letterlijk moeten nemen imho. Het is eerder een middel om een doel te bereiken. Ik zou die opmerking over die fles wijn toch nog even in het achterhoofd houden als ik jou was.quote:Op zondag 8 februari 2015 15:51 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Haha. Ik hou het maar bij een kaartje.
doe gewoon wat jij wil? Day zou ik willen bij een partner. Niet 1 die door zoiets al 3 dagen van slag isquote:Op zondag 8 februari 2015 16:15 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Pff moeilijk allemaal. Je zou weleens gelijk kunnen hebben dat ze eigenlijk helemaal niet op een kaartje zit te wachten. Misschien kunnen de dames hier nog advies geven?
Keus zat dus?quote:Op zondag 8 februari 2015 15:05 schreef rhubarbje het volgende:
En wat nu als een van die dates heel erg bevalt?quote:Op zondag 8 februari 2015 16:00 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Dat dus. Gewoon het tactisch brengen dat je eerder aan een flesje wijn bij kaarslicht dacht omdat een kaartje zo afgezaagd is.quote:Op zondag 8 februari 2015 16:08 schreef Hungry_Joe het volgende:
[..]
Dat van dat kaartje zou je niet zo letterlijk moeten nemen imho. Het is eerder een middel om een doel te bereiken. Ik zou die opmerking over die fles wijn toch nog even in het achterhoofd houden als ik jou was.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |