Dan had je hem aan moeten vragen voordat je tekende. Dit lijkt me een gevalletje 'je werkgever onjuist informeren tijdens de sollicitatieprocedure'.quote:Op woensdag 4 februari 2015 18:01 schreef vogvraag het volgende:
Ja, dat wist ik, maar ik wist niet zeker of de VOG geweigerd zou gaan worden of niet
en dat heb je niet even van te voren uitgezocht?quote:Op woensdag 4 februari 2015 18:01 schreef vogvraag het volgende:
Ja, dat wist ik, maar ik wist niet zeker of de VOG geweigerd zou gaan worden of niet
Heeft wg je gevraagd of vog een probleem zou worden?quote:Op woensdag 4 februari 2015 18:08 schreef vogvraag het volgende:
Ik heb de VOG aangevraagd direct na het tekenen (zoals gevraagd door de werkgever), maar het duurt een paar weken voordat je antwoord krijgt. Het ging om een strafbaar feit van enkele jaren geleden, die niet direct relevant is voor de functie, dus het zou hebben gekund dat ik de VOG wel had gekregen.
Hoeft niet, er zijn functies waarbij bijvoorbeeld word gekeken of je kan omgaan met geld en verzekeringen. Stel dat je ooit in een winkel met een verzekering de boel hebt geflest dan kan je nog wel op een kinderdagverblijf werken en een VOG krijgen. In theorie dan.quote:Op woensdag 4 februari 2015 18:08 schreef BloedendeVagina het volgende:
Je zou zeggen dat dat geen verwijtbaar gedrag is.. tenzij je erover hebt gelogen als dat gevraagd is?
Blijkbaar denkt degene die de VOG afgeeft daar toch anders over.quote:Op woensdag 4 februari 2015 18:08 schreef vogvraag het volgende:
Ik heb de VOG aangevraagd direct na het tekenen (zoals gevraagd door de werkgever), maar het duurt een paar weken voordat je antwoord krijgt. Het ging om een strafbaar feit van enkele jaren geleden, die niet direct relevant is voor de functie, dus het zou hebben gekund dat ik de VOG wel had gekregen.
Dan ziet het er niet gunstig uit en is de kans groot dat het als verwijtbaar wordt gezien.quote:Op woensdag 4 februari 2015 18:01 schreef vogvraag het volgende:
Vraag een gesprek aan met de burgemeester om de situatie uit te leggen. Ken iemand die dat heeft gedaan en alsnog een VOG kreeg (en daarna luid en duidelijk bewees dat hij dat niet had moeten krijgen en daarvoor 1,5 jaar de bak in draaidequote:Op woensdag 4 februari 2015 18:08 schreef vogvraag het volgende:
En dit is nu net de redenen waarom een VOG een mooi iets is. Blijkbaar heeft je verleden een link met het werk dat je nu doet / deed en past dit niet samen.quote:Op woensdag 4 februari 2015 19:14 schreef vogvraag het volgende:
Ik heb bij een vorige werkgever meer dan 26 van voorgaande 36 weken gewerkt. Ik heb mijn strafrechtelijk verleden verzwegen voor mijn nieuwe werkgever, omdat ik dacht dat ik misschien toch een VOG zou krijgen
Dat helpt niet als de VOG verplicht is.quote:Op woensdag 4 februari 2015 20:05 schreef AnneX het volgende:
Óf ...je legt het uit onder vier ogen, doet je uiterste best, laat zien wat je kan en wie weet...
Helaas dan...ik geloof graag in goede bedoelingen van de mens en kansen geven enzo.quote:Op woensdag 4 februari 2015 20:08 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat helpt niet als de VOG verplicht is.
http://uitspraken.rechtsp(...)NL:RBSGR:2008:BD9072
Dat is te vaak fout gegaan, nu moet TS de kansen elders zoeken.quote:Op woensdag 4 februari 2015 20:14 schreef AnneX het volgende:
[..]
Helaas dan...ik geloof graag in goede bedoelingen van de mens en kansen geven enzo.
Werkgever vult op leeg formulier inderdaad in welke elementen in het werk belangrijk zijn en wat voor functie het is.quote:Op woensdag 4 februari 2015 20:10 schreef Fer het volgende:
Volgens mij vul je op de vog-aanvraag in welke punten belangrijk zijn, dan bepaalt de gemeente vervolgens of ze hem afgeven of niet.
Het is niet duidelijk wat voor functie TS heeft en dus ook niet duidelijk of een VOG echt verplicht is, zoals in het voorbeeld van de taxichauffeur. Misschien zit hier nog ruimte om het te bespreken (en misschien ook niet)quote:Op woensdag 4 februari 2015 20:08 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat helpt niet als de VOG verplicht is.
http://uitspraken.rechtsp(...)NL:RBSGR:2008:BD9072
TS wil de info niet geven, en TS heeft gegokt en verloren.quote:Op woensdag 4 februari 2015 20:18 schreef Molo het volgende:
[..]
Het is niet duidelijk wat voor functie TS heeft en dus ook niet duidelijk of een VOG echt verplicht is, zoals in het voorbeeld van de taxichauffeur. Misschien zit hier nog ruimte om het te bespreken (en misschien ook niet)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |