abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152595436
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 16:07 schreef Temps_mort het volgende:

[..]

Zou best kunnen dat het altijd aan de omgeving ligt voor mensen als ts, maar ik deel zo'n gedachte in ieder geval niet en ervaar het leven zo niet.
Ik ook niet. Als het zo zou zijn dat mensen verwaand zijn omdat ze anderen iets opleggen, dan kan een persoon niet anders dan de vinger naar zichzelf wijzen bij gebrek aan verandering. Wijst deze de vinger naar anderen, dan is deze even verwaand als hij anderen van beticht.

In die trant is ook iets te zeggen over de TT; de schizofreen is een minderheid en zal daarom moeilijk aansluiting vinden bij de maatschappij, die als maatstaf dient voor wat 'normaal', 'gezond' of gebruikelijk is. Verwachten dat de meerderheid zich schikt naar een minderheid culmineert vaker in teleurstellingen dan dat deze verwachting wordt waargemaakt. Zelfs in een relatief vrije maatschappij als de onze.
  donderdag 14 mei 2015 @ 17:53:47 #202
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_152596579
quote:
2s.gif Op donderdag 14 mei 2015 17:11 schreef Gray het volgende:

[..]

Ik ook niet. Als het zo zou zijn dat mensen verwaand zijn omdat ze anderen iets opleggen, dan kan een persoon niet anders dan de vinger naar zichzelf wijzen bij gebrek aan verandering. Wijst deze de vinger naar anderen, dan is deze even verwaand als hij anderen van beticht.

In die trant is ook iets te zeggen over de TT; de schizofreen is een minderheid en zal daarom moeilijk aansluiting vinden bij de maatschappij, die als maatstaf dient voor wat 'normaal', 'gezond' of gebruikelijk is. Verwachten dat de meerderheid zich schikt naar een minderheid culmineert vaker in teleurstellingen dan dat deze verwachting wordt waargemaakt. Zelfs in een relatief vrije maatschappij als de onze.
Sorry, ik volg je niet. Wie is "een persoon"?

De maatschappij bestaat niet. Het is een illusie. Een grote groep mensen, die vertikt om bepaalde onschuldige mensen op te nemen, is anti-sociaal. Een anti-sociale samenleving is een paradox. Het bestaat dus niet.

Edit: Ik zie al wat er gaande is. Je weet niet wat verwaandheid is. Verwaand = arrogantie, op anderen neerkijken, denken dat je meer mag dan anderen, etc. Dat heeft niks met oorzaken van problemen te maken. Het heeft meer te maken met narcistisch- en anti-sociaal gedrag, zoals voor anderen bepalen hoe ze moeten leven, etc.

[ Bericht 10% gewijzigd door Comp_Lex op 14-05-2015 18:28:04 ]
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  donderdag 14 mei 2015 @ 18:14:16 #203
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_152597176
Vroeger werden dat soort mensen gewoon ergens opgesloten, ver van de bewoonde wereld. Dus zeur niet en accepteer de wereld zoals die is.
Graag op anoniem
  donderdag 14 mei 2015 @ 18:34:26 #204
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_152597737
quote:
10s.gif Op donderdag 14 mei 2015 18:14 schreef Twiitch het volgende:
Vroeger werden dat soort mensen gewoon ergens opgesloten, ver van de bewoonde wereld. Dus zeur niet en accepteer de wereld zoals die is.
Dat gebeurt nu nog steeds onder het mom van het hebben van een RM, gebrek aan alternatieven, etc.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  donderdag 14 mei 2015 @ 18:36:08 #205
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_152597778
klopt jij bent de enige, iedereen kijkt naar jou
  donderdag 14 mei 2015 @ 18:38:11 #206
262 Re
Kiss & Swallow
pi_152597818
quote:
2s.gif Op donderdag 14 mei 2015 17:11 schreef Gray het volgende:

[..]

normaal is ook maar een gemiddelde
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_152598553
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 17:53 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Sorry, ik volg je niet. Wie is "een persoon"?
Geen zorgen, niemand specifiek.

quote:
De maatschappij bestaat niet. Het is een illusie. Een grote groep mensen, die vertikt om bepaalde onschuldige mensen op te nemen, is anti-sociaal. Een anti-sociale samenleving is een paradox. Het bestaat dus niet.
Iets kan niet als paradox erkend worden en tegelijkertijd ontkend worden als bestaand. Die stelling is paradoxaal in zichzelf.

quote:
Edit: Ik zie al wat er gaande is. Je weet niet wat verwaandheid is. Verwaand = arrogantie, op anderen neerkijken, denken dat je meer mag dan anderen, etc. Dat heeft niks met oorzaken van problemen te maken. Het heeft meer te maken met narcistisch- en anti-sociaal gedrag, zoals voor anderen bepalen hoe ze moeten leven, etc.
Maar een hele maatschappij veroordelen is niet verwaand? Of narcistisch? Of anti-sociaal?

quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2015 18:38 schreef Re het volgende:

[..]

normaal is ook maar een gemiddelde
Eerder een gekozen ideaal.
  donderdag 14 mei 2015 @ 20:00:06 #208
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_152600233
quote:
7s.gif Op donderdag 14 mei 2015 19:08 schreef Gray het volgende:

[..]

Geen zorgen, niemand specifiek.
Prima :)
quote:
Iets kan niet als paradox erkend worden en tegelijkertijd ontkend worden als bestaand. Die stelling is paradoxaal in zichzelf.
Laat ik het zo stellen: Het is een onmogelijke situatie.

quote:
Maar een hele maatschappij veroordelen is niet verwaand? Of narcistisch? Of anti-sociaal?
De maatschappij bestaat niet. Je kunt niet iets veroordelen wat niet bestaat. Stellen dat een samenleving wel bestaat is een waan, want anders zouden er niet mensen zoals ik zijn met mijn situatie en mijn verleden. Ik ben het levende bewijs van dat het niet bestaat.

quote:
Eerder een gekozen ideaal.
Vrije wil bestaat niet en daarom kan het niet gekozen zijn.
  donderdag 14 mei 2015 @ 20:16:21 #209
195367 Jehuty
FOK's Giel Beelen
pi_152600710
Ik ben opgegroeid met een broer die schizofreen is, en heb daar een hoop dingen door meegemaakt. Ik vertel het over het algemeen niet meer aan mensen omdat de meesten gewoon niet weten wat het inhoudt, en niet zo goed weten wat ze met die informatie aanmoeten. Ik kan het ze ook niet geheel kwalijk nemen want ze hebben er gewoon geen ervaring mee. Er is inderdaad weinig begrip voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')