Ik ook niet. Als het zo zou zijn dat mensen verwaand zijn omdat ze anderen iets opleggen, dan kan een persoon niet anders dan de vinger naar zichzelf wijzen bij gebrek aan verandering. Wijst deze de vinger naar anderen, dan is deze even verwaand als hij anderen van beticht.quote:Op donderdag 14 mei 2015 16:07 schreef Temps_mort het volgende:
[..]
Zou best kunnen dat het altijd aan de omgeving ligt voor mensen als ts, maar ik deel zo'n gedachte in ieder geval niet en ervaar het leven zo niet.
Sorry, ik volg je niet. Wie is "een persoon"?quote:Op donderdag 14 mei 2015 17:11 schreef Gray het volgende:
[..]
Ik ook niet. Als het zo zou zijn dat mensen verwaand zijn omdat ze anderen iets opleggen, dan kan een persoon niet anders dan de vinger naar zichzelf wijzen bij gebrek aan verandering. Wijst deze de vinger naar anderen, dan is deze even verwaand als hij anderen van beticht.
In die trant is ook iets te zeggen over de TT; de schizofreen is een minderheid en zal daarom moeilijk aansluiting vinden bij de maatschappij, die als maatstaf dient voor wat 'normaal', 'gezond' of gebruikelijk is. Verwachten dat de meerderheid zich schikt naar een minderheid culmineert vaker in teleurstellingen dan dat deze verwachting wordt waargemaakt. Zelfs in een relatief vrije maatschappij als de onze.
Dat gebeurt nu nog steeds onder het mom van het hebben van een RM, gebrek aan alternatieven, etc.quote:Op donderdag 14 mei 2015 18:14 schreef Twiitch het volgende:
Vroeger werden dat soort mensen gewoon ergens opgesloten, ver van de bewoonde wereld. Dus zeur niet en accepteer de wereld zoals die is.
normaal is ook maar een gemiddeldequote:Op donderdag 14 mei 2015 17:11 schreef Gray het volgende:
[..]
Ik ook niet. Als het zo zou zijn dat mensen verwaand zijn omdat ze anderen iets opleggen, dan kan een persoon niet anders dan de vinger naar zichzelf wijzen bij gebrek aan verandering. Wijst deze de vinger naar anderen, dan is deze even verwaand als hij anderen van beticht.
In die trant is ook iets te zeggen over de TT; de schizofreen is een minderheid en zal daarom moeilijk aansluiting vinden bij de maatschappij, die als maatstaf dient voor wat 'normaal', 'gezond' of gebruikelijk is. Verwachten dat de meerderheid zich schikt naar een minderheid culmineert vaker in teleurstellingen dan dat deze verwachting wordt waargemaakt. Zelfs in een relatief vrije maatschappij als de onze.
Geen zorgen, niemand specifiek.quote:Op donderdag 14 mei 2015 17:53 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Sorry, ik volg je niet. Wie is "een persoon"?
Iets kan niet als paradox erkend worden en tegelijkertijd ontkend worden als bestaand. Die stelling is paradoxaal in zichzelf.quote:De maatschappij bestaat niet. Het is een illusie. Een grote groep mensen, die vertikt om bepaalde onschuldige mensen op te nemen, is anti-sociaal. Een anti-sociale samenleving is een paradox. Het bestaat dus niet.
Maar een hele maatschappij veroordelen is niet verwaand? Of narcistisch? Of anti-sociaal?quote:Edit: Ik zie al wat er gaande is. Je weet niet wat verwaandheid is. Verwaand = arrogantie, op anderen neerkijken, denken dat je meer mag dan anderen, etc. Dat heeft niks met oorzaken van problemen te maken. Het heeft meer te maken met narcistisch- en anti-sociaal gedrag, zoals voor anderen bepalen hoe ze moeten leven, etc.
Eerder een gekozen ideaal.quote:
Primaquote:
Laat ik het zo stellen: Het is een onmogelijke situatie.quote:Iets kan niet als paradox erkend worden en tegelijkertijd ontkend worden als bestaand. Die stelling is paradoxaal in zichzelf.
De maatschappij bestaat niet. Je kunt niet iets veroordelen wat niet bestaat. Stellen dat een samenleving wel bestaat is een waan, want anders zouden er niet mensen zoals ik zijn met mijn situatie en mijn verleden. Ik ben het levende bewijs van dat het niet bestaat.quote:Maar een hele maatschappij veroordelen is niet verwaand? Of narcistisch? Of anti-sociaal?
Vrije wil bestaat niet en daarom kan het niet gekozen zijn.quote:Eerder een gekozen ideaal.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |