Als ik mensen uitscheld is het altijd een reactie op het gedrag van anderen. Ik zal nooit maar dan ook nooit iemand vanuit het niets uitschelden.quote:Op woensdag 4 februari 2015 19:29 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Oh, dat is assertiviteit?
Onbegrijpelijk dat je dit kan rijmen met je eigen gevoel bij dergelijke opmerking en jezelf dan maar het recht toekennen om er nog een schepje bovenop te schelden. Wie weet wat zij allemaal mankeren...
Ik denk niet dat je meer begrip hoeft te verwachten met deze tactiek, maar succes ermee!
9 van de 10x is het ook niet gevaarlijk. Schizofrenen zijn over het algemeen totaal niet agressief ofzo.quote:Op woensdag 4 februari 2015 19:25 schreef Ludd het volgende:
Veelal vooroordelen denk ik.
Schizofreen klinkt erg eng bijvoorbeeld. Ik zou er erg van schrikken als ik zou horen dat een bekende als zodanig gediagnosticeerd zou worden. Dit terwijl het misschien helemaal niet gevaarlijk is.
In het verkeer ben ik echt de meest rustige persoon die je je kan voorstellen haha. Zelden last van woede of haast of dat soort dingen.quote:Op woensdag 4 februari 2015 19:25 schreef Gray het volgende:
[..]
Wees blij dat mensen hun eigen zienswijze mogen hebben, want dat betekent dat jij ook de jouwe mag hebben.
Overigens ben ik net zo, geduld is een schone zaak.
Ik ben gewoon altijd heel direct. Ik heb tientallen keren mensen uitgescholden die vervelend waren. Sommige mensen snappen het anders gewoon niet.quote:Op woensdag 4 februari 2015 19:39 schreef Scary_Mary het volgende:
Je omschrijft volgens mij een niet zo'n gezellige, doch enigszins terechte opmerking, waar ik met de beste wil van de wereld geen schelden in kan ontdekken. Dat 'vergelden' met gescheld van jouw kant vind ik, zeker in het kader van begrip, niet zo kloppen. Vandaar mijn opmerking.
Wat ik zou doen is verder niet relevant, want jij wil gewoon je gelijk halen en roept ook dat jij gewoon zo bent haha!
Vind het al heel knap dat je erkent dat het een probleem op zich is, dat is bij veelal patiënten niet het geval, ik wens je er veel succes mee en ik hoop oprecht dat het je lukt!quote:Op woensdag 4 februari 2015 19:22 schreef Gewas het volgende:
[..]
Ik ben assertiever geworden. Vroeger heb ik alles over me heen laten lopen en dat heeft nooit geholpen.
[..]
Klopt, ik maak me vaak te druk om wat andere mensen denken....
Ik heb idd (zware) medicatie en ik weet dat alcohol niet goed is, maar daar ben ik aan het werken.
[..]
True.
Maar toch... ik sta daar gewoon een beetje van het weer te genieten en dan opeens zo'n opmerking. Ik snap gewoon niet waarom mensen zich zo druk maken in het verkeer. Als ik bv een keer geen voorrang krijg interesseert het me niks en denk 'laat maar'.
Thanks.quote:Op woensdag 4 februari 2015 19:51 schreef ThePast het volgende:
[..]
Vind het al heel knap dat je erkent dat het een probleem op zich is, dat is bij veelal patiënten niet het geval, ik wens je er veel succes mee en ik hoop oprecht dat het je lukt!
Mooiste is dat je er juist dan niet om druk zal maken.quote:Op woensdag 4 februari 2015 19:54 schreef Gewas het volgende:
[..]
Thanks.![]()
Ja, ik ben me sterk bewust van mijn beperkingen. Waar ik het meest bang voor ben is dat ik ooit mijn verstand verlies (psychose, korsakov, dementie). Daar kan ik me soms vreselijk druk om maken.
Begrijp ik, maar als je je medicijnen slikt en blijft slikken moet dat toch te voorkomen zijn (psychose), of is dat een te naïeve gedachte?quote:Op woensdag 4 februari 2015 19:54 schreef Gewas het volgende:
[..]
Thanks.![]()
Ja, ik ben me sterk bewust van mijn beperkingen. Waar ik het meest bang voor ben is dat ik ooit mijn verstand verlies (psychose, korsakov, dementie). Daar kan ik me soms vreselijk druk om maken.
Korsakov...quote:Op woensdag 4 februari 2015 19:54 schreef Gewas het volgende:
[..]
Thanks.![]()
Lol ja.quote:Op woensdag 4 februari 2015 19:56 schreef Gray het volgende:
[..]
Mooiste is dat je er juist dan niet om druk zal maken.
Ondanks dat ik al sinds 2006 anti-psychotica slik is de paranoia nog zeer sterk aanwezig.quote:Op woensdag 4 februari 2015 19:57 schreef ThePast het volgende:
[..]
Begrijp ik, maar als je je medicijnen slikt en blijft slikken moet dat toch te voorkomen zijn (psychose), of is dat een te naïeve gedachte?
Ja.quote:
En dit noem jij normaal gedrag?quote:Op woensdag 4 februari 2015 19:06 schreef Gewas het volgende:
. Komt er opeens een agente voorbij gelopen die zei dat ik van mijn fiets af moest. Dus ik zeg tegen die vrouw 'ik ben toch godverdomme niet aan het fietsen'.
een overtrokken reactie En daar lok jij weer van alles mee uitquote:Op woensdag 4 februari 2015 19:47 schreef Gewas het volgende:
[..]
Ik ben gewoon altijd heel direct. Ik heb tientallen keren mensen uitgescholden die vervelend waren. Sommige mensen snappen het anders gewoon niet.
Nogmaals, het is altijd een reactie op het gedrag van anderen.
Wees blij dat men niet aan je kunt zien dat je schizofrenie hebt. Je zou hen namelijk een slechte naam bezorgen. Zelfs jouw versie van het verhaal geeft mij een idee dat je een aso bent.quote:Op woensdag 4 februari 2015 19:47 schreef Gewas het volgende:
[..]
Ik ben gewoon altijd heel direct. Ik heb tientallen keren mensen uitgescholden die vervelend waren. Sommige mensen snappen het anders gewoon niet.
Nogmaals, het is altijd een reactie op het gedrag van anderen.
dat wil nog niet zeggen dat het je overkomt en je er zelf geen rol in speeltquote:Op woensdag 4 februari 2015 19:17 schreef Gewas het volgende:
[..]
Schizofrenen zijn vaker slachtoffer van geweld, is uitgebreid onderzocht. Kan zo even 1 2 3 geen link vinden.
Godverdomme is een hele onschuldige uitdrukking imo.quote:Op donderdag 5 februari 2015 09:01 schreef Cue_ het volgende:
[..]
En dit noem jij normaal gedrag?
Waarom gelijk "godverdomme" erbij zeggen, dat is uiting van agressie, terwijl je geen idee hebt waarom die agente dat zei of of wat ze precies van je wou.
Als je dat vaker doet, snap ik wel waarom mensen agressief op je reageren.
quote:Op donderdag 5 februari 2015 09:16 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
een overtrokken reactie En daar lok jij weer van alles mee uit
Je probleem is niet je stoornis maar dat je een tokkie bent
Tokkie, aso, het zal allemaal wel. Jullie kennen mij niet dus hou die aannames maar voor je.quote:Op donderdag 5 februari 2015 09:21 schreef sweetlady-o het volgende:
[..]
Wees blij dat men niet aan je kunt zien dat je schizofrenie hebt. Je zou hen namelijk een slechte naam bezorgen. Zelfs jouw versie van het verhaal geeft mij een idee dat je een aso bent.
Denk dat je daar de enige in bent dan (of 1 van de weinige)quote:Op donderdag 5 februari 2015 09:32 schreef Gewas het volgende:
Godverdomme is een hele onschuldige uitdrukking imo.
open dan geen topic? Je beschrijft hier zelf je gedrag. De conclusie dat je zelf onderdeel bent van het probleem is geen vreemdequote:Op donderdag 5 februari 2015 09:32 schreef Gewas het volgende:
[..]
Godverdomme is een hele onschuldige uitdrukking imo.
[..]
[..]
Tokkie, aso, het zal allemaal wel. Jullie kennen mij niet dus hou die aannames maar voor je.
En inderdaad, ik laat niet over me heen lopen.
Nee ik ken je niet ik zie alleen wat je hier over jezelf schrijft en op basis daarvan kom je echt niet over als een aardig persoon. Ik hoop wel echt voor je dat je in real life heel anders bent. Ik wens je anders veel succes.quote:Op donderdag 5 februari 2015 09:32 schreef Gewas het volgende:
Tokkie, aso, het zal allemaal wel. Jullie kennen mij niet dus hou die aannames maar voor je.
En inderdaad, ik laat niet over me heen lopen.
Ik zit niet op dit forum om populair te worden.quote:Op donderdag 5 februari 2015 09:38 schreef sweetlady-o het volgende:
[..]
Nee ik ken je niet ik zie alleen wat je hier over jezelf schrijft en op basis daarvan kom je echt niet over als een aardig persoon. Ik hoop wel echt voor je dat je in real life heel anders bent. Ik wens je anders veel succes.
Dit vind ik vreemd. Jij vindt dat het mensen hun plicht is om een eventuele aandoening zo goed mogelijk te verbergen?quote:Op donderdag 5 februari 2015 09:37 schreef rhubarbje het volgende:
Ik heb ook een stoornis waar veel onbegrip voor is (Daarom noem ik hem nooit) maar dat is niet het probleem voor de maatschappij om mij heen. Ik heb heel hard gewerkt om te zorgen dat niemand iets aan mij merkt en ik lok hierdoor dus ook geen afwijkend gedrag uit. Ik zeg niet dat je jouw stoornis 100% kunt verbloemen maar het ontslaat je niet van de verantwoordelijkheid om een goeie poging te doen ipv het bij je omgeving te leggen en wat zelfreflectie te ontwikkelen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |