abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149361239
Autisten hebben een autipas. Sowieso is er voor vrijwel alle psychiatrische aandoening redelijk wat begrip.

Maar als ik paranoide ben snappen mensen daar vaak geen donder van. Mensen die ik al jaren niet had gezien (voor mijn ziekte) moet ik dan gaan uitleggen waarom ik geen betaalde baan heb. Ik weet daar altijd heel goed omheen te draaien. Heb ook weleens gezegd dat ik last heb van terugkerende psychoses en dat begrijpen mensen vaak niet want 'je moet toch je eigen centen verdienen.'

Heb trouwens ook vaak met agressie te maken gehad (op straat). Blijkbaar heb ik een aantrekkingskracht voor conflicten.
pi_149361512
Maar waarom verdien je niet je eigen geld?
Make my day!
pi_149361532
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 17:00 schreef agter het volgende:
Maar waarom verdien je niet je eigen geld?
Omdat ik paranoide word zodra ik langer dan 2,5 uur werk.
pi_149361552
Ik ben het er niet mee eens dat er voor vrijwel alle psychische aandoeningen redelijk wat begrip is. Men zegt wel eens dat je beter een gebroken been kunt hebben dan een psychische aandoening. Dus ik begrijp dat je er omheen draait.
pi_149361610
Er is juist verdomde weinig begrip voor psychische aandoeningen...
pi_149361765
quote:
2s.gif Op woensdag 4 februari 2015 17:02 schreef Blijdoener het volgende:
Ik ben het er niet mee eens dat er voor vrijwel alle psychische aandoeningen redelijk wat begrip is. Men zegt wel eens dat je beter een gebroken been kunt hebben dan een psychische aandoening. Dus ik begrijp dat je er omheen draait.
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 17:04 schreef Isegrim het volgende:
Er is juist verdomde weinig begrip voor psychische aandoeningen...
True.

Mijn opmerking in de OP was omdat je regelmatig dingen over autisme te zien krijgt op tv. Ik vind schizofrenie /van alle stoornissen) zo'n ondergewaardeerd probleem. Je hoort er zelden iets over.
pi_149361853
Maar wat als het wel gewaardeerd zou worden? Zou er dan iets veranderen?
pi_149362012
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 17:09 schreef Gewas het volgende:

[..]

[..]

True.

Mijn opmerking in de OP was omdat je regelmatig dingen over autisme te zien krijgt op tv. Ik vind schizofrenie /van alle stoornissen) zo'n ondergewaardeerd probleem. Je hoort er zelden iets over.
Dat vind je omdat je het zelf hebt.
Iemand met angststoornis zal dat weer ondergewaard vinden.
Denk je niet?
Make my day!
pi_149362026
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 17:09 schreef Gewas het volgende:

[..]

[..]

True.

Ik denk dat het de meeste mensen ook geen hol interesseert eerlijk gezegd. :X Tot ze er in hun directe omgeving mee te maken krijgen misschien...
pi_149362031
Mensen snappen er ook weinig van. En neem ze dat maar eens kwalijk. Zelfde geldt voor de GGZ in het algemeen, die gewantrouwd wordt en de eigen zaak niet sterkt door jan en alleman adhd achtige diagnoses op te spelden.
pi_149362035
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 17:12 schreef Schrijfblok het volgende:
Maar wat als het wel gewaardeerd zou worden? Zou er dan iets veranderen?
Erkenning, meer begrip?
pi_149362084
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 17:18 schreef agter het volgende:

[..]

Dat vind je omdat je het zelf hebt.
Iemand met angststoornis zal dat weer ondergewaard vinden.
Denk je niet?
Weet niet... heb toch het idee dat er voor bv een depressie meer begrip is.
pi_149362110
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 17:18 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ik denk dat het de meeste mensen ook geen hol interesseert eerlijk gezegd. :X Tot ze er in hun directe omgeving mee te maken krijgen misschien...
Hebvroeger een meisje gekend die altijd zong "Een schizofreen is nooit alleen". Toen ik haar probeerde uit te leggen dat schizofrenie niks te maken had met meerdere persoonlijkheden was dat echt voor dovemans oren gericht.
pi_149362139
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 17:21 schreef Gewas het volgende:

[..]

Daar denken mensen zich iets bij voor te kunnen stellen.

Denk dat er sowieso een aardige kloof zit tussen mensen die weten hoe "niets" voelt en eruit ziet, en mensen die dat niet weten.
pi_149362158
Gister nog. Kwam net uit de tabakszaak en was vreselijk in de war. Dus ik wil met mijn fiets weglopen, blijkbaar blokkeerde ik 2 mensen en kreeg te horen "hij steekt nog net zijn middelvinger niet op." Ik dacht van, wtf mensen. Wat loop je godverdomme moeilijk te doen. :')
pi_149362171
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 17:22 schreef Gewas het volgende:

[..]

Hebvroeger een meisje gekend die altijd zong "Een schizofreen is nooit alleen". Toen ik haar probeerde uit te leggen dat schizofrenie niks te maken had met meerdere persoonlijkheden was dat echt voor dovemans oren gericht.
Hardnekkig misverstand idd.
pi_149362202
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 17:25 schreef Gewas het volgende:
Gister nog. Kwam net uit de tabakszaak en was vreselijk in de war. Dus ik wil met mijn fiets weglopen, blijkbaar blokkeerde ik 2 mensen en kreeg te horen "hij steekt nog net zijn middelvinger niet op." Ik dacht van, wtf mensen. Wat loop je godverdomme moeilijk te doen. :')
Ach het kan ook geen kwaad begrip te tonen voor sommig onbegrip.

Goed en eerlijk naar jezelf kijken (en dan met name hoe jij naar anderen kijkt) kan wonderen doen, al is het ook wel een beetje een treurig proces.
pi_149362204
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 17:21 schreef Gewas het volgende:

[..]

Forget it. Die mensen krijgen ook gewoon dingen te horen als "Ik heb ook wel eens een dipje" en "Geef jezelf nou eens gewoon een schop onder je kont"...
pi_149362259
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 17:27 schreef Jibberism_ het volgende:

[..]

Ach het kan ook geen kwaad begrip te tonen voor sommig onbegrip.

Goed en eerlijk naar jezelf kijken (en dan met name hoe jij naar anderen kijkt) kan wonderen doen, al is het ook wel een beetje een treurig proces.
Ik probeer altijd eerlijk naar mezelf te kijken. Ik weet dat ik me soms als een idioot kan gedragen. Maar die reactie had ik niet verwacht, was me van geen kwaad bewust.
pi_149362299
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 17:27 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Forget it. Die mensen krijgen ook gewoon dingen te horen als "Ik heb ook wel eens een dipje" en "Geef jezelf nou eens gewoon een schop onder je kont"...
Toen ik 15 was zei ik tegen mijn beste vriend dat ik last heb van een depressie, en toen was het van "het zal allemaal wel meevallen". Als ik eerder geholpen was waren er misschien meer problemen opgelost.

Maar goed, allemaal achteraf.
pi_149362356
De maatschappij is uberhaupt niet 'vriendelijk' of tolerant ten opzichte van mensen met psychische aandoeningen in het algemeen.

De hele maatschappij is ingericht op degenen die probleemloos kunnen en willen voldoen aan de huidige maatstaven van de prestatiemaatschappij, iedereen die daar, om wat voor reden dan ook, niet in meegaan, worden steeds meer aan hun lot overgelaten en wordt hun integriteit in twijfel getrokken.

Dit geldt voor psychische aandoeningen des te meer omdat dit nog te vaak simplistisch als aanstellerij en als een intrisiek gebrek aan motivatie wordt gezien.

Ook begrijpelijk als je volledig uitgaat van de individualistische en meritocratische gedachte waarbij alles maakbaar is en iedereen 100% zelf verantwoordelijk is voor het eigen geluk of falen.

Ik heb naast enkele beperkingen ook een dysthyme stoornis, wat voor mij het normale dagelijks leven best gecompliceerd maakt, maar nog steeds denken mensen in al hun goede bedoelingen dat het een kwestie is van schouders eronder zetten. Terwijl het zo simpel niet ligt.

Soms hebben mensen gewoon hulp of ondersteuning nodig, maar tegenwoordig lijken mensen daartoe pas bereid als het al zo ver is gekomen dat men er echt niet meer onderuit komt om hulp te verlenen, in plaats van te voorkomen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_149362392
Wat is een autipas? :?
En hoezo moet jij mensen uitleggen hoe je aan geld komt? Rare vraag
En random agressie is helemaal vaag...

Ik zou het toch iets meer bij mezelf zoeken ipv de maatschappij
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_149362426
Begrip is overrated. Ook zonder begrip moet je je eigen shit regelen.
Conscience do cost.
pi_149362428
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 17:33 schreef Tomatenboer het volgende:
De maatschappij is uberhaupt niet 'vriendelijk' of tolerant ten opzichte van mensen met psychische aandoeningen in het algemeen.

De hele maatschappij is ingericht op degenen die probleemloos kunnen en willen voldoen aan de huidige maatstaven van de prestatiemaatschappij, iedereen die daar, om wat voor reden dan ook, niet in meegaan, worden steeds meer aan hun lot overgelaten en wordt hun integriteit in twijfel getrokken.

Dit geldt voor psychische aandoeningen des te meer omdat dit nog te vaak simplistisch als aanstellerij en als een intrisiek gebrek aan motivatie wordt gezien.

Ook begrijpelijk als je volledig uitgaat van de individualistische en meritocratische gedachte waarbij alles maakbaar is en iedereen 100% zelf verantwoordelijk is voor het eigen geluk of falen.

Ik heb naast enkele beperkingen ook een dysthyme stoornis, wat voor mij het normale dagelijks leven best gecompliceerd maakt, maar nog steeds denken mensen in al hun goede bedoelingen dat het een kwestie is van schouders eronder zetten. Terwijl het zo simpel niet ligt.

Soms hebben mensen gewoon hulp of ondersteuning nodig, maar tegenwoordig lijken mensen daartoe pas bereid als het al zo ver is gekomen dat men er echt niet meer onderuit komt om hulp te verlenen, in plaats van te voorkomen.
Mooie post. :)
pi_149362455
quote:

We lijken op dat vlak de VS achterna te gaan. -O-
pi_149362473
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 17:34 schreef rhubarbje het volgende:
En random agressie is helemaal vaag...

Ik zou het toch iets meer bij mezelf zoeken ipv de maatschappij
Autipas is een pas voor autisten.

Ja, ik vind het ook een rare vraag hoe ik aan mijn geld kom. Schizofrenen heb veel vaker last van agressie dan 'normale' mensen, vandaar mijn opmerking.

Zou trouwens niet weten hoe ik dit bij mezelf moet zoeken. Naar mijn weten gedraag ik me normaal.
pi_149362486
Kan je niet beter 1 centraal topic maken over de mate van maatschappelijke tolerantie van mensen die op een of andere manier afwijken van de 'norm'?

Dat, ipv elke week een nieuw 'acceptatie' topic over die en die groep mensen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_149362501
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 17:34 schreef rhubarbje het volgende:

Geloof het of niet, maar mensen stellen dat soort vragen echt. Net als dat er mensen zijn die commentaar leveren op de inhoud van het winkelwagentje van iemand die te dik is bijvoorbeeld. Er bestaan mensen die nogal bemoeizuchtig zijn en die dat ook gewoon openlijk laten blijken.
pi_149362514
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 17:38 schreef probeer het volgende:
Kan je niet beter 1 centraal topic maken over de mate van maatschappelijke tolerantie van mensen die op een of andere manier afwijken van de 'norm'?

Dat, ipv elke week een nieuw 'acceptatie' topic over die en die groep mensen.
Weet niet precies wat je bedoelt. Dit is mijn eerste topic over de acceptatie van schizofrenen.
pi_149362518
quote:
Jij blokkeert hen en dan doen zij moeilijk?
Je hebt geen bord om je nek en die mensen zijn ook niet helderziend, dus niet zo raar dat je in dit soort situaties niet altijd begrip krijgt. Dat het een andere oorzaak heeft dan gewoon aso zijn, dat maakt het niet minder vervelend voor die ander. Uitleggen dat je schizofreen bent, zal men wel niet snappen en is ook onnodig om met voorbijgangers te delen. Een excuses dat je in de weg staat, omdat je in gedachten ergens anders mee bezig was en niet op hen lette, zal misschien meer uithalen...

Neemt niet weg dat men best meer begrip op mag brengen voor mensen met een psychische aandoening, maar je kan ook niet verwachten dat het er altijd is of dat men van alle aandoeningen en hun uitwerkingen (die per persoon kunnen verschillen ook nog) op de hoogte is.
Dat begrip werkt m.i. nog altijd beide kanten uit het beste...
pi_149362575
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 17:39 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Geloof het of niet, maar mensen stellen dat soort vragen echt. Net als dat er mensen zijn die commentaar leveren op de inhoud van het winkelwagentje van iemand die te dik is bijvoorbeeld. Er bestaan mensen die nogal bemoeizuchtig zijn en die dat ook gewoon openlijk laten blijken.
Dat commentaar op je winkelwagen is zo herkenbaar. Soms haal ik 10 blikken bier en dan is het van 'zo zo heb je feestje' Nee is voor mezelf idioot. _O-
pi_149362589
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 17:39 schreef Gewas het volgende:

[..]

Weet niet precies wat je bedoelt. Dit is mijn eerste topic over de acceptatie van schizofrenen.
En vorige week over autisten. En de week daarvoor over transgenders.

Kan je dan niet beter één topic maken met als focus 'de acceptatie van ..', ipv dat specifiek voor elke groep doen? Lijkt me dat er veel overeenkomsten te vinden zijn in die acceptatie / omgang met.

(waarmee ik natuurlijk niet wil zeggen dat al die mensen hetzelfde zijn, maar wel dat 'men' dat wel vaak zo ziet, als buitenbeentjes.)
"Pools are perfect for holding water"
pi_149362621
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 17:39 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Jij blokkeert hen en dan doen zij moeilijk?
Je hebt geen bord om je nek en die mensen zijn ook niet helderziend, dus niet zo raar dat je in dit soort situaties niet altijd begrip krijgt. Dat het een andere oorzaak heeft dan gewoon aso zijn, dat maakt het niet minder vervelend voor die ander. Uitleggen dat je schizofreen bent, zal men wel niet snappen en is ook onnodig om met voorbijgangers te delen. Een excuses dat je in de weg staat, omdat je in gedachten ergens anders mee bezig was en niet op hen lette, zal misschien meer uithalen...

Neemt niet weg dat men best meer begrip op mag brengen voor mensen met een psychische aandoening, maar je kan ook niet verwachten dat het er altijd is of dat men van alle aandoeningen en hun uitwerkingen (die per persoon kunnen verschillen ook nog) op de hoogte is.
Dat begrip werkt m.i. nog altijd beide kanten uit het beste...
Het is dat ik te laat besefte dat die opmerking voor mij bedoeld was, anders had ze uitgescholden. Zo ben ik dan ook wel weer hahaha
pi_149362650
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 17:42 schreef probeer het volgende:

[..]

En vorige week over autisten. En de week daarvoor over transgenders.

Kan je dan niet beter één topic maken met als focus 'de acceptatie van ..', ipv dat specifiek voor elke groep doen? Lijkt me dat er veel overeenkomsten te vinden zijn in die acceptatie / omgang met.

(waarmee ik natuurlijk niet wil zeggen dat al die mensen hetzelfde zijn, maar wel dat 'men' dat wel vaak zo ziet, als buitenbeentjes.)
Snap niet wat het probleem is. Ik heb nooit eerder zo'n specifiek topic over schizofrenie gemaakt. Dat transgender topic was een compleet ander onderwerp.
pi_149362885
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 17:38 schreef Gewas het volgende:

[..]

Autipas is een pas voor autisten.

Ja, ik vind het ook een rare vraag hoe ik aan mijn geld kom. Schizofrenen heb veel vaker last van agressie dan 'normale' mensen, vandaar mijn opmerking.

Zou trouwens niet weten hoe ik dit bij mezelf moet zoeken. Naar mijn weten gedraag ik me normaal.
Bestaat die? :? Echt nog nooit van gehoord? Krijg je dan korting op de donald duck of zo? :?
Maar agressie in zichzelf of anderen?

Ik bedoel dat als jij je normaal gedraagt mensen niet opeens agressief doen. Misschien merk je het niet door je stoornis maar dan ben jij waarschijnlijk degene die dat uitlokt
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_149363136
quote:

De huidige regering en regeringsplannen helpen je daar nu ook niet bepaald mee. Sterker nog, op degenen die het geld het hardste nodig hebben wordt op dit moment gekort. Wederom een bewijs dat in de huidige samenleving mensen met een (psychische) aandoening veelal aan hun lot overgelaten worden. Then again, het kan altijd erger. Niet dat je daar genoegen mee moet of hoeft te nemen, maar er zijn landen waar ze nóg minder begrip voor mensen met aandoeningen hebben. :')
En toch zijn de dingen die irrelevant zijn voor de een, relevant voor de ander.
pi_149363242
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 17:54 schreef rhubarbje het volgende:

Ik bedoel dat als jij je normaal gedraagt mensen niet opeens agressief doen. Misschien merk je het niet door je stoornis maar dan ben jij waarschijnlijk degene die dat uitlokt
Punt is naar mijn idee dat veel mensen met een psychische aandoening vaak minder zelfverzekerd in het leven staan, vaak zelfs kwetsbaar, en dat straal je op één of andere manier toch uit.

Tegenwoordig zijn er helaas veel mensen die maar wat graag gebruik of misbruik maken van deze kwetsbare mensen, daarvan profiteren, brutalen hebben de halve wereld en individualisme / egoïsme is het credo tegenwoordig.

Mijn ervaring is dus wel degelijk dat mensen denken grappig te zijn of agressief doen zonder directe aanleiding ten opzichte van een makkelijk en toevallig slachtoffer, een toevallige passant waarbij ze even hun gram kunnen halen.

Zo erg verdebiliseerd is onze samenleving tegenwoordig.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_149363292
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 18:09 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Punt is naar mijn idee dat veel mensen met een psychische aandoening vaak minder zelfverzekerd in het leven staan, vaak zelfs kwetsbaar, en dat straal je op één of andere manier toch uit.

Tegenwoordig zijn er helaas veel mensen die daar graag gebruik of misbruik van maken, daarvan profitrren, brutalen hebben de halve wereld en individualisme / egoïsme is het credo tegenwoordig.

Mijn ervaring is dus wel degelijk dat mensen denken grappig te zijn of agressief doen zonder directe aanleiding ten opzichte van een makkelijk en toevallig slachtoffer, een toevallige passant waarbij ze even hun gram kunnen halen.

Zo erg verdebiliseerd is onze samenleving tegenwoordig.
Dit is wel heel slachtofferig hoor. Genoeg stoornissen die precies andersom werken en waardoor degene met de stoornis juist een vibe van agressie en boosheid de wereld in stuurt en die daarom terug krijgt

En natuurlijk moeten mensen niet debiel doen omdat je onzekerheid danwel boosheid uitstraalt maar dat constateren brengt je niet zo ver. Je eigen houding veranderen wel
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_149363452
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 17:43 schreef Gewas het volgende:

[..]

Het is dat ik te laat besefte dat die opmerking voor mij bedoeld was, anders had ze uitgescholden. Zo ben ik dan ook wel weer hahaha
Waarom zou je ze uitschelden?
pi_149363458
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 18:11 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Dit is wel heel slachtofferig hoor. Genoeg stoornissen die precies andersom werken en waardoor degene met de stoornis juist een vibe van agressie en boosheid de wereld in stuurt en die daarom terug krijgt

En natuurlijk moeten mensen niet debiel doen omdat je onzekerheid danwel boosheid uitstraalt maar dat constateren brengt je niet zo ver. Je eigen houding veranderen wel
Die mensen zijn er ook, absoluut. Maar lijkt me niet het merendeel.

Verder vind ik het absoluut niet slachtofferig, gewoon de realiteit. Je moet tegenwoordig sterk in je schoenen staan om niet de kaas van je brood te laten eten. Dat geldt overigens voor iedereen en op alle vlakken, maar mensen met een psychische aandoening zijn hierin wel extra kwetsbaar.
pi_149363570
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 17:44 schreef Gewas het volgende:

[..]

Snap niet wat het probleem is. Ik heb nooit eerder zo'n specifiek topic over schizofrenie gemaakt. Dat transgender topic was een compleet ander onderwerp.
Maar waarom zou jij je druk maken om wat andere denken en doen, laat het van je afglijden en probeer je eigen leven zo goed mogelijke te leven, en te lachen om de reacties van andere.
Zelf weet ik helaas wat de ziekte inhoud, mijn moeder heeft het ook, en ik snap volkomen dat het erg moeilijk is om je niet aan te trekken van je omgeving.

Verder weet ik ook dat de medicatie (die je hopelijk hebt) en alcohol totaal niet samen gaat, maar dat is geheel uw keuze.
pi_149363585
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 17:22 schreef Gewas het volgende:

[..]

...een schizofreen die telt voor twee-eeeeee! *O*

Maarre, schizofrenie komt niet zo vaak voor dat mensen er dagelijks mee rekening hoeven te houden.

quote:
Doorsnee Hollandse klaagzang, ook van jou overigens. Zij kunnen toch ook niet weten dat jij in de war bent? Of dat je schizofreen bent? Net als dat jij niet wist dat je in de weg stond.
pi_149364118
Vriendelijk genoeg dat je kan fokken en bier kan kopen en blij kan zijn in een bos. Onvriendelijk genoeg dat je geen multicijfersalaris krijgt en dat niet iedereen geen vragen zal stellen bij iets wat ze niet zo gemakkelijk kunnen zien als een lichamelijke handicap.
Fylax is op televisie geweest
pi_149364734
quote:

Eens! Mooie post.
pi_149364932
Ik heb een keer gehad dat ik met mijn fiets in de stad was. Ik zat op mijn bagagedrager te steppen en ik wist dat als ik ging lopen, dat ik me verschrikkelijk slecht zou gaan voelen. Komt er opeens een agente voorbij gelopen die zei dat ik van mijn fiets af moest. Dus ik zeg tegen die vrouw 'ik ben toch godverdomme niet aan het fietsen'. Gelukkig geen boete gehad maar ben toen wel snel naar huis gegaan (en paranoide als de motherfucker).
pi_149365390
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 17:54 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Bestaat die? :? Echt nog nooit van gehoord? Krijg je dan korting op de donald duck of zo? :?
Maar agressie in zichzelf of anderen?

Schizofrenen zijn vaker slachtoffer van geweld, is uitgebreid onderzocht. Kan zo even 1 2 3 geen link vinden.
pi_149365611
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 18:16 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Waarom zou je ze uitschelden?
Ik ben assertiever geworden. Vroeger heb ik alles over me heen laten lopen en dat heeft nooit geholpen.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 18:21 schreef ThePast het volgende:

[..]

Maar waarom zou jij je druk maken om wat andere denken en doen, laat het van je afglijden en probeer je eigen leven zo goed mogelijke te leven, en te lachen om de reacties van andere.
Zelf weet ik helaas wat de ziekte inhoud, mijn moeder heeft het ook, en ik snap volkomen dat het erg moeilijk is om je niet aan te trekken van je omgeving.

Verder weet ik ook dat de medicatie (die je hopelijk hebt) en alcohol totaal niet samen gaat, maar dat is geheel uw keuze.
Klopt, ik maak me vaak te druk om wat andere mensen denken....

Ik heb idd (zware) medicatie en ik weet dat alcohol niet goed is, maar daar ben ik aan het werken.

quote:
7s.gif Op woensdag 4 februari 2015 18:22 schreef Gray het volgende:

[..]

...een schizofreen die telt voor twee-eeeeee! *O*

Maarre, schizofrenie komt niet zo vaak voor dat mensen er dagelijks mee rekening hoeven te houden.

[..]

Doorsnee Hollandse klaagzang, ook van jou overigens. Zij kunnen toch ook niet weten dat jij in de war bent? Of dat je schizofreen bent? Net als dat jij niet wist dat je in de weg stond.
True.

Maar toch... ik sta daar gewoon een beetje van het weer te genieten en dan opeens zo'n opmerking. Ik snap gewoon niet waarom mensen zich zo druk maken in het verkeer. Als ik bv een keer geen voorrang krijg interesseert het me niks en denk 'laat maar'.
pi_149365700
Veelal vooroordelen denk ik.

Schizofreen klinkt erg eng bijvoorbeeld. Ik zou er erg van schrikken als ik zou horen dat een bekende als zodanig gediagnosticeerd zou worden. Dit terwijl het misschien helemaal niet gevaarlijk is.
pi_149365720
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 19:22 schreef Gewas het volgende:

[..]

True.

Maar toch... ik sta daar gewoon een beetje van het weer te genieten en dan opeens zo'n opmerking. Ik snap gewoon niet waarom mensen zich zo druk maken in het verkeer. Als ik bv een keer geen voorrang krijg interesseert het me niks en denk 'laat maar'.
Wees blij dat mensen hun eigen zienswijze mogen hebben, want dat betekent dat jij ook de jouwe mag hebben. ;)
Overigens ben ik net zo, geduld is een schone zaak. ^O^
pi_149365868
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 19:22 schreef Gewas het volgende:

Ik ben assertiever geworden. Vroeger heb ik alles over me heen laten lopen en dat heeft nooit geholpen.
Oh, dat is assertiviteit?
Onbegrijpelijk dat je dit kan rijmen met je eigen gevoel bij dergelijke opmerking en jezelf dan maar het recht toekennen om er nog een schepje bovenop te schelden. Wie weet wat zij allemaal mankeren...
Ik denk niet dat je meer begrip hoeft te verwachten met deze tactiek, maar succes ermee!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')