abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149565352
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 11:12 schreef Klavots het volgende:

[..]

Misschien een toerenteller met een 10x100 schaal i.p.v. 10x1000 :+
dat dacht ik ook al jah, zelfs rotary en de B18/K24 van honda hebben er dik moeite mee om boven de 10k te komen.


Wtf :') , dat heb ik trouwens nooit begrepen bij die honda gasten, 2step op een N/A :')
life happens while you're pusing the throttle.
pi_149748335
Vandaag bij 0,5 graad het centrum ingereden vanaf de stadsrand, alles max 50 en veel stoplichten.

Na 20 minuten rijden was de koelvloeistof pas op 59 en zakte snel naar 55 bij stilstaan en motor stationair. Olietemp was de hele rit --
.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 08:22:06 #153
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_149751299
quote:
14s.gif Op woensdag 4 februari 2015 18:48 schreef Sounddragon het volgende:
Tis niet bovenmatig goed voor het milieu ( :r ) het is niet bovenmatig goed voor je motor, én het is niet goed voor je portemonnee; hij loopt op de choke, dus hoog verbuik, en je verplaatst je 0,0 meter.. verlies-verlies-verlies-verlies dus.
Koude olie laat zich slechter verpompen, het is niet dat er niks bovenkomt als hij stationair loopt, maar het is wel beter als je meteen rustig gaat rijden, dan heb je ook een betere oliedruk en dus ook wat meer- en betere smering.

Als je een hekel hebt aan krabben, koop je gewoon zo'n spuitflessie met de-icer, of je zet er een keramisch kacheltje in op een timer.(niet vergeten om de stekker eruit te trekken voor je wegrijdt :') )

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Choke? Dat is toch helemaal niet meer van toepassing op injectiemotoren? Of zit ik nu mis?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_149752331
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 00:00 schreef Fer het volgende:
Vandaag bij 0,5 graad het centrum ingereden vanaf de stadsrand, alles max 50 en veel stoplichten.

Na 20 minuten rijden was de koelvloeistof pas op 59 en zakte snel naar 55 bij stilstaan en motor stationair. Olietemp was de hele rit --
Wat voor type is dat?

Door dit draadje ben ik er nu ook op gaan letten en mijn auto staat eigenlijk steevast vanaf een minuut of 15 op 90 graden (olie).
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 09:42:42 #155
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_149752469
Volgens de verkoper bij aflevering kan ik 'flink' vermogen vragen zodra de kvs-aanwijzer op t goeie plekje staat. Nou is dat meestal na een minuut of 10 rijden.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 17 februari 2015 @ 10:20:21 #156
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_149753300
Je hebt ook van dat spul dat je op de ruiten kan spuiten en daardoor bevriezen je ruiten niet of nauwelijks.
Werkt niet voor eeuwig ofcourse en komt uit de ruimtevaart oid...

Collega gebruikte dat ook altijd.

Na een paar km rijden is de mijne trouwens al warm zat en zijn de ramen goed schoon.
Airco heeft geen zin, die werkt niet onder de 5 graden.
pi_149753906
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 09:42 schreef fathank het volgende:
Volgens de verkoper bij aflevering kan ik 'flink' vermogen vragen zodra de kvs-aanwijzer op t goeie plekje staat. Nou is dat meestal na een minuut of 10 rijden.
Hier staat de KVS-tempmeter ook binnen 10 minuten al waar 'ie moet staan.

Volgens de gebruikershandleiding van de auto is het raadzaam om tot die tijd onder 3500 rpm te blijven.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 00:00 schreef Fer het volgende:
Vandaag bij 0,5 graad het centrum ingereden vanaf de stadsrand, alles max 50 en veel stoplichten.

Na 20 minuten rijden was de koelvloeistof pas op 59 en zakte snel naar 55 bij stilstaan en motor stationair. Olietemp was de hele rit --
Kapotte sensor? :P
pi_149753920
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 09:34 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wat voor type is dat?

Door dit draadje ben ik er nu ook op gaan letten en mijn auto staat eigenlijk steevast vanaf een minuut of 15 op 90 graden (olie).
Vag Leon 1.6 TDi ecomotive 110pk
.
pi_149753972
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 08:22 schreef fathank het volgende:

[..]

Choke? Dat is toch helemaal niet meer van toepassing op injectiemotoren? Of zit ik nu mis?
Mijn auto heeft iig wel een soort choke-functie, dwz. bij starten is het stationaire RPM de eerste 20 seconden hoger, of tot de eerste keer gas intrappen.
pi_149753982
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 10:45 schreef Fer het volgende:

Vag Leon 1.6 TDi ecomotive 110pk
Diesels hebben inderdaad meer tijd nodig om op temperatuur te komen. Je hebt toch wel ook elektrische bijverwarming?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_149754076
Lauw/warm water ^O^

doet het al 15 jaar, zonder barsten of scheuren in de ruiten

altijd leuk die blikken van de buren die hevig aan het krabben zijn
pi_149771692
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 10:48 schreef DS4 het volgende:

[..]

Diesels hebben inderdaad meer tijd nodig om op temperatuur te komen. Je hebt toch wel ook elektrische bijverwarming?
Ga er wel van uit, al kan ik de zekering niet vinden. Maar na enkele minuten komt er al warme lucht uit, dat kan niet van de motor zijn. Pas als het koelwater op 90 graden is, komt er flinke hete luchtstroom uit.
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')