dat dacht ik ook al jah, zelfs rotary en de B18/K24 van honda hebben er dik moeite mee om boven de 10k te komen.quote:Op woensdag 11 februari 2015 11:12 schreef Klavots het volgende:
[..]
Misschien een toerenteller met een 10x100 schaal i.p.v. 10x1000
quote:Op woensdag 4 februari 2015 18:48 schreef Sounddragon het volgende:
Tis niet bovenmatig goed voor het milieu () het is niet bovenmatig goed voor je motor, én het is niet goed voor je portemonnee; hij loopt op de choke, dus hoog verbuik, en je verplaatst je 0,0 meter.. verlies-verlies-verlies-verlies dus.
Koude olie laat zich slechter verpompen, het is niet dat er niks bovenkomt als hij stationair loopt, maar het is wel beter als je meteen rustig gaat rijden, dan heb je ook een betere oliedruk en dus ook wat meer- en betere smering.
Als je een hekel hebt aan krabben, koop je gewoon zo'n spuitflessie met de-icer, of je zet er een keramisch kacheltje in op een timer.(niet vergeten om de stekker eruit te trekken voor je wegrijdt)
Choke? Dat is toch helemaal niet meer van toepassing op injectiemotoren? Of zit ik nu mis?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
Wat voor type is dat?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 00:00 schreef Fer het volgende:
Vandaag bij 0,5 graad het centrum ingereden vanaf de stadsrand, alles max 50 en veel stoplichten.
Na 20 minuten rijden was de koelvloeistof pas op 59 en zakte snel naar 55 bij stilstaan en motor stationair. Olietemp was de hele rit --
Hier staat de KVS-tempmeter ook binnen 10 minuten al waar 'ie moet staan.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 09:42 schreef fathank het volgende:
Volgens de verkoper bij aflevering kan ik 'flink' vermogen vragen zodra de kvs-aanwijzer op t goeie plekje staat. Nou is dat meestal na een minuut of 10 rijden.
Kapotte sensor?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 00:00 schreef Fer het volgende:
Vandaag bij 0,5 graad het centrum ingereden vanaf de stadsrand, alles max 50 en veel stoplichten.
Na 20 minuten rijden was de koelvloeistof pas op 59 en zakte snel naar 55 bij stilstaan en motor stationair. Olietemp was de hele rit --
Vag Leon 1.6 TDi ecomotive 110pkquote:Op dinsdag 17 februari 2015 09:34 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat voor type is dat?
Door dit draadje ben ik er nu ook op gaan letten en mijn auto staat eigenlijk steevast vanaf een minuut of 15 op 90 graden (olie).
Mijn auto heeft iig wel een soort choke-functie, dwz. bij starten is het stationaire RPM de eerste 20 seconden hoger, of tot de eerste keer gas intrappen.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 08:22 schreef fathank het volgende:
[..]
Choke? Dat is toch helemaal niet meer van toepassing op injectiemotoren? Of zit ik nu mis?
Diesels hebben inderdaad meer tijd nodig om op temperatuur te komen. Je hebt toch wel ook elektrische bijverwarming?quote:
Ga er wel van uit, al kan ik de zekering niet vinden. Maar na enkele minuten komt er al warme lucht uit, dat kan niet van de motor zijn. Pas als het koelwater op 90 graden is, komt er flinke hete luchtstroom uit.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 10:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
Diesels hebben inderdaad meer tijd nodig om op temperatuur te komen. Je hebt toch wel ook elektrische bijverwarming?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |