Natuurlijk worden vijandige piloten gehaat tijdens oorlogstijd. Nu hebben de beesten van IS weer iets nieuws gruwelijks uitgevoerd.quote:De terreurbeweging Islamitische Staat (IS) claimt dat in een nieuwe video te zien is dat de Jordaanse piloot Moaz al-Kasasbeh levend wordt verbrand.
Dat meldt AFP.
Op Twitter circuleren foto's die afkomstig zouden zijn uit de video. Daarop is een persoon in een oranje overall te zien in een kooi. Een spoor van brandende vloeistof leidt naar de kooi. Op andere beelden staat het lichaam van de persoon geheel in brand.
Vorige week verstreek een ultimatum dat IS had gesteld aan de regering van Jordanië. IS eiste de vrijlating van de Iraakse terroriste Sajida al-Rishawi, die al jaren in een Jordaanse cel wacht op de voltrekking van haar doodvonnis.
De Jordaanse regering stelde in principe bereid te zijn de eis van IS in te willigen, als de piloot zou worden vrijgelaten. IS zou dan eerst moeten aantonen dat Kasasbeh nog in leven was.
Kasasbeh werd gevangen genomen door IS toen zijn straaljager neerstortte bij de Syrische stad Raqqa. Hij vloog boven de stad om daar bommen te werpen. Jordanië maakt deel uit van een internationale coalitie die IS bombardeert.
Zaterdag verscheen al een video van IS waarin het onthoofde lichaam van de Japanse journalist Kenji Goto te zien is.
Nouja, op zich weet je dan inderdaad wel wie je (extra) moet beveiligen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:12 schreef rakotto het volgende:
[..]
Los van de executie, best een intressant filmpje dat laat zien hoe ze opereren. Ze noemen de mensen die tegen hun vechten: De Christelijke alliantie. Na de executie, laten ze een "Wanted List" zien van mensen die zij dood willen hebben. Ze laten namen, foto's en hun woonplaats/huis zien om ze op te zoeken en te vermoorden.
Dat vind ik nogal een verwijt.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:10 schreef remlof het volgende:
[..]
Ok: jouw kinderen zullen de volgende slachtoffers zijn van haatzaaiers zoals jij.
Ze lijken de geschiedenis vreemd genoeg een stuk beter te kennen/onthouden te hebben dan veel westerse leiders.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:14 schreef Augustus_Thijs het volgende:
[..]
Nouja, op zich weet je dan inderdaad wel wie je (extra) moet beveiligen.
Hoewel IS volgens mij niet achterlijk is, en het natuurlijk ook gewoon afleiding kan zijn.
Dus? Wat is je punt?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:16 schreef JCats het volgende:
Bommenwerpen deed ie, dat is toch een onschuldig tijdverdrijf?
Zou je ook zo gereageerd hebben als het Nederlands Verzet in zijn woede een Duitse Luftwaffepiloot verbrand zou hebben?quote:
Dat is de lage bitrate, resolutie en meermaals hercoderen. Eerdere persuitgaven waren iig initieel in full HD beschikbaar.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:16 schreef Geralt het volgende:
Is vuur overigens moeilijk om te filmen? De hele film zijn tamelijk HD beelden zegmaar, maar zodra het goed fikt zie je een en al blokjes.
Wat is dat? In films zie je vlammen ook gewoon haarscherp, dus waarom hier niet?
Bovendien hebben die gekkies geld zat als ik de media mag geloven. Waarom kopen ze geen fatsoenlijke camera dan als het daar aan ligt?
Ergo: hoe zit dat?
Vind je IS vergelijkbaar met het Verzet?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zou je ook zo gereageerd hebben als het Nederlands Verzet in zijn woede een Duitse Luftwaffepiloot verbrand zou hebben?
Nee maar dit was wel - in tegenstelling tot het eerdere afslachten van weerloze, niet agressieve journalisten en hulpverleners - een onmiskenbare vergelding.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:18 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Vind je IS vergelijkbaar met het Verzet?
IS is heel moeilijk te vatten. Wat is echt en wat is media/politieke framing.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:18 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Vind je IS vergelijkbaar met het Verzet?
Ik ben benieuwd naar de vergelding waar Jordanië mee gaat komen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:19 schreef NotYou het volgende:
[..]
Nee maar dit was wel - in tegenstelling tot het eerdere afslachten van weerloze, niet agressieve journalisten en hulpverleners - een onmiskenbare vergelding.
En dat terwijl ik volgens nogal wat lui hier bij de psychiater langs zou moeten.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:20 schreef opgebaarde het volgende:
Zo, een tweede topic.
Goed bezig El_Matador
Rekrutering, propaganda, de vijand angst aanjagen, eigen strijders sterken, vergelding. Lijkt me allemaal nogal duidelijk.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:19 schreef Jibberism_ het volgende:
Maar wat zou nou de achterliggende strategische overweging zijn van de drang zo open en bloot mogelijk, bij elke mogelijkheid die je krijgt zo lijkt het, tot wreedheden over te gaan? Puur rekrutering?
Het gaat toch wel in tegen het klassieke guerilla-mantra van de harten van de bevolking winnen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)executies_aan__.htmlquote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:21 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar de vergelding waar Jordanië mee gaat komen.
Waarom de boel afzwakken, het komt toch allemaal door Amerika, toch?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
IS is heel moeilijk te vatten. Wat is echt en wat is media/politieke framing.
Feit blijft dat het een aanslag (levend verbranden is natuurlijk extreem gruwelijk) is, gepleegd tegen een militair.
Die vonden in WOII ook veelvuldig plaats.
Je kan erover discussieren of een hardcore communist in WOII die een Duitse militair op gruwelijke wijze afslacht goed of fout is. Hardcore communisme acht ik net zo onwenselijk als een Islamistisch kalifaat namelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |