abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149332367
Ik heb gewoon nooit veel zelfvertrouwen gehad...
ik durf niet vaak mijn mening te geven, en ik voel me snel ongemakkelijk als ik met veel mensen ben.
En met relaties of iets in die richting lukt het mij niet goed door mijn gebrek aan zelfvertrouwen. Ook heb ik niet echt veel vrienden, ik denk omdat ik gewoon niks speciaals uitstraal...
Heeft iemand hier tips om zelfvertrouwen te krijgen, wat bijvoorbeeld door jezelf is toegepast en wat geholpen heeft?
pi_149332546
Fake it till you make it.
BEASTMODE
  dinsdag 3 februari 2015 @ 17:55:08 #3
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_149332724
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 17:49 schreef Awesome_ het volgende:
Dan moet je dat wel in je hebben. Als het echt een act is dan werkt dat niet.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_149332833
Een vaak genoemd cliché: ga krachttraining doen. Testosteron, iets bereiken puur met jezelf, meer kracht en een mooiere fysiek kunnen je iig een beetje meer zelfvertrouwen geven, en als je serieus traint zul je er op termijn ook een goeie sportschool aan overhouden.

Ik kan eerlijk zeggen dat trainen + bijna narcistische zelfzorg in combinatie met de wereld intrekken me een hoop heeft opgeleverd, hetgeen me op bepaalde vlakken gewoon een beter leven gaf, meer zoals ik wilde.

Maar het is niet zaligmakend ofzo, en ik heb alsnog op bijna elk front gefaald in het leven.

Maar liever zo gefaald dan als het onzeker ogende knaapje van ooit.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 17:58:06 #5
401689 Steef121
Boomjehuisjebeestje
pi_149332848
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 17:49 schreef Awesome_ het volgende:
And when you make it dont break it.
Op een dag word ik wakker, als een van de koeiossen, grazend in de wei
🐄🌳
pi_149332968
Ontdek wat goed en speciaal is aan jou? Benoem richting jezelf je positieve punten en ga die uitdragen en misschien verder uit diepen.

Als je ook echt actief onzeker bent zou je je kunnen verdienen in RET therapie
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_149332999
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 17:57 schreef Jibberism_ het volgende:

en ik heb alsnog op bijna elk front gefaald in het leven.

:o hoe kun je dat nou zeggen over jezelf? :D
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_149333023
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 18:01 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

:o hoe kun je dat nou zeggen over jezelf? :D
Tot nu toe he? Tot nu toe.
pi_149333032
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 17:55 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Dan moet je dat wel in je hebben. Als het echt een act is dan werkt dat niet.
Dat zal je nog tegenvallen deze truck werkt voor vrijwel iedereen. Ook omdat je redelijk snel positieve respons van je omgeving krijgt.

Voor de rest moet TS iets gaan doen om ergens goed in te worden. Een sport of een andere vaardigheid.
pi_149333035
quote:
Een vaak genoemd cliché: ga krachttraining doen. Testosteron, iets bereiken puur met jezelf, meer kracht en een mooiere fysiek kunnen je iig een beetje meer zelfvertrouwen geven, en als je serieus traint zul je er op termijn ook een goeie sportschool aan overhouden.
Dit.

Zelfvertrouwen groeide toen ik zelf ook groeide.
Nieuwe wereld ging voor me open.
pi_149333066
Krachttraining of een vechtsport wil inderdaad vaak helpen!
forever mirin' - We’re not here to take part – we’re here to take over!
  dinsdag 3 februari 2015 @ 18:04:01 #12
343196 RingBewoner
pi_149333082
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 18:02 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Dat zal je nog tegenvallen deze truck werkt voor vrijwel iedereen. Ook omdat je redelijk snel positieve respons van je omgeving krijgt.

Voor de rest moet TS iets gaan doen om ergens goed in te worden. Een sport of een andere vaardigheid.
Als jij jezelf anders voordoet dan je bent dan moet je dat altijd doen. Als je af en toe een trucje uithaalt dan val je op een gegeven moment door de mand. Sommige mensen zijn sociaal minder sterk.
pi_149333126
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 18:04 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Als jij jezelf anders voordoet dan je bent dan moet je dat altijd doen. Als je af en toe een trucje uithaalt dan val je op een gegeven moment door de mand. Sommige mensen zijn sociaal minder sterk.
Dit. Het is ook prima te leren om het vanuit binnen uit te voelen hoor
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_149333143
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 18:02 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Goed punt idd, die wisselwerking is ook waar ik op doelde met mijn post. Je verandert er zelf ook door, waardoor de omgeving ook anders reageert, waardoor je weer verbetert, waardoor de omgeving weer beter reageert, en voor je het weet lig je bovenop die ene die je 3 weken daarvoor nog zag als onbereikbaar.

circle of life noemen ze dat toch?
pi_149333509
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 18:04 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Het is niet een "trucje" uithalen of jezelf anders voor doen. Het is een paar regels voor jezelf neerzetten jezelf daaraan houden.

Enkele voorbeelden.
-Je minder aantrekken van andere mening en ja eventueel net alsof doen alsof het je niet raakt. De wisselwerking is dat mensen minder snel geneigd zijn je proberen onderuit te halen.
-Beter omgaan met complimenten, je eerste reactie is wellicht het weg te wuiven. Maar je kan jezelf leren dankjewel te zeggen en vriendelijke te glimlachen. De wisselwerking is dat mensen je sneller en grager een compliment geven.
-Van je af bijten ook iets wat jezelf kan leren. Heel veel mensen hebben het vaak niet eens door dat ze kwetsend of lomp zijn. Vooral vrienden kunnen een bron van onzekerheid voor je vormen zonder dat je het door hebt en wanneer je ze dit vertelt zullen ze zichzelf al snel aanpassen. Dit vormt een goede leerschool voor moeilijkere situatie's.

Daarnaast is er nog de kracht van je fysieke houding die absoluut niet onderschat mag worden. Sta rechtop, zit rechtop, kijk vooruit, borst naar voren en kijk alsof je de wereld aan kan. Nu ben ik geen psycholoog o.i.d. maar dit werkt op een of andere manier.

Om te spreken van een truck of jezelf niet zijn? Dan doe je het allemaal veel te kort. Fake it till you make it is een van de meest effectieve methoden voor handen.
pi_149333549
Jezelf meer blootstellen aan mensen, meer buiten zijn, meer uitgaan. Je wordt achter je pc'tje en op de bank niet zelfverzekerder.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 18:21:35 #17
343196 RingBewoner
pi_149333614
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 18:17 schreef Kandijfijn het volgende:
-knip-
Ongetwijfeld allemaal waar. Echter, je moet je persoonlijkheid dan aanpakken, je moet willen kiezen om anders te worden en te doen. Dat is niet eenvoudig, je moet er keihard voor werken en dan nog is dat heel lastig. Je moet namelijk je persoonlijkheid veranderen, ik ken maar weinig mensen die dat kunnen. Want als tijdens dat proces het niet zo gaat als jij hoopt dan val je snel terug.
pi_149333737
quote:

Daarnaast is er nog de kracht van je fysieke houding die absoluut niet onderschat mag worden. Sta rechtop, zit rechtop, kijk vooruit, borst naar voren en kijk alsof je de wereld aan kan. Nu ben ik geen psycholoog o.i.d. maar dit werkt op een of andere manier.

Ik ben er voor mezelf inmiddels achter dat de mind-body connectie levensecht is en dat je geest onderbewust signalen oppikt van het lichaam welke ook van invloed zijn op je gevoel.

Wellicht gaat dat een grotere rol spelen doordat je sport, maar ik merk dat ik (inmiddels ook niet meer de jongste) een ander persoon ben wanneer ik bijvoorbeeld een week of twee geen stretches doe en daardoor een stuk minder mobiel ben in met name onderlichaam.

Het is echt het verschil tussen me 20 voelen of 40. En daarin is geen duidelijke grens te ontwaren tussen het fysieke en psychische element.
pi_149333794
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 18:21 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Ongetwijfeld allemaal waar. Echter, je moet je persoonlijkheid dan aanpakken, je moet willen kiezen om anders te worden en te doen. Dat is niet eenvoudig, je moet er keihard voor werken en dan nog is dat heel lastig. Je moet namelijk je persoonlijkheid veranderen, ik ken maar weinig mensen die dat kunnen. Want als tijdens dat proces het niet zo gaat als jij hoopt dan val je snel terug.
Ik ken heel erg veel mensen die dit kunnen en hebben gedaan :).

Op mijn werk begeleid ik stagiaires en als ZZP'er train ik personeel van veel horeca-tenten. Wat ik keer op keer zie zijn mensen die met een gebrek aan zelfvertrouwen aan tafel staan (uiteraard heeft dit ook te maken met de vaak jongen leeftijd en gebrek aan ervaring). Zachtjes praten, verkeerde lichaamshouding, gebrek aan kennis. Ik heb de meest schuchtere typen omgetoverd tot sterke verkopers met een krachtig zelfvertrouwen.

Houding verbeteren, stemgeluid verbeteren met rollenspellen, kennis is hun eigen taak ik geef ze resources.

Bovenstaande dingen kan TS heel eenvoudig zelf doen. De derde heeft meer te maken met het leren van een vaardigheid iedereen krijgt daardoor meer zelfvertrouwen. Ik zou TS daarom aanraden te gaan sporten of gewoon iets te gaan leren wat hij/zij tof vind.

Maar geloof het of niet zelfvertrouwen is gewoon een vaardigheid net zoals kunnen voetballen, darten, auto rijden. Tuurlijk zijn er limieten maar met een beetje oefenen kom je vaak al veel verder dan gedacht.
pi_149333819
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 18:21 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Eerlijk naar jezelf en de wereld kijken is ook belangrijk.

Heb hoop, maar geen verwachtingen en zie het als iets avontuurlijks.

En je persoonlijkheid verander je door zelf andere input te feeden.
pi_149333862
quote:

[..]

Enkele voorbeelden.
-Je minder aantrekken van andere mening en ja eventueel net alsof doen alsof het je niet raakt. De wisselwerking is dat mensen minder snel geneigd zijn je proberen onderuit te halen.
-Beter omgaan met complimenten, je eerste reactie is wellicht het weg te wuiven. Maar je kan jezelf leren dankjewel te zeggen en vriendelijke te glimlachen. De wisselwerking is dat mensen je sneller en grager een compliment geven.
-Van je af bijten ook iets wat jezelf kan leren. Heel veel mensen hebben het vaak niet eens door dat ze kwetsend of lomp zijn. Vooral vrienden kunnen een bron van onzekerheid voor je vormen zonder dat je het door hebt en wanneer je ze dit vertelt zullen ze zichzelf al snel aanpassen. Dit vormt een goede leerschool voor moeilijkere situatie's.

Dit is helemaal geen fake it till you make it maar de key van zelfvertrouwen :')
Juist wat mensen zonder lastig vinden
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_149333975
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 18:29 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Dit is helemaal geen fake it till you make it maar de key van zelfvertrouwen :')
Juist wat mensen zonder lastig vinden
Wat is het altijd met de deze smiley :')? Zoiets van ik disrespecteer je totaal ik vind je kansloos? Vind het altijd nog lullig wanneer mensen serieus hun best doen advies/mening te geven.

Al deze individuele vaardigheden kan je gewoon oefenen en faken totdat je het voldoende beheerst. De kern van het zelfvertrouwen zijn trouwens niet de hier boven omschreven zoals jij stelt. De absolute kern van zelfvertrouwen is een goed eigen beeld.

Iets waar bovenstaande een resultaat van is of bovenstaand gedrag kan versterken, vandaar de term wisselwerking ;).
pi_149334142
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 18:32 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Wat is het altijd met de deze smiley :')? Zoiets van ik disrespecteer je totaal ik vind je kansloos? Vind het altijd nog lullig wanneer mensen serieus hun best doen advies/mening te geven.

Al deze individuele vaardigheden kan je gewoon oefenen en faken totdat je het voldoende beheerst. De kern van het zelfvertrouwen zijn trouwens niet de hier boven omschreven zoals jij stelt. De absolute kern van zelfvertrouwen is een goed eigen beeld.

Iets waar bovenstaande een resultaat van is of bovenstaand gedrag kan versterken, vandaar de term wisselwerking ;).
Natuurlijk is de kern dat je trots bent op wie je bent, maar wat jij schrijft is zeker niet fake it till you make it en gewoon precies wat een psycholoog met je zou doorlopen (naast werken aan je zelfbeeld) om zelfvertrouwen te kweken

Ik snap niet zo goed waarom je het dan zo'n suffe pua achtige titel mee wil geven
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_149334183
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 18:37 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Natuurlijk is de kern dat je trots bent op wie je bent, maar wat jij schrijft is zeker niet fake it till you make it en gewoon precies wat een psycholoog met je zou doorlopen (naast werken aan je zelfbeeld) om zelfvertrouwen te kweken

Ik snap niet zo goed waarom je het dan zo'n suffe pua achtige titel mee wil geven
Geef jij er mooi je eigen naam aan prinses :') ^O^
pi_149334205
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 18:37 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Wanneer we dezelfde woorden gebruiken bedoelen we niet exact hetzelfde. Jammerlijk feitje in ons menselijk bestaan.
pi_149334246
Waarom roepen mensen hier altijd dat je maar moet gaat sporten? Ben zelf al een tijdje bezig en afgezien van dat het inderdaad voldoening geeft op het moment dat ik in de sportschool bezig ben, heb ik er in de buitenwereld NIETS aan. Een goed lichaam had ik al, dus daar hoef ik 't niet voor te doen, en de mensen die je in de sportschool ziet geven er ook niks om. Hoe moet je in de buitenwereld meer zelfvertrouwen krijgen door te gaan sporten?
pi_149334406
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 18:40 schreef Deezertje het volgende:
Waarom roepen mensen hier altijd dat je maar moet gaat sporten? Ben zelf al een tijdje bezig en afgezien van dat het inderdaad voldoening geeft op het moment dat ik in de sportschool bezig ben, heb ik er in de buitenwereld NIETS aan. Een goed lichaam had ik al, dus daar hoef ik 't niet voor te doen, en de mensen die je in de sportschool ziet geven er ook niks om. Hoe moet je in de buitenwereld meer zelfvertrouwen krijgen door te gaan sporten?
Het is niet een universeel middel wat voor iedereen werkt natuurlijk. Een goed lichaam krijgen helpt enorm voor heel mensen dat argument vervalt bij jou al.

Voor de rest leer je met sporten vaak nieuwe vaardigheden en ontmoet je nieuwe mensen kennen. Kan je weer interactie mee oefenen wat voor sommige mensen met weinig zelfvertrouwen ook lastig is. Nieuwe vaardigheden leren is ook voor veel mensen een boost in zelfvertrouwen het laat zien dat ze met toewijding en doorzetten iets kunnen bereiken.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 18:45:31 #28
435060 Varg89
Heeft een wolvenshirt!
pi_149334463
quote:
op bijna elk front gefaald in het leven
Nu ben ik nieuwschierig :P
Zoals?
Die Furcht ist die Mutter der Moral.
Was mich nicht umbringt, macht mich stärker.
pi_149334522
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 18:40 schreef Deezertje het volgende:
Wanneer je je eerste 150 kilo squat doet moet je die vraag nog eens stellen.
pi_149334641
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 18:45 schreef Varg89 het volgende:

[..]

Nu ben ik nieuwschierig :P
Zoals?
Ik heb weer bij mn ouders in moeten trekken en zit daar nu nog steeds. Inmiddels al bijna 5 jaar. Nou heb ik ook wat psychische ellende die aan het oppervlak is gekomen, maar daar mag je je niet achter verschuilen :(
  dinsdag 3 februari 2015 @ 18:51:46 #31
435060 Varg89
Heeft een wolvenshirt!
pi_149334736
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 18:49 schreef Jibberism_ het volgende:

[..]

Ik heb weer bij mn ouders in moeten trekken en zit daar nu nog steeds. Inmiddels al bijna 5 jaar. Nou heb ik ook wat psychische ellende die aan het oppervlak is gekomen, maar daar mag je je niet achter verschuilen :(
Ah ja, dat is even klote.
Heeft ook wel weer voordeel, ik neem aan dat je weinig vaste lasten hebt.
Die Furcht ist die Mutter der Moral.
Was mich nicht umbringt, macht mich stärker.
pi_149334846
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 18:51 schreef Varg89 het volgende:

[..]

Ah ja, dat is even klote.
Heeft ook wel weer voordeel, ik neem aan dat je weinig vaste lasten hebt.
Correct, maar ik heb de afgelopen 5 jaar hooguit quitte gedraaid omdat ik niet fulltime kon werken. Wel geprobeerd, maar achteraf gezien mezelf geen dienst mee bewezen.

Overigens is er inmiddels enig perspectief en begin ik een beetje beter te functioneren. Maar het blijft wankel en broos.

Sorry TS, voor deze kaping.
pi_149354866
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 18:03 schreef Seamonkey- het volgende:
Krachttraining of een vechtsport wil inderdaad vaak helpen!
Sla hier alleen niet te ver in door. Ik ken genoeg spierbundels waar niks in zit en hun hele identiteit halen uit hun lichaam. Komt ook altijd een beetje sneu over, vind ik.
pi_149355478
Je omgeving speelt ook een belangrijke rol. Ben je omringd door mensen die je stimuleren om het beste uit jezelf te halen of maken ze steeds geintjes dat je niets goed kan doen? Ik heb beide gehad en dat tweede werkte veel beter. Zoek een omgeving waarbij je gewaardeerd word om wie je bent. En wuif eventuele complimenten dan niet weg, dat is meestal goed bedoeld. Vaak zijn dingen die voor jou vanzelfsprekend zijn helemaal niet zo vanzelfsprekend.
pi_149356644
Als ik (tot nu toe) in dit leven íets heb geleerd, is het toch wel dat andere mensen werkelijk geen fuck om jou en je mening geven.

Dus zelfs als je een gesprek grondig verneukt, is men dat vaak binnen luttele minuten compleet vergeten.

Men is zoveel met zichzelf en eigen problemen bezig, dat ze vaak geen fuck geven om de shit van anderen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_149357083
Gewoon eerst een paar gemakkelijke lelijke meiden krijgen. Daarna stijgt je zelfvertrouwen al wat omdat je in ieder geval iets hebt gehad. Daarna die lijn doorzetten tot je tevreden bent of bij iemand bent waarmee je de rest van je leven wil zijn, om gedumpt te worden en gewoon alsnog weer te proberen.

Wat betreft vrienden moet je naar mijn idee wat mazzel mee hebben. Bij mij op de basisschool en later vanaf de middelbare school. Lijkt me lastig om op latere leeftijd nog echt tussen mensen te komen op dezelfde manier. Maar altijd gewoon proberen uit te breiden via kennissen en hoe vaker je iemand ziet en het leuk hebt hoe beter de band wordt. Dat gaat automatisch. Kost gewoon tijd en tijd (dat je gewoon met hen omgaat, wat leuk hoort te zijn)
Fylax is op televisie geweest
  woensdag 4 februari 2015 @ 14:32:47 #37
262 Re
Kiss & Swallow
pi_149357262
TS opent graag topics om er vervolgens niet meer in te reageren en weer een nieuw topic te openen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 4 februari 2015 @ 14:33:06 #38
262 Re
Kiss & Swallow
pi_149357266
oh dat was een note
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_149358600
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 13:06 schreef Schrijfblok het volgende:

[..]

Sla hier alleen niet te ver in door. Ik ken genoeg spierbundels waar niks in zit en hun hele identiteit halen uit hun lichaam. Komt ook altijd een beetje sneu over, vind ik.
Haha dat is zeker waar.
forever mirin' - We’re not here to take part – we’re here to take over!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')