Daar heb je idd wel een punt.quote:Op zondag 2 mei 2010 15:51 schreef PhalanX het volgende:
maar de mini crossovers waren in de jaren negentig meestal verbannen naar een klein hoekje, en had je alleen de jaarlijkse crossover waar je je druk om moest maken... en zelfs die jaarlijkse crossovers vielen nog mee.
Nu noemen ze het heel braaf "events" en krijgen we het ene event meteen na het andere, en moet de hele lijn erbij betrokken worden.
Alleen illegaal, dus nee. Voor comics moet je gewoon netjes die paar eurootjes betalen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:46 schreef Odaiba het volgende:
Is er ook een website waar ik marvel/dc comics online kan lezen, gratis?
mensen mogen me pm'en als ze een goede site weten.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:51 schreef Breuls het volgende:
[..]
Alleen illegaal, dus nee. Voor comics moet je gewoon netjes die paar eurootjes betalen.
Nee, nooit van gehoord.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:20 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Jep
[..]
Ik zat continu te zoeken op stripboek + himalaya/luchtballon etc. maar toen dacht ik, laat ik het wat dichter bij huis zoeken en dan op stripboek + alpen en verrek, gelijk gevonden
[ afbeelding ]
http://www.catawiki.nl/ca(...)evaar-boven-de-alpen
Exact dezelfde uitgave die ik 10+ jaar geleden gekregen had
Verschrikkelijk is een groot woord, maar ik ben er ook geen fan van, inderdaad. In dit geval zeker, want Capullo's werk (en de toevoegingen van de colorist, die een heel eigen stijl toevoegt) vind ik heel erg prettig om te lezen/zien.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:33 schreef Yi-Long het volgende:
Ik wilde laatst wat nieuwe Batman TPB's/hardcovers halen van Scott Snyder, te beginnen bij Batman 2 (1, Court of Owls heb ik al, en is geweldig), maar wannee rik dan in de stripwinkel sta en zie dat de helft van zo'n boek weer getekend is door een andere tekenaard dan Capullo, dan haak ik toch weer af.
Ik blijf dat echt verschrikkelijk vinden, dat je verhalen hebt waarbij er opeens een andere (mindere) tekenaar even een gedeelte doet.
Voor Marvel wel. Dat heet Marvel Unlimited. Ik weet de exacte details niet, maar als ik Marvel-fan zou zijn zou ik er zeker gebruik van maken.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:53 schreef Odaiba het volgende:
[..]
mensen mogen me pm'en als ze een goede site weten.
Is er dan een netflix achtige service waar je voor een maandbedrag zoveel kunt lezen als je wilt? Zal wel weer niet.
Vnd het ook vervelend, maar waar kun je die comics tegenwoordig nog in de winkel halen, nergens als jen iet bij een comicszaak in de buurt woont. Dus tsja.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:56 schreef Breuls het volgende:
[..]
Voor Marvel wel. Dat heet Marvel Unlimited. Ik weet de exacte details niet, maar als ik Marvel-fan zou zijn zou ik er zeker gebruik van maken.
En ik hoop dat DC ook zoiets gaat doen. Al ben ik nog steeds wel fan van papier: lekker een echte comic in handen hebben. Dat gedraai op een iPad voor het wisselen tussen two-page spreads en normale pagina's vind ik bijvoorbeeld enorm vervelend.
'Verschrikkelijk' is in dit geval van Batman 2 misschien een iets te groot woord, omdat de invallende tekenaars niet verschrikkelijk zijn, maar het gebeurt helaas te vaak dat je wel echt WAARDELOZE tekenaars hebt die een gedeelte van een boek op zich nemen. Natuurlijk helemaal met verzamelingen van cross-overs enzo, zoals No Man's Land, wat echt pijn aan je ogen doet.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:55 schreef Breuls het volgende:
[..]
Nee, nooit van gehoord.
[..]
Verschrikkelijk is een groot woord, maar ik ben er ook geen fan van, inderdaad. In dit geval zeker, want Capullo's werk (en de toevoegingen van de colorist, die een heel eigen stijl toevoegt) vind ik heel erg prettig om te lezen/zien.
Snyders run is sowieso geweldig. Ik hoop dat zij samen nog even door blijven gaan. Snyder heeft sowieso aangegeven zo lang met Batman door te willen gaan als wij (lezers) hem nog willen hebben, en ik geloof dat Capullo nu alleen nog met Snyder samenwerkt, dus dat is een vast koppel, voorlopig.
In de buurt wonen is een luxe. Op reisafstand is natuurlijk ook acceptabel.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:58 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Vnd het ook vervelend, maar waar kun je die comics tegenwoordig nog in de winkel halen, nergens als jen iet bij een comicszaak in de buurt woont. Dus tsja.
Oh, ja, No Man's Land is echt vermoeiend. Daar zitten echt verschrikkelijk vervelende tekenstijlen tussen. Maar da's ook een crossover van alle Bat-titels uit die tijd, geloof ik.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:00 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
'Verschrikkelijk' is in dit geval van Batman 2 misschien een iets te groot woord, omdat de invallende tekenaars niet verschrikkelijk zijn, maar het gebeurt helaas te vaak dat je wel echt WAARDELOZE tekenaars hebt die een gedeelte van een boek op zich nemen. Natuurlijk helemaal met verzamelingen van cross-overs enzo, zoals No Man's Land, wat echt pijn aan je ogen doet.
De beste strips/verhalen blijven toch gewoon wanneer er een vast koppel is dat consistent blijft gedurende de run.
Ik vind juist zo'n boekvorm fijner lezen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:36 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja cowboyverhalen waren vooral in zijn jeugd echt gigantisch populair.M'n vader had een hele stapel strips maar die kan hij helaas niet meer vinden. Helaas zijn ze op internet ook niet zo makkelijk te vinden, wel heeft hij collecties in boekvorm gevonden
Daarna kwam messiah Complex en vervolgens Avengers vs X-men.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 17:12 schreef Breuls het volgende:
De topictitel doet me trouwens voornamelijk aan dit denken:
[ afbeelding ]
Eén van de Marvel-comics (House of M) die ik wel gelezen heb. Heb alleen niet gelezen wat hierna kwam, en dus geen idee hoe het allemaal afliep.
Zijn superkracht is dus dat hij beelden ziet tijdens het eten.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 17:07 schreef Breuls het volgende:
Dat is wel weird. De verhalen doen iets met zijn 'superkracht' in een case of the week-stijl, of is het origineler dan dat?
No Man's Land is echt waardeloos inderdaad. Het concept is prima, maar ze hebben dat 2 jaar lang compleet uitgemolken, idd over meerdere series, ongelooflijk wisselvallig qua teksten en tekeningen, en na 2 dikke TPB's heb ik weinig behoefte de rest nog aan te schaffen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:25 schreef Breuls het volgende:
[..]
In de buurt wonen is een luxe. Op reisafstand is natuurlijk ook acceptabel.
[..]
Oh, ja, No Man's Land is echt vermoeiend. Daar zitten echt verschrikkelijk vervelende tekenstijlen tussen. Maar da's ook een crossover van alle Bat-titels uit die tijd, geloof ik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:53 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Is er dan een netflix achtige service waar je voor een maandbedrag zoveel kunt lezen als je wilt? Zal wel weer niet.
quote:Scribd Launches Its ‘Netflix for Comics’ With More Than 10,000 Titles
First, Scribd applied the Netflix model to books, offering unlimited access to an online library of popular titles for a flat monthly fee. Then it did the same for audio books. And now it’s moving into another all-important sector of the publishing world: comics.
On Tuesday, the San Francisco startup expanded its existing ebook-and-audiobook subscription service to include unlimited access to more than 10,000 comic books from some of the industry’s biggest publishers, including Marvel, Archie, and Valiant. As part of their standard $8.99 monthly fee, Scribd subscribers can now gorge on everything from classic comics like Spider-Man and My Little Pony to acclaimed graphic novels from Alan Moore and George R.R. Martin.
“We’re really tailoring our service to die-hard voracious readers, and we’re servicing publishers to bring them this audience that we have,” says Julie Haddon, Scribd’s vice president of editorial and marketing.
The service’s latest expansion is another step forward for what you might called The Subscription Economy. We still buy discrete digital stuff on the net—individual songs and movies and books—but more and more, we’re opting for subscription services instead. Why pay to download Spider-Man when you can pay a flat monthly feee to get online access to Spider-Man and myriad other comics?
Some publishers, including Valiant and Marvel, have offered their own comics services on other digital platforms in the past. But Scribd says it’s the first subscription service to offer a broad range of titles from multiple publishers, alongside an ebook and audiobook service.
http://www.wired.com/2015/02/scribd-comic-books/
quote:Op vrijdag 6 februari 2015 20:13 schreef Kaneelstokje het volgende:
DC heeft weer een herorganisatie aangekondigd.
Vanaf juni komen er 24 nieuwe serie's naast de 25 populairste series.
Batman Beyond, Martian Manhunter, en Robin Son of Batman zijn waarschijnlijk de bekendsten.
Zelf heb ik wel interesse in Section Eight, Mystic U, Dr. Fate, en Dark Universe.
De hele lijst:Ik moet het nog doorspitten. Heb voor de Convergence mijn lijstje al doorgegeven aan de lokale comicboer, maar wat ik daarna ga volgen weet ik nog niet. Sowieso wel een paar vaste titels, zoals Batman en Action Comics enzo, maar misschien kies ik ook eens wat nieuws.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
http://www.newsarama.com/(...)5-solicitations.htmlquote:Op maandag 2 maart 2015 13:03 schreef Dr.Mikey het volgende:
Marvel mag wel een duidelijk lijstje maken ik probeerde zaterdag in de comicstore de nieuwe x-men serie over de 90's cartoon bestellen maar stond gewoon nog nergens op een lijst.
Wel planet hulk en andere secret wars titels maar die nog niet.
Neuh, denk het niet.quote:Op maandag 2 maart 2015 08:12 schreef Breuls het volgende:
Gaat hier nog iemand naartoe?
Volgende maand Comic Con in Nederland
[ afbeelding ]
Heb je al eens gehoord van Section Eight?quote:Op maandag 2 maart 2015 08:13 schreef Breuls het volgende:
[..]
Ik moet het nog doorspitten. Heb voor de Convergence mijn lijstje al doorgegeven aan de lokale comicboer, maar wat ik daarna ga volgen weet ik nog niet. Sowieso wel een paar vaste titels, zoals Batman en Action Comics enzo, maar misschien kies ik ook eens wat nieuws.
was ik wel van plan. En het gaat me ongetwijfeld weer meer geld kosten dan ik wil. Al heb ik nog niet echt hoge verwachtingen van die beurs.quote:Op maandag 2 maart 2015 08:12 schreef Breuls het volgende:
Gaat hier nog iemand naartoe?
Volgende maand Comic Con in Nederland
[ afbeelding ]
Nee, maar even opgezocht en het zou wel grappig kunnen zijn. Zal het eens in het achterhoofd houden.quote:Op maandag 2 maart 2015 17:09 schreef Kaneelstokje het volgende:
Heb je al eens gehoord van Section Eight?
Een hilarisch superteam met leden zoals Sixpack, Dogwelder en Bueno Exellente.
Er is niet veel over bekend, behalve dat er een beurs is en dat er gasten zijn. De naam 'Comic Con' schept wel enige verwachtingen, maar ik hou die van mij ook bewust laag.quote:Op maandag 2 maart 2015 18:20 schreef Tokus het volgende:
[..]
was ik wel van plan. En het gaat me ongetwijfeld weer meer geld kosten dan ik wil. Al heb ik nog niet echt hoge verwachtingen van die beurs.
Zonde. Ik had het wel voorgesteld aan mijn vriendin om in manga-shit enzo te gaan traden vanuit China met het westen, dus gewoon een webshop openen en vanuit Shenzhen al die shit regelen, en dan gewoon voor een normale prijs aanbieden, ipv die achterlijke prijzen die je vaak ziet (want shipping vanuit China zit toch veel subsidie op, of wordt zelfs helemaal gesponsord door de overheid), maar dat wilde ze helaas niet...quote:Op maandag 2 maart 2015 22:43 schreef Tokus het volgende:
nee, dan moet je iemand daar echt kennen die naar de winkels gaat, de online shops gooien er namelijk behoorlijk wat op, waardoor het nog net zo duur wordt als hier.
het gaat dan om Hot Toys figuren, of Sideshow beelden (en Sideshow is amerikaans).
Een goede start, zo lijkt me. Er zijn alleen weinig mensen die hier boeken lezen die niet van de grote 2 zijn, geloof ik.quote:Op donderdag 14 mei 2015 23:48 schreef DeZwabber het volgende:
Oh hallo. Ik wist niet dat FOK! een comics topic had. Neat.
Ik ben een enorme comicnoob. Heb zelf wel een redelijke rij manga staan, maar ik las eigenlijk geen westerse strips. (Afgezien van de Suske & Wiske Amoras 2047 spin-off die nu loopt.) Ben de laatste tijd begonnen met wat TPB's van Hellboy, The Massive, de HC boeken van The Strain, en nu mijn eerste stap in de papieren strips: Descender, van Image Comics. Simpelweg omdat het me tof leek en ik niet het geduld had om te wachten op de paperbacks.![]()
[ afbeelding ]
Dat beviel wel, en heb nu de eerste issue van Injection (ook van Image) besteld.
[ afbeelding ]
Ik ben benieuwd.
Dat zou ik jammer vinden, maar gezien wat er net gepost is valt het wel mee geloof ik.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 06:59 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Een goede start, zo lijkt me. Er zijn alleen weinig mensen die hier boeken lezen die niet van de grote 2 zijn, geloof ik.
quote:Op woensdag 10 juni 2015 15:28 schreef Dr.Mikey het volgende:
Hoe eindigen de X-men na secret wars is het enige nu.
Promo art met x-23 als Wolverine baal ik al van.
Ze is juist zo tof omdat ze niet Wolverine is...
Daar ben ik nog nooit aan toegekomen. Mede door een gebrek aan geld.quote:Op woensdag 1 juli 2015 17:42 schreef DeZwabber het volgende:
Dus ik ben wat meer comics gaan lezen en ben op Planetary gestuit. Dat valt vooralsnog niet tegen.
Colossus met baardquote:
Schrijver ? plus wie is die roodharige in het midden?quote:
Een over de O5:quote:Op woensdag 1 juli 2015 18:47 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Schrijver ? plus wie is die roodharige in het midden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |