Tjah, wat een mongolen ook he.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 11:48 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Letterlijk nog geen 50 meter van de Friesland Campinafabriek waar ze tonnen van dat spul maken per dag.![]()
Bij mijn beste weten wordt in die FrieslandCampina-fabriek geen babymelkpoeder geproduceerd. Ze maken daar voornamelijk koffiemelk en gecondenseerde melk, vooral voor de export. Babymelkpoeder en ingrediënten daarvoor worden op andere locaties in Noord- en Oost-Nederland geproduceerd.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 11:48 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Letterlijk nog geen 50 meter van de Friesland Campinafabriek waar ze tonnen van dat spul maken per dag.![]()
Kan ik bevestigen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 12:20 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Bij mijn beste weten wordt in die FrieslandCampina-fabriek geen babymelkpoeder geproduceerd. Ze maken daar voornamelijk koffiemelk en gecondenseerde melk, vooral voor de export. Babymelkpoeder en ingrediënten daarvoor worden op andere locaties in Noord- en Oost-Nederland geproduceerd.
In China is de kwaliteit van dat spul niet altijd gewaarborgd, om het maar zachtjes uit te drukkenquote:Op dinsdag 3 februari 2015 12:43 schreef Szikha het volgende:
Die TT
Maar wie steelt er nou melkpoeder?!
Is big business in China, vanwege dat ziekmakende melkpoeder aldaar destijds.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 12:43 schreef Szikha het volgende:
Die TT
Ja, al even afgezien van het feit dat kunstvoeding daar als "luxe product" gezien wordt, en het veel zinniger zou zijn als men daar ook eens zou inzetten op de meerwaarde van borstvoeding boven kunstvoeding.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:00 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Is big business in China, vanwege dat ziekmakende melkpoeder aldaar destijds.
En waar haal je je melk vandaan?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:47 schreef DeLepelaar het volgende:
Open een volgens Nederlandse normen producerende babymelkpoeder fabriek in China kan je goed geld verdienen.
Koeien.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:57 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
En waar haal je je melk vandaan?
Het gaat de Chinezen om de kwaliteit van de melk, niet van hoe het gemaakt wordt.
Dat kan dus prima in China, de reden dat ze graag Nederlandse kunstvoeding willen, is omdat de Chinese kunstvoeding met allerlei rotzooi geproduceerd was.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:57 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
En waar haal je je melk vandaan?
Het gaat de Chinezen om de kwaliteit van de melk, niet van hoe het gemaakt wordt.
Ze maken daar echt goede winst op.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 12:43 schreef Szikha het volgende:
Die TT
In China hebben ze nauwelijks eigen melk en al helemaal niet met de eigenschappen van nederlandse melk dat weet je?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat kan dus prima in China, de reden dat ze graag Nederlandse kunstvoeding willen, is omdat de Chinese kunstvoeding met allerlei rotzooi geproduceerd was.
Als je daar een fabriek van Friesland-Campina, Nestlé of Nutricia (Danone) zou neerzetten, en je produceert daar volgens Nederlandse receptuur (en regelgeving), dan kan dat prima.
Dan begin je daar een coöperatie van boeren die koeien houden en uitsluitend aan de melkfabriek leveren... De meeste NL melkfabrieken hebben hun oorsprong juist in de samenwerking van boeren, dus dat kan andersom ook.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:43 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
In China hebben ze nauwelijks eigen melk en al helemaal niet met de eigenschappen van nederlandse melk dat weet je?
quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan begin je daar een coöperatie van boeren die koeien houden en uitsluitend aan de melkfabriek leveren... De meeste NL melkfabrieken hebben hun oorsprong juist in de samenwerking van boeren, dus dat kan andersom ook.
Het gaat ook om de controles van de overheid. In Nederland is dat relatief goed geregeld terwijl dat in China dmv omkoping en fraude lachwekkend is. Voor de consumenten is er daardoor simpelweg geen vertrouwen in een veilig product. Een fabriek in China neerzetten neemt dat gebrek aan vertrouwen niet weg.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat kan dus prima in China, de reden dat ze graag Nederlandse kunstvoeding willen, is omdat de Chinese kunstvoeding met allerlei rotzooi geproduceerd was.
Als je daar een fabriek van Friesland-Campina, Nestlé of Nutricia (Danone) zou neerzetten, en je produceert daar volgens Nederlandse receptuur (en regelgeving), dan kan dat prima.
Ja joh? Een pond melkpoeder kost meer dan een pond MDMA?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:40 schreef OxygeneFRL het volgende:
Kindervoeding is per gewicht duurder in China dan drugs.
Wat verklaart dat ze in Nederland 1 stuk per persoon moesten invoeren en dat ze de laatste weken hele wachtrijen hadden, enkel voor die melkpoeder.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:24 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Ze maken daar echt goede winst op.
1 kost bijv 10 euro en ze verkopen het voor 30 euro.
Waarom niet gewoon aan de borst? Serieus! Het is in principe beter voor de baby (als je geen rare dingen doet met je lichaam, laten we even veronderstellen dat zo'n vrouw gezond probeert te leven), het versterkt de band tussen de moeder en het kind en als je niet op de juiste momenten kan voeden dan kan je altijd nog melk aftappen en het een ander laten geven. Dat is tegenwoordig toch heel erg normaal? Goed, soms is het medisch gezien lastig maar voor de meeste moeders is dat toch prima te doen?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
De sassafrasboom komt wel uit China waar de isasofrol of zo uit gehaald word om mdma te maken.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 17:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja joh? Een pond melkpoeder kost meer dan een pond MDMA?
Kijk, dit zijn nu nuttige bijdrages.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 17:21 schreef badtripbob het volgende:
[..]
De sassafrasboom komt wel uit China waar de isasofrol of zo uit gehaald word om mdma te maken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Teringquote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:24 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Ze maken daar echt goede winst op.
1 kost bijv 10 euro en ze verkopen het voor 30 euro.
Dat was mijn eerste post in dit topic al, maar gezien kunstvoeding in China een luxe product is, is het begerenswaardig.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 17:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon aan de borst? Serieus! Het is in principe beter voor de baby (als je geen rare dingen doet met je lichaam, laten we even veronderstellen dat zo'n vrouw gezond probeert te leven), het versterkt de band tussen de moeder en het kind en als je niet op de juiste momenten kan voeden dan kan je altijd nog melk aftappen en het een ander laten geven. Dat is tegenwoordig toch heel erg normaal? Goed, soms is het medisch gezien lastig maar voor de meeste moeders is dat toch prima te doen?
Nogmaals, dat maakt niet uit. Ze kunnen de melk aftappen op het moment dat dat wel kan en het uit een flesje laten drinken.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 19:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat was mijn eerste post in dit topic al, maar gezien kunstvoeding in China een luxe product is, is het begerenswaardig.
Overigens denk ik dat het voor Chinese vrouwen in een hoop gevallen minder makkelijk is om borstvoeding en werk te combineren.
Daar moet je wel mee opletten. Voor hetzelfde geld wordt de Chinese overheid wakker, gaat ze wel de kwaliteit goed controleren en een flinke exportbelasting invoeren of zo. Leuk hoor zo'n grote extra markt ineens maar die ene grote markt kan net zo snel verdwijnen als dat die komt.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 21:26 schreef Sjeeser het volgende:
Er worden hier toch ook de komende jaren extra fabrieken gebouwd zodat er straks naar China geëxporteerd kan worden? Dus hopelijk is dit probleem binnen een paar jaar opgelost en kan China zonder problemen aan de Nederlandse melkfles
Moet je tijdens werktijd wel de mogelijkheid hebben om te kolven, en iets doet mij vermoeden dat dat in China niet zo goed geregeld is als hier.quote:Op woensdag 4 februari 2015 10:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nogmaals, dat maakt niet uit. Ze kunnen de melk aftappen op het moment dat dat wel kan en het uit een flesje laten drinken.
Dat weet ik ook wel, ik ga er van uit dat ze niet zo bekrompen zijn dat dat niet te regelen is. Het is nu niet dat je een speciale kolfkamer hoeft te hebben, zolang je maar even een ruimte alleen hebt.quote:Op woensdag 4 februari 2015 12:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Moet je tijdens werktijd wel de mogelijkheid hebben om te kolven, en iets doet mij vermoeden dat dat in China niet zo goed geregeld is als hier.
Het is niet zo dat je 10 uur lang niet kolft en vervolgens een hele dagvoorraad kunt kolven.
Dat werkt niet zo, dan stort je productie volledig in.
Dus niet roepen dat het niet uitmaakt omdat ze maar moeten kolven als het wel kan, want dan snap je niet hoe het werkt.
Je moet kolven in plaats van een voeding, als je dat niet doet vervalt die voeding.
Als dat in een hoop Nederlandse bedrijven al niet heel soepel gaat, hoe denk je dan dat het in China is?quote:Op woensdag 4 februari 2015 13:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat weet ik ook wel, ik ga er van uit dat ze niet zo bekrompen zijn dat dat niet te regelen is. Het is nu niet dat je een speciale kolfkamer hoeft te hebben, zolang je maar even een ruimte alleen hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |