Flashbangs zijn eigenlijk ook maar inzetbaar voor zwaar getrainde speciale eenheden niet voor wat reguliere politie-agenten.quote:Op maandag 2 februari 2015 23:42 schreef vervoerder23 het volgende:
Ga je eerst eens inlezen TS, je weet niet eens over wat soort granaten je het hebt. Het enige dat het optreden van de politie kan verbeteren, (zie filmpje bij de NOS) zijn flashbangs.
Klopt, maar als TS dat zou bedoelen kan ik mij dat nog inbeelden, de politie met drukgranaten of zelfs met scherfhandgranaten uit te rusten zou getikt zijn.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 01:19 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Flashbangs zijn eigenlijk ook maar inzetbaar voor zwaar getrainde speciale eenheden niet voor wat reguliere politie-agenten.
waarom ook kogels. Geef ze een verdovingquote:Op dinsdag 3 februari 2015 02:06 schreef Koenz0r het volgende:
Ja, de gemiddelde 19 jarige vmbo man/vrouw uitrusten met granaten, zelfs een pistool vind ik al erg.
Tis hier geen Thule van Thea Beckmanquote:Op dinsdag 3 februari 2015 02:10 schreef tailfox het volgende:
[..]
waarom ook kogels. Geef ze een verdoving
IJsland is toch een totaal ander land? Paar honderdduizend mensen in een land dat groter is dan NL. De hoofdstad heeft 100.000 inwoners, geen noemenswaardige probleemwijken, hoog gemiddeld inkomen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 01:38 schreef badtripbob het volgende:
Slecht idee. Politie heeft al eerder bewezen onterecht te hebben geschoten. Je gaat die idioten toch niet toegang geven tot zwaarder geschut....
Politiestaat zit er steeds meer aan te komen dus mss krijgt ts nog gelijk ook...![]()
http://www.pri.org/storie(...)rst-time-its-history
In IJsland is laatst voor het eerst iemand doodgeschoten door de politie. Daar dragen ze normaal niet eens een vuurwapen! En toch is gewelddadige misdaad daar bijna niet voorkomend!
Agenten dragen al semi-automatische wapens. Dat is ook wel het minimale dat je mag verwachten. Granaten, shotguns en allerhande jachtgeweren lijken me een tikkeltje overdreven en een schromelijke overschatting van de capaciteiten van de gemiddelde agent.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 02:18 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Tis hier geen Thule van Thea Beckman.
Als er iemand levensbedreigend is voor de agenten of voor zijn omgeving is potentieel dodelijk geweld soms de enige oplossing.
En dan nog schiet de Nederlandse politie met relatief klein kaliber waardoor een schot niet persé dodelijk hoeft te zijn.
Uiteindelijk blijft het natuurlijk een evenwicht zoeken, semi-automatisch wapens en handgranaten voor dagelijkse agenten lijkt me overdreven richting geweld. Uitrusten met verdovingspistolen (waarvan de werking en vuursnelheid te wensen overlaat voor politietaken) weer het andere uiterste.
Ik denk dat we alles bij elkaar het evenwicht in Nederland wel redelijk goed voor elkaar hebben.
nou kwa efficiëntie wint een verdovende kogel.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 02:18 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Tis hier geen Thule van Thea Beckman.
Als er iemand levensbedreigend is voor de agenten of voor zijn omgeving is potentieel dodelijk geweld soms de enige oplossing.
En dan nog schiet de Nederlandse politie met relatief klein kaliber waardoor een schot niet persé dodelijk hoeft te zijn.
Uiteindelijk blijft het natuurlijk een evenwicht zoeken, semi-automatisch wapens en handgranaten voor dagelijkse agenten lijkt me overdreven richting geweld. Uitrusten met verdovingspistolen (waarvan de werking en vuursnelheid te wensen overlaat voor politietaken) weer het andere uiterste.
Ik denk dat we alles bij elkaar het evenwicht in Nederland wel redelijk goed voor elkaar hebben.
quote:Op dinsdag 3 februari 2015 11:39 schreef TorroFernandes het volgende:
[..]
Wat mij betreft mogen ze bij het invoeren van nieuwe wapens hetzelfde doen als bij pepperspray trouwens. Een granaat bij je dragen? Prima, maar dan wel eerst ervaren hoe het voelt om tegen een granaat op te lopen.
Je weet nooit wanneer de zombie apocalypse begint.quote:Op maandag 2 februari 2015 22:40 schreef TorroFernandes het volgende:
[..]
Shotguns ja? Wat is precies de meerwaarde daarvan?
Efficiëntie? Tegen gewapende criminelen? Tegen ongewapende verdachten hebben we al genoeg andere middelen ter beschikking.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 11:41 schreef tailfox het volgende:
[..]
nou kwa efficiëntie wint een verdovende kogel.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |