quote:Op maandag 2 februari 2015 20:39 schreef BasEnAad het volgende:
Ja goed idee. Waarom niet gelijk een atoombom?
Sarcastisch.quote:Op maandag 2 februari 2015 20:41 schreef mig72 het volgende:
[..]
Meen je dit nou of ben je sarcastisch?
Zo kan je NS personeel ook met wapens uitrusten. Als dan, zoals vandaag, de reizigers klagen op Utrecht CS, gewoon schieten.quote:Op maandag 2 februari 2015 20:43 schreef Gewas het volgende:
[..]
Sarcastisch.
Stel dat iemand op een druk station met een mes staat te zwaaien, dan lijkt het me geen goed idee om met granaten te gooien.
Dat is toch geen vuurgevecht? Hst gebruik zou zijn beperkt tot schietincidenten.quote:Op maandag 2 februari 2015 20:43 schreef Gewas het volgende:
[..]
Sarcastisch.
Stel dat iemand op een druk station met een mes staat te zwaaien, dan lijkt het me geen goed idee om met granaten te gooien.
quote:Op maandag 2 februari 2015 20:38 schreef mig72 het volgende:
Ik vroeg me af of het verstandig is om de politie uit te rusten met handgranaten en granatenwerpers voor tijdens schietgevechten met verdachten.
Zo is de trefkans veel hoger aangezien je geen kleine kogel zeer nauwkeurig in een vaak bewegende en ook zeer kleine oppervlakte speciefiek hoeft te loodsen. Granaten blazen zo'n beetje alles meters breed in de ruimte op.
En daarom doen ze dat dus niet.quote:Granaten blazen zo'n beetje alles meters breed in de ruimte op.
Aha, meneer hangt de theorie van de escalatieladder aan. Een mes verslaat de vuist, een vuurwapen verslaat het mes, een granaat verslaat het vuurwapen. En Chuck Norris verslaat de granaat?quote:Op maandag 2 februari 2015 20:50 schreef mig72 het volgende:
[..]
Dat is toch geen vuurgevecht? Hst gebruik zou zijn beperkt tot schietincidenten.
Shotguns ja? Wat is precies de meerwaarde daarvan?quote:Op maandag 2 februari 2015 22:36 schreef Kandijfijn het volgende:
Het doel van agenten is het niet elimineren van verdachten maar arresteren, met het pistool als laatste redmiddel.
Ik wil best met je meegaan dat agenten in specifieke gevallen zwaardere wapens mogen hebben. Zoals een shotgun in de auto of wapens met een zwaarder kaliber. Maar granaten? Zijn geen militairen in staat van oorlog.
Als ze naar een plek moeten waarin ze weten dat zwaargewapende verdachten zichzelf in een gebouw verschansen. Alhoewel een AT daar beter geschikt voor zou zijn.quote:Op maandag 2 februari 2015 22:40 schreef TorroFernandes het volgende:
[..]
Shotguns ja? Wat is precies de meerwaarde daarvan?
maar wat nu van die verdoving granaten.quote:Op maandag 2 februari 2015 22:36 schreef Kandijfijn het volgende:
Het doel van agenten is het niet elimineren van verdachten maar arresteren met het pistool als laatste redmiddel.
Ik wil best met je meegaan dat agenten in specifieke gevallen zwaardere wapens mogen hebben. Zoals een shotgun in de auto of wapens met een zwaarder kaliber. Maar granaten? Zijn geen militairen in staat van oorlog.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |