abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149301813
Vrouw Magazine van de Telegraaf plaatste eerder deze week een artikel waarin plus-size model Tess Munster vol lof werd geprezen. Deze dame heeft een ongezond lichaamsgewicht, gaat door het leven met een maatje 50. Lezers trokken meteen aan de bel omdat ze van mening zijn dat het magazine onbewust een gevaarlijke leefstijl idealiseren en daarmee een zorgwekkende trend.

Dit is het artikel: Plus-size model bewijst: schoonheidsideaal is onzin

quote:
Zorgwekkende trend

"Te weinig eten is ongezond. Teveel trouwens ook. Wat is er mis met sporten en een gebalanceerd dieet? Er is een gevaarlijke trend aan de gang om dik zijn normaal te laten lijken. Overgewicht zorgt voor een enorme waslijst aan gezondheidsproblemen. Zorgwekkend."

- Matthijs Klaassen

Wij legden deze reactie aan onze voedingsdeskundige Carina Noordervliet voor en vroegen naar haar mening.
'
Weg met dat hele slanke

Carina: "Ik ben het er niet helemaal mee eens dat er een trend gaande is waarbij 'dik zijn' wordt gepromoot. Wat me wel opvalt, is dat de trend van dat 'hele slanke' wel langzaam aan het verdwijnen is. Uiteraard kan heel zwaar zijn ongezond zijn. Maar dat kan te dun zijn ook. Het zegt nog niet dat we alle mensen met overgewicht over één kam mogen scheren. Als je dik bent, ben je niet per se ongezond, want er zijn genoeg zware mensen die nergens last van hebben. Uiteraard is het wel bewezen dat de kans op suikerziekte en hart- en vaatziekten groter is met overgewicht."
Snacken mag. Oók met maat 50!

Als het aan Carina ligt, is heel streng diëten - óók met een maat 50 - niet goed en is er niets mis mee als mensen met overgewicht eens in de tijd lekker snacken. "Als diegene verder helemaal gezond is, is in principe niks qua voedsel verboden. Het is voor iedereen gewoon belangrijk om een gebalanceerd eetpatroon te hebben. Met de nodige groenten en fruit en voldoende te bewegen. Wat je kledingmaat ook is, iedereen mag wel eens een patatje eten of lekker snacken als 'ie daar zin in heeft. Nooit wat lekkers eten, is gewoon onzin. Dat is voor niemand op die manier vol te houden", aldus Noordervliet.

Zo zijn er volgens onze voedingsdeskundige ook zat lekkere snacks die ook nog eens gezond zijn! Voorbeelden? Een handjevol noten, een bak yoghurt met fruit, een gekookt ei of crackertjes met mager beleg.

Meer gezonde tussendoortjes

Tenslotte is Carina van mening dat er helemaal niets mis is met houden van je eigen lichaam. Hoezo dun, dunner, dunst? Zolang je gezond bent en je tevreden bent met je lichaam mag je daar best trots op zijn. Oók met maat 50!
bron

Wat vinden jullie? Wordt het dik zijn steeds meer gepromoot en idealiseren we overgewicht?

Het is mij eigenlijk nooit zo opgevallen. Het ligt meer in dit geval aan Vrouw magazine die er een verhaal van heeft gemaakt dan het plus-size model in kwestie die wellicht zelf ook wel weet dat ze last heeft van overgewicht, maar zich erbij heeft neergelegd en zich gelukkig voelt.
pi_149301918
De realiteit is helaas dat dit soort vrouwen een realistischer beeld van de dagelijkse werkelijkheid om ons heen geven dan al die überslanke dennen in de blaadjes met hun maatje 36.

Zeker in Amerika.

Daarbij geilen er best veel mannen op dikke/stevige vrouwen, en zijn er ook meer dikke dan dunne vrouwen dus als er een markt voor is moet het gewoon kunnen :Y
blablablabla
pi_149301946
Een paar foto's van een dikke dame in de Telegraaf betekent niet meteen dan overgewicht wordt opgehemeld. Een beetje tegen(ge)wicht ten opzichte van die broodmagere anorexia-modellen kan volgens mij ook geen kwaad.
pi_149301969
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 17:25 schreef Elfletterig het volgende:
Een paar foto's van een dikke dame in de Telegraaf betekent niet meteen dan overgewicht wordt opgehemeld. Een beetje tegen(ge)wicht ten opzichte van die broodmagere anorexia-modellen kan volgens mij ook geen kwaad.
Dit ja. 1 artikel en overgewicht wordt meteen gepromoot :')
pi_149301991
Dikke mensen ridiculiseren komt vaker voor, waardoor je dit soort tegenreacties krijgt. Ik denk niet dat we dikke mensen idealiseren; ik denk dat dit een logisch tegenwicht is voor al het andere geluid. Of het daarmee ook wenselijk is, is een tweede.
pi_149301998
Welja, de kledingbranche richt zich op de vraag van de consument. En dus zullen ook grote maten zich tussen de normaal geachte kledingmaten scharen. Zodoende is er een beeld ontstaan welke neigt naar normaal vinden van overgewicht.
Google is your friend, abuse your friends
pi_149302001
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 17:26 schreef KwadeAfdronk het volgende:

[..]

Dit ja. 1 artikel en overgewicht wordt meteen gepromoot :')
Die dikzak is Amerikaans fotomodel he, Telegraaf publiceert alleen daarover.
blablablabla
pi_149302014
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 17:27 schreef Elan het volgende:

[..]

Die dikzak is Amerikaans fotomodel he, Telegraaf publiceert alleen daarover.
Dat snap ik :P
  maandag 2 februari 2015 @ 17:28:51 #9
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_149302030
quote:
7s.gif Op maandag 2 februari 2015 17:27 schreef -Strawberry- het volgende:
Dikke mensen ridiculiseren komt vaker voor, waardoor je dit soort tegenreacties krijgt. Ik denk niet dat we dikke mensen idealiseren; ik denk dat dit een logisch tegenwicht is voor al het andere geluid. Of het daarmee ook wenselijk is, is een tweede.
Dikke mensen ridiculiseren komt best voor, al is dat steeds minder sociaal geaccepteerd dan het belachelijk maken van dunne mensen.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_149302037
Maar we idealiseren ook ondergewicht (zie de meeste modellen)?

Ik heb het gevoel dat er met 2 maten word gemeten in dit soort zaken. We weten allemaal dat er veel in de media is dat ongezond is en we mompelen allemaal dat dat niet moet kunnen maar dat kleren er nou eenmaal beter uit zien op een menselijke hanger etc
Word er eens een fattie geroemd dan is het 'gatver wat een ongezonde manier van leven etc'. De reacties zijn veel extremer op de incidentele vrouw met overgewicht in de media

De beste optie lijkt mij gewoon gezonde mensen te gebruiken als modellen. Maar ik zal wel gek zijn
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_149302058
Ik merkte wel in een ander topic dat dunne vrouwen opeens bestempeld worden als kerels, anorexia en lelijk. Dat vind ik best jammer.
pi_149302062
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 17:28 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Dikke mensen ridiculiseren komt best voor, al is dat steeds minder sociaal geaccepteerd dan het belachelijk maken van dunne mensen.
dat ben ik niet met je eens? Dikke mensen worden volgens mij vaker gepest/negatief benaderd/ dat er conclusies over de persoon worden getrokken die niet kloppen/iets waar je van mag walgen dan dunne mensen?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_149302069
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 17:29 schreef rhubarbje het volgende:
Maar we idealiseren ook ondergewicht (zie de meeste modellen)?

Ik heb het gevoel dat er met 2 maten word gemeten in dit soort zaken. We weten allemaal dat er veel in de media is dat ongezond is en we mompelen allemaal dat dat niet moet kunnen maar dat kleren er nou eenmaal beter uit zien op een menselijke hanger etc
Word er eens een fattie geroemd dan is het 'gatver wat een ongezonde manier van leven etc'. De reacties zijn veel extremer op de incidentele vrouw met overgewicht in de media

De beste optie lijkt mij gewoon gezonde mensen te gebruiken als modellen. Maar ik zal wel gek zijn
Er was een poos geleden toch een bekend lingeriemerk met reclame voor "normale" vrouwen, dat zou inderdaad best wat meer mogen :Y .
blablablabla
  maandag 2 februari 2015 @ 17:34:22 #14
358523 IkStampOpTacos
pi_149302163
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 17:30 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

dat ben ik niet met je eens? Dikke mensen worden volgens mij vaker gepest/negatief benaderd/ dat er conclusies over de persoon worden getrokken die niet kloppen/iets waar je van mag walgen dan dunne mensen?
Mwoa, het bashen van magere mensen kan je succes brengen, kijk naar die Anaconda, Meghan Trainor of één of ander ander Iggy Azalea nummer. Zou je die liedjes uitbrengen waarbij je gaat zeiken over chubby vrouwen met een dikke kont, krijg je ineens een shitload aan kritiek over je heen. Zoveel mensen die vooral nog eens moeten benaderen hoe 'echte vrouwen' er uit zien enz enz.

Een vrouw als een plank en een iel mannetje worden net zo goed belachelijk gemaakt als dikke mensen.
-
pi_149302191
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 17:20 schreef Mylene het volgende:
Vrouw Magazine van de Telegraaf plaatste eerder deze week een artikel waarin plus-size model Tess Munster vol lof werd geprezen. Deze dame heeft een ongezond lichaamsgewicht, gaat door het leven met een maatje 50. Lezers trokken meteen aan de bel omdat ze van mening zijn dat het magazine onbewust een gevaarlijke leefstijl idealiseren en daarmee een zorgwekkende trend.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[..]

bron

Wat vinden jullie? Wordt het dik zijn steeds meer gepromoot en idealiseren we overgewicht?

Het is mij eigenlijk nooit zo opgevallen. Het ligt meer in dit geval aan Vrouw magazine die er een verhaal van heeft gemaakt dan het plus-size model in kwestie die wellicht zelf ook wel weet dat ze last heeft van overgewicht, maar zich erbij heeft neergelegd en zich gelukkig voelt.
Waarom staat dit niet in KLB? Sowieso een terechte klacht.
Je suis Charlie Sheen
pi_149302310
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 17:28 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Dat is waar. Net zo kwalijk, natuurlijk. Een vriendin van me wordt ook regelmatig uitgemaakt voor anorexiapatient.
  maandag 2 februari 2015 @ 17:50:23 #17
358523 IkStampOpTacos
pi_149302525
quote:
7s.gif Op maandag 2 februari 2015 17:41 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat is waar. Net zo kwalijk, natuurlijk. Een vriendin van me wordt ook regelmatig uitgemaakt voor anorexiapatient.
Moet ze maar wat meer eten toch enz enz.
-
pi_149302594
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 17:34 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Mwoa, het bashen van magere mensen kan je succes brengen, kijk naar die Anaconda, Meghan Trainor of één of ander ander Iggy Azalea nummer. Zou je die liedjes uitbrengen waarbij je gaat zeiken over chubby vrouwen met een dikke kont, krijg je ineens een shitload aan kritiek over je heen. Zoveel mensen die vooral nog eens moeten benaderen hoe 'echte vrouwen' er uit zien enz enz.

Een vrouw als een plank en een iel mannetje worden net zo goed belachelijk gemaakt als dikke mensen.
Ik ken alleen de tekst van het meghan Trainor liedje goed maar daar worden dunne mensen niet afgezeken, er word allen positief gesproken over haar lichaam

Dus omdat er 2 liedjes zijn die dat eventueel wel doen is de weegschaal opeens doorgeslagen en delven dunne mensen het onderspit?

En echt dikke vrouwen vallen ook niet onder wat bedoeld word met 'echte vrouwen' hoor, die worden nog net zo hard afgezeken
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_149302659
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 17:50 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Moet ze maar wat meer eten toch enz enz.
Wat wel klopt, maar in de praktijk is dat moeilijk. Net als (blijvend) afvallen voor veel mensen moeilijk is.
pi_149302707
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 17:53 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Ik ken alleen de tekst van het meghan Trainor liedje goed maar daar worden dunne mensen niet afgezeken, er word allen positief gesproken over haar lichaam

Dat geval is juist een goed voorbeeld van als er alleen maar iets gezegd wordt wat lijkt op skinny-shaming dan wordt je al afgebrand.
Net als in het geval van de OP als iemand die aan de hegemonie van het heersende mode-ideaal toornt, er wordt gesmeten met 'promoten van ongezonde levensstijl'
pi_149302763
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 17:59 schreef Casiotone het volgende:

[..]

Dat geval is juist een goed voorbeeld van als er alleen maar iets gezegd wordt wat lijkt op skinny-shaming dan wordt je al afgebrand.
Net als in het geval van de OP als iemand die aan de hegemonie van het heersende mode-ideaal toornt, er wordt gesmeten met 'promoten van ongezonde levensstijl'
Ja precies!

Het is beide slecht hoor (skinny en fatshaming) maar ik snap uberhaubt niet waarom het zo'n gevecht over en weer moet zijn
Volgens mij is dat de grootste oorzaak van ongezonde levensstijlen (beide kanten op) bij jongeren
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  maandag 2 februari 2015 @ 18:03:22 #22
358523 IkStampOpTacos
pi_149302783
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 17:53 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Dus omdat er 2 liedjes zijn die dat eventueel wel doen is de weegschaal opeens doorgeslagen en delven dunne mensen het onderspit?

En echt dikke vrouwen vallen ook niet onder wat bedoeld word met 'echte vrouwen' hoor, die worden nog net zo hard afgezeken
Nee, zoals ik eerder zei, is het meer sociaal geaccepteerd om dunne mensen af te zeiken.

Alsof Meghan dat niet doet:

"I won't be no stick figure silicone Barbie doll"
"bringing booty back, Go ahead and tell them skinny bitches that" Ja ja en dan "Just playing" uhu... :')

Nicki Minaj is al helemaal een stuk erger.

Ik zeg niet dat het één meer of minder gebeurd, of wat erger is. Ik zei: "al is dat steeds minder sociaal geaccepteerd dan het belachelijk maken van dunne mensen."

Dit soort liedjes en het gebrek aan ophef zijn daar alleen maar wat actuele voorbeelden van. Andersom, een meisje die zingt over de vette bitches en hoe zij beter kunnen optyfen of 50 kilo moeten verliezen, zou toch wat meer negatieve publiciteit krijgen. Dat is gewoon hypocriet.
-
pi_149302805
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:02 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Ja precies!

Het is beide slecht hoor (skinny en fatshaming) maar ik snap uberhaubt niet waarom het zo'n gevecht over en weer moet zijn
Volgens mij is dat de grootste oorzaak van ongezonde levensstijlen (beide kanten op) bij jongeren
denk wel dat shaming meer schade doet dan de evt 'ongezond' gewicht
  maandag 2 februari 2015 @ 18:04:34 #24
78918 SeLang
Black swans matter
pi_149302812
Ongezond = onaantrekkelijk, imo

Dat geldt dus zowel voor anorexia meisjes als voor die obese vetkwab in de OP.
Overigens zijn de meeste modellen minder ongezond mager dan die vrouw in de OP ongezond dik is.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_149302869
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:03 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Nee, zoals ik eerder zei, is het meer sociaal geaccepteerd om dunne mensen af te zeiken.

"bringing booty back, Go ahead and tell them skinny bitches that" Ja ja en dan "Just playing" uhu... :')

Ik zeg niet dat het één meer of minder gebeurd, of wat erger is. Ik zei: "al is dat steeds minder sociaal geaccepteerd dan het belachelijk maken van dunne mensen."

Dit soort liedjes en het gebrek aan ophef zijn daar alleen maar wat actuele voorbeelden van. Andersom, een meisje die zingt over de vette bitches en hoe zij beter kunnen optyfen of 50 kilo moeten verliezen, zou toch wat meer negatieve publiciteit krijgen. Dat is gewoon hypocriet.
Meer of minder sociaal geaccepteerd zegt toch ook iets over de frequentie? (maar ik ben het er ook niet mee eens dat het minder sociaal geaccepteerd is dan het belachelijk maken van dunne mensen hoor)

En die zinnen zijn geen skinny shaming? Ze zijn negatief over stick figures (wat je niet perse hoeft te zijn als je dun bent) (niet dat het een aardige opmerking is hoor daar niet van, maar het is gewoon geen skinny shaming), silocenen, barbiedolls en skinny bitches (key woord: bitches)

Natuurlijk worden hier onaardige dingen gezegd die iemand die een voorbeeld wil zijn voor pubermeisjes misschien niet moet zeggen maar het is geen skinny shaming
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_149302872
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:04 schreef Casiotone het volgende:

[..]

denk wel dat shaming meer schade doet dan de evt 'ongezond' gewicht
Inderdaad!
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  maandag 2 februari 2015 @ 18:12:10 #27
358523 IkStampOpTacos
pi_149302990
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:07 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Meer of minder sociaal geaccepteerd zegt toch ook iets over de frequentie? (maar ik ben het er ook niet mee eens dat het minder sociaal geaccepteerd is dan het belachelijk maken van dunne mensen hoor)

En die zinnen zijn geen skinny shaming? Ze zijn negatief over stick figures (wat je niet perse hoeft te zijn als je dun bent) (niet dat het een aardige opmerking is hoor daar niet van, maar het is gewoon geen skinny shaming), silocenen, barbiedolls en skinny bitches (key woord: bitches)

Natuurlijk worden hier onaardige dingen gezegd die iemand die een voorbeeld wil zijn voor pubermeisjes misschien niet moet zeggen maar het is geen skinny shaming
Dan vind ik het dus zo raar dat bijvoorbeeld Minaj hier zomaar mee wegkomt zonder dat je daar dikke facebookacties van ziet:
quote:
Yeah, he love this fat ass, hahaha!
Yeah! This one is for my bitches with a fat ass in the fucking club
I said, where my fat ass big bitches in the club?
Fuck the skinny bitches! Fuck the skinny bitches in the club!
I wanna see all the big fat ass bitches in the muthafuckin' club
Fuck you if you skinny bitches, what?! Kyuh
Haha, haha
- Anaconda

Ook dat de media het praktisch consequent 'Ass centric' blijven noemen in plaats gewoon een dikke fuck you naar vrouwen zonder.. 'rondingen'.

Wat die trainor verder doet hoef je daar verder niet onder te scharen, maar dat hele onderscheid maken, ook middels die metaforen (bass, treble). Alsof er 2 kampen zijn. :')
-
pi_149303043
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:12 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Dan vind ik het dus zo raar dat bijvoorbeeld Minaj hier zomaar mee wegkomt zonder dat je daar dikke facebookacties van ziet:

[..]

Wat die trainor verder doet hoef je daar verder niet onder te scharen, maar dat hele onderscheid maken, ook middels die metaforen (bass, treble). Alsof er 2 kampen zijn. :')
Maar er zijn ook 2 kampen op dit moment (vooral in de media) (en ik vind het beide slecht) maar in het dagelijks leven worden dikke mensen nog steeds meer gepest/lastig gevallen/beoordeeld dan dunne mensen (in mijn ervaring)

Die tekst die je post is natuurlijk vreselijk, maar ik vind alles aan Nikki Minaj vrij vreselijk en volgens mij krijgt zij ook genoeg gezeik naar haar hoofd. Ik zie niet hoe je 1 tekst kunt nemen en kunt stellen dat het voortaan meer sociaal geaccepteerd is om dunne mensen af te zeiken omdat 1 artiest dat doet?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_149303059
quote:

[..]

Het eerste zegt ze alleen dat zijzelf geen stick figured barbie doll zal zijn, en als iemand daarnaard opzoek is dat ze dan ergens anders kunnen gaan zoeken.

2 regel, skinny bitches zou in principe wel als skinny-shaming gebruikt kunnen worden, en zeggen "im just playing" maakt zo'n opmerking niet per se goed, maar het wordt notabene opgevolgd door de regel "every inch of you is perfect from the bottom to the top". Dat is toch niet echt shaming
pi_149303071
En ja rondingen komen meer in, maar dat is jaren lang niet het geval geweest en genoeg vrouwen die niet aan het vorige ideaal beeld voldeden zijn op basis daarvan afgezeken/hard aan gepakt
Ik snap het gejammer niet nu het ideaal beeld veranderd (zolang het binnen de perken van gezond gewicht blijft)
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  maandag 2 februari 2015 @ 18:16:51 #31
358523 IkStampOpTacos
pi_149303099
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:15 schreef rhubarbje het volgende:
En ja rondingen komen meer in, maar dat is jaren lang niet het geval geweest en genoeg vrouwen die niet aan het vorige ideaal beeld voldeden zijn op basis daarvan afgezeken/hard aan gepakt
Ik snap het gejammer niet nu het ideaal beeld veranderd (zolang het binnen de perken van gezond gewicht blijft)
Nee, niet? Het gaat om de manier waarom het verandert. "Oh, het ideaalbeeld verandert nu, onze beurt om eens lekker te gaan kankeren."
-
pi_149303111
quote:
14s.gif Op maandag 2 februari 2015 17:30 schreef Elan het volgende:

[..]

Er was een poos geleden toch een bekend lingeriemerk met reclame voor "normale" vrouwen, dat zou inderdaad best wat meer mogen :Y .
Er staan mij ook iets van bij. Ik kan het alleen niet vinden. Ik kwam wel Robyn Lawley tegen.

quote:
De geweldige inbetweenie Robyn Lawley voor de Chantelle lingerie campagne ‘noire collection’. Mooie foto’s, cleane styling en mooie poses. Goed dat dit merk heeft gekozen voor een gemiddelde maat model, Robyn heeft maat 42. Waarschijnlijk is dit de eerste keer dat ze werken met een ‘normale maat’ model. Dit moeten we meer gaan zien… ‘normale merken’ die hun kleren met modellen in verschillende maten laten zien! Zodat iedereen zichzelf herkent.
bron

pi_149303122
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:16 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Nee, niet? Het gaat om de manier waarom het verandert. "Oh, het ideaalbeeld verandert nu, onze beurt om eens lekker te gaan kankeren."
Los van het feit dat ik 'kankeren' sowieso niet goed keur is het nogal hypocriet om te doe alsof dat eerst niet gebeurde en het nu dus erger is als de schoen aan de andere voet zit
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  maandag 2 februari 2015 @ 18:17:54 #34
341323 MsMessy
Fok jou, dikke doei
pi_149303123
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 17:24 schreef Elan het volgende:
De realiteit is helaas dat dit soort vrouwen een realistischer beeld van de dagelijkse werkelijkheid om ons heen geven dan al die überslanke dennen in de blaadjes met hun maatje 36.

Zeker in Amerika.

Daarbij geilen er best veel mannen op dikke/stevige vrouwen, en zijn er ook meer dikke dan dunne vrouwen dus als er een markt voor is moet het gewoon kunnen :Y

Waren ze nog maar een maat 36, die modellen van tegenwoordig hebben meestal nog maar een maat 32 of hooguit 34.
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:04 schreef SeLang het volgende:
Ongezond = onaantrekkelijk, imo

Dat geldt dus zowel voor anorexia meisjes als voor die obese vetkwab in de OP.
Overigens zijn de meeste modellen minder ongezond mager dan die vrouw in de OP ongezond dik is.
De meeste modellen halen anders geen normale BMI meer. 1.75 met 54kg is gangbaar en maten 80-60-90, BMI is veelal onder de 18. De mode-industrie is ook te ver doorgeslagen naar onderen.

Maar over de mens in de OP is ook geen goed woord te zeggen. Want moeten we dan maar alles wat geen taille meer heeft, ook maar mooi vinden? Ik vind het in ieder geval een doorgeslagen mode-feminist die wat minder hard moet schreeuwen met een volle mond. :X

Een gezond modebeeld, is dat nou echt zoveel gevraagd? Blijkbaar wel ;(
  maandag 2 februari 2015 @ 18:19:00 #35
358523 IkStampOpTacos
pi_149303156
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:14 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Maar er zijn ook 2 kampen op dit moment (vooral in de media) (en ik vind het beide slecht) maar in het dagelijks leven worden dikke mensen nog steeds meer gepest/lastig gevallen/beoordeeld dan dunne mensen (in mijn ervaring)

Die tekst die je post is natuurlijk vreselijk, maar ik vind alles aan Nikki Minaj vrij vreselijk en volgens mij krijgt zij ook genoeg gezeik naar haar hoofd. Ik zie niet hoe je 1 tekst kunt nemen en kunt stellen dat het voortaan meer sociaal geaccepteerd is om dunne mensen af te zeiken omdat 1 artiest dat doet?
Ik nam het alleen als recent voorbeeld dat er veel minde ophef is als iemand negatief zingt over magere mensen. Het sloot er verder gewoon goed bij aan. Het feit dat zo'n nummer zonder noemenswaardige ophef genomineerd wordt voor MTV-awards, Grammy's enz. zegt ook genoeg.
-
pi_149303178
quote:
15s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:17 schreef MsMessy het volgende:

Ik vind het in ieder geval een doorgeslagen mode-feminist die wat minder hard moet schreeuwen met een volle mond. :X

:D ^O^ :') O+ _O_ _O-
  maandag 2 februari 2015 @ 18:19:49 #37
358523 IkStampOpTacos
pi_149303180
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:17 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Los van het feit dat ik 'kankeren' sowieso niet goed keur is het nogal hypocriet om te doe alsof dat eerst niet gebeurde en het nu dus erger is als de schoen aan de andere voet zit
Waar doe ik dat dan? Ik heb het niet over wat erger is.
-
pi_149303194
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:19 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ik nam het alleen als recent voorbeeld dat er veel minde ophef is als iemand negatief zingt over magere mensen. Het sloot er verder gewoon goed bij aan. Het feit dat zo'n nummer zonder noemenswaardige ophef genomineerd wordt voor MTV-awards, Grammy's enz. zegt ook genoeg.
Wat zegt dat? Niet dat er meer van het een dan van het ander is of dat het ene meer geaccepteerd is als het andere?
Alleen dat dit nummer om de een of ander reden in de smaak valt
Pas als je een vergelijkbaar nummer van een vergelijkbare artiest hebt die de andere kant belicht kun je een vergelijking trekken
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_149303211
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:19 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Waar doe ik dat dan? Ik heb het niet over wat erger is.
Oke, meer of minder geaccepteerd dan.
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  maandag 2 februari 2015 @ 18:21:14 #40
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_149303216
Voorspelbare reacties tot nu toe.

Er is wel degelijk een trend aan de gang, zowel op Internet als daarbuiten, het zogenaamde fat-acceptance. Amerika loopt wat dat betreft nog iets op ons voor, maar wij zullen het ook steeds vaker horen.

Dat het gemiddelde gewicht en de gemiddelde omvang van de Nederlander de laatste jaren steeds stijgt, is voor mij zorgwekkend. Het lijkt me niet verstandig om viesdikke mensen zoals de mevrouw in de OP op een manier te benaderen die haar uiterlijk postief benadert. We graven ons eigen vroegtijdige graf met lepels.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_149303228
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:17 schreef Mylene het volgende:

[..]

Er staan mij ook iets van bij. Ik kan het alleen niet vinden. Ik kwam wel Robyn Lawley tegen.

[..]

bron

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Nee, van Dove.

Maar goed dit zijn normale vrouwen qua gewicht veelal zelfs waarschijnlijk met gezond BMI die in de OP is duidelijk (morbide) obees :X .
blablablabla
  maandag 2 februari 2015 @ 18:22:31 #42
358523 IkStampOpTacos
pi_149303251
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:20 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Wat zegt dat? Niet dat er meer van het een dan van het ander is of dat het ene meer geaccepteerd is als het andere?
Alleen dat dit nummer om de een of ander reden in de smaak valt
Pas als je een vergelijkbaar nummer van een vergelijkbare artiest hebt die de andere kant belicht kun je een vergelijking trekken
Die worden niet eens gemaakt. Zegt genoeg dus.
-
pi_149303266
quote:
15s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:17 schreef MsMessy het volgende:

Maar over de mens in de OP is ook geen goed woord te zeggen. Want moeten we dan maar alles wat geen taille meer heeft, ook maar mooi vinden? Ik vind het in ieder geval een doorgeslagen mode-feminist die wat minder hard moet schreeuwen met een volle mond. :X
En zie hier, iemand die niet onder het mode-ideaal valt maar ondanks dat toch de publiciteit zoekt die is aan het 'schreeuwen'
pi_149303277
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:21 schreef Kaneelstokje het volgende:

Er is wel degelijk een trend aan de gang, zowel op Internet als daarbuiten, het zogenaamde fat-acceptance. Amerika loopt wat dat betreft nog iets op ons voor, maar wij zullen het ook steeds vaker horen.

Dat het gemiddelde gewicht en de gemiddelde omvang van de Nederlander de laatste jaren steeds stijgt, is voor mij zorgwekkend. Het lijkt me niet verstandig om viesdikke mensen zoals de mevrouw in de OP op een manier te benaderen die haar uiterlijk postief benadert. We graven ons eigen vroegtijdige graf met lepels.
Maar door shaming creer je sneller een klimaat waarin mensen niet gezond met zichzelf, hun lijf en voedsel om kunnen gaan. Waarom het niet op een positieve manier benaderen? En waarom mensen niet zelf de keus laten maken wat ze acceptabel vinden en waar ze trots op zijn?
Dat jij het dan verwerpelijk vind is natuurlijk prima maar het is een volwassen vrouw die vast wel weet wat voor risico's ze loopt. Kijk dan gewoon niet naar de plaatjes ipv er conclusies aan te verbinden/te vinden dat je er iets over moet zeggen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_149303301
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:22 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Die worden niet eens gemaakt. Zegt genoeg dus.
Nee? Daar kun je echt geen conclusies aan verbinden? Alleen gevoelsmatige
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  maandag 2 februari 2015 @ 18:24:15 #46
358523 IkStampOpTacos
pi_149303306
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:21 schreef Elan het volgende:

[..]

Nee, van Dove.

[ afbeelding ]

Maar goed dit zijn normale vrouwen qua gewicht veelal zelfs waarschijnlijk met gezond BMI die in de OP is duidelijk (morbide) obees :X .
Jammer dat ze bij dove dan niet alle 3 lichaamstypen pakken, endo, meso en ecto.
-
  maandag 2 februari 2015 @ 18:25:56 #47
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_149303347
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:23 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Maar door shaming creer je sneller een klimaat waarin mensen niet gezond met zichzelf, hun lijf en voedsel om kunnen gaan. Waarom het niet op een positieve manier benaderen? En waarom mensen niet zelf de keus laten maken wat ze acceptabel vinden en waar ze trots op zijn?
Dat jij het dan verwerpelijk vind is natuurlijk prima maar het is een volwassen vrouw die vast wel weet wat voor risico's ze loopt. Kijk dan gewoon niet naar de plaatjes ipv er conclusies aan te verbinden/te vinden dat je er iets over moet zeggen
Als je je eigen lichaam op een dusdanige manier expres verwaarloost, en weet dat dit slecht is, weet je ook dat je daar commentaar op kunt verwachten.
Als die mevrouw liever viesdik is dan gezond te eten en te bewegen, moet ze dat zelf weten. Dat ze trots is op haar dikheid vind ik zielig. Meelijwekkend. Een teken van luiheid en gebrek aan discipline op een podium zetten.
  maandag 2 februari 2015 @ 18:28:12 #48
358523 IkStampOpTacos
pi_149303417
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:25 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Als je je eigen lichaam op een dusdanige manier expres verwaarloost, en weet dat dit slecht is, weet je ook dat je daar commentaar op kunt verwachten.
Als die mevrouw liever viesdik is dan gezond te eten en te bewegen, moet ze dat zelf weten. Dat ze trots is op haar dikheid vind ik zielig. Meelijwekkend. Een teken van luiheid en gebrek aan discipline op een podium zetten.
Vanwaar die drang om direct commentaar te leveren?
-
pi_149303430
quote:

[..]

Waarom? je verwaarloost je lichaam in de ogen van anderen, en die andere hebben dan het recht om van hun probleem met jouw lichaam, jouw probleem te maken?
pi_149303469
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:28 schreef Casiotone het volgende:

[..]

Waarom? je verwaarloost je lichaam in de ogen van anderen, en die andere hebben dan het recht om van hun probleem met jouw lichaam, jouw probleem te maken?
Vind ik ook met alcohol zuipen, blijven we toch ook gewoon promoten.
blablablabla
pi_149303484
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:21 schreef Kaneelstokje het volgende:

Overgewicht in de VS is dan ook vele malen erger. Hier in Nederland heeft men toch wel een stukje bewustwording.
pi_149303489
quote:

[..]

Het is ook niet verstandig om aan fat- of andere vormen van bodyshaming te doen. (woorden als "viesdik" bezigen bijvoorbeeld. Uit onderzoek is gebleken dat fatshaming mensen laat aankomen.
http://www.ucl.ac.uk/news(...)ot-encourage-weight-

Dit weet jij nu, dus doe er wat positiefs mee.
  maandag 2 februari 2015 @ 18:30:41 #53
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_149303504
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[..]

bron

jezus wat een dikke zuig

whale alert
Deathlift or Die.
pi_149303513
quote:

[..]

Waarom? Ik snap niet waarom je commentaar zou hebben of zou mogen hebben op de levenswijze van anderen omdat het ongezond is
Ik ga toch ook niet tegen rokende mensen lopen zeiken dat ze zichzelf langzaam aan het vermoorden zijn? En dat weten ze toch al
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  maandag 2 februari 2015 @ 18:31:07 #55
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_149303519
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:28 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Vanwaar die drang om direct commentaar te leveren?
Welk gedeelte van "dat moet ze zelf weten" heb je gemist?

quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:28 schreef Casiotone het volgende:

[..]

Je verwaarloost je lichaam niet in de ogen van anderen. Je verwaarloost je lichaam, punt. Als je dat wil doen, prima. Jouw lichaam, jouw leven.
Ik zeg nergens dat mij dat het recht geeft om je uit te schelden. Lezen is moeilijk kennelijk.

Ik zeg alleen dat als je kennelijk de mentale capaciteit hebt om te bepalen dat je ondanks alle nadelen en risico's liever dik bent, je ook de mentale capaciteit bezit om te weten dat men daar iets van kan zeggen.
pi_149303528
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:30 schreef Silkster het volgende:

[..]

Het is ook niet verstandig om aan fat- of andere vormen van bodyshaming te doen. (woorden als "viesdik" bezigen bijvoorbeeld. Uit onderzoek is gebleken dat fatshaming mensen laat aankomen.

Precies! Fijn om het eens terug te lezen in een artikel
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  maandag 2 februari 2015 @ 18:34:24 #57
358523 IkStampOpTacos
pi_149303611
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:31 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

quote:
weet je ook dat je daar commentaar op kunt verwachten.
-
  maandag 2 februari 2015 @ 18:35:54 #58
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_149303651
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:30 schreef Mylene het volgende:

[..]

Overgewicht in de VS is dan ook vele malen erger. Hier in Nederland heeft men toch wel een stukje bewustwording.
Gelukkig zijn we nog niet zo erg als in Amerika, maar aangezien we hier ook al aan het beginnen zijn met het promoten van dik zijn, zal dat niet lang op zich laten wachten.

quote:

[..]

Ik zal in het vervolg alle viesdikke mensen positief benaderen en zeggen dat ze helemaal niet walgelijk dik zijn. :')
Overigens is je link halverwege afgekapt.

quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:31 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Precies! Fijn om het eens terug te lezen in een artikel
Je leest helemaal geen artikel, er staat namelijk geen artikel.

quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:30 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Waarom? Ik snap niet waarom je commentaar zou hebben of zou mogen hebben op de levenswijze van anderen omdat het ongezond is
Ik ga toch ook niet tegen rokende mensen lopen zeiken dat ze zichzelf langzaam aan het vermoorden zijn? En dat weten ze toch al
Wat jij doet of laat is niet zo relevant. Jij projecteert iemands gedrag op mij. Ik heb nu al 4 keer gezegd dat het mij een worst is of jij je vol stopt met gefrituurde kapsalon. Lees eens een keer.

Rokers worden overal weggejaagd en verketterd. Zelfs vanuit de overheid. Nee hoor, dat wordt niet gedaan. :')
pi_149303685
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:31 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

[..]

Je verwaarloost je lichaam niet in de ogen van anderen. Je verwaarloost je lichaam, punt.
Mensen beoordelen anderen niet via een objectieve schaal, wat iemand dik/ongezond/zo aanstootgevend vind dat ze er iets van MOETEN zeggen is subjectief dus in de ogen van de ander
quote:
Ik zeg nergens dat mij dat het recht geeft om je uit te schelden. Lezen is moeilijk kennelijk.
of schrijven want je herhaalt het gewoon weer hieronder
quote:
Ik zeg alleen dat als je kennelijk de mentale capaciteit hebt om te bepalen dat je ondanks alle nadelen en risico's liever dik bent, je ook de mentale capaciteit bezit om te weten dat men daar iets van kan zeggen.
pi_149303704
quote:

[..]

Bij mij deed het linkje het niet. Even verder gezocht, goed artikel zeg. Ik quote het gewoon even.

quote:
'Fat shaming' does not help people lose weight, study finds

People experiencing discrimination over their size may even be more likely to put on a few pounds, say researchers

"Fat shaming" does not help people lose weight, experts have said.

Making overweight and obese people feel bad about their size does not encourage them to shed excess pounds – and may even make them put on more weight, researchers found.

The researchers monitored almost 3,000 UK adults over a four-year period. They found that the 5% who experienced "weight discrimination" gained an average of 0.95kg over that time while those who did not lost an average of 0.71kg.

The team, from University College London, said their findings – which are published in the journal Obesity – contradict the common perception that "fat shaming" helps people lose weight.

They suggested that people may comfort eat as a result of being discriminated against because of their weight.

"There is no justification for discriminating against people because of their weight," said the lead author Dr Sarah Jackson from UCL.

"Our results show that weight discrimination does not encourage weight loss, and suggest that it may even exacerbate weight gain.

"Previous studies have found that people who experience discrimination report comfort eating. Stress responses to discrimination can increase appetite, particularly for unhealthy, energy-dense food.

"Weight discrimination has also been shown to make people feel less confident about taking part in physical activity, so they tend to avoid it."

Prof Jane Wardle, director of the Cancer Research UK health behaviour centre at UCL, added: "Our study clearly shows that weight discrimination is part of the obesity problem and not the solution. Weight bias has been documented not only among the general public but also among health professionals, and many obese patients report being treated disrespectfully by doctors because of their weight.

"Everyone, including doctors, should stop blaming and shaming people for their weight and offer support, and where appropriate, treatment."
bron
  maandag 2 februari 2015 @ 18:37:46 #61
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_149303709
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:34 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

[..]

Dus persoon A mag zich doodvreten en persoon B mag daar niks van zeggen?
Krom, maar wel typisch het Nederland van de laatste 10 jaar.
  maandag 2 februari 2015 @ 18:39:09 #62
358523 IkStampOpTacos
pi_149303746
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:37 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Ik snap best dat je als bekende er wat van wil zeggen omdat je bezorgd ben, niet als vreemde.
-
  maandag 2 februari 2015 @ 18:39:40 #63
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_149303755
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:37 schreef Casiotone het volgende:

[..]

Mensen beoordelen anderen niet via een objectieve schaal, wat iemand dik/ongezond/zo aanstootgevend vind dat ze er iets van MOETEN zeggen is subjectief dus in de ogen van de ander

[..]

of schrijven want je herhaalt het gewoon weer hieronder

[..]

Dus omdat wat dik is, subjectief is, mag er niks over gezegd worden? Hahahahaha. _O-

Kennelijk kun je nog steeds niet begrijpend lezen. Het zal MIJ een worst wezen, dat wil niet zeggen dat NIEMAND er iets van zal zeggen.

Zo, poe poe. Nu even een broodje frikandel naar binnen werken.
pi_149303839
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:30 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Klein verschil is dat rokers doorgaans niet van de daken schreeuwen: "Kijk mij toch eens met mijn mooie zwart-grijze longen! #MooieDoorrookteLongen #EchteLongen". Zouden zij dit wel doen dan zou daarop natuurlijk ook een reactie volgen.
Je suis Charlie Sheen
pi_149303850
quote:

[..]

Als je daadwerkelijk zo bezorgt bent over iemand gezondheid kun je daar vast op andere manieren over beginnen dat zeggen "je ben vies, walgelijk dik", manieren die waarschijnlijk meer effect sorteren.

dat soort 'shaming met goede bedoelingen' is grote onzin
  maandag 2 februari 2015 @ 18:44:13 #66
341323 MsMessy
Fok jou, dikke doei
pi_149303867
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:23 schreef Casiotone het volgende:

[..]

En zie hier, iemand die niet onder het mode-ideaal valt maar ondanks dat toch de publiciteit zoekt die is aan het 'schreeuwen'
Haar hele #effyourbeautystandards campagne op tumblr, die ze al een paar jaar daar voert, is anders behoorlijk in your face. Ze promoot dik-dikker-dikst en dat we dat ook mooi móéten vinden. Sorry maar ik vind het best dat ze zichzelf geweldig vind, maar ik hoef dat dus niet maar haar eens te zijn. Ze is bijna een jehova voor de zwaargewichten.
Het is absoluut niet gezond en straks gaan we feeders zeker ook nog normaal vinden. Dat je 5000 kcal per dag kan eten, wil niet zeggen dat je dat dan ook moet doen. (de magere modellen die je op de catwalks ziet vind ik trouwens ook meestal geen fijn gezicht.)

[ Bericht 0% gewijzigd door MsMessy op 03-02-2015 00:20:51 ]
  maandag 2 februari 2015 @ 18:47:24 #67
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_149303940
quote:
14s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:37 schreef Mylene het volgende:

[..]

Bij mij deed het linkje het niet. Even verder gezocht, goed artikel zeg. Ik quote het gewoon even.

[..]

bron
Dit is een goed artikel?
Ik denk dat wij andere artikelen lezen.

Ten eerste heeft kennelijk maar 5% van de bestuurde mensen last van discriminatie op basis van gewicht. Dit doet mij afvragen of fatshaming dus wel echt een probleem is.
Daarnaast heeft men in 4 jaar tijd gemiddeld nog geen kilo aangekomen. Is dat wel een significante toename bij mensen met overgewicht over 4 jaar?

Verder gaat het helaas niet in op de psychologie achter het overgewicht. Mensen die niet sterk in hun schoenen staan, geen zelfvertrouwen hebben en geen discipline hebben, die hebben uiteraard last van commentaar van derden. Beetje een open deur. Ik had op meer gehoopt van dit artikel.

quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:39 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ik snap best dat je als bekende er wat van wil zeggen omdat je bezorgd ben, niet als vreemde.
Ik weet natuurlijk niet wat mensen beweegt er wat van te zeggen. Het artikel gaat over dat mensen niet geholpen worden door opmerkingen over hun gewicht. Zou de insteek zijn om te helpen? Dan zou ik het wel bij vreemden doen. Ik help immers ook mensen die ergens niet bij kunnen wegens hun lengte, of mensen die wat laten vallen etc.
  maandag 2 februari 2015 @ 18:50:49 #68
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_149304017
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:43 schreef Casiotone het volgende:

[..]

Als je daadwerkelijk zo bezorgt bent over iemand gezondheid kun je daar vast op andere manieren over beginnen dat zeggen "je ben vies, walgelijk dik", manieren die waarschijnlijk meer effect sorteren.

dat soort 'shaming met goede bedoelingen' is grote onzin
Geen idee, ik shame nooit met goede bedoelingen.

Toch heb ik meerdere verhalen gelezen over mensen die na het slachtoffer te zijn geworden van fatshaming vastbesloten werden om gewicht te verliezen en slank te worden. Dat is in veel gevallen ook gelukt.

Daarmee wil ik niet zeggen dat men iedereen moet uitschelden voor vies dik varken (voordat je daar weer over begint), maar dat zo'n onderzoek niks zegt.
pi_149304019
quote:

[..]

MAar waarom wil je er iets van zeggen? Om te zorgen dat het niet meer gebeurt? Dan bereik je juist het tegendeel
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_149304038
quote:
15s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:44 schreef MsMessy het volgende:

[..]

Haar hele #fyourbeautystandards campagne op tumblr, die ze al een paar jaar daar voert, is anders behoorlijk in your face. Ze promoot dik-dikker-dikst en dat we dat ook mooi móéten vinden. Sorry maar ik vind het best dat ze zichzelf geweldig vind, maar ik hoef dat dus niet maar haar eens te zijn. Ze is bijna een jehova voor de zwaargewichten.
Het is absoluut niet gezond en straks gaan we feeders zeker ook nog normaal vinden. Dat je 5000 kcal per dag kan eten, wil niet zeggen dat je dat dan ook moet doen. (de magere modellen die je op de catwalks ziet vind ik trouwens ook meestal geen fijn gezicht.)
Maar er kan toch onderscheid zijn tussen wat je mooi vind en wat je gezond vind?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_149304065
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:51 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Maar er kan toch onderscheid zijn tussen wat je mooi vind en wat je gezond vind?
Is een schoonheidsideaal niet iets om na te streven? Is obesitas dan echt iets dat je zo wil positioneren?
Je suis Charlie Sheen
pi_149304175
quote:
10s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:52 schreef NotYou het volgende:

[..]

Is een schoonheidsideaal niet iets om na te streven? Is obesitas dan echt iets dat je zo wil positioneren?
wat je mooi vind hoeft toch nog steeds geen ideaal te zijn? Of iets wat je voor jezelf wil?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  maandag 2 februari 2015 @ 18:58:01 #73
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_149304202
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:50 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

MAar waarom wil je er iets van zeggen? Om te zorgen dat het niet meer gebeurt? Dan bereik je juist het te
Dat tegendeel bereiken twijfel ik ten zeerste aan.
Dat stukje over dat artikel dat hierboven geplaatst werd, heb ik enorme twijfels bij.

Weet ik het waarom iemand er iets van wil zeggen. Waarom wil iemand 200 kilo wegen? Don't know, don't care.
pi_149307213
Die magere modelletjes, daar word ik niet vrolijk van. Maar van het model uit de OP ook niet echt :')_!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  maandag 2 februari 2015 @ 22:17:42 #75
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_149312508
Die tank uit de op is ongezond dik. Heb niet het idee dat ik veel ongezond dunne modellen zie. Ze zijn vaak wel strak, maar niet ongezond dun ofzo
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 2 februari 2015 @ 22:25:28 #76
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_149312888
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 22:17 schreef Catch22- het volgende:
Die tank uit de op is ongezond dik. Heb niet het idee dat ik veel ongezond dunne modellen zie. Ze zijn vaak wel strak, maar niet ongezond dun ofzo
Volgens die dikke koeien wel.
Deathlift or Die.
pi_149313107
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 22:17 schreef Catch22- het volgende:
Mja, sommige wel ongezond dun. Sommige ook gezond dun. Vind ik bij victoria secret altijd zo, je hebt een paar echt mooi afgetraind en ook een paar tegen het magere aan.
pi_149313341
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:17 schreef Mylene het volgende:

[..]

[..]

bron

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dit is toch geen maat 42. Ik heb ongeveer hetzelfde en heb echt maat 36. Of ze is heel voordelig op de foto gezet? :o
pi_149313594
quote:
15s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:44 schreef MsMessy het volgende:

[..]

Haar hele #fyourbeautystandards campagne op tumblr, die ze al een paar jaar daar voert, is anders behoorlijk in your face. Ze promoot dik-dikker-dikst en dat we dat ook mooi móéten vinden. Sorry maar ik vind het best dat ze zichzelf geweldig vind, maar ik hoef dat dus niet maar haar eens te zijn. Ze is bijna een jehova voor de zwaargewichten.
Ze zal er wel veel geld mee verdienen denk ik :D en ze is ook best wel knap waardoor meiden haar wel als voorbeeld gaan zien denk ik.
pi_149313786
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 22:36 schreef Nammie het volgende:

[..]

Dit is toch geen maat 42. Ik heb ongeveer hetzelfde en heb echt maat 36. Of ze is heel voordelig op de foto gezet? :o
Misschien is ze 1.85 lang. Dan pas je met gemiddelde heupen niet meer in maat 36
pi_149313936
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2015 22:49 schreef computergirl het volgende:

[..]

Misschien is ze 1.85 lang. Dan pas je met gemiddelde heupen niet meer in maat 36
Ooh ja. Alsnog jammer dat ze als plussize wordt bestempeld, dat betekent dan toch dat ze dikker is dan hoe het hoort te zijn ofzo .. :') En dat dat voor iedereen geldt met zo'n lichaam. :')
  maandag 2 februari 2015 @ 23:28:18 #82
341323 MsMessy
Fok jou, dikke doei
pi_149314985
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2015 22:49 schreef computergirl het volgende:

[..]

Ze is zelfs 1.88 lang.

quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 22:44 schreef Nammie het volgende:

[..]

Ze zal er wel veel geld mee verdienen denk ik :D en ze is ook best wel knap waardoor meiden haar wel als voorbeeld gaan zien denk ik.
Maar waarom zou je willen dat meiden iemand met een maat 32 of 52 als voorbeeld gaan nemen? Dat helpt toch niets tegen een al vertekend beeld dankzij de mode-industrie? Waarom niet wat meer gangbare maten? Echt ik snap niets van al die extremen, mode is toch niet alleen kunst!?
pi_149316424
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 22:53 schreef Nammie het volgende:

[..]

Ooh ja. Alsnog jammer dat ze als plussize wordt bestempeld, dat betekent dan toch dat ze dikker is dan hoe het hoort te zijn ofzo .. :') En dat dat voor iedereen geldt met zo'n lichaam. :')
Met 36-38 is een model volgens de industrie al plus size
pi_149316819
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 17:25 schreef Elfletterig het volgende:
Een beetje tegen(ge)wicht
Een beetje?
  dinsdag 3 februari 2015 @ 05:55:38 #85
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_149317367
Als er iets is waar ik niet tegen kan, dan zijn het wel dikke wijven :r

[ Bericht 40% gewijzigd door Drinky op 03-02-2015 12:22:02 ]
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_149318282
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 05:55 schreef Drinky het volgende:
Als er iets is waar ik niet tegen kan, dan zijn het wel dikke wijven:r
Ik heb dat met jouw allochtonen smoel.
pi_149318666
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[..]

bron

Wat vinden jullie?
Ik vind eerst en vooral deze dame er niet uitzien. Zonder enige twijfel is ze veel en veel te dik en die plakplaatjes zijn bij haar ook gewoon ordinair. M.i. geen best voorbeeld om je aan te spiegelen, hoewel er vast ook mannen zullen zijn die er geil van worden.

Zo zijn er ook liefhebbers van ruïnes.

quote:
Wordt het dik zijn steeds meer gepromoot en idealiseren we overgewicht?
Dat neemt zeker toe. Het is natuurlijk begonnen met de politieke correctheid uit de jaren 80 die over is gewaaid uit de VS. Skinny bitch kon toen nog wel, maar o wee als je iemand een fat fuck noemt. Nou geeft dat enerzijds wel aan dat je als dikzak gezien wordt als de te beschermen groep (net zo goed als dat je met nigger niet wegkomt tenzij je zelf zwart bent, of als je mee blèrt met NWA, maar cracker mag natuurlijk wel...

Kijk, natuurlijk is het geen goede zaak om iedereen die ook maar een beetje dikkig is uit te gaan schelden, maar als je bij echt veel en veel te dikke mensen net gaat doen alsof het allemaal maar prima is, laat staan zo'n stom artikel als in de Telegraaf, dan sla je m.i. wel enorm door. En uiteindelijk zie je toch wel dat we wat doorslaan. Prima om modellen met maar 36 en 38 te gebruiken, met uitschieters naar boven en beneden, maar tenzij je kleding wil verkopen aan dikke mensen moet je niet met veel forsere modellen komen en al helemaal niet met zo'n tekst erbij als "real beauty", zoals het plaatje van Dove. Die vrouwen zijn nl stuk voor stuk te stevig... al lijken ze vergeleken bij de dame uit de OP gewoon slank. ;)

quote:
Dat ze zich gelukkig voelt is natuurlijk ook helemaal prima. Het gaat er om dat vrouw magazine (ws een van de dikke redactrices...) het moet presenteren als mooi. En dat is het dus niet. Je lichaam zo verwaarlozen is heel lelijk.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_149318890
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 09:27 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik vind eerst en vooral deze dame er niet uitzien. Zonder enige twijfel is ze veel en veel te dik en die plakplaatjes zijn bij haar ook gewoon ordinair. M.i. geen best voorbeeld om je aan te spiegelen, hoewel er vast ook mannen zullen zijn die er geil van worden.

Zo zijn er ook liefhebbers van ruïnes.

[..]

Dat neemt zeker toe. Het is natuurlijk begonnen met de politieke correctheid uit de jaren 80 die over is gewaaid uit de VS. Skinny bitch kon toen nog wel, maar o wee als je iemand een fat fuck noemt. Nou geeft dat enerzijds wel aan dat je als dikzak gezien wordt als de te beschermen groep (net zo goed als dat je met nigger niet wegkomt tenzij je zelf zwart bent, of als je mee blèrt met NWA, maar cracker mag natuurlijk wel...

Kijk, natuurlijk is het geen goede zaak om iedereen die ook maar een beetje dikkig is uit te gaan schelden, maar als je bij echt veel en veel te dikke mensen net gaat doen alsof het allemaal maar prima is, laat staan zo'n stom artikel als in de Telegraaf, dan sla je m.i. wel enorm door. En uiteindelijk zie je toch wel dat we wat doorslaan. Prima om modellen met maar 36 en 38 te gebruiken, met uitschieters naar boven en beneden, maar tenzij je kleding wil verkopen aan dikke mensen moet je niet met veel forsere modellen komen en al helemaal niet met zo'n tekst erbij als "real beauty", zoals het plaatje van Dove. Die vrouwen zijn nl stuk voor stuk te stevig... al lijken ze vergeleken bij de dame uit de OP gewoon slank. ;)

[..]

Dat ze zich gelukkig voelt is natuurlijk ook helemaal prima. Het gaat er om dat vrouw magazine (ws een van de dikke redactrices...) het moet presenteren als mooi. En dat is het dus niet. Je lichaam zo verwaarlozen is heel lelijk.
Maar die Dove vrouwen voor en in het midden hebben gewoon platte buiken, zijn iets van 30 denk ik en hebben (iig de voorste en middelste) sowieso wel een gezond BMI. Hoe kunnen ze dan te stevig zijn?

http://powervrouwen.blog.(...)asSecret-500x561.jpg

Denk dat de laatste 2 te stevig zijn.
pi_149319064
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 09:44 schreef Nammie het volgende:

Maar die Dove vrouwen voor en in het midden hebben gewoon platte buiken, zijn iets van 30 denk ik en hebben (iig de voorste en middelste) sowieso wel een gezond BMI. Hoe kunnen ze dan te stevig zijn?

http://powervrouwen.blog.(...)asSecret-500x561.jpg

Denk dat de laatste 2 te stevig zijn.
Wat te stevig is, is natuurlijk subjectief. ;)

En een vrouw met een BMI aan de bovenzijde van wat gezond geacht wordt vind ik meestal te stevig.

Dove had er beter aan gedaan om er ook gewoon vrouwen tussen te zetten die echt slank zijn. Dan geef je al weer een hele andere boodschap.
pi_149319183
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 09:54 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wat te stevig is, is natuurlijk subjectief. ;)

En een vrouw met een BMI aan de bovenzijde van wat gezond geacht wordt vind ik meestal te stevig.

Dove had er beter aan gedaan om er ook gewoon vrouwen tussen te zetten die echt slank zijn. Dan geef je al weer een hele andere boodschap.
Oke, maar ik vraag me af hoe je stevig kan zijn als je een gezond gewicht hebt, vandaar. :P Ik snap de term real beauty wel, want de meeste vrouwen zien er in de realiteit zo uit. Of zelfs dikker denk ik op een bepaalde leeftijd. Als je kijkt naar de victoria secret modellen: die trainen en eten op topsport-niveau, zo word je niet zomaar.

Nummer 5 is wel gewoon slank denk ik. En er zitten platte buiken tussen. Of onze meningen verschillen :P
  dinsdag 3 februari 2015 @ 10:02:04 #91
230788 n8n
Pragmatisch
pi_149319202
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:21 schreef Elan het volgende:

[..]

Nee, van Dove.

[ afbeelding ]

begin 20 vs eind 30
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_149319362
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 10:00 schreef Nammie het volgende:

Oke, maar ik vraag me af hoe je stevig kan zijn als je een gezond gewicht hebt, vandaar. :P Ik snap de term real beauty wel, want de meeste vrouwen zien er in de realiteit zo uit.
Maar goed, dan kom je dus eigenlijk op dat het gemiddelde goed is. Terwijl het gemiddelde echt de verkeerde kant op aan het gaan is.

Hoe vaak ik al op het consultatiebureau heb mogen vernemen dat onze dochter tenger is (gewoon gezond gewicht, alleen net iets langer dan gemiddeld voor haar leeftijd en aan de onderzijde van gezond gewicht). Daar volgt dan vaak wel een vergoelijkend "maar dat past ook wel bij jullie als ouders", maar toch.

Wat is er mis met de constatering dat ze een gezond gewicht heeft? Zou men ook bij een kind die aan de bovenzijde van gezond gewicht zit zeggen "beetje stevig is ze wel". Ik denk het niet... (laat staan: "maar dat past ook wel bij jullie als ouders" ;)).

quote:
Of zelfs dikker denk ik op een bepaalde leeftijd.
Nog even over die foto van Dove, de minst stevigen op die foto zijn volgens mij nog lang geen 30. Dus voor hun leeftijd zijn ze m.i. gewoon toch aan de stevige kant, al zullen ze vast ook wel een gemiddeld gewicht hebben voor hun leeftijd.

quote:
Als je kijkt naar de victoria secret modellen: die trainen en eten op topsport-niveau, zo word je niet zomaar.
Niet op topsport niveau, althans, zeker niet allemaal. Dat ze, omdat het ook hun werk is, zich ook bezig houden met sporten is niets mis mee. Sterker nog, dat kan ik iedereen aanraden.

quote:
Nummer 5 is wel gewoon slank denk ik. En er zitten platte buiken tussen. Of onze meningen verschillen :P
Er zitten best een paar vrouwen bij die wat hebben, maar ik mis in zo'n foto toch ook wat slankere meiden. Nu stuur je aan hen het bericht dat ze te dun zijn op deze manier.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 10:15:51 #93
230788 n8n
Pragmatisch
pi_149319451
Dove en Victoria spreken beide hun eigen doelgroep aan. Mensen met moneys die fitheid en allure belangrijk vinden en modale vrouwen van 30 die al blij zijn dat als ze geen zwangeschaps-hangbuik hebben.

Het zou schelen wanneer mensen zelf bepalen waar ze zich prettig bij voelen, met een oog op de meetbare, niet onderbuikgevoelens-, gezondheid. Aan alle kanten is er een partij die zich popoleert met een beeld dat ze aan jou opdringen om hun troep te slijten.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_149319623
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 10:11 schreef DS4 het volgende:

[..]

Maar goed, dan kom je dus eigenlijk op dat het gemiddelde goed is. Terwijl het gemiddelde echt de verkeerde kant op aan het gaan is.

Hoe vaak ik al op het consultatiebureau heb mogen vernemen dat onze dochter tenger is (gewoon gezond gewicht, alleen net iets langer dan gemiddeld voor haar leeftijd en aan de onderzijde van gezond gewicht). Daar volgt dan vaak wel een vergoelijkend "maar dat past ook wel bij jullie als ouders", maar toch.

Wat is er mis met de constatering dat ze een gezond gewicht heeft? Zou men ook bij een kind die aan de bovenzijde van gezond gewicht zit zeggen "beetje stevig is ze wel". Ik denk het niet... (laat staan: "maar dat past ook wel bij jullie als ouders" ;)).

[..]

Nog even over die foto van Dove, de minst stevigen op die foto zijn volgens mij nog lang geen 30. Dus voor hun leeftijd zijn ze m.i. gewoon toch aan de stevige kant, al zullen ze vast ook wel een gemiddeld gewicht hebben voor hun leeftijd.

[..]

Niet op topsport niveau, althans, zeker niet allemaal. Dat ze, omdat het ook hun werk is, zich ook bezig houden met sporten is niets mis mee. Sterker nog, dat kan ik iedereen aanraden.

[..]

Er zitten best een paar vrouwen bij die wat hebben, maar ik mis in zo'n foto toch ook wat slankere meiden. Nu stuur je aan hen het bericht dat ze te dun zijn op deze manier.
Ik vind alleen 'the real woman' niet gepast, denk dat de meeste vrouwen van die leeftijdscategorie niet zulke lichamen hebben. Deze vrouwen zijn bijna allemaal wel redelijk strak etc. Het gaat wel om dertigers denk ik, dat is de doelgroep ook een beetje.

De Dove foto: er is ook niets ongezonds aan de slankste vrouwen op de foto, dus is het prima dat gemiddeld als gewoon wordt gezien. Gemiddeld is ook gewoon. Dat het de verkeerde kant opgaat is een mening, maar als vrouwen zich goed bij overgewicht (of ondergewicht) voelen is dat helemaal mooi, vind ik. Mij kan dat niet boeien.

Victoria secret: ik weet wel zeker dat deze vrouwen dagelijks in de sportschool zitten en heel goed op voeding letten. Daarmee verdienen ze immers veel geld. En daar is niets mis mee, maar door je enkel bezig te houden met sport en op je voeding te letten, krijg je niet zo'n lichaam. Daar komt wel meer bij kijken.

Overigens vind ik niet dat je aan dunnere vrouwen een bericht stuurt dat ze te dun zijn. Er zijn immers zoveel verschillende lichaamstypen dat er ook redelijk wat lichamen onder gezond gewicht vallen.
pi_149319763
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 08:55 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ik heb dat met jouw allochtonen smoel.
_O-

Wat 'n gezeik allemaal zeg...dit is wat extreem maar die dunne takjes..das beter. _O-
pi_149319948
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 10:23 schreef Nammie het volgende:

Ik vind alleen 'the real woman' niet gepast, denk dat de meeste vrouwen van die leeftijdscategorie niet zulke lichamen hebben. Deze vrouwen zijn bijna allemaal wel redelijk strak etc. Het gaat wel om dertigers denk ik, dat is de doelgroep ook een beetje.
Ik denk dat ze 30 moeten ogen, maar zeker nr 5... die is m.i. een stuk jonger. Zo zijn er ook modellen van 13-14 die op de foto ineens begin 20 lijken.

quote:
De Dove foto: er is ook niets ongezonds aan de slankste vrouwen op de foto, dus is het prima dat gemiddeld als gewoon wordt gezien. Gemiddeld is ook gewoon.
Mijn punt is vooral dat men net doet alsof je geen "real beauty" bent als je dunner bent.

quote:
Dat het de verkeerde kant opgaat is een mening,
Nog even en meer dan de helft van de Nederlanders heeft overgewicht. Dat was ooit veel minder. Het lijkt mij objectief bepaalbaar dat het de verkeerde kant op gaat.

quote:
maar als vrouwen zich goed bij overgewicht (of ondergewicht) voelen is dat helemaal mooi, vind ik. Mij kan dat niet boeien.
Een lichte vorm, ok. Maar zwaar over- of ondergewicht is niet prima, omdat het gewoon klachten met zich mee zal brengen. En bij de dame in de OP mag je daar gewoon van spreken.

quote:
Victoria secret: ik weet wel zeker dat deze vrouwen dagelijks in de sportschool zitten en heel goed op voeding letten. Daarmee verdienen ze immers veel geld. En daar is niets mis mee, maar door je enkel bezig te houden met sport en op je voeding te letten, krijg je niet zo'n lichaam. Daar komt wel meer bij kijken.
Nee. Niet noodzakelijk iig.

quote:
Overigens vind ik niet dat je aan dunnere vrouwen een bericht stuurt dat ze te dun zijn. Er zijn immers zoveel verschillende lichaamstypen dat er ook redelijk wat lichamen onder gezond gewicht vallen.
Gezond gewicht is bij 18 jaar van BMI 17 tot en met 25.

Ook wel bij een gemiddelde lengte van 1,70m: 49 tot 72. Dat is echt veel gevarieerder dan wat Dove ons voorschotelt...
pi_149319970
quote:

[..]

Amen
Faka G
pi_149320608
die dove vrouwen zijn niet te dik?
En ja, als je aan de bovenkant van het gezonde gewicht zit zeggen ze op het consultatiebureau ook gewoon dat je aan de stevige kant bent.
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_149320677
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 11:01 schreef rhubarbje het volgende:
die dove vrouwen zijn niet te dik?
En ja, als je aan de bovenkant van het gezonde gewicht zit zeggen ze op het consultatiebureau ook gewoon dat je aan de stevige kant bent.
Maar niet dat dit passend is bij de ouders als die ook dikker zijn.
Dat je niet tegen dikke mensen mag zeggen dat ze te dik zijn maar wel tegen dunne mensen dat ze te dun zijn is toch hypocriet.
Zelfde als dat het algemeen geaccepteerd is om te zeiken op modellen omdat ze te dun zijn. Maar als er hier een paar mensen zeggen dat ze die vrouw in de op lelijk vinden omdat ze te dik is dan is dat weer drama.
Dat dikke mensen niet voor de kop willen slaan slaat een beetje door imo.
Faka G
pi_149320773
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 11:01 schreef rhubarbje het volgende:
Vreemd eigenlijk. Zo lang een kind gewoon een gezond gewicht heeft en ook gezond eet... misschien moet je er dan geen extra plakplaatje op willen plakken.
pi_149320824
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 11:04 schreef Atta-boy het volgende:

[..]

Dat je niet tegen dikke mensen mag zeggen dat ze te dik zijn maar wel tegen dunne mensen dat ze te dun zijn is toch hypocriet.
Zelfde als dat het algemeen geaccepteerd is om te zeiken op modellen omdat ze te dun zijn. Maar als er hier een paar mensen zeggen dat ze die vrouw in de op lelijk vinden omdat ze te dik is dan is dat weer drama.
Ik denk wel dat dikke mensen meer benadeeld worden. Te dun of dun zijn wordt immers niet per definitie als negatie gezien. Dik zijn wel. En die vrouw is gewoon obese en veel te dik. Maar als zij dat mooi/fijn vindt, moet ze het zelf weten. Het maakt mij niet uit dat iemand ervoor kiest om zichzelf dood te eten. Idem met mensen die zichzelf uithongeren. Niet mijn probleem.
pi_149320932
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 11:09 schreef Nammie het volgende:

[..]

Ik denk wel dat dikke mensen meer benadeeld worden. Te dun of dun zijn wordt immers niet per definitie als negatie gezien. Dik zijn wel. En die vrouw is gewoon obese en veel te dik. Maar als zij dat mooi/fijn vindt, moet ze het zelf weten. Het maakt mij niet uit dat iemand ervoor kiest om zichzelf dood te eten. Idem met mensen die zichzelf uithongeren. Niet mijn probleem.
Waaruit blijkt dat dan?
Verder is het zo dat er een veel groter percentage te dik is. Dan is het ook logischer dat je daar meer negatieve commentaar over hoort. Als je het procentueel zou bekijken denk ik dat dat reuze mee zou vallen.
Ik vind het verder ook niet erg dat iemand zichzelf dood eet. Maar om een campagne te starten om dit soort mensen te idealiseren gaat mij te ver.
Faka G
pi_149321119
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 11:13 schreef Atta-boy het volgende:

[..]

Waaruit blijkt dat dan?
Verder is het zo dat er een veel groter percentage te dik is. Dan is het ook logischer dat je daar meer negatieve commentaar over hoort. Als je het procentueel zou bekijken denk ik dat dat reuze mee zou vallen.
Ik vind het verder ook niet erg dat iemand zichzelf dood eet. Maar om een campagne te starten om dit soort mensen te idealiseren gaat mij te ver.
Dat dikke mensen meer benadeeld worden? Gewoon, dat merk je wel als je meegaat in het dagelijkse leven toch? "X is dik, X wordt dikker". Dik zijn is toch negatief en niet mooi over het algemeen. Dun zijn wordt dan weer als mooi gezien. Dat is toch logisch? Daarom krijgen dunne mensen ook eerder te horen dat ze (te) dun zijn, maar dikke mensen niet dat ze te dik zijn. Of ja.. Vaak achter de rug om. Maar dat is net zo goed vervelend, want dat merk je ook heus wel als je dik bent dat mensen zo naar je kijken, denk ik.

Whahah ik vind het prima. Evenals ik de vele anorexiaatjes prima vind die zichzelf op ziekelijke wijze uithongeren en graag 35 kilo willen wegen en dat delen op websites. :P
pi_149321220
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 11:04 schreef Atta-boy het volgende:

[..]

Hoe kun je ooit te ver Door slaan in aardig doen?
Dus omdat mensen onaardig doen over dun mag het ook over dik?
Wat dacht je van bij allebei niet?

En je weet helemaal niet of dat er wel of niet bij word gezegd?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_149321273
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 11:07 schreef DS4 het volgende:

[..]

Vreemd eigenlijk. Zo lang een kind gewoon een gezond gewicht heeft en ook gezond eet... misschien moet je er dan geen extra plakplaatje op willen plakken.
ja dat zou ik ook zeggen. Voor mij was het de kiem van mijn eetstokjes

Maar waarom zou je iemand shamen? Al is die persoon ongezond?
Je creëert er alleen een ongelukkig ongezond persoon mee, en die zijn niet echt geneigd om goed/beter voor zichzelf te gaan zorgen
mensen die hun lichaam waarderen wel. Als dat dan begint bij jezelf mooi vinden al heb je maat 52 dan vind ik daar niks mis mee. En ik vind dat iemand met flink overgewicht ook gewoon mooi kan zijn ook al is die persoon misschien niet gezond
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_149321281
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 11:20 schreef Nammie het volgende:

[..]

Dat dikke mensen meer benadeeld worden? Gewoon, dat merk je wel als je meegaat in het dagelijkse leven toch? "X is dik, X wordt dikker". Dik zijn is toch negatief en niet mooi over het algemeen. Dun zijn wordt dan weer als mooi gezien. Dat is toch logisch? Daarom krijgen dunne mensen ook eerder te horen dat ze (te) dun zijn, maar dikke mensen niet dat ze te dik zijn. Of ja.. Vaak achter de rug om. Maar dat is net zo goed vervelend, want dat merk je ook heus wel als je dik bent dat mensen zo naar je kijken, denk ik.

Whahah ik vind het prima. Evenals ik de vele anorexiaatjes prima vind die zichzelf op ziekelijke wijze uithongeren en graag 35 kilo willen wegen en dat delen op websites. :P
Ik denk dat dat dus nog best wel mee valt als je naar de percentages zou kijken, omdat tegenwoordig bijna de helft van NL te dik is hoor je natuurlijk meer mensen praten over dikke mensen dan over te dunne mensen omdat die groep veel kleiner is.
Dat je te dunne mensen wel kan zeggen dat ze te dun zijn en te dikke mensen niet mag zeggen dat ze te dik zijn is toch ook krom?
Faka G
pi_149321376
Deze al langsgekomen?

http://www.amayzine.com/n(...)-plus-size-modellen/

Ik denk dat dit een goede afsluiter/conclusie is:
quote:
Het tweede punt dat ik wil maken is dat ik heus wel begrijp dat er een antwoord nodig is op modellen met een ongezond laag lichaamsgewicht, maar dat dat antwoord niet gezocht moet worden in de vorm van modellen met een ongezond hoog lichaamsgewicht. Ergens daartussen ligt de heilige graal, en ik hoop dat we zonder al te veel lelijke woorden daar ooit terecht zullen komen.
Dik, dun, laten we vooral wat minder bashen op de lichamen van andere mensen.
pi_149321411
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 11:26 schreef Atta-boy het volgende:

[..]

Ik denk dat dat dus nog best wel mee valt als je naar de percentages zou kijken, omdat tegenwoordig bijna de helft van NL te dik is hoor je natuurlijk meer mensen praten over dikke mensen dan over te dunne mensen omdat die groep veel kleiner is.
Dat je te dunne mensen wel kan zeggen dat ze te dun zijn en te dikke mensen niet mag zeggen dat ze te dik zijn is toch ook krom?
Ik denk het niet, maar wie weet heb je gelijk. Het is krom, maar iedereen houdt het in stand door dunheid als positief (of positiever) te zien. Terwijl te dun zijn net zo goed ongezond kan zijn. Maar ik zeg gewoon nooit wat. Te dun of te dik, het zijn mijn zaken niet echt. :P
pi_149321438
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 11:26 schreef rhubarbje het volgende:

Maar waarom zou je iemand shamen? Al is die persoon ongezond?
Misschien niet meteen in hele negatieve bewoordingen, maar iemand proberen bij te sturen in onverstandig gedrag... Dat lijkt mij zo gek nog niet, zeker niet als het iemand is die dichtbij je staat.

quote:
Je creëert er alleen een ongelukkig ongezond persoon mee, en die zijn niet echt geneigd om goed/beter voor zichzelf te gaan zorgen
mensen die hun lichaam waarderen wel. Als dat dan begint bij jezelf mooi vinden al heb je maat 52 dan vind ik daar niks mis mee. En ik vind dat iemand met flink overgewicht ook gewoon mooi kan zijn ook al is die persoon misschien niet gezond
Dat laatste staat je vrij, maar ik denk daar wezenlijk anders over. Al is dat niet zo van belang. Ook met een prachtig lichaam kun je er als een troll uitzien natuurlijk... Het gaat dus primair om gezondheid en in die zin vind ik het niet goed om de boodschap te verkondigen dat zo'n extreem overgewicht ook prima is. Dat is het niet.
pi_149321493
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 11:30 schreef -Strawberry- het volgende:
Deze al langsgekomen?

http://www.amayzine.com/n(...)-plus-size-modellen/

Ik denk dat dit een goede afsluiter/conclusie is:

[..]

Dik, dun, laten we vooral wat minder bashen op de lichamen van andere mensen.
In dat artikel wordt gedaan alsof die Obese vrouw de hemel in wordt geprezen, maar dat is echt onzin. Op haar Instagram wordt ze met de grond gelijkt gemaakt onder álle foto's wel. Klik een paar willekeurige foto's aan om het te zien. Dat is bij de te dunne modellen toch echt wel anders.
pi_149321622
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 11:34 schreef Nammie het volgende:

[..]

In dat artikel wordt gedaan alsof die Obese vrouw de hemel in wordt geprezen, maar dat is echt onzin. Op haar Instagram wordt ze met de grond gelijkt gemaakt onder álle foto's wel. Klik een paar willekeurige foto's aan om het te zien. Dat is bij de te dunne modellen toch echt wel anders.
Klopt. Online. Je hoeft enkel regelmatig in KLB van Fok te kijken om te weten dat dikke mensen veel meer gebashed worden dan dunne mensen.

In het 'dagelijks leven' geloof ik wel dat het meer geaccepteerd is om een dun persoon aan te spreken op zijn/haar lichaam dan een dik persoon. Sterker nog, geeft een dik persoon aan te willen afvallen, dan wordt dat nog veelal ontmoedigd met: "Dat heb je toch helemaal niet nodig. Je ziet er prima uit." Online weegt (hihi) die sociale wenselijkheid een stuk minder mee.
pi_149321625
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 11:32 schreef DS4 het volgende:

[..]

Misschien niet meteen in hele negatieve bewoordingen, maar iemand proberen bij te sturen in onverstandig gedrag... Dat lijkt mij zo gek nog niet, zeker niet als het iemand is die dichtbij je staat.

[..]

Dat laatste staat je vrij, maar ik denk daar wezenlijk anders over. Al is dat niet zo van belang. Ook met een prachtig lichaam kun je er als een troll uitzien natuurlijk... Het gaat dus primair om gezondheid en in die zin vind ik het niet goed om de boodschap te verkondigen dat zo'n extreem overgewicht ook prima is. Dat is het niet.
Maar via social media wordt ook verkondigd dat 35 kilo wegen prima is. Dat het prima is om je vinger in je keel te steken en dat het prima is om te leven op 1 worteltje op een dag.

TsJa. Let it be.
pi_149321723
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 11:32 schreef DS4 het volgende:

[..]

[..]

maar als het gaat om geestelijke gezondheid is er in mijn ogen niks mis met laten zien dat je ook mooi kunt zijn (nee vast niet in de ogen van iedereen maar dat is niemand. Ik vind jonnhy depp ook niet sexy) als je dik bent.
Mooi =/= gezond
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_149321727
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 11:40 schreef Nammie het volgende:

Maar via social media wordt ook verkondigd dat 35 kilo wegen prima is. Dat het prima is om je vinger in je keel te steken en dat het prima is om te leven op 1 worteltje op een dag.
Ik heb het nog nooit gezien eerlijk gezegd, maar voor de goede orde: dat vind ik net zo goed idioot.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 11:43:52 #115
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_149321740
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 11:40 schreef Nammie het volgende:

[..]

TsJa. Let it be.
Waarom moet ongezond eet- en leefgedrag wel met rust worden gelaten, maar bijvoorbeeld rook- en drinkgedrag niet? Of drugs?
pi_149321855
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 11:43 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik heb het nog nooit gezien eerlijk gezegd, maar voor de goede orde: dat vind ik net zo goed idioot.
Oh ik wel, zijn complete websites over. Interessant leesvoer.
pi_149321874
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 11:43 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Waarom moet ongezond eet- en leefgedrag wel met rust worden gelaten, maar bijvoorbeeld rook- en drinkgedrag niet? Of drugs?
ik vind dat dat ook wel wat minder kan. Maar omdat de overheid dat niet vind is dat wat wel allemaal vinden volgens jou? Of is de discussie niet meer te voeren?

Of de overheid nou een vettax invoert of niet (of gezond voedsel vinkjes) veranderd dat mijn mening niet?

Het heeft trouwens toch alleen maar te maken met wie de grootste lobby heeft. Niet met wat daadwerkelijk een gezonde levensstijl bij het volk promoot dus het is niet eens een argument
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_149321924
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 11:43 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Omdat het mij persoonlijk niet veel kan schelen dat een ander zijn/haar leven of lichaam verneukt. Dus als je 140 kilo of 40 kilo wil wegen, iedere dag stijf wil staan van de drugs of iedere dag wil roken is dat vooral jouw keuze.
pi_149321976
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 11:47 schreef Nammie het volgende:

[..]

Oh ik wel, zijn complete websites over. Interessant leesvoer.
Maar als zoiets in Vrouw zou staan, dan komt daar echt meer ophef over dan nu.
pi_149321999
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 11:52 schreef DS4 het volgende:

[..]

Maar als zoiets in Vrouw zou staan, dan komt daar echt meer ophef over dan nu.
Ja, dat is waar. Dat zou wel vreemd zijn..
  dinsdag 3 februari 2015 @ 12:01:10 #121
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_149322190
Om even terug te komen op de TT. Het is opvallend dat bijvoorbeeld op FOK! veel mensen (zowel mannen als vrouwen) zitten die dikke vrouwen aantrekkelijker vinden.
Er is zelfs een heuse reeks, momenteel in deel 31, over het vallen op dikke vrouwen.

Er zijn speciale pornogenres en websites die slechts gaan over het geilen op dikke vrouwen. Het is niet iets dat stiekem weggestopt is, maar gewoon open en bloot makkelijk beschikbaar en bereikbaar.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 12:01:46 #122
47102 Elvi
miemkwien
pi_149322203
Hoezo is dit overgewicht idealiseren? Alsof er recepten bijstaan hoe je zo snel mogelijk maat 50 kan krijgen _O-

Het gaat meer om de zichtbaarheid van verschillende lichaamstypes. Iedereen heeft een andere lichaamsbouw. Ik vind het prima dat er nu ook dikke modellen zijn die op mij lijken. Dan weet ik ook eens hoe kleding bij mij staat :P Het is ook niet dat het me nu super-zelfverzekerd maakt want ik denk dan nog steeds "oh shit ik ben niet dik op de juiste plekken -O- "
Dat men nu overstuur is over 1 dik model is gewoon bizar. Dat je ze niet in de media ziet, betekent niet dat we niet bestaan :') Of dat we alleen op een negatieve manier gezien mogen worden.

Je bent ook niet automatisch ongezond als je dik bent. Net als dat je niet automatisch gezond en fit bent als je slank bent. Een slank persoon kan nog steeds een heel pak koekjes per dag wegvreten en er slank uitzien. Maar die koekjes hebben waarschijnlijk nog steeds een negatief effect op je organen of weerstand ;)
pi_149322222
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 12:01 schreef Kaneelstokje het volgende:
Om even terug te komen op de TT. Het is opvallend dat bijvoorbeeld op FOK! veel mensen (zowel mannen als vrouwen) zitten die dikke vrouwen aantrekkelijker vinden.
Er is zelfs een heuse reeks, momenteel in deel 31, over het vallen op dikke vrouwen.

Er zijn speciale pornogenres en websites die slechts gaan over het geilen op dikke vrouwen. Het is niet iets dat stiekem weggestopt is, maar gewoon open en bloot makkelijk beschikbaar en bereikbaar.
Je punt?
  dinsdag 3 februari 2015 @ 12:03:49 #124
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_149322249
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 12:02 schreef Nammie het volgende:

[..]

Je punt?
De vraag is of we als maatschappij overgewicht idealiseren.
Met zulk soort observaties denk ik dat we inderdaad bezig zijn met overgewicht gaan idealiseren, of meer als normaal beschouwen.
pi_149322296
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 12:03 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Met zulk soort observaties denk ik dat we inderdaad bezig zijn met overgewicht gaan idealiseren, of meer als normaal beschouwen.
Denk het niet. Ook als je kijkt hoe deze vrouw steeds wordt uitgescholden, dus nee. En prima dat zij zichzelf wil laten zien vind ik.
pi_149322348
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 12:03 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

omdat een deel van de mensen het geilheid Vind?
Open een topic over dunne mensen, vast genoeg die dat geilheid vinden
dat heeft niets te maken met idealiseren
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  dinsdag 3 februari 2015 @ 12:09:53 #127
47102 Elvi
miemkwien
pi_149322405
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 12:07 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Men ziet het ook nog steeds niet als 'normaal', anders hadden er geen aparte websites of topics voor nodig. Dikke vrouwen aantrekkelijk vinden ziet men nog steeds als een 'fetish' en misschien komt dat wel omdat wij nooit positief in de media gezien worden. Behalve nu dan, en dan komt er weer een lawine van "omg wat ongezond!!"
  dinsdag 3 februari 2015 @ 12:11:13 #128
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_149322432
quote:

[..]

Omdat een deel van de bevolking (in tegenstelling tot vroeger) er voor uitkomt dat ze dikke vrouwen aantrekkelijk vinden.
Wat is dan wel idealiseren?
pi_149322463
Dit is een tegenreactie op de commercie. Zoiets was te verwachten. Ik vind dat modellen een normale weerspiegeling moeten geven van de werkelijkheid. Dat houdt in dat zowel huidige modellen als het 'model' in de OP niet geschikt zijn. De gemiddelde mens zit er namelijk tussenin.
pi_149322747
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 12:12 schreef TheMechanic het volgende:
Dit is een tegenreactie op de commercie. Zoiets was te verwachten. Ik vind dat modellen een normale weerspiegeling moeten geven van de werkelijkheid. Dat houdt in dat zowel huidige modellen als het 'model' in de OP niet geschikt zijn. De gemiddelde mens zit er namelijk tussenin.
Modellen moeten niet gemiddeld zijn, maar zorgen voor hogere verkoopcijfers...
pi_149322772
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 12:23 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat is de reden, maar geen weerspiegeling van de werkelijkheid.
Het zorgt ervoor dat men aan dat 'ideaalbeeld' wil voldoen, met als gevolg eetstoornissen, onzekerheid, pesterijen enzovoort. Het brengt meer kwaad dan goed.
pi_149322797
quote:

[..]

Juist.
Beppie van de bedrijfskantine moet denken net zo woest aantrekkelijk te zijn als ze dezelfde bikini aantrek als Doutzen.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_149322811
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 12:24 schreef TheMechanic het volgende:

[..]

Het zorgt ervoor dat men aan dat 'ideaalbeeld' wil voldoen, met als gevolg eetstoornissen, onzekerheid, pesterijen enzovoort. Het brengt meer kwaad dan goed.
Zie je idd terug in de tendens tegenwoordig
Faka G
pi_149322819
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 12:11 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Omdat een deel van de bevolking (in tegenstelling tot vroeger) er voor uitkomt dat ze dikke vrouwen aantrekkelijk vinden.
Wat is dan wel idealiseren?
Dat is waarderen, idealiseren is stellen dat dat het ideaal is, dat dat het mooiste, beste, het volmaakste is en na te streven is

Ik geil zelf enorm op volle vrouwen maar dat wil niet zeggen dat ik dat ook de beste optie vind voor iedereen (vooral niet als je gezondheid mee neemt), volmaakt vind of het enige geile vind
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  dinsdag 3 februari 2015 @ 12:28:25 #135
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149322874
Wat een gezeur ons niks, er staat één keer een dikkertje in het blad en er is gelijk sprake van "het idealiseren van overgewicht"? :')

Er staan gemiddeld meer te dunne dan te dikke vrouwen in.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_149322895
Door deze trend in de modewereld, merk ik vaak dat al het beetje overgewicht direct wordt bestempeld als 'dik'. Een verschil tussen volslank, chubby, obese en dat soort termen ziet men niet meer. Sommige vrienden van mij zien alleen nog maar 'dik' of 'dun' bij een meisje. Er is uiteraard een groot verschil tussen een volslanke dame en de dame uit de OP.
pi_149322908
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 12:28 schreef Leandra het volgende:
Wat een gezeur ons niks, er staat één keer een dikkertje in het blad en er is gelijk sprake van "het idealiseren van overgewicht"? :')

Ja duh, al die dikke vrouwen passen niet in 1 blad
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_149322909
quote:

Ook dat. Te dun is ook erg ongezond.
pi_149322983
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 12:29 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Ik moest stiekem best een beetje lachen :P
Foei!
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_149323034
quote:

Te dun denk ik niet, onder de grens van gezond bmi zie je niet zo veel mensen in tijdschriften ed. Iig ik zie zo goed als nooit echte anorexia mensen in tijdschriften terwijl ik wel vaker mensen met obesitas op plaatjes zie.
Faka G
pi_149323060
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 12:34 schreef Atta-boy het volgende:

[..]

Te dun denk ik niet, onder de grens van gezond bmi zie je niet zo veel mensen in tijdschriften ed. Iig ik zie zo goed als nooit echte anorexia mensen in tijdschriften terwijl ik wel vaker mensen met obesitas op plaatjes zie.
Ze worden netjes gefotoshopt met een mooie volle bips want dat is hip, maar het gemiddelde model heeft geen gezond gewicht hoor
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  dinsdag 3 februari 2015 @ 12:37:10 #142
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149323115
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 12:29 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Nou vooruit, doen we volgende week weer een.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_149323149
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 12:35 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Ze worden netjes gefotoshopt met een mooie volle bips want dat is hip, maar het gemiddelde model heeft geen gezond gewicht hoor
Nee die zitten rond de ondergrens van gezond gewicht en niet allemaal rond een anorexia punt. Maar goed ik lees ook niet zo veel tijdschriften die volstaan met modellen. Kan me ook niet voorstellen dat iedereen die over tijdschriften begint dat wel doet tbh. Want in de meeste tijdschriften word je niet echt kapot gegooid met (dunne fashion) modellen.
Faka G
pi_149323172
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 12:38 schreef Atta-boy het volgende:

[..]

Nee die zitten rond de ondergrens van gezond gewicht en niet allemaal rond een anorexia punt. Maar goed ik lees ook niet zo veel tijdschriften die volstaan met modellen. Kan me ook niet voorstellen dat iedereen die over tijdschriften begint dat wel doet tbh. Want in de meeste tijdschriften word je niet echt kapot gegooid met (dunne fashion) modellen.
Behalve dan in elk vrouwenblad
Ga maar even langs de bruna zo
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_149323232
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 12:39 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Behalve dan in elk vrouwenblad
Ga maar even langs de bruna zo
Wat doen die artikelen dan in een vrouwenblad? Als het niks met het onderwerp te maken heeft is het toch raar er zulke advertenties in te doen? :+
Of je moet natuurlijk een modeblad kopen maar dan is het logisch dat je modellen ziet
Faka G
pi_149323414
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 12:24 schreef TheMechanic het volgende:

Ach, kom op zeg... Nog even en mooie mensen mogen niet meer op de buis, want stel je voor dat iemand een beetje onzeker wordt...
  dinsdag 3 februari 2015 @ 12:50:12 #147
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_149323440
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 12:49 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ach, kom op zeg... Nog even en mooie mensen mogen niet meer op de buis, want stel je voor dat iemand een beetje onzeker wordt...
"Sorry, we mogen je niet aannemen, je bent te knap." :)
pi_149323488
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 12:49 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik heb nergens 'mooi' gezegd, tenzij jij slank direct associeert met mooi.
Er kunnen ook mooie mensen op de televisie komen die een gemiddeld postuur hebben.

Bovendien stimuleert een mooi iemand anderen niet om zichzelf bijv uit te hongeren.
pi_149323494
wow, ik vind de foto's zo niet realistisch. Iemand die zo dik is kan toch nooit zo'n mooi gezicht hebben en ze heeft ook geen enkele striemen. Er is teveel fotoshop gebruikt om deze foto mooi te maken.
pi_149323518
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 12:38 schreef Atta-boy het volgende:

[..]

Meh, hoe dunner hoe beter. Een vriendin van mij is sinds 2011 succesvol en dan gaat het echt om centimeters. Ik weet 100% zeker dat zij inmiddels ondergewicht heeft.
pi_149323583
quote:

[..]

Precies. En omdat een aanzienlijk deel van de mensen er NIET in slaagt om slank te zijn, zullen bedrijven die fatties inhuren als fotomodel al snel de sympathiek worden gevonden door fatties.

Ergo: meer verkopen aan fatties :s)

Ofwel: ook dikke modellen zijn er om voor hogere verkoopcijfers te zorgen, alleen voor een andere doelgroep *O*
  dinsdag 3 februari 2015 @ 12:58:45 #152
319979 Fok-it
All is well
pi_149323634
quote:

[..]

Open hier een topic over dunne vrouwen en je krijgt gelijk verwijzingen met 11-jarige jongens en niet vrouwelijk, mager scharminkel dat soort opmerkingen.

Over de 'liever wat vlees aan de botten' opmerkingen nog te zwijgen :')

Hier op fok wordt het in ieder geval heel erg geïdealiseerd hoor
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_149323676
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 12:41 schreef Atta-boy het volgende:

[..]

Wat doen die artikelen dan in een vrouwenblad? Als het niks met het onderwerp te maken heeft is het toch raar er zulke advertenties in te doen? :+
Of je moet natuurlijk een modeblad kopen maar dan is het logisch dat je modellen ziet
Vrouwen bladen zitten vol reclame natuurlijk
In een autoblad staan toch ook kei veel advertenties en foto's van auto's? Nou in vrouwenbladen staan vrouwen
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 12:52 schreef wiskundenoob het volgende:
wow, ik vind de foto's zo niet realistisch. Iemand die zo dik is kan toch nooit zo'n mooi gezicht hebben en ze heeft ook geen enkele striemen. Er is teveel fotoshop gebruikt om deze foto mooi te maken.
Nee hoor dat hoeft helemaal niet? Naja, er is vast wel ergens een kuiltje weg gehaald (en dat doen ze bij slanke vrouwen ook want die hebben ook gewoon putjes en bobbels en zo) maar volle vrouwen kunnen ook gewoon strak zijn en een knap gezicht hebben
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_149323696
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 12:58 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Open hier een topic over dunne vrouwen en je krijgt gelijk verwijzingen met 11-jarige jongens en niet vrouwelijk, mager scharminkel dat soort opmerkingen.

Tja ik kijk vaker op tumbler maar daar worden dikke vrouwen vaak genoeg lastig gevallen met vergelijkbare opmerkingen maar dan de andere kant op hoor

En fok is natuurlijk nauwelijks een afspiegeling van de samenleving. Gelukkig
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_149323709
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 12:58 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Post eens 3 van dergelijke topics en ik geef je 10 dikke mensen bash topics.
Ergo durf zelfs te stellen dat obesitas of dikheid gerelateerde zaken in de top 5 van meest over geklaagde onderwerpen staat in KLB :') .
blablablabla
  dinsdag 3 februari 2015 @ 13:03:29 #156
319979 Fok-it
All is well
pi_149323742
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:01 schreef Elan het volgende:

[..]

Post eens 3 van dergelijke topics en ik geef je 10 dikke mensen bash topics.
Ergo durf zelfs te stellen dat obesitas of dikheid gerelateerde zaken in de top 5 van meest over geklaagde onderwerpen staat in KLB :') .
Klopt ook ja. Wel vreemd inderdaad. Ene deel lijkt er een ontiegelijke hekel aan te hebben en het andere deel wil het koste wat het kost opnemen voor dikke vrouwen in elk topic. :')

Beide onzin verder
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_149323782
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 12:52 schreef TheMechanic het volgende:

Ik heb nergens 'mooi' gezegd, tenzij jij slank direct associeert met mooi.
.
Niet noodzakelijk, maar het is wel zo dat ik gewoon van slanke, of beter: fitte, vrouwen houd. Beetje ook afhankelijk van de leeftijd, als je 40 bent hoef je er niet meer uit te zien alsof je 14 bent...
pi_149323879
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:03 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Klopt ook ja. Wel vreemd inderdaad. Ene deel lijkt er een ontiegelijke hekel aan te hebben en het andere deel wil het koste wat het kost opnemen voor dikke vrouwen in elk topic. :')

Beide onzin verder
Ja, dat mensen er een hekel aan lijken te hebben is ook een beetje ziek trouwens :D.
pi_149323880
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 12:56 schreef quinoahipster het volgende:

Precies. En omdat een aanzienlijk deel van de mensen er NIET in slaagt om slank te zijn, zullen bedrijven die fatties inhuren als fotomodel al snel de sympathiek worden gevonden door fatties.

Ergo: meer verkopen aan fatties :s)

Ofwel: ook dikke modellen zijn er om voor hogere verkoopcijfers te zorgen, alleen voor een andere doelgroep *O*
Een doelgroep die relatief weinig te besteden heeft, maar belangrijker nog... ook vrouwen die wat steviger zijn (en mannen ook natuurlijk) zullen hun koopbereidheid toe zien nemen, want als het bij het model mooi staat, dan zal het ook bij mij wel mooi staan.

Net zo goed als dat het gebruiken van Claudia om Opels te verkopen... Alsof je met een Opel (of die stinkdeo AXE...) ineens modellen scoort terwijl ze je voorheen geen blik waardig gunden.

Mensen zijn in beginsel idioten. ;)
pi_149323934
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:04 schreef DS4 het volgende:

[..]

Niet noodzakelijk, maar het is wel zo dat ik gewoon van slanke, of beter: fitte, vrouwen houd. Beetje ook afhankelijk van de leeftijd, als je 40 bent hoef je er niet meer uit te zien alsof je 14 bent...
Ik kan een volle vrouw wel waarderen. Vind het misschien nog wel aantrekkelijker dan slank.
Maar - op Amerika na - is het gemiddelde lichaam van een man/vrouw niet zoals in de modewereld, noch zoals op de foto in de OP.
Ik snap dat ze dat doen vanwege de marketing, maar het kan ook onethische effecten met zich meebrengen. Anorexia en andere eetstoornissen zijn toch ergens door ontstaan.
pi_149323935
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:08 schreef DS4 het volgende:
Een doelgroep die relatief weinig te besteden heeft,
Maar het zijn er wel heeeel veel!

quote:
Mensen zijn in beginsel idioten. ;)
Dat sowieso *O*
  dinsdag 3 februari 2015 @ 13:12:18 #162
395938 LlamaGoneBonkers
Van leven ga je dood
pi_149323978
Even los van de bladen, maar ik merk wel dat iets vollere vrouwen statements gaan maken over hun gewicht. Dan niet perse vrouwen in bladen die "gepromoot" worden, maar juist zangeressen o.a. nicki minaj en megan trainer (wie overigens niet dik is). En toch gaat dit lichtelijk ten koste van dunnere mensen. Ik ben het er niet helemaal mee eens dat Megan echt aan thin-shaming doet. Maar het valt me wel op dat ze doen alsof hun lichaamstype optimaal is, maar toch moeten ze zich hoerig voordoen of zingen ze toch dingen zoals: Boys like a little more booty to hold at night.
Ik snap niet waarom dat dan nodig is als jij jezelf accepteert met een paar kilo's meer, dan moet het je niet uitmaken wat mannen er van vinden.
pi_149324001
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:10 schreef quinoahipster het volgende:

Maar het zijn er wel heeeel veel!
Primark moet misschien wel 250 spijkerbroeken verkopen voordat ze hetzelfde verdienen als Prada wanneer die er 1 verkopen... ;)

quote:
Dat sowieso *O*
En we laten ons allemaal wel eens beïnvloeden... ;)
pi_149324021
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:13 schreef DS4 het volgende:
Primark moet misschien wel 250 spijkerbroeken verkopen voordat ze hetzelfde verdienen als Prada wanneer die er 1 verkopen... ;)
Maar ze zijn allebei succesvol in hun marktsegment.
pi_149324037
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:12 schreef LlamaGoneBonkers het volgende:
Even los van de balden, maar ik merk wel dat iets vollere vrouwen statements gaan maken over hun gewicht. Dan niet perse vrouwen in bladen die "gepromoot" worden, maar juist zangeressen o.a. nicki minaj en megan trainer (wie overigens niet dik is). En toch gaat dit lichtelijk ten koste van dunnere mensen. Ik ben het er niet helemaal mee eens dat Megan echt aan thin-shaming doet. Maar het valt me wel op dat ze doen alsof hun lichaamstype optimaal is, maar toch moeten ze zich hoerig voordoen of zingen ze toch dingen zoals: Boys like a little more booty to hold at night.
Ik snap niet waarom dat dan nodig is als jij jezelf accepteert met een paar kilo's meer, dan moet het je niet uitmaken wat mannen er van vinden.
Omdat zij zich richten op meisjes in hun tienerjaren en die dat nog niet zo zien en dus wel je cd kopen als zij zich gehoord voelen
Pink was ook heel goed in het verwoorden van de onderbuik gevoelens van die doelgroep ('niemand snapt mij ;( ' )
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_149324047
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:10 schreef TheMechanic het volgende:

Ik kan een volle vrouw wel waarderen. Vind het misschien nog wel aantrekkelijker dan slank.
Maar - op Amerika na - is het gemiddelde lichaam van een man/vrouw niet zoals in de modewereld, noch zoals op de foto in de OP.
Ik snap dat ze dat doen vanwege de marketing, maar het kan ook onethische effecten met zich meebrengen. Anorexia en andere eetstoornissen zijn toch ergens door ontstaan.
Eetstoornissen zijn net wat complexer.
pi_149324084
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:14 schreef DS4 het volgende:

[..]

Eetstoornissen zijn net wat complexer.
Nee hoor, marketing, fatshaming, de houding van de samenleving ten opzichte van gewicht etc is zeker een factor die daar in mee speelt
Natuurlijk ook iets in het persoonlijk leven van degene die er een heeft maar het geeft je een richting om je zelfhaat/ongelukkigheid in te focussen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_149324095
quote:
megan trainer (wie overigens niet dik is).
Stevig hoor, zeker voor een 21 jarige.
pi_149324116
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:16 schreef DS4 het volgende:

[..]

Stevig hoor, zeker voor een 21 jarige.
:')
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_149324122
quote:
Even los van de bladen, maar ik merk wel dat iets vollere vrouwen statements gaan maken over hun gewicht. Dan niet perse vrouwen in bladen die "gepromoot" worden, maar juist zangeressen o.a. nicki minaj en megan trainer (wie overigens niet dik is). En toch gaat dit lichtelijk ten koste van dunnere mensen. Ik ben het er niet helemaal mee eens dat Megan echt aan thin-shaming doet. Maar het valt me wel op dat ze doen alsof hun lichaamstype optimaal is, maar toch moeten ze zich hoerig voordoen of zingen ze toch dingen zoals: Boys like a little more booty to hold at night.
Geld. Ik zou ook wel fuck skinny bitches zingen in een clip als ik er miljoenen mee verdien. Jij ook wel joj😊
pi_149324127
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:13 schreef quinoahipster het volgende:

Maar ze zijn allebei succesvol in hun marktsegment.
Waarbij overigens ook primark verkoopt met slanke modellen. Past ook wel bij het onderbetalen en uitbuiten... daar word je niet dik van. ;)
pi_149324179
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:16 schreef rhubarbje het volgende:

Nee hoor, marketing, fatshaming, de houding van de samenleving ten opzichte van gewicht etc is zeker een factor die daar in mee speelt
Natuurlijk ook iets in het persoonlijk leven van degene die er een heeft maar het geeft je een richting om je zelfhaat/ongelukkigheid in te focussen
Ik begrijp van mensen die zich er professioneel mee bezig houden (of hielden) dat wat jij hier zegt niet klopt, maar misschien heb jij er meer verstand van.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 13:20:02 #173
395938 LlamaGoneBonkers
Van leven ga je dood
pi_149324184
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:17 schreef Nammie het volgende:

[..]

Geld. Ik zou ook wel fuck skinny bitches zingen in een clip als ik er miljoenen mee verdien. Jij ook wel joj😊
Dat geld verdienen ze toch wel, wat ze ook zingen.
pi_149324206
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:17 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Nee, verdorie... moet niet mogen... Iemand stevig noemen, terwijl ze dat feitelijk gewoon is. Ten bewijze van de stelling in de OP.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 13:21:22 #175
319979 Fok-it
All is well
pi_149324220
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:17 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Dat is gewoon stevig hoor?
pi_149324229
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:20 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, verdorie... moet niet mogen... Iemand stevig noemen, terwijl ze dat feitelijk gewoon is. Ten bewijze van de stelling in de OP.
Dat is ze niet. Ik heb het net opgezocht ze is omgerekend een maat 38/40
Dat is niet stevig (en wel gemiddeld)
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_149324247
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:20 schreef DS4 het volgende:

[..]

Feitelijk juist niet volgens mij.
pi_149324262
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:21 schreef rhubarbje het volgende:

Dat is ze niet. Ik heb het net opgezocht ze is omgerekend een maat 38/40
Dat is niet stevig (en wel gemiddeld)
Maat 40 voor een 21 jarige is stevig. Ook al is het tegenwoordig in een land waar de helft te dik is gemiddeld. Gek eigenlijk, als de helft te dit is dat gemiddeld gelijk staat aan stevig...
pi_149324279
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:23 schreef DS4 het volgende:

[..]

Maat 40 voor een 21 jarige is stevig. Ook al is het tegenwoordig in een land waar de helft te dik is gemiddeld. Gek eigenlijk, als de helft te dit is dat gemiddeld gelijk staat aan stevig...
Dat jij het stevig vind maakt het niet stevig?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_149324290
Ze verbergt haar lichaam steeds, die megan
  dinsdag 3 februari 2015 @ 13:26:01 #181
395938 LlamaGoneBonkers
Van leven ga je dood
pi_149324316
Stevig is toch iets heel anders dan dik? Ze is steviger ja dan maatje 36 maar ze is zeker niet dik
pi_149324330
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:24 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Ik sta inderdaad enorm alleen hierin... http://www.inquisitr.com/(...)-average-u-s-female/
  dinsdag 3 februari 2015 @ 13:27:19 #183
319979 Fok-it
All is well
pi_149324339
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:24 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Als jij dit een strak figuurtje vindt heb je gewoon een ongelooflijk bord voor je kop hoor :')
pi_149324351
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:27 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Als jij dit een strak figuurtje vindt heb je gewoon een ongelooflijk bord voor je kop hoor :')
Dat zeg ik toch ook niet?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  dinsdag 3 februari 2015 @ 13:28:12 #185
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_149324362
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:21 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Dat is gewoon stevig hoor?
Doe geen moeite Fokkie.
Fok zit vol met fatlovers en fatenablers.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 13:28:36 #186
319979 Fok-it
All is well
pi_149324377
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:26 schreef LlamaGoneBonkers het volgende:
Stevig is toch iets heel anders dan dik? Ze is steviger ja dan maatje 36 maar ze is zeker niet dik
Niemand zegt toch ook dik?
pi_149324380
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:26 schreef LlamaGoneBonkers het volgende:
Ik noem haar ook gewoon stevig. En kennelijk zit ze al boven de 25 met haar BMI.

Als 21 jarige...
  dinsdag 3 februari 2015 @ 13:30:04 #188
319979 Fok-it
All is well
pi_149324411
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:28 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Doe geen moeite Fokkie.
Fok zit vol met fatlovers en fatenablers.
I know :+ vorige topic al gemerkt. Als je slank figuurtje hebt zonder koeienheupen zie je eruit als een jongen van 11. :)
pi_149324443
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:28 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik noem haar ook gewoon stevig. En kennelijk zit ze al boven de 25 met haar BMI.

Als 21 jarige...
Hoe weet je dat? Maar ze verbergt haar lichaam steeds, dus ik zie niet hoe haar vormen zijn
  dinsdag 3 februari 2015 @ 13:31:36 #190
319979 Fok-it
All is well
pi_149324467
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:30 schreef Nammie het volgende:

[..]

Hoe weet je dat? Maar ze verbergt haar lichaam steeds, dus ik zie niet hoe haar vormen zijn
Dat zie je toch al in haar gezicht :P dikke wangen
pi_149324481
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:30 schreef Fok-it het volgende:

[..]

I know :+ vorige topic al gemerkt. Als je slank figuurtje hebt zonder koeienheupen zie je eruit als een jongen van 11. :)
Ohja, die had ook wel de rondingen van een jongetje. Maar das gewoon een voorkeur.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 13:33:00 #192
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_149324510
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:30 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Tumblrficatie van FOK! ;( ;(
pi_149324541
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:30 schreef Nammie het volgende:

Hoe weet je dat?
Ik zocht even op haar lengte en gewicht. Ik heb daar een heel mooi programma voor. Google heet het geloof ik.

(en even voor de goede orde: het zou 32 zijn en dat noemen we dus obesitas... en dat op je 21e!!!)

quote:
Maar ze verbergt haar lichaam steeds, dus ik zie niet hoe haar vormen zijn
Ik kan het op de foto's wel redelijk zien.

Als ze overigens zo heerlijk strak was geweest, dan had ze vast wat strakkers aangetrokken, al moet ik erbij zeggen dat ik dat laatste vooral denk. ;)
pi_149324596
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:34 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik zocht even op haar lengte en gewicht. Ik heb daar een heel mooi programma voor. Google heet het geloof ik.

[..]

Ik kan het op de foto's wel redelijk zien.

Als ze overigens zo heerlijk strak was geweest, dan had ze vast wat strakkers aangetrokken, al moet ik erbij zeggen dat ik dat laatste vooral denk. ;)
Oh wat een cynisme. Maar ik bedoel: is dat wel een goede bron? Ze komt al vrij onzeker over omdat ze haar lichaam steeds verbergt omdat ze wat stevig is, dus lijkt het me al helemaal sterk dat ze haar gewicht doorgeeft aan de hele wereld.
pi_149324660
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:36 schreef Nammie het volgende:

Maar ik bedoel: is dat wel een goede bron?
Ik kom het in ieder geval meermaals tegen en het lijkt mij op basis van wat ik zie ook niet bepaald onmogelijk.

Er zit nog een wereld van verschil tussen 25 en 32. Stevig lijkt mij dus een hele veilige term eerlijk gezegd.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 13:43:06 #196
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_149324789
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 12:29 schreef TheMechanic het volgende:
Door deze trend in de modewereld, merk ik vaak dat al het beetje overgewicht direct wordt bestempeld als 'dik'. Een verschil tussen volslank, chubby, obese en dat soort termen ziet men niet meer. Sommige vrienden van mij zien alleen nog maar 'dik' of 'dun' bij een meisje. Er is uiteraard een groot verschil tussen een volslanke dame en de dame uit de OP.
die term volslank ook :')

Het is gewoon dik, klaar punt over en uit.
Drinky is een baas
pi_149324844
Het zou 32 zijn. Ghehe. Dat lijkt me echt vrij sterk. Ze heeft vast en zeker wat kilo overgewicht, maar obesitas is wel iets anders :D
pi_149325040
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:44 schreef Nammie het volgende:
Het zou 32 zijn. Ghehe. Dat lijkt me echt vrij sterk. Ze heeft vast en zeker wat kilo overgewicht, maar obesitas is wel iets anders :D
Stevig dus iig.
pi_149325072
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:43 schreef Drinky het volgende:

[..]

die term volslank ook :')

Het is gewoon dik, klaar punt over en uit.
Dus iemand die volslank is, krijgt dezelfde benaming als iemand met obesitas? :P
Leuke verwarringen levert dat op dan.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 13:56:00 #200
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_149325182
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:52 schreef TheMechanic het volgende:

[..]

Dus iemand die volslank is, krijgt dezelfde benaming als iemand met obesitas? :P
Leuke verwarringen levert dat op dan.
Vaak zijn de vrouwen die de term volslank gebruiken dikke zeekoeien, daar is helemaal niks slank aan. Door het woordje slank krijgen ze het idee dat het niet zo heel erg is want volslank hihaho.

Vertel mij eens waar de logica zit om van slank figuur --> normaal figuur --> volslank figuur te gaan?
Beter noem je die mensen gewoon vol ofzo, want er is verder niks slank.
Drinky is een baas
pi_149325262
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:36 schreef Nammie het volgende:

[..]

Oh wat een cynisme. Maar ik bedoel: is dat wel een goede bron? Ze komt al vrij onzeker over omdat ze haar lichaam steeds verbergt omdat ze wat stevig is, dus lijkt het me al helemaal sterk dat ze haar gewicht doorgeeft aan de hele wereld.
Ja ze komt vreselijk onzeker over hoe ze zingt dat ze booty terug brengt :+
Faka G
pi_149325294
Ik heb wel het idee dat overgewicht steeds meer geïdealiseerd wordt. Natuurlijk hebben veel modellen nog steeds ondergewicht en dat vind ik niet goed. Echter de reactie erop is om naar het andere extreme te gaan en vrouwen met overgewicht neer te zetten als echte vrouwen en iets om trots op te zijn. Een betere reactie erop zou in mijn optiek zijn om modellen met gezond gewicht te promoten.

Overigens denk ik wel dat dikheid meer negatieve aandacht krijgt dan dunheid. Wat mensen daarbij echter niet meenemen is dat dikheid ook gewoon een veel groter probleem is in Nederland. Bijna de helft van de volwassen bevolking heeft overgewicht, tegenover misschien 1 of 2 procent met ondergewicht. Als je dat meeweegt en dan kijkt naar hoe vaak er wordt uitgehaald naar te dunne mensen, als verdediging van overgewicht, gaat het eigenlijk gewoon nergens over. Ook kan je concluderen dat het dus behoorlijk meevalt met hoeveel mensen zich uithongeren om op modellen te lijken.

Daarbij heb ik ook sterk het idee dat mensen die niet te dun zijn, maar wel aan de onderkant van gezond gewicht zitten, vaker negatief bejegend worden dan mensen die niet te dik zijn, maar aan de bovenkant van gezond gewicht zitten. Dit is terug te leiden op de buitenproportionele aandacht die wordt gegeven aan het ondergewichtsprobleem. Hierdoor lijken mensen toch een behoefte te voelen om mensen te vertellen dat ze meer moeten eten, terwijl ze helemaal niet ongezond zijn.
pi_149325324
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:58 schreef Atta-boy het volgende:

[..]

Ja ze komt vreselijk onzeker over hoe ze zingt dat ze booty terug brengt :+
Ja idd. Maar ze laat de vormen van haar lichaam maar niet zien. :+ Als ze dan zo trots is, show it enzo.
pi_149325422
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:56 schreef Drinky het volgende:

[..]

Vaak zijn de vrouwen die de term volslank gebruiken dikke zeekoeien, daar is helemaal niks slank aan. Door het woordje slank krijgen ze het idee dat het niet zo heel erg is want volslank hihaho.

Vertel mij eens waar de logica zit om van slank figuur --> normaal figuur --> volslank figuur te gaan?
Beter noem je die mensen gewoon vol ofzo, want er is verder niks slank.
Dat hebben vrouwen inderdaad bedacht om zichzelf beter te voelen.
Maar wat is volgens jou de definitie van 'dik' dan?
  dinsdag 3 februari 2015 @ 15:03:25 #205
319979 Fok-it
All is well
pi_149327265
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 14:03 schreef TheMechanic het volgende:

[..]

Dat hebben vrouwen inderdaad bedacht om zichzelf beter te voelen.
Maar wat is volgens jou de definitie van 'dik' dan?
Je bent dik als je flink overgewicht hebt.

Breed als je een paar kilootjes teveel weegt.

Volslank is inderdaad echt de grootste onzin die er is en wordt meestal gebruikt door vrouwen die gewoon dik zijn
  Vis een optie? dinsdag 3 februari 2015 @ 16:39:05 #206
70532 loveli
N
pi_149330356
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 22:36 schreef Nammie het volgende:

[..]

Ze hebben de helft eraf gephotoshopt, kijk maar naar haar oksels. Ben benieuwd naar de originele foto's.
crap in = crap out
pi_149336745
ze is wel meer dan stevig...
pi_149368756
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 16:39 schreef loveli het volgende:

[..]

Ze hebben de helft eraf gephotoshopt, kijk maar naar haar oksels. Ben benieuwd naar de originele foto's.
Ja, dacht ook: oh mooie shoot&vrouw! En toen ik las dat ze maat 42 heeft; damn, ik heb kleinere kledingmaten maar zo zie ik er niet uit hoor :D

Maar heb gelezen dat ze met plussizemoddelen ook veel fotoshoppen, corrigeren en stuffen zodat de rondingen mooier lijken.

Edit: heb even wat meer info opgezocht over Robyn Lawley. Ze geeft ergens anders weer aan een size 12 te hebben en dat is maat 40 in Europese maten.Vind haar prachtig in ieder geval en mooie verhoudingen/rondingen O+
Op andere foto's lijkt ze weer stuk slanker en meer afgetraind en kan me niet wijsmaken dat onderstaande plussize is:

[ Bericht 11% gewijzigd door MidnightB00m op 04-02-2015 20:58:30 ]
pi_149373196
Die zou ik ook niet uit mijn bed schoppen... Ok, die uit de OP ook niet, want dan breek ik waarschijnlijk mijn been, maar toch...
pi_149373378
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 20:30 schreef MidnightB00m het volgende:

Op andere foto's lijkt ze weer stuk slanker en meer afgetraind en kan me niet wijsmaken dat onderstaande plussize is:

[ afbeelding ]
voor een normale vrouw is ze niet plussize, maar in vergelijking met 'echte modellen' met benen zo dun als een stokbrood is ze wel plussize.
pi_149380657
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 22:27 schreef computergirl het volgende:

[..]

voor een normale vrouw is ze niet plussize, maar in vergelijking met 'echte modellen' met benen zo dun als een stokbrood is ze wel plussize.
Vind je vrouw in de OP onder plussize vallen? Ik vind het weer een categorie apart waard.
pi_149380664
quote:
1s.gif Op donderdag 5 februari 2015 09:59 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Vind je vrouw in de OP onder plussize vallen? Ik vind het weer een categorie apart waard.
Olifantplus. ;)
pi_149380722
quote:
1s.gif Op donderdag 5 februari 2015 09:59 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

ik reageer op de foto die je zelf gepost hebt, zie quote.
De vrouw uit de OP heeft enorme obesitas
  zaterdag 7 februari 2015 @ 17:29:25 #214
433501 schrijfveer
Mist inkt en papier
pi_149449965
Ik denk het publiceren van foto's van plus size modellen niet zozeer om het promoten van overgewicht gaat, maar meer dat het een tegengeluid is tegen het schoonheidsideaal van de modellenwereld. Dik staat gelijk aan lelijk en dun staat gelijk aan mooi. Met de plus size modellen proberen ze te laten zien dat vrouwen met andere maten ook mooi kunnen zijn. Alhoewel ik het dan weer hypocriet vind dat er nauwelijks modellen met doorsnee maten (38/40) te zien zijn.
  zaterdag 7 februari 2015 @ 17:35:21 #215
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_149450087
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 17:29 schreef schrijfveer het volgende:
Ik denk het publiceren van foto's van plus size modellen niet zozeer om het promoten van overgewicht gaat, maar meer dat het een tegengeluid is tegen het schoonheidsideaal van de modellenwereld. Dik staat gelijk aan lelijk en dun staat gelijk aan mooi. Met de plus size modellen proberen ze te laten zien dat vrouwen met andere maten ook mooi kunnen zijn. Alhoewel ik het dan weer hypocriet vind dat er nauwelijks modellen met doorsnee maten (38/40) te zien zijn.
Het is gewoon een marktstrategie, de meeste vrouwen zijn immers te dik.
  zaterdag 7 februari 2015 @ 18:14:19 #216
433501 schrijfveer
Mist inkt en papier
pi_149450948
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 17:35 schreef Anus_Cocainus het volgende:

[..]

Het is gewoon een marktstrategie, de meeste vrouwen zijn immers te dik.
Juist niet, vrouwen kopen liever kleding dat door een slank model gedragen wordt dan door een voller model, ook al vragen ze om meer variatie in de mode industrie. Het gaat dus hier niet om handig op de markt inspelen, want voor de kledingindustrie brengen slankere modellen meer inkomsten dan vollere modellen.

http://time.com/3151039/plus-size-fashion-retail/

Naturally consumer behavior informs retailer decisions, but the most perplexing insight of my career was when a plus-size retailer tested shoppers, showing the same styles on size 8 and 14 models, each to a different customer segment. The size 8 model translated into more sales nearly every time, even as customers demanded on social media that the brand use plus-size women in their product photography. This was not an isolated incident; industry friends shared similar anecdotes about brand after brand. And retailers are going to continue to create online shopping experiences that lead to higher sales.
  zaterdag 7 februari 2015 @ 19:59:10 #217
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_149453587
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 18:14 schreef schrijfveer het volgende:

[..]

Juist niet, vrouwen kopen liever kleding dat door een slank model gedragen wordt dan door een voller model, ook al vragen ze om meer variatie in de mode industrie. Het gaat dus hier niet om handig op de markt inspelen, want voor de kledingindustrie brengen slankere modellen meer inkomsten dan vollere modellen.

http://time.com/3151039/plus-size-fashion-retail/

Naturally consumer behavior informs retailer decisions, but the most perplexing insight of my career was when a plus-size retailer tested shoppers, showing the same styles on size 8 and 14 models, each to a different customer segment. The size 8 model translated into more sales nearly every time, even as customers demanded on social media that the brand use plus-size women in their product photography. This was not an isolated incident; industry friends shared similar anecdotes about brand after brand. And retailers are going to continue to create online shopping experiences that lead to higher sales.

Cool, wist ik niet!
pi_149463243
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 20:30 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Ja, dacht ook: oh mooie shoot&vrouw! En toen ik las dat ze maat 42 heeft; damn, ik heb kleinere kledingmaten maar zo zie ik er niet uit hoor :D

Maar heb gelezen dat ze met plussizemoddelen ook veel fotoshoppen, corrigeren en stuffen zodat de rondingen mooier lijken.

Edit: heb even wat meer info opgezocht over Robyn Lawley. Ze geeft ergens anders weer aan een size 12 te hebben en dat is maat 40 in Europese maten.Vind haar prachtig in ieder geval en mooie verhoudingen/rondingen O+

[ afbeelding ]
Aan haar bovenbenen te zien, is ze wel plussize.

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 15:03 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Je bent dik als je flink overgewicht hebt.

Breed als je een paar kilootjes teveel weegt.

Volslank is inderdaad echt de grootste onzin die er is en wordt meestal gebruikt door vrouwen die gewoon dik zijn
Dus omdat het woord misbruikt wordt, is het onzin. Volslank is gewoon hetzelfde als plussize. Vrouwen worden ook op een andere manier dik dan mannen. Bij vrouwen met een beetje overgewicht, zie je nog wel de taille en daarom noemt men dat volslank i.p.v. breed. Dat laatste woord gebruik je eerder bij mannen die een beetje overgewicht hebben.
ROBODEMONS..................|:(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')