abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149386637
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 13:42 schreef MaJo het volgende:
Nou meiden eigenwijs als ik ben toch een ovulatietest gedaan en ik heb zo waar een licht streepje :o eentje die ik kan zien!! :') betekent dit dat mijn eisprong er aan zit te komen of kan het nog steeds een lange cyclus worden?

Stiekem blij met mijn eerste streep ooit :@
het kan ...

het kan ook zijn dat je altijd een licht streepje hebt....

eigenlijk kan je nog alle kanten uit ;)
Schudden voor gebruik
pi_149387397
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 13:42 schreef MaJo het volgende:
Nou meiden eigenwijs als ik ben toch een ovulatietest gedaan en ik heb zo waar een licht streepje :o eentje die ik kan zien!! :') betekent dit dat mijn eisprong er aan zit te komen of kan het nog steeds een lange cyclus worden?

Stiekem blij met mijn eerste streep ooit :@
Hier ook altijd een prima zichtbare streep. Ook 3 weken voor mijn eisprong. :)

Pas als de streep net zo donker is als de controlestreep dan telt ie.
pi_149387858
quote:
1s.gif Op donderdag 5 februari 2015 13:33 schreef deadly_kiss het volgende:

Als ik maatje 36 had gehad hadden ze meteen onderzoeken gestart }:|
maar nee, ga maar eerst afvallen :N

Woensdag moeten we weer terug voor de uitslag van mijn bloed, en mijn vriend zijn 'kwaliteiten' en dan horen we wat uiteindelijk het plan is, of juist niet.
Ben ik niet met je eens. Met mijn maatje 34/36 heb ik ook 15 maanden moeten proberen voor ik überhaupt een doorverwijzing kreeg, terwijl al bekend was dat ik pcos heb en bijna nooit een spontane eisprong. Die testen en adviezen zijn gewoon echt protocol en niet om je te pesten omdat je nu eenmaal overgewicht hebt.
Het advies van afvallen komt ook niet uit de lucht vallen

quote:
Overgewicht en ondergewicht

Een overzichtsartikel naar overgewicht en subfertiliteit laat zien dat uit verschillende patiëntcontrole- en cohortonderzoeken blijkt dat overgewicht de fertiliteit vermindert [Kuchenbecker 2006]. De duidelijkste oorzaak van subfertiliteit bij overgewicht is anovulatie. Ook heeft overgewicht invloed op de zwangerschapskansen bij subfertiele vrouwen die wel ovulaties hebben. Het blijkt dat boven een BMI van 29 iedere stijging van de BMI met één punt een verminderde kans op zwangerschap geeft van 4% (HR 0,96; 95%-BI 0,91 tot 0,99) [Van der Steeg 2008].
Ook ondergewicht kan de vruchtbaarheid verminderen. In een casuscontroleonderzoek op basis van de Nurses Health Study werd een U-vormige relatie tussen BMI en een verminderde vruchtbaarheid gevonden. BMI < 20 of > 24 geeft meer kans op subfertiliteit. Sportbeoefening lijkt de kans op subfertiliteit te verminderen [Rich-Edwards 2002].
Natuurlijk is het rot en wil je het liefst zo snel mogelijk starten en zwanger zijn, maar ze doen dit echt niet zomaar. Ondanks dat kan ik je gevoel goed begrijpen hoor :*
  Moderator donderdag 5 februari 2015 @ 15:10:49 #229
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_149389240
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 14:11 schreef Sara82 het volgende:

[..]

oh, dacht dat het maar een paar dagen zichtbaar was, dat is dan weer jammer :') maar als het goed is wordt ie wel steeds iets donkerder toch?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  donderdag 5 februari 2015 @ 15:52:20 #230
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_149390512
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 14:11 schreef Sara82 het volgende:

[..]

Dit is niet helemaal juist.. Er komt een moment waarop de streep donkerder is dan de dag(en) ervoor. Dat is je piek. Maar hij hoeft dan niet net zo donker te zijn als de controlestreep.
En als je 1 test hebt gedaan, zegt dat inderdaad helaas niets. Pas als je er een paar hebt gedaan en die kunt vergelijken, heb je er wat aan.
pi_149390549
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 13:39 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

ik vind dat best duur :D
Ja maar als je het vergelijkt met CB...
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_149391353
Pfff. Ik voel me zielig. :'(
Morgen weer naar de dokter. Het lijkt erop dat ik óók een nierbekkenontsteking te pakken heb.
  donderdag 5 februari 2015 @ 16:20:31 #233
438112 Zoe_Hart
Call me Doctor
pi_149391402
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 16:18 schreef JantinaGr het volgende:
Pfff. Ik voel me zielig. :'(
Morgen weer naar de dokter. Het lijkt erop dat ik óók een nierbekkenontsteking te pakken heb.
Pff, klinkt naar -O-
Have you not seen my outfit? Polka-dot blouse and leopard print skirt, I mix patterns! I am an "outside of the box" thinker.
  donderdag 5 februari 2015 @ 16:23:07 #234
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_149391503
Werkt je ab daar niet ook voor?
Die van mij werkt voor urineweg ontstekingen.. ik neem.aan dat dat dan ook mn nieren zijn..

Ik heb eerder ook nierbekken ontsteking gehad.. het is geen pretje.. :*
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  donderdag 5 februari 2015 @ 16:24:36 #235
438112 Zoe_Hart
Call me Doctor
pi_149391554
Hier is }) vandaag gearriveerd, dus mijn cyclus was 24 dagen :o

Is dat niet heel snel? Dit is pas mijn 2e cyclus na de pil, de eerste was 27 dagen. Ik vraag me af of dit betekent dat ik min-of-meer regelmatig ben met een relatief korte cyclus, of dat dit puur toeval is en de volgende alsnog 40 dagen kan duren of zo :')

En eergisteren voelde ik me hartstikke opgeblazen en ik bedacht me toen nog dat dit best een voorbode kon zijn van mijn menstruatie. Dit had ik voorheen ook altijd voor ik aan de pil begon. Alleen vond ik het veel te vroeg, dus dacht dat het dan een andere oorzaak zou moeten hebben. En gisteren kon ik echt bar weinig hebben. Snap nu ook wel waarom :@ :')

Als ik wel regelmatig zou zijn met een cyclus van rond de 26 dagen, dan heb ik mijn ei precies tijdens carnaval. Niet handig...

[ Bericht 0% gewijzigd door Zoe_Hart op 05-02-2015 16:36:40 ]
Have you not seen my outfit? Polka-dot blouse and leopard print skirt, I mix patterns! I am an "outside of the box" thinker.
pi_149391944
quote:
7s.gif Op donderdag 5 februari 2015 16:23 schreef Barreltje het volgende:
Werkt je ab daar niet ook voor?
Die van mij werkt voor urineweg ontstekingen.. ik neem.aan dat dat dan ook mn nieren zijn..

Ik heb eerder ook nierbekken ontsteking gehad.. het is geen pretje.. :*
Geen idee, maar deze specifieke klachten nemen eerder toe dan af. Het begint nu weer op te komen en is 's nachts het ergste. En overdag is het maar lichtelijk aanwezig, dus dacht steeds dat er verbetering in zat. Is nu al sinds maandag consequent gaande. Alle symptomen zijn verder ook aanwezig (behalve de aandrang niet meer door de antibiotica en koorts heb ik nooit gehad).
Assistente gaf het zelf ook al aan.
Ik neem het zekere voor het onzekere maar, ik lees dat je beter niet te lang kan wachten.
  donderdag 5 februari 2015 @ 16:44:32 #237
438112 Zoe_Hart
Call me Doctor
pi_149392177
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 16:36 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Geen idee, maar deze specifieke klachten nemen eerder toe dan af. Het begint nu weer op te komen en is 's nachts het ergste. En overdag is het maar lichtelijk aanwezig, dus dacht steeds dat er verbetering in zat. Is nu al sinds maandag consequent gaande. Alle symptomen zijn verder ook aanwezig (behalve de aandrang niet meer door de antibiotica en koorts heb ik nooit gehad).
Assistente gaf het zelf ook al aan.
Ik neem het zekere voor het onzekere maar, ik lees dat je beter niet te lang kan wachten.
Klinkt als een goed idee om dan morgen toch maar even naar de HA te gaan ja... Heel veel beterschap in ieder geval.
  donderdag 5 februari 2015 @ 17:01:17 #238
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_149392645
Alleen een echo kan dat bevestigen.. Dus. . Bereid je maar alvast voor op een ritje zh..
Succes !
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_149393032
quote:
1s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:10 schreef MaJo het volgende:

[..]

oh, dacht dat het maar een paar dagen zichtbaar was, dat is dan weer jammer :') maar als het goed is wordt ie wel steeds iets donkerder toch?
Kan. Bij veel vrouwen wel. Maar de zeldzame keer dat die test bij mij zo goed als blanco werd, was de laatste keer bijvoorbeeld 2 dagen voor mijn eisprong.

Hoe donker nu precies "positief" is verschilt ook per persoon, wat stroopwafelmeisje ook al zegt. Bij sommigen net niet zo donker, bij mij net zo donker, en bij weer anderen donkerder dan het controlestreepje.

Bij mij (ook zo'n lange-cyclus-figuur, je weet het), schoot het een beetje alle kanten op. Vaak de dag voor de echte piek beduidend donkerder (je ziet het wel, heus), en dan ging ik twee keer per dag testen. (en batsen natuurlijk :D )
  Moderator donderdag 5 februari 2015 @ 17:20:37 #240
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_149393191
quote:
7s.gif Op donderdag 5 februari 2015 17:01 schreef Barreltje het volgende:
Alleen een echo kan dat bevestigen.. Dus. . Bereid je maar alvast voor op een ritje zh..
Succes !
Een nierbekkenontsteking :? Heb ik ook gehad, maar nooit een echo daarvoor. Volgens mij hoort bij een nierbekkenontsteking hoge koorts dus dat lijkt me dan niet zo in het geval van Jantina. Eerder nierstenen of niergruis. Maar sowieso even langs de huisarts gaan :Y

quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 17:15 schreef Sara82 het volgende:

[..]

Kan. Bij veel vrouwen wel. Maar de zeldzame keer dat die test bij mij zo goed als blanco werd, was de laatste keer bijvoorbeeld 2 dagen voor mijn eisprong.

Hoe donker nu precies "positief" is verschilt ook per persoon, wat stroopwafelmeisje ook al zegt. Bij sommigen net niet zo donker, bij mij net zo donker, en bij weer anderen donkerder dan het controlestreepje.

Bij mij (ook zo'n lange-cyclus-figuur, je weet het), schoot het een beetje alle kanten op. Vaak de dag voor de echte piek beduidend donkerder (je ziet het wel, heus), en dan ging ik twee keer per dag testen. (en batsen natuurlijk :D )
Ik ga gewoon maar testen dan de komende tijd. Al denk ik dat ik het beter op kan pakken na mijn operatie, heb er nu toch niks aan en kost alleen maar geld. Maar ben ook wel nieuwsgierig :@
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_149393255
Hihi, ja die dingen kosten geld. Maar omdat ik was gestopt met roken vond ik dat ik nu mijn geld in andere stokjes mocht steken. (en dan ben ik nog altijd heel veel goedkoper uit, erg he..... :) )
pi_149393314
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 16:24 schreef Zoe_Hart het volgende:

Als ik wel regelmatig zou zijn met een cyclus van rond de 26 dagen, dan heb ik mijn ei precies tijdens carnaval. Niet handig...
Juist fantastisch toch?! Ja kind, je bent verwekt door Julius Ceasar en een lieveheersbeestje! _O-
  donderdag 5 februari 2015 @ 17:38:35 #243
438112 Zoe_Hart
Call me Doctor
pi_149393670
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 17:25 schreef Sara82 het volgende:

[..]

Juist fantastisch toch?! Ja kind, je bent verwekt door Julius Ceasar en een lieveheersbeestje! _O-
:D

Ik vrees eerder dat er zeer weinig actie zal zijn omdat manlief en ik andere carnavalsdagen maken. Hij gaat meestal al vroeg naar de kroeg en blijft lang hangen. Ik vertrek later en ga vroeger terug naar huis. Ik slaap dan dus al lang wanneer hij terugkomt en zodra hij wakker wordt, gaat hij meestal direct terug de kroeg in :')

En velen bier is niet goed voor de kwaliteit van zijn zwemmers geloof ik? In dat geval is het bij voorbaat kansloos met carnaval -O- :')

Kreeg net wel van een collega terloops de opmerking dat er tijdens carnaval veel vrouwen zwanger raken. Gevolgd door een collectief: oeh pas maar op dan! van iedereen in de ruimte. Zou wel mooi zijn om dan 12 weken later ineens te melden dat het dus toch toen ergens gebeurd moet zijn :P
  Moderator donderdag 5 februari 2015 @ 17:42:27 #244
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_149393780
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 17:23 schreef Sara82 het volgende:
Hihi, ja die dingen kosten geld. Maar omdat ik was gestopt met roken vond ik dat ik nu mijn geld in andere stokjes mocht steken. (en dan ben ik nog altijd heel veel goedkoper uit, erg he..... :) )
Ik ben ook gestopt met roken maar ik heb minder geld dan ooit :? :') Maar dit is zeker een betere investering ^O^
pi_149393939
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 16:44 schreef Zoe_Hart het volgende:

[..]

Klinkt als een goed idee om dan morgen toch maar even naar de HA te gaan ja... Heel veel beterschap in ieder geval.
Dank!

quote:
7s.gif Op donderdag 5 februari 2015 17:01 schreef Barreltje het volgende:
Succes !
Ik had begrepen dat een echo vooral is om e.a. uit te sluiten met betrekking tot oorzaak / verstopping e.d. Maar als het nodig is... dan doen we dat natuurlijk.

quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 17:20 schreef MaJo het volgende:

[..]

Een nierbekkenontsteking :? Heb ik ook gehad, maar nooit een echo daarvoor. Volgens mij hoort bij een nierbekkenontsteking hoge koorts dus dat lijkt me dan niet zo in het geval van Jantina. Eerder nierstenen of niergruis. Maar sowieso even langs de huisarts gaan :Y

Van wat ik gelezen heb is het vaak i.c.m. koorts, maar niet persé.
Ik zie het morgen wel aan. Ik mag sowieso in m'n handjes knijpen want ben sinds mijn 5e levensjaar al niet meer ziek geweest (ja, echt!) en dit is mijn eerste blaasontsteking.
  donderdag 5 februari 2015 @ 17:53:39 #246
409579 LuDann
All the way
pi_149394128
quote:
1s.gif Op donderdag 5 februari 2015 11:46 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
[ afbeelding ]

Happy World Nutella Day allemaal! *O* Ik zit vast klaar met mijn lepel!

disclaimer: niet mijn hond. Ook niet mijn foto. Ik zou mijn hond nooit binnen Nutellabereik laten })
Sorry dat ik zo inbreek maar ik moest hier echt even hard om lachen. _O-

Ik lees verder niet vaak mee hier, maar over overgewicht en ondergewicht en subfertiliteit kan ik wel meepraten. Ik heb/had PCOS, maar omdat je bij PCOS meestal overgewicht hebt en ik een BMI van 17/18 had duurde het vrij lang voordat ik serieus genomen werd en ook getest daarop. Ik vond het ook altijd moeilijk mijn vragen te verwoorden bij de gyn en achteraf wist ik me dan ook weer dingen te herinneren die ik vergeten was te vragen of te vertellen.

Uiteindelijk ben ik tijdens een erg stressvolle periode en met dus ondergewicht toch zwanger geworden, maar eigenlijk is dat vrij uitzonderlijk onder dergelijke omstandigheden zo heb ik begrepen.

@Jantina: een nierbekkenonsteking kan heel snel uit de hand lopen. Ik heb er 3 keer in mijn leven eentje gehad, de laatste keer had ik in de ochtend het gevoel een blaasontsteking te hebben maar de huisarts kon niets in mijn urine vinden. Had ook geen koorts. In de avond naar de eerste hulp gegaan en meteen opgenomen, ben in een paar uur tijd echt heel ziek geworden. Het begon met een gevoel van totale uitputting, toen pijn die steeds heviger werd in mijn zij en rug (beide kanten), rillingen en uiteindelijk koorts. Heb iets van anderhalve week in het ziekenhuis gelegen met verdenking op nierschade. Het kan bij jou zijn dat het zich langzamer ontwikkelt omdat je al antibiotica slikt. Beterschap in ieder geval!
pi_149394684
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 17:53 schreef LuDann het volgende:

@Jantina: een nierbekkenonsteking kan heel snel uit de hand lopen. Ik heb er 3 keer in mijn leven eentje gehad, de laatste keer had ik in de ochtend het gevoel een blaasontsteking te hebben maar de huisarts kon niets in mijn urine vinden. Had ook geen koorts. In de avond naar de eerste hulp gegaan en meteen opgenomen, ben in een paar uur tijd echt heel ziek geworden. Het begon met een gevoel van totale uitputting, toen pijn die steeds heviger werd in mijn zij en rug (beide kanten), rillingen en uiteindelijk koorts. Heb iets van anderhalve week in het ziekenhuis gelegen met verdenking op nierschade. Het kan bij jou zijn dat het zich langzamer ontwikkelt omdat je al antibiotica slikt. Beterschap in ieder geval!
Thanks voor het delen van je ervaring! Dat klinkt wel heel erg heftig ;( Ik slik ook paracetamol en dat gaat dan weer koorts tegen, maarja wie zal het zeggen; ik hoop de huisarts morgen ochtend.
  donderdag 5 februari 2015 @ 18:17:32 #248
409579 LuDann
All the way
pi_149394839
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 18:12 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Thanks voor het delen van je ervaring! Dat klinkt wel heel erg heftig :( Ik slik ook paracetamol en dat gaat dan weer koorts tegen, maarja wie zal het zeggen; ik hoop de huisarts morgen ochtend.
Graag gedaan hoor! Paracetamol kan inderdaad heel goed eventuele koorts maskeren, dus dat kan best tricky zijn.

Ga wel gewoon naar de huisartsenpost/eerste hulp als je vermoed dat er meer aan de hand is of als je je slechter gaat voelen. Ik heb flink op mijn kop gekregen omdat ik te lang gewacht zou hebben en het risico op nierschade heb gelopen. ''Aanstellerig'' overkomen is een stuk beter dan het alternatief! Als je urine anders kleurt of nog sterker/anders gaat ruiken dan is dat ook een teken dat het erger wordt.
pi_149395150
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 18:17 schreef LuDann het volgende:

[..]

Graag gedaan hoor! Paracetamol kan inderdaad heel goed eventuele koorts maskeren, dus dat kan best tricky zijn.

Ga wel gewoon naar de huisartsenpost/eerste hulp als je vermoed dat er meer aan de hand is of als je je slechter gaat voelen. Ik heb flink op mijn kop gekregen omdat ik te lang gewacht zou hebben en het risico op nierschade heb gelopen. ''Aanstellerig'' overkomen is een stuk beter dan het alternatief! Als je urine anders kleurt of nog sterker/anders gaat ruiken dan is dat ook een teken dat het erger wordt.
:Y Jup, doe ik. Vooral omdat ik dat risico niet wil lopen.
Urine ruikt wel heel erg trouwens. Maar dacht dat het door de antibiotica kwam. :o En qua kleur. Diep geel en troebelachtig, ondanks veel drinken. (Normaal is het altijd bijna kleurloos). Tja, antibiotica zou het ook kleuren, dus dat vertroebeld het geheel wat.
Maar thanks voor je advies!
  donderdag 5 februari 2015 @ 18:39:52 #250
409579 LuDann
All the way
pi_149395525
Goed. ^O^

Dat je urine sterker of anders ruikt en troebel is, dat zijn ook symtomen van een ''gewone'' blaasontsteking. Het zou echter wel al snel minder moeten worden nadat je aan antibiotica begint. Misschien heb je niet de juiste antibiotica voor de bacterie waar je ziek van bent. Bij mij hebben ze meerdere soorten uit moeten proberen (en ik was toen zo ziek dat het allemaal intraveneus moest) omdat de bacterie resistent was tegen sommige soorten. Het was gewone E-Coli bij mij (dat is in de meeste gevallen de bacterie die blaasontsteking veroorzaakt) maar de breedspectrum antibiotica die de arts mij als eerste voorschreef (amoxicilline met claviculaanzuur) werkte niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')