abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149268993
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 17:40 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Denk dat je het lijstje mag uitbreiden met alle landen waar de radicale islam voet aan de grond krijgt.
Niet persé. Een Algerije of een Saoedie Arabie zal ik niet zo snel als shitholes beschouwen bijvoorbeeld. Een Mali bijvoorbeeld weer wel.

Of zijn Frankrijk, Belgie en Nederland ook shitholes?
Allah Al Watan Al Malik
pi_149269024
quote:
2s.gif Op zondag 1 februari 2015 17:41 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Niet persé. Een Algerije of een Saoedie Arabie zal ik niet zo snel als shitholes beschouwen bijvoorbeeld. Een Mali bijvoorbeeld weer wel.

Pure shitholes die landen die je noemt. Ik zal er dan ook nooit een voet binnen zetten. Pure schurft.
pi_149269045
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 17:42 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Pure shitholes die landen die je noemt. Ik zal er dan ook nooit een voet binnen zetten. Pure schurft.
Ik denk niet dat ze je zullen missen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_149269057
quote:
10s.gif Op zondag 1 februari 2015 17:43 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ze je zullen missen.
Alsof dat me wat doet.
pi_149269063
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 17:22 schreef DeJori het volgende:

[..]

Ik vraag me af of een bezetting van Rusland een groot succes was geworden, gezien het formaat.
Een bezetting was niet eens nodig, de Amerikanen hadden met long range bombers het Kremlin tot overgave kunnen dwingen. Stalin's verdiende loon voor de bezetting van Polen, de aanval op Finland etc.
  zondag 1 februari 2015 @ 17:44:05 #56
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_149269064
Wat is nou definitie van shithole? Hebben we het over welvaartspijl of over achterlijke wetgeving en sociale stucturen?
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
  zondag 1 februari 2015 @ 17:47:53 #57
361691 DeJori
pi_149269174
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 17:44 schreef Nintex het volgende:

[..]

Een bezetting was niet eens nodig, de Amerikanen hadden met long range bombers het Kremlin tot overgave kunnen dwingen. Stalin's verdiende loon voor de bezetting van Polen, de aanval op Finland etc.
Maar dan had je toch nog gezeten met een, in dit geval misschien nog wel groter, vijandschap tussen Rusland en het westen? De russen zaten immers al met manschappen tot in Duitsland. Ik denk niet dat ze allemaal opeens teruggetrokken zouden zijn en een bondgenoot zouden zijn geworden als Moskou platgebombardeerd was.

Doet me denken aan een quote van Hitler uit Daar Is Hij Weer: "Hoeveel bommen moeten we nog op ze (Engeland) gooien voordat ze in de gaten krijgen dat we hun vrienden zijn?".
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_149269463
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 16:32 schreef Odaiba het volgende:
-OP-
Turkije en Cyprus zijn geen Arabische landen.
Cyprus is zelfs geen moslimland, op Noord-Cyprus na wat bezet is door de Turkse minderheid. Israël valt ook niet bepaald een Arabisch of islamitisch land te noemen. Koerdistan is juist allesbehalve Arabisch, het is officieel geeneens een land, maar wel overwegend islamitisch. Marokko, Tunesië, Westelijke Sahara enzovoort zijn wel allemaal Arabisch maar zijn niet in jouw rijtje te vinden.

Paar landen frons ik toch flink met mijn wenkbrauwen.
Israël
Cyprus
Zuid-Soedan
Eritrea
Ethiopië
CAR
Liberia
India

Dit zijn toch niet echt landen die ik als islamitisch beschouw. Dan kun je net zo goed Frankrijk of Rusland aan je lijstje toevoegen.

Je vergeet ook de invloed van het laïcisme in Turkije, (Noord-)Cyprus, Kazachstan, Kirgizië, Tajikistan, Oezbekistan, Azerbeidzjan en Turkmenistan.

Dus moslimextremisme is op dit moment in die gebieden niet heel erg reëel.

Moslimextremisme is pas echt opgekomen in het einde van de jaren 70. Het lijkt mij reëel dat deze problemen binnen 100 jaar niet meer spelen. Maar ik heb er geen werkelijk benul van wat er gaat gebeuren. Wie weet is er over 100 jaar een groot kalifaat in de Arabische wereld, dat voortgekomen is uit IS, maar ook de gematigde toer opgegaan is. Wie zal het zeggen?

Vandaag de dag is moslimextremisme wel een groot probleem.

Echter is het wel de zaak om in de gaten te houden welke denominatie moslims voor problemen zouden kunnen zorgen.

Sufi's, alevi's, sji'ieten, obadi's en ahmadi's zorgen bijvoorbeeld voor weinig problemen.

Het christendom is verdeeld over verschillende denominaties. Je zou het christendom ook niet op een hoop moeten gooien. Nestoriaanse kerkgemeenschappen en 'southern baptists' zijn een wereld van verschil. Dit heb je ook binnen de islam. (al is het daar weliswaar moeilijker om te zien voor westerse ogen) Honderd jaar geleden waren veel van deze landen nog 'bezet'. Corruptie en wanbeleid is niet slechts een probleem in de islamitische wereld. Het is veel breder, Amerikaanse landen, Afrikaanse landen, Aziatische landen, en zelfs Europa is niet altijd zonder.

Persoonlijk vind ik een paar conflicten heel erg boeiend.

De situatie in de Westelijke sahara dat bezet wordt door Marokko.
Koerdistan die een eigen natie wil hebben.
Syrië & Irak
Somalië
Kenia
Nigeria
Dagestan en Tsjetsjenië (in Rusland)
Oost-China

Maar het grootste probleem is voor ons toch wel de radicaliserende jongeren in ons eigen land en onze buurlanden. Daar ligt denk ik onze prioriteit. We hebben de middenoostenproblematiek naar Nederland gehaald.. Ik zie geen andere oplossing dan langzame culturele integratie die per generatie vorderingen maakt. Maar het is natuurlijk altijd afwachten of dit gaat gebeuren.

Persoonlijk zal het probleem ook geholpen kunnen worden door emigratie te bevorderen voor mensen die zich niet aan Nederland kunnen aanpassen. Een wet maken die het verbied dat mensen meerdere nationaliteiten kunnen houden. Kiezen voor het Nederlanderschap betekent het opgeven van de andere nationaliteit. (ook al is het Belgisch, Canadees, Chinees enzovoort) Mensen met een dubbele nationaliteit die strafbare feiten begaan mogen zonder pardon het land uitgezet worden. Daarnaast moeten we ons inzetten dat de Nederlanders van een andere afkomst die wel betrokken zijn met dit land goed integreren, we moeten voorkomen dat ze mini-samenlevingen gaan volgen door bijv. thuis nog elke dag de Turkse televisie te kijken. Ik weet niet hoe men dit allemaal wil gaan doen, maar hopenlijk zijn er denktanks voor die hier mee bezig zijn.
pi_149269536
quote:
2s.gif Op zondag 1 februari 2015 17:41 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Misschien moeten we eens anders gaan kijken naar landen, ipv wie de mooiste skyline kan bouwen.

Frankrijk heeft ons stokbrood gegeven.
België, belgische friet.
Nederland, de telescoop.
Algerije, help me?
Mali, ook zo'n lastige.
Saudi-Arabië, uhm, ik durf ze bijna niet op te noemen, want is niet erg positief.
pi_149269595
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 17:44 schreef Nintex het volgende:

[..]

:N

Dit is niet reëel hè. Lees eens een boekje hierover. Ik raad 'The Cold War, A Very Short Introduction' aan van Robert J. McMahon.

Zowel de VS als de SU zijn en waren militair zeer machtig.
Een oorlog gaat echt niet zo gemakkelijk verlopen als dat jij het schetst.
  zondag 1 februari 2015 @ 18:04:58 #61
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_149269638
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 18:01 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Misschien moeten we eens anders gaan kijken naar landen, ipv wie de mooiste skyline kan bouwen.

Frankrijk heeft ons stokbrood gegeven.
België, belgische friet.
Nederland, de telescoop.
Algerije, help me?
Mali, ook zo'n lastige.
Saudi-Arabië, uhm, ik durf ze bijna niet op te noemen, want is niet erg positief.
SA, meest bestelde product online daar schijnt lingerie te zijn, dus misschien innovaties in lingerie? geen slechte optie lijkt me :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_149269834
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 18:03 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

:N

Dit is niet reëel hè. Lees eens een boekje hierover. Ik raad 'The Cold War, A Very Short Introduction' aan van Robert J. McMahon.

Zowel de VS als de SU zijn en waren militair zeer machtig.
Een oorlog gaat echt niet zo gemakkelijk verlopen als dat jij het schetst.
Al met al denk ik dat een grote verassingsaanval tot aan laten we zeggen de grens met Oekraine een mogelijkheid was. De Duitsers gaven zich sowieso liever over in het westen dan in het oosten en de Polen waren woedend op Stalin na wat er in Warschau gebeurde, voldoende steun. Voor de Russen zelf waren de supply lines tot aan Berlijn ontzettend lang. De verdediging achter de frontlinie was ook vrij zwak, omdat de Russen een wedstrijdje deden wie het eerst in Berlijn was en weinig oog hadden voor verliezen of zwakke plekken in hun verdediging.
pi_149269838
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 16:39 schreef pussycatdoll het volgende:
Ik mis Armenië-Azerbeidzjan in dit lijstje.
Armenië en Islamitisch?
Nog geen 0,1% van de bevolking is moslim..
pi_149270077
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 18:12 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

Armenië en Islamitisch?
Nog geen 0,1% van de bevolking is moslim..
De TT heeft het over conflicten in de wereld en dan met name in het Midden-Oosten/ islamitische wereld daar kun je best Armenië-Azerbeidzjan bij zetten ook al is Armenië Orthodox. Maar als het echt wat uitmaakt Azerbeidzjan is islamitisch dus ik win ;)
pi_149270127
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 17:59 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

Turkije en Cyprus zijn geen Arabische landen.
Cyprus is zelfs geen moslimland, op Noord-Cyprus na wat bezet is door de Turkse minderheid. Israël valt ook niet bepaald een Arabisch of islamitisch land te noemen. Koerdistan is juist allesbehalve Arabisch, het is officieel geeneens een land, maar wel overwegend islamitisch. Marokko, Tunesië, Westelijke Sahara enzovoort zijn wel allemaal Arabisch maar zijn niet in jouw rijtje te vinden.

Klopt, maar Turkije, wordt valt wel onder het midden-oosten. Cyrpus kan ik je ook gelijk in geven.
Israël geen arabisch land, klopt, maar wel een land in het midden oosten, die je moeilijk weg kunt laten omdat het niet Arabisch is.
Koerdistan is vrijwel autonoom en zelfs in staat om zijn eigen territorium te beschermen, ookal is het met steun. Dus of het nou erkend wordt of niet, ze vallen gewoon onder het Midden-Oosten.
Marokko, Tunesië en de Westerlijke Sahara heb ik gewoon genoemd, maar als je het conflictlijstje bedoeld dan heb je gelijk, het is ook geen compleet lijstje van conflicten.

quote:
Paar landen frons ik toch flink met mijn wenkbrauwen.
Israël
Cyprus
Zuid-Soedan
Eritrea
Ethiopië
CAR
Liberia
India

Dit zijn toch niet echt landen die ik als islamitisch beschouw. Dan kun je net zo goed Frankrijk of Rusland aan je lijstje toevoegen.
Eigenlijk wel. Vind het niet zo erg raar om juist de overwegend Europese landen weg te laten in dit geval.

quote:
Je vergeet ook de invloed van het laïcisme in Turkije, (Noord-)Cyprus, Kazachstan, Kirgizië, Tajikistan, Oezbekistan, Azerbeidzjan en Turkmenistan.
Die landen zijn dan iig op de goede weg.

quote:
Dus moslimextremisme is op dit moment in die gebieden niet heel erg reëel.
Op dit moment niet.

quote:
Moslimextremisme is pas echt opgekomen in het einde van de jaren 70. Het lijkt mij reëel dat deze problemen binnen 100 jaar niet meer spelen. Maar ik heb er geen werkelijk benul van wat er gaat gebeuren. Wie weet is er over 100 jaar een groot kalifaat in de Arabische wereld, dat voortgekomen is uit IS, maar ook de gematigde toer opgegaan is. Wie zal het zeggen?
Dat zou ik wel een mooie ontwikkeling vinden.

quote:
Vandaag de dag is moslimextremisme wel een groot probleem.
Nou en of.

quote:
Echter is het wel de zaak om in de gaten te houden welke denominatie moslims voor problemen zouden kunnen zorgen.

Sufi's, alevi's, sji'ieten, obadi's en ahmadi's zorgen bijvoorbeeld voor weinig problemen.
Maar zijn jammer genoeg maar minderheden die veel te lijden hebben onder de strijd tussen Sunni en Shia.

quote:
Het christendom is verdeeld over verschillende denominaties. Je zou het christendom ook niet op een hoop moeten gooien. Nestoriaanse kerkgemeenschappen en 'southern baptists' zijn een wereld van verschil. Dit heb je ook binnen de islam. (al is het daar weliswaar moeilijker om te zien voor westerse ogen) Honderd jaar geleden waren veel van deze landen nog 'bezet'. Corruptie en wanbeleid is niet slechts een probleem in de islamitische wereld. Het is veel breder, Amerikaanse landen, Afrikaanse landen, Aziatische landen, en zelfs Europa is niet altijd zonder.
Het Christendom speelt gelukkig niet zo’n grote rol meer in onze politiek. Islam is echter politiek. Kun jij het los zien van elkaar, deze religie met in de basis al een goed utigezet systeem van wetten en regels, etc. In het christendom hadden we pas na een paar honderd jaar een katholieke kerk, voortgekomen uit het romeinse rijk. In de verlichting wisten we precies wie we moesten aanpakken om de macht te scheiden tussen kerk en staat. Islam heeft niet zo’n instituut.

quote:
Persoonlijk vind ik een paar conflicten heel erg boeiend.

De situatie in de Westelijke sahara dat bezet wordt door Marokko.
Koerdistan die een eigen natie wil hebben.
Syrië & Irak
Somalië
Kenia
Nigeria
Dagestan en Tsjetsjenië (in Rusland)
Oost-China
Boeiend zeker, maar wat een ellende…Je gunt ze zoveel beter.

quote:
Maar het grootste probleem is voor ons toch wel de radicaliserende jongeren in ons eigen land en onze buurlanden. Daar ligt denk ik onze prioriteit. We hebben de middenoostenproblematiek naar Nederland gehaald.. Ik zie geen andere oplossing dan langzame culturele integratie die per generatie vorderingen maakt. Maar het is natuurlijk altijd afwachten of dit gaat gebeuren.
Nederland is van mening dat ze altijd mee moet spelen met de grote jongens en mensenrechten moeten verkondigen, maar we hebben in Nederland een heel groot intergratieprobleem wat zich over heel europa uitspreidt. Obama zei niet voor niks dat europese moslims zich anders ontwikkelen dan in Amerika.

quote:
Persoonlijk zal het probleem ook geholpen kunnen worden door emigratie te bevorderen voor mensen die zich niet aan Nederland kunnen aanpassen. Een wet maken die het verbied dat mensen meerdere nationaliteiten kunnen houden. Kiezen voor het Nederlanderschap betekent het opgeven van de andere nationaliteit. (ook al is het Belgisch, Canadees, Chinees enzovoort) Mensen met een dubbele nationaliteit die strafbare feiten begaan mogen zonder pardon het land uitgezet worden. Daarnaast moeten we ons inzetten dat de Nederlanders van een andere afkomst die wel betrokken zijn met dit land goed integreren, we moeten voorkomen dat ze mini-samenlevingen gaan volgen door bijv. thuis nog elke dag de Turkse televisie te kijken. Ik weet niet hoe men dit allemaal wil gaan doen, maar hopenlijk zijn er denktanks voor die hier mee bezig zijn.
Ik ben niet een voorstander van 1 paspoort, maar er zorgen dat er een gelijdelijke intergratie kan plaatsvinden is wel belangrijk. Ds niet teveel naar binnen, de mensen die binnen zijn gelegenheid geven dat ze zich rustig kunnen aanpassen, daar gaan een aantal generaties aan voorbij. Ze hoeven niet radicaal de Nederlandse cultuur over te nemen, want ook ik doe als Nederlander niet overal aan mee, maar een aantal basiswaarden moeten er wel inzitten.

Ja, genoeg problemen zowel buitenlands als binnenlands.
pi_149270247
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 18:20 schreef pussycatdoll het volgende:

[..]

De TT heeft het over conflicten in de wereld en dan met name in het Midden-Oosten/ islamitische wereld daar kun je best Armenië-Azerbeidzjan bij zetten ook al is Armenië Orthodox. Maar als het echt wat uitmaakt Azerbeidzjan is islamitisch dus ik win ;)
Wat heeft Armenië met de islamitische wereld te maken? Griekenland dan ook maar als onderdeel van de islamitische wereld? Dat heeft ook een islamitisch buurland.

Verder had ik Azerbeidzjan al vermeld.
quote:
Dus nee ik zie niet in dat je wint of waarin je überhaupt wint. Maar als jij je een winnaar wilt voelen, van mij mag je.
  zondag 1 februari 2015 @ 18:26:59 #67
361691 DeJori
pi_149270316
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 17:59 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

Ik ben niet bekend met de politieke situaties in centraal-Azië, maar in Turkije is de tendens nou niet bepaald naar het laïcisme. Eerder andersom.
pi_149270897
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 18:26 schreef DeJori het volgende:

[..]

Ik ben niet bekend met de politieke situaties in centraal-Azië, maar in Turkije is de tendens nou niet bepaald naar het laïcisme. Eerder andersom.
Erdogan vaart een andere koers ja. Maar het is nu nog te vroeg om daar veel zinnigs over te zeggen.

Persoonlijk verwacht ik dat het echt strenge laïcisme eraf gaat en dat het wat gematigder wordt.

Dat de centraal-aziatische landen deze laïcistische koers varen is sowieso al wonderbaarlijk aangezien Pakistan en Afghanistan ook tegen die landen aanschurken.

quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 18:22 schreef Odaiba het volgende:

Koerdistan is vrijwel autonoom en zelfs in staat om zijn eigen territorium te beschermen, ookal is het met steun. Dus of het nou erkend wordt of niet, ze vallen gewoon onder het Midden-Oosten.
Koerdistan is nu nog wel verdeeld. Het is nu niet één Koerdistan, maar vele verschillende Koerdistannen. Twee zijn redelijk autonoom nu, in Syrië en in Irak. Maar je kan nog niet echt spreken van één autonome Koerdische staat.

quote:
Eigenlijk wel. Vind het niet zo erg raar om juist de overwegend Europese landen weg te laten in dit geval.
Bosnië-Herzegovina, Albanië en Kosovo zijn ook moslimlanden.

quote:
Maar zijn jammer genoeg maar minderheden die veel te lijden hebben onder de strijd tussen Sunni en Shia.
Sjiieten vallen toch wel mee? Je hebt Hezbollah in Libanon. Je hebt Iran die atoomwapens wil hebben. Maar verder zijn er toch veel meer problemen met soennieten dan met sjiieten.

quote:
Het Christendom speelt gelukkig niet zo’n grote rol meer in onze politiek. Islam is echter politiek. Kun jij het los zien van elkaar, deze religie met in de basis al een goed utigezet systeem van wetten en regels, etc. In het christendom hadden we pas na een paar honderd jaar een katholieke kerk, voortgekomen uit het romeinse rijk. In de verlichting wisten we precies wie we moesten aanpakken om de macht te scheiden tussen kerk en staat. Islam heeft niet zo’n instituut.
De scheiding van kerk en staat had een heel ander doel.
Namelijk dat de regering geen invloed uit kon oefenen op het geloof van mensen. Bijna iedereen was in die tijd nog gelovig, dus de scheiding van kerk en staat was geen poging om het geloof te weren. Vandaag de dag wordt er steeds meer een andere draai aan gegeven.
  zondag 1 februari 2015 @ 18:48:00 #69
361691 DeJori
pi_149271048
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 18:43 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

Erdogan vaart een andere koers ja. Maar het is nu nog te vroeg om daar veel zinnigs over te zeggen.

Persoonlijk verwacht ik dat het echt strenge laïcisme eraf gaat en dat het wat gematigder wordt.

Dat de centraal-aziatische landen deze laïcistische koers varen is sowieso al wonderbaarlijk aangezien Pakistan en Afghanistan ook tegen die landen aanschurken.

Niet alleen Erdogan vaart die koers. Turkije kent slechts een papiere scheiding van kerk en staat. Kun je vanalles over in je grondwet zetten, maar de diyanet heeft meer dan 60.000 imams in dienst.
pi_149271482
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 18:48 schreef DeJori het volgende:

[..]

Niet alleen Erdogan vaart die koers. Turkije kent slechts een papiere scheiding van kerk en staat. Kun je vanalles over in je grondwet zetten, maar de diyanet heeft meer dan 60.000 imams in dienst.
Het was echt streng onder Atatürk. Daarna is het steeds wat afgezwakt. En Erdogan wil met zijn partij dit nog verder aanpassen lijkt het.

Verder weet ik te weinig over de Turkse politiek om hier wat zinnigs over te zeggen. Wel werkt het politieke systeem van Turkije extremisme in de hand. Ze kennen daar een kiesdrempel van tien procent. Als je geen tien procent van de stemmen haalt, tel je niet mee. Mensen stemmen dus op partijen die ver van elkaar liggen met extremere meningen omdat ze zich zo beter profileren ten opzichte van andere partijen. Ik hoop echt dat ze die kiesdrempel laten varen daar, want het zal weinig goeds brengen.
pi_149271971

Over Turkemistan gesproken. Leuke travel documentaire van één van de weinige westerlingen die het gesloten Tukmenistan mag bezoeken. Er is een dictatuur, maar niet echt veel islam extremisme of iets in die richting.
pi_149274442
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 19:11 schreef Odaiba het volgende:

Over Turkemistan gesproken. Leuke travel documentaire van één van de weinige westerlingen die het gesloten Tukmenistan mag bezoeken. Er is een dictatuur, maar niet echt veel islam extremisme of iets in die richting.
Boeiende docu hoor! ^O^

Van Noord-Korea weet iedereen het.

Maar landen als Turkmenistan daar hoor je echt vrij weinig van.

Komt natuurlijk ook een beetje door de lage bevolkingsaantallen.
Als er 150 miljoen mensen zouden wonen dan zou je daar geheid veel meer over horen.
  † In Memoriam † zondag 1 februari 2015 @ 20:26:28 #73
231686 budvar
budvar
pi_149274951
Ondanks IS en al het andere gezeik waren er nog nooit zo weinig conflicten en oorlogen als nu.

Is War Over? — A Paradox Explained:
[b]Op maandag 26 januari 2015 11:42 schreef Bapple het volgende:[/b]
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
Kan ook niet anders. :(
JE WEET ALTIJD ALLES BETER
pi_149275315
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 17:29 schreef DeJori het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Voor heel veel is het daar net zo goed een shithole. Net zo'n grote shithole als KSA.
pi_149275666
quote:
17s.gif Op zondag 1 februari 2015 17:32 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat een shithole!

Hier nog één:

[ afbeelding ]
Naja 50 flatjes in the middle of the shithole dan :P
Ik zwaai naar dieren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: