Er is nog geen rapportage bekend geloof ik dus hoe kom je daar precies bij?quote:Op maandag 2 februari 2015 13:45 schreef Alentejana het volgende:
Laten we aub niet doen alsof het een debieletje van 3 is. Er is een heel plan uitgedacht, met eventuele gevolgen in het achterhoofd, anders begon hij niet over "dit gebouw wordt niet bestormd, er wordt geen politie gebeld" etc. In welke geestestoestand dan ook, hij was zich wel degelijk van zijn acties en eventuele gevolgen bewust.
Gaat exact zo op voor de verdeging van "ja maar hij zat in een psychose" of weet ik het wat om dingen goed te praten...quote:Op maandag 2 februari 2015 13:53 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Er is nog geen rapportage bekend geloof ik dus hoe kom je daar precies bij?
Het uitzenden van een nieuwsfeit is niet te vergelijken met het verspreiden van fotos en filmpjes van dieven door particulieren.quote:Op maandag 2 februari 2015 13:50 schreef Wespensteek het volgende:
Ik ben wel benieuwd of het tonen van de beelden waarop hij herkenbaar was nog gevolgen gaat krijgen. Hij was immers al aangehouden. Een winkelier die een winkeldief aan de schandpaal nagelt krijgt daar ook vaak last mee, waarom zou dat voor de NOS anders moeten zijn in dit geval:
http://www.telegraaf.nl/d(...)den_strafbaar__.html
Ze hadden het ook kunnen uitzenden met zijn gezicht wel onherkenbaar gemaakt.quote:Op maandag 2 februari 2015 15:37 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Het uitzenden van een nieuwsfeit is niet te vergelijken met het verspreiden van fotos en filmpjes van dieven door particulieren.
Het valt onder media/journalistiek. Anders zou men ook geen journaal kunnen uitzenden of krantenfotos kunnen verspreiden met herkenbare personen...;)
Het is niet alsof hij verdachte is, toch?quote:Op maandag 2 februari 2015 15:38 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ze hadden het ook kunnen uitzenden met zijn gezicht wel onherkenbaar gemaakt.
Is hij nog wel.quote:Op maandag 2 februari 2015 16:05 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Het is niet alsof hij verdachte is, toch?
Formeel wel.quote:Op maandag 2 februari 2015 16:05 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Het is niet alsof hij verdachte is, toch?
Waarom zouden ze dat doen? Hij wilde toch zendtijd? Hij heeft daarmee duidelijk toestemming gegeven dat hij gefilmd en herkenbaar in beeld zou worden gebracht. Geen speld tussen te krijgen.quote:Op maandag 2 februari 2015 15:38 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ze hadden het ook kunnen uitzenden met zijn gezicht wel onherkenbaar gemaakt.
Dit kan allemaal in die eventuele psychose zijn gebeurd.quote:Op maandag 2 februari 2015 14:00 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Gaat exact zo op voor de verdeging van "ja maar hij zat in een psychose" of weet ik het wat om dingen goed te praten....
Waar ik van uit ga is het feit dat hij een brief had en een en ander dus uitgedacht is en niet spontaan ontstaan. Er is voorbedachte rade, hoe je het of wendt of keert.
En verder is hij een 19 jarige student die omschreven wordt door medestudenten als inteligent en niet als iemand met een achterstand.
Precies, dus waarom dan doen alsof hij een debieletje is dat helemaal niks weet omdat hij misschien wel een psychose had?quote:Op maandag 2 februari 2015 16:40 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dit kan allemaal in die eventuele psychose zijn gebeurd.
En een psychose heeft niks te maken met intelligentie.
Tragisch dat dit nog uitgelegd moet worden.quote:Op maandag 2 februari 2015 16:40 schreef Specularium het volgende:
En een psychose heeft niks te maken met intelligentie.
Wat begrijp jij niet aan psychiatrische stoornis? Het doet er niet toe hoe intelligent iemand is, als hij een bepaalde stoornis heeft...quote:Op maandag 2 februari 2015 17:10 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Precies, dus waarom dan doen alsof hij een debieletje is dat helemaal niks weet omdat hij misschien wel een psychose had?
Het zou gevolgen moeten krijgen maar ga er maar van uit dat er met meerdere maten wordt gemeten en dat de NOS er dientengevolge mee zal wegkomen.quote:Op maandag 2 februari 2015 13:50 schreef Wespensteek het volgende:
Ik ben wel benieuwd of het tonen van de beelden waarop hij herkenbaar was nog gevolgen gaat krijgen. Hij was immers al aangehouden. Een winkelier die een winkeldief aan de schandpaal nagelt krijgt daar ook vaak last mee, waarom zou dat voor de NOS anders moeten zijn in dit geval:
http://www.telegraaf.nl/d(...)den_strafbaar__.html
Wat een argumentatie.quote:Op maandag 2 februari 2015 16:34 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Waarom zouden ze dat doen? Hij wilde toch zendtijd? Hij heeft daarmee duidelijk toestemming gegeven dat hij gefilmd en herkenbaar in beeld zou worden gebracht. Geen speld tussen te krijgen.
Ik denk dat je hierin volledig gelijk hebt.quote:Op maandag 2 februari 2015 17:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het zou gevolgen moeten krijgen maar ga er maar van uit dat er met meerdere maten wordt gemeten en dat de NOS er dientengevolge mee zal wegkomen.
Er zijn drie partijen die de NOS kunnen aanpakken: de staat zelf (justitie en de rechter), Tarik Z en de Raad voor Journalistiek. De staat zelf gaat niet haar eigen omroep aanpakken (tenzij die eigen omroep kritisch is over onze regering), Tarik Z hoeft op weinig begrip te rekenen ook al zou hij hier gelijk in hebben indien hij zo'n zaak zou starten, de Raad voor Journalistiek wordt bevolkt door mensen die zijn opgegroeid met de NOS en de NPO en die mensen hebben vriendjes bij de NOS. Ik zie het niet gebeuren dat de NOS op haar vingers wordt getikt, laat staan dat ze wordt gestraft. Ik hoop wel dat het gebeurt.quote:Op maandag 2 februari 2015 17:20 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik denk dat je hierin volledig gelijk hebt.
Wat een onzin.quote:Op maandag 2 februari 2015 16:34 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Waarom zouden ze dat doen? Hij wilde toch zendtijd? Hij heeft daarmee duidelijk toestemming gegeven dat hij gefilmd en herkenbaar in beeld zou worden gebracht. Geen speld tussen te krijgen.
quote:Op zondag 1 februari 2015 01:06 schreef El_Matador het volgende:
Statistiekjes:
• Tarik Zahzah heeft nog 390 vrienden (tegen 454 voor het incident)
• De BNW-reeks heeft een opeenvolgend nummer van deze NWS-reeks
• Falco houdt de handtekeningenactie ter ondersteuning van held Zahzah bij
Je ziet alleen de mensen die de vriendschap verbroken hebben. De 800 nieuwe verzoeken zie je niet, simpelweg omdat Tarik @the moment even niet in staat is om ze te beantwoorden.quote:Op zondag 1 februari 2015 01:11 schreef luxerobots het volgende:
[..]
390, weinig eigenlijk. Joran van der Sloot had meer dan 1000 vrienden op het toen populaire hyves. Je hebt altijd baas boven baas. Meisjes zoekmaken is populairder dan rondlopen met zo'n neppistooltje.
Niet als een advocaat zoals Gerard Spong zich hiermee gaat bemoeien. Op zich toch wel een interessante en unieke zaak ditquote:Op maandag 2 februari 2015 17:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het zou gevolgen moeten krijgen maar ga er maar van uit dat er met meerdere maten wordt gemeten en dat de NOS er dientengevolge mee zal wegkomen.
Normaal gesproken erger ik me een beetje aan Spong maar in dit geval juich ik het van harte toe.quote:Op maandag 2 februari 2015 18:05 schreef Falco het volgende:
[..]
Niet als een advocaat zoals Gerard Spong zich hiermee gaat bemoeien. Op zich toch wel een interessante en unieke zaak dit
ik denk dat de gerenommeerde advocaten best een circle jerk ambiërenquote:Op maandag 2 februari 2015 18:05 schreef Falco het volgende:
[..]
Niet als een advocaat zoals Gerard Spong zich hiermee gaat bemoeien. Op zich toch wel een interessante en unieke zaak dit
Ik zou die zaak graag doen als ik zo'n advocaat zou zijn: veel publiciteit, het recht aan je kant (de NOS mocht die beelden niet niet-geanonimiseerd uitzenden) en een goede afloop, ofwel win je ofwel kan je uitgebreid uitleggen hoe Vrouwe Justitia geen blinddoek droeg. Plus dat een ambitieuze advocaat graag de gevestigde macht aanpakt.quote:Op maandag 2 februari 2015 18:07 schreef Re het volgende:
[..]
ik denk dat de gerenommeerde advocaten best een circle jerk ambiëren
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |