abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149248226

Zoals je ziet is deze reeks al vele topics lang. Om ieders topic-ervaring zo prettig mogelijk te laten verlopen, verzoeken we je voor het posten in dit topic eerst de gehele OP (OpeningsPost) door te nemen en vooral ook de geldende huisregels onderaan deze post in acht te nemen. Now let's get started!

SPOILER: Meer webshops...
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER: Discount
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER: Trading markets

SPOILER: Taobao/Tmall
SPOILER: Bestellen d.m.v. een agent (MisterTao-voorbeeld)

SPOILER: Free shipping
SPOILER: Free registered shipping
SPOILER: Express shipping
SPOILER: Tracking
SPOILER: Trackstatus legenda
SPOILER: Tracking van 'free registered shipping' binnen Nederland
SPOILER: Verzendduur gedurende (Chinese) feestdagen
SPOILER: Verpakking en transporthandling
SPOILER: Douane

Dollarkoers - (Waarde 1 EUR -> USD)

PayPal-koers
PayPal verandert dagelijks de wisselkoers. Deze wisselkoers bevat ook een klein percentage, ongeveer 3,4%, dat naar PayPal gaat als onkostenvergoeding. Dit zorgt voor 3 á 4 eurocent verschil met de huidige koers. Houd er dus rekening mee dat bovenstaande grafiek niet één-op-één is met de PayPal-wisselkoers.

Betaalwijzen
SPOILER: PayPal en aankoopbescherming. Hoe gaat dat te werk?
SPOILER: Ik kan ergens alleen met creditcard betalen, deze heb ik echter niet. Hellup!?
SPOILER: Een verkoper wil dat ik geld stort via Western Union. Goed idee?
Webshops/producten
SPOILER: Wat is dat 'dropshipping'?
SPOILER: 1 cent-deals. Hoe, wie, wat, waar?
SPOILER: Ik heb zin om iets te kopen, maar ik weet niet wat?
DON'Ts
SPOILER: Zijn BBGuns, messen en krachtige lasers legaal in Nederland?
SPOILER: Hoe weet ik of iets echt of 'fake' is?

Topicreeks: [gadgets] Chinese webshops reviewtopic
Het reviewtopic biedt veel inspiratie en informatie. Tevens zetten sommige users adviezen uiteen over wat je bijvoorbeeld het beste kunt kopen op het gebied van oordopjes.

Sommige product(groep)en zijn zo populair dat ze een eigen plekje op FOK! hebben verdiend. De topics bestaan voor een reden en daar concentreert zich alle informatie rondom het onderwerp dat ze behandelen. Heb je een vraag over een van deze producten ben je waarschijnlijk beter af ze daar te stellen.

Topicreeks: Chinese Smartphones #1 - Real smart
Topicreeks: Android tablet discussie topic
DIG / [Het Chinese Windows tablet topic] #1 Windows tablets vanaf ¤80!
Topicreeks: Android Sticks en Mediacenters #1 - Making ordinary tv's smart
DIG / [Het Grote Audio Gear Topic #1] Het begin!

User stats: http://www.thuisserver.net/fokdagcijfers (Top 100 (reeks) > Chinese Webshops)

Huisregels (ons anti-Sjonnie-beleid) - Respecteer ze, dan is deze topicreeks nog een lang leven beschoren

• Lui die spullen willen importeren voor doorverkoop zijn hier niet welkom

• Het volgende dient niet te worden besproken: namaak (van merkkleding, schoenen, zonnebrillen, horloges, audio-producten (headphones/oordopjes), et cetera), wapens en andere verboden producten zoals >5mW lasers
Ook niet gaan bedelen om berichtjes van users om je buiten het topic (via DM/PM) hiermee te helpen

First google, then ask. We zijn hier in dit topic geen customer service die op jouw commando alles voor je doen. We gaan geen moeite voor je doen als je die moeite zelf al niet eens op kunt brengen. Wil je ergens ondanks je eigen pogingen toch niet uitkomen, dan kun je, onder vermelding van wat je zelf allemaal al geprobeerd hebt om aan het antwoord te geraken, het natuurlijk altijd vriendelijk vragen
Tip: vele zaken zijn al besproken; duik de archieven in! Voeg je zoekterm(en) toe aan deze search

• Niet bitchen naar elkaar; houd het constructief

Heb je aanvullingen/aparte vragen?
PM (Personal message) of DM (Direct message) dan even de vaste gebruikers in dit topic:
Shiznuts, Tokko1, RobertNL, Downstar, Monkeybrain e.a.

Veel plezier met bestellen!

OP Redesign V3.0 by shiznuts
Ik drink geen kraantjeswater.
pi_149248452
Refund van mijn ontplofde camera gehad , 70% van de waarde, och voor die paar euro doe ik niet moeilijk. :P

Ondertussen een nieuwe besteld en ontvangen, die ontplofde niet.
krijg hem alleen nog niet simpel werkend :D
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_149250158
Passende TT :P
You can't be late if you don't show up.
  Moderator zaterdag 31 januari 2015 @ 23:05:41 #4
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_149250466
ah zo te lezen ben ik dus niet de enige met vertraging bij signapor post ...
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_149250544
wacht hier ook nog op een xiaomi powerbank 5000, verstuurd met singepore post.... al bijna 2 maanden sinds bestelling
  zaterdag 31 januari 2015 @ 23:11:16 #6
327191 RobertNL
For your gear.
pi_149250642
PostNL is momenteel ook (gewoon) traag. Afgelopen week het tweede pakketje al dat wel een 3 weken in Nederand stil heeft gelegen :'(
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  zaterdag 31 januari 2015 @ 23:16:12 #7
121348 Erasmo
f/8 and be there.
  Moderator zaterdag 31 januari 2015 @ 23:21:40 #8
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_149250990
quote:
leuk bedacht idd
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_149252261
quote:

Kom op zeg, zoals ze hem daar gebruiken hadden ze beter een adaptertje kunnen gebruiken :').
Nu zitten ze te kutten met lange USB kabel..
Sowieso, net doen alsof die USB stick niet in de USB poort van de PC past is al een :') waard!
  zondag 1 februari 2015 @ 00:16:37 #10
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_149252305
Het is meer handig voor het aansluiten van een controller en een lader tegelijk :P
pi_149252328
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 00:16 schreef Erasmo het volgende:
Het is meer handig voor het aansluiten van een controller en een lader tegelijk :P
Ik snap de functionaliteit wel, maar die wordt juist niet gedemonstreerd in het filmpje :')

Charge en OTG is idd handig, maar hoeveel Ampere laat het kabeltje door?
2A en 500ma blijkbaar, maar of dat ook wordt behaald vraag ik me af ;)
pi_149258396
Is iemand wel eens benaderd door een Chinees per WhatsApp? Ik had negatieve feedback gegeven op aliexpress. Krijg ik vannacht ineens een reeds WhatsAppjes met aanbiedingen om mijn ontevredenheid om te turnen in goede feedback.
pi_149258402
Voor de muziekhoek op de scouting een paar weken terug deze aangeschaft: http://www.aliexpress.com(...)hone/1729944692.html

Ging er bij ons vooral om dat de 3.5mm kabel te verwisselen was, en dat de oorschelp ook 'naar buiten' kon staan. Daarbij vonden we deze er wel fancy uitzien.

Ergens deze week lag is hij bezorgd, en op zich ziet het er allemaal goed uit:
SPOILER
Qua geluid klink het ook wel aardig, ben zelf niet zo'n audiofiel dus kan er eigenlijk weinig over zeggen.
  zondag 1 februari 2015 @ 12:20:13 #14
327191 RobertNL
For your gear.
pi_149258545
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 12:13 schreef emil23 het volgende:
Is iemand wel eens benaderd door een Chinees per WhatsApp? Ik had negatieve feedback gegeven op aliexpress. Krijg ik vannacht ineens een reeds WhatsAppjes met aanbiedingen om mijn ontevredenheid om te turnen in goede feedback.
Dat meen je _O-
Nee, wel eens via message gehad. Als je ze wil naaien, moet je ze nog even rapporteren bij Aliexpress, dit soort dingen vinden ze niet erg leuk :+.

Wat bieden ze je zoals aan ?
pi_149258603
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 12:20 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Dat meen je _O-
Nee, wel eens via message gehad. Als je ze wil naaien, moet je ze nog even rapporteren bij Aliexpress, dit soort dingen vinden ze niet erg leuk :+.

Wat bieden ze je zoals aan ?
Ik krijg een goodiebag twv 20 dollar en VIP service vanaf nu. Terwijl ik ontevreden was over een horloge van 2,50.

Mag ik zijn nummer hier plaatsen? Ik weet dat dat in strijd is met de policy, maar geldt dat ook voor Chinezen?
pi_149258639
Cause you have confirmed order reveived in paged and close refurd channel,we cannot do anything in order.
However,in order to show our sincerity.We will send you a $20 bag after you help us change feedback and VIP service from now. ^_^
  zondag 1 februari 2015 @ 12:29:51 #17
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_149258778
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 12:20 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Dat meen je _O-
Bij het wijzigen van je feedback vragen ze om een reden op te geven. Eén van de mogelijkheden daarbij is dat je een vorm van compensatie hebt gekregen. Ik kreeg niet de indruk dat de verkoper dan gestraft ging worden..maar wie weet.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_149258786
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 12:23 schreef emil23 het volgende:
Cause you have confirmed order reveived in paged and close refurd channel,we cannot do anything in order.
However,in order to show our sincerity.We will send you a $20 bag after you help us change feedback and VIP service from now. ^_^
Nice one heb je het geaccepteerd?
pi_149258818
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2015 12:30 schreef AlwaysConnected het volgende:

[..]

Nice one heb je het geaccepteerd?
Natuurlijk. Ik was het voorval al lang vergeten. Dit is gewoon een bonusje.
pi_149258883
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2015 12:31 schreef emil23 het volgende:

[..]

Natuurlijk. Ik was het voorval al lang vergeten. Dit is gewoon een bonusje.
Zo lang ie maar geen nepwapens aan mijn adres laat bezorgen
  zondag 1 februari 2015 @ 12:40:05 #21
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_149259043
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2015 12:33 schreef emil23 het volgende:

[..]

Zo lang ie maar geen nepwapens aan mijn adres laat bezorgen
Of een baksteen met een slecht vertaalde handleiding hoe die door je eigen raam te gooien.

En pssst: edit-knopje
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_149259094
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2015 12:22 schreef emil23 het volgende:

[..]

Ik krijg een goodiebag twv 20 dollar en VIP service vanaf nu. Terwijl ik ontevreden was over een horloge van 2,50.

Mag ik zijn nummer hier plaatsen? Ik weet dat dat in strijd is met de policy, maar geldt dat ook voor Chinezen?
goodie bag met een OTG cable en een screen protector :')

Doe nummertjes maar niet, lijkt me ook niet echt wat toevoegen? Anders per dm naar de user die erom vraagt ofzo :)
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  zondag 1 februari 2015 @ 12:56:35 #23
327191 RobertNL
For your gear.
pi_149259581
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 12:29 schreef Dromer het volgende:

[..]

Bij het wijzigen van je feedback vragen ze om een reden op te geven. Eén van de mogelijkheden daarbij is dat je een vorm van compensatie hebt gekregen. Ik kreeg niet de indruk dat de verkoper dan gestraft ging worden..maar wie weet.
Ze krijgen wel een penalty dacht ik. Maar wellicht valt het mee :+
pi_149259616
Benieuwd wat er in zit. Hou ons op de hoogte :P
pi_149266090
Hee allemaal,

Ik heb een vraagje. Ik heb een site gevonden genaamd light in the box en ik zou hier graag een paar dingen willen bestellen. Alleen ik ben bang dat ik invoerrechten/inklaringskosten moet gaan betalen omdat deze artikelen uit China komen. Heeft iemand ervaring met deze site? en moet je altijd deze kosten betalen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')