Doet het nu gewoon clean hoor.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 16:57 schreef Momo... het volgende:
Kan Valverde niet een keer oprotten uit het wielrennen.
Ja man, nu nog beter dan voor zijn schorsing toen die tjokvol vol zat met doping.quote:
Tim Wellensquote:Op zaterdag 31 januari 2015 16:53 schreef Mani89 het volgende:
Netjes weer van De Maar.
[ afbeelding ]
Jonge Belg van 20. Redelijk groot talent wel, is best allround. Kan aardig klimmen, maar is ook behoorlijk rap.quote:
De Belgische Kelderman dus.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 18:01 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Jonge Belg van 20. Redelijk groot talent wel, is best allround. Kan aardig klimmen, maar is ook behoorlijk rap.
Dat zou kunnen, hoewel ik de tijdritkwaliteiten van Benoot niet echt kan inschatten. Daar heeft hij er nog niet veel van gereden.quote:
twitter:chrisfroome twitterde op zaterdag 31-01-2015 om 16:35:33Hill sprints with @WoutPoels ... Wout won 😔 http://t.co/7L0jPOPvQa reageer retweet
Zitten er bij de Nederlanders nog grote talenten aan te komen (buiten vd Poel) ?quote:Op zaterdag 31 januari 2015 18:08 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, hoewel ik de tijdritkwaliteiten van Benoot niet echt kan inschatten. Daar heeft hij er nog niet veel van gereden.
Bij Lotto-Soudal is Vervaeke ook een interessante om in de gaten te houden. Dat kan een hele goede klimmer worden.
André Looij die nu bij Roompot zit kan een hele goede sprinter worden. Sam Oomen is dan weer de hoop voor de toekomst als het om klimmen gaat. Allebei van hetzelfde jaar als Van der Poel.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 19:21 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Zitten er bij de Nederlanders nog grote talenten aan te komen (buiten vd Poel) ?
twitter:georgenbennett twitterde op woensdag 21-01-2015 om 11:06:11Now I know why I have no clue what we here at @LottoNLJumbo r talking about most of the time #unfortunatlypenutbutter http://t.co/f0mXkugRQo
reageer retweet
Was ook de enige Nederlanderquote:Op zondag 1 februari 2015 16:42 schreef TheArt het volgende:
Tweede Nederlandse zege van het jaar. Pim Ligthart wint de GP la Marseillaise!
quote:Oud-renner Jos Suijkerbuijk is zondag op 85-jarige leeftijd overleden. Hij maakte deel uit van de Nederlandse Tourploeg, die in 1953 het ploegenklassement won.
De Brabander reed ook in het jaar daarop de Tour, waarin hij na een val in de voorlaatste etappe de strijd moest staken.
Afgelopen vrijdag was Gerrit Voorting, die met Suijkerbuijk deel uitmaakte van de winnende Nederlandse Tourploeg uit 1953 van ploegleider Kees Pellenaars, overleden. Drie dagen daarvoor overleed Henk Faanhof, in de Tour van 1954 de kameraad van Suijkerbuijk.
Van de Equipe Tour de France Pays Bas 1953 is alleen Henk Steevens nog in leven.
MSR, AGR, WP & LBL moeten eerst gewonnen worden.quote:Op maandag 2 februari 2015 18:44 schreef OProg het volgende:
Rebellin slaat de Giro waarschijnlijk over. Past niet in zijn programma.
Nou ja, hij is eigenlijk niet welkom natuurlijk. Net als Schumacher.quote:Op maandag 2 februari 2015 18:44 schreef OProg het volgende:
Rebellin slaat de Giro waarschijnlijk over. Past niet in zijn programma.
Hallo, Wimderon.quote:Op maandag 2 februari 2015 20:52 schreef Momo... het volgende:
[ afbeelding ]
Betancur vandaag bij de presentatie van AG2R.
Kijk dit ingevallen gezichtje, deze man is duidelijk op streefgewicht.
Leukquote:Op dinsdag 3 februari 2015 12:12 schreef Marcoss het volgende:
[ afbeelding ]
PN eindigt met een klimtijdrit op de col d'Eze dit jaar
Nicequote:Op dinsdag 3 februari 2015 12:12 schreef Marcoss het volgende:
[ afbeelding ]
PN eindigt met een klimtijdrit op de col d'Eze dit jaar
Is dit in het weekend?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 12:17 schreef Marcoss het volgende:
Ook nog een aankomst bergop
[ afbeelding ]
Zou zomaar mn eerste verlofdagje kunnen worden om eens ouderwets een doordeweekse middag op de bank te hangenquote:
Heerlijk idd!quote:Op dinsdag 3 februari 2015 12:22 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Zou zomaar mn eerste verlofdagje kunnen worden om eens ouderwets een doordeweekse middag op de bank te hangen
Godverquote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:52 schreef PippenScottie het volgende:
Een nieuwe afspraak in de rechtszaal voor Armstrong.
Ditmaal voor rijden onder invloed, ongeluk veroorzaken en je vrouw laten liegen dat zij achter het stuur zat...
http://www.aspendailynews.com/section/home/165537
Lekker hoor, drie dagen in Nederlandquote:Giro 2016 start in Gelderland
De Giro d'Italia zal volgend jaar starten in Gelderland. Volgens De Gelderlander heeft de provincie overeenstemming bereikt met organisator RCS Sport. De eerste drie dagen verblijft de ronde op Nederlandse bodem.
De start is in Apeldoorn, waarna er op de tweede dag een etappe volgt met start en aankomst in Arnhem. Op de derde dag begint en eindigt er een rit in Nijmegen. De totale kosten bedragen 11,2 miljoen euro.
Het wordt de derde keer dat 'La Corsa Rosa' van start gaat in Nederland. In 2002 werd het startschot gegeven in Groningen. De laatste keer dat de Giro ons land aandeed was in 2010. Toen was er een start in Amsterdam en eindigden er etappes in Utrecht en Middelburg.
Bron: Wielerflits
drie dagen de Giro in de provinciequote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:36 schreef Zhero het volgende:
[..]
Lekker hoor, drie dagen in Nederland! Kunnen daar in de omgeving vast wat mooie routes worden uitgestippeld
.
quote:
quote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:12 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
De Ronde van het Baskenland wordt ook weer leuk dit jaar. De renners mogen weer naar het schattige dorpje Aia fietsen.
Toch is hij dit jaar 2X verslagen door de Colombiaan Fernando Gaviria ,voor het eerst volgens mij krijgen we een supersprinttalent uit Colombia .quote:Op woensdag 4 februari 2015 12:36 schreef Columbiafan het volgende:
Cavendish wel een stuk beter aan het seizoen begonnen dan Kittel
Die volgend jaar mag gaan leren van Cavendish bij Etixx..quote:Op woensdag 4 februari 2015 12:53 schreef SanAnt het volgende:
[..]
Toch is hij dit jaar 2X verslagen door de Colombiaan Fernando Gaviria ,voor het eerst volgens mij krijgen we een supersprinttalent uit Colombia .
[ afbeelding ]
Zal ie niet slechter van gaan worden ..quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:47 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Die volgend jaar mag gaan leren van Cavendish bij Etixx..
twitter:TeamRoompot twitterde op woensdag 04-02-2015 om 14:04:35Bedenkelijke situatie. 28 renners vooruit met 1'50'' voorsprong. #etoiledebesseges #teamroompot http://t.co/ipA8KgMZJN reageer retweet
Het is eigenlijk jammer dat zo'n wedstrijden die toch al sinds jaar en dag een stevige traditie in de voorjaarsvoorbereiding zijn gewoon weggeconcurreerd zijn door die gedrochten uit het Midden-oosten ...quote:Op woensdag 4 februari 2015 18:35 schreef SanAnt het volgende:
Geen ronde van de middellandse zee (Tour Méditerranéen) dit jaar .
De organisatie heeft een flinke schuld .
Lijkt me wel ja.quote:Op woensdag 4 februari 2015 19:20 schreef Evertjan het volgende:
volgens mij kost 1 koers organiseren alleen maar geld alleen als je het combineert zoals de ASO of Flanders Classics kan je er geld uit slepen
Op zich wel hoor. Vroeger had de Ronde van de Middellandse zee vaak al het merendeel van de toppers aan de start. Nu nog maar een kleine fractie daarvan. Dat maakt voor sponsors een héél héél groot verschil.quote:Op woensdag 4 februari 2015 19:10 schreef TargaFlorio het volgende:
Lijkt me sterk dat je flinke schulden oploopt enkel en alleen door concurrerende wedstrijden in het M-O.
Titi in de achtervolgingquote:Op donderdag 5 februari 2015 15:46 schreef Marcoss het volgende:
In Besseges rijdt Kerkhof (Roompot) solo voorop. Hij had eerst nog 2 medevluchters, maar de renners vonden het door de kou niet verantwoord om de "grote" ronde te rijden en stelden voor om een ander parcours te rijden, de commissarissen zeiden daarop "jullie gaan je gang maar, maar dan ben je uit koers". Kerkhof vond het blijkbaar maar een laffe instelling van zijn collega's en is er toen solo vandoor gegaan.
Zou dat de invloed van Boogerd zijn?
quote:Op donderdag 5 februari 2015 15:46 schreef Marcoss het volgende:
In Besseges rijdt Kerkhof (Roompot) solo voorop. Hij had eerst nog 2 medevluchters, maar de renners vonden het door de kou niet verantwoord om de "grote" ronde te rijden en stelden voor om een ander parcours te rijden, de commissarissen zeiden daarop "jullie gaan je gang maar, maar dan ben je uit koers". Kerkhof vond het blijkbaar maar een laffe instelling van zijn collega's en is er toen solo vandoor gegaan.
Zou dat de invloed van Boogerd zijn?
quote:Op donderdag 5 februari 2015 20:32 schreef franklop het volgende:
Bij Trek gaan ze gebruik maken van nieuwe aerodynamische drinkflessen
[ afbeelding ]
twitter:BaukeMollema twitterde op woensdag 04-02-2015 om 20:27:04My daughter knows where to put the bottle. http://t.co/V2K6WAKW2M reageer retweet
Een hoogerlandje vandaag in Dubai.twitter:katushacycling twitterde op vrijdag 06-02-2015 om 10:58:58Sergei Chernetckii was involved in crash provoked by the organization. Not best way to do smth right after the tunnel! #DubaiTour reageer retweet
Normaal wel, er zijn een pak profs die bij het U23 WK meedoen. Zolang je niet bij een WT ploeg rijdt lijkt me dat geen probleemquote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:42 schreef 99.999 het volgende:
Even een vraagje, nu Mathieu van der Poel in het veldrijden onder de noemer prof valt mag hij op de weg dan nog wel met de jongerencategorieën meedoen op bv het WK?
Dankquote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:45 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Normaal wel, er zijn een pak profs die bij het U23 WK meedoen. Zolang je niet bij een WT ploeg rijdt lijkt me dat geen probleem
quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:23 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Zijn er beelden van die laatste km?
Ik word zo moe van dat Movistar. Hoe moeilijk kan het nu zijn om een mannetje bij Lobato te zetten en hem vooraan af te zetten? Als je hem vandaag wat beter afzet ipv Valverde kan hij het Degenkolb ontzettend moeilijk maken.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:27 schreef Columbiafan het volgende:
Lobato wordt ook elk jaar sterker, gaat nog een hoop koersen winnen
Durven ze voor Lobato te gaan als Valverde ook in het team zit?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:44 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik word zo moe van dat Movistar. Hoe moeilijk kan het nu zijn om een mannetje bij Lobato te zetten en hem vooraan af te zetten? Als je hem vandaag wat beter afzet ipv Valverde kan hij het Degenkolb ontzettend moeilijk maken.
Denk dat ze bij Movistar bang zijn voor een boekje van Piti na afloop van z'n carrière. Ze zitten echt vuistdiep altijd namelijk.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:44 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik word zo moe van dat Movistar. Hoe moeilijk kan het nu zijn om een mannetje bij Lobato te zetten en hem vooraan af te zetten? Als je hem vandaag wat beter afzet ipv Valverde kan hij het Degenkolb ontzettend moeilijk maken.
Nee, maar op dit soort aankomsten zou dat wel moeten.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:51 schreef Momo... het volgende:
[..]
Durven ze voor Lobato te gaan als Valverde ook in het team zit?
Mogen wel, maar met een pauze dit jaar, rijdt Marhieu in een vliegende finale in 2016 gewoon het hele prof peleton uit het wiel in Qatar.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:42 schreef 99.999 het volgende:
Even een vraagje, nu Mathieu van der Poel in het veldrijden onder de noemer prof valt mag hij op de weg dan nog wel met de jongerencategorieën meedoen op bv het WK?
Milaan San Remo kunnen we alvast schriftelijk af doenquote:
Euskaltelgodquote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:54 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Nee, maar op dit soort aankomsten zou dat wel moeten.
Desalniettemin kan je op z'n minst een mannetje bij Lobatogod zetten.
Ik mis mijn oranje vriendjes nog iedere dag.quote:
Gewoon Rebellin en zijn CCC-maten aanmoedigen danquote:Op vrijdag 6 februari 2015 16:02 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik mis mijn oranje vriendjes nog iedere dag.
Ik mis nog steeds de Kelme_boys ,Euskatal is met de kelme tactiek doorgegaan .quote:Op vrijdag 6 februari 2015 16:02 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik mis mijn oranje vriendjes nog iedere dag.
In de Tour weer lekker Quintana vroeg oproken en Valverde laten spartelen achter Contadorquote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:51 schreef Momo... het volgende:
[..]
Durven ze voor Lobato te gaan als Valverde ook in het team zit?
Daar zou ik mij als wielrenners tamelijk onprettig bij voelen haha!quote:Op vrijdag 6 februari 2015 15:42 schreef maily het volgende:
[..]
Kwam deze indrukwekkende foto tegen op HLN.BE.
quote:Op zaterdag 7 februari 2015 10:42 schreef TheArt het volgende:
Jacques Janse van Rensburg is Zuid-Afrikaans kampioen en verdient daarmee direct een plaats in de Tourploeg van MTN, omdat zij graag de Zuid-Afrikaanse kampioen aan de start willen hebben.
Toen was zelfs Valverde nog een baas. Ik was in 2003 best wel fan van 'emquote:Op vrijdag 6 februari 2015 17:08 schreef SanAnt het volgende:
[..]
Ik mis nog steeds de Kelme_boys ,Euskatal is met de kelme tactiek doorgegaan .
Vuelta 2003 was episch en hij had dat jaar natuurlijk ook gewoon wereldkampioen moeten worden in Hamilton ipv Astarloa.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 10:58 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Toen was zelfs Valverde nog een baas. Ik was in 2003 best wel fan van 'em
quote:Op zaterdag 7 februari 2015 10:58 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Toen was zelfs Valverde nog een baas. Ik was in 2003 best wel fan van 'em
Jesus Manzano vindt dit leuk.quote:
quote:WK Wielrennen in Qatar pas in oktober
Het WK wielrennen in Qatar zal volgend jaar plaats vinden in oktober. Dat heeft Sheik Khalid Bin Ali Al thani, voorzitter van de Qatarese wielerfederatie, zonet bekend gemaakt.
De ploegentijdrit opent het Wk op 9 oktober, de wegrit voor mannen sluit af op 16 oktober. Het is te warm om het WK in september te houden. ‘De voorbije tien jaar was de gemiddelde temperatuur op die dagen 31 graden’, zegt organisator John Lelangue. ‘We bekijken wat we kunnen doen in de bevoorrading en overwegen om een extra water-motor in te zetten zoals in de grote rondes.’
Qatar is het eerste land in het midden oosten dat een WK wielrennen organiseert. De omloop wordt 19 kilometer lang, met passages langs de culturele site Katara en een passage op het eiland Pearl.
Normaal is het WK toch altijd in de laatste week van september? Nu dus maar 2 weken later, ik vraag me af of dat wat temperatuur veel uitmaakt.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 18:04 schreef franklop het volgende:
31 graden valt toch wel mee? Heb je in de Tour en Vuelta zo vaak
Of bedoelden ze dat voor oktober?
sowieso hoeven klimmers niet eerder uit te stappen voor dit WK gok ikquote:Op zaterdag 7 februari 2015 18:55 schreef Steven184 het volgende:
Zou wel eens een positief effect op de Vuelta kunnen hebben.
Rujano deed buiten mededinging mee? Of wie is dat tussen Uran en Infantino in?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 16:53 schreef Cavaliers het volgende:
Nuevo campeón CRI
[ afbeelding ]
Uran Colombiaans kampioen tijdrijden.
Het is dan net wat kouder, en ze doen het ook met het oog op de Olympische Spelen. Nu komt de WK dus na de ronde van Lombardije. En waarschijnlijk wordt de Vuelta nu een week later verreden. Zodat de renners geen last hebben van een jetlag als ze uit Rio komen.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 18:50 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Normaal is het WK toch altijd in de laatste week van september? Nu dus maar 2 weken later, ik vraag me af of dat wat temperatuur veel uitmaakt.
Een jetlag van 3 uur tijdsverschil? Het zal dan meer de reis zijn die voor vermoeidheid zorgt.quote:Op zondag 8 februari 2015 10:53 schreef cyclingstage het volgende:
[..]
Het is dan net wat kouder, en ze doen het ook met het oog op de Olympische Spelen. Nu komt de WK dus na de ronde van Lombardije. En waarschijnlijk wordt de Vuelta nu een week later verreden. Zodat de renners geen last hebben van een jetlag als ze uit Rio komen.
En dat in een Qatarese waaierkoers. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.quote:Op zondag 8 februari 2015 15:14 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Begint op 300m te sprinten en niemand komt er nog over
wat maar he huh hoe wat maar he ik nee wat hequote:
Schitterend profielquote:Op zondag 8 februari 2015 15:32 schreef Cavaliers het volgende:
http://www.teleantioquia.co/en-vivo/#.VNdsNS7F_n9
Wegrit Colombiaans kampioenschap. Alle toppers, muv uiteraard Sergi Henao, doen mee.
[ afbeelding ]
Lekker die eerste 25 kilometer, je zal maar niet warm gereden hebben.quote:Op zondag 8 februari 2015 15:32 schreef Cavaliers het volgende:
http://www.teleantioquia.co/en-vivo/#.VNdsNS7F_n9
Wegrit Colombiaans kampioenschap. Alle toppers, muv uiteraard Sergi Henao, doen mee.
[ afbeelding ]
Die vetklep is nu al gewoon gelost, met een kilometer of 60 te gaan.quote:Op zondag 8 februari 2015 17:04 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Lekker die eerste 25 kilometer, je zal maar niet warm gereden hebben.![]()
Als dat de laatste 25 kilometer bergaf waren geweest had Bananito sowieso gewonnen.
http://www.teamlottojumbo(...).VNfJzNh-elc.twitterquote:Blanco Pro Cycling Team and Juan Manuel Garate ended the claim started by the latter in San Sebastian’s Court. Blanco Pro Cycling Team BV thanks Mr. José Manuel Garate for his efforts during all these years, wishing him the best for the future.
twitter:GarateJuanma twitterde op zondag 08-02-2015 om 23:13:53He appeals the agreement and then he says that everything is finish. I don't think so... It works like this in Holland @RichardPlugge? reageer retweet
Wat bedoeld hij?quote:Op zondag 8 februari 2015 23:51 schreef Pino112 het volgende:
twitter:GarateJuanma twitterde op zondag 08-02-2015 om 23:13:53He appeals the agreement and then he says that everything is finish. I don't think so... It works like this in Holland @RichardPlugge? reageer retweet
Zandstormpjequote:Op maandag 9 februari 2015 13:38 schreef baggerbaas het volgende:
Kristoff wint in Qatar voor Guardini.
Enorm slagveld trouwens
Kunnen we eindelijk eens de totstandkoming van de kopgroep zienquote:Op maandag 9 februari 2015 17:19 schreef Evertjan het volgende:
Sporza zend dit jaar de RVV van start tot finish live uit op TV
Idd mooi om te zien!quote:Op maandag 9 februari 2015 17:23 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Kunnen we eindelijk eens de totstandkoming van de kopgroep zien.
quote:Op maandag 9 februari 2015 17:19 schreef Evertjan het volgende:
Sporza zend dit jaar de RVV van start tot finish live uit op TV
lekker om 09.00 opstaan en naar de bakker gaan voor vers brood en dan lekker de hele dag op de bank hangenquote:
Gelukkig is Buren alleen doordeweeks.quote:Op maandag 9 februari 2015 18:44 schreef Marcoss het volgende:
Wel mooi dat ze nog een uitzondering maken voor het journaal!
Dit zijn toch echt goede omstandigheden voor Lars Boom zou je zeggen?Soms snap ik niks van die gozer ! Hij heeft zo'n beetje de meeste wedstrijd km in de benen dit seizoen dus je zou denken hij kan hier wel wat laten zien. Heeft hij zitten slapen en daardoor de 1e waaier gemist of wil hij echt tegen Cancellara en Wiggings gaan strijden morgen ?quote:
Waarom sparen als je de ronde kan winnen? Alsof hij Cancellara en Wiggins morgen even gaat verslaan.quote:Op maandag 9 februari 2015 20:45 schreef Marcoss het volgende:
Boom miste de 1ste waaier ook al (toen kwam alles nog weer samen daarna), denk dat hij zich gewoon spaart voor morgen ja. Wel jammer, waaierrijden kan hij wel..
twitter:olegtinkov twitterde op dinsdag 10-02-2015 om 09:23:32BREAKING NEWS!At #TirrenoAdriatico presentation @tinkoff_saxo team will announce BIGGEST ever CYCLING news. Be patient,please, don't ask me reageer retweet
Oleg! Can't wait...quote:Op dinsdag 10 februari 2015 09:44 schreef Pino112 het volgende:
twitter:olegtinkov twitterde op dinsdag 10-02-2015 om 09:23:32BREAKING NEWS!At #TirrenoAdriatico presentation @tinkoff_saxo team will announce BIGGEST ever CYCLING news. Be patient,please, don't ask me reageer retweet
Ze gaan met tandems rijden?quote:Op dinsdag 10 februari 2015 09:44 schreef Pino112 het volgende:
Boonen had lekke band, twee keer ketting eraf en gevallen. Was eigenlijk sterker dan Terpstra en had moeten winnen.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 14:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Veldrijden
Nederland > Belgie
Wielrennen
Nederland > Belgie
JAMMER BELGENLANDERS
Ik hoorde dat hij het snelste was tussen km 2 en km 2.5 dus wel morele winnaar ja.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 14:31 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Boonen had lekke band, twee keer ketting eraf en gevallen. Was eigenlijk sterker dan Terpstra en had moeten winnen.
Ze gebruiken nog kettingen uit de Eerste Wereldoorlog.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 14:34 schreef kaasplankje het volgende:
Wat is dat toch met die Belgen en ketting deraf.
quote:Op dinsdag 10 februari 2015 14:31 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Boonen had lekke band, twee keer ketting eraf en gevallen. Was eigenlijk sterker dan Terpstra en had moeten winnen.
Ditquote:Op dinsdag 10 februari 2015 15:51 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Terpstra gaat dit seizoen huishouden als Cancellara en Boonen in hun beste jaren.
Ik heb het niet gezien, maar vooraf was de verwachting dat de wind gunstiger zou zijn voor de late starters. Andere late starters als Bodnar en Stannard rijden net zo snel als Wiggins en Cancellara.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 14:09 schreef ItaloDancer het volgende:
Cancellara niet gezien, maar Terpstra zat wel tig keer beter op de (weg)fiets dan iedereen die na hem gestart is.
Fabian was afgelopen jaar al fors minder dan zijn heldenjaren. Verwacht geen klassiekerwinst voor hem dit jaar..quote:Op dinsdag 10 februari 2015 16:34 schreef Tommeke het volgende:
Cancellara rijdt ze gewoon weer allemaal kapot. Terpstra won vorig jaar niet omdat ie de sterkste was.
Hij won toch de Ronde van Vlaanderen, al was dat wel minder indrukwekkend dan 2010 en 2013, maar dat was ook echt hors categorie.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 17:09 schreef Bugno het volgende:
[..]
Fabian was afgelopen jaar al fors minder dan zijn heldenjaren. Verwacht geen klassiekerwinst voor hem dit jaar..
Contador met pensioen en Oleg wordt zelf de kopman?quote:Op dinsdag 10 februari 2015 09:44 schreef Pino112 het volgende:
quote:Op dinsdag 10 februari 2015 14:14 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Heeft hij de andere renners opzij geduwd?
Net als Van Aertquote:Op dinsdag 10 februari 2015 14:31 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Tsja, maar als je bij Omega Pharma rijdt ben je natuurlijk wel van de beste medische zorg verzekerd. Terpstraquote:Op dinsdag 10 februari 2015 15:51 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Terpstra gaat dit seizoen huishouden als Cancellara en Boonen in hun beste jaren.
Lifetime ban voor Riis waarschijnlijk. Topshow.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 09:44 schreef Pino112 het volgende:
Kreuziger mag weer koersen.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 18:43 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Lifetime ban voor Riis waarschijnlijk. Topshow.
Van Keirsbulck 7e...quote:Op dinsdag 10 februari 2015 18:39 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Tsja, maar als je bij Omega Pharma rijdt ben je natuurlijk wel van de beste medische zorg verzekerd. Terpstra
wacht maar tot je hem straks de bergen op ziet vliegenquote:Op dinsdag 10 februari 2015 19:56 schreef Evertjan het volgende:
Lars Boom won vroeger nog wel eens dit soort tijdritjes. Die tijd is ook echt helemaal voorbij
ik zal ben ik bang moeten blijven wachten tot dat ik een ons weegquote:Op dinsdag 10 februari 2015 19:58 schreef rubbereend het volgende:
[..]
wacht maar tot je hem straks de bergen op ziet vliegen
één brief van Vino en hij vliegtquote:Op dinsdag 10 februari 2015 19:59 schreef Evertjan het volgende:
[..]
ik zal ben ik bang moeten blijven wachten tot dat ik een ons weeg
Dit.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 18:43 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Lifetime ban voor Riis waarschijnlijk. Topshow.
wanneer is die presentatie?quote:Op dinsdag 10 februari 2015 09:44 schreef Pino112 het volgende:
Tirreno is toch ongeveer midden Maart?quote:Op dinsdag 10 februari 2015 20:11 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Dit.
Vermomd als een "Riis heeft besloten te stoppen als ploegleider en een nieuwe uitdaging aan te gaan".
twitter:TheRaceRadio twitterde op dinsdag 10-02-2015 om 19:15:38Anti Doping Denmark to release results of investigation into Riis and others shortly after CIRC https://t.co/NajeSyY1EP Mid March reageer retweet
We have a winner.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 20:26 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Tirreno is toch ongeveer midden Maart?twitter:TheRaceRadio twitterde op dinsdag 10-02-2015 om 19:15:38Anti Doping Denmark to release results of investigation into Riis and others shortly after CIRC https://t.co/NajeSyY1EP Mid March reageer retweet
Kijk anders even zijn tijdrituitslagen van afgelopen jaar na en leg die naast die van de jaren ervoor..quote:Op dinsdag 10 februari 2015 17:58 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Hij won toch de Ronde van Vlaanderen, al was dat wel minder indrukwekkend dan 2010 en 2013, maar dat was ook echt hors categorie.
Voor de rest was ie wel overal op de afspraak.
Vorig jaar nog 2e op hetzelfde parcours (in tegengestelde richting). Op twitter schrijft hij dat hij wat ziekjes is.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 19:56 schreef Evertjan het volgende:
Lars Boom won vroeger nog wel eens dit soort tijdritjes. Die tijd is ook echt helemaal voorbij
lijkt me niet dat ze dat nu al weten dan.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 20:26 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Tirreno is toch ongeveer midden Maart?twitter:TheRaceRadio twitterde op dinsdag 10-02-2015 om 19:15:38Anti Doping Denmark to release results of investigation into Riis and others shortly after CIRC https://t.co/NajeSyY1EP Mid March reageer retweet
quote:Kristoff wint! De jump van Sagan komt te laat. Kristoff houdt net stand. Boonen eindigt als vierde of vijfde.
quote:Alexander Kristoff once again wins ahead if Peter Sagan.
Niki Terpstra retains Gold Jersey.
quote:Wout Poels begint op 17 februari in de Ronde van Oman aan het nieuwe seizoen. De Nederlander krijgt het kopmanschap van zijn nieuwe ploeg Sky. "Vroeger bij Vacansoleil was ik eigenlijk altijd kopman, maar nu heb ik het voor het eerst een heel team tot mijn beschikking", aldus Poels tegenover Dagblad De Limburger.
"Wel vreemd hoor, dat een renner als Vasil Kiryjenka voor mij zou moeten werken. Dat schept verwachtingen, maar het geeft vooral een kick." De Ronde van Oman is de enige koers die Poels zonder Chris Froome rijdt. "Verder rijd ik precies hetzelfde programma als hij, wat erg belangrijk is met het oog op de Tour."
De Nederlander trainde recent twee weken lang met Froome in Zuid-Afrika. "Het was indrukwekkend. We reden een keer langs zo’n township en zagen daar echte armoede. Mensen wonen niet in huizen, maar in vervallen schuurtjes. Dan besef je wel hoeveel geluk we hebben dat we in Nederland zijn geboren."
Volgend jaar wint hij de Giro.quote:Op donderdag 12 februari 2015 19:22 schreef Evertjan het volgende:
Poels is kopman voor Sky in Oman![]()
![]()
http://www.wielerflits.nl(...)t&utm_medium=twitter
[..]
Dom dat Tinkoff niet meereed. Paolini moest daardoor heel lang alleen op kop rijden, terwijl Bodnar mee was en Terpstra niet.quote:Op donderdag 12 februari 2015 14:11 schreef Dale__Cooper het volgende:
terpstra op achterstand, maar nu is er wel weer een groep aangesloten. Waarschijnlijk met Terpstra.
Kristoff is toch meer iemand voor de korte klimmetjes (tot nu toe dan). Degenkolb heeft iets meer bewezen wat dat betreft, maar die zit met het probleem Kittel. Katusha zal trouwens toch ook voor minstens de helft gericht zijn op Rodriguez in de Tour. Maar het zou wel leuk zijn als er meer strijd komt voor groen.quote:Op donderdag 12 februari 2015 22:26 schreef Marcoss het volgende:
Ben benieuwd of Kristoff in de Tour een serieuze concurrent kan worden van Sagan voor groen, zeker omdat Sagan door Contador waarschijnlijk niet zijn gang mag gaan in de bergritten (waar hij de afgelopen jaren, vooral in de tussensprints, regelmatig wat punten bij elkaar fietste)
zijn beste jaren komen nuquote:Op donderdag 12 februari 2015 21:11 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Volgend jaar wint hij de Giro.
heb je een stream?quote:Op vrijdag 13 februari 2015 13:00 schreef Dale__Cooper het volgende:
kristoff heeft twee seconden te pakken. Er komt nog een tussensprint blijkbaar. De dagzege is waarschijnlijk dus voldoende voor de eindzege.
quote:Op vrijdag 13 februari 2015 13:55 schreef bruinebeer het volgende:
Bennett wint de rit, dus Terpstra de ronde
Als het met opzet was geweest, dan had je misschien bij de NSA kunnen solliciteren.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 15:06 schreef Sjoerd102 het volgende:
KWam net (eigenlijk meer per toeval) Roy Curvers tegen tijdens zijn trainingsronde.
Sjoerd is gewoon met z'n brommer al die renners aan het stalken.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 15:24 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als het met opzet was geweest, dan had je misschien bij de NSA kunnen solliciteren.
Rein hebben ze ook weer opgepept daar in Astana.quote:Rein Taaramäe heeft zijn nieuwe ploeg Astana meteen een overwinning geschonken. De Est was de sterkste in de Ronde van Murcia. Hij had een voorsprong van 10 seconden op Bauke Mollema en Zdenek Stybar. Floris De Tier werd knap 9e.
Haha tsja Roy woont hier (hemelsbreed) paar km vandaan.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 15:28 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Sjoerd is gewoon met z'n brommer al die renners aan het stalken.
Leuke finish, in ieder geval "goed" dat ze niet om de winst sprintten..twitter:ZonaMatxin twitterde op zaterdag 14-02-2015 om 16:28:15Video de la victoria de @ReinTaarame @AstanaTeam en #Lavueltamurcia gracias @GuilleBohemioo http://t.co/u8gFjCTdgC reageer retweet
Ik wilde het net posten, Bauke rijdt zich bijna te pletter op die otoquote:Op zaterdag 14 februari 2015 18:01 schreef Marcoss het volgende:
Goede finish, in ieder geval "goed" dat ze niet om de winst sprintten..twitter:ZonaMatxin twitterde op zaterdag 14-02-2015 om 16:28:15Video de la victoria de @ReinTaarame @AstanaTeam en #Lavueltamurcia gracias @GuilleBohemioo http://t.co/u8gFjCTdgC reageer retweet
Hier iets beter te zien.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 18:01 schreef Marcoss het volgende:
Leuke finish, in ieder geval "goed" dat ze niet om de winst sprintten..twitter:ZonaMatxin twitterde op zaterdag 14-02-2015 om 16:28:15Video de la victoria de @ReinTaarame @AstanaTeam en #Lavueltamurcia gracias @GuilleBohemioo http://t.co/u8gFjCTdgC reageer retweet
quote:Eddy Merckx: ''Froome, Nibali en Quintana moeten de Giro ook rijden''
Eddy Merckx gaat in tegen de uitspraak van Sky-renner David Lopez van afgelopen week. De ploegmaat van Chris Froome gelooft niet dat Alberto Contador de Giro zal betwisten. Merckx ziet voor Contador echter voordelen aan de combinatie Giro-Tour. ''Ik presteerde altijd veel beter in de Tour als ik eerder de Giro had gereden'', vertelt hij aan Marca.
Zelf wist Merckx in 1970, 1972 en 1974 de Giro en de Tour in één jaar te winnen. De Italiaanse rittenkoers ziet hij als een goede voorbereiding op La Grande Boucle. ''Het gaat misschien niet zo snel als in Frankrijk, want er zitten meer bergen in. En dat weet ik uit ervaring.''
Naast Contador ziet de inmiddels 69-jarige Belg ook andere wereldtoppers de dubbel rijden. ''Froome, Nibali en Quintana moeten de Giro ook rijden'', zegt hij, waarmee hij de uitspraken van Tinkoff-Saxo-ploegbaas Oleg Tinkov volgt. De Russische geldschieter wil graag dat de andere toppers ook meerdere grote rondes in een jaar rijden. ''In dat geval zijn de omstandigheden gelijk en kunnen we echt zien wie de beste ronderenner van het peloton is'', stelde Tinkov.
Excuses over moeheid na de Giro begrijpt Merckx niet. ''Te moe?'', vraagt hij zich af. ''Kom op zeg. Daar is helemaal geen reden toe. Weet je wel niet hoeveel tijd ertussen zit? Serieus, hij (Contador) zou helemaal niet moe moeten zijn. Hij zou zelfs nog mee kunnen doen aan de Ronde van Zwitserland. Genoeg tijd om te herstellen. Het is wielrennen, geen voetbal!''
Only in Spainquote:Op zaterdag 14 februari 2015 18:06 schreef wimderon het volgende:
[..]
Hier iets beter te zien.
https://www.facebook.com/(...)37374&type=2&theater
Ach, hij heeft ook al eens een lantaarnpaal op die manier ontweken, dus is wel wat gewend.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 18:10 schreef DeeBee het volgende:
Haha, Bokkema bijna dood achterop die auto.
quote:Synergy Baku joins Movement for Credible Cycling
(February 14, 2015) The Synergy Baku Cycling Project is the newest member of the Movement for Credible Cycling. The MPCC’s stated goal is “to defend the idea of a clean cycling based on notions of transparency, responsibility and mobilization of its members.”
On Thursday, the MPCC announced that it has accepted the Synergy Baku membership application. In its announcement, it specifically mentioned the presence on the team of former first division team riders Alexandr Pliuschin, Dennis van Winden, Ioannis Tamouridis, Matej Mugerli and Markus Eibegger.
“It is important that teams – Synergy Baku Cycling Project included – develop young cyclists with a strong ethical approach, a correct code of conduct and learn to compete with their ability and hard work,” said team manager David McQuaid. “Synergy Baku supports the position of MPCC on medical and anti-doping matters and as such on the eve of our first 2015 races we are very pleased to have been accepted as members of the MPCC.”
“The team Synergy Baku joining MPCC shows a real commitment to present a credible cycling,” said MPCC president Roger Legeay. “It is very comforting to see your team engage strongly and support the action of MPCC and its philosophy. It is indeed important that all categories of teams commit to a cycling without doping.”
“Nowadays it is absolutely necessary to follow a zero tolerance policy. It is the only chance for our sport to survive,” said Eibegger. “I hope that the MPCC teams will get advantages in race invitations, for example. But all MPCC members should respect their own rules, without any exceptions. Otherwise the word ‘credible’ doesn’t mean anything.”
“It is great for the team and for me that we are part of the MPCC,” said Maksym Averin, “and that we are going to follow their rules like so many of the other much larger teams.”
The MPCC lays out strict anti-doping and medical requirements for its members. Its members include 11 of 17 WorldTour teams, 19 of 20 Professional Continental teams, 35 of 162 Continental teams, and 8 of 38 women’s teams.
Meest verrassend toch wel de 4e plek van Agnoli, in een massasprint.quote:Op zondag 15 februari 2015 16:57 schreef Steven184 het volgende:
Cavendish wint Clasica de Almeria voor Lobato en Renshaw.
Voor de rondemiss hoefde hij het niet te doen.quote:Op zondag 15 februari 2015 16:44 schreef Cavaliers het volgende:
In Colombia wint Wilson Cardona het eindklassement van de Clásica Héroes de la Patria. Pas net een paar maanden 19 dat pikkie.
[ afbeelding ]
Leuk stukje. Denk dat zichtbaarheid en onderscheidendheid wel dermate belangrijk zijn voor teams dat de beweging zich wel langzaamaan weer omkeert.quote:Op zondag 15 februari 2015 11:31 schreef Steven184 het volgende:
Volgens mij was deze hier niet voorbij gekomen, maar CyclingTips heeft onderzoek gedaan naar de zwarte shirtjes:
http://cyclingtips.com.au(...)in-the-2015-peloton/
quote:Oud-wereldkampioen Criquielion (58) in ziekenhuis na herseninfarct
Oud-wereldkampioen Claude Criquielion is vannacht getroffen door een herseninfarct. De Belg is in kritieke toestand naar het ziekenhuis in Aalst gebracht. Dat hebben de organisatoren van de GP Criquielion bekendgemaakt.
Criquielion (58) staat bekend als een van de beste Belgische renners uit de jaren 80. In 1984 veroverde hij de wereldtitel in Barcelona. Vier jaar later, in 1988, was hij slachtoffer van het WK-drama in Ronse. Criquielion leek als topfavoriet opnieuw naar de regenboogtrui te sprinten, totdat hij door de Canadees Steve Bauer in de hekken werd gedrukt. Dat jaar ging de wereldtitel naar de Italiaan Maurizio Fondriest.
Op de erelijst van de Waal uit Lessines prijken onder meer de Ronde van Vlaanderen, de Clasica San Sebastian, de Waalse Pijl (2x) en de Brabantse Pijl. Met vijf top tien noteringen in de Tour de France was hij ook succesvol in het rondewerk. Criquielion was na zijn wielercarrière lange tijd ploegleider.
quote:De gezondheidstoestand van de Belgische oud-wielrenner Claude Criquielion is na zijn zware beroerte zorgwekkend. De 58-jarige voormalige klassiekerheld ligt in een diepe coma op de intensive care van het ziekenhuis in Aalst, meldt Het Nieuwsblad. Mocht Criquielion deze fase doorstaan, dan is de kans op blijvende schade volgens de specialisten heel groot, aldus de krant.
Aardig sprintersveldquote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:37 schreef TheArt het volgende:
Eerste etappe Oman:
1. Guardini
2. Boonen
3. Pelucchi
4. Kristoff
5. Sinkeldam
6. Bouhanni
7. Sagan
8. Bennett
9. Modolo
10. Demare
twitter:LottoJumbo_road twitterde op woensdag 18-02-2015 om 13:52:07Five of our riders involved in @VCANDALUCIA crash. @s_kruijswijk, @W1lcokelderman, @MorenoHofland, @josvanemden & @laurenstendam went down. reageer retweet
Niet alleen die Lotto. Ook half Trek, half Lotto-Soudal, half CCC en nog andere ploegen lagen tegen de grond.quote:Op woensdag 18 februari 2015 13:57 schreef Marcoss het volgende:
Lotto heeft gedacht: we beginnen laat aan het seizoen, dus we moeten in 1 dag wat valpartijen inhalen?
quote:Op woensdag 18 februari 2015 13:57 schreef Marcoss het volgende:
Lotto heeft gedacht: we beginnen laat aan het seizoen, dus we moeten in 1 dag wat valpartijen inhalen?
#samenvallentwitter:s_kruijswijk twitterde op woensdag 18-02-2015 om 14:00:45Got caught in the big crash like many of us @LottoJumbo_road! Not a lot of time to recover before the TT this afternoon! #samenvallen reageer retweet
quote:Op woensdag 18 februari 2015 12:48 schreef OProg het volgende:
En Claude Criquielion is overleden.![]()
De man die meer herinnerd zal worden door de wereldtitel die hij niet won dan door die hij wel won.
RIP.
twitter:s_kruijswijk twitterde op woensdag 18-02-2015 om 14:32:07Lau heeft een flinke smak gemaakt en Moreno zijn knie open. De rest is er redelijk vanaf gekomen. @TijsvandenBrink @LottoJumbo_road reageer retweet
Eindbaas Valverde!quote:Op woensdag 18 februari 2015 14:23 schreef Ericr het volgende:
[..]Toch 1 van de renners die jaren 80 kleur heeft gegeven op wielrengebied. Alleskunners zoals Criquielion zie je helaas niet meer
Mooi uit het wiel gesprint zo te zienquote:Op woensdag 18 februari 2015 13:23 schreef Marcoss het volgende:
Ligthart wint in Spanje
[ afbeelding ]
The usual suspectsquote:Op woensdag 18 februari 2015 13:51 schreef bjarki het volgende:
Riders who crashed Ten Dam Mollema Lobato van den Broeck Devolder and Schleck no news about their injuries yet” #61RdS
![]()
Pimmetje
Hij kan zomaar vallen die jackpotquote:Op woensdag 18 februari 2015 13:57 schreef Marcoss het volgende:
Tijs??quote:Op woensdag 18 februari 2015 14:35 schreef Crocmaz het volgende:
twitter:s_kruijswijk twitterde op woensdag 18-02-2015 om 14:32:07Lau heeft een flinke smak gemaakt en Moreno zijn knie open. De rest is er redelijk vanaf gekomen. @TijsvandenBrink @LottoJumbo_road reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |