Tuurlijkquote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:32 schreef gtotep het volgende:
En er is uiteindelijk niets gebeurd.
.
.
Nu ben je dus gewoon vogelvrij
Ga ik doenquote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:39 schreef RingBewoner het volgende:
Is iemand die zijn werk doet een held? Naar mijn mening niet. Zelfde als klappen als de piloot het vliegtuig veilig land, klap je ook voor de postbode als hij de brieven door de bus drukt?
Wel even iets anders natuurlijk. Als twee motoren uitvallen en de piloot tegen alle verwachtingen in alsnog het vliegtuig landt klap ik hoor. Idem voor de postbode als die om wat voor reden dan ook zijn leven op het spel zet om mijn post te brengen (al denk ik niet dat dat ooit gebeurd is).quote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:39 schreef RingBewoner het volgende:
Is iemand die zijn werk doet een held? Naar mijn mening niet. Zelfde als klappen als de piloot het vliegtuig veilig land, klap je ook voor de postbode als hij de brieven door de bus drukt?
Ja idd, met zijn neppistoolquote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:32 schreef gtotep het volgende:
Maar als dit anders was gelopen, bv binnenlaten en hij had direct de beveiliger doodgeschoten om vervolgend door te lopen naar een studio waar veel mensen zouden zitten en hij had er daar 15 mensen doodgeschoten.
Als je in een 747 of een A380 zit totaal niet nodig om te gaan klappen hoorquote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wel even iets anders natuurlijk. Als twee motoren uitvallen en de piloot tegen alle verwachtingen in alsnog het vliegtuig landt klap ik hoor. Idem voor de postbode als die om wat voor reden dan ook zijn leven op het spel zet om mijn post te brengen (al denk ik niet dat dat ooit gebeurd is).
Nouw...quote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wel even iets anders natuurlijk. Als twee motoren uitvallen en de piloot tegen alle verwachtingen in alsnog het vliegtuig landt klap ik hoor. Idem voor de postbode als die om wat voor reden dan ook zijn leven op het spel zet om mijn post te brengen (al denk ik niet dat dat ooit gebeurd is).
Ja. Hij had ook in blinde angst daadwerkelijk de juiste studio in kunnen lopen en dan had niemand het hem dat kwalijk kunnen nemen als je als onbewapende bewaker een pistool op je hoofd krijgt (waarvan je niet kan zien dat die nep is). Nu heeft hij die knakker gewoon afgezonderd, is hij kalm gebleven en heeft hij zeker bijgedragen aan de soepele afloop.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:32 schreef gtotep het volgende:
graag apart topic laten.
Veel lof is er voor de portier/beveiliger van het NOS gebouw.
Is dit terecht?
ja toevallig goed gegaanquote:Op vrijdag 30 januari 2015 15:17 schreef jogy het volgende:
[..]
Ja. Hij had ook in blinde angst daadwerkelijk de juiste studio in kunnen lopen en dan had niemand het hem dat kwalijk kunnen nemen als je als onbewapende bewaker een pistool op je hoofd krijgt (waarvan je niet kan zien dat die nep is). Nu heeft hij die knakker gewoon afgezonderd, is hij kalm gebleven en heeft hij zeker bijgedragen aan de soepele afloop.
buiten houden waarmee?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 17:21 schreef gtotep het volgende:
[..]
ja toevallig goed gegaan
beveiliger hoort zo,n figuur buiten te houden, daar zit hij voor
Ja, als je een gewapende mafkees aan de deur hebt, die aangeeft niemand kwaad te willen doen zolang je naar hem luistert, en hem vervolgens kalm probeert te houden, ben je een bange schijterd...... Boos maken en zorgen dat ie alles in zicht afknalt is natuurlijk de betere keuzequote:Op vrijdag 30 januari 2015 17:37 schreef Ceberut het volgende:
Geen held. Wel een bange schijterd. Hij heeft die gast zomaar overal toegang tot verleend.
Niet dat het nou zo belangrijk is, want van een "gewone" beveiliger hoef je ook niet anders te verwachten. Hij wordt er niet voor betaald om gijzelnemers/terroristen onschadelijk te maken.
En inderdaad, had het anders gelopen en er waren meerdere mensen omgekomen omdat hij alle poortjes opende, dan had niemand hem een held genoemd.
?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 17:51 schreef havanagila het volgende:
Boos maken en zorgen dat ie alles in zicht afknalt is natuurlijk de betere keuze
Gewoon sterven voor het vaderland. Schijt hebben aan naar binnen laten. Risico van het vak. Aan halve beveiligers hebben we ook niks he.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 17:51 schreef havanagila het volgende:
Beveiligingskerel (portier is een betere titel) heeft gewoon goed ingeschat met wat en wie ie te maken had, vervolgens die mongool op rustige wijze naar een lege studio gebracht, en kalm gehouden (en gebleven) tot de arrestatie. Held is overdreven, maar hij heeft gewoon goed gehandeld.
Maar sterven voor de NOS?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 17:55 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Gewoon sterven voor het vaderland. Schijt hebben aan naar binnen laten. Risico van het vak. Aan halve beveiligers hebben we ook niks he.
Naja, als het een grommende bebaarde kerel was die schreeuwend en met z'n pistool zwaaiend toegang eist, okay.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 17:55 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Gewoon sterven voor het vaderland. Schijt hebben aan naar binnen laten. Risico van het vak. Aan halve beveiligers hebben we ook niks he.
Volgens mij gaat dat niet op voor mensen die een wapen hebben en met bommen dreigen. Of heb je liever dat als iemand dreigt met bommen om in uitzending te komen dat de beveiliger moet zeggen je komt er niet in blaas de boel maar op.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 17:21 schreef gtotep het volgende:
beveiliger hoort zo,n figuur buiten te houden, daar zit hij voor
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |