abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149209500
graag apart topic laten.

Veel lof is er voor de portier/beveiliger van het NOS gebouw.
Is dit terecht?
Ik denk dat het zijn taak is om te zorgen dat personen met verkeerde bedoelingen niet binnen te laten.
Gisteravond heeft deze man onder bedreiging de (boef) binnengeleid naar een ongebruikt zaaltje.
En er is uiteindelijk niets gebeurd.

Maar als dit anders was gelopen, bv binnenlaten en hij had direct de beveiliger doodgeschoten om vervolgend door te lopen naar een studio waar veel mensen zouden zitten en hij had er daar 15 mensen doodgeschoten.
Waren we dan ook vol lof voor deze beveiliger, ik denk het niet, dan hadden we hem verweten dat hij de (boef) had binnengelaten.

Het is zijn taak om boeven ed buiten te houden, zodat ze binnen veilig kunnen werken en zich veilig voelen
Nu ben je dus gewoon vogelvrij

daarom de volgende vraag?

Poll: Held of geen held?
ja
nee
kwee niet
gelukkig goed afgelopen geen held
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
  vrijdag 30 januari 2015 @ 14:39:06 #2
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_149209708
Is iemand die zijn werk doet een held? Naar mijn mening niet. Zelfde als klappen als de piloot het vliegtuig veilig land, klap je ook voor de postbode als hij de brieven door de bus drukt?
UI Made bij VanilleKwark.
pi_149209733
Het is niet anders gelopen, dus je als-theorieën zijn onzin. De beveiliger heeft zeer waarschijnlijk gehandeld volgens geldende protocollen. Gisterenavond werd bij Jinek ook nog toegelicht dat er voor dit soort situaties bepaalde protocollen zijn.

De beveiliger heeft de indringer bovendien niet naar de studio van het 20 uur-journaal geleid, maar naar de reguliere journaalstudio, die op dat moment leeg was. Hij heeft bijzonder koelbloedig gehandeld en bleef kalm.
  vrijdag 30 januari 2015 @ 14:43:03 #4
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_149209825
Nee geen held natuurlijk, wel goed gehandeld.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  vrijdag 30 januari 2015 @ 14:43:49 #5
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_149209840
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 14:32 schreef gtotep het volgende:

En er is uiteindelijk niets gebeurd.
.
.

Nu ben je dus gewoon vogelvrij
Tuurlijk :')
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_149209883
Ik denk dat je daar te weinig info over hebt. Stel nou dat de beveiliger bot had geweigerd en was neergeschoten, had de inbreker dan niet meer binnen kunnen komen? Ik betwijfel het eigenlijk. Als dat inderdaad zo is is hij wel een held, door een gewapende verdachte naar een ongevaarlijke plek te leiden en ook nog zo rustig te houden dat hij op de politie bleef wachten.
  vrijdag 30 januari 2015 @ 14:45:09 #7
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_149209894
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 14:39 schreef RingBewoner het volgende:
Is iemand die zijn werk doet een held? Naar mijn mening niet. Zelfde als klappen als de piloot het vliegtuig veilig land, klap je ook voor de postbode als hij de brieven door de bus drukt?
Ga ik doen
pi_149209934
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 14:39 schreef RingBewoner het volgende:
Wel even iets anders natuurlijk. Als twee motoren uitvallen en de piloot tegen alle verwachtingen in alsnog het vliegtuig landt klap ik hoor. Idem voor de postbode als die om wat voor reden dan ook zijn leven op het spel zet om mijn post te brengen (al denk ik niet dat dat ooit gebeurd is).
  vrijdag 30 januari 2015 @ 14:47:43 #9
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_149209968
quote:

Maar als dit anders was gelopen, bv binnenlaten en hij had direct de beveiliger doodgeschoten om vervolgend door te lopen naar een studio waar veel mensen zouden zitten en hij had er daar 15 mensen doodgeschoten.
Ja idd, met zijn neppistool :D
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
  vrijdag 30 januari 2015 @ 14:47:45 #10
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_149209970
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 14:46 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wel even iets anders natuurlijk. Als twee motoren uitvallen en de piloot tegen alle verwachtingen in alsnog het vliegtuig landt klap ik hoor. Idem voor de postbode als die om wat voor reden dan ook zijn leven op het spel zet om mijn post te brengen (al denk ik niet dat dat ooit gebeurd is).
Als je in een 747 of een A380 zit totaal niet nodig om te gaan klappen hoor :D
  vrijdag 30 januari 2015 @ 14:47:47 #11
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_149209972
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 14:46 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nouw...

<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  vrijdag 30 januari 2015 @ 14:48:36 #12
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
  vrijdag 30 januari 2015 @ 15:13:39 #13
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_149210896
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 14:47 schreef Falco het volgende:

[..]

Nouw...

[ afbeelding ]
Dacht even mijn hond te zien....
  vrijdag 30 januari 2015 @ 15:17:17 #14
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_149210993
quote:
graag apart topic laten.

Veel lof is er voor de portier/beveiliger van het NOS gebouw.
Is dit terecht?
Ja. Hij had ook in blinde angst daadwerkelijk de juiste studio in kunnen lopen en dan had niemand het hem dat kwalijk kunnen nemen als je als onbewapende bewaker een pistool op je hoofd krijgt (waarvan je niet kan zien dat die nep is). Nu heeft hij die knakker gewoon afgezonderd, is hij kalm gebleven en heeft hij zeker bijgedragen aan de soepele afloop.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_149211060
Nou, wat een helt!
pi_149214503
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 15:17 schreef jogy het volgende:

[..]

Ja. Hij had ook in blinde angst daadwerkelijk de juiste studio in kunnen lopen en dan had niemand het hem dat kwalijk kunnen nemen als je als onbewapende bewaker een pistool op je hoofd krijgt (waarvan je niet kan zien dat die nep is). Nu heeft hij die knakker gewoon afgezonderd, is hij kalm gebleven en heeft hij zeker bijgedragen aan de soepele afloop.
ja toevallig goed gegaan
beveiliger hoort zo,n figuur buiten te houden, daar zit hij voor
pi_149214590
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 17:21 schreef gtotep het volgende:

[..]

ja toevallig goed gegaan
buiten houden waarmee?
De indringer heeft iets wat op een pistool lijkt en de bewaker is ongewapend
pi_149214848
Geen held. Wel een bange schijterd. Hij heeft die gast zomaar overal toegang tot verleend.

Niet dat het nou zo belangrijk is, want van een "gewone" beveiliger hoef je ook niet anders te verwachten. Hij wordt er niet voor betaald om gijzelnemers/terroristen onschadelijk te maken.

En inderdaad, had het anders gelopen en er waren meerdere mensen omgekomen omdat hij alle poortjes opende, dan had niemand hem een held genoemd.
pi_149215151
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 17:37 schreef Ceberut het volgende:
Geen held. Wel een bange schijterd. Hij heeft die gast zomaar overal toegang tot verleend.

Niet dat het nou zo belangrijk is, want van een "gewone" beveiliger hoef je ook niet anders te verwachten. Hij wordt er niet voor betaald om gijzelnemers/terroristen onschadelijk te maken.

En inderdaad, had het anders gelopen en er waren meerdere mensen omgekomen omdat hij alle poortjes opende, dan had niemand hem een held genoemd.
Ja, als je een gewapende mafkees aan de deur hebt, die aangeeft niemand kwaad te willen doen zolang je naar hem luistert, en hem vervolgens kalm probeert te houden, ben je een bange schijterd...... Boos maken en zorgen dat ie alles in zicht afknalt is natuurlijk de betere keuze :')

Beveiligingskerel (portier is een betere titel) heeft gewoon goed ingeschat met wat en wie ie te maken had, vervolgens die mongool op rustige wijze naar een lege studio gebracht, en kalm gehouden (en gebleven) tot de arrestatie. Held is overdreven, maar hij heeft gewoon goed gehandeld.
pi_149215212
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 17:51 schreef havanagila het volgende:
Boos maken en zorgen dat ie alles in zicht afknalt is natuurlijk de betere keuze :')

?

Wie zegt dat?

Het is uit eigen belang helemaal niet erg om af en toe een angsthaas te zijn.
pi_149215263
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 17:51 schreef havanagila het volgende:
Beveiligingskerel (portier is een betere titel) heeft gewoon goed ingeschat met wat en wie ie te maken had, vervolgens die mongool op rustige wijze naar een lege studio gebracht, en kalm gehouden (en gebleven) tot de arrestatie. Held is overdreven, maar hij heeft gewoon goed gehandeld.
Gewoon sterven voor het vaderland. Schijt hebben aan naar binnen laten. Risico van het vak. Aan halve beveiligers hebben we ook niks he.
pi_149215306
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 17:55 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Gewoon sterven voor het vaderland. Schijt hebben aan naar binnen laten. Risico van het vak. Aan halve beveiligers hebben we ook niks he.
Maar sterven voor de NOS?
pi_149215334
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 17:55 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Naja, als het een grommende bebaarde kerel was die schreeuwend en met z'n pistool zwaaiend toegang eist, okay.

Bij een puber in pak die met een trillend stemmetje netjes een briefje overhandigd en z'n pistool even laat zien, is de kalme aanpak beter. .
pi_149215388
Ik vind iemand die het presteert om geweldloos in het bezit van een nepwapen op prime time een unieke gebeurtenis in 60 jaar te bewerkstelligen best een held, ja.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149215417
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 17:21 schreef gtotep het volgende:
Volgens mij gaat dat niet op voor mensen die een wapen hebben en met bommen dreigen. Of heb je liever dat als iemand dreigt met bommen om in uitzending te komen dat de beveiliger moet zeggen je komt er niet in blaas de boel maar op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')