abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 30 januari 2015 @ 16:51:26 #176
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_149213772
quote:
19s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 16:48 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik kijk inderdaad ook geen Colombiaanse massamedia maar krijg het via via wel door.

De angst gecreeerd door de media in het Westen is niet anders dan hier. Op straat is het prima veilig, maar mensen worden bang gemaakt door mediabiasing. Colombianen zijn ook flink wat gelatener dan Mexicanen als het gaat om criminaliteit.

Het beeld dat massamedia scheppen, is het beeld dat veel teveel mensen als "wereldbeeld" hebben.
Je bekijkt dus niet het journaal, leest geen kranten en gaat niet op Internet (allemaal massamedia). Dan moet je inderdaad wel via via alles vernemen.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  vrijdag 30 januari 2015 @ 16:51:39 #177
262 Re
Kiss & Swallow
pi_149213779
dus wacht, dat een brigade er een gefoceerde bnw-agenda proberen van de maken is al complotwaardig eigenlijk...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_149213798
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 16:49 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je snapt dat je stroman recht in je gezicht terugslaat?

Wees vooral gelovig, ik verkies de atheismekant. Maar dan wel consequent en niet slechts gericht op religie.
Ik wilde zeggen: "Ik ga ervanuit dat de overheid en de NOS de waarheid verkondigen, want dat is op minder aannames gebaseerd dan het tegenovergestelde", maar dat zeg ik dan natuurlijk alleen omdat ik door die overheid gehersenspoeld ben, of niet?
  vrijdag 30 januari 2015 @ 16:52:18 #179
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_149213801
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 16:50 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ja hoe moet ik dat weten?
Waarom weet je dan zo zeker dat er niets mis is met het feit dat hij zijn verhaal wilde vertellen? Dat iemand ''zijn verhaal'' wil vertellen is niet bij voorbaat goed.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  vrijdag 30 januari 2015 @ 16:53:51 #180
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_149213841
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 16:50 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Jij vond het niet bizar om het zo te zien? Hoe het in beeld werd gebracht? Hoe kalm die jongen was etc
Niet alles wat ik raar vind, of wat statistisch gezien onwaarschijnlijk is, is daarom ook een toneelstuk.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  vrijdag 30 januari 2015 @ 16:54:49 #181
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_149213864
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 16:52 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Waarom weet je dan zo zeker dat er niets mis is met het feit dat hij zijn verhaal wilde vertellen? Dat iemand ''zijn verhaal'' wil vertellen is niet bij voorbaat goed.
Omdat ik dat inschat van de flarden die wel bekend zijn van zijn verhaal.
Feyenoord!
pi_149213873
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 16:50 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Jij vond het niet bizar om het zo te zien? Hoe het in beeld werd gebracht? Hoe kalm die jongen was etc
Nee? Eigenlijk niet? Dat die jongen kalm leek kan betekenen dat hij weet wat hij aan het doen was, dat het hem niks kon schelen, of dat hij zijn stress goed kan verbergen.

En wat is er mis met hoe het in beeld werd gebracht?
  vrijdag 30 januari 2015 @ 16:56:13 #183
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_149213901
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 16:53 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Niet alles wat ik raar vind, of wat statistisch gezien onwaarschijnlijk is, is daarom ook een toneelstuk.
Ik zeg ook niet dat het dat was. Maar ik zeg ook niet dat het per definitie niet zo is. False Flags zijn nou eenmaal een feit en het gebeurt vaker dan tot nu toe bekend is. Maar goed sowieso vind ik het een erg interessante gebeurtenis. Ben benieuwd naar zijn verhaal.
Feyenoord!
pi_149213922
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 16:52 schreef Inaithnir het volgende:

[..]

Ik wilde zeggen: "Ik ga ervanuit dat de overheid en de NOS de waarheid verkondigen, want dat is op minder aannames gebaseerd dan het tegenovergestelde", maar dat zeg ik dan natuurlijk alleen omdat ik door die overheid gehersenspoeld ben, of niet?
Gehersenspoeld is jouw eigen bewoording, maar als je hun verhaal verdedigt, doe je eraan mee. Onbewust wellicht.

En alle BNW'ers kennen dit, want zij geloofden de mediaverhaaltjes vroeger ook veelal. Het is de documentatie en waarheidsvinding op het internet die de andere kant veel duidelijker naar voren heeft gehaald.

En het is ieders keuze om zijn of haar weg daarin te vinden en de juiste mensen serieus te nemen op bepaalde terreinen.

De credibiliteit van "gevestigde instituten" als "fatsoenlijke Nederlandse media", overheden, NASA, etc. is totaal gebaseerd op propaganda, niet op daadwerkelijk het uitzoeken en presenteren van feiten.

Maar inderdaad; als jij hen credibiliteit geeft, zit je in hetzelfde schuitje. De kant van de gelovigen, een waar je op andere vlakken keihard afstand van neemt. Ik noem dat weinig consequent en (goed)gelovig, geen handige eigenschap voor een in principe intelligent persoon.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 30 januari 2015 @ 16:56:57 #185
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_149213923
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 16:54 schreef Inaithnir het volgende:

[..]

Nee? Eigenlijk niet? Dat die jongen kalm leek kan betekenen dat hij weet wat hij aan het doen was, dat het hem niks kon schelen, of dat hij zijn stress goed kan verbergen.

En wat is er mis met hoe het in beeld werd gebracht?
Heb je ooit wel eens zoiets zo in beeld gebracht zien worden? Zonder blurren van zijn gezicht, etc etc.
Feyenoord!
pi_149213954
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 16:56 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Heb je ooit wel eens zoiets zo in beeld gebracht zien worden? Zonder blurren van zijn gezicht, etc etc.
Ehm... je weet dat het live was ja? En dat live beelden aanpassen (zoals blurren) praktisch onmogelijk is?
  vrijdag 30 januari 2015 @ 16:58:41 #187
262 Re
Kiss & Swallow
pi_149213966
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 16:58 schreef Inaithnir het volgende:

[..]

Ehm... je weet dat het live was ja? En dat live beelden aanpassen (zoals blurren) praktisch onmogelijk is?
integraal natuurlijk
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_149214063
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 16:50 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Jij vond het niet bizar om het zo te zien? Hoe het in beeld werd gebracht? Hoe kalm die jongen was etc
Nee. Ik vond het juist reuzeinteressant om te zien hoe zoiets nu in het echt er uit ziet ipv in Hollywood films. Duidelijk heel anders dus. De werkelijkheid is een stuk kneuteriger, dat moge duidelijk zijn.
beter een knipoog dan een blauw oog
  vrijdag 30 januari 2015 @ 17:03:31 #189
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_149214093
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 17:01 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Nee. Ik vond het juist reuzeinteressant om te zien hoe zoiets nu in het echt er uit ziet ipv in Hollywood films. Duidelijk heel anders dus. De werkelijkheid is een stuk kneuteriger, dat moge duidelijk zijn.
Wat die beveiliger deed was dan wel heel pro.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_149214102
quote:
19s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 16:56 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Gehersenspoeld is jouw eigen bewoording, maar als je hun verhaal verdedigt, doe je eraan mee. Onbewust wellicht.

En alle BNW'ers kennen dit, want zij geloofden de mediaverhaaltjes vroeger ook veelal. Het is de documentatie en waarheidsvinding op het internet die de andere kant veel duidelijker naar voren heeft gehaald.

En het is ieders keuze om zijn of haar weg daarin te vinden en de juiste mensen serieus te nemen op bepaalde terreinen.

De credibiliteit van "gevestigde instituten" als "fatsoenlijke Nederlandse media", overheden, NASA, etc. is totaal gebaseerd op propaganda, niet op daadwerkelijk het uitzoeken en presenteren van feiten.

Maar inderdaad; als jij hen credibiliteit geeft, zit je in hetzelfde schuitje. De kant van de gelovigen, een waar je op andere vlakken keihard afstand van neemt. Ik noem dat weinig consequent en (goed)gelovig, geen handige eigenschap voor een in principe intelligent persoon.
Juist. Aangezien de discussie offtopic gaat, laat ik het hierbij. Ik vroeg je oorspronkelijk hoe je wist dat het een complot was en wat de belanghebbenden daar aan zouden hebben. Dat kon je niet beantwoorden, dus tenzij iemand anders het wel kan, laat ik het daarbij.
pi_149214122
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 17:01 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Nee. Ik vond het juist reuzeinteressant om te zien hoe zoiets nu in het echt er uit ziet ipv in Hollywood films. Duidelijk heel anders dus. De werkelijkheid is een stuk kneuteriger, dat moge duidelijk zijn.
Een normale gijzelaar doet het wel wat professioneler hoor :')
Kneus eerste klas dit.
  vrijdag 30 januari 2015 @ 17:07:48 #192
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_149214212
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 16:56 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat het dat was. Maar ik zeg ook niet dat het per definitie niet zo is. False Flags zijn nou eenmaal een feit en het gebeurt vaker dan tot nu toe bekend is..
Dus er wordt naar buiten gebracht dat een verwarde jongen een televisiestudio is binnengedrongen en zich heeft overgegeven zonder iemand iets aan te doen. Dat is wel de meest lamlendinge ''false flag'' die ik me kan voorstellen. En waartoe dient het? Zodat iedereen nu om strengere beveiliging van het Mediapark gaat vragen?
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  vrijdag 30 januari 2015 @ 17:10:54 #193
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_149214287
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 17:07 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Dus er wordt naar buiten gebracht dat een verwarde jongen een televisiestudio is binnengedrongen en zich heeft overgegeven zonder iemand iets aan te doen. Dat is wel de meest lamlendinge ''false flag'' die ik me kan voorstellen. En waartoe dient het? Zodat iedereen nu om strengere beveiliging van het Mediapark gaat vragen?
De achterliggende redenen kunnen wij niet bevatten!
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_149214313
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 17:07 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Dus er wordt naar buiten gebracht dat een verwarde jongen een televisiestudio is binnengedrongen en zich heeft overgegeven zonder iemand iets aan te doen. Dat is wel de meest lamlendinge ''false flag'' die ik me kan voorstellen. En waartoe dient het? Zodat iedereen nu om strengere beveiliging van het Mediapark gaat vragen?
Aangezien de wereld in de ogen van veel plotters ook om hun draait zal het wel zijn om plotters in een kwaad daglicht te stellen zodat zij en de websites die ze bezoeken (preventief) aangepakt zullen worden.

Het erge is, dat het ergens heel logisch en menselijk (persoonlijk vind ik het een gruwel als het zou gebeuren) is als er een paar kamervragen gesteld gaan worden door populistische kamerleden over dit onderwerp met precies die inhoud. 'Moeten de websites waar deze jongen zijn beelden vandaan heeft niet verboden worden?'. Gaat natuurlijk niet gebeuren, maar is wel koren op de molen van plotters. "Zie je wel!". Terwijl iedereen zoiets nu al ziet aankomen.
beter een knipoog dan een blauw oog
  vrijdag 30 januari 2015 @ 17:13:45 #195
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_149214358
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 17:11 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Aangezien de wereld in de ogen van veel plotters ook om hun draait zal het wel zijn om plotters in een kwaad daglicht te stellen zodat zij en de websites die ze bezoeken (preventief) aangepakt zullen worden.

Het erge is, dat het ergens heel logisch en menselijk (persoonlijk vind ik het een gruwel als het zou gebeuren) is als er een paar kamervragen gesteld gaan worden door populistische kamerleden over dit onderwerp met precies die inhoud. 'Moeten de websites waar deze jongen zijn beelden vandaan heeft niet verboden worden?'. Gaat natuurlijk niet gebeuren, maar is wel koren op de molen van plotters. "Zie je wel!". Terwijl iedereen zoiets nu al ziet aankomen.
En dat zou jij prima vinden?

Het is gewoon een feit dat mensen die de "oude wereld" aanhangen de alternatieve media weg willen hebben. We zien die clash nu al maar gaat waarschijnlijk nog erger worden. Tot we een kritische massa hebben bereikt van mensen die "wakker" zijn.
Feyenoord!
  vrijdag 30 januari 2015 @ 17:16:58 #196
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_149214409
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 17:10 schreef Rabieluh het volgende:

[..]

De achterliggende redenen kunnen wij niet bevatten!
Nee, het is zelfs zo gecompliceerd dat er gebruik moet worden gemaakt van iemand die zich voordoet als verwarde jongeman. Niemand weet waarom.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_149214446
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 17:13 schreef Japie77 het volgende:

[..]

En dat zou jij prima vinden?

Het is gewoon een feit dat mensen die de "oude wereld" aanhangen de alternatieve media weg willen hebben. We zien die clash nu al maar gaat waarschijnlijk nog erger worden. Tot we een kritische massa hebben bereikt van mensen die "wakker" zijn.
Nee, ik zou het kut vinden. Alleen met het wakker zijn sla je de plank finaal mis. Ik vind de meeste plotters niet getuigen van wakkerheid, maar vooral van sheepleness die ze juist pretenderen niet te zijn. Het zijn eerder de plotters die overal achter aan rennen dan de mensen die zowel MSM als plottersites volgen om een soort van objectieve mening te vormen.
beter een knipoog dan een blauw oog
  vrijdag 30 januari 2015 @ 17:25:19 #198
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_149214598
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 17:19 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Nee, ik zou het kut vinden. Alleen met het wakker zijn sla je de plank finaal mis. Ik vind de meeste plotters niet getuigen van wakkerheid, maar vooral van sheepleness die ze juist pretenderen niet te zijn. Het zijn eerder de plotters die overal achter aan rennen dan de mensen die zowel MSM als plottersites volgen om een soort van objectieve mening te vormen.
Tja das jouw mening. Er zijn denk ik net zoveel verschillende mensen onder de plotters als onder de sheepjes. Maar er zijn ook enorm veel mensen in het alternatieve circuit, homeopathen, mediums, alternatief genezers etc ect, mensen die meer met liefde en spiritualiteit bezig zijn die ook "wakker" zijn. Je hebt verschillende mate van wakker zijn. Bv al die mensen die op de PVV stemmen zijn ook in een bepaalde mate wakker in die zin dat ze ergens weten dat er iets niet klopt in de politiek en daarom maar op Wilders stemmen omdat ze iets anders willen. En dat juich ik van harte toe trouwens maar zal zelf nooit op Wilders stemmen.
Feyenoord!
  vrijdag 30 januari 2015 @ 17:26:41 #199
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_149214632
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 17:25 schreef Japie77 het volgende:

Maar er zijn ook enorm veel mensen in het alternatieve circuit, homeopathen, mediums, alternatief genezers etc ect, mensen die meer met liefde en spiritualiteit bezig zijn die ook "wakker" zijn. Je hebt verschillende mate van wakker zijn. Bv al die mensen die op de PVV stemmen zijn ook in een bepaalde mate wakker in die zin dat ze ergens weten dat er iets niet klopt in de politiek en daarom maar op Wilders stemmen omdat ze iets anders willen. En dat juich ik van harte toe trouwens maar zal zelf nooit op Wilders stemmen.
Homeopathen leiden je inderdaad met liefde om de tuin.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_149214913
Kan me best voorstellen hoor dat er bij de NOS behoefte was aan een generale repetitie.

Als er echt iets aan de hand is hoop ik niet dat ik afhankelijk moet zijn van agent speknek die de man met de gun sommeert het wapen op de grond te laten vallen.
Oeffff...recht in het schootsveld. Officer down plus die gasten die er vlak achteraan liepen.
Leg neer die gun had het moeten zijn.

Op het moment dat die gast met veel geschreeuw werd ingerekend was nog niet bekend dat het gebouw verder clear was. En dan die mannen met camera daar vrij rondlopen ?

Ze kunnen hun draaiboek een adequate update geven en dat lijkt me prima. Voor de rest was het best leuke tv toch ?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')