quote:Waarom deze lappen tekst?
Bron: http://www.skepsis.nl/indigo.htmlMeester Kryon is een soort engel die al een jaar of tien wordt gechanneld door de voormalige zakenman Lee Carroll. Hij heeft een hele serie boeken op zijn naam staan. Daarin legt hij onder meer uit hoe wij onze eigen realiteit creëren. Kryon verricht bovendien werkzaamheden aan de magnetische veldlijnen rond onze planeet. Die moeten worden gewijzigd voordat de aarde en de mensheid kunnen overgaan naar de hogere spirituele frequentie van de nieuwe tijd.
Enkele jaren geleden begon Kryon te spreken over de Indigo-kinderen die momenteel massaal naar de aarde komen. Zij zijn vernoemd naar de donkerblauwe kleur van hun aura. Deze kinderen zijn hier met een speciale missie. Ze ondersteunen de overgang naar een hoger vibratieniveau en bereiden ons voor op een nieuwe tijd waarin hun bijzondere kwaliteiten op de voorgrond zullen staan. Zij zijn de voorlopers van een evolutionaire stap in de geschiedenis van de mensheid, de transformatie naar de spirituele en intuïtieve mens. Ze zijn onze hoop voor de toekomst als leiders van een liefdevolle en rechtvaardige wereld zonder geweld en concurrentie. De Indigo's beschikken reeds over het nieuwe bewustzijn. Vaak zijn het 'oude zielen' die al vele levens achter zich hebben en de wijsheid van Atlantis of van het oude Egypte nog met zich meedragen. Er zijn ook Indigo's die uit een ander zonnestelsel of uit een hogere dimensie komen.
Bron: http://www.indigokinder.de/die_indigo_kinder_holland_2.htmDie nieuwe kinderen zijn gearriveerd.
Het valt steeds meer mensen, vooral ouders en leraren op, dat de kinderen anders zijn en sich anders gedragen. Het lijkt wel of de kloof, die er altijd wel tussen de generaties is, dit keer groter is en wij, als collectief, de kinderen meer ruimte en aandacht moeten geven om in onze samenleving hun plaats te kunnen vinden om zich te ontwikkelen. Veel kinderen tonen bijzondere gedragspatronen als para-normaliteit of hyperintelligentie. Zijn fijngevoelig, intuitief, hebben veel liefde voor de mensen, de dieren en de natuur of tonen tekenen van hyperactiviteit, ADD of dyslexie en worden van velen als lastig, ongemakkelijk, a-normal, niet goed opgevoed, rebellisch, opstandig en niet geinteresseerd "bevonden".
Hoewel onze hectische, materialistische, mental georienteerde samenleving eigenlijk intuitie niet echt toelaat, is het interessant te zien dat deze kinderen toch proberen sich van hun gevoelens en intuitie te laten leiden. Toch komt het te vaak voor dat ze niet herkend worden, dat hun eigenschappen niet aangenomen worden. Ze dwingen vaak hun ouders, leerkrachten, therapeuten en anderen tot aan hun eigen grenzen te gaan. Dit resulteert vaak in onharmonische toestanden en onnodige maatregelen. Vaak voelen de kinderen zich tussen de volwassenen en ook tussen de kinderen eenzaam, niet echt begrepen en ten onrechte behandeld, wat wederom tot nog grotere complicaties voert. Hun intuitie, hun instelling, hun gaves en hun capaciteiten zorgen ervoor dat de indigo kinderen of de nieuwetijdskinderen het leven heel anders betrachten en ervaren als wij het doen. Dat ze vaak niet begrepen worden kan grote invloed op hun gedrag hebben en ertoe leiden, da ze zich dan ook vaak niet op hun gemak, niet beschermd of geliefd voelen.Bron: http://www.wirehub.nl/~wvandenberg/indigo%5Bnl%5D.htm
Vanaf het begin van de aarde zijn er cycli ontstaan, zoals de jaargetijden, dagen, maanden, jaren, eeuwen, etc.
Een grotere cylcus is die van ongeveer 26.000 jaar (13 x 2000). Iedere 26.000 jaar loopt deze af en begint een nieuwe.Het jaar 2000 is niet alleen een nieuwe eeuw, maar vormt ook binnen een aantal jaar ook het begin van een nieuwe grote cyclus. De grote cyclus kenmerkt zich iedere keer door een verandering van het bewustzijn van de mensen, die dan op aarde aanwezig zijn.
Ruim voor deze verandering worden er al kinderen geboren, die het nieuwe bewustzijn al meegekregen hebben. Dit voormkomt o.a. dat de veranderingen te sterk zouden gaan verlopen.
Sinds het begin van de jaren negentig zijn het merendeel van de kinderen, die geboren worden indigo kinderen. Maar ook daarvoor kwamen zij al.
Waarom Indigo kinderen?
Deze kinderen worden Indigo kinderen genoemd, omdat ze geboren worden onder de straal van de nieuwe tijd. Wij zijn voor het merendeel geboren onder de violette straal en Indigo kinderen onder de Indigo straal.
Indigo us eeb diepe kleur blauw (een mengeling van violet en paars). Sommige mensen kunnen deze kleur ook rond de kinderen waarnemen (in de Aura).
Verschil tussen Violet en Indigo
Mensen die onder dViolette straal geboren worden hebben een twee of drie dimensionaal bewustzijn. Wij werken dan ook vaak in platte vlakken, het maximum zelfs van ons voorstellings vermogen is drie dimensionaal.
Kinderen of mensen van de nieuwe tijdm Indigo's, hebben een vier of vijf dimensionaal bewustzijn. Dit houdt in dat ze alles wat op hun af komt op een andere manier waarnemen en opslaan dan wij.
Voorbeelden (Indigo's zijn)
Bijzonder gevoelig voor impulsen uit hun omgeving.
Bijzonder intuitief
Zien, horen, proeven, ruiken en voelen dingen, die wij niet kunnen waarnemen.
Wij proberen door allerlei cursussen en workshops deze gevoeligheid weer te ontwikkelen. Zij komenop aarde met deze vermogens.
Belangrijkste verschilDe indigo kinderen weten hun missie in dit leven. Ze weten waarom ze op aarde gekomen zijn en ze zijn er trots op.
Wij zijn vaak op zoek naar wat we willen zijn, doen en hebben. De indigo's weten precies wat ze willen, doen en hebben en vragen zich af waarom wij dat niet weten. Zij als kind weten het wel en wij als volwassenen weten het niet. Ze worden geboren met een gevoel van trots en zijn heel blij met zichzelf en deze wereld.
Er is iemand die het sterke vermoeden heeft uitgesproken dat ik zo'n kind ben (en dit terwijl ik die persoon niet ken maar á la).
Zij heeft dit gebaseerd op verschillende hier boven genoemde feiten.
En ze "voelt" het.
Ik had hier nog nooit van gehoord en ben na het lezen van al deze info niet echt overtuigd van het bestaan van deze kinderen.
Wie kent dit fenomeen?
Wie weet wat voor criteria erbij gebruikt worden behalve wat er genoemd wordt? Ik vind het nogal natte vinger werk persoonlijk.
Ik ben dus gewoon benieuwd.
2136 kan ook een net wat ander getal zijn en dan is dus 25632 ook net wat anders.
Als jij zelf twijfeld over of je wel of niet "indigo" bent, dan ben je het niet. Een indigo weet zijn/haar doel in het leven en zal niet twijfelen over de beschrijving die gegeven wordt.
- Een Indigo -
quote:Als je je aangesproken voelt is dat niets iets van mij, maar het was gewoon iets wat in mijn gedachten schoot.
Op dinsdag 5 november 2002 12:50 schreef Rick_1001 het volgende:
Wat in mijn antwoord is niet serieus, dan ?
verder geloof ik niet eens in het bestaan van dit fenomeen dus hoe kan ik dan er geen zijn?
Ik vraag gewoon of er meer mensen ervaringen mee hebben en zo ja, wat dan.
De voorlijke kennis van een indigo is de voornaamste manier waaraan je ze kan herkennen. Je zult ongetwijfeld kinderen kennen (of gaan kennen) dir op de 1 of andere manier anders denken en reageren op bepaalde situaties dan anderen. Ik denk als je dat ziet dat je dan snel overstag bent in het wel of niet "geloven" in indigo kinderen.
quote:Tuurlijk zijn bepaalde kinderen anders dan anderen, ik heb ook gelezen dat het vaak samen gaat met bijv. autisme of psychiatrsiche ziektes, maar wat heeft anders zijn te maken met de nieuwe wereld orde?
Op dinsdag 5 november 2002 13:06 schreef Rick_1001 het volgende:
Goed, het leek een direct antwoord op mijn reply. Je gelooft niet in het fenomeen, maar wilt weten welke criteria er gebruikt worden. Ik neem aan dat je de stukjes die je gepost hebt zelf hebt gelezen, want alle informatie die er zoal over bekend is staat er wel in.De voorlijke kennis van een indigo is de voornaamste manier waaraan je ze kan herkennen. Je zult ongetwijfeld kinderen kennen (of gaan kennen) dir op de 1 of andere manier anders denken en reageren op bepaalde situaties dan anderen. Ik denk als je dat ziet dat je dan snel overstag bent in het wel of niet "geloven" in indigo kinderen.
quote:Dus kinderen die 'anders' zijn lopen een grotere kans om indigo te zijn.
Op dinsdag 5 november 2002 13:06 schreef Rick_1001 het volgende:
Goed, het leek een direct antwoord op mijn reply. Je gelooft niet in het fenomeen, maar wilt weten welke criteria er gebruikt worden. Ik neem aan dat je de stukjes die je gepost hebt zelf hebt gelezen, want alle informatie die er zoal over bekend is staat er wel in.De voorlijke kennis van een indigo is de voornaamste manier waaraan je ze kan herkennen. Je zult ongetwijfeld kinderen kennen (of gaan kennen) dir op de 1 of andere manier anders denken en reageren op bepaalde situaties dan anderen. Ik denk als je dat ziet dat je dan snel overstag bent in het wel of niet "geloven" in indigo kinderen.
Het zelf weten, is indigo dan niet gewoon een vorm van zelfvertrouwens/arogantie/verwaandheid, dat op deze manier wordt opgeleukt?
Even los hiervan. Die indigo wave loopt vanaf de jaren 90 volgens het verhaal. In hoeverre zullen er hier fok!kers zijn die indigo zijn dan?
De term is ooit bedacht zoals in het verhaal hierboven uitgelegd staat, maar het "weten" van zaken waar anderen geen weet van hebben zoals je "levensdoel" is waarin een indigo zich onderscheid van anderen. Dit is dus geen psychiatrische afwijking zoals autisme, etc.
(En dan nu met risico op veel gezeik)
Mijn "levensdoel" is observatie en verspreiding van kennis die niet bij iedereen bekend is. Dus ook over het bestaan van indigo's. Dit is de primaire reden dat ik een reply stuurde op je post !
quote:Tututut niet zo schreeuwen, ik lees het toch? Verklaar dan eens dat bijna overal dat wel genoemd wordt als opvallend kenmerk?
Op dinsdag 5 november 2002 13:16 schreef Rick_1001 het volgende:
Indigo zijn is GEEN afwijking !De term is ooit bedacht zoals in het verhaal hierboven uitgelegd staat, maar het "weten" van zaken waar anderen geen weet van hebben zoals je "levensdoel" is waarin een indigo zich onderscheid van anderen. Dit is dus geen psychiatrische afwijking zoals autisme, etc.
Mijn "levensdoel" is observatie en verspreiding van kennis die niet bij iedereen bekend is. Dus ook over het bestaan van indigo's. Dit is de primaire reden dat ik een reply stuurde op je post !
En waraom zou ik zeiken over je levensdoel? Alleen maar goed als je dat weet.
quote:Maar dat gedoe met die cycli klopt dus niet?
Indigo zijn is GEEN afwijking !De term is ooit bedacht zoals in het verhaal hierboven uitgelegd staat, maar het "weten" van zaken waar anderen geen weet van hebben zoals je "levensdoel" is waarin een indigo zich onderscheid van anderen. Dit is dus geen psychiatrische afwijking zoals autisme, etc.
Verder zijn er zeer veel sceptici over het fenomeen, waarvan er een aantal overstag zijn gegaan door de bewijzen die stukje bij beetje naar voren komen.
quote:Dat lijkt mij eigenlijk ook het geval.
Op dinsdag 5 november 2002 13:08 schreef Roonaan het volgende:[..]
Het zelf weten, is indigo dan niet gewoon een vorm van zelfvertrouwens/arogantie/verwaandheid, dat op deze manier wordt opgeleukt?
quote:Als je meer wilt weten kun je eens kijken op www.nieuwetijdskinderen.nl
Op dinsdag 5 november 2002 12:39 schreef DarkElf het volgende:[..]
Waarom deze lappen tekst?
Er is iemand die het sterke vermoeden heeft uitgesproken dat ik zo'n kind ben (en dit terwijl ik die persoon niet ken maar á la).
Zij heeft dit gebaseerd op verschillende hier boven genoemde feiten.
En ze "voelt" het.Ik had hier nog nooit van gehoord en ben na het lezen van al deze info niet echt overtuigd van het bestaan van deze kinderen.
Wie kent dit fenomeen?
Wie weet wat voor criteria erbij gebruikt worden behalve wat er genoemd wordt? Ik vind het nogal natte vinger werk persoonlijk.Ik ben dus gewoon benieuwd.
quote:Die site benadert het vanuit een algemeen oogpunt, iig spreekt de stijl me meer aan merk ik.
Op dinsdag 5 november 2002 13:56 schreef ParAlien het volgende:[..]
Als je meer wilt weten kun je eens kijken op www.nieuwetijdskinderen.nl
Zelf voel ik me tot op bepaalde hoogte aangesproken, maar de manier van omgang bevalt mij niet. Te 'lief' en daarom in mijn ogen een tikkeltje schijnheilig.
Kijk en oordeel zelf
Heel heel vroeger, bastard kon net lopen, eten, en praten toen kwam mijn moeder met het verhaal dat er speciale kinderen bestonden, kinderen die de nieuwe wereld zouden bewandelen en andere mensen moesten klaar maken voor de nieuwe wereld.
Het zouden kinderen zijn met een zeer hoog inlevingsgevoel, die dicht bij de natuur zouden staan, zeer fijngevoelig.
Nu ik dit zo lees komen die herrineringen weer boven zetten... allerlei herrineringen...
Daarbij komt dat het hele principe van meerdere energieniveaus en zo in mijn ogen een leuk sprookje is, maar niet meer dan dat. Het blijft apart dat iemand naar je toe komt en dit over je zegt...
quote:Idd
Op dinsdag 5 november 2002 14:16 schreef freud het volgende:
Het blijft apart dat iemand naar je toe komt en dit over je zegt...
quote:Jij vind het allemaal maar een sprookje, dit komt op mij dom, onintelligent, egoïstisch en vooral ongeinteresseerd over.
Op dinsdag 5 november 2002 14:16 schreef freud het volgende:
Ik heb juist het idee dat kinderen ongeintresseerder, egoistischer en dommer worden hoor. Mijn vriendin zit in het onderwijs, en die is ook niet echt te spreken over de intellectuele vermogens die kinderen hebben. Het lijkt in mijn ogen of er steeds meer kids komen die allemaal denken van 'wat maakt het ook uit'.Daarbij komt dat het hele principe van meerdere energieniveaus en zo in mijn ogen een leuk sprookje is, maar niet meer dan dat. Het blijft apart dat iemand naar je toe komt en dit over je zegt...
quote:Reageer dan niet.
Op dinsdag 5 november 2002 14:16 schreef Bastard het volgende:
Ik ben ook zeer sceptisch maar je kunt toch normaal doen?
quote:Zeg
Op dinsdag 5 november 2002 14:23 schreef DarkElf het volgende:[..]
Reageer dan niet.
Ik ben ook zeer sceptisch maar je kunt toch normaal doen?
quote:Besteld
Op dinsdag 5 november 2002 13:28 schreef Rick_1001 het volgende:
lees "The indigo children" ISBN:1561706086
quote:je kan volgens mij best wel inzien waarom ik dat postte.
Op dinsdag 5 november 2002 14:25 schreef Bastard het volgende:[..]
Zeg
Ik ben bloeserieus!
Maar inderdaad, wellicht maakte ik een vergissing om er op in te gaan.
indien je gewoon echt reageerde mijn excuus
quote:1. Ik post gewoon wat ik constateer. Dat jij dan mij gelijk dom e.d. noemt getuigd niet van intelligentie van jouw kant.
Op dinsdag 5 november 2002 14:20 schreef ParAlien het volgende:[..]
Jij vind het allemaal maar een sprookje, dit komt op mij dom, onintelligent, egoïstisch en vooral ongeinteresseerd over.
Daarbij het je het vooral over Randstad kinderen, dat zijn idd meestal ettertjes, daar ben ik het wel mee eens. Maar daarom hoef je ze nog niet allemaal over 1 kam te scheren.
DarkElf, heb je verder nog contact met degene die dat tegen je zei, of was het echt midden op straat of zo toen je het gezegd werd?
quote:Die persoon heeft contact met mij gezocht nav postings die ik heb gedaan op een forum voor manisch depressieve mensen.
Op dinsdag 5 november 2002 14:47 schreef freud het volgende:[..]
DarkElf, heb je verder nog contact met degene die dat tegen je zei, of was het echt midden op straat of zo toen je het gezegd werd?
Ik ben er verder niet op ingegaan want ik ben gewoon voorzichtig met mensen die ineens je iets weten te vertellen.
( jaren geleden is er iemand spontaan naar me toe gekomen om me mede te delen dat als ik 20 was ik gedignosticeerd zou worden met een ongeneeslijke ziekte, erg angstig moment, die man was heel zeker van zijn zaak en greep me bij mijn armen om me te vertellen dat dit bij mijn spirituele reis hoorde, zodat ik nog verder kon groeien met mijn oude ziel.... Je snapt, ik ben een beetje afstandig tegen dit soort mensen nu)
quote:Jij noemt een heleboel mensen (kinderen) zo, dus wie denk je eigenlijk dat je bent?
Op dinsdag 5 november 2002 14:47 schreef freud het volgende:[..]
1. Ik post gewoon wat ik constateer. Dat jij dan mij gelijk dom e.d. noemt getuigd niet van intelligentie van jouw kant.
quote:Ja dat dacht ik al dat je in de Randstad woont, daarom zei ik ook dat je het hebt over vooral Randstad kinderen en daardoor dus nogal generaliserend bezig bent.
2. Ik woon in de randstad, dus wat dacht je zelf? Kan jij spreken over alle kinderen ter wereld?
quote:Kom hier niet mee, anders kunnen we nu een discussie gaan voeren die tot middernacht kan duren. Hou het gewoon bij de discussie zelf en waar het om gaat, of kun je dit niet?
3. Probeer eens minder aggresief te reageren op mensen die een andere mening hebben als jij.
quote:Dit is een illusie die je hebt, niet mijn probleem. Voor mij geld 1 regel en je kan niet beweren dat het niet zo is, nl:
4. Het interesseert me wel, DarkElf is een serieuze postster die gewoon in kan gaan op anderen en hun mening kan respecteren, in tegenstelling tot jij.
En als er al mensen zijn die fel reageren op ANDERSDENKENDEN, dan ben ik wel het pispaaltje hier waar mensen fel op reageren omdat ik ANDERSDENKEND ben.
Niet de rollen omdraaien, dit topic gaat tenslotte niet over politiek.
quote:Het lijkt me lastig om zoiets te beslissen. Aan de ene kant zou ik meer willen weten, maar aan de andere kant blijft het een vreemde zeg maar. Ik begrijp dat die persoon je dus volgt op Fok, en dit topic dus waarschijnlijk ook leest. Best freaky gedachte...
Op dinsdag 5 november 2002 14:52 schreef DarkElf het volgende:[..]
Die persoon heeft contact met mij gezocht nav postings die ik heb gedaan op een forum voor manisch depressieve mensen.
Ik ben er verder niet op ingegaan want ik ben gewoon voorzichtig met mensen die ineens je iets weten te vertellen.
( jaren geleden is er iemand spontaan naar me toe gekomen om me mede te delen dat als ik 20 was ik gedignosticeerd zou worden met een ongeneeslijke ziekte, erg angstig moment, die man was heel zeker van zijn zaak en greep me bij mijn armen om me te vertellen dat dit bij mijn spirituele reis hoorde, zodat ik nog verder kon groeien met mijn oude ziel.... Je snapt, ik ben een beetje afstandig tegen dit soort mensen nu)
Sterkte en ik hoop dat je antwoorden vindt!
quote:Nee nee het is niet via fok, denk ik
Op dinsdag 5 november 2002 15:05 schreef freud het volgende:[..]
Het lijkt me lastig om zoiets te beslissen. Aan de ene kant zou ik meer willen weten, maar aan de andere kant blijft het een vreemde zeg maar. Ik begrijp dat die persoon je dus volgt op Fok, en dit topic dus waarschijnlijk ook leest. Best freaky gedachte...
Sterkte en ik hoop dat je antwoorden vindt!
Enne thenx
Ik moet wel zeggen dat iemand die zegt idigo te zijn zeer arrogant reageerd, het lijkt mij niet de bedoeling, vooral om dat die persoon ook fijn gevoelig zou moeten zijn.
Ik zelf ben van "72 dus volgens de beschrijvingen geen indigo. Maar toch vaag en vreemd..
Maar zo als hier wordt gezegt als je twijfeld ben je het niet. misschien is die persoon juist wel indigo en is de gene die het het hardste ropet juist geen indigo maar een wannebe om dat hij/zij het niet kan verkroppen het niet te zijn en daardoor maar een grote mond opentrekt.
maar ja .. indigo of niet het is interresant.
quote:Excuus aanvaard, en nee ik zie dat niet echt in.. we zitten hier toch in truth?
Op dinsdag 5 november 2002 14:41 schreef DarkElf het volgende:[..]
je kan volgens mij best wel inzien waarom ik dat postte.
indien je gewoon echt reageerde mijn excuus
[Dit bericht is gewijzigd door ParAlien op 05-11-2002 15:39]
quote:nee ik bedoelde rick_1001 en niet jou .. jij ondertekend je bericht toch niet met indigo ????
Op dinsdag 5 november 2002 15:35 schreef ParAlien het volgende:
Wat ben je toch een uitdagertje... ik moet eigenlijk om je lachen.
[..]
quote:Tuuuuuurlijk, ik geloof je.
Op dinsdag 5 november 2002 15:37 schreef Lord Dreamer het volgende:[..]
nee ik bedoelde rick_1001 en niet jou .. jij ondertekend je bericht toch niet met indigo ????
quote:Jeetje .. Ik zal voortaan precies als ik iets zeg de persoon bedoelen die ik quote.
Op dinsdag 5 november 2002 15:38 schreef ParAlien het volgende:[..]
Tuuuuuurlijk, ik geloof je.
Ik vind aura's en dit soort onderwerpen zeer interessant. Niet om mensen af te zeiken maar wel voor de informatie, en
voor mezelf. Ik ben nog steeds benieuwd wel aura ik zelf zal hebben
quote:Het is idd handig om een naam erbij te vermelden, ik neem aan dat rick andes ook niet weet dat je het tegen hem hebt...
Op dinsdag 5 november 2002 15:42 schreef Lord Dreamer het volgende:[..]
Jeetje .. Ik zal voortaan precies als ik iets zeg de persoon bedoelen die ik quote.
Ik vind aura's en dit soort onderwerpen zeer interessant. Niet om mensen af te zeiken maar wel voor de informatie, en
voor mezelf. Ik ben nog steeds benieuwd wel aura ik zelf zal hebben
quote:Is al goed. Had het duidelijker moeten formuleren.
Op dinsdag 5 november 2002 15:44 schreef ParAlien het volgende:[..]
Het is idd handig om een naam erbij te vermelden, ik neem aan dat rick andes ook niet weet dat je het tegen hem hebt...
Maargoed, bij deze mijn excuus
quote:Wat zouden we moeten, zonder hoop.
Op dinsdag 5 november 2002 15:48 schreef iteejer het volgende:
Goedzo, zelf opgelost zonder modje
Er is dus hoop..
quote:Idd zonder hoop kan je net zo goed opgeven .. hoop doet leven.
Op dinsdag 5 november 2002 15:50 schreef ParAlien het volgende:[..]
Wat zouden we moeten, zonder hoop.
Een mooie gedachte, maar niet op waarheid gebaseerd. Helaas.... het is hetzelfde principe als dat van de geaccepteerde religie: creeer een ideaalbeeld en een heiligdom in de toekomst. .
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 15:55 schreef Ron_Jeremy het volgende:
Met alle respect: maar meestal zijn de mensen die zich niet gelukkig voelen, die problemen hebben met zichzelf, degene die dan vaak gaan denken dat zij misschien een ander slag mensen zijn. Zoals deze indigo-mensen. Het is een troost voor deze mensen te denken dat hun tekortkomingen geen tekortkomingen zijn, maar juist gaven die niet begrepen worden en dat er in de toekomst een tijd komt waarop voor hun alles goed zal komen.Een mooie gedachte, maar niet op waarheid gebaseerd. Helaas.... het is hetzelfde principe als dat van de geaccepteerde religie: creeer een ideaalbeeld en een heiligdom in de toekomst.
.
quote:Ik heb zelf ook jaren gehoopt dat mijn problemen misschien wel onbegrepen gaven waren.
Op dinsdag 5 november 2002 15:57 schreef ParAlien het volgende:[..]
Helemaal mee oneens. Nu lijkt het net of je jaloers bent op deze mensen/kinderen.
Ik vind de term wannabe erg hilarisch. Ik was al wel bang dat dit soort reacties zouden komen, maar ik vind het persoonlijk wel jammer dat er altijd mensen zijn die het meest negatieve willen denken. Zijn deze mensen soms bang voor het onbekende. Er zijn mensen die niet vanuit onzekerheid over bepaalde dingen spreken, maar vanuit overtuiging. Het zal wel moeilijk voor te stellen zijn, maar ik kan het niet veel helderder maken.
Lord Dreamer, waarop baseer je je aantijging jegens mijn overtuiging ?
Wat mij altijd opgevallen is dat de praktische toepassing van dat soort concepten zich niet zozeer uit in onderwijs, maar op plaatsen en situaties waar men een verklaring, een rationalisatie nodig heeft om iets te kunnen hanteren of accepteren.
Ergens waar een vraag is, waar een oplossing gevonden moet worden. En dat is uiteraard ook een ideaal uitganspunt voor economiusvche exploitatie van het fenomeen; zowel in boeken, cursussen, therapieen, etc.
Centraal aangrijpingspunt is de verhouding gevoel/verstand. De indigo's laten het gevoel ietwat meer de vrije teugels; het verstand wordt wel ontwikkeld maar slechts ten dienste van het gevoel.
Dit sluit weer aan op de problematiek van de bipolaire stoornis, ook wel borderline genoemd. Ook daar speelt een onbalans en onevenwichtigheid tussen die twee, heel ongenuanceerd gesteld.
Het amerikaanse cultuurbereik heeft een zeer ruime definite van borderline; volgens hun officiciele methodiek leidt ruim 30% van de amerikaanse bevolking aan een meer of minder ernstige vorm van borderline. Heel erg veel valt daaronder; tot zelfs eetproblemen aan toe. Deze definite is nogal ruim; valkt samen met de structuur van de financierieng van de gezondheiszorg: alles gaat via verzekeringen. Definieer een verschijnsel als een ziekte -> dus valt het onder het medische terrein, en dus kunnen er medicijnen worden voorgeschreven, betaald door de verzekeringen. Een dergelijke situatie is uiteraard dubieus; ik zal niet gek opkijken als men een verstopte neus binnenkort ook als bipolaire stoornbis-gevolg gaat beschouwen; dan kunnen de neusdruppels ook in grotere mate verkocht worden (want toch betaald door verzekering!)
Daarom dus dat ik constructen die aansluiten op polaire stoornissen met puur wantrouwen begroet: borderline is gedurende jaren mijn specialisatie geweest, in de tijd dat ik nog in het medische verkeerde.
Anyway; het gebruik van dergelijke concepten als 'indigo-kinderen' speelt zich ook vaak in dit kader af. Wat het moeilijk maakt om het fenomeen onafhankelijk te bestuderen: bestaat het eigenlijk wel? Of wordt het gebruikt om bv opvoedingsproblemen te herleiden tot persoonlijkheidsstructuur-problemen, en die weer tot polaire instabiliteiten?
quote:Correctie,
Op dinsdag 5 november 2002 16:16 schreef iteejer het volgende:Dit sluit weer aan op de problematiek van de bipolaire stoornis, ook wel borderline genoemd.
Een bipolaire stoornis (Manisch depressief) is totaal niet hetzelfde als een Borderline stoornis!!!!!
quote:Klopt, maar het hoort wel tot dezelfde groep; onderdeel van de dsm4-classificatie. En die hele groep (werkt als een soort boomdiagram) omvat dus die 30%
Op dinsdag 5 november 2002 16:17 schreef DarkElf het volgende:[..]
Correctie,
Een bipolaire stoornis (Manisch depressief) is totaal niet hetzelfde als een Borderline stoornis!!!!!
quote:Door je harde afwijzing en bepaling dat een ander die het nog niet zeker weet gewoon het dus niet is. Wie weet is die ander van een generatie boven de indigo's en kunnen ze zelfs je leermeester zijn.
Op dinsdag 5 november 2002 16:11 schreef Rick_1001 het volgende:
Toch maar even reageren.
ik ben totaal niet bang voor het onbekende, en het meest negatieve denk ik niet. maar wat komt er na indigo ??
wat zou blijken als iemand uit 1940 een indigo auro zou hebben. wat heeft dat voor gevolgen voor de menen die zich nu indigo noemen.
Misschien ben ik het wel, en weet ik het ook , maar hoef ik er niet zo nodig voor uit te komen dat ik beter ben dan anderen. Ik heb al mensen gezien die erg hun best deden alles te zijn en beter dan de rest maar na een echte ontmoeting niets meer bleken te zijn dan een lege huls met een goede overedingskracht.
quote:Wilde het gewoon even duidelijk maken.
Op dinsdag 5 november 2002 16:20 schreef iteejer het volgende:[..]
Klopt, maar het hoort wel tot dezelfde groep; onderdeel van de dsm4-classificatie. En die hele groep (werkt als een soort boomdiagram) omvat dus die 30%
Manisch depressief is namelijk een totaal andere psychiatrische ziekte als een Borderline stoornis.
Overlapt elkaar op sommige vlakken maar daar houdt het bij op, er zijn andere symptomen, heftiger vaak, erfelijkheid speelt enorme rol en ga zo maar door.
quote:Dit herken ik bij een hoop mensen .. en jij denk ik ook ?
Op dinsdag 5 november 2002 16:16 schreef iteejer het volgende:
Centraal aangrijpingspunt is de verhouding gevoel/verstand. De indigo's laten het gevoel ietwat meer de vrije teugels; het verstand wordt wel ontwikkeld maar slechts ten dienste van het gevoel.
alleen wat gebeurt er als je beide diet .. verstand erg goed ontwikkeld en dan het gevoel wat als een soort controlerend orgaan erover heen zit.
quote:Die naamsverwarringen nemen alleen maar toe; steeds bedenkt men nieuwe klassificaties, meestal als functies van nieuwe behandel-methoden. (Zo ongeveer als de samenhang limbisch systeem <-> valium.) Gemeenschappelijke factor is echter een polair beeld van het psychisch functioneren; zodat daar nogal makkelijk andere modellen aan kunnen worden gekoppeld: maak het polair en voila, op zijn minst de indruk is gevestigd dat het een medisch/psychiatrisch probleem is. De 'patient' past daarmee weer in een geinstitutionaliseerd begrippen-kader.
Op dinsdag 5 november 2002 16:23 schreef DarkElf het volgende:[..]
Wilde het gewoon even duidelijk maken.
Manisch depressief is namelijk een totaal andere psychiatrische ziekte als een Borderline stoornis.
Overlapt elkaar op sommige vlakken maar daar houdt het bij op, er zijn andere symptomen, heftiger vaak, erfelijkheid speelt enorme rol en ga zo maar door.
quote:mmmmmmmm
Op dinsdag 5 november 2002 16:30 schreef iteejer het volgende:[..]
Die naamsverwarringen nemen alleen maar toe; steeds bedenkt men nieuwe klassificaties, meestal als functies van nieuwe behandel-methoden. (Zo ongeveer als de samenhang limbisch systeem <-> valium.) Gemeenschappelijke factor is echter een polair beeld van het psychisch functioneren; zodat daar nogal makkelijk andere modellen aan kunnen worden gekoppeld: maak het polair en voila, op zijn minst de indruk is gevestigd dat het een medisch/psychiatrisch probleem is. De 'patient' past daarmee weer in een geinstitutionaliseerd begrippen-kader.
quote:Wispelturige mensen, zeer intelligent, vliegen als een vlinder van bloem tot bloem, crashen meerder malen tijdens hun leven.
Op dinsdag 5 november 2002 16:24 schreef Lord Dreamer het volgende:
alleen wat gebeurt er als je beide diet .. verstand erg goed ontwikkeld en dan het gevoel wat als een soort controlerend orgaan erover heen zit.
Een indigo is nl. _anders_ dan anderen. Ook anders dan, mijns inziens manisch depressieve of aan borderline lijdende mensen. Ik weet niet voldoende van psychiatrie om daar uitspraken over te doen, maar lijken de kenmerken van een indigo zo op de syndromen van deze ziekten ?
quote:jajaja ik stel het erg ongenuanceerd
Op dinsdag 5 november 2002 16:31 schreef DarkElf het volgende:
mmmmmmmm
quote:Ik ben hier denk ik te persoonlijk bij betrokken.
Op dinsdag 5 november 2002 16:35 schreef iteejer het volgende:[..]
jajaja ik stel het erg ongenuanceerd
maar als je de structuur van de popularisatie van dat soort onderwerpen bekijkt, kom je dicht in de buurt
Misschien niet slim in een discussie/gesprek maar wel eerlijk om toe te geven.
quote:Dat maakt het juist interessant.
Op dinsdag 5 november 2002 16:36 schreef DarkElf het volgende:
Ik ben hier denk ik te persoonlijk bij betrokken.Misschien niet slim in een discussie/gesprek maar wel eerlijk om toe te geven.
Depressies die gekenmerkt worden door afwezigheid van gevoel zouden daaronder kunnen vallen. Maar depressies die wél een gevoel met zich meebrengen; maar dan een verstikkend, verlammend, grijs en loodzwaar moe gevoel? Niet de leegte van het niets, maar de stroperige gevangenis van de ultieme grauwheid en onbestemd traanloos verdriet?
quote:Klinkt interessant, ik weet alleen dat mijn depressies niet gevoellos zijn en niet alleen draaien om somberheid en uitzichtloos heid maar om pure angst, verdriet, eenzaamheid, psychoses e.d.
Op dinsdag 5 november 2002 16:41 schreef iteejer het volgende:[..]
Dat maakt het juist interessant.
Zaken als depressie worden in het polaire model makkelijk afgedaan als de 'utter consequence' van een (tijdelijke?) unipolariteit: een rationele pool die de sturing en de vitale energie mist van de emotionele pool, en zich zelf zo langzamerhand in een steeds diepere put draait. In sommige gevallen is dat iid herkenbaar, maar niet in alle, totaal niet.Depressies die gekenmerkt worden door afwezigheid van gevoel zouden daaronder kunnen vallen. Maar depressies die wél een gevoel met zich meebrengen; maar dan een verstikkend, verlammend, grijs en loodzwaar moe gevoel? Niet de leegte van het niets, maar de stroperige gevangenis van de ultieme grauwheid en onbestemd traanloos verdriet?
En natuurlijk heb ik vandaag een chaotisch hoofd dus komt niet uit mijn toetsenbord wat ik bedoel, ik ga lekker naar huis.
quote:Juist dat soort beelden leiden tot een mogelijke conclusie dat paranormaliteit een dissociatie-verschijnsel is; en de depressieve geest als datgene wat achterblijft als de paranormaliteit niet meer naar binnen gericht is, maar ergens naar buiten.
Op dinsdag 5 november 2002 16:44 schreef DarkElf het volgende:
Klinkt interessant, ik weet alleen dat mijn depressies niet gevoellos zijn en niet alleen draaien om somberheid en uitzichtloos heid maar om pure angst, verdriet, eenzaamheid, psychoses e.d.En natuurlijk heb ik vandaag een chaotisch hoofd dus komt niet uit mijn toetsenbord wat ik bedoel,
ik ga lekker naar huis.
What a relief
Trouwens gedeeltelijk zit er wel iets in wat ik ook daadwerkelijk wel 'geloof', maar dan toch op een andere manier bekijk.
Dat, "inleiden in een nieuwe tijd", eh hoe moet ik dat zien? Dat zeg ik soms wel van mezelf, moet ik toegeven. Maar is dat ook zo, of WIL ik dat geloven? (Immers, ik heb depressieve trekken. schijnt, en wil je dan niet te graag dat je nuttig bent?) Overigens denk ik niet dat veel mensen voor 'mijn' idee van bv. een samenleving zouden kiezen, hoewel hij gemiddeld genomen, eerlijker en fijner is. (Naar standaarden gemeten zoals die nu ook gelden..)
quote:sorry voor de misschien domme vraag maar kun je dat nog eens uitleggen?
Op dinsdag 5 november 2002 16:46 schreef iteejer het volgende:[..]
Juist dat soort beelden leiden tot een mogelijke conclusie dat paranormaliteit een dissociatie-verschijnsel is; en de depressieve geest als datgene wat achterblijft als de paranormaliteit niet meer naar binnen gericht is, maar ergens naar buiten.
quote:Stel je de psyche voor in het volgende model: een rationele helft, en een emotionele helft. Zeer grofweg paralel lopend met linker en rechter hersenhelft.
Op dinsdag 5 november 2002 18:16 schreef DarkElf het volgende:
sorry voor de misschien domme vraag maar kun je dat nog eens uitleggen?
De rationele helft is uiteraard rationeel, causaal gestructureerd, ieder 'stapje' aldaar is een gevolg van een voorgaand 'stapje', kortom, deze pool werkt via causale kettingen. Deze pool is analystisch, kan zaken begrijpen door ze op te splitsen in causaal samenhangende elementen. Zoekt verklaringen. Seriele informatie-verwerking. Lichamelijke, fysieke energie.
De emotionele helft werkt met momentane indrukken, gevoels-complexen, directe herkenning, lang voordat een relatief trage detail-analyse van de rationele pool een gelijkheid constateerd. Zaken als deja-vu's, en andere paranormale indrukken vinden hier hun oorsprong cq komen hier bij ons 'naar binnen'. Is de bron van zaken als intuitie en momentane eerste indruk. Paralelle informatie-verwerking. Spirituele, psychische energie.
Beide polen zijn normaal gesproken geintegreerd, werken samen. Zonder de rationele analyse van hetgeen de emotionele pool aandraagt, zouden mensen nogal springerig, zeer wisselend van stemming, beinvloedbaar, uiterst emotioneel etc. zijn.
Zonder de emotionele sturing is de rationele pool een stuurloze computer: de causale gedachte-ketens worden niet meer van nieuwe informatie voorzien, er is geen snelle totaal-check van het geconstrueerde rationele beeld door de emotionele helft, en er kunnen allerlei gedachtes ontstaan, het zelfbeeld kan in de war raken, een gevoel van de controle verliezen, alsof de gedachtes en de gedachteconstructen een autonoom proces zijn waar geen invloed op is uit te oefenen. depersonalisatie etc.
De uiterste consequentie van een 'losgeslagen' emotionele pool is de hysterie, in de klassieke zin;
de uiterste consequentie van een 'losgeslagen' rationele pool is de psychose.
Manisch-depressief, onbalans tussen beide polen, je ziet de symptomatologie vermoedelijk al wel voor je.
Wat mij opviel was dat in meer gevallen dan toevallig er sprake was van paranormale vlagen bij MD-patienten, met name wanneer men in de transgressie van depresief naar manisch zat. Deze effecten worden ook weer onderdrukt door medicatie, het is daarom zeker niet altijd herkenbaar.
Heel simplistisch gesteld: tijdens de depresieve psychotische periode kan de emotionele pool zijn energie niet kwijt, laadt zich op, waardoor ook weer de manische fase wordt aangezet. Dat overschot van energie, van onbenutte capaciteit en informatie, KAN naar buiten komen als paranormale begaafdheid, op welke manier dan ook.
Uiteraard zijn dit heel wat woorden en is dit allemaal makkelijk gezegd. je kan er echter van op aan dat hier vele jaren van onderzoek achter zitten, en er heel wat argumenten zijn om ook dit model een geldigheid toe te kennen. Ik ben benieuwd naar je oordeel
quote:Depressief moment = moment van relatieve ontkoppeling van rationeel en emotioneel, althans in dit model. De emotionele pool heeft dus 'zijn handen vrij' om dingen te kunnen waarnemen; mede door de ontkoppeling ontbreekt het rationele filter en bereikt het waargenomene het bewustzijn.
Op dinsdag 5 november 2002 19:59 schreef ED2 het volgende:
...zeggen 'waaneem' in een wat depressiever dan normaal moment. Dus misschien of misschien wel zeker zijn die mensen dat dan ook ten tijde van hun waarneming. (Daarmee in het middenlatend of het wel of niet 'onzin' is dat men waarneemt, of denkt waar te nemen.)
Onzin of niet? Ja, daar is heel veel over te zeggen, maar dan zou ik in moeten gaan op de verschillende wijzen van beeldopbouw, op de meetmethodes om dat vast te kunnen stellen, op linker- en rechter hersenhelftne, perifeer en centraal gezichtsveld etc. wil ik best doen maar is een hele hoop typ- en leeswerk..
quote:Dat hoeft niet. Ik behelp me met wat ik al weet (uit de natuurkunde, maar ook gewoon 'logisch' gezien), en daaruit concludeer ik dat het onzin is. (Bij mij wel iig...) Maar dat had je denk ik al begrepen.
Op dinsdag 5 november 2002 20:07 schreef iteejer het volgende:
Onzin of niet? Ja, daar is heel veel over te zeggen, maar dan zou ik in moeten gaan op de verschillende wijzen van beeldopbouw, op de meetmethodes om dat vast te kunnen stellen, op linker- en rechter hersenhelftne, perifeer en centraal gezichtsveld etc. wil ik best doen maar is een hele hoop typ- en leeswerk..
quote:Nee, zo simpel ligt dat niet. Niets is onzin, het is de realteit zoals jij die dan ziet. Jouw etiket 'onzin' is een rationele kwalificatie achteraf en zegt geheel niets over de inhoud, hooguit iets over de inpasbaarheid in een geconstrueerde wereld.
Op dinsdag 5 november 2002 20:11 schreef ED2 het volgende:
Dat hoeft niet. Ik behelp me met wat ik al weet (uit de natuurkunde, maar ook gewoon 'logisch' gezien), en daaruit concludeer ik dat het onzin is. (Bij mij wel iig...) Maar dat had je denk ik al begrepen.
quote:Voor mij is het dan zeker reeel, maar ik denk niet dat het de 'realiteit' is, als je met 'realiteit' teminste de wereld/kosmos bedoelt waarin wij leven, en mijn 'gedachtengang' daaruit weglaten. Ik neem dus dingen waar, maar 'ten onrechte' zeg maar. (Zoals een blinde geen beelden ziet, maar de wereld is er wel 'natuurlijk'; dit is dan een voorbeeld van het 'omgekeerde'.)
Op dinsdag 5 november 2002 20:14 schreef iteejer het volgende:[..]
Nee, zo simpel ligt dat niet. Niets is onzin, het is de realteit zoals jij die dan ziet. Jouw etiket 'onzin' is een rationele kwalificatie achteraf en zegt geheel niets over de inhoud, hooguit iets over de inpasbaarheid in een geconstrueerde wereld.
quote:Zelfs Einstein brak zijn hoofd erover, wat is realiteit nou eigenlijk? Naar mijn mening is bijvoorbeeld dromen dus ook een realiteit, een niet stoffelijke realiteitsvorm waarbij je de realiteit helemaal kunt vormen met je eigen gedachten, maar waarom zou dit niet 'een realiteit' zijn?
Op dinsdag 5 november 2002 20:18 schreef ED2 het volgende:[..]
Voor mij is het dan zeker reeel, maar ik denk niet dat het de 'realiteit' is, als je met 'realiteit' teminste de wereld/kosmos bedoelt waarin wij leven, en mijn 'gedachtengang' daaruit weglaten. Ik neem dus dingen waar, maar 'ten onrechte' zeg maar. (Zoals een blinde geen beelden ziet, maar de wereld is er wel 'natuurlijk'; dit is dan een voorbeeld van het 'omgekeerde'.)
quote:Dromen zijn een realiteit, ok. Maar niet 'de realiteit' als je daaronder de 'echte' wereld verstaat. Het internet is ook 'een' realiteit, maar voor het gemak hield ik voor 'de realiteit' even aan dat we daarmee 'het heelal' (en wat daar buiten is
Op dinsdag 5 november 2002 20:23 schreef ParAlien het volgende:[..]
Zelfs Einstein brak zijn hoofd erover, wat is realiteit nou eigenlijk? Naar mijn mening is bijvoorbeeld dromen dus ook een realiteit, een niet stoffelijke realiteitsvorm waarbij je de realiteit helemaal kunt vormen met je eigen gedachten, maar waarom zou dit niet 'een realiteit' zijn?
quote:Je kunt dus niet zeggen dat dit materiele leven 'de realiteit' is, vraag maar aan Einstein, ohnee, hij is dood.. ok, lees dan maar iets hierover van Einstein, best interessant en ik deel zijn visie.
Op dinsdag 5 november 2002 20:27 schreef ED2 het volgende:[..]
Dromen zijn een realiteit, ok. Maar niet 'de realiteit' als je daaronder de 'echte' wereld verstaat. Het internet is ook 'een' realiteit, maar voor het gemak hield ik voor 'de realiteit' even aan dat we daarmee 'het heelal' (en wat daar buiten is
) bedoelen.
quote:De echte wereld - en wat is dan wel 'echt'? Dat zebgt de linker hersenhelft, de logische helft, de materieel georeinteerde helft.
Op dinsdag 5 november 2002 20:27 schreef ED2 het volgende:
Dromen zijn een realiteit, ok. Maar niet 'de realiteit' als je daaronder de 'echte' wereld verstaat. Het internet is ook 'een' realiteit, maar voor het gemak hield ik voor 'de realiteit' even aan dat we daarmee 'het heelal' (en wat daar buiten is) bedoelen.
quote:'andere' dimensies reken ik ook tot onze realiteit. 'het heelal' is een wat rotte omschrijving, maar ik bedoel dus 'alles dat daadwerkelijk daar is'. Als jij een vis waarneemt waar er geen is dan vind ik dat niet 'de' realiteit, hoewel het voor jou wel een reeele waarneming is. (En dus in jouw gedachten 'een' realiteit.) Ik heb het ideee dat "het paranormale" veelal een voorbeeld is van zo'n "foutieve" waarneming, en in voorkomende gevallen, een echte waarneming uitgelegd door iemand die er meer in wil zien dan er is. (Daarmee misschien ongewild tot nu toe onverklaarde verschijnselen zo belachelijk makend dat 'echte' wetenschappers het ten onrechte als niet bestaand afdoen.)
Op dinsdag 5 november 2002 20:30 schreef ParAlien het volgende:[..]
Je kunt dus niet zeggen dat dit materiele leven 'de realiteit' is, vraag maar aan Einstein, ohnee, hij is dood.. ok, lees dan maar iets hierover van Einstein, best interessant en ik deel zijn visie.
Als je deze wereld (incl heelal) als 'de enige echte realiteit' ziet, dan zie je het te beperkt..
Daarmee ontken je dus ook andere dimensies en al het paranormale...
quote:Iets dat ondubbelzinnig waarneembaar is door verschillende personen? Dus dmv van een wetenschappelijk experiment dan wel berekening. (Let wel: dit wil niet zeggen dat we dit nu kunnen waarnemen, of ooit, misschien zijn we daar te beperkt voor.)
Op dinsdag 5 november 2002 20:33 schreef iteejer het volgende:De echte wereld - en wat is dan wel 'echt'?
quote:Even een stukje quote, misschien begrijp je dan wat ik bedoel...
Op dinsdag 5 november 2002 20:35 schreef ED2 het volgende:[..]
'andere' dimensies reken ik ook tot onze realiteit. 'het heelal' is een wat rotte omschrijving, maar ik bedoel dus 'alles dat daadwerkelijk daar is'. Als jij een vis waarneemt waar er geen is dan vind ik dat niet 'de' realiteit, hoewel het voor jou wel een reeele waarneming is. (En dus in jouw gedachten 'een' realiteit.) Ik heb het ideee dat "het paranormale" veelal een voorbeeld is van zo'n "foutieve" waarneming, en in voorkomende gevallen, een echte waarneming uitgelegd door iemand die er meer in wil zien dan er is. (Daarmee misschien ongewild tot nu toe onverklaarde verschijnselen zo belachelijk makend dat 'echte' wetenschappers het ten onrechte als niet bestaand afdoen.)
"Wat betekent het een entiteit met gewaarwordingen te zijn? Is elk van ons gewoon een geïsoleerd bewustzijn dat door tijd en ruimte is gebonden aan het door ons bewoonde lichaam? Een van de meer dan vijf miljard andere zelfbewuste individuen die ene kortstondig ervaringsvenster op de wereld hebben ontvangen, een kortstondige gelegenheid om hun verlangens te bevredigen?
Maar is dit ons hele bestaan? Kunnen wij er zeker van zijn dat ons individuele zelf geen deel uitmaakt van een eeuwig, universeel bewustzijn dat via de zintuigen van dit lichaam een kijkje in de fysieke buitenwereld neemt?
Kunnen wij er zeker van zijn dat hetzelfde bewustzijn niet gelijktijdig een kijkje neemt via elk van de andere vijf miljard menselijke zenuwstelsels op deze planeet, via de honder miljard mensen die ons zijn voorgegaan en via alle andere bewuste schepselen op deze planeet en aan de overzijde vanhet universum?
Zou mijn gevoel van afscheiding slechts een illusie kunnen zijn? Ik kan geloven dat ik hier in mijn lichaam ben dat zich op dit bijzonder punt in tijd en ruimte bevindt, maar kan ik daar echt zeker van zijn?
quote:Hmmz. Lijkt opvallend op dingen die ik zelf bedacht heb. Het is dat ik het niet heb opgeschreven anders zou ik denken dat je me gequote hebt. Overigens zouden de mogelijkheden die beschreven worden geen afbreuk doen aan wat ik 'de realiteit' vind. Immers; 'het bestaat' dus is het 'de realiteit'. (Simpele defenitie heh? Verdacht simpel eigenlijk, maar je moet ergens van uit gaan.)
Op dinsdag 5 november 2002 20:41 schreef ParAlien het volgende:[..]
Even een stukje quote, misschien begrijp je dan wat ik bedoel...
quote:Toch bedoelen wij iets anders, is wel gebleken uit voorgaande discussie..
Op dinsdag 5 november 2002 20:45 schreef ED2 het volgende:[..]
Hmmz. Lijkt opvallend op dingen die ik zelf bedacht heb. Het is dat ik het niet heb opgeschreven anders zou ik denken dat je me gequote hebt. Overigens zouden de mogelijkheden die beschreven worden geen afbreuk doen aan wat ik 'de realiteit' vind. Immers; 'het bestaat' dus is het 'de realiteit'. (Simpele defenitie heh? Verdacht simpel eigenlijk, maar je moet ergens van uit gaan.)
quote:Dan interpreteren wij dat stuk anders denk ik.
Op dinsdag 5 november 2002 20:49 schreef ParAlien het volgende:[..]
Toch bedoelen wij iets anders, is wel gebleken uit voorgaande discussie..
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 20:51 schreef ED2 het volgende:[..]
Dan interpreteren wij dat stuk anders denk ik.
quote:[slowchat]
Op dinsdag 5 november 2002 20:51 schreef ParAlien het volgende:[..]
welke realiteitsvisie is nu echt?
![]()
, you'd better come to the dark side and just believe me...
luke I AM your father
Sorry..
[/slowchat]
"Wij begonnen dit onderzoek met de vraag: 'Waar bevindt zich mijn zelf?' Het leek een tamelijk gewone vraag. Maar wij beginnen nu te beseffen dat het misschien de verkeerde vraag was. Zelfs met het stellen van de vraga begaan wij een fundamentele fout. Zij vooronderstelt dat het zelf een ding is, iets dat kan worden beschreven, een ervaringsobject. 'Dingen' hebben zeker bepaalde locaties in tijd en ruimte, zij maken deel uit van de materiële schepping. Het zelf echter, de waarnemer van al deze dingen, maakt geen deel uit van de fysieke wereld. Het is niet aan tijd of ruimte gebonden.
Het ik, het ware ik, is een niet-iets, een niet-ergens en een niet-ooit. Sommigen koesteren wel eens het gevoel dat zij hier niet helemaal thuishoren, dat zij op de 1 of andere manier niet bij deze wereld passen. In zekere zin zijn wij allen vreemdelingen. Maar wij zijn geen buitenaardse wezens van een andere planeet, uit een ander deel van de ruimte of uit een andere tijd. Voor zover het onze werkelijke identiteit betreft, zijn wij vreemdelingen in zowel tijd als ruimte. Wij behoren niet tot een ergens of ooit. Potentieel zijn wij overal en in essentie nergens, potentieel eeuwig en in essentie nooit.
Wij, de bewuste eniteiten achter onze beleving, bevinden ons zowel buiten tijd als ruimte. Wij zijn niet zozeer buitenaardse alswel buitenruimte-tijdse wezens en voor zover het een buitenruimte-tijds wezen betreft, het 'is' gewoon."
(Let niet op typfouten, even snel overgetikt..)
quote:Volgens mij zit in dit stukje ook alweer een denkfout.
Op dinsdag 5 november 2002 20:57 schreef ParAlien het volgende:
quote:(niks gezeik, slechts nieuwsgierig)
Mijn "levensdoel" is observatie en verspreiding van kennis die niet bij iedereen bekend is. Dus ook over het bestaan van indigo's
quote:Want als je erin gelooft is het juist niet nodig, in a way. Tenzij hij er zelf 'een' is.
Op dinsdag 5 november 2002 21:14 schreef fokje het volgende:[..]
(niks gezeik, slechts nieuwsgierig)
Waarom?
quote:Goed zo! TE zweverig is idd het goede woord. Groepjesgedrag vormen is niet goed voor ze, zo kan je niet eens je eigen geloof/denkwijze/realiteit vormen maar laat je je vanalles aanpraten.
Op dinsdag 5 november 2002 21:45 schreef Lotjeb het volgende:
mmm.... ongeveer 2 jaar geleden werd ik ook door iemand op het verschijnsel nieuwetijdskinderen gewezen en ik ben toen ook een beetje op internet gaan zoeken.... Het hele verhaal erom heen, daar kan ik niet zoveel mee, maar ik voldeed wel aan een aantal van de "kenmerken". Ik heb toen ook een tijdje op het forum van nieuwetijd.com gezeten, vond dat altijd wel leuk. Herkende sommige dingen echt waarover gepraat werd. Maar op een gegeven moment werd het me allemaal een beetje te zweverig....
quote:In het begin was dat forum aardig serieus, maar goed, dat is dus in de loop van de tijd veranderd en een aantal mensen is toen ongeveer gelijkertijd met mij weggegaan.... Jammer, want dat forum was van een net even wat hoger niveau van "onze R&P"...
Op dinsdag 5 november 2002 22:00 schreef ParAlien het volgende:[..]
Goed zo! TE zweverig is idd het goede woord. Groepjesgedrag vormen is niet goed voor ze, zo kan je niet eens je eigen geloof/denkwijze/realiteit vormen maar laat je je vanalles aanpraten.
Ik heb ook even op dat forum gekeken maar het ging me toch echt iets te ver.
Of een vrouw die haar kind en man verliest door een brand in huis. Een paar jaar later krijgt ze weer een kind, en dat kind verteld haar oma doodleuk dat hij samen met papa dood is gegaan in een brand in huis. Papa wou hem redden, maar ze konden niet meer wegkomen! Dit nieuwe kind hebben ze er nog nooit wat over verteld, net als dat kind van het bovengenoemde stukje.
Of kinderen die zomaar tegen iemand zeggen dat die gene ziek is, die mensen weten dat helemaal niet zelf, achteraf blijkt dat zer inderdaad ziek zijn!
Hoe wil je al deze dingen verklaren dan?
p.s. Vinden jullie het gek dat dit soort mensen die gewoon heel gevoelig zijn vaak, depressief worden? Je moet je altijd maar verandwoorden, mensen verklaren je voor gek, stoppen je in een vakje, of lachen je uit!
Denk je dat wij er voor kiezen om zo te zijn, nee dat overkomt je gewoon!!! (Bij de meeste mensen)
Het maakt het leven echt niet makkelijker met deze dingen in je leven, neem dat maar van mij aan!
[Dit bericht is gewijzigd door catootje11 op 05-11-2002 23:12]
quote:Waarom kwalificeer jij jouwzelf in zo'n hokje en wat heeft dat met spiritueel bewustzijn te maken? En waarom valt het je zo zwaar?
Op dinsdag 5 november 2002 22:59 schreef catootje11 het volgende:
p.s. Vinden jullie het gek dat dit soort mensen die gewoon heel gevoelig zijn vaak, depressief worden? Je moet je altijd maar verandwoorden, mensen verklaren je voor gek, stoppen je in een vakje, of lachen je uit!
Denk je dat wij er voor kiezen om zo te zijn, nee dat overkomt je gewoon!!! (Bij de meeste mensen)
Het maakt het leven echt niet makkelijker met deze dingen in je leven, neem dat maar van mij aan!
quote:Klinkt idd, als een logisch verhaal.
Op dinsdag 5 november 2002 19:55 schreef iteejer het volgende:[..]
Heel simplistisch gesteld: tijdens de depresieve psychotische periode kan de emotionele pool zijn energie niet kwijt, laadt zich op, waardoor ook weer de manische fase wordt aangezet. Dat overschot van energie, van onbenutte capaciteit en informatie, KAN naar buiten komen als paranormale begaafdheid, op welke manier dan ook.
En idd zullen dit soort zaken onderdrukt worden door medicijnen maar volgende vraag is natuurlijk, wat zijn de paranormale verschijnselen?
Lijkt me een moeilijk iets om te beantwoorden.
quote:Mooi stukje par
Op dinsdag 5 november 2002 20:57 schreef ParAlien het volgende:
Nog even een stukje quote, misschien wordt mijn punt dan iets duidelijker:"Wij begonnen dit onderzoek met de vraag: 'Waar bevindt zich mijn zelf?' Het leek een tamelijk gewone vraag. Maar wij beginnen nu te beseffen dat het misschien de verkeerde vraag was. Zelfs met het stellen van de vraga begaan wij een fundamentele fout. Zij vooronderstelt dat het zelf een ding is, iets dat kan worden beschreven, een ervaringsobject. 'Dingen' hebben zeker bepaalde locaties in tijd en ruimte, zij maken deel uit van de materiële schepping. Het zelf echter, de waarnemer van al deze dingen, maakt geen deel uit van de fysieke wereld. Het is niet aan tijd of ruimte gebonden.
Het ik, het ware ik, is een niet-iets, een niet-ergens en een niet-ooit. Sommigen koesteren wel eens het gevoel dat zij hier niet helemaal thuishoren, dat zij op de 1 of andere manier niet bij deze wereld passen. In zekere zin zijn wij allen vreemdelingen. Maar wij zijn geen buitenaardse wezens van een andere planeet, uit een ander deel van de ruimte of uit een andere tijd. Voor zover het onze werkelijke identiteit betreft, zijn wij vreemdelingen in zowel tijd als ruimte. Wij behoren niet tot een ergens of ooit. Potentieel zijn wij overal en in essentie nergens, potentieel eeuwig en in essentie nooit.
Wij, de bewuste eniteiten achter onze beleving, bevinden ons zowel buiten tijd als ruimte. Wij zijn niet zozeer buitenaardse alswel buitenruimte-tijdse wezens en voor zover het een buitenruimte-tijds wezen betreft, het 'is' gewoon."
(Let niet op typfouten, even snel overgetikt..)
Ze kunnen opvallen door hun vroegwijze uitspraken
, hun grote gevoeligheid, hun liefde voor de natuur, hun eigenzinnigheid en originaliteit en hun contacten met het 'paranormale'
Wat is hier nou nieuw aan. Dit soort mensen heb je altijd al gehad. Alleen krijgt alles een naam tegenwoordig.
Een paar suggesties.
DAIR
dynamisch
assertief
impulsief
rusteloos
De dair is zo'n kind dat nooit stil zit, van afwisseling houdt, soms een grote bek heeft maar barst van de energie. Dairs worden vaak vervelend en irritant genoemd, maar wij weten dat ze "blessed'' zijn.
Een DAIR moet trots op zichzelf zijn. Als ze goed begeleid worden kunnen zij geweldige leiders worden. (onze website is in oprichting)
VACS
Volhardend
ambitieurs
Clever
Stil
En Vacs wordt in de huidige maatschappij vaak onderschat, omdat hij/zij te weinig zijn mond open doet. Dit zijn echter stille genien, die de hele dag over van alles nadenken. Hierdoor komen zij soms dom en dromerig over maa no way. Omdat deze mensen niet zo op contact gesteld zijn, hebben zij dan ook geen website opgericht.
Toch, onderschat ze niet, elk bedrijf heeft ze nodig.
quote:Ik zet mij zelf niet in een hokje, andere mensen doen dat.
Op dinsdag 5 november 2002 23:34 schreef fokje het volgende:[..]
Waarom kwalificeer jij jouwzelf in zo'n hokje en wat heeft dat met spiritueel bewustzijn te maken? En waarom valt het je zo zwaar?
edit; in wat voor opzichten moet jij je bijv. verantwoorden?
En wat betreft "wij" daar bedoel ik de wat gevoeligere mensen mee.
(mensen om mij heen)
Wat bedoel je met "waarom valt het je zo zwaar? deze discussie of mijn spirituele bewustzijn.
Wat ik bedoelde met verandwoorden is dat er inderdaad altijd al mensen waren die dingen mee maakten op dit gebied, maar je mocht er nooit over praten, dat was taboe vroeger.
Nu komen er steeds meer mensen voor uit, waardoor voor sommige mensen echt dingen op hun plaatst vallen, zo ook voor mij.
Ik heb de dingen altijd voor me gehouden wat ik ervaarde op dit gebied, ik begreep het vaak niet, en er werd verder nooit over gepraat in mijn omgeving. Toen dat op een gegeven moment veranderde ben ik langzaam aan ook gaan praten over dit soort dingen, en ben er over gaan lezen. Hierdoor wist ik dat ik niet de enigste was, en ik begon het allemaal langzaam aan te begrijpen, en er wat vaker over te praten. Maar er zijn nog zoveel mensen die je niet snappen, je voor gek verklaren enz.
Ik heb bijv energie in mijn handen, ik wist nooit wat ik daar mee kon, op den duur ben ik een reiki cursus gaan doen, om te leren wat ik er mee kan doen. Ik weet nu dat ik er mensen,dieren en zelfs planten mee kan helpen. Maar als ik dat soms aan iemand vertel dan reageren ze gelijk van och ja DAG...., en ze willen er niets van weten, of ze zeggen dat je daar in moet geloven. Nou waarom nou gelijk zo'n vooroordeel zonder dat je het ervaren hebt?
Nu ik er goed mee om kan gaan, d.w.z ik heb het geaccepteerd, en schrik er niet meer van enz. maakt mij dat ook niet meer uit.
Ik vind het gewoon jammer dat niet iedreen de mensen om zich heen in hun waarde kunnen laten. Ieder mens is uniek! De 1 zo de ander zo.^0^
make a state of mind and you will be defined as spiritual !
Anyways ik begrijp geloof ik wel wat je zegt...wat wij nu niet helemaal begrijpen en wat wij spiritualiteit noemen kan over 100/200/300 + jaar wel de normaalste zaak van de wereld zijn.
Je moet overigens niet vergeten dat zover de mensheid weet de gemiddelde mens maar zo'n 15% van z'n hersenen gebruikt...wat gebeurt er in godsnaam met die overige 85% ??
Kan zijn dat het langzaam "vrijkomt"...of het verklaart waarom sommige van ons dingen kunnen doen waarvan als je erover vertelt je op z'n minst (ik benadruk op z'n minst) gek wordt aangekeken.
Dus ja catootje ik voel met je mee...het is klote maar voorlopig is het niet anders *zucht* het enige wat ik je kan aanraden is er over te praten met geweldige mensen zoals ik.
Eru out.
quote:Wat jij schrijft is dikke onzin, ik heb zelf het 1 en ander meegemaakt en met mij genoeg andere mensen, dus je beledigt veel mensen nu met zo een uitspraak.
Op woensdag 6 november 2002 17:47 schreef Bujin het volgende:
allemaal dikke onzin en dikke pret dit forumtopic ... er is niks datspiritueel's is ... aleen iets wat verkeerd geinterpreteerd wordt.
magie bestaat niet . kijk er doorheen en je ziet de real shitmake a state of mind and you will be defined as spiritual !
quote:Dat zeg je nou elke keer en nog steeds weten we niet wat dat nou was, wat je had meegemaakt.
Op woensdag 6 november 2002 20:00 schreef ParAlien het volgende:[..]
Wat jij schrijft is dikke onzin, ik heb zelf het 1 en ander meegemaakt en met mij genoeg andere mensen, dus je beledigt veel mensen nu met zo een uitspraak.
quote:Ik ga hier in mee. Iemand die alleen maar blaat dat het onzin is zonder verdere onderbouwing kan beter gewoon wegblijven en er ergens anders om gaan lachen.
Op woensdag 6 november 2002 20:00 schreef ParAlien het volgende:[..]
Wat jij schrijft is dikke onzin, ik heb zelf het 1 en ander meegemaakt en met mij genoeg andere mensen, dus je beledigt veel mensen nu met zo een uitspraak.
Je hebt dan ook niet veel op dit forum te zoeken als je er zo over denkt. Vertellen dat het allemaal onzin is levert geen bijdrage op dit forum.
quote:
Op woensdag 6 november 2002 18:29 schreef Eru het volgende:
Dus ja catootje ik voel met je mee...het is klote maar voorlopig is het niet anders *zucht* het enige wat ik je kan aanraden is er over te praten met geweldige mensen zoals ik.THANKS! GREETINGS CATOO
Eru out.
quote:Ik heb gister anders 2 x verteld over persoonlijke gebeurtenissen, maar meteen daarna werd er niet meer gereageerd in het topic en al helemaal niet op mijn verhaal. Kan ik dan ook niks aan doen, is trouwens niet de 1e keer, een aantal weken geleden is precies hetzelfde gebeurd.
Op woensdag 6 november 2002 20:07 schreef Disorder het volgende:[..]
Dat zeg je nou elke keer en nog steeds weten we niet wat dat nou was, wat je had meegemaakt.
quote:De term suggereert een verzinsel te zijn van ouders. Prima hoor, ware het niet dat ik die term zelf nogal.... vreemd vindt en weinig getuigen van spiritueel bewustzijn. Ieder kind is wat mij betreft een nieuwetijdskind, met ieder z'n eigen talenten, handicaps, etc. Hierin duidt m.i. de behoefte van ouders om problemen van heel gevoelige kinderen te overgieten met een esoterisch sausje. Altijd beter dan medicijnen natuurlijk.
Op woensdag 6 november 2002 14:01 schreef catootje11 het volgende:[..]
Ik zet mij zelf niet in een hokje, andere mensen doen dat.
quote:Je schreef over 'niet begrepen worden'. Ik vroeg me af in wat voor zin; je talenten worden niet erkend, of je bent of was een heel ander soort kind, dat geen 'kinderlijke' benadering behoefde, maar anders dus.
En wat betreft "wij" daar bedoel ik de wat gevoeligere mensen mee.
(mensen om mij heen)Wat bedoel je met "waarom valt het je zo zwaar? deze discussie of mijn spirituele bewustzijn.
quote:gelukkig maar.
Wat ik bedoelde met verandwoorden is dat er inderdaad altijd al mensen waren die dingen mee maakten op dit gebied, maar je mocht er nooit over praten, dat was taboe vroeger.
Nu komen er steeds meer mensen voor uit, waardoor voor sommige mensen echt dingen op hun plaatst vallen, zo ook voor mij.Ik heb de dingen altijd voor me gehouden wat ik ervaarde op dit gebied, ik begreep het vaak niet, en er werd verder nooit over gepraat in mijn omgeving. Toen dat op een gegeven moment veranderde ben ik langzaam aan ook gaan praten over dit soort dingen, en ben er over gaan lezen. Hierdoor wist ik dat ik niet de enigste was, en ik begon het allemaal langzaam aan te begrijpen, en er wat vaker over te praten. Maar er zijn nog zoveel mensen die je niet snappen, je voor gek verklaren enz.
Ik heb bijv energie in mijn handen, ik wist nooit wat ik daar mee kon, op den duur ben ik een reiki cursus gaan doen, om te leren wat ik er mee kan doen. Ik weet nu dat ik er mensen,dieren en zelfs planten mee kan helpen. Maar als ik dat soms aan iemand vertel dan reageren ze gelijk van och ja DAG...., en ze willen er niets van weten, of ze zeggen dat je daar in moet geloven. Nou waarom nou gelijk zo'n vooroordeel zonder dat je het ervaren hebt?
Nu ik er goed mee om kan gaan, d.w.z ik heb het geaccepteerd, en schrik er niet meer van enz. maakt mij dat ook niet meer uit.
quote:helemaal mee eens!
Ik vind het gewoon jammer dat niet iedreen de mensen om zich heen in hun waarde kunnen laten. Ieder mens is uniek! De 1 zo de ander zo.^0^
Anyways ik denk dus dat er niet een speciale grens is ofzo....
Eru out.
Maar weet je, iedereen heeft dit op jonge leeftijd, alleen doordat je in de maatschappij maar door moet gaan, alles zo snel mogelijk, materialisstisch enz. En je daar dan mee in die sleur komt en in die stress raakt dat andere steeds meer op de achtergrond, en zo langzaam aan raak je dat kwijt. Maar sommige mensen niet, of die krijgen het weer terug.
quote:Of te wel eigenlijke kan iedereen behoren tot de "niewe tijdse kinderen"
Op donderdag 7 november 2002 10:08 schreef catootje11 het volgende:
[...]
quote:Kansloos dit..., misschien moet je het eerst eens beter lezen, dan snap je wat er gezegd word.
Op woensdag 6 november 2002 17:47 schreef Bujin het volgende:
allemaal dikke onzin en dikke pret dit forumtopic ... er is niks datspiritueel's is ... aleen iets wat verkeerd geinterpreteerd wordt.
magie bestaat niet . kijk er doorheen en je ziet de real shitmake a state of mind and you will be defined as spiritual !
quote:En die in een bepaald tijdsbestek geboren zijn toch ?
Op donderdag 7 november 2002 19:19 schreef catootje11 het volgende:
inderdaad, alleen ze hebben de naam "nieuwetijdskinderen" gegeven aan de kinderen/mensen die dat draadje nog heen sterk hebben.
quote:Dat haal ik er dus echt niet uit. Maar misschien lees ik verkeerd of ben ik gewoon de nuchtere hollander
Op donderdag 7 november 2002 10:08 schreef catootje11 het volgende:
Wat ik er een beetje over geleerd heb is dat "nieuwetijdskinderen" dat lijntje met boven nog heel sterk hebben. Zij kunnen dus meer dingen herrinneren van vorige levens, zien, horen en voelen van boven zeg maar.
Ik denk zelf dat je 'dit' allemaal wel kunt beschrijven met meer 'alledaagse' "wetenschappelijke" termen. Overigens moet er niet het misverstand bestaan dat 'de wetenschap' maar van 1 waarheid uitgaat. Er is wel degelijk discussie over allerlei theorieen en er zijn zelfs meningsverschillen. Zoals we wel kunnen zien aan 'verhalen' van bijvoorbeeld Einstein sluit de wetenschap 'paranormale en bovennatuurlijke' dingen niet uit, maar beschrijft deze eerder op een 'normalere' manier. (Ik hoop dat ik het zo duidelijk zeg.)
Overigens ben ik van mening van Einstein zich af en toe wel erg liet meeslepen en af en toe teveel toegaf aan speculatie (wat niet erg is) en vage ideeen dan echt concrete duidelijke stappen. (Volgens mij is dit ook zijn latere 'werk' en ik denk dat het meer gezien moet worden als een poging tot het verkrijgen van inzicht in hoe alles samenhangt, dan dat het echt als 'een waarheid' gezien kan worden. (Tsja, ook Einstein kon niet snel genoeg goed uitzoeken hoe het precies zit, en dan ga je maar 'gewoon' wat opties bedenken.) (offtopic, ok.. )
quote:Je kan natuurlijk ook vertellen om welk topic het gaat, of even een linkje geven..
Op woensdag 6 november 2002 21:32 schreef ParAlien het volgende:[..]
Wat nu? Voor de 3de keer herhalen?
Ga maar terugzoeken naar de topics van gister.
quote:nee hoor, er zijn ook nieuwetijdskinderen van 90 jaar!
Op vrijdag 8 november 2002 12:11 schreef Lord Dreamer het volgende:[..]
En die in een bepaald tijdsbestek geboren zijn toch ?
groetjes Catoo
quote:geeft niet, ik heb dit niet alleen geleerd van de site, ik heb er veel over gelezen, en een aantal mensen uit mijn omgeving hebben dit doorgekregen van boven.
Op vrijdag 8 november 2002 12:19 schreef ED2 het volgende:[..]
Dat haal ik er dus echt niet uit. Maar misschien lees ik verkeerd of ben ik gewoon de nuchtere hollander
Ik denk zelf dat je 'dit' allemaal wel kunt beschrijven met meer 'alledaagse' "wetenschappelijke" termen. Overigens moet er niet het misverstand bestaan dat 'de wetenschap' maar van 1 waarheid uitgaat. Er is wel degelijk discussie over allerlei theorieen en er zijn zelfs meningsverschillen. Zoals we wel kunnen zien aan 'verhalen' van bijvoorbeeld Einstein sluit de wetenschap 'paranormale en bovennatuurlijke' dingen niet uit, maar beschrijft deze eerder op een 'normalere' manier. (Ik hoop dat ik het zo duidelijk zeg.)
Overigens ben ik van mening van Einstein zich af en toe wel erg liet meeslepen en af en toe teveel toegaf aan speculatie (wat niet erg is) en vage ideeen dan echt concrete duidelijke stappen. (Volgens mij is dit ook zijn latere 'werk' en ik denk dat het meer gezien moet worden als een poging tot het verkrijgen van inzicht in hoe alles samenhangt, dan dat het echt als 'een waarheid' gezien kan worden. (Tsja, ook Einstein kon niet snel genoeg goed uitzoeken hoe het precies zit, en dan ga je maar 'gewoon' wat opties bedenken.) (offtopic, ok..
)
[Dit bericht is gewijzigd door catootje11 op 08-11-2002 17:33]
quote:Ik snap je. Conclusie: Nieuwe tijds kinderen is een misleidende naam ..
Op vrijdag 8 november 2002 17:29 schreef catootje11 het volgende:[..]
nee hoor, er zijn ook nieuwetijdskinderen van 90 jaar!
Alleen doordat er nu pas echt open over word geproken, en er nu een naam aan is gegeven lijkt dat zo, dat het echt iets van deze tijd is.
Maar er worden nu wel steeds meer nieuwe tijdskinderen geboren, of eigenlijk moet ik zeggen, het word nu langzaam aan steeds normaler om meer alles op je eigen tijd te doen, niet zo heftig met de maatschappij mee te hoeven lopen, waardoor de mensen weer wat meer bij zich zelf blijven, en dus die sterke verbinding houden met boven, snap je?groetjes Catoo
quote:Op zich wel inderdaad, het is gewoon een naam die er aan is gegeven door mensen. (om het makkelijker/herkenbaarder te maken denk ik.)
Op vrijdag 8 november 2002 17:32 schreef ParAlien het volgende:[..]
Ik snap je. Conclusie: Nieuwe tijds kinderen is een misleidende naam ..
quote:Ik begrijp niet waarom je over 'slimmer dan' begint want daar gaat dit topic niet over. Intelligentie en wijsheden zijn 2 verschillende begaafdheden.
Op vrijdag 8 november 2002 18:09 schreef Ryan3 het volgende:
Mijn 22-jarige nichtje zei ook dat haar generatie slimmer is dan mijn generatie. In werkelijkheid is gewoon het niveau op de middelbare scholen sluipend verlaagd. Zeker nu ook met dat studiehuis. 13 Vakken i.p.v. 7 of 8 vakken. Voor de rest zie je dat kinderen vooral heel vroeg zogenaamd "wijs" zijn, maar dit komt door een andere mnier van omgaan met kinderen en door het informatiebombardement waar kinderen, die tegenwoordig ook door de commercie serieus genomen worden, aan bloot staan...
Ik heb wel wat gedragsproblemen die ook bij indigo kinderen voorkomen, zoals:
- verrassend wijze uitspraken doen voor hun leeftijd (hoewel ik dit zelf niet kan bevestigen, werd ik altijd over het algemeen jong volwassen genoemd.)
- leven vanuit Eigen Wijsheid
- druk of juist teruggetrokken gedrag (ben nogal rustig)
- moeite met de motoriek (had vroeger als kind erg last van, dmv training is het wel weer beter geworden op latere leeftijd)
- dromerig
- origineel (wil ik iig liever niet toegeven, komt nogal arogant over, maar is volgens mij wel waar..)
ik val niemand aan hoor, mijn motto is en blijft ieder zijn eigen.
de 1 blijft er sceptisch tegen over staan, en de ander vind nu iets van zich zelf terug!
groetjes Catoo
quote:Als je goed leest heb ik het over zowel slim als wijs. Daar waar ik het over slim heb haal ik mijn nichtje aan. Iets wat ze pakweg een jaar of 6 geleden tegen mij zei. Mijn conclusie is dat kinderen van tegenwoordig vooral erg over het paard getild zijn. Veel meer aandacht krijgen en dat geen ouder meer zegt dat iets niet voor "langoren" bedoeld is.
Op vrijdag 8 november 2002 18:24 schreef ParAlien het volgende:[..]
Ik begrijp niet waarom je over 'slimmer dan' begint want daar gaat dit topic niet over. Intelligentie en wijsheden zijn 2 verschillende begaafdheden.
In het tegenwoordige basisonderwijs zie je daarbij ook dat kinderen op veel vroegere leeftijd al echt les krijgen in lezen, schrijven en rekenen. Een ander nichtje van mij, dat nu 6 jaar is, zit net in groep 3 (1ste klas dus) en kan al volleerd lezen, schrijven en rekenen... Dit wekt de indruk dat kinderen veel wijzer zijn. In werkelijkheid begint men tegenwoordig dus veel eerder met het les geven in lezen, schrijven en rekenen... Gekke is wel dat het niveau in het voortgezet onderwijs een stuk lager lijkt te liggen...
quote:dat komt door het tegenwoordige onderwijsbeleid. Kinderen zijn niet slimmer of dommer dan vroeger, denk ik..... ook niet wijzer; dat lijkt maar zo, doordat tegenwoordig mondelinge vaardigheden zo belangrijk worden geacht in deze maatschappij. Laat je dus niet misleiden door de praatjes die sommige kinderen al zo jong hebben; het is slechts een luchtkasteel imho.
Op zaterdag 9 november 2002 00:30 schreef Ryan3 het volgende:
Gekke is wel dat het niveau in het voortgezet onderwijs een stuk lager lijkt te liggen...
quote:Die indruk heb ik ook, maar ik denk dat deze mening niet gedeeld wordt door een aantal medeFok!kers hier...
Op zaterdag 9 november 2002 00:41 schreef fokje het volgende:[..]
dat komt door het tegenwoordige onderwijsbeleid. Kinderen zijn niet slimmer of dommer dan vroeger, denk ik..... ook niet wijzer; dat lijkt maar zo, doordat tegenwoordig mondelinge vaardigheden zo belangrijk worden geacht in deze maatschappij. Laat je dus niet misleiden door de praatjes die sommige kinderen al zo jong hebben; het is slechts een luchtkasteel imho.
"Ons vermogen om eenheid in verscheidenheid te bereiken zal de schoonheid en toetssteen van onze beschaving zijn"
quote:Maar als ik discussies zie heb ik toch dat these-antithese-synthese model.
hoi,
ik wou ff kwijt tussen door dat ik het leuk vind dat er nu toch een beetje een possieve draai aan deze discussie is komen!
ik val niemand aan hoor, mijn motto is en blijft ieder zijn eigen.
de 1 blijft er sceptisch tegen over staan, en de ander vind nu iets van zich zelf terug!groetjes Catoo
Humanisten: Ten eerste is er de Indigo humanist, die met de grote massa zal gaan werken. Het zijn de dokters, advocaten, leraren, verkopers, zakenlieden en politici van morgen. Ze zullen de grote massa dienen en zijn hyperactief. Ze zijn buitengewoon sociaal. Ze zullen met iedereen altijd praten altijd uitermate aardig. En ze hebben een uitgesproken mening. Ze zijn ook onhandig met hun lichaam, hyperactief, en soms zullen ze tegen een muur rijden omdat ze vergeten op de rem te trappen. Ze weten niet hoe ze met 1 stukje speelgoed moeten spelen. In plaats daarvan zullen ze alles neerzetten, alles ligt er , en ze kunnen het wel of niet oppakken. Als je hun vertelt hun kamer op te ruimen, moet je hen eraan blijven herrineren, want ze raken snel afgeleid. Ze gaan naar hun kamer, beginnen met opruimen, todat ze een boek zien liggen. Dan gaan ze zitten om te lezen want ze zijn fervente lezers.
Conceptuelen:
De indigo conceptueel, heeft meer belangstelling voor projecten dan voor mensen. Het zijn de technici, architecten, ontwerpers, astronauten, piloten en legerofficieren van morgen. Ze zijn niet onhandig in hun lichaam en als kind zijn ze vaak erg atletisch. Ze hebben autoriteitsproblemen; jongens proberen hun moeder te domineren en meisjes hun vader. Als dat lukt, ontstaat er een groot probleem. Dit soort indigo's neigt naar verslaving vooral drugs in de tienerjaren. Ouders moeten hun gedragspatroon goed in de gaten houden en als ze dingen beginnen te verbergen of dingen gaan zeggen als "kom niet in mijn kamer" moet hun moeder juist hun kamer onderzoeken.
Artiesten:
Dan is er de indigo artiest. Deze indigo is veel gevoeliger en dikwijls kleiner, hoewel niet altijd. Ze hebben meer belangstelling voor kunst. ze zijn creatief en het zijn de leraren en de kunstenaars van morgen. Waar ze zich ook mee bezig houden, ze zullen de creatieve kant er van oppakken. Als ze medicijnen gaan studeren, kunnen ze chirurg of onderzoeker worden. Als ze de schone kunsten gaan beoefenen, worden ze top-acteur. Tussen de 4 en de 10 jaar kunnen ze 15 verschillende creatieve kunsten oppakken, er vijf minuten mee spelen en het dan weer opgeven. Indigo artiesten kunnen 5 of 6 verschillende instrumenten bespelen om dan in hun tienertijd een onderdeel of aspect uit te kiezen en daar de beste in worden.
Interdimensionalen:
Dan is er het vierde type en dat is de indigo interdimensionaal. Ze zijn groter dan alles andere indigo's en als ze een of twee jaar zijn, kan je ze niets vertellen. Ze zeggen : "Ik weet dat al, ik kan dat al, laat me met rust." Zij zijn degene die nieuwe filosofieen en nieuwe godsdiensten in de wereld zullen brengen. Het kunnen bullebakken zijn, omdat ze zo veel groter zijn, omdat ze er niet bij horen zoals de andere 3 types.
quote:Voor een porno-acteur maak je best goeie posts!
Op dinsdag 5 november 2002 15:55 schreef Ron_Jeremy het volgende:
Met alle respect: maar meestal zijn de mensen die zich niet gelukkig voelen, die problemen hebben met zichzelf, degene die dan vaak gaan denken dat zij misschien een ander slag mensen zijn. Zoals deze indigo-mensen. Het is een troost voor deze mensen te denken dat hun tekortkomingen geen tekortkomingen zijn, maar juist gaven die niet begrepen worden en dat er in de toekomst een tijd komt waarop voor hun alles goed zal komen.Een mooie gedachte, maar niet op waarheid gebaseerd. Helaas.... het is hetzelfde principe als dat van de geaccepteerde religie: creeer een ideaalbeeld en een heiligdom in de toekomst.
.
Het is heel begrijpelijk, je ziet ditzelfde gebeuren in het wereldje van de hoogbegaafdheid. Het is ook gewoon niet leuk om te beseffen dat je een probleem hebt met je serotoninehuishouding, of dat je gewoon vette pech hebt gehad met je klotejeugd. Het is dan verleidelijk (en hoopgevend, daarom is het ook zo begrijpelijk) om e.e.a. (deels) toe te schrijven aan iets positiefs. Ik weet er zelf alles van, ook voor mij was het een tijdlang hoopgevend om mijn depressiviteit toe te schrijven aan hoogbegaafdheid. Logisch.
Ik begrijp het dus ook wel, ik hoop alleen dat iedereen zich wel realiseert dat je bijzonder moet oppassen dat je door je te focussen op je hoogbegaafd of je nieuwetijds-zijn (los van de vraag of het nou bestaat of niet) misschien veel belangrijkere factoren uit het oog verliest. Het mooie van hoogbegaafd of nieuwetijds zijn is ook dat je het nou eenmaal bent, daar kun je niets aan veranderen, en dus zou je de neiging kunnen krijgen om maar op te houden met aan jezelf te werken.
Maar dit is wellicht een veel te nuchtere posting voor het TRU-forum
[Dit bericht is gewijzigd door Fogerty op 09-11-2002 15:52]
quote:ik vind het wel possitief dat er nu steeds meer verschillende meningen komen!
Op zaterdag 9 november 2002 04:38 schreef paladin het volgende:[..]
Maar als ik discussies zie heb ik toch dat these-antithese-synthese model.
Als iedereen maar even post wat hij denkt en dat is alles, dan is er geen vooruitgang, enkel statisch in de ruimte praten, zeg maar.
Juist uit de dynamiek van het debat (bleg, ik lijk wel een manager) komen serieuze nieuwe argumenten,punten en meningen naar voren.
quote:Trouwens: Wist je dat "nieuwetijdskinderen" juist heel veel moeite hebben met school over het algemeen!
Op zaterdag 9 november 2002 12:03 schreef catootje11 het volgende:[..]
ik vind het wel possitief dat er nu steeds meer verschillende meningen komen!
ik vind het leuk om te lezen hoe meerdere mensen hier over denken!
quote:Heldin!
Op zaterdag 9 november 2002 06:43 schreef Fogerty het volgende:[..]
Voor een porno-acteur maak je best goeie posts!
Je slaat de spijker op zijn kop, of moet ik zeggen je propt je geslacht in het juiste gaatje?Het is heel begrijpelijk, je ziet ditzelfde gebeuren in het wereldje van de hoogbegaafdheid. Het is ook gewoon niet leuk om te beseffen dat je een probleem hebt met je serotoninehuishouding, of dat je gewoon vette pech hebt gehad met je klotejeugd. Het is dan verleidelijk (en hoopgevend, daarom is het ook zo begrijpelijk) om e.e.a. (deels) toe te schrijven aan iets positiefs. Ik weet er zelf alles van, ook voor mij was het een tijdlang hoopgevend om mijn depressiviteit toe te schrijven aan hoogbegaafdheid. Logisch.
Ik begrijp het dus ook wel, ik hoop alleen dat iedereen zich wel realiseert dat je bijzonder moet oppassen dat je door je te focussen op je hoogbegaafd of je nieuwetijds-zijn (los van de vraag of het nou bestaat of niet) misschien veel belangrijkere factoren uit het oog verliest. Het mooie van hoogbegaafd of nieuwetijds zijn is ook dat je het nou eenmaal bent, daar kun je niets aan veranderen, en dus zou je de neiging kunnen krijgen om maar op te houden met aan jezelf te werken.
Maar dit is wellicht een veel te nuchtere posting voor het TRU-forum
quote:Goed verhaal.
Op zaterdag 9 november 2002 00:30 schreef Ryan3 het volgende:[..]In het tegenwoordige basisonderwijs zie je daarbij ook dat kinderen op veel vroegere leeftijd al echt les krijgen in lezen, schrijven en rekenen. Een ander nichtje van mij, dat nu 6 jaar is, zit net in groep 3 (1ste klas dus) en kan al volleerd lezen, schrijven en rekenen... Dit wekt de indruk dat kinderen veel wijzer zijn. In werkelijkheid begint men tegenwoordig dus veel eerder met het les geven in lezen, schrijven en rekenen... Gekke is wel dat het niveau in het voortgezet onderwijs een stuk lager lijkt te liggen...
Ik maak me (enigzins) ook zorgen om het huidige onderwijs(nivo).
Je ziet het ook al een beetje met het ADHD verschijnsel. Kinderen met ouders die niet kunnen opvoeden zijn onhandelbaar, verwend en te druk, maar ipv ze een pak voor hun donder te geven en als ouders verantwoordelijkheid te nemen, gaan ze naar de dokter, die dan maar ADHD of een vergelijkbare aandoening constateert. Nu kunnen de ouders tenminste iets of iemand "de schuld geven" van de problemen van hun kind(eren) en er zijn gewoon pilletjes voor... Je zal ze eens de kost moeten geven, de kinderen die helemaal geen ADHD oid hebben maar desondanks toch aan de Ritalin zitten...
Geef iemand een medische encyclopedie en hij/zij zal opeens bij zichzelf de meest bizarre ziektes gaan inbeelden. Begin met iemand een gesprek over vlooien en die persoon zal spontaan overal jeuk krijgen. Zeg dat er massaal kinderen geboren worden met een zeer hoge intelligentie, veel empathie en intuitie, die de Spirituele Leiders van de Nieuwe Aarde zullen zijn, en opeens heel veel ouders krijgen stiekem het idee "mijn kind zal er misschien ook wel zoeentje zijn..." of iig hopen ze dat vurig, en de wens is de vader van de gedachte... Je zal maar als kind ouders hebben die er van overtuigd zijn dat jij een indigo kind bent, met allerlei speciale gaven, terwijl je in werkelijkheid gewoon een wat agressief, bovengemiddelde intelligente boerenlul bent, met persoonlijkheidsproblemen omdat je vroeger op school gepest bent. Door typeringen als "indigo kinderen", zeker door beweringen als "Sinds het begin van de jaren negentig zijn het merendeel van de kinderen, die geboren worden indigo kinderen" krijg je het gevaar dat kinderen ten onrechte in een vakje, in een keurslijf geperst worden, dat van de "nieuwetijds kind" omdat de ouders dat zo leuk zouden vinden en dat een verklaring voor de gedragsproblemen zou geven.
quote:heel erg mooi verwoord.
Op donderdag 14 november 2002 09:16 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
http://www.aventurijn.org/index.html
edit: en deze link geeft een antwoord die direct gerelateert is aan nieuwetijdskinderen: http://www.aventurijn.org/Faq/antw3.html
In deze is het misschien nuttig om bepaalde type kinderen naar zo'n school te doen, die zoals catootje zei, zoveel problemen kennen in het reguliere onderwijs en maar al te snel gekwalificeert worden met ADHD oid, aangezien een 'nieuwetijdskind' op zo'n school niet als afwijkend wordt gezien en zo'n kind zich niet in allerlei bochten hoeft te wringen om 'mee te doen'.
Iemand ervaring mee trouwens?
quote:En dat is het enigste wat bij mij klopt
Op zaterdag 9 november 2002 12:07 schreef catootje11 het volgende:[..]
Trouwens: Wist je dat "nieuwetijdskinderen" juist heel veel moeite hebben met school over het algemeen!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |