JDx | donderdag 29 januari 2015 @ 10:16 |
![]() ![]() ![]() Handige linkjes: Officiële site. DK2 is te bestellen! Verzending juli 2014. Waar het allemaal begonnen is. (kickstarter) Het officiële forum. Nederlandse wiki pagina. Engelse (uitgebreidere) wiki pagina. Huidige specs en filmpjes: Dit alles is kloppend op het moment van schrijven (20 maart 2014) maar veranderd zeer regelmatig aangezien de Oculus nog volop in ontwikkeling is. ![]() | |
JDx | donderdag 29 januari 2015 @ 10:16 |
Last post:
| |
DX11 | donderdag 29 januari 2015 @ 10:21 |
Ik vraag me af of je het zelf nog snapt. Zoek je nou een race sim (game)? Een 3d film met headtracking? Of iets opgenomen uit een racewagen, niet 3d?? Ik snap het niet.. | |
0108daniel | donderdag 29 januari 2015 @ 10:35 |
Dit is er nog niet, maar wellicht over een paar jaar dat er een enkele zal zijn. Anders blijft het toch bij assetto corsa en project cars etc | |
Brammetjuh94 | donderdag 29 januari 2015 @ 10:43 |
Eerste consumenten versie komt dus dit jaar uit. Ik wil eigenlijk enkel een VR headset, mits omniboards en dergelijke trackers ook te verkrijgen zijn voor in totaal <1000 euro. En dan moet er natuurlijk nog content komen... Grr wachten ![]() | |
very | donderdag 29 januari 2015 @ 10:44 |
Zeg maar dit, maar dan voor OR: http://www.mercedesamgf1.com/en/car/f1-w05-360-video/ | |
JDx | donderdag 29 januari 2015 @ 10:50 |
Precies dat dus. | |
0108daniel | donderdag 29 januari 2015 @ 11:25 |
Dacht dat je films bedoelde zoals je aangaf ![]() | |
JDx | donderdag 29 januari 2015 @ 12:15 |
Ja een 3D panorama film vanuit de cockpit van een dikke racewagen. | |
JDx | donderdag 29 januari 2015 @ 13:11 |
Iemand trouwens wel eens geprobeerd 2 foto's te maken, die naast elkaar plakken in Photoshop en dan bekijken via de rift, werkt dat netjes? Zo kan je dan ook zelf 3D films maken. | |
Devz | donderdag 29 januari 2015 @ 20:08 |
Is dat zeker? Bron? | |
Brammetjuh94 | donderdag 29 januari 2015 @ 20:13 |
http://www.nu.nl/gadgets/(...)perkt-uitgerold.html Op CES werd er gezegd dat de variant een verbeterde versie was van het op dat moment aanwezige prototype, wat dus al nieuwer was dan de DK2. | |
Skull-splitter | donderdag 29 januari 2015 @ 21:46 |
Maar er komt geen versie meer tussen dk2 en de consumentenversie... | |
Brammetjuh94 | donderdag 29 januari 2015 @ 21:49 |
Nee dat klopt. Maar er is wel een prototype en deze werd laten zien op CES. | |
Skull-splitter | donderdag 29 januari 2015 @ 22:46 |
Prototype of DK2 doorontwikkeling? Nogal een verschil ![]() | |
JDx | vrijdag 30 januari 2015 @ 13:13 |
Met die Samsung Gear VR en Milk VR enzo komt er binnenkort wel flink meer content denk ik! Echt jammer dat er maar weinig echte 360 of 180 films te vinden zijn. | |
Me_Wesley | vrijdag 30 januari 2015 @ 13:17 |
Het is ook zo lastig om een verhaal te vertellen als iemand de hele tijd de verkeerde kant op kijkt ![]() | |
Catch22- | vrijdag 30 januari 2015 @ 13:28 |
Is de weergave van VR van films en games een standaard? Of gebruikt iedereen een eigen systeem | |
Me_Wesley | vrijdag 30 januari 2015 @ 13:30 |
Ieder heeft zijn eigen drivers. Wel zal je gaan zien dat bekende ontwikkelomgevingen (o.a. UE4) meerdere VR-oplossing zal gaan ondersteunen. Content is dan dus uitwisselbaar. Vooralsnog is het ieder voor zich.. | |
JDx | vrijdag 30 januari 2015 @ 13:57 |
Films is gewoon standaard, zijn vaak mkv/mp4/avi bestanden die kan je ook gewoon met VLC player kijken, alleen dan zie je 2 vervormde beelden naast elkaar (links en rechts vanwege 3D en vervormd omdat het opgenomen is met een soort fisheye lens voor het rondkijken idee). Elke VR heeft wel software om die zo te draaien dat het klopt. | |
Catch22- | vrijdag 30 januari 2015 @ 14:29 |
Maar dat zijn dan filmpjes zonder headtracking? | |
JDx | vrijdag 30 januari 2015 @ 14:59 |
De headtracking zit niet in de filmpjes zelf, de filmpes zijn gewoon groter dan je beeld, dus als jij je hoofd draait, dan zie je links/rechts/boven/onder, ziet er zo uit: ![]() Lol, enige voorbeeld wat ik kon vinden en jij ziet dus wat in het rode vakje zit, maar als je je hoofd beweegt dan zie je meer. Ik zou graag zulke films zien, maar dan actie/horror/adventure, dat het zich voor je afspeelt, maar je bijvoorbeeld ook dingen aan de zijkant kan zien, maar die zou je ook kunnen missen, dat een monster op je af komt ofzo. [ Bericht 10% gewijzigd door JDx op 30-01-2015 15:05:01 ] | |
HeatWave | vrijdag 30 januari 2015 @ 15:05 |
Ik heb mijn DK1 ook maar weer eens aangesloten, op de Mac nu, veel veranderd sinds de laatste keer, mooie app als launcher scheelt al een hoop qua opstarten. | |
JDx | vrijdag 30 januari 2015 @ 15:15 |
Opstarten? Ik doe m'n DK2 aan en go. | |
DX11 | vrijdag 30 januari 2015 @ 15:18 |
Ik word er echt ZO lam van dat er nog steeds een echte versie is. Ik ga die sowieso kopen dus wil niet 2x geld uitgeven dat vind ik echt zonde. Maar het duurt ZO LANG | |
JDx | vrijdag 30 januari 2015 @ 15:25 |
Komt waarschijnlijk pas volgend jaar, dus wacht nog maar ff, je kan ook de DK2 kopen en tegen die tijd weer verkopen, of als je er zat van bent. | |
Brammetjuh94 | vrijdag 30 januari 2015 @ 15:47 |
http://www.roadtovr.com/o(...)e-date-2015-cv1-ck1/ | |
JDx | vrijdag 30 januari 2015 @ 15:49 |
Ga er nou maar van uit dat je hem echt niet eerder dan januari 2016 op Nederlandse bodem hebt ![]() Vraag me trouwens wel af of ze die motion sickness nog kunnen verbeteren of dat je daar altijd last van hebt als je er gevoelig voor bent. AirDriveft is wel vet, kan je vliegen, links en rechts voelt prima, maar als ik naar beneden duik wordt ik echt misselijk en koppijn. [ Bericht 8% gewijzigd door JDx op 30-01-2015 16:01:48 ] | |
DX11 | vrijdag 30 januari 2015 @ 15:52 |
Motion sickness komt voornamelijk door de lag tussen beweging-beeld beweegt. Als ze die lag vrijwel geheel kunnen wegkrijgen bij de cv zou je er veel minder van moeten merken. | |
0108daniel | vrijdag 30 januari 2015 @ 16:00 |
Met een goede PC heb je geen motion sickness. Dit word zoals delano zegt veroorzaakt als het beeld ietsje als is het maar een paar milliseconde achter loopt. Als je zware spellen speelt en de settings op high of hoger staan dan merk je duidelijk als het beeld achter loopt. Als je de opties lager zou zetten totdat je PC het aankan dan verdwijnt dit. Echter, sommige mensen zijn gevoelig voor deze bril en kunnen al snel sickness verwachten. | |
JDx | vrijdag 30 januari 2015 @ 16:02 |
Mijn pc is aardig dik en recent aangezien ik veel met 3D Studio MAX werk, maar zal het toch eens de details wat lager zetten, kijken of het helpt. | |
Brammetjuh94 | vrijdag 30 januari 2015 @ 16:04 |
Met CES hadden ze dit al significant verminderd. Ze vertelde dat ze dit nog gaan verbeteren voor de consumenten versie, maar door de hogere framerate en de inputlag werd dit al veel beter. Verschillende mensen heb ik horen praten over hoe veel beter de motion sickness is geworden in zo'n korte tijd. | |
Brammetjuh94 | vrijdag 30 januari 2015 @ 16:07 |
Nee. Dit is pure onzin. Je krijgt gewoon framedrops, maar het werkt als een scherm en pikte gewoon iedere seconde 60 frames op. Als je PC slechts 30 kan uitputen krijg je niet per se motion sickness. Dit is ook afhankelijk van de algemene vertraging tussen scherm en hardware (input lag) en ook de vertraging tussen de sensoren. Want, vroegere versies hadden een grote vertraging tussen het bewegen en het afspelen van de beweging op de VR headset. Dat is wat mensen met name bedoelen met Motion sickness. | |
JDx | vrijdag 30 januari 2015 @ 16:35 |
Ik had na 1 achtbaan 3 uur hoofdpijn en voelde me misselijk. En dat heb ik zeker niet met echte achtbanen, misselijk kan nog als die extreme achtbaan echt zou zijn, maar geen hoofdpijn. | |
0108daniel | vrijdag 30 januari 2015 @ 16:37 |
Nou ik heb nooit last van sickness gehad... Als je alles op max zet de pc het eigenlijk niet aan kan en dan je hoofd draait dan merk je duidelijk dat het achter loopt. Als je dat al 5 minuten doet voel je je goed misselijk lijkt me. | |
Anettie | vrijdag 30 januari 2015 @ 16:40 |
Dit inderdaad! Heb zelf de dk1 ook gehad en had hier ook geen last mee... Crysis op ultra high zetten met een slechte pc dan ben je binnen een seconde al ziek als het hoofd gedraaid word :p Ligt inderdaad aan de specificaties van de pc hoe je het ook went of keert | |
JDx | vrijdag 30 januari 2015 @ 16:50 |
Lijkt me sterk dat een simpel spel als AirDrive op medium detail niet goed draait op mijn pc, dit zijn m'n specs: - Intel® Core™ i7-4770 @ 3,9 Ghz - 16384 MB DDR3-1600 MHz - Intel® Z87 Express - 2,5" SSD (240 GB) - 3,5" SATA III (3 TB) - Blu-ray-Brander - NVIDIA GeForce GTX 760 2 GB - Gigabit-LAN - Windows 8.1 64-bit | |
Anettie | vrijdag 30 januari 2015 @ 17:01 |
In dat geval kan je niet goed tegen motion sickness ![]() | |
DX11 | vrijdag 30 januari 2015 @ 17:07 |
Nou, een GTX760 is nou niet echt grandioos goed ofzo hoor. De DK2 draait op 1080p 75hz dus dat zal je misschien soms net wel, soms net niet halen. Zeker met nieuwe games gewoon echt niet. En dan krijg je motion blur, en dus motion sickness. En de cv gaat sowieso naar 1440p minimaal lijkt me, dus dan is het helemaal bagger met een 760 | |
0108daniel | vrijdag 30 januari 2015 @ 17:17 |
Sluit ik me helemaal bij aan. | |
JDx | vrijdag 30 januari 2015 @ 18:03 |
Die kan ik tegen die tijd wel vervangen, maar dat AirDrive is niet echt een high-end game. | |
Brammetjuh94 | zaterdag 31 januari 2015 @ 03:56 |
Ik heb het er over dat "motion sickness kunnen ervaren met een goede PC" wel degelijk mogelijk is. Dat zeg ik namelijk. Bijna iedere persoon die DK2 heeft getest van reviews die ik heb gezien hebben stuk voor stuk last van motion sickness. Zelfs op de beurs. Vaak heeft het niet eens met de limieten te maken van de PC. Sommige mensen zijn erg gevoelig voor de kleine vertraging tussen de beweging en het display of de refreshrate (60Hz). Dit lijkt mij een duidelijke conclusie. Sommige mensen kunnen er gewoon niet tegen en moeten wachten tot de techniek verfijnd is. 60Hz~75Hz is ook gewoon ERG laag voor dit. Denk het ook, maar hoop wel meer eigenlijk. Ik hoop op een bump in pixels én Hz. Een 1440p 120Hz scherm zou een grandioze vooruitgang zijn of een 3k scherm met 90Hz ook. | |
Me_Wesley | zaterdag 31 januari 2015 @ 08:21 |
Wat voor mij vooral misselijkheid opleverde was bijvoorbeeld het spelen van een FPS als Half Life. Grootste probleem is het draaien met de muis, dus als je ogen een draaiing waarnemen terwijl je hoofd stilstaat. Maar het went vanzelf. Gewoon rustig opbouwen en na een tijdje heb je nergens last meer van. Ik vind de OR trouwens nog steeds het allervetst met cockpitgames. Lunar Flight, Euro Truck Simulator, iRacing, etc. | |
Skull-splitter | zaterdag 31 januari 2015 @ 08:57 |
Bij mij is het idd bij bepaalde games wel en andere totaal niet. Ik kan dagen non-stop Battlefield spelen zonder enig probleem maar bij HL2 en de laatste Wolfenstein wordt na een uurtje misselijk. | |
JDx | zaterdag 31 januari 2015 @ 10:35 |
Bedenk me trouwens net dat ik vroeger ook altijd hoofdpijn kreeg van tv kijken, totdat we een nieuwe 100Hz televisie kregen (CRT nog destijds). Kwam er pas achter toen we de oude tv naar boven hadden gedaan en ik daar af en toe tv ging kijken en ik weer hoofdpijn kreeg. Die was blijkbaar 50Hz. Maar volgens mij is mijn computerscherm en laptopscherm ook geen 100Hz en daar krijg ik ook geen hoofdpijn van, maar misschien is die techniek wel weer anders. | |
Skull-splitter | zaterdag 31 januari 2015 @ 10:48 |
Dat gefocus op hertzen heeft er nou net geen kont mee te maken, die maakt het vooral prettiger kijken maar niet misselijkmakend (als je er al koppijn van kreeg, wat ik ten zeerste betwijfel, komt dat eerder door het feit dat 50Hz nogal een flinke pieptoon af gaf itt 100Hz, ik kon de TV van mijn ouders echt vanaf buitendeur horen iig) Het is eerder het perspectief, rendermethodes en textures. De games waar ik meer last van hebben zijn deels haarscherp qua textures maar kennen ook stukken die heel wazig zijn. Dat contrast vind ik persoonlijk niet prettig denk ik. Maar ook een autosimulatie van de politie waar ik ooit in mocht rijden werkt heel erg op mijn bewegingziekte in: je staat stil en je input/omgeving gaat trager/minder absoluut dan je verwacht, dit komt niet lekker overeen en dan wordt je misselijk. Zo simpel is het. Terwijl ik verder nooit last heb van wagenziekte oid. | |
BurnaBoy | zaterdag 31 januari 2015 @ 11:34 |
CRT knippert, dus zeg dat je 1 witte pixel laat zien zit je gewoon in een lamp te kijken die (Bij 50hz) 50 keer per seconde in je oog knippert. Bij 100hz zou dat 100x zijn. Blijkbaar ben je gevoelig voor het geknipper. LCD werkt anders, Je hebt een lamp en die schijnt door een LCD matrix heen die een kleurenfilter heeft. 60hz betekent dan dat het kleurenfilter 60 keer p/s kan schakelen. Je hebt dus geen geknipper en viola geen hoofdpijn voor jou. Dit betekent wel weer dat CRT geen motionblur had en LCD weer wel, en dan heb je weer bij LCD trage pixels, dit zorgt ervoor dat 60hz LCD voor de rift gewoon superklote was. | |
JDx | zaterdag 31 januari 2015 @ 12:28 |
Nee ik ook niet, vliegtuigen, boten, auto's, bussen, trucks, heb overal in gezeten en gereden, zelfs in een helicopter werd ik niet ziek. | |
Skull-splitter | zaterdag 31 januari 2015 @ 12:28 |
Meer is in het geval van games altijd prettiger. Veel TVs verbeteren echter het beeld zo erg dat films bijna onkijkbaar worden als je het niet uit zet... | |
DX11 | zaterdag 31 januari 2015 @ 12:31 |
Dat komt ook omdat dat geen echte hz zijn. Zo heb ik een "600hz" tv. Dat is dus dikke bullshit. Het enige wat dat doet als je "motionflow" aanzet, is tussen elke 2 frames 5 van dezelfde er tussen gooien, zodat je het als vloeiender ziet. | |
Skull-splitter | zaterdag 31 januari 2015 @ 13:11 |
Nu valt er van 60Hz uitzendingen dan ook geen 600 te maken, je mist materiaal. Dus je TV is wel 600Hz wat dat betreft, maar er komt een trucje aan te pas. Zelfde voor 24P film... | |
JDx | zaterdag 31 januari 2015 @ 16:28 |
Mijn beamer kon 24P aan, snapte dat nooit precies, dan duurde de film net iets langer dan normaal ofzo. | |
JDx | zaterdag 31 januari 2015 @ 16:44 |
Ik heb 3 renders gemaakt van m'n vorige appartement en huis die je kan bekijken in bijvoorbeeld LiveViewRift. 360 graden rondom. ![]() ![]() ![]() | |
Skull-splitter | zondag 1 februari 2015 @ 12:45 |
Nee, dan duurde de film als het goed is precies even lang als oorspronkelijk. Met Blu-ray is dat de wereld wel uit, maar DVD's werden vaak niet correct geconverteerd vanuit NTSC naar PAL met als gevolg dat geluid net een hogere pitch had en het beeld ook een klein percentage sneller liep. Mooie vergelijkingen met bijvoorbeeld het Disney-intromuziekje op internet te vinden, maar toen ik Casino Royale op DVD kocht vond ik het tenenkrommend om echt te merken omdat You know my name ineens veel te licht en te snel klonk ![]() | |
JDx | dinsdag 3 februari 2015 @ 19:25 |
M'n DK2 scherm knippert de hele tijd als ik beweeg, iemand een idee? Kabel? Scherm? | |
0108daniel | dinsdag 3 februari 2015 @ 19:35 |
Knippert het lampje of flikkert je scherm? | |
JDx | dinsdag 3 februari 2015 @ 20:09 |
Scherm | |
0108daniel | dinsdag 3 februari 2015 @ 20:22 |
Staat je scherm wel op 75 hz? | |
JDx | dinsdag 3 februari 2015 @ 20:28 |
Hij valt uit en komt weer terug, alsof er een kabel los zit. | |
0108daniel | dinsdag 3 februari 2015 @ 20:38 |
Dit kan ook met je hz te maken hebben. Bij een 60hz treed er ook een flikkering op, dit moet je dan op 75 hz zetten. Een voorbeeld is als er drivers van je grafische kaart geupdate worden, dan kan er ook een flikkering optreden (vooral bij Nvidia) Hierbij worden ook de hz kort veranderd. | |
JDx | dinsdag 3 februari 2015 @ 20:48 |
Ik ga het zo even checken. | |
I.C.O.N. | zaterdag 7 februari 2015 @ 09:20 |
http://uploadvr.com/crytek-to-show-off-vr-demo-at-gdc/ Hoop ook op meer info van oculus tijdens gdc, misschien input? | |
JDx | zaterdag 7 februari 2015 @ 16:49 |
Die van mij ligt ergens in de container. Kaput! | |
0108daniel | zondag 8 februari 2015 @ 11:17 |
Hoe weet je dat? | |
Anettie | maandag 9 februari 2015 @ 10:17 |
Hij negeert je hij is vanochtend nog op fok geweest. Het was inderdaad een refresh probleem. | |
Anettie | maandag 9 februari 2015 @ 10:18 |
Jij bent echt dom he | |
0108daniel | maandag 23 februari 2015 @ 16:38 |
Lol | |
I.C.O.N. | maandag 2 maart 2015 @ 09:02 |
Hype hype ![]() Ben benieuwd hoe oculus hier de komende dagen op gaat reageren. | |
0108daniel | maandag 2 maart 2015 @ 09:36 |
Als die beter is voor de consumenten versie dan heb ik em in huis :p | |
Skull-splitter | maandag 2 maart 2015 @ 13:07 |
Sowieso wil ik eerst meer zien en iets kunnen testen voor ik uberhaupt zo'n apparaat wil aanschaffen. | |
satecl | maandag 2 maart 2015 @ 14:05 |
De toekomst van het gamen. Ik ga het volgen! | |
HeatWave | maandag 2 maart 2015 @ 14:06 |
Ja, dat testen doen wij wel dan ![]() Niet dat ik hem vaak gebruik verder hoor, maar het is wel een leuke gimmick om te laten zien aan mensen ook. | |
Skull-splitter | maandag 2 maart 2015 @ 18:22 |
Me de prijs niet waard om eerlijk te zijn. | |
HeatWave | maandag 2 maart 2015 @ 18:53 |
Ach ja, 2dehands, dus viel mee, en het is wel leuk om het een beetje eerder te hebben ![]() | |
BurnaBoy | maandag 2 maart 2015 @ 19:28 |
Altijd leuk hoe trailers er goed uitzien. Hopelijk komt dit een beetje goed van de grond | |
Skull-splitter | maandag 2 maart 2015 @ 19:52 |
Ik wacht intussen vrolijk het eindproduct af. Voornaamste reden is om uberhaupt iets te kunnen zien, als de zon ook maar iets schijnt zie ik geen kut op mijn scherm ![]() | |
0108daniel | woensdag 4 maart 2015 @ 11:32 |
De vorderingen gaan hard vooruit! Hier even een link voor de geintresseerde: GAM / Nolimits 2 + sketchup | |
Devz | woensdag 4 maart 2015 @ 12:34 |
Oculus Rift gaat de strijd verliezen als ze niet binnenkort met een releasedatum komen. Duurt allemaal veel te lang. Straks lopen ze qua specs al achter voordat het ding uit is. Wordt er nieuws verwacht op de GDC? | |
Skull-splitter | woensdag 4 maart 2015 @ 20:38 |
Strijd verliezen, mwah. Dat denk ik niet. | |
Catch22- | woensdag 4 maart 2015 @ 21:16 |
Morpheus staat op elk front voor | |
ChocolateJesus. | woensdag 4 maart 2015 @ 21:33 |
Nee. | |
Skull-splitter | woensdag 4 maart 2015 @ 21:36 |
Welnee. Genoeg hands-on's nu met de GDC, maar nagenoeg elke set heeft nog flink wat kinderziektes. | |
Devz | zaterdag 7 maart 2015 @ 17:00 |
Ik krijg geen beetje een Duke Nukem Forever gevoel. Waarom is er nog steeds geen releasedatum aangekondigd? | |
Devz | woensdag 6 mei 2015 @ 23:04 |
Eindelijk!http://tweakers.net/nieuw(...)aar-consumenten.html | |
Skull-splitter | woensdag 6 mei 2015 @ 23:25 |
Dat wordt een AED naast de PC zetten als ik Alien Isolation ga spelen... | |
0108daniel | woensdag 6 mei 2015 @ 23:30 |
Het word dus toch 2016.... Ben benieuwd hoeveel maanden het weer uitgesteld gaat worden. Inmiddels zijn overige fabrikanten al een stuk verder en misschien nog wel eerder op de markt ook. | |
Skull-splitter | donderdag 7 mei 2015 @ 08:43 |
Deze al op je neus gehad? Want ik vernam dat er nogal wat aan gesleuteld is. Desalniettemin zou ik de Oculus of welke concurrent dan ook eerst willen proberen voor ik er een aanschaf. | |
DX11 | zondag 17 januari 2016 @ 00:03 |
En heeft iemand hem al besteld voor ¤742? ![]() ![]() | |
Skull-splitter | zondag 17 januari 2016 @ 00:43 |
Ik wacht, zeker met deze prijs, echt nog wel even. Man, dat geef ik echt liever uit aan een fatsoenlijk beeldscherm... 800 euro ![]() | |
Catch22- | zondag 17 januari 2016 @ 02:25 |
Voor dat geld koop je een leuke game PC met monitor. Beetje te gek | |
mitchelll0181 | zondag 17 januari 2016 @ 02:34 |
Hi Mitchell, Some customers didn't receive their original pre-order confirmations so we are resending them. We apologize if you are receiving yours for the second time. This email confirms that we've received your preorder of Oculus Rift. ![]() | |
Skull-splitter | zondag 17 januari 2016 @ 09:54 |
Nee, echt niet. Tenzij je een budgetbak wil. | |
DX11 | zondag 17 januari 2016 @ 11:41 |
Bohboh, en je pc kan het ook aan, heb je een GTX980 oid? | |
I.C.O.N. | zondag 17 januari 2016 @ 11:43 |
Heeft er trouwens iemand ervaring met de Gear VR? Ik krijg eerdaags voor werk een S6, denk dat ik wel eventjes langs de mediamarkt ga daarna ![]() | |
BurnaBoy | zondag 17 januari 2016 @ 11:45 |
Hier netzo, Ik wil er 1 hebben om star citizen SP te spelen. Ook hoop ik dat VR sli/cf veel perf winst geeft want dat zou dan nog wel weer eens de reden kunnen zijn dat ik 2 kaarten ga draaien ipv 1. | |
BurnaBoy | zondag 17 januari 2016 @ 11:46 |
Hoor vooral veel verhalen met als strekking, voor video en simpele games is het leuk. En voor 100 euro meer bovenop je telefoon heb je een hele aardige vr ervaring. | |
DX11 | zondag 17 januari 2016 @ 12:18 |
Ik heb toevallig gisteren de GearVR gekocht. Ga hem morgen terug brengen. Wat een bagger ding zeg. Ik heb trouwens ongeveer 4 uur lopen poetsen en 2 uur gebruik kunnen maken ervan. De lenzen die aan beide kanten open zijn, zijn ALTIJD VIES! Trouwens zo ongeveer 99,99% van de games zijn betaald, en de ervaringen die gratis zijn zijn niet bepaald boeiend. Daarnaast is het een gesloten systeem, je kan niet eens buiten de oculus app dingen openen, dus alleen dingen die door Samsung / Oculus goedgekeurd zijn. | |
mitchelll0181 | zondag 17 januari 2016 @ 12:38 |
4690K en gtx970, overclocked. Kom boven de 10.000 punten uit met de firestrike benchmark. ( met 9000 draaien rift games al soepel ) | |
DX11 | zondag 17 januari 2016 @ 12:44 |
Hoop het voor je.. Hou er rekening mee dat je 90+ fps moet draaien wil je echt een goede ervaring hebben. Games die nog uit moeten komen enz gaan misschien op minder fps draaien. Ik denk dat veel mensen teleurgesteld gaan zijn.. | |
mitchelll0181 | zondag 17 januari 2016 @ 12:49 |
Ik haal 980 resultaten met overclock. En zo niet dan de 970 verkopen en van de komende generatie een kaart kopen. De 970 gaat populair worden op mp als vr instap kaart ![]() | |
mitchelll0181 | zondag 17 januari 2016 @ 12:51 |
Hey en films ? Hoe is dat ? Collega van mij wil hem kopen.. | |
DX11 | zondag 17 januari 2016 @ 13:01 |
Gedownloade films zijn wel leuk te bekijken alsof je in een bios zit, maar netflix bijvoorbeeld NIET, bij netflix heb je gewoon een zwevend beeld voor je neus, geen bios idee. | |
DX11 | zondag 17 januari 2016 @ 13:02 |
Het enige wat echt tof is wat ik heb kunnen vinden is deze achtbaan: https://forums.oculus.com(...)520&p=258077#p258077 Die voel je echt wel goed in je maag enz. Maarja dat is 1 ding van 1 minuut en dat is het enige wat ik echt tof vind aan de Gearvr. | |
mitchelll0181 | zondag 17 januari 2016 @ 13:29 |
En de kwaliteit ? Pixels tellen of niet ? | |
DX11 | zondag 17 januari 2016 @ 13:53 |
Als je een beetje concentreert zie je inderdaad letterlijk rood/groen/blauwe vakjes. Maar dat is het ergste niet, het ergste is dat hoe vaak je ook poetst, er zit ELKE KEER een haar, stofje, of ander puntje op 1 van de 3 plekken die je moet poetsen (telefoon en 2 kanten van de lenzen). Het grotendeels meer poetsen dan gebruiken is eigenlijk de hoofdreden waarom ik hem terug ga brengen. Ik heb gewoon geen zin om hem te gaan gebruiken omdat ik eerst zo veel moet poetsen. En dan LIJKT het schoon, dus klik je de telefoon vast, start je de het hele programma op waarbij je elke keer door veiligheidswaarschuwingen heen MOET, start je de content op wat ook even duurt, en DAN pas zie je dat er toch nog ergens een stipje zat, dus haal je je telefoon er weer uit, en begint het hele gezeik weer helemaal overnieuw. Ben blij dat ik hem 2 weken terug mag brengen. | |
BurnaBoy | maandag 12 september 2016 @ 13:40 |
Schop, Iemand al een Rift gekocht of allemaal toch maar aan de Vive Tevens, oculus touch? | |
ETA | maandag 12 september 2016 @ 17:45 |
ik ga waarschijnlijk toch voor de Vive, die lijkt het toch net iets beter voor elkaar te hebben. De vraag is alleen wanneer, ik probeer even te wachten tot de prijs iets zakt. Echter het kan ook zo zijn dat in een opwelling na wat alcohol een impulsaankoop op korte termijn volgt ![]() | |
BurnaBoy | dinsdag 13 september 2016 @ 09:44 |
Zuidpool ja, Ik heb inderdaad in een impulsaankoop ook maar een rift besteld. Vermaak me nu nog prima, al is de spoeling qua games toch wel dun af en toe. | |
Manke | dinsdag 13 september 2016 @ 09:47 |
met netflix zit je in een woonkamer met een groot tv scherm voor je, best tof | |
Manke | dinsdag 13 september 2016 @ 09:49 |
Vieze lensen komt door warmte en/of wimpers | |
mitchelll0181 | dinsdag 13 september 2016 @ 18:08 |
Wow.... Antwoord op mn vraag uit Januari... ![]() | |
Skull-splitter | vrijdag 16 september 2016 @ 13:14 |
Alleen niet scherp. Minder tof. | |
Manke | vrijdag 16 september 2016 @ 13:25 |
het is nu nog subpixels tellen idd | |
BurnaBoy | vrijdag 16 september 2016 @ 17:12 |
Dat vind ik in de CV1 nog hard meevallen, ja je ziet pixels. Geen subpixels though. Wat wel storend is bij films is het halo effect van lichte oppervlakken Ook heb ik nog niet uitgevogeld of de brightness van de oled nog lager kan. | |
Skull-splitter | zaterdag 17 september 2016 @ 13:12 |
Alleen ervaring met de vive moet ik zeggen, maar daar vond ik dat aspect wel een redelijke dealbreaker ondanks dat de rest goed werkte. Daarnaast is het allemaal simpelweg te duur. | |
DX11 | vrijdag 14 juli 2017 @ 23:02 |
Pffff het is wel heel goedkoop geworden ineens. Denk dat ik toch maar de CV1 ga kopen nu.. (inc touch en 2 sensoren 450) | |
Skull-splitter | vrijdag 14 juli 2017 @ 23:37 |
Goedkoop zou 250 zijn. Ik pas nog wel even. Ontwikkel maar rustig verder. | |
BurnaBoy | zaterdag 15 juli 2017 @ 01:19 |
Naja, 450 is hetzelfde als een fatsoenlijk scherm. Bereikbaarder en acceptabel 250 is erg goedkoop. Maar betreffende die standalone van 200 ben ik wel benieuwd naar de specs. |