abonnement Unibet Coolblue
pi_149211283
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 15:18 schreef delano.888 het volgende:
Ik word er echt ZO lam van dat er nog steeds een echte versie is. Ik ga die sowieso kopen dus wil niet 2x geld uitgeven dat vind ik echt zonde. Maar het duurt ZO LANG
Komt waarschijnlijk pas volgend jaar, dus wacht nog maar ff, je kan ook de DK2 kopen en tegen die tijd weer verkopen, of als je er zat van bent.
  vrijdag 30 januari 2015 @ 15:47:36 #27
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_149211960
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 15:25 schreef JDx het volgende:

[..]

Komt waarschijnlijk pas [s]volgend jaar[/s], dus wacht nog maar ff, je kan ook de DK2 kopen en tegen die tijd weer verkopen, of als je er zat van bent.
http://www.roadtovr.com/o(...)e-date-2015-cv1-ck1/
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
pi_149212005
quote:
Ga er nou maar van uit dat je hem echt niet eerder dan januari 2016 op Nederlandse bodem hebt ;)

Vraag me trouwens wel af of ze die motion sickness nog kunnen verbeteren of dat je daar altijd last van hebt als je er gevoelig voor bent. AirDriveft is wel vet, kan je vliegen, links en rechts voelt prima, maar als ik naar beneden duik wordt ik echt misselijk en koppijn.

[ Bericht 8% gewijzigd door JDx op 30-01-2015 16:01:48 ]
pi_149212103
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 15:49 schreef JDx het volgende:

[..]

Ga er nou maar van uit dat je hem echt niet eerder dan januari 2016 op Nederlandse bodem hebt ;)

Vraag me trouwens wel af of ze die motion sickness nog kunnen verbeteren of dat je daar altijd last van hebt als je er gevoelig voor bent. AirDrive is wel vet, kan je vliegen, links en rechts voelt prima, maar als ik naar beneden duik wordt ik echt misselijk en koppijn.
Motion sickness komt voornamelijk door de lag tussen beweging-beeld beweegt. Als ze die lag vrijwel geheel kunnen wegkrijgen bij de cv zou je er veel minder van moeten merken.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_149212369
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 15:49 schreef JDx het volgende:

[..]

Ga er nou maar van uit dat je hem echt niet eerder dan januari 2016 op Nederlandse bodem hebt ;)

Vraag me trouwens wel af of ze die motion sickness nog kunnen verbeteren of dat je daar altijd last van hebt als je er gevoelig voor bent. AirDrive is wel vet, kan je vliegen, links en rechts voelt prima, maar als ik naar beneden duik wordt ik echt misselijk en koppijn.
Met een goede PC heb je geen motion sickness.
Dit word zoals delano zegt veroorzaakt als het beeld ietsje als is het maar een paar milliseconde achter loopt.
Als je zware spellen speelt en de settings op high of hoger staan dan merk je duidelijk als het beeld achter loopt.
Als je de opties lager zou zetten totdat je PC het aankan dan verdwijnt dit.
Echter, sommige mensen zijn gevoelig voor deze bril en kunnen al snel sickness verwachten.
pi_149212437
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 16:00 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Met een goede PC heb je geen motion sickness.
Dit word zoals delano zegt veroorzaakt als het beeld ietsje als is het maar een paar milliseconde achter loopt.
Als je zware spellen speelt en de settings op high of hoger staan dan merk je duidelijk als het beeld achter loopt.
Als je de opties lager zou zetten totdat je PC het aankan dan verdwijnt dit.
Echter, sommige mensen zijn gevoelig voor deze bril en kunnen al snel sickness verwachten.
Mijn pc is aardig dik en recent aangezien ik veel met 3D Studio MAX werk, maar zal het toch eens de details wat lager zetten, kijken of het helpt.
  vrijdag 30 januari 2015 @ 16:04:15 #32
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_149212484
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 15:49 schreef JDx het volgende:

[..]

Ga er nou maar van uit dat je hem echt niet eerder dan januari 2016 op Nederlandse bodem hebt ;)

Vraag me trouwens wel af of ze die motion sickness nog kunnen verbeteren of dat je daar altijd last van hebt als je er gevoelig voor bent. AirDriveft is wel vet, kan je vliegen, links en rechts voelt prima, maar als ik naar beneden duik wordt ik echt misselijk en koppijn.
Met CES hadden ze dit al significant verminderd. Ze vertelde dat ze dit nog gaan verbeteren voor de consumenten versie, maar door de hogere framerate en de inputlag werd dit al veel beter. Verschillende mensen heb ik horen praten over hoe veel beter de motion sickness is geworden in zo'n korte tijd.
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
  vrijdag 30 januari 2015 @ 16:07:10 #33
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_149212568
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 16:00 schreef 0108daniel het volgende:
Met een goede PC heb je geen motion sickness.

Nee. Dit is pure onzin. Je krijgt gewoon framedrops, maar het werkt als een scherm en pikte gewoon iedere seconde 60 frames op. Als je PC slechts 30 kan uitputen krijg je niet per se motion sickness. Dit is ook afhankelijk van de algemene vertraging tussen scherm en hardware (input lag) en ook de vertraging tussen de sensoren. Want, vroegere versies hadden een grote vertraging tussen het bewegen en het afspelen van de beweging op de VR headset. Dat is wat mensen met name bedoelen met Motion sickness.
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
pi_149213340
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 16:07 schreef Brammetjuh94 het volgende:

[..]

Nee. Dit is pure onzin. Je krijgt gewoon framedrops, maar het werkt als een scherm en pikte gewoon iedere seconde 60 frames op. Als je PC slechts 30 kan uitputen krijg je niet per se motion sickness. Dit is ook afhankelijk van de algemene vertraging tussen scherm en hardware (input lag) en ook de vertraging tussen de sensoren. Want, vroegere versies hadden een grote vertraging tussen het bewegen en het afspelen van de beweging op de VR headset. Dat is wat mensen met name bedoelen met Motion sickness.
Ik had na 1 achtbaan 3 uur hoofdpijn en voelde me misselijk. En dat heb ik zeker niet met echte achtbanen, misselijk kan nog als die extreme achtbaan echt zou zijn, maar geen hoofdpijn.
pi_149213402
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 16:07 schreef Brammetjuh94 het volgende:

[..]

Nee. Dit is pure onzin. Je krijgt gewoon framedrops, maar het werkt als een scherm en pikte gewoon iedere seconde 60 frames op. Als je PC slechts 30 kan uitputen krijg je niet per se motion sickness. Dit is ook afhankelijk van de algemene vertraging tussen scherm en hardware (input lag) en ook de vertraging tussen de sensoren. Want, vroegere versies hadden een grote vertraging tussen het bewegen en het afspelen van de beweging op de VR headset. Dat is wat mensen met name bedoelen met Motion sickness.
Nou ik heb nooit last van sickness gehad...
Als je alles op max zet de pc het eigenlijk niet aan kan en dan je hoofd draait dan merk je duidelijk dat het achter loopt.
Als je dat al 5 minuten doet voel je je goed misselijk lijkt me.
pi_149213471
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 16:37 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Nou ik heb nooit last van sickness gehad...
Als je alles op max zet de pc het eigenlijk niet aan kan en dan je hoofd draait dan merk je duidelijk dat het achter loopt.
Als je dat al 5 minuten doet voel je je goed misselijk lijkt me.
Dit inderdaad!
Heb zelf de dk1 ook gehad en had hier ook geen last mee...
Crysis op ultra high zetten met een slechte pc dan ben je binnen een seconde al ziek als het hoofd gedraaid word :p
Ligt inderdaad aan de specificaties van de pc hoe je het ook went of keert
pi_149213746
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 16:40 schreef Anettie het volgende:

[..]

Dit inderdaad!
Heb zelf de dk1 ook gehad en had hier ook geen last mee...
Crysis op ultra high zetten met een slechte pc dan ben je binnen een seconde al ziek als het hoofd gedraaid word :p
Ligt inderdaad aan de specificaties van de pc hoe je het ook went of keert
Lijkt me sterk dat een simpel spel als AirDrive op medium detail niet goed draait op mijn pc, dit zijn m'n specs:

- Intel® Core™ i7-4770 @ 3,9 Ghz
- 16384 MB DDR3-1600 MHz
- Intel® Z87 Express
- 2,5" SSD (240 GB)
- 3,5" SATA III (3 TB)
- Blu-ray-Brander
- NVIDIA GeForce GTX 760 2 GB
- Gigabit-LAN
- Windows 8.1 64-bit
pi_149214051
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 16:50 schreef JDx het volgende:

[..]

Lijkt me sterk dat een simpel spel als AirDrive op medium detail niet goed draait op mijn pc, dit zijn m'n specs:

- Intel® Core™ i7-4770 @ 3,9 Ghz
- 16384 MB DDR3-1600 MHz
- Intel® Z87 Express
- 2,5" SSD (240 GB)
- 3,5" SATA III (3 TB)
- Blu-ray-Brander
- NVIDIA GeForce GTX 760 2 GB
- Gigabit-LAN
- Windows 8.1 64-bit
In dat geval kan je niet goed tegen motion sickness :)
pi_149214196
Nou, een GTX760 is nou niet echt grandioos goed ofzo hoor. De DK2 draait op 1080p 75hz dus dat zal je misschien soms net wel, soms net niet halen. Zeker met nieuwe games gewoon echt niet. En dan krijg je motion blur, en dus motion sickness.

En de cv gaat sowieso naar 1440p minimaal lijkt me, dus dan is het helemaal bagger met een 760
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_149214424
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 17:07 schreef delano.888 het volgende:
Nou, een GTX760 is nou niet echt grandioos goed ofzo hoor. De DK2 draait op 1080p 75hz dus dat zal je misschien soms net wel, soms net niet halen. Zeker met nieuwe games gewoon echt niet. En dan krijg je motion blur, en dus motion sickness.

En de cv gaat sowieso naar 1440p minimaal lijkt me, dus dan is het helemaal bagger met een 760
Sluit ik me helemaal bij aan.
pi_149215436
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 17:07 schreef delano.888 het volgende:
Nou, een GTX760 is nou niet echt grandioos goed ofzo hoor. De DK2 draait op 1080p 75hz dus dat zal je misschien soms net wel, soms net niet halen. Zeker met nieuwe games gewoon echt niet. En dan krijg je motion blur, en dus motion sickness.

En de cv gaat sowieso naar 1440p minimaal lijkt me, dus dan is het helemaal bagger met een 760
Die kan ik tegen die tijd wel vervangen, maar dat AirDrive is niet echt een high-end game.
  zaterdag 31 januari 2015 @ 03:56:55 #42
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_149229477
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 16:35 schreef JDx het volgende:

[..]

Ik had na 1 achtbaan 3 uur hoofdpijn en voelde me misselijk. En dat heb ik zeker niet met echte achtbanen, misselijk kan nog als die extreme achtbaan echt zou zijn, maar geen hoofdpijn.
Ik heb het er over dat "motion sickness kunnen ervaren met een goede PC" wel degelijk mogelijk is. Dat zeg ik namelijk.

quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 16:37 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Nou ik heb nooit last van sickness gehad...
Als je alles op max zet de pc het eigenlijk niet aan kan en dan je hoofd draait dan merk je duidelijk dat het achter loopt.
Als je dat al 5 minuten doet voel je je goed misselijk lijkt me.
Bijna iedere persoon die DK2 heeft getest van reviews die ik heb gezien hebben stuk voor stuk last van motion sickness. Zelfs op de beurs. Vaak heeft het niet eens met de limieten te maken van de PC. Sommige mensen zijn erg gevoelig voor de kleine vertraging tussen de beweging en het display of de refreshrate (60Hz).

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 17:01 schreef Anettie het volgende:

[..]

In dat geval kan je niet goed tegen motion sickness :)
Dit lijkt mij een duidelijke conclusie. Sommige mensen kunnen er gewoon niet tegen en moeten wachten tot de techniek verfijnd is. 60Hz~75Hz is ook gewoon ERG laag voor dit.

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 17:07 schreef delano.888 het volgende:
Nou, een GTX760 is nou niet echt grandioos goed ofzo hoor. De DK2 draait op 1080p 75hz dus dat zal je misschien soms net wel, soms net niet halen. Zeker met nieuwe games gewoon echt niet. En dan krijg je motion blur, en dus motion sickness.

En de cv gaat sowieso naar 1440p minimaal lijkt me, dus dan is het helemaal bagger met een 760
Denk het ook, maar hoop wel meer eigenlijk. Ik hoop op een bump in pixels én Hz. Een 1440p 120Hz scherm zou een grandioze vooruitgang zijn of een 3k scherm met 90Hz ook.
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
pi_149229997
Wat voor mij vooral misselijkheid opleverde was bijvoorbeeld het spelen van een FPS als Half Life. Grootste probleem is het draaien met de muis, dus als je ogen een draaiing waarnemen terwijl je hoofd stilstaat.

Maar het went vanzelf. Gewoon rustig opbouwen en na een tijdje heb je nergens last meer van.

Ik vind de OR trouwens nog steeds het allervetst met cockpitgames. Lunar Flight, Euro Truck Simulator, iRacing, etc.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  zaterdag 31 januari 2015 @ 08:57:46 #44
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_149230187
Bij mij is het idd bij bepaalde games wel en andere totaal niet. Ik kan dagen non-stop Battlefield spelen zonder enig probleem maar bij HL2 en de laatste Wolfenstein wordt na een uurtje misselijk.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_149231239
Bedenk me trouwens net dat ik vroeger ook altijd hoofdpijn kreeg van tv kijken, totdat we een nieuwe 100Hz televisie kregen (CRT nog destijds).

Kwam er pas achter toen we de oude tv naar boven hadden gedaan en ik daar af en toe tv ging kijken en ik weer hoofdpijn kreeg. Die was blijkbaar 50Hz.

Maar volgens mij is mijn computerscherm en laptopscherm ook geen 100Hz en daar krijg ik ook geen hoofdpijn van, maar misschien is die techniek wel weer anders.
  zaterdag 31 januari 2015 @ 10:48:59 #46
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_149231429
Dat gefocus op hertzen heeft er nou net geen kont mee te maken, die maakt het vooral prettiger kijken maar niet misselijkmakend (als je er al koppijn van kreeg, wat ik ten zeerste betwijfel, komt dat eerder door het feit dat 50Hz nogal een flinke pieptoon af gaf itt 100Hz, ik kon de TV van mijn ouders echt vanaf buitendeur horen iig)

Het is eerder het perspectief, rendermethodes en textures. De games waar ik meer last van hebben zijn deels haarscherp qua textures maar kennen ook stukken die heel wazig zijn. Dat contrast vind ik persoonlijk niet prettig denk ik.

Maar ook een autosimulatie van de politie waar ik ooit in mocht rijden werkt heel erg op mijn bewegingziekte in: je staat stil en je input/omgeving gaat trager/minder absoluut dan je verwacht, dit komt niet lekker overeen en dan wordt je misselijk. Zo simpel is het. Terwijl ik verder nooit last heb van wagenziekte oid.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  zaterdag 31 januari 2015 @ 11:34:22 #47
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_149232326
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 10:35 schreef JDx het volgende:
Bedenk me trouwens net dat ik vroeger ook altijd hoofdpijn kreeg van tv kijken, totdat we een nieuwe 100Hz televisie kregen (CRT nog destijds).

Kwam er pas achter toen we de oude tv naar boven hadden gedaan en ik daar af en toe tv ging kijken en ik weer hoofdpijn kreeg. Die was blijkbaar 50Hz.

Maar volgens mij is mijn computerscherm en laptopscherm ook geen 100Hz en daar krijg ik ook geen hoofdpijn van, maar misschien is die techniek wel weer anders.
CRT knippert, dus zeg dat je 1 witte pixel laat zien zit je gewoon in een lamp te kijken die (Bij 50hz) 50 keer per seconde in je oog knippert. Bij 100hz zou dat 100x zijn. Blijkbaar ben je gevoelig voor het geknipper.

LCD werkt anders, Je hebt een lamp en die schijnt door een LCD matrix heen die een kleurenfilter heeft. 60hz betekent dan dat het kleurenfilter 60 keer p/s kan schakelen. Je hebt dus geen geknipper en viola geen hoofdpijn voor jou.

Dit betekent wel weer dat CRT geen motionblur had en LCD weer wel, en dan heb je weer bij LCD trage pixels, dit zorgt ervoor dat 60hz LCD voor de rift gewoon superklote was.
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_149233576
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 10:48 schreef Skull-splitter het volgende:
Dat gefocus op hertzen heeft er nou net geen kont mee te maken, die maakt het vooral prettiger kijken maar niet misselijkmakend (als je er al koppijn van kreeg, wat ik ten zeerste betwijfel, komt dat eerder door het feit dat 50Hz nogal een flinke pieptoon af gaf itt 100Hz, ik kon de TV van mijn ouders echt vanaf buitendeur horen iig)

Het is eerder het perspectief, rendermethodes en textures. De games waar ik meer last van hebben zijn deels haarscherp qua textures maar kennen ook stukken die heel wazig zijn. Dat contrast vind ik persoonlijk niet prettig denk ik.

Maar ook een autosimulatie van de politie waar ik ooit in mocht rijden werkt heel erg op mijn bewegingziekte in: je staat stil en je input/omgeving gaat trager/minder absoluut dan je verwacht, dit komt niet lekker overeen en dan wordt je misselijk. Zo simpel is het. Terwijl ik verder nooit last heb van wagenziekte oid.
Nee ik ook niet, vliegtuigen, boten, auto's, bussen, trucks, heb overal in gezeten en gereden, zelfs in een helicopter werd ik niet ziek.
  zaterdag 31 januari 2015 @ 12:28:49 #49
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_149233589
Meer is in het geval van games altijd prettiger. Veel TVs verbeteren echter het beeld zo erg dat films bijna onkijkbaar worden als je het niet uit zet...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_149233656
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 12:28 schreef Skull-splitter het volgende:
Meer is in het geval van games altijd prettiger. Veel TVs verbeteren echter het beeld zo erg dat films bijna onkijkbaar worden als je het niet uit zet...
Dat komt ook omdat dat geen echte hz zijn. Zo heb ik een "600hz" tv. Dat is dus dikke bullshit. Het enige wat dat doet als je "motionflow" aanzet, is tussen elke 2 frames 5 van dezelfde er tussen gooien, zodat je het als vloeiender ziet.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')