abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149168355
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 13:12 schreef Valid het volgende:

[..]

Daar ben ik het dan weer niet geheel mee eens. Die studenten betalen net zoveel als jij voor dezelfde studiefaciliteiten. Uiteindelijk ben je een student aan de universiteit.
Hier ben ik het mee eens hoor!
Het rare is dat bedrijfskunde en psychologie hun eigen studielandschap hebben met boeken behorende tot hun vakgebied.

Nu hebben wij een nieuw faculteitsgebouw, dus migreren ze allemaal daar naar toe omdat het 'een sociale happening' is geworden. Gevolg is dat de JB in het nieuwe gebouw 3x zo groot is geworden en de grootste van Nederland en dat hij toch voller zit dan de ouwe.

Als ik een scriptie schrijf of een essay wil ik gewoon daar zitten want dan heb ik de boeken nodig die daar staan. Het zit gewoon VOL. Ook buiten onze tentamentijden om, maar tijdens tentamentijden van andere faculteiten. Dat kan niet de bedoeling zijn. Daarnaast begrijpen die bedrijfskunde en psychologie mensen het principe van een bieb niet want ze lopen ook constant te beppen. Dan is voor mij de lol eraf. Ze hebben hun eigen bieb + de UB. Er is geen reden toe om in de rechtenfaculteit te gaan zitten.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_149168399
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 13:12 schreef Valid het volgende:

[..]

Daar ben ik het dan weer niet geheel mee eens. Die studenten betalen net zoveel als jij voor dezelfde studiefaciliteiten. Uiteindelijk ben je een student aan de universiteit. Jij mag ook een boek lenen dat in de kast staat bij een andere faculteit als je dat nodig hebt - of leuk vindt. Derhalve wel een ander verhaal dan scholieren en hbo'ers die aan een geheel andere instelling verbonden zijn.
Even voor de duidelijkheid: ze zitten er niet om rechtenboeken te lezen (bedrijfskunde heeft enkele inleidende rechtenvakken) maar gewoon om hun eigen tentamens te leren en nemen zelfs bedrijfskunde boeken mee van hun studielandschap naar de rechtenbieb. Dan gaat er toch echt wat mis.

Het is zo dat rechtenstudenten de bieb links laten liggen omdat het druk is terwijl bedrijfskunde en psychologie (en wiskunde en geneeskunde etc.) in de rechtenbieb zitten ' sociaal' te doen.

Dat klopt gewoon niet.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_149168404
Tomas van Aquinostraat? Is die verhuisd?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_149168410
quote:
7s.gif Op donderdag 29 januari 2015 13:16 schreef Boterbartje het volgende:

Dan is voor mij de lol eraf. Ze hebben hun eigen bieb + de UB. Er is geen reden toe om in de rechtenfaculteit te gaan zitten.
Jawel. Die bieb is toch ook gewoon van de universiteit waaraan zij studeren? Je moet het wat mij betreft omdraaien: er is geen redelijke reden om ze toegang te ontzeggen.
pi_149168445
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 13:18 schreef Valid het volgende:

[..]

Jawel. Die bieb is toch ook gewoon van de universiteit waaraan zij studeren? Je moet het wat mij betreft omdraaien: er is geen redelijke reden om ze toegang te ontzeggen.
Wel: de reden is dat rechtenstudenten geen gebruik kunnen maken van de werkplek bij de boeken die ze nodig hebben omdat zij daar zo graag willen socializen.
pi_149168457
quote:
7s.gif Op donderdag 29 januari 2015 13:17 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Even voor de duidelijkheid: ze zitten er niet om rechtenboeken te lezen (bedrijfskunde heeft enkele inleidende rechtenvakken) maar gewoon om hun eigen tentamens te leren en nemen zelfs bedrijfskunde boeken mee van hun studielandschap naar de rechtenbieb. Dan gaat er toch echt wat mis.

Het is zo dat rechtenstudenten de bieb links laten liggen omdat het druk is terwijl bedrijfskunde en psychologie (en wiskunde en geneeskunde etc.) in de rechtenbieb zitten ' sociaal' te doen.

Dat klopt gewoon niet.
Dat een universiteit verschillende biebs heeft (zoals de JB) is toch vooral omdat ze de boeken dan logisch kunnen verspreiden en omdat die bieb in de buurt van de collegezalen van die faculteit zit. Niet om exclusief voor die studenten zitplaatsen te labelen.
pi_149168467
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 13:17 schreef IPA35 het volgende:
Tomas van Aquinostraat? Is die verhuisd?
TvA is nog wel 't huis voor bedrijfskunde etc. al gaat bedrijfskunde verhuizen naar het gymnasion. De rechtenfaculteit is naar het nieuwe gebouw gegaan, het grotius.
pi_149168489
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 13:19 schreef Valid het volgende:

[..]

Dat een universiteit verschillende biebs heeft (zoals de JB) is toch vooral omdat ze de boeken dan logisch kunnen verspreiden en omdat die bieb in de buurt van de collegezalen van die faculteit zit. Niet om exclusief voor die studenten zitplaatsen te labelen.
Dan hebben we een meningsverschil
pi_149168493
Hmm, toch nog een 6 voor 50% met één dag voorbereiding, eigenlijk schandalig voor een mastervak.

Maar eens even een goed essay inleveren voor de andere 50%, gewoon een 7 halen.
Geen referral hier.
pi_149168507
quote:
7s.gif Op donderdag 29 januari 2015 13:19 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

TvA is nog wel 't huis voor bedrijfskunde etc. al gaat bedrijfskunde verhuizen naar het gymnasion. De rechtenfaculteit is naar het nieuwe gebouw gegaan, het grotius.
Ik ben in mijn HBO tijdperk ook twee keer daar geweest :D .

Ter verdediging: dat was wel voor daadwerkelijk juridisch onderzoek.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_149168513
quote:

[..]

Wel: de reden is dat rechtenstudenten geen gebruik kunnen maken van de werkplek bij de boeken die ze nodig hebben omdat zij daar zo graag willen socializen.
Een bedrijfskunde student zal vast wel een vak als ondernemingsrecht hebben.
pi_149168523
quote:

[..]

Dat ze socializen is een heel ander probleem. Dat zou je inderdaad aan moeten pakken - net zo goed als dat je dat moet doen als het rechtenstudenten zijn. Elke student heeft verder in principe dezelfde studiefaciliteiten.
pi_149168547
quote:
7s.gif Op donderdag 29 januari 2015 13:20 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Dan hebben we een meningsverschil
Dat klopt.

Overigens snap ik ook wel dat ze geen juridische boeken zitten te lezen, dat bedoelde ik ook helemaal niet. M'n punt was dat je als student alle faciliteiten die open staan voor studenten mag gebruiken en dat een faculteit geen afgesloten entiteit is. Faciliteiten zijn van de universiteit.
pi_149168554
Whehehehe, rooster voor het 2e semester gekregen. 4 contacturen in de week 8-) 8-) 8-)

WO 11 15.15 - 17.00
Kernvak internationaal Europees recht I
VR 13 11.00 - 12.45
Kernvak strafrecht I
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_149168584

De laatste is onze bieb.
pi_149168607
Erg... modern.
pi_149168623
Dat ziet er prachtig uit zeg. God wat zou ik graag fulltime willen studeren :@
pi_149168643
Mooi, beter dan die oude betonnen bunkers van Erasmus :').

Nieuwbouw is wel leuk op Erasmus, maar zit al 6 jaar in een bouwput.
Geen referral hier.
pi_149168670
RUG: Mooie gebouwen > walgelijk ingericht/ingedeeld.
pi_149168748
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 13:27 schreef IPA35 het volgende:
RUG: Mooie gebouwen > walgelijk ingericht/ingedeeld.
Verschilt heel erg per faculteit, maar als jurist zit je vooral in het Harmoniecomplex en aan de Turftorenstraat. Allebei vreselijk lelijk, al zijn de oude poorten van de Harmonie wel mooi.
pi_149169076
quote:
7s.gif Op donderdag 29 januari 2015 13:24 schreef Boterbartje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De laatste is onze bieb.
Chille stoelen in die collegezaal
pi_149169149
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 13:26 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Mooi, beter dan die oude betonnen bunkers van Erasmus :').

Nieuwbouw is wel leuk op Erasmus, maar zit al 6 jaar in een bouwput.
Het M-gebouw is toch wel ok?
pi_149169229
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 13:43 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Het M-gebouw is toch wel ok?
Ja, wel wat saai, en ik zit er bijna nooit.
Geen referral hier.
pi_149169362
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 13:45 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Ja, wel wat saai, en ik zit er bijna nooit.
Ah ok. Ik zat er altijd. Hooguit een keer een werkgroep in dat hoge gebouw.
pi_149169366
quote:
7s.gif Op donderdag 29 januari 2015 13:24 schreef Boterbartje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De laatste is onze bieb.
brb inschrijven in Nijmegen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo