Hier ben ik het mee eens hoor!quote:Op donderdag 29 januari 2015 13:12 schreef Valid het volgende:
[..]
Daar ben ik het dan weer niet geheel mee eens. Die studenten betalen net zoveel als jij voor dezelfde studiefaciliteiten. Uiteindelijk ben je een student aan de universiteit.
Even voor de duidelijkheid: ze zitten er niet om rechtenboeken te lezen (bedrijfskunde heeft enkele inleidende rechtenvakken) maar gewoon om hun eigen tentamens te leren en nemen zelfs bedrijfskunde boeken mee van hun studielandschap naar de rechtenbieb. Dan gaat er toch echt wat mis.quote:Op donderdag 29 januari 2015 13:12 schreef Valid het volgende:
[..]
Daar ben ik het dan weer niet geheel mee eens. Die studenten betalen net zoveel als jij voor dezelfde studiefaciliteiten. Uiteindelijk ben je een student aan de universiteit. Jij mag ook een boek lenen dat in de kast staat bij een andere faculteit als je dat nodig hebt - of leuk vindt. Derhalve wel een ander verhaal dan scholieren en hbo'ers die aan een geheel andere instelling verbonden zijn.
Jawel. Die bieb is toch ook gewoon van de universiteit waaraan zij studeren? Je moet het wat mij betreft omdraaien: er is geen redelijke reden om ze toegang te ontzeggen.quote:Op donderdag 29 januari 2015 13:16 schreef Boterbartje het volgende:
Dan is voor mij de lol eraf. Ze hebben hun eigen bieb + de UB. Er is geen reden toe om in de rechtenfaculteit te gaan zitten.
Wel: de reden is dat rechtenstudenten geen gebruik kunnen maken van de werkplek bij de boeken die ze nodig hebben omdat zij daar zo graag willen socializen.quote:Op donderdag 29 januari 2015 13:18 schreef Valid het volgende:
[..]
Jawel. Die bieb is toch ook gewoon van de universiteit waaraan zij studeren? Je moet het wat mij betreft omdraaien: er is geen redelijke reden om ze toegang te ontzeggen.
Dat een universiteit verschillende biebs heeft (zoals de JB) is toch vooral omdat ze de boeken dan logisch kunnen verspreiden en omdat die bieb in de buurt van de collegezalen van die faculteit zit. Niet om exclusief voor die studenten zitplaatsen te labelen.quote:Op donderdag 29 januari 2015 13:17 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid: ze zitten er niet om rechtenboeken te lezen (bedrijfskunde heeft enkele inleidende rechtenvakken) maar gewoon om hun eigen tentamens te leren en nemen zelfs bedrijfskunde boeken mee van hun studielandschap naar de rechtenbieb. Dan gaat er toch echt wat mis.
Het is zo dat rechtenstudenten de bieb links laten liggen omdat het druk is terwijl bedrijfskunde en psychologie (en wiskunde en geneeskunde etc.) in de rechtenbieb zitten ' sociaal' te doen.
Dat klopt gewoon niet.
TvA is nog wel 't huis voor bedrijfskunde etc. al gaat bedrijfskunde verhuizen naar het gymnasion. De rechtenfaculteit is naar het nieuwe gebouw gegaan, het grotius.quote:Op donderdag 29 januari 2015 13:17 schreef IPA35 het volgende:
Tomas van Aquinostraat? Is die verhuisd?
Dan hebben we een meningsverschilquote:Op donderdag 29 januari 2015 13:19 schreef Valid het volgende:
[..]
Dat een universiteit verschillende biebs heeft (zoals de JB) is toch vooral omdat ze de boeken dan logisch kunnen verspreiden en omdat die bieb in de buurt van de collegezalen van die faculteit zit. Niet om exclusief voor die studenten zitplaatsen te labelen.
Ik ben in mijn HBO tijdperk ook twee keer daar geweestquote:Op donderdag 29 januari 2015 13:19 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
TvA is nog wel 't huis voor bedrijfskunde etc. al gaat bedrijfskunde verhuizen naar het gymnasion. De rechtenfaculteit is naar het nieuwe gebouw gegaan, het grotius.
Een bedrijfskunde student zal vast wel een vak als ondernemingsrecht hebben.quote:Op donderdag 29 januari 2015 13:19 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Wel: de reden is dat rechtenstudenten geen gebruik kunnen maken van de werkplek bij de boeken die ze nodig hebben omdat zij daar zo graag willen socializen.
Dat ze socializen is een heel ander probleem. Dat zou je inderdaad aan moeten pakken - net zo goed als dat je dat moet doen als het rechtenstudenten zijn. Elke student heeft verder in principe dezelfde studiefaciliteiten.quote:Op donderdag 29 januari 2015 13:19 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Wel: de reden is dat rechtenstudenten geen gebruik kunnen maken van de werkplek bij de boeken die ze nodig hebben omdat zij daar zo graag willen socializen.
Dat klopt.quote:Op donderdag 29 januari 2015 13:20 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Dan hebben we een meningsverschil
Verschilt heel erg per faculteit, maar als jurist zit je vooral in het Harmoniecomplex en aan de Turftorenstraat. Allebei vreselijk lelijk, al zijn de oude poorten van de Harmonie wel mooi.quote:Op donderdag 29 januari 2015 13:27 schreef IPA35 het volgende:
RUG: Mooie gebouwen > walgelijk ingericht/ingedeeld.
Chille stoelen in die collegezaalquote:Op donderdag 29 januari 2015 13:24 schreef Boterbartje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De laatste is onze bieb.
Het M-gebouw is toch wel ok?quote:Op donderdag 29 januari 2015 13:26 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Mooi, beter dan die oude betonnen bunkers van Erasmus.
Nieuwbouw is wel leuk op Erasmus, maar zit al 6 jaar in een bouwput.
Ja, wel wat saai, en ik zit er bijna nooit.quote:Op donderdag 29 januari 2015 13:43 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Het M-gebouw is toch wel ok?
Ah ok. Ik zat er altijd. Hooguit een keer een werkgroep in dat hoge gebouw.quote:Op donderdag 29 januari 2015 13:45 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Ja, wel wat saai, en ik zit er bijna nooit.
brb inschrijven in Nijmegenquote:Op donderdag 29 januari 2015 13:24 schreef Boterbartje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De laatste is onze bieb.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |