abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149208540
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 14:00 schreef Deckard het volgende:
En ik ga het niet uitkauwen wat je gaat missen.
Dat hebben anderen al vaak gedaan hier :P
pi_149208596
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 14:00 schreef Deckard het volgende:
of waarom de relatie kapot zou kunnen gaan met zo'n keuze van jullie.
Hoe verklaar je het feit dat mijn ouders en grootouders dan nog steeds samen zijn? (En ook een hoop andere stellen/getrouwden, vooral van eerdere generaties). Zij hebben nooit zelfstandig gewoond.
pi_149208638
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 14:03 schreef TheMechanic het volgende:

[..]

Hoe verklaar je het feit dat mijn ouders en grootouders dan nog steeds samen zijn? (En ook een hoop andere stellen/getrouwden, vooral van eerdere generaties). Zij hebben nooit zelfstandig gewoond.
Maatschappelijk sociale druk. Andere maatschappij ook waar wie je was veel minder telde.
pi_149208663
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 14:01 schreef TheMechanic het volgende:

[..]

Dat hebben anderen al vaak gedaan hier :P
Nee niet eens. Heb het niet voorbij zien komen.
pi_149211942
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 13:52 schreef bronnen het volgende:

[..]

Dit dus.

Ik kan me niet voorstellen dat je na je 23e (uiterlijk) nog bij je ouders onder één dak wil wonen.

Ik zou er niet aan moeten denken dat ik met een meisje van 25+ zou daten en dan thuis bij haar ouders op de bank moeten eindigen. :')

Als je zelf al een eigen plekje hebt, kun je ook gewoon daar afspreken i.p.v. bij haar (en haar ouders).
ROBODEMONS..................|:(
pi_149212122
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 14:04 schreef Deckard het volgende:
Maatschappelijk sociale druk.
Waarom raad jij iemand aan om aan de "maatschappelijk sociale druk" toe te geven?
pi_149212523
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 15:52 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Waarom raad jij iemand aan om aan de "maatschappelijk sociale druk" toe te geven?
Als jij dat al maatschappelijke sociale druk noemt. :')
pi_149212616
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 16:05 schreef Deckard het volgende:
Als jij dat al maatschappelijke sociale druk noemt. :')
Jij bent degene die de term gebruikt. Ik vraag me alleen af waarom jij vindt dat mensen daar persé aan toe moeten geven ipv dat ze dat doen wat ze zelf graag willen.
pi_149212920
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 16:09 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Jij bent degene die de term gebruikt. Ik vraag me alleen af waarom jij vindt dat mensen daar persé aan toe moeten geven ipv dat ze dat doen wat ze zelf graag willen.
Dit is hetzelfde argument wat je kan geven bij iemand die elke dag pizza eet.
Natuurlijk kan dat allemaal. Hij moet het zelf weten, maar het is wel ontzettend dom. Maar om dan aan te komen dat dat maatschappelijk sociale druk is, is natuurlijk een debiele redenatie.
Kennelijk heb je dat nooit van dichtbij meegemaakt.
pi_149213026
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 16:20 schreef Deckard het volgende:
Dit is hetzelfde argument wat je kan geven bij iemand die elke dag pizza eet.
Natuurlijk kan dat allemaal. Hij moet het zelf weten, maar het is wel ontzettend dom. Maar om dan aan te komen dat dat maatschappelijk sociale druk is, is natuurlijk een debiele redenatie.
Kennelijk heb je dat nooit van dichtbij meegemaakt.
Blijkbaar praten we langs elkaar heen en/of begreep je mijn vraag niet helemaal. Jouw aannames en veroordelende manier van posten maken het verder niet echt ineteressant om daar verder op in te gaan. Have a nice life.
pi_149218516
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 16:23 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Blijkbaar praten we langs elkaar heen en/of begreep je mijn vraag niet helemaal. Jouw aannames en veroordelende manier van posten maken het verder niet echt ineteressant om daar verder op in te gaan. Have a nice life.
Stoor je niet aan Deckard, is een user met issues. He/ she loves to hate. ;)
pi_149225757
Nog effe over de leeftijd van op jezelf wonen. Kwam een PDFje tegen met daarin gezinssamenstelling naar jongste thuiswonend kind uit 2003 en tabelletje gaf aan dat 15% van de gezinnen minstens een 15-24jarige thuis heeft wonen als jongste en 10% een 25+-er. Zo bijzonder is 25 jaar dus niet (minstens 10% van 25+ers woont nog thuis dus)
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_149228185
Afknapper. Je bent gewoon al aan het werk en had in die tijd prima geld kunnen opsparen, maar nee, jij geeft het liever uit aan dagelijkse dingen, in plaats van dat je het opspaart zodat je zo snel mogelijk op jezelf kunt gaan wonen.

Ik begrijp je situatie wel, maar dat zou dan eigenlijk een nog ergere afknapper zijn. Gebrek aan risico durven nemen, geen spontaan karakter, alles helemaal willen plannen.
pi_149239015
Ben zelf 29 en woon nog gewoon thuis. Gaat prima, als je elkaar maar genoeg vrijheid geeft en voldoende rekening met elkaar houdt. Ik ben m'n ouders niet tot last en zij mij ook niet. Daarnaast vind ik het ook gewoon gezellig om samen te eten, tv te kijken etc. :)
pi_149239325
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 16:20 schreef 16meter het volgende:
Ben zelf 29 en woon nog gewoon thuis. Gaat prima, als je elkaar maar genoeg vrijheid geeft en voldoende rekening met elkaar houdt. Ik ben m'n ouders niet tot last en zij mij ook niet. Daarnaast vind ik het ook gewoon gezellig om samen te eten, tv te kijken etc. :)
Vond ik ook altijd, pilsje drinken met pa en ma.
Of als het mooi weer was, pa werkt ook onregelmatig dus vaak samen door de week vrij.

Belde ik op vanmiddag bbqen? Etc kom nog steeds graag thuis,
  Moderator zaterdag 31 januari 2015 @ 19:12:44 #166
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_149242463
iedereen woont thuis. anders is het niet thuis.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG en OWS
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  zaterdag 31 januari 2015 @ 21:08:31 #167
66083 Platina
78th Element
pi_149246291
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 19:12 schreef ChevyCaprice het volgende:
iedereen woont thuis. anders is het niet thuis.
Goede garp!
pi_149249964
Het is op zich geen afknapper, maar wel lastig als je bijvoorbeeld met je vriendin zou willen afspreken en dat ze elke keer geconfronteerd wordt met de schoonouders wanneer ze bij jou komt.

Verder heb ik zelf tot mn 25e bij papa en mama gewoond (nu 27). En ik ken een man van 31 die nog thuis woont, maar ja die valt dan wel in de categorie lui en laks, doet verder niks met zijn leven :P

Als je nog geen vriendin hebt, maakt het toch ook niet uit allemaal. Als je ooit de ware tegenkomt, kan je bij haar intrekken ;)
pi_149349416
Ik wil op zich ook op mezelf, maar één probleem: bij sociale huur krijgt iedere woning minstens 100-300 reacties... en sta helaas ook nog niet lang ingeschreven (sommige al sinds 2007 :')) dus de kans dat je er een krijgt is zeer nihil, of je moet echt genoegen nemen met zo'n lelijk huisje in een dorp waar niemand wilt wonen... Maar ik wil eigenlijk naar de stad verhuizen, woon nu al in een dorp waar je niks hebt en voor alles naar de stad 15 min verderop moet :(

Studentenwoning wordt 'm ook niet want ik studeer in een andere plaats dan waar ik woon en dan mag je blijkbaar geen woning huren hier. En verhuizen naar mijn studentenstad heeft voor dat ene halfjaartje weinig zin meer, afgezien van dat er volgens mij ook daar een wachtlijst is van paar maanden :')
pi_149355559
Ik vind 25 geen rare leeftijd om nog bij je ouders te wonen hoor. Het ligt altijd maar een beetje aan de situatie. Het was anders geweest als je hele dagen op je kamer zat te gamen en alleen naar beneden kwam om te eten wat je moeder gemaakt heeft, om vervolgens ook nog eens te zeiken dat het niet smaakt.

Mijn nicht is 32 en woont pas sinds kort op zichzelf. Heeft de afgelopen jaren op een cruiseschip gewerkt en was steeds met tussenpozen thuis. Als de band met je ouders goed is en je gewoon je ding kunt doen, waarom zou je dan al op jezelf gaan wonen?
pi_159799116
Woont TS inmiddels al op zichzelf?
pi_159799731
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 09:29 schreef Deezertje het volgende:
Woont TS inmiddels al op zichzelf?
Maak je niet druk. Je hoeft je helemaal niets aan te trekken van wat anderen vinden. Je hebt een dak boven je hoofd, wat te eten en altijd mensen in de buurt die wat om je geven. Niets om je voor te schamen. Als je op jezelf gaat wonen, dan word je niet opeens een flinke kerel die zijn zaken voor elkaar heeft. Je word er ook niet aantrekkelijker van. Als je thuis een loser bent, dan ben je dat ook als je op jezelf woont.

Dit topic begint met het idee dat vrouwen misschien een afwijzende houding hebben tegenover mannen die op zichzelf wonen, maar zorg er eerst maar eens voor dat je om die reden en die reden alleen wordt afgewezen. :)
pi_159800127
Dat jij je afvraagt hoe dames hier tegenaan kijken is wel een afknapper. Maak gewoon keuzes waar jezelf achter staat in plaats van bang te zijn dat anderen je erop af rekenen.
  woensdag 10 februari 2016 @ 10:51:48 #174
416931 yats
(non) Average Joe
pi_159800267
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 09:16 schreef Deezertje het volgende:
Ik wil op zich ook op mezelf, maar één probleem: bij sociale huur krijgt iedere woning minstens 100-300 reacties... en sta helaas ook nog niet lang ingeschreven (sommige al sinds 2007 :')) dus de kans dat je er een krijgt is zeer nihil, of je moet echt genoegen nemen met zo'n lelijk huisje in een dorp waar niemand wilt wonen... Maar ik wil eigenlijk naar de stad verhuizen, woon nu al in een dorp waar je niks hebt en voor alles naar de stad 15 min verderop moet :(

Studentenwoning wordt 'm ook niet want ik studeer in een andere plaats dan waar ik woon en dan mag je blijkbaar geen woning huren hier. En verhuizen naar mijn studentenstad heeft voor dat ene halfjaartje weinig zin meer, afgezien van dat er volgens mij ook daar een wachtlijst is van paar maanden :')
Jij maakt het je zelf vooral moeilijk. Ik las ooit dat jij financieel vrij ruim in de slappe was zat, dan kun je toch particulier gaan huren als je zo graag op jezelf wil gaan wonen? Geld is geen excuus blijkbaar. En ja, ik snap dat je dan ook snel werk moet vinden, maar in die studentenstad (Nijmegen toch?) is waarschijnlijk meer werk dan waar je nu woont. Zelf heb ik ook de gok gewoon gewaagd om zonder werk te hebben naar de randstad te verhuizen en tot nu toe is dat een goede keus geweest.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_159803575
Gewoon doen waar jij je goed bij voelt. Ik heb het nooit echt opmerkelijk gevonden. Maar ik zou ook niet al te lang meer wachten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')