abonnement Unibet Coolblue
pi_150243650
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 10:49 schreef Skv het volgende:

[..]

Klopt.
Op basis waarvan?
pi_150243789
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 11:31 schreef jcr700 het volgende:

[..]

Dus omdat ik wat taalfoutjes maak op een forum (ik zie jullie overigens niet op andermans taalfouten wijzen, maar goed) ben ik een 'kloon' die 'patst'? Is het niet de bedoeling van een forum om topics in de gaten te houden die je interesseren? Of moet ik volledigheidshalve in alle topics gaan posten?

Maar goed, ik heb niets te bewijzen.
Je hoeft je niet te verdedigen, ik denk dat het duidelijk is.
pi_150247037
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 08:47 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Eerder 1800-2200.

En dan reken je nog niet de 1.5 jaar zoektijd mee voor een baan als je een beetje slechte studie hebt.
En op de andere reacties over het startsalaris; het zal vast arrogant overkomen, maar het bedrijf dat mij over enkele maanden (als ik ben afgestudeerd ben) een contract met 1800 bruto in de maand onder de neus schuift neem ik niet serieus.

Nou heb ik makkelijk praten omdat de studie die ik doe nogal gewild is/schijnt te zijn. Ik verwacht dan ook zeker niet 1,5 jaar te moeten zoeken, maar voor mij is het meer de vraag of ik kan doen wat ik echt leuk vind. Maar dat zullen we wel zien.
pi_150247129
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 13:36 schreef Viezze het volgende:

[..]

En op de andere reacties over het startsalaris; het zal vast arrogant overkomen, maar het bedrijf dat mij over enkele maanden (als ik ben afgestudeerd ben) een contract met 1800 bruto in de maand onder de neus schuift neem ik niet serieus.

Nou heb ik makkelijk praten omdat de studie die ik doe nogal gewild is/schijnt te zijn. Ik verwacht dan ook zeker niet 1,5 jaar te moeten zoeken, maar voor mij is het meer de vraag of ik kan doen wat ik echt leuk vind. Maar dat zullen we wel zien.
Ik weet niet wat voor studie dat is maar veel hoger komen de meeste pas afgestudeerden niet.
pi_150247205
Ik krijg waarschijnlijk ook geen goed beeld, want ken hoofdzakelijk mensen van de business / technische studies. Dat de alfa-afgestudeerden gemiddeld 1800 krijgen geloof ik op zich wel, maar ik heb nog nooit iemand / een bedrijf gesproken die dat als startsalaris krijgt / geeft.

Ik doe zelf Technische Bedrijfskunde aan de TU/e.
pi_150247286
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 13:42 schreef Viezze het volgende:
Ik krijg waarschijnlijk ook geen goed beeld, want ken hoofdzakelijk mensen van de business / technische studies. Dat de alfa-afgestudeerden gemiddeld 1800 krijgen geloof ik op zich wel, maar ik heb nog nooit iemand / een bedrijf gesproken die dat als startsalaris krijgt / geeft.

Ik doe zelf Technische Bedrijfskunde aan de TU/e.
Ze zullen er waarschijnlijk niet trots over gaan praten.

Beetje technische studie zit je rond de 2200 volgens mij klopt dat ook wel voor technische bedrijfskunde.
  dinsdag 3 maart 2015 @ 13:45:17 #257
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_150247291
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 13:39 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Ik weet niet wat voor studie dat is maar veel hoger komen de meeste pas afgestudeerden niet.
De slechtst betaalde alumni die ik ken zitten op ¤ 2.450. Dan hebben we het over voormalig TU/e-studenten.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_150247595
quote:
15s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 13:45 schreef GSbrder het volgende:

[..]

De slechtst betaalde alumni die ik ken zitten op ¤ 2.450. Dan hebben we het over voormalig TU/e-studenten.
Lijkt me sterk dat iedereen daar boven zit.

En ja technische opleidingen hebben zeker een hoger gemiddeld salaris.
  dinsdag 3 maart 2015 @ 13:56:05 #259
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_150247662
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 13:53 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Lijkt me sterk dat iedereen daar boven zit.

Technische opleidingen hebben zeker een hoger gemiddeld salaris.
Iedereen mag zelf zijn twijfels hebben, maar als je op een gegeven moment 20/30 mensen een bepaalde range hoort aangeven (met een paar outliers naar boven) dan vormt het vanzelf je referentiekader. Vergelijk het met een marktconform salaris; iedere werkgever zegt het te bieden, maar er zal vast iemand zijn die minder krijgt dan conform is.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  dinsdag 3 maart 2015 @ 13:58:43 #260
62913 Blik
The one and Only!
pi_150247725
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 13:53 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Lijkt me sterk dat iedereen daar boven zit.

En ja technische opleidingen hebben zeker een hoger gemiddeld salaris.
Dan zul je gek opkijken, maar die 2500 is helemaal geen gek startsalaris voor een startende WO-er bij een multinational. Alle grote multinationals geven een dergelijke salaris voor een trainee
pi_150247767
quote:
15s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 13:56 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Iedereen mag zelf zijn twijfels hebben, maar als je op een gegeven moment 20/30 mensen een bepaalde range hoort aangeven (met een paar outliers naar boven) dan vormt het vanzelf je referentiekader. Vergelijk het met een marktconform salaris; iedere werkgever zegt het te bieden, maar er zal vast iemand zijn die minder krijgt dan conform is.
Ik bedoel dat er een verschil zit in startsalaris tussen technische en andere studies het valt niet met elkaar te vergelijken.
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 13:58 schreef Blik het volgende:

[..]

Dan zul je gek opkijken, maar die 2500 is helemaal geen gek startsalaris voor een startende WO-er bij een multinational. Alle grote multinationals geven een dergelijke salaris voor een trainee
Ja we werken allemaal bij een multinational.
  dinsdag 3 maart 2015 @ 14:04:00 #262
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_150247869
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 14:00 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Ik bedoel dat er een verschil zit in startsalaris tussen technische en andere studies het valt niet met elkaar te vergelijken.

[..]

Ja we werken allemaal bij een multinational.
De salarissen voor Rijkstrainees zijn vergelijkbaar:

quote:
universitair opgeleid: startsalaris varieert van ¤ 2.396,- tot ¤ 3.852,- bruto per maand (traineeprogramma's kennen een vast startsalaris). Het startsalaris is voor alle rijkstrainees gelijk. Bij een volledige baan verdien je ongeveer ¤ 33.000 bruto per jaar (inclusief vakantiegeld en eindejaarsuitkering).
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_150247903
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 13:58 schreef Blik het volgende:

[..]

Dan zul je gek opkijken, maar die 2500 is helemaal geen gek startsalaris voor een startende WO-er bij een multinational. Alle grote multinationals geven een dergelijke salaris voor een trainee
Sterker nog, 3000 is zelfs niet raar voor een traineeship.

Maar goed, veel aanmeldingen, weinig plekken :P
pi_150247905
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 13:53 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Lijkt me sterk dat iedereen daar boven zit.

En ja technische opleidingen hebben zeker een hoger gemiddeld salaris.
Waar baseer jij dit allemaal op?

WO Accountancy zijn de startsalarissen 2.500+ (dit is exclusief leasebijdrage, scholingsbijdrage en andere extraatjes zoals premievrije pensioen). We hebben tig voorbeelden dat jouw denkwijze nergens op slaat, dus ik vraag me af waar jij dit allemaal op baseert.
pi_150248056
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 14:04 schreef xminator het volgende:

[..]

Waar baseer jij dit allemaal op?

WO Accountancy zijn de startsalarissen 2.500+ (dit is exclusief leasebijdrage, scholingsbijdrage en andere extraatjes zoals premievrije pensioen). We hebben tig voorbeelden dat jouw denkwijze nergens op slaat, dus ik vraag me af waar jij dit allemaal op baseert.
Oké laat maar blijf doordromen.

Ik baseer het in iedergeval niet op het salaris van accountants of technici....
Dat heeft weinig zin kan ik het net zo goed over het salaris van advocaten hebben.
pi_150248488
Laten we inderdaad alle advocaten, consultants, engineers, trainees, tandartsen, artsen en andere WO startesfuncties waarbij je minimaal 2500 krijgt buiten beschouwing laten. Dan kunnen we ons richten op de mensen die met hun volle verstand hebben gekozen om Slavische Talen en Culturen te gaan studeren, want dat doet iedereen en daarom is 1800 bruto de norm ^O^

[/hmmmmmm modus off]
pi_150248502
Hier ook een startsalaris, ter vergelijking.

01: Bedrijfstak: Gemeentelijke overheid
02: Functie: Medewerker beleidsuitvoering II
03: Opleiding: Toegepaste Psychologie (HBO)
04: Leeftijd: 26
05: Aantal uren per week: 36
06: Aantal vakantiedagen: 173 uur (4,8 week op jaarbasis)
07: 13e maand: Nee, wel eindejaarsuitkering van 6%
08: Bruto maand salaris: ¤ 2.444
09: Netto maand salaris: ¤ 1.792 (Valt laag uit i.v.m. relatief hoge pensioenpremie als ambtenaar)
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: 0 jaar
12: Goodies: Gemeenteambtenaren cao, wat in de basis al zeer prima is.
13: Tevreden?: Ja. Erg veel vrijheid in mijn werk. Daarnaast is het enorm divers en zit ik helemaal onderin de salarisschaal. De komende jaren ga ik er dus nog flink op vooruit. Daarbij kun je veel leren als starter bij een dergelijk grote organisatie. Daarbij heb ik als starter een vast contract, wat eigenlijk vrijwel nooit meer voorkomt.
  dinsdag 3 maart 2015 @ 14:23:24 #268
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_150248514
Hmmm, startsalaris docent VO:
Vanaf 2450 p/m :o .
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is trouwens ook wel een aardig linkje:
http://www.gemiddeld-inkomen.nl/startsalaris-hbo-wo

Zijn de startsalarissen toch wel hard omhoog gegaan laatste 8 jaar :') .
En dat met een crisis die er tussendoor is gekomen.
pi_150248717
Het zou veel interessanter, en completer zijn als we het daadwerkelijke netto-inkomen hier hadden, dus inclusief toeslagen.

Tussen de 1500 en 2500 euro bruto maakt het netto allemaal niet zo bijzonder veel uit. (schrijnend dat ik bijna een netto modaal inkomen zomaar kwijt ben aan belastingen en premies)
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_150248740
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 14:22 schreef Viezze het volgende:
Laten we inderdaad alle advocaten, consultants, engineers, trainees, tandartsen, artsen en andere WO startesfuncties waarbij je minimaal 2500 krijgt buiten beschouwing laten. Dan kunnen we ons richten op de mensen die met hun volle verstand hebben gekozen om Slavische Talen en Culturen te gaan studeren, want dat doet iedereen en daarom is 1800 bruto de norm ^O^

[/hmmmmmm modus off]
Ik zeg dat tussen de 1800-2200 redelijk is voor de gemiddelde WO afgestudeerde.
De meeste zullen rond de 2k zitten.

Technische opleidingen zit je wat hoger tussen de 2200-2500.

Niet buiten beschouwing maar het is geen goed voorbeeld omdat de meeste afgestudeerden niet boven de 2500 uitkomen.

En slavische talen en culturen 1800 :')
  dinsdag 3 maart 2015 @ 14:35:28 #271
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_150248899
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 14:30 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Ik zeg dat tussen de 1800-2200 redelijk is voor de gemiddelde WO afgestudeerde.
De meeste zullen rond de 2k zitten.
Maar waaruit blijkt dat?
Alle bronnen vertellen ons iets anders.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_150249027
quote:
15s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 14:35 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Maar waaruit blijkt dat?
Alle bronnen vertellen ons iets anders.
Zoek eens een beetje op vacatures kijk naar het salaris en je zult zien dat het een stuk lager is dan het gemiddelde.
Die sites schatten het salaris een stukje hoger in.
  dinsdag 3 maart 2015 @ 14:40:42 #273
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_150249070
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 14:39 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Zoek eens een beetje op vacatures kijk naar het salaris en je zult zien dat het een stuk lager is dan het gemiddelde.
Die sites schatten het salaris een stukje hoger in.
Nou ja, dat zie ik dus niet, zoals ik net liet zien met het Rijkstraineeship en de salarissen voor overige starters. Ik kom nergens op 2200 gemiddeld uit.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_150249104
Om het maar weer even over salaris te hebben.

Ik werk in de maatschappelijke dienstverlening, 32 uur, verdien netto ¤1650,-, heb een 13e maand en vakantiegeld.

Ik heb een vaste aanstelling en dat heb ik allemaal met een nietszeggend mbo-2 opleidingkje.

En ik ben er fukking blij mee. ^O^
  Moderator dinsdag 3 maart 2015 @ 14:46:44 #275
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_150249258
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 11:07 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Voor mij de hoofdreden om niet alles hier te geloven. De users die ik hier zie met 3250+ op 25 jarige leeftijd hebben allemaal goede banen in de advocatuur e.d. Maar daar werken ze dan 60-80 uur voor. Dan heb je in zijn geheel geen tijd om op Fok! te posten. Zeker als je bedenkt dat veel van die users hier veel posten dan weet je toch voldoende?

[..]

Mijn vrouw zit ook op zo'n grensbedrag, als ze salarisverhoging zou krijgen dan kost het meer dan het oplevert :')
Ik postte vandaag ook wat te veel.. maar had ook niet veel zin ín werken :') !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')