Mooie post Faux. Ik begrijp het nog steeds niet.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 16:08 schreef Faux. het volgende:
Economische crisis 2008. Niet het allereerste nieuwsfeit dat ik me herinner, maar wel het eerste nieuwsbericht dat me aan het nadenken zette. Want als de overheid te weinig geld heeft, waarom maakt de overheid dan niet gewoon nieuw geld? Valsmunterij is verboden, maar aangezien de politie van de overheid is zou dat geen probleem zijn, dacht ik. Ik heb die vraag geloof ik wel duizend keer aan m'n ma gesteld, maar die vond het lastig om uit te leggen. Ze zei 'dit is een van die dingen die je pas later zal snappen'. En ze had gelijk
Ken je m'n culinaire recensies ?quote:
Weet jij nog of het tijdens of voor Studio Sport was ?quote:
Was tijdens volgens mij.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 21:22 schreef tong80 het volgende:
[..]
Weet jij nog of het tijdens of voor Studio Sport was ?
Ken je de beelden van de dood van Williamson, terwijl de brandweer nog een rondje omreed. Z'n vriend was uit de wagen gestapt en aan het blussen.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 21:34 schreef Wombcat het volgende:
De dood van Ronnie Peterson denk ik. Vooral omdat mijn broer er over zei dat hij ondanks dat 'ie dood was, nog wel 2e werd. Ik had daar een beeld bij van een coureur die heldhaftig in een brandende auto als 2e over de finish komt. Pas veel later begreep ik dat hij het over de stand in het WK had.
Die heb ik later wel gezien, maar met Rindt was ik 1, met Williamson 3. Dus dat is wat voor mijn tijdquote:Op dinsdag 27 januari 2015 21:52 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ken je de beelden van de dood van Williamson, terwijl de brandweer nog een rondje omreed. Z'n vriend was uit de wagen gestapt en aan het blussen.
Live op tv. Net zoals Jochem Rind postuum werelkampioen werd.
Het waren rijdende tijdbommen
Ik moest lachen. Maar het waren tijdbommen hè ?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 21:53 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Die heb ik later wel gezien, maar met Rindt was ik 1, met Williamson 3. Dus dat is wat voor mijn tijdPeterson was toen ik 8 was.
Ik weet dat mijn moeder snel mijn oma ging bellen omdat die in een flat woonde daar. Gelukkig een paar flats verder. Was wel aan het begin van de avond ja.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 21:22 schreef tong80 het volgende:
[..]
Weet jij nog of het tijdens of voor Studio Sport was ?
Het was wel rond die tijd.
Hele generatie goede Surinaamse voetballers verongelukt.
Maar werd Studio Sport onderbroken ? Ik ben er niet over uit. Het was op een zondagavond. Rond 19.00 uur.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 23:14 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ik weet dat mijn moeder snel mijn oma ging bellen omdat die in een flat woonde daar. Gelukkig een paar flats verder. Was wel aan het begin van de avond ja.
Ja, Studio Sport was onderbroken.quote:Op woensdag 28 januari 2015 01:46 schreef tong80 het volgende:
[..]
Maar werd Studio Sport onderbroken ? Ik ben er niet over uit. Het was op een zondagavond. Rond 19.00 uur.
Bedankt voor het filmpje. Mart Smeets wordt nog steeds aangesproken over Studio Sport. Denk dat ie 20 jaar geleden er al is gestopt.quote:Op woensdag 28 januari 2015 07:27 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja, Studio Sport was onderbroken.
http://www.nusport.nl/column/2926338/bord-schoot.html
Overigens wel grappig dat vrijwel iedereen zich denkt te herinneren dat Mart Smeets Studio Sport presenteerde, terwijl het dus Annette van Trigt was.
Ik was tijdens de eerste Israelsch-oorlog 8. Was bang voor straaljagers.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 00:07 schreef Lanah het volgende:
De Bijlmerramp vond ik heel schokkend, ik was 10 en was daarna tijdje bang voor overvliegende vliegtuigen.
inderdaad, volgende keer iets verder dan je neus lang is kijken tongquote:Op dinsdag 27 januari 2015 16:08 schreef Kingstown het volgende:
Dit is het eerste nieuwsfeit wat ik me kan herinneren:
MLN / Wat is het eerste nieuwsfeit dat je je nog herinnert
Dat is die ¤1.100.000.000.000 die de ECB net heeft verzonnen..quote:Op dinsdag 27 januari 2015 16:08 schreef Faux. het volgende:
Want als de overheid te weinig geld heeft, waarom maakt de overheid dan niet gewoon nieuw geld? Valsmunterij is verboden, maar aangezien de politie van de overheid is zou dat geen probleem zijn, dacht ik. Ik heb die vraag geloof ik wel duizend keer aan m'n ma gesteld, maar die vond het lastig om uit te leggen. Ze zei 'dit is een van die dingen die je pas later zal snappen'. En ze had gelijk
Precies, volstrekt logisch volgens kleine Faux.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 19:14 schreef Individual het volgende:
[..]
Dat is die ¤1.100.000.000.000 die de ECB net heeft verzonnen..
Nu ik het weer eens terugkijk: die schoudervullingen.quote:Op woensdag 28 januari 2015 11:21 schreef tong80 het volgende:
Nu ik het terug zie, vind ik je post wel leuk. Wel leuk dat Annet van Trigt een snor had. Wie is de andere travestiet ?
quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:50 schreef OProg het volgende:
[..]
Nu ik het weer eens terugkijk: die schoudervullingen.
Ik weet nog dat ik als kleuter bij het buitenbad op een wesp trapte die me stak.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 21:38 schreef richolio het volgende:
Ik kan me nog vaag herinneren dat mijn neef werd gestoken door een wesp, maar verder..Moet ik nog even goed nadenken
Heb toen in A'dam nog gedemonstreerd. Nou ja, je kon voor 25 gulden heen en weer met de bus vanuit Zaltbommel. Wij met vrienden. Nooit meegelopen, alleen in het begin. Daarna de kroeg in.quote:Op zondag 8 februari 2015 14:59 schreef tsjuster het volgende:
Dat er ergens een vogelspin ontsnapt was ergens in '81-'82, ik zat in de 2e klas van de lagere school (nu groep 6 dus). Altijd bang dat het beestje ergens uit een hoekje zou kruipen.
En de kruisraket heisa, ik spaarde toen stickers en heb ze nog steeds met "Stop de neutronenbom" en zo er op.
Was dat in Amerika ? De naam zegt me zo niks.quote:Op zondag 8 februari 2015 15:21 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Of het het eerste is dat weet ik niet, maar de executie van Karla Faye Tucker had veel indruk op mij gemaakt. Voor het eerst dat ik zo´n onderwerp op tv zag en was er helemaal ondersteboven van. Ik heb er zelfs niet van kunnen slapen die nacht dat het zou gebeuren.
Ja ze kwam uit Texas. Ze werd internationaal bekend omdat ze de eerste vrouw is die geëxecuteerd werd in Texas sinds de Amerikaanse Burgeroorlog en in de Verenigde Staten sinds 1984.quote:Op zondag 8 februari 2015 18:06 schreef tong80 het volgende:
[..]
Was dat in Amerika ? De naam zegt me zo niks.
Prioriteiten.quote:Op maandag 9 februari 2015 10:03 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Oh wat nog eerder was was prinses Diana. Ik kende haar toen nog niet en was Bassie & Adriaan aan het kijken. Mijn moeder wilde even op teletekst kijken en las dat toen, en ik wilde per sé terug naar B&A.
Oh dan ga ik nog verder terug als je die pad wilt bewandelen. Zag het live op tv toen.quote:Op donderdag 29 januari 2015 12:33 schreef Reya het volgende:
[ afbeelding ]
Dit staat me nog goed bij. Met de kennis van nu een moment van ongekende hoop.
quote:Op dinsdag 17 februari 2015 11:14 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Oh dan ga ik nog verder terug als je die pad wilt bewandelen. Zag het live op tv toen.
Dan ben je erg jong.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 16:59 schreef richolio het volgende:
Ik denk toch de Tsunami in 2004, daar kan ik me vaag iets van herinneren. Hetzelfde jaar waarin mijn ouders naar Marco Borsato in De Kuip gingen.Ook erg natuurlijk.
Juist wel en ik reageerde op iemand zijn reactie die even los stond van de TT. Maar ik herrinner mij zoveel nieuwsfeiten door de jaren heen dat er voor mij geen sprake kan zijn van "eerste"quote:Op dinsdag 17 februari 2015 16:31 schreef tong80 het volgende:
Volgens mij begrijp je het topic niet.
Je begrijpt het topic dus niet.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 09:34 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Juist wel en ik reageerde op iemand zijn reactie die even los stond van de TT. Maar ik herrinner mij zoveel nieuwsfeiten door de jaren heen dat er voor mij geen sprake kan zijn van "eerste"
Inderdaad, dat zijn ook 2 van mijn eerste herinneringen. Vooral van die Challenger heeft toen indruk op me gemaakt omdat er toen een lerares in zat (tja, en ik zat op een basisschool waar je ook leraressen had... Relativeren was toen nog niet mijn sterkste kant)quote:Op maandag 16 maart 2015 23:02 schreef Janena het volgende:
De Challenger ramp en de kernramp in Tsjernobyl gok ik...
Daar ben ik ook bij geweest, maar echt herinneren doe ik het niet. De afterparty zal best tof zijn geweest schat ik zo.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:55 schreef El_Matador het volgende:
Als 4-jarige peuter bij papa op de schouders meelopen in de grootste vredesdemonstratie ooit in Nederland:
Ik was er ook, maar nog te klein om me er iets van te herinneren. Dus ook ik moet het met foto's van mij op Pa's schouders doen...quote:Op vrijdag 27 maart 2015 19:17 schreef Individual het volgende:
[..]
Daar ben ik ook bij geweest, maar echt herinneren doe ik het niet. De afterparty zal best tof zijn geweest schat ik zo.
Met die giftige gele Deetman koffertjes.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 19:24 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Ik was er ook, maar nog te klein om me er iets van te herinneren. Dus ook ik moet het met foto's van mij op Pa's schouders doen...
De eerste demonstratie die ik me wel kan herinneren - en sindsdien ook de enige - was de demonstratie tegen het onderwijsbeleid van Deetman (... "je snapt er geen reet van.")
Was er ook bij. Met de bus uit Bommel met vrienden. Daar gelijk de kroeg in gedoken.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 19:17 schreef Individual het volgende:
[..]
Daar ben ik ook bij geweest, maar echt herinneren doe ik het niet. De afterparty zal best tof zijn geweest schat ik zo.
Werd dat niet world pressfoto of the year ?quote:Op maandag 27 april 2015 02:43 schreef breaky het volgende:
De kruisrakketen demonstratie is me verder goed bijgeblijven maar het eerste echte nieuwsfeit wat me echt aangreep was dat meisje wat toen in de modder vast zat in Colombia.
Dat was inderdaad zo. De foto van haar is geloof een paar uur voor haar dood genomen.quote:Op maandag 27 april 2015 16:00 schreef tong80 het volgende:
[..]
Werd dat niet world pressfoto of the year ?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
Was heftig destijds. Doden gevallenquote:Op zondag 17 mei 2015 22:10 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
De Drentse treinkapingen door Molukkers denk ik.
Heb toen de video aangezet. Een nog half slapende Paul Witteman die het s'nachts aankondigde.quote:
volgens mij is hij opgehangenquote:Op vrijdag 15 mei 2015 17:04 schreef yanoukz het volgende:
De onthoofding van Saddam Hussein. Ik was toentertijd een jaar of 9, mocht overigens niet meekijken van mijn ouders hoor
quote:
Toen werd de Avondspits met Frits Spits onderbroken. Zat er naar te luisteren.quote:
Mja, ik zocht het nog ff op en dat was (schijnbaar?) in 1986 en ik kom uit eind 1985, dus het is ook mogelijk dat het een herhaling wasquote:Op vrijdag 22 mei 2015 20:43 schreef tong80 het volgende:
[..]
Toen werd de Avondspits met Frits Spits onderbroken. Zat er naar te luisteren.
Ik ben uit 62.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 20:46 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Mja, ik zocht het nog ff op en dat was (schijnbaar?) in 1986 en ik kom uit eind 1985, dus het is ook mogelijk dat het een herhaling was
Hoewel ik er vrij zeker van ben dat dat niet zo was
SSSSSSTTTTTTTquote:
Ik woonde destijds op een paar km ervandaan (van de tweede in De Punt)quote:
Dan blijf het je helemaal bij.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 17:26 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Ik woonde destijds op een paar km ervandaan (van de tweede in De Punt)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |