Ja, maar boel de nieuwe core m modellen, er moeten ook wel een aantal in de zelfde prijsklasse zijnquote:Op donderdag 29 januari 2015 13:30 schreef Fasroslis het volgende:
[..]
Tjah de cube I7 maar die ligt in een heel andere prijscategorie
Hmmm. De Core Modellen gaan nooit zo goedkoop worden. Dat blijft helaas een Atompje. maar voor sub 300 euro zou het best leuk zijn om een i3-tje voorbij te zien komen.quote:Op donderdag 29 januari 2015 13:32 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Ja, maar boel de nieuwe core m modellen, er moeten ook wel een aantal in de zelfde prijsklasse zijn. Maar dan moet intel en MS de chipset en het OS wel zo goedkoop moeten blijven pushen
Hmm, heb even lopen zoeken, maar kon weinig vinden.quote:Op donderdag 29 januari 2015 14:26 schreef Jimbo het volgende:
Oh boy, ik heb weer iets leuk.
Weet iemand of het bestaat:
Ik heb op mn Canon 60D een minijack.
Zelf heb ik nog wat oude mics, maar ze zijn allemaal XRL en hebben fatoom voeding nodig.
Is er een manier (met een preamp oid?) om deze toch samen te laten werken?
Je hebt wel van die officiele apperaten, maar die kosten al snel 300 ¤ +, of ik moet mn audio extern opnemen.
Liever heb ik een china-oplossing voor een tientje o.i.d
Iemand een idee?
Jup. https://www.youtube.com/results?search_query=irig+pre+cameraquote:Op donderdag 29 januari 2015 14:26 schreef Jimbo het volgende:
Oh boy, ik heb weer iets leuk.
Weet iemand of het bestaat:
Ik heb op mn Canon 60D een minijack.
Zelf heb ik nog wat oude mics, maar ze zijn allemaal XRL en hebben fatoom voeding nodig.
Is er een manier (met een preamp oid?) om deze toch samen te laten werken?
Je hebt wel van die officiele apperaten, maar die kosten al snel 300 ¤ +, of ik moet mn audio extern opnemen.
Liever heb ik een china-oplossing voor een tientje o.i.d
Iemand een idee?
Mooie review, beetje in mijn stijlquote:Op donderdag 29 januari 2015 12:11 schreef Markos. het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
1. Inleiding
2. Specificaties
3. Design
4. Functies en instellingen
5. Gebruik
9. Conclusie
[ afbeelding ]
Ik heb van BangGood de volgende compacte telefoon gekregen, de Daway Chocolate Ultra-thin Pocket Mini Card Mobile Phone. Hij is op dit moment in de aanbieding en kost $ 17,99 (ongeveer ¤ 16,30). Hoewel ik er in de eerste instantie erg sceptisch over was, is deze telefoon eigenlijk zo heel slecht nog niet. Het is uiteraard een telefoon met zeer beperkte functies, je moet het ook meer zien als reserve telefoon voor wanneer je huidige telefoon stuk gaat (of onderweg als de andere telefoon leeg is). Of voor de meer zakelijke gebruikers die twee telefoons met zich meedragen en dus geen dualsim hebben. Hoef je met de 2e telefoon alleen maar te bellen en sms’en, dan voldoet deze daar aan.
Er zijn natuurlijk nog meer situaties te bedenken waar hij voor gekocht kan worden. Jonge kinderen, als je wilt dat ze bereikbaar zijn maar zonder smartphones. Als simpel cadeautje voor kerst bijvoorbeeld.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De telefoon wordt geleverd in een leuke gift box verpakking (een soort boekje), hierdoor is de telefoon dus ook geschikt om als cadeau te geven. Dit doosje is van prima kwaliteit al stelt het uiteindelijk natuurlijk niet veel voor.
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Inhoud doos:
- De giftbox zelf
- Telefoon
- USB > MicroUSB oplaad kabeltje (5 cm)
- Micro & Nano sim adapters
Uiterlijk:
Het toestel heeft een beetje een chocoladeachtige kleur (vandaar de naam) en heeft aan de voorkant bij het toetsengedeelte een geborstelde behuizing en bovenaan een plastic gedeelte waar het 1.0” scherm in verwerkt zit.
Het toestel kent naast het toetsenbord aan de onderkant een micro-USB aansluiting waar je ook de koptelefoon op moet aansluiten (met een adapter die niet meegeleverd is), een power vergrendeling (hiermee zet je hem niet aan, kunt hem wel hiermee uit zetten) en aan de rechterkant een uitsparing om een touwtje of iets aan vast te maken.
[ afbeelding ]
Hieronder wat een aantal foto’s van de giftbox, design en aansluitingen.
En tot slot nog 4 foto’s van een “gedemonteerde” telefoon.
[ afbeelding ]
Zoals je natuurlijk kunt verwachten van zo’n telefoon zijn de functies maar beperkt. Hieronder een tabel van de menu’s die erop zitten en een aantal submenu’s. Ik heb niet alle menu’s volledig aangevuld omdat dit naar mijn mening weinig toevoegt. Mocht je toch wat extra willen weten, noem dan even het nr. op (bijvoorbeeld 3.6. SMS settings)
Als je de telefoon opstart krijg je de volgende schermen te zien:
[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Deze opties zijn voor de liefhebber ook op foto vastgelegd.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Voor het gebruik heb ik de volgende functies getest:
Bellen:
Geluidskwaliteit is goed, je bent zelf goed hoorbaar en de andere is ook duidelijk te verstaan. Hier valt niets op aan te merken
Handsfree:
Ook dit gaat prima en aan de andere kant ben je duidelijk te verstaan (getest op circa 1 meter afstand). Zelf merk je wel dat er wat gekraak en vervormd geluid aanwezig is. Voor mijn gevoel meer dan bij muziek afspelen.
Standby tijd:
De telefoon gaat zo’n 5 a 6 dagen mee als je hem niet gebruikt (wel met sim-kaart erin en netwerk). Ik heb niet getest hoe lang hij bij actief gebruik mee gaat (dit omdat ik weinig bel en sms).
Muziek:
Ik heb geen adapter kabel dus muziek luisteren heb ik gedaan via de speaker in de telefoon. Voor het formaat gaat het best hard en is nog wel redelijk te noemen. Wel genoeg vervorming aanwezig maar het valt niet tegen. Ik had een en al gekraak verwacht. Maar je moet hem uiteraard niet kopen om hem te gebruiken als luidspreker voor muziek.
Ik heb ook geprobeerd om hem via bluetooth aan mijn Earson ER-151 te koppelen, maar die kreeg ik niet gevonden. (Mijn telefoon vond hij wel zonder problemen)
Verder kun je tijdens muziek afspelen uiteraard volume hoger/lager zetten. Vooruit spoelen in het nummer zelf en volgende nummers kiezen. De standaard mp3 afspeelfuncties zijn dus aanwezig.
Bestanden versturen (bluetooth):
Via de file manager kun je alle bestanden die op de sd-kaart aanwezig zijn versturen via bluetooth. Over de snelheid hiervan kan ik alleen niets zeggen (geen vergelijksmateriaal).
Alarm:
Alarm werkt ook prima. Gaat niet heel hard maar duidelijk hoorbaar. Hij gaat niet oneindig door, hij doet het deuntje een paar keer en dan stopt hij (circa een minuut). Als je niks doet zal hij telkens om de 5 minuten opnieuw afgaan.
Je kunt uit 5 verschillende deuntjes kiezen of muziek van je SD-kaart. Je kunt kiezen voor geluid en vibratie, alleen geluid of alleen vibratie.
Je kunt hem instellen voor 1 keer, iedere dag of kiezen welke dagen in de week hij moet afgaan.
[ afbeelding ]
De conclusie zal natuurlijk niet spannend zijn. Je moet het voornamelijk zien als telefoon puur voor bellen en sms’en. Ik vind de accu capaciteit alleen wel wat tegenvallen, hier hadden ze beter een wat grotere accu in kunnen stoppen zodat je meer dan een week standby kunt zijn.
Het bellen gaat er prima mee, geluidskwaliteit is voldoende. Hij is lekker klein en licht en makkelijk mee te nemen. En met zijn giftbox en een prijs van $ 17,99 (ongeveer ¤ 16,30) is het nog een leuk cadeau om weg te geven.
dat kan ik nietquote:Op donderdag 29 januari 2015 14:44 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Hmm, heb even lopen zoeken, maar kon weinig vinden.
Kun je niet wat zelf knutselen met lossen XLR-stekkers?
Oeh ziet er goed uit. zo eens kijken wat dat kostquote:Op donderdag 29 januari 2015 14:56 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Jup. https://www.youtube.com/results?search_query=irig+pre+camera
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zal ook wel te maken hebben met dat daar een grotere markt voor is.quote:Op donderdag 29 januari 2015 15:33 schreef Brammetjuh94 het volgende:
Het nadeel lijkt wel alsof het bijna goedkoper is om gewoon een tablet te nemen met diezelfde chip en dan die aan te sluiten op de tv
'iRig pre' dan ook, hč. Gewoon bij een van de NL/EU shops te halen: https://www.google.nl/shopping/product/17391195203761490099 .quote:Op donderdag 29 januari 2015 15:30 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Oeh ziet er goed uit. zo eens kijken wat dat kost
(fijn dat er 6 producten zijn die irig heten)
Ja... Maar daar heb ik nu niets aanquote:Op donderdag 29 januari 2015 15:45 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Zal ook wel te maken hebben met dat daar een grotere markt voor is.
Grotere markt = grotere productie = lagere kosten p/stuk.
thnxquote:Op donderdag 29 januari 2015 15:53 schreef shiznuts het volgende:
[..]
'iRig pre' dan ook, hč. Gewoon bij een van de NL/EU shops te halen: https://www.google.nl/shopping/product/17391195203761490099 .
ligt aan je lader. Als die 2A is duurt het 8 uur toch? De 10400mAh doet er al vrij lang over.quote:Op donderdag 29 januari 2015 16:06 schreef Jimbo het volgende:
Hoe langduurt zn 16000 xiaomi bank met opladen eigenlijk? heb hem al sinds een uur of 9 aan de pc hangen hier en hij is amper voorbij t 3e lampje
Toch een KCX-017 kopen, leuk hebbedingetje voor dit soort dingen.quote:Op donderdag 29 januari 2015 16:06 schreef Jimbo het volgende:
Hoe langduurt zn 16000 xiaomi bank met opladen eigenlijk? heb hem al sinds een uur of 9 aan de pc hangen hier en hij is amper voorbij t 3e lampje
Reken maar uit, je PCusb levert max 500 mA.quote:Op donderdag 29 januari 2015 16:06 schreef Jimbo het volgende:
Charge time:quote:Op donderdag 29 januari 2015 16:06 schreef Jimbo het volgende:
Is dit toch een stuk goedkoper:quote:Op donderdag 29 januari 2015 16:35 schreef HeatWave het volgende:
Daarom heb ik deze :
[ afbeelding ]
gewoon dik 8 uur extra werken op mijn Macbook Pro.
DAT is een powerbank.
Klopt, maar die van mij komt met Macbookaansluiting etc.quote:Op donderdag 29 januari 2015 16:43 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Charge time:
About 9hours(using 5V/2A charger with Standard xiaomi Cable)
About 14.5hours(using 5V/1A charger with standard xiaomi Cable)
Dus reken maar uit met de 0,5A van een USB-poort op een pc/laptop.
[..]
Is dit toch een stuk goedkoper:
http://www.amazon.com/200(...)/177-0660375-2573947
Als je deze van 20.000mAh vergelijkt met de HyperJuice 1.5 16.000mAh...
quote:Op donderdag 29 januari 2015 16:43 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Charge time:
About 9hours(using 5V/2A charger with Standard xiaomi Cable)
About 14.5hours(using 5V/1A charger with standard xiaomi Cable)
Dus reken maar uit met de 0,5A van een USB-poort op een pc/laptop.
[..]
Is dit toch een stuk goedkoper:
http://www.amazon.com/200(...)/177-0660375-2573947
Als je deze van 20.000mAh vergelijkt met de HyperJuice 1.5 16.000mAh...
macbook gebruikers zijn proleten. hun mening nog uitingen tellen niet mee.quote:Op donderdag 29 januari 2015 16:35 schreef HeatWave het volgende:
Daarom heb ik deze :
[ afbeelding ]
gewoon dik 8 uur extra werken op mijn Macbook Pro.
DAT is een powerbank.
Ga sparen ofzo, pauperquote:Op donderdag 29 januari 2015 16:51 schreef Jimbo het volgende:
[..]
macbook gebruikers zijn proleten. hun mening nog uitingen tellen niet mee.
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |