Omdat sowieso shakes snelle eiwitten zijn en je wilt niet alleen maar snelle maar ook langzame eiwitten. Er is een hele discussie... Gaat met name om de biologische waarde van de eiwitten die je eet.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:37 schreef sanger het volgende:
[..]
Waarom is dat dan? Omdat je dan geen toevoegingen meekrijgt? OF omdat in de shake eigenlijk "kunstmatige" eiwitten zijn?
Om spier aan te zetten doe je KT. Wil je het maximale uit je KT halen = massa aanzetten dan heb je minimaal 2g eiwitten per kg lichaamsgewicht nodig. Even gejat uit de bodybuildingtopic OP, want scheelt typen:quote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:38 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Q heeft het hele tijd over 1,5/2 g p kg lichaamsgewicht, maar waar dat precies op is gebaseerd weet ik nog niet
Maar puik plan
Ikzelf ga richting de 3. Zat gisteren op 2.8 vandaag op 2.7quote:Let vooral op je eiwitinname! Om spiermassa te winnen moet je dus meer eiwitten naar binnen werken dan dat je lichaam nodig heeft. Het evenwichtspunt tussen te weinig eiwitten waarbij je lichaam zich in de catabole fase (spierafbrekend), of genoeg eiwitten waarbij je lichaam zich in de anabole fase (spieropbouwend) bevind is je 'proteine turn over point' genaamd.
Zorg er dus voor deze weegschaal naar de goede kant doorslaat! Minimaal 2 gram eiwitten per kg lichaamsgewicht per dag is een mooie basic regel.
Jaquote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:40 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
SukkelLink weg kunnen houden?
Ik ookquote:Makes sense ja. Ik ben benieuwd
Dat meeeeurtquote:Nog geen last van gehad, benieuwd als dat gaat komen. Het spoort momenteel toch niet
Shake is inderdaad makkelijke manier om 25-30 gram eiwit naar binnen te werken. En wat je zegt, eiwitten uit verschillende bronnen halen. Shake is puur aanvulling op het normale eten.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:47 schreef Qwea het volgende:
Een shake is een aanvulling, geen vervanging. Maaltijd heeft altijd de voorkeur boven shake. Maar ik red dat niet met puur en enkel maaltijden.
Hier zijn de boodschappen juist iets goedkoper geworden.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:39 schreef sanger het volgende:
Uhuh, mijn vrouw begon ook al te klagen dat ik veel duurder eet tegenwoordig![]()
Voorheen ontbeet ik niet (minder brood en beleg), at geen kwark, tussen de middag haalde ik vaak wat (dus ook niet ten koste van boodschappen budget)Maar mijn tegenargument was dat ik geen sapjes, cola meer drink en geen snoep en chips meer eet. Moet min of meer break even zijn
Voor mensen met overgewicht of mensen die niet aan krachtsport/fitness/duurtraining doen zit je gemiddeld tussen de 0.8g en 1g per kg lichaams gewicht aan eiwitten.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:30 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Na wat ik las in dat linkje z'n eiwitten nodig voor heel veel belangrijke dingen in het lichaam, vooral tijdens afvallen en sporten.
Uit artikel:
[..]
Eiwitten in het algemeen zit in van alles, maar Whey shakes bevat een hoge concentratie en zover ik begreep is het een ander soort eiwit. Dit eiwit wordt snel opgenomen door het lichaam en omgezet naar wat het nodig heeft.
Dus als je uit normale voeding komt aan je eiwitten (volgens artikel 100g voor vrouw, 150g voor man minimum) dan niet, maar anders is het geschikt.
En dit:
[..]
Tenminste, zover ben ik met het inlezen in de stof
Zeker als je in de cut zit is shake een uitkomst.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:49 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
Shake is inderdaad makkelijke manier om 25-30 gram eiwit naar binnen te werken. En wat je zegt, eiwitten uit verschillende bronnen halen. Shake is puur aanvulling op het normale eten.
Whey is de snelle variant, maar je hebt ook caseine eiwit (shakesquote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:47 schreef Qwea het volgende:
[..]
Omdat sowieso shakes snelle eiwitten zijn en je wilt niet alleen maar snelle maar ook langzame eiwitten. Er is een hele discussie... Gaat met name om de biologische waarde van de eiwitten die je eet.
Zijn het wel/niet volwaardige aminostructuren. Punt is dat je ze uit verschillende bronnen moet halen. Dus niet alleen uit shakes. Maar ook uit voeding. En dan zowel uit eieren, melk, vis, vlees, ect.
Een shake is een aanvulling, geen vervanging. Maaltijd heeft altijd de voorkeur boven shake. Maar ik red dat niet met puur en enkel maaltijden.
Thx. Wel topic bedoel je btw?quote:[..]
Om spier aan te zetten doe je KT. Wil je het maximale uit je KT halen = massa aanzetten dan heb je minimaal 2g eiwitten per kg lichaamsgewicht nodig. Even gejat uit de bodybuildingtopic OP, want scheelt typen:
quote:[..]
Ikzelf ga richting de 3. Zat gisteren op 2.8 vandaag op 2.7
[..]
JaMo was erbij dus die pakte Link. 2de keer al. Polio denk ofzo
quote:[..]
Ik ook
[..]
Dat meeeeurt
Ja klopt, maar dat buiten de deur lunchen ging dan weer van mijn eigen rekening af, en niet vanuit het boodschappengeldquote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:41 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Ja, maar buiten de deur lunchen in de middag tikt ook wel aan. Zou wel break even moeten kunnen ja lijkt me.
Maar ik haal nog geen complete boodschappen, betaal alleen kostgeldDus weet het niet zeker.
Hmmm, duidelijk inderdaad. Dus zal dan inderdaad een T (meestal fruit) gaan vervangen door een eiwit iets. Kwark of eitje ofzoquote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:47 schreef Qwea het volgende:
Omdat sowieso shakes snelle eiwitten zijn en je wilt niet alleen maar snelle maar ook langzame eiwitten. Er is een hele discussie... Gaat met name om de biologische waarde van de eiwitten die je eet.
Zijn het wel/niet volwaardige aminostructuren. Punt is dat je ze uit verschillende bronnen moet halen. Dus niet alleen uit shakes. Maar ook uit voeding. En dan zowel uit eieren, melk, vis, vlees, ect.
Om spier aan te zetten doe je KT. Wil je het maximale uit je KT halen = massa aanzetten dan heb je minimaal 2g eiwitten per kg lichaamsgewicht nodig. Even gejat uit de bodybuildingtopic OP, want scheelt typen:
[..]
Ikzelf ga richting de 3. Zat gisteren op 2.8 vandaag op 2.7
Dat valt hier nog wel mee. Denk dat we nog steeds een iets bovengemiddelde portie eten hier, maar vooralsnog past dat binnen de kcalquote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:49 schreef Myraela het volgende:
[..]
Hier zijn de boodschappen juist iets goedkoper geworden.Vooral omdat de porties avondeten veel kleiner zijn geworden.
Nou ja, als je goed bulkt blijf je zo laag mogelijk in vet percentage en zorg je ervoor dat je voldoende voedingsmiddelen tot je neemt die je spieren groter kunnen maken. Ik kan me wel voorstellen dat als je van 9% vet naar 15% gaat, je er meer moeite mee hebt. Maar die 15 is ook niet wenselijk als je van 9% afkomt.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:57 schreef La_Tramposa het volgende:
Het hele bulken en cutten is toch ook niet geheel oncontroversieel? Ik las laatst een blogpost van een personal trainer die expres 'dik' was geworden (ik denk dat hij nog steeds niet boven 15% vet kwam) om te voelen of het waar was wat zijn klanten zeiden over hoe lastig het gewicht eraf ging. Hij claimde dat het inderdaad veel moeilijker was om vanuit dat hogere gewicht weer terug afgetraind te raken, dan dat het daarvoor was geweest om van 'magere' man een gespierde man te worden (waarbij hij dus niet ging bulken)
Klopt, maar casseine haal je bij voorkeur ook uit voeding = kwark o.a Beide hebben voor en nadelen.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:59 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Whey is de snelle variant, maar je hebt ook caseine eiwit (shakes) dit is de langzame variant
Maar ik snap dat uit voeding de voorkeur heeft
[..]
Thx. Wel topic bedoel je btw?
[..]
[..]
Thxquote:Op dinsdag 27 januari 2015 11:40 schreef Qwea het volgende:
Dit topic : SPT / [Bodybuilding] #471 Nooit meer hetzelfde
Thanks for the motivation.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 11:40 schreef Qwea het volgende:
Daarnaast bepaald je lichaamstype ook een hoop. De endomorph heeft bv het meeste moeite om afgetraind te raken..
Dacht ik dus ookquote:
ja hey, niet janken, ik ben ook endoquote:
Helemaal 100% iets ben je niet. Meestal mengelmoes. Ik ben mengelmoes van endo en mesoquote:Op dinsdag 27 januari 2015 11:51 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Dacht ik dus ook![]()
Ben endomorph blijkt dus, trage vebranding, breed gebouwd. No shit
Shit just got seriousquote:Op dinsdag 27 januari 2015 11:56 schreef Qwea het volgende:
Jeeeeeeuj!!!!!! Handschoenen binnen
[ afbeelding ]
Ach, maakt het zoveel uit? Nee toch, je moet toch uitvogelen wat wel/niet werkt.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 11:57 schreef Qwea het volgende:
[..]
Helemaal 100% iets ben je niet. Meestal mengelmoes. Ik ben mengelmoes van endo en meso
Ik had ze al, maar ze waren wat stukkigquote:
Daarom. Trial and error. Ik zal vandaag of morgen eens even onze OP goed updatenquote:Ach, maakt het zoveel uit? Nee toch, je moet toch uitvogelen wat wel/niet werkt.
Die OP van dat topic is wel goed btw
A zo.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 12:01 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik had ze al, maar ze waren wat stukkig
Goed planquote:[..]
Daarom. Trial and error. Ik zal vandaag of morgen eens even onze OP goed updaten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |