abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149098556

Welkom!
Welkom in 'Het grote afval topic', waar iedereen welkom is. Of je nou begint met een BMI van 40+ of alleen de vakantie kilo's kwijt wilt, of je nou afvalt terwijl je hard sport of terwijl je op de bank zit te chillen. Hier kun je het allemaal bespreken.

Vele wegen leiden naar Rome. Kies de manier die het best bij jou past maar hou wel je gezondheid in acht. Crashdiëten zijn niet gezond. Het gaat om een verandering van je eetpatroon en levensstijl. Één die blijvend is. Diëten werkt niet. Zodra je op gewicht bent ga je weer eten als voor je dieet en kom je weer aan -> Jojo effect. Dat is iets wat je kosten wat kost wilt vermijden!

Eiwitten
Eiwitten zijn belangrijk als je spieren wilt opbouwen! Eiwitten zijn de bouwstenen van je spieren. Online is er veel discussie over hoeveel eiwitten je nou wel of niet moet hebben. Een teveel aan eiwitten zou slecht zijn voor je nieren. Dit is niet bewezen. Als je aan krachttraining doet en spieren wilt aanzetten dan is 2g eiwitten per kilogram lichaams gewicht een mooi uitgangspunt.

Om spiermassa te winnen moet je dus meer eiwitten naar binnen werken dan dat je lichaam nodig heeft.

De OP van Topicreeks: Bodybuilding topic heeft veel informatie die interessant is voor de krachtsporters onder ons.

Doe je niet aan krachttraining en/of sport dan is de semi vuistregel 0.8g á 1g eiwitten per kilogram lichaamsgewicht.

Kcal bijhouden
De handigste manier om af te vallen en om te weten wat je naar binnen werkt aan kcal’s is kcal’s tellen. My Fitness Pal is daar ontzettend handig voor.

Meedoen?
Begin gewoon met posten. Je krijgt vanzelf vragen over wat je wilt, enz. De meeste mensen posten regelmatig lijstje met het volgende format:
• O - Ontbijt
• T - Tussendoortje
• L - Lunch
• D - Diner
• S - Sport
Meestal krijg je vanzelf opmerkingen/complimenten op je lijstje. Heb je specifieke dingen je wilt weten, zet die er dan even bij als vraag :Y.

Heb je je doel bereikt?
Zelfs als je al klaar bent met afvallen maar andere tips wilt geven, ondersteunen of gewoon je eigen ervaringen en prestaties wilt delen ben je hier van harte welkom! O+

[ Bericht 24% gewijzigd door CrunchySelf op 27-01-2015 19:57:54 ]
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  dinsdag 27 januari 2015 @ 10:47:53 #2
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_149098693
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 10:37 schreef sanger het volgende:

[..]

Waarom is dat dan? Omdat je dan geen toevoegingen meekrijgt? OF omdat in de shake eigenlijk "kunstmatige" eiwitten zijn?
Omdat sowieso shakes snelle eiwitten zijn en je wilt niet alleen maar snelle maar ook langzame eiwitten. Er is een hele discussie... Gaat met name om de biologische waarde van de eiwitten die je eet.
Zijn het wel/niet volwaardige aminostructuren. Punt is dat je ze uit verschillende bronnen moet halen. Dus niet alleen uit shakes. Maar ook uit voeding. En dan zowel uit eieren, melk, vis, vlees, ect.

Een shake is een aanvulling, geen vervanging. Maaltijd heeft altijd de voorkeur boven shake. Maar ik red dat niet met puur en enkel maaltijden.

quote:
7s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 10:38 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Q heeft het hele tijd over 1,5/2 g p kg lichaamsgewicht, maar waar dat precies op is gebaseerd weet ik nog niet :P

Maar puik plan ^O^
Om spier aan te zetten doe je KT. Wil je het maximale uit je KT halen = massa aanzetten dan heb je minimaal 2g eiwitten per kg lichaamsgewicht nodig. Even gejat uit de bodybuildingtopic OP, want scheelt typen:

quote:
Let vooral op je eiwitinname! Om spiermassa te winnen moet je dus meer eiwitten naar binnen werken dan dat je lichaam nodig heeft. Het evenwichtspunt tussen te weinig eiwitten waarbij je lichaam zich in de catabole fase (spierafbrekend), of genoeg eiwitten waarbij je lichaam zich in de anabole fase (spieropbouwend) bevind is je 'proteine turn over point' genaamd.

Zorg er dus voor deze weegschaal naar de goede kant doorslaat! Minimaal 2 gram eiwitten per kg lichaamsgewicht per dag is een mooie basic regel.
Ikzelf ga richting de 3. Zat gisteren op 2.8 vandaag op 2.7

quote:
7s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 10:40 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Sukkel :') Link weg kunnen houden? :P

Ja :') Mo was erbij dus die pakte Link. 2de keer al. Polio denk ofzo :')

quote:
Makes sense ja. Ik ben benieuwd :D
Ik ook :D

quote:
Nog geen last van gehad, benieuwd als dat gaat komen. Het spoort momenteel toch niet :P
Dat meeeeurt :D
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_149098695
Als je veel KT doet is de regel inderdaad 2x je eigen lichaamsgewicht in gram eiwit. Doe je niet zo zwaar KT volstaat 1.5x je eigen lichaamsgewicht ook wel denk ik :)
pi_149098723
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 10:47 schreef Qwea het volgende:
Een shake is een aanvulling, geen vervanging. Maaltijd heeft altijd de voorkeur boven shake. Maar ik red dat niet met puur en enkel maaltijden.
Shake is inderdaad makkelijke manier om 25-30 gram eiwit naar binnen te werken. En wat je zegt, eiwitten uit verschillende bronnen halen. Shake is puur aanvulling op het normale eten. :Y
pi_149098735
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 10:39 schreef sanger het volgende:
Uhuh, mijn vrouw begon ook al te klagen dat ik veel duurder eet tegenwoordig :P

Voorheen ontbeet ik niet (minder brood en beleg), at geen kwark, tussen de middag haalde ik vaak wat (dus ook niet ten koste van boodschappen budget) :P Maar mijn tegenargument was dat ik geen sapjes, cola meer drink en geen snoep en chips meer eet. Moet min of meer break even zijn :D
Hier zijn de boodschappen juist iets goedkoper geworden. :D Vooral omdat de porties avondeten veel kleiner zijn geworden. :@
  dinsdag 27 januari 2015 @ 10:49:53 #6
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_149098737
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 10:30 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Na wat ik las in dat linkje z'n eiwitten nodig voor heel veel belangrijke dingen in het lichaam, vooral tijdens afvallen en sporten.

Uit artikel:

[..]

Eiwitten in het algemeen zit in van alles, maar Whey shakes bevat een hoge concentratie en zover ik begreep is het een ander soort eiwit. Dit eiwit wordt snel opgenomen door het lichaam en omgezet naar wat het nodig heeft.

Dus als je uit normale voeding komt aan je eiwitten (volgens artikel 100g voor vrouw, 150g voor man minimum) dan niet, maar anders is het geschikt.

En dit:

[..]

Tenminste, zover ben ik met het inlezen in de stof :Y)
Voor mensen met overgewicht of mensen die niet aan krachtsport/fitness/duurtraining doen zit je gemiddeld tussen de 0.8g en 1g per kg lichaams gewicht aan eiwitten.
  dinsdag 27 januari 2015 @ 10:50:41 #7
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_149098757
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 10:49 schreef sandertjuh het volgende:

[..]

Shake is inderdaad makkelijke manier om 25-30 gram eiwit naar binnen te werken. En wat je zegt, eiwitten uit verschillende bronnen halen. Shake is puur aanvulling op het normale eten. :Y
Zeker als je in de cut zit is shake een uitkomst. :Y
pi_149098924
Het hele bulken en cutten is toch ook niet geheel oncontroversieel? Ik las laatst een blogpost van een personal trainer die expres 'dik' was geworden (ik denk dat hij nog steeds niet boven 15% vet kwam) om te voelen of het waar was wat zijn klanten zeiden over hoe lastig het gewicht eraf ging. Hij claimde dat het inderdaad veel moeilijker was om vanuit dat hogere gewicht weer terug afgetraind te raken, dan dat het daarvoor was geweest om van 'magere' man een gespierde man te worden (waarbij hij dus niet ging bulken)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_149098970
quote:

[..]

Omdat sowieso shakes snelle eiwitten zijn en je wilt niet alleen maar snelle maar ook langzame eiwitten. Er is een hele discussie... Gaat met name om de biologische waarde van de eiwitten die je eet.
Zijn het wel/niet volwaardige aminostructuren. Punt is dat je ze uit verschillende bronnen moet halen. Dus niet alleen uit shakes. Maar ook uit voeding. En dan zowel uit eieren, melk, vis, vlees, ect.

Whey is de snelle variant, maar je hebt ook caseine eiwit (shakes :P) dit is de langzame variant :) Maar ik snap dat uit voeding de voorkeur heeft :)

quote:
[..]

Om spier aan te zetten doe je KT. Wil je het maximale uit je KT halen = massa aanzetten dan heb je minimaal 2g eiwitten per kg lichaamsgewicht nodig. Even gejat uit de bodybuildingtopic OP, want scheelt typen:

Thx. Wel topic bedoel je btw?

quote:
[..]

[..]

Ja :') Mo was erbij dus die pakte Link. 2de keer al. Polio denk ofzo :')

_O-

quote:
[..]

Ik ook :D

[..]

Dat meeeeurt :D
:P
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  dinsdag 27 januari 2015 @ 11:07:34 #10
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_149099168
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 10:41 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Ja, maar buiten de deur lunchen in de middag tikt ook wel aan. Zou wel break even moeten kunnen ja lijkt me.

Maar ik haal nog geen complete boodschappen, betaal alleen kostgeld :P Dus weet het niet zeker.
Ja klopt, maar dat buiten de deur lunchen ging dan weer van mijn eigen rekening af, en niet vanuit het boodschappengeld :P

quote:

[..]

Hmmm, duidelijk inderdaad. Dus zal dan inderdaad een T (meestal fruit) gaan vervangen door een eiwit iets. Kwark of eitje ofzo :) En dan eens kijken hoever ik kom :) Voor overgewicht en niet echte KT’ers is het 1 gram per kg geloof ik, dus ik probeer daar wel boven te komen omdat ik toch wel KT erbij doen :)

quote:
14s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 10:49 schreef Myraela het volgende:

[..]

Hier zijn de boodschappen juist iets goedkoper geworden. :D Vooral omdat de porties avondeten veel kleiner zijn geworden. :@
Dat valt hier nog wel mee. Denk dat we nog steeds een iets bovengemiddelde portie eten hier, maar vooralsnog past dat binnen de kcal :Y
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_149099752
kleine 4 km wandelen in 50 minuten. Ik ben blij.
Sterkheidsbaas van alles.
  dinsdag 27 januari 2015 @ 11:40:23 #12
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_149099904
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 10:57 schreef La_Tramposa het volgende:
Het hele bulken en cutten is toch ook niet geheel oncontroversieel? Ik las laatst een blogpost van een personal trainer die expres 'dik' was geworden (ik denk dat hij nog steeds niet boven 15% vet kwam) om te voelen of het waar was wat zijn klanten zeiden over hoe lastig het gewicht eraf ging. Hij claimde dat het inderdaad veel moeilijker was om vanuit dat hogere gewicht weer terug afgetraind te raken, dan dat het daarvoor was geweest om van 'magere' man een gespierde man te worden (waarbij hij dus niet ging bulken)
Nou ja, als je goed bulkt blijf je zo laag mogelijk in vet percentage en zorg je ervoor dat je voldoende voedingsmiddelen tot je neemt die je spieren groter kunnen maken. Ik kan me wel voorstellen dat als je van 9% vet naar 15% gaat, je er meer moeite mee hebt. Maar die 15 is ook niet wenselijk als je van 9% afkomt.

Daarnaast bepaald je lichaamstype ook een hoop. De endomorph heeft bv het meeste moeite om afgetraind te raken..

quote:
7s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 10:59 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Whey is de snelle variant, maar je hebt ook caseine eiwit (shakes :P) dit is de langzame variant :) Maar ik snap dat uit voeding de voorkeur heeft :)

[..]

Thx. Wel topic bedoel je btw?

[..]

_O-

[..]

:P
Klopt, maar casseine haal je bij voorkeur ook uit voeding = kwark o.a Beide hebben voor en nadelen.

Dit topic : SPT / [Bodybuilding] #471 Nooit meer hetzelfde
pi_149100081
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 11:40 schreef Qwea het volgende:
Dit topic : SPT / [Bodybuilding] #471 Nooit meer hetzelfde
Thx :)
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  dinsdag 27 januari 2015 @ 11:51:12 #14
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_149100166
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 11:47 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Thx :)
^O^
  dinsdag 27 januari 2015 @ 11:51:13 #15
65960 sanger
pi_149100167
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 11:40 schreef Qwea het volgende:
Daarnaast bepaald je lichaamstype ook een hoop. De endomorph heeft bv het meeste moeite om afgetraind te raken..
Thanks for the motivation.
pi_149100190
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 11:51 schreef sanger het volgende:

[..]

Dacht ik dus ook _O-

Ben endomorph blijkt dus, trage vebranding, breed gebouwd. No shit :o
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  dinsdag 27 januari 2015 @ 11:56:44 #17
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_149100319
Jeeeeeeuj!!!!!! Handschoenen binnen :D

dinsdag 27 januari 2015 @ 11:56:57 #18
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_149100323
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 11:51 schreef sanger het volgende:

[..]

ja hey, niet janken, ik ben ook endo ;(
  dinsdag 27 januari 2015 @ 11:57:37 #19
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_149100341
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 11:51 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Dacht ik dus ook _O-

Ben endomorph blijkt dus, trage vebranding, breed gebouwd. No shit :o
Helemaal 100% iets ben je niet. Meestal mengelmoes. Ik ben mengelmoes van endo en meso
pi_149100394
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 11:56 schreef Qwea het volgende:
Jeeeeeeuj!!!!!! Handschoenen binnen :D

[ afbeelding ]
Shit just got serious :D

quote:
14s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 11:57 schreef Qwea het volgende:

[..]

Helemaal 100% iets ben je niet. Meestal mengelmoes. Ik ben mengelmoes van endo en meso
Ach, maakt het zoveel uit? Nee toch, je moet toch uitvogelen wat wel/niet werkt.

Die OP van dat topic is wel goed btw :D
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_149100400
12 uur Lunchtijd
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  dinsdag 27 januari 2015 @ 12:01:31 #22
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_149100441
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 11:59 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Shit just got serious :D
Ik had ze al, maar ze waren wat stukkig :P

quote:
Ach, maakt het zoveel uit? Nee toch, je moet toch uitvogelen wat wel/niet werkt.

Die OP van dat topic is wel goed btw :D
Daarom. Trial and error. Ik zal vandaag of morgen eens even onze OP goed updaten
  dinsdag 27 januari 2015 @ 12:02:56 #23
65960 sanger
pi_149100474
Mijn bouw maakt me op zich ook niets uit, als ik maar wat vet kwijtraak :P
pi_149100477
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 12:01 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik had ze al, maar ze waren wat stukkig :P

A zo.

quote:
[..]

Daarom. Trial and error. Ik zal vandaag of morgen eens even onze OP goed updaten
Goed plan :Y
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_149100508

:D
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')