Panden waarin de Schoenenreus zat zullen wel weer ingevuld worden. Die zijn meestal niet overdreven groot. Maar als een V&D wegvalt is dat wellicht al lastiger, of het trekt andere delen van de stad weer leeg. Lastige materie.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 22:19 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Dat dus. Constant dezelfde toko's zien in de binnenstad is niks maar leegstand maakt het er niet beter op.
Past praktisch gezien vaak maar matig bij de andere activiteiten in de steden.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 22:21 schreef quinoahipster het volgende:
In binnensteden kun je ook gewoon wonen hoor.
Bron: http://nos.nl/artikel/2016119-schoenenreus-is-failliet.htmlquote:Schoenenreus is failliet
Schoenenreus, de op één na grootste schoenenketen van Nederland, is failliet. Afgelopen dinsdag kreeg de keten al uitstel van betaling en gingen de winkels al dicht. Ook de website van het bedrijf is sindsdien offline.
Bijna twee jaar geleden ging Schoenenreus ook al failliet, dat kwam vooral door de economische crisis en de concurrentie van online schoenenwinkels. Maar het bedrijf maakte een stille doorstart op de dag dat het faillissement werd uitgesproken.
Er werden 65 van de 205 winkels gesloten en er kwam een nieuwe formule met ongeveer 1.000 van de 1.500 werknemers. Het bedrijf bestaat sinds 1969.
Gewoon een grote action in het voormalige V&D pand stoppenquote:Op dinsdag 27 januari 2015 22:21 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Panden waarin de Schoenenreus zat zullen wel weer ingevuld worden. Die zijn meestal niet overdreven groot. Maar als een V&D wegvalt is dat wellicht al lastiger, of het trekt andere delen van de stad weer leeg. Lastige materie.
quote:Op donderdag 29 januari 2015 14:40 schreef Elfletterig het volgende:
UPDATE
[..]
Bron: http://nos.nl/artikel/2016119-schoenenreus-is-failliet.html
Nu moet ik m'n veters ergens anders halenquote:Aan deze webshop wordt gewerkt
Aan de webshop van Schoenenreus wordt op dit moment gewerkt, hierdoor zijn wij kort uit de lucht.
Probeer het later op de dag nogmaals. Excuses voor het ongemak
Ik vond dat stinktapijt in die winkel altijd zo vies Patrick. En die stank van die winkelquote:Op donderdag 29 januari 2015 15:24 schreef quinoahipster het volgende:
Net als Halfords sneu voor de werknemers, maar verder geen enkel gemis.
Schoenenreus
Halfords vind ik persoonlijk wel erg fijn. Olie en lampjes en andere automeuk kopen in het centrum. Benzinepompen zijn daar veel duurder mee. Blijft nu dus alleen de autogarage over, en daar moet je vaak weer zover voor omrijden, nog los van het feit dat die vaak geen koopavond hebben.quote:Op donderdag 29 januari 2015 15:24 schreef quinoahipster het volgende:
Net als Halfords sneu voor de werknemers, maar verder geen enkel gemis.
Schoenenreus
Actionquote:Op donderdag 29 januari 2015 17:08 schreef hottentot het volgende:
Halfords vind ik persoonlijk wel erg fijn. Olie en lampjes en andere automeuk kopen in het centrum.
Motorolie van de Action.. Nee dank je.quote:
Paar euro besparen met het risico dat je olie in je blok mikt waar het blok geen trek in heeft... Altijd slim!quote:
Daar zijn ook webshops voor...quote:Op donderdag 29 januari 2015 17:37 schreef hottentot het volgende:
[..]
Motorolie van de Action.. Nee dank je.
Min modern blokje blieft niet alles. Bij een oude bak maakt het al een stuk minder uit.
Klopt.quote:Op donderdag 29 januari 2015 17:46 schreef quirina het volgende:
[..]
Daar zijn ook webshops voor...
Geen last van koopavonden. Zelfs motorolie kan je online bestellen!
Ik vind sommige kleine familiebedrijven ook wel iets hebben. Voor mij is A Van Zetten (handwerken., breien de grootste in Parkstad), Didi (tweede hands LP, CD) en Satisfaction (voor nieuwe pop CDs) de winkels waar ik al ruim 35 jaar kom en ze bestaan anno 2015 nog steeds en aan klanten hebben ze geen gebrek.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 11:15 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik vind familiebedrijven gewoon iets hebben, net als VDL.
Sommige mensen doen recreatief winkelen. Die vinden het een soort van uitje. Voor hen is het verdwijnen van winkels vervelend.quote:Op donderdag 29 januari 2015 17:46 schreef quirina het volgende:
[..]
Daar zijn ook webshops voor...
Geen last van koopavonden. Zelfs motorolie kan je online bestellen!
Denk dat als je het narekent dat het allemaal nog wel meevalt.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 11:46 schreef quirina het volgende:
Recreatief winkelen is geen lol meer aan met die parkeertarieven in de grote steden.
Goed.. Als je webshopped betaal je soms verzendkosten, maar dat is niet zo veel in vergelijking met de kosten van benzine/parkeren in de binnenstad.
Dat parkeren is ook een melkkoe hoor.
Alternatieve bezorgopties komen volgens mij steeds meer in zwang.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 11:50 schreef 99.999 het volgende:
Overigens dat online winkelen, vind het maar niks. Ben nooit thuis op momenten dat die bezorgers komen. Ik loop wel gewoon naar een echte winkel. Is ook beter voor de lokale middenstand.
Langs die route ligt de binnenstad met haar winkels ookquote:Op vrijdag 30 januari 2015 12:51 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Alternatieve bezorgopties komen volgens mij steeds meer in zwang.
Dan kun je het ophalen bij je buurtsuper of een tankstation langs je woon-werkroute.
Hangt van het product af, electronica, boeken kunnen prima online. Kleding haal ik dan liever in de winkel, al zou ik een joggingbroek om op de bank mee te hangen te sporten ook nog wel online bestellen.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 11:50 schreef 99.999 het volgende:
Overigens dat online winkelen, vind het maar niks. Ben nooit thuis op momenten dat die bezorgers komen. Ik loop wel gewoon naar een echte winkel. Is ook beter voor de lokale middenstand.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |