abonnement Unibet Coolblue
pi_149105253
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 14:46 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Bij ons thuis zeggen we nog steeds zenci, omdat siyahlar klein beetje te erg klinkt in het Turks.
Mijn moeder zegt ook altijd zenci kisi.
pi_149106230
Ik hoor weinig mensen zenci zeggen, meestal zeggen ze gewoon Arap.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_149106255
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 15:13 schreef Bortecinem het volgende:
Ik hoor weinig mensen zenci zeggen, meestal zeggen ze gewoon Arap.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:(

Zenci it is.
Protège moi de mes désirs.
pi_149106282
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 15:14 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

:(

Zenci it is.
Als je formeel wil doen wel ja, maar informeel is het Arap. :P
pi_149106394
Bij ons zeggen ze ook eerder Arap of kara. Hoor bijna nooit zenci.
pi_149106420
Ik had bijna twee jaar terug zelf vanille extract gemaakt door heel veel vanille stokjes (echt 15 stuks of zo, normaal wordt het met 3/4 stokjes gedaan _O- ) in een niet al te grote fles vodka te stoppen en heb net pas voor het eerst gebruikt. Hij is echt zooo sterk geworden niet normaal. Ik kan hier makkelijk tien liter vanille extract uit halen denk ik. Iemand interesse? *)
pi_149106450
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 15:17 schreef TheMagnificent het volgende:
Ben ons zeggen ze ook eerder Arap of kara. Hoor bijna nooit zenci.
Het is misschien niet juist om het zo te zeggen maar het is verder niet racistisch bedoeld of zo.
pi_149106463
quote:
11s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 15:18 schreef Bortecinem het volgende:
Ik had bijna twee jaar terug zelf vanille extract gemaakt door heel veel vanille stokjes (echt 15 stuks of zo, normaal wordt het met 3/4 stokjes gedaan _O- ) in een niet al te grote fles vodka te stoppen en heb net pas voor het eerst gebruikt. Hij is echt zooo sterk geworden niet normaal. Ik kan hier makkelijk tien liter vanille extract uit halen denk ik. Iemand interesse? *)
"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
pi_149106527
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 14:33 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Het zit wel bijzonder diep bij veel droeftoeters in de VS.

Bij ons op kantoor raakte eens een Amerikaanse collega overstuur omdat een Nederlander het woord neger had gebruikt, dat lijkt dan weer op negro wat men in de VS tegenwoordig als racistisch ziet :')
Vroeger was het de gewone term, daarop kwam colored en nu dus black :')
Neger zou ik zelf ook niet gebruiken omdat het voor mij ook een negatieve lading heeft, maar ik dacht dat termen als black of coloured toch redelijk neutraal waren.

Hier kan ik me redelijk bij aansluiten...

quote:
Ben niet de beroerdste en wil mensen best benoemen zoals ze zelf graag benoemd willen worden, maar kan er dan een mailing rondgaan met wat dan vandaag wel mag?

Het wordt er zo krampachtig van, zit er een rij mensen zonder dat je namen kent en moet je die benoemen dan zeg je die hele bleke, die met die sproeten en die met die blauwe spijkerbroek, waarna er een hele opsomming moet komen om dat ene donkere mens aan te wijzen omdat je maar het voor de hand liggende om te noemen vermijd.

Al dat gedoe rondom die huidskleur legt alleen maar meer de focus erop, ik snap het gewoon niet. Vind het altijd zo stom staan als mensen hakkelen en dan maar heel voorzichtig de term eruit gooien waarvan ze denken dat die de juiste is op dat moment, angstig dat het alweer veranderd is en je ondanks dat je je best doet toch mensen op hun tenen trapt.

Dat termen als nikker en zwartje enzo niet goed vallen kan ik prima begrijpen, die zijn dan ook niet aardig bedoeld. Maar gewoon gekleurd, donker e.d., het gaat wel erg ver als zelfs dat allemaal al niet meer kan.
pi_149106610
quote:
Wil je een beetje? ;)

Serieus weet je hoe duur vanille-extract in de winkel is. :') Echt 15 euro voor een mini flesje of zo.
pi_149106639
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 15:19 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Het is misschien niet juist om het zo te zeggen maar het is verder niet racistisch bedoeld of zo.
Klopt. Het is ook volkstaal. Wanneer een volksvertegenwoordiger zoiets zou zeggen, zou het natuurlijk minder oké gevonden worden.
pi_149106666
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 15:23 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Wil je een beetje? ;)

Serieus weet je hoe duur vanille-extract in de winkel is. :') Echt 15 euro voor een mini flesje of zo.
Hoe moet ik de transactie voor me zien?
"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
pi_149106737
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 15:25 schreef mrstylo het volgende:

[..]

Hoe moet ik de transactie voor me zien?
Moet ik nog even over nadenken. *)
pi_149106796
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 15:27 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Moet ik nog even over nadenken. *)
Als je het maar niet vergiftigd. Ik laat KB het eerst gebruiken :{
"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
pi_149106828
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 15:29 schreef mrstylo het volgende:

[..]

Als je het maar niet vergiftigd. Ik laat KB het eerst gebruiken :{
Nee, ik geef niks weg. Maar ik denk dat ik wel nog een fles wodka ga kopen en hier drie flessen van ga maken of zo.
pi_149106911
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 15:30 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Nee, ik geef niks weg. Maar ik denk dat ik wel nog een fles wodka ga kopen en hier drie flessen van ga maken of zo.
Is het wel goedkoper zo?

Vanillestokjes zijn ook best prijzig (dacht ik)
"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
pi_149107144
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 15:33 schreef mrstylo het volgende:

[..]

Is het wel goedkoper zo?

Vanillestokjes zijn ook best prijzig (dacht ik)
Ja, vanille stokjes in de winkel kosten ongeveer een euro per stuk. :') Ik had de mijne via ebay besteld. Veertig stuks voor 15 euro of zo. Ongeveer de helft gebruikt om 0.5 liter vanille-extract mee te maken. Maar omdat ik het zooo lang heb laten trekken (normaal is 3-4 maanden wel genoeg) en zo veel heb gebruikt is hier makkelijk 1.5 liter vanille-extract uit te halen. In de winkel kost 60 ml vanille extract 5 euro dus reken maar uit.

1500:60 x 5 = 125 euro.

Ik heb in totaal misschien dertig euro voor alles betaald. *)
pi_149107345
Netjes netjes _O_
"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
pi_149107498
Alleen wel irritant wanneer je het in niet-gebakken toetjes gebruikt. Niet iedereen in mijn omgeving nuttigt alcohol dus ik moet er altijd rekening mee houden. Daarom ga ik de volgende keer vanille-siroop maken ipv extract. :Y
pi_149107678
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 15:49 schreef Bortecinem het volgende:
Alleen wel irritant wanneer je het in niet-gebakken toetjes gebruikt. Niet iedereen in mijn omgeving nuttigt alcohol dus ik moet er altijd rekening mee houden. Daarom ga ik de volgende keer vanille-siroop maken ipv extract. :Y
Dus over 2 jaar heb je lekkere vanille-siroop :)
"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
pi_149107771
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 15:55 schreef mrstylo het volgende:

[..]

Dus over 2 jaar heb je lekkere vanille-siroop :)
_O-

Vanille-siroop kun je meteen gebruiken.
pi_149107906
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 15:58 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

_O-

Vanille-siroop kun je meteen gebruiken.
Die zijn ook best duur he:
http://www.dekoffiethuiswinkel.nl/monin-vanille-siroop.html
"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
pi_149108082
quote:
Dat is wel iets heel anders he. :P Dat is suikersiroop waar wat vanille aan is toegevoegd. Ik wil echt een hele geconcentreerde vanille-siroop maken.
pi_149108094
quote:
11s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 15:18 schreef Bortecinem het volgende:
Ik had bijna twee jaar terug zelf vanille extract gemaakt door heel veel vanille stokjes (echt 15 stuks of zo, normaal wordt het met 3/4 stokjes gedaan _O- ) in een niet al te grote fles vodka te stoppen en heb net pas voor het eerst gebruikt. Hij is echt zooo sterk geworden niet normaal. Ik kan hier makkelijk tien liter vanille extract uit halen denk ik. Iemand interesse? *)
Niceeeeeeeeeeeeeeeeeee
pi_149108156
Dit wil ik:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')