Ik ben er ook verliefd op, maar hij is prijzig.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:07 schreef Queller het volgende:
Heb jij al enig idee wat zo'n carport of veranda / luifel kost? Ik vind het een gaaf ding!
Met HR ++ kan het zijn dat je elke ochtend de ramen moet trekken/dweilen.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:05 schreef Leandra het volgende:
Afgezien van het feit dat dat dubbelglas van 34 jaar geleden gewoon niet is wat het huidige HR++ glas is.
Maar de vraag is dan weer; is het rendabel het huidige dubbele glas te vervangen voor HR++?
Voorlopig heb ik voldoende "natuurlijke ventilatie" als ik zo langs de raam- en deurkozijnen voelquote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:15 schreef Geerd het volgende:
[..]
Met HR ++ kan het zijn dat je elke ochtend de ramen moet trekken/dweilen.
En goed ventileren, dat is niet even een half uur alles los maar een constante lucht verplaatsing.
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Voorlopig heb ik voldoende "natuurlijke ventilatie" als ik zo langs de raam- en deurkozijnen voel
Lijkt me dat je daar ook al mee kan besparenquote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Voorlopig heb ik voldoende "natuurlijke ventilatie" als ik zo langs de raam- en deurkozijnen voel
Dat is lichtelijk overdreven, niet?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:15 schreef Geerd het volgende:
[..]
Met HR ++ kan het zijn dat je elke ochtend de ramen moet trekken/dweilen.
En goed ventileren, dat is niet even een half uur alles los maar een constante lucht verplaatsing.
En daar is juist enorm veel winst te behalen, je woning luchtdicht maken.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat heeft dat voor invloed op je energiegebruik?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:09 schreef klaarover het volgende:
Heb je al dekentjes op de bank liggen?
Oh, dat is ook interessant.... bij de balkondeuren ook.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 12:39 schreef usernaamvergeten het volgende:
[ afbeelding ]
Maak gebruik van renovatie tochtprofielen, deze spijker je vast op het kozijn en dat past gegarandeerd.
Precies. Kleine tip: niet te hard aandrukken bij het monteren, anders gaan de deuren maar moeilijk dicht.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 13:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh, dat is ook interessant.... bij de balkondeuren ook.
Ik begrijp dat de deur (die naar buiten opengaat) in dit plaatje het rechtse blok zou zijn, en het kozijn het blok waar het profiel op zit?
[ afbeelding ]
Bedankt voor de tip!quote:Op dinsdag 27 januari 2015 12:39 schreef usernaamvergeten het volgende:
[ afbeelding ]
Maak gebruik van renovatie tochtprofielen, deze spijker je vast op het kozijn en dat past gegarandeerd.
Hoeveel m² glas heb je? Kost tegenwoordig iets van ¤50/m² HR++ glas (excl plaatsen en BTW).quote:Op maandag 26 januari 2015 23:40 schreef Leandra het volgende:
Getroffen maatregelen:
• Dubbel glas in 1981.
• Spouwmuurisolatie met EPS, maar dit is zo lang geleden dat die nog los in de spouw gespoten werden, dus ik vermoed dat er wel eea naar beneden gezakt is.
• Vloerisolatie door zakken met (EPS?) korrels in de kruipruimte.
Ik zag een "aanbieding" van een Amersfoortse glasboer van ¤ 119 m² incl. plaatsen en BTW.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 17:27 schreef blomke het volgende:
[..]
Hoeveel m² glas heb je? Kost tegenwoordig iets van ¤50/m² HR++ glas (excl plaatsen en BTW).
Yep.quote:Op zich is los ingespoten EPS niet verkeerd; een endoscoopinspectie kan aantonen of het er allemaal nog in ligt;
Liggen die zakken op de bodem van de kruipruimte?
Een Nefit Ecomline HR, ik vermoed zo van het begin van deze eeuw, maar het bad laten vollopen is een uitdaging, voor een klein kind valt het nog mee, want maar een klein laagje, maar een heel bad vol warm water is bijna niet te doen.quote:Verder ben ik wel benieuwd naar het soort ketel. Je gasverbruik vind ik normaal tot laag voor zo'n groot huis. Wel eens uitgerekend of enkeltarief e-levering niet goed koper is?
De helft bieden, is zat genoeg.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 19:33 schreef Leandra het volgende:
Ik zag een "aanbieding" van een Amersfoortse glasboer van ¤ 119 m² incl. plaatsen en BTW
Nou nee, ik denk dat ik me ga richten op de carport met panelen, en me eens ga verdiepen in de warmtepomp hybride.quote:
Dat zegt mijn installatie-mannetje ookquote:Op donderdag 29 januari 2015 10:19 schreef Leandra het volgende:
Liever een winterjas dan een Intergas
Jij hebt wat meer kijk op de Duitse markt, is daar nog iets dat mogelijkheden biedt?quote:Op donderdag 29 januari 2015 10:32 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Dat zegt mijn installatie-mannetje ook
![]()
![]()
Dan moet ik over in huis van die luchtdingen gaan monteren? Neuh.....quote:Op donderdag 29 januari 2015 10:38 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Je kan ook voor een lucht-lucht warmtepomp gaan.
K&W / Teleurstellende ervaring met Intergasquote:Op donderdag 29 januari 2015 10:32 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Dat zegt mijn installatie-mannetje ook
![]()
![]()
Kijk eens bij Nibe warmtepompen.quote:Op donderdag 29 januari 2015 10:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Jij hebt wat meer kijk op de Duitse markt, is daar nog iets dat mogelijkheden biedt?
Het probleem met een warmtepomp is ten eerste al dat ik nog radiatoren heb, en er ook geen vloerverwarming gaat komen, dus ik wil echt iets dat geschikt is voor hoge temperatuur afgifte, ten tweede is de ruimte op zolder waar de ketel hangt vrij beperkt zolang ik geen dubbele dakkapel heb
Dat is wel een nadeel ja.quote:Op donderdag 29 januari 2015 10:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan moet ik over in huis van die luchtdingen gaan monteren? Neuh.....
dat wel ja, had ik me even niet gerealiseerd.quote:Op donderdag 29 januari 2015 11:05 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Dat is wel een nadeel ja.
Lucht-water is wel leuk, maar de COP die gegeven wordt bij dat ding haal je waarschijnlijk alleen met een aanvoertemperatuur van 40°C. Daar heb jij waarschijnlijk de radiatoren niet voor hangen en zal je die dus ook moeten vervangen door LTV radiatoren.
Ik hoorde dus vorig jaar bij het maken van de badkamer exact dezelfde opmerkingquote:Op donderdag 29 januari 2015 11:05 schreef Zith het volgende:
[..]
K&W / Teleurstellende ervaring met Intergas
Ik heb in mijn appartement het dubbelglas uit 1989 vervangen door HR++. Resultaat is vooral minder trek (koudeval) langs het raam. Overigens alleen in het woongedeelte. In de slaapkamers stook ik niet, dus veel besparing kan ik daar niet halen.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:05 schreef Leandra het volgende:
Afgezien van het feit dat dat dubbelglas van 34 jaar geleden gewoon niet is wat het huidige HR++ glas is.
Maar de vraag is dan weer; is het rendabel het huidige dubbele glas te vervangen voor HR++?
De openslaande ramen beneden zijn destijds allemaal al vervange door een vast raam, dus die 2 bovenluikjes wil ik niet ook nog kwijt uit een L-vormige kamer waar de L 8,5 bij 6,5 isquote:Op donderdag 29 januari 2015 11:15 schreef Plankje55 het volgende:
[..]
Ik heb in mijn appartement het dubbelglas uit 1989 vervangen door HR++. Resultaat is vooral minder trek (koudeval) langs het raam. Overigens alleen in het woongedeelte. In de slaapkamers stook ik niet, dus veel besparing kan ik daar niet halen.
In jouw situatie zou je nog kunnen overwegen om ook bovenlichten te vervangen door een vast stuk HR++ glas. Dat levert minder kieren op en meer licht.
Die heb je gewoon in wandmodellen zie daikin nexuraquote:Op donderdag 29 januari 2015 10:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan moet ik over in huis van die luchtdingen gaan monteren? Neuh.....
En hoe komt de lucht daar dan? Ik neem aan dat die niet door de CV buizen komt toch?quote:Op donderdag 29 januari 2015 15:11 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Die heb je gewoon in wandmodellen zie daikin nexura
[ afbeelding ]
Aparte leidingen die naar je buitenunit gaan.quote:Op donderdag 29 januari 2015 17:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
En hoe komt de lucht daar dan? Ik neem aan dat die niet door de CV buizen komt toch?
Bij mindergas en energiemanageronline zijn alle meterstanden vanaf 31-12-2011 al ingevuldquote:Op donderdag 29 januari 2015 21:14 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Meld je anders ook even aan bij mindergas.nl, dan kan je mooi volgen of je maatregelen resultaat hebben.
Het hele huis door dus?quote:Op donderdag 29 januari 2015 18:15 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Aparte leidingen die naar je buitenunit gaan.
Ik lees vooral dat men zonneboilers ook voor verwarming in NL eigenlijk niet rendabel genoeg vindt.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 18:24 schreef Erasmo het volgende:
Ja van Atag. Maar vrijwel ieder merk heeft wel een ketel die er mee om kan gaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |