abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149092564

De PlayStation 4 (PS4) is een spelcomputer van Sony Computer Entertainment die in Europa sinds 29 november 2013 verkrijgbaar is. De opvolger van de PlayStation 3 is op 20 februari 2013 aangekondigd tijdens een persconferentie, die volledig in het teken stond van de nieuwe console, te New York.De PlayStation 4 maakt deel uit van de achtste generatie in de geschiedenis van de spelcomputer.

Sony doet afstand van de Cell-architectuur, in plaats daarvan hebben ze gekozen voor de x86-architectuur.Dit is een breed platform dat regelmatig wordt gebruikt in moderne pc's. De reden voor deze keuze is omdat het voor ontwikkelaars op deze manier veel makkelijker wordt om spellen te maken. Hierdoor kan een grotere groep van ontwikkelaars de stap nemen om PS4-spellen te gaan ontwikkelen, zowel kleine als grote bedrijven. Deze veranderingen zijn tot stand gekomen door de lessen die Sony heeft geleerd tijdens de ontwikkeling, productie en lancering van de PS3. Andere noemenswaardige hardware zijn een snellere blu-rayspeler en 8 GB GDDR5-geheugen.

Online gamen met de PlayStation 3, PlayStation Vita en PlayStation Portable is gratis. Wel kan de gebruiker kiezen voor een betalende lidmaatschap genaamd PlayStation Plus. Hij krijgt hierdoor korting op bepaalde spellen, kan bepaalde spellen voor de aankoop een uur gratis uitproberen en heeft toegang tot de Instant Game Collection, waarbij de gebruiker elke maand een aantal spellen gratis kan downloaden voor zowel de PS3, PS4 en PS Vita. PlayStation Plus kan momenteel per maand, per 3 maanden of per jaar worden aangeschaft.

Alleen op de PlayStation 4 die op 29 november 2013 in Europa is verschenen, moet de gebruiker het betalende PlayStation Plus abonnement hebben om gebruik te kunnen maken van PlayStation Network.

PlayStation Plus Instant Game Collection (IGC)
De Instant Game Collection is een bibliotheek met PS4™-, PS3™- en PS Vita-games die je voor de duur van je PlayStation®Plus-lidmaatschap zonder bijkomende kosten kunt downloaden en spelen*. Elke maand wordt er een selectie van games toegevoegd aan de IGC - sommige zijn slechts één maand beschikbaar, terwijl andere langer deel uitmaken van de IGC.
Hierboven afgebeeld zijn de huidige Playstation 4 - PS Plus IGC games van de maand

2m7yn88.gif admiraal_anaal - Tahie81
altron33.gif Altron - Djehoetie
Untitled-1.png Baghdaddy - alionfiree
rsz_cooper.jpg Banaanensuiker - Smeervlees
Bartsimp.jpg Bartcoah - Bartcoah
F0ko9.png Catch_me - RainmakerNL
mgs.png Chrizs - Chrizs
FOK_king.jpg Cikx - Foetelaer
lulz.jpg Colordeaf - Zalathas
Avatar.jpg DesmoD- FreddyDKrueger
HOLY.gif defokkingfoker - mpad-killer
ME.jpg Disker91 - Disker
111.png Donderjagers - DonderjagerNL
Keen.gif donald_dick - BuikschuiverNL
noiconn.png Elshaarawy92 - SR-61-
Martsmeets2.jpg Evertjan - Ysatia
ibrahimovic.jpg Fokker101 - ThijmenSkillaz
1234.gif Friday12 - Mitchelderue
Knicks.jpg Gauner - LWYRUP89
toilet.jpg HostiHawaii - Evil_Tuinhekje
fok_ava2.jpg Ipho - Ipho90
spam.jpg janrad - crashtestnl85
Jiang153 - Megamarco2
1908.png Jimbo - Pyrrolidone / Iroquois-kiwi
Baker_User.jpg Keltie - Dutchkeltie
12a.jpg kurk_droog - minidof
6r7xbc.jpg Lastpost - Lastpost_NL
66660.png LeaderRoel - RoelDriesvink
FokUI.jpg Maraca - Donestea
ietsjiegoo.png Mauskoekwaus - Mauzizz
IQouIOy.png MeneerLogica - MeneerLogica
zedong.jpg Miauw_Zedong - Cali030
blutkind.png Mystikvm - Mystikvm
bambambam.gif n8n - n8n-up
7ataxfK.jpg Noppie2000 - Noppie2000
mario.jpg Notorious_Roy - notoriousroy
2urtv6c.gif OverRated - Faithless__NL
z.jpg PSYCHEV - Lykebz
fok2.jpg rene90 - rene2870
corvo.jpg replay11nl - replay11nl
Fok2.gif Richie2000 - chanrich99
Choufferie%2060.jpg Rob_La_Chouffe - Robbus15
movingavatars.gif Rossdale - RossdaleNL
cr7.jpg Roypsv - roydewit
kak2.jpeg RRuben - TjRuben
eye-human-60x60.jpg SanAnt - ghpeet
bunnyrunni_448.gif Santello - Ashtasticz
oie_31.gif Shadeauw - Cpt-Roadrage
lara.jpg Sharana_LV - Sharanaaa
Tribalava60.gif Solique - SoliqueNL
media_l_1129293.jpg sonnyspek - sonnyspek
fry3.gif speknek - spekkehNL
Calcifer.jpg StefanW - Swalthie
Erik.jpg Stinkdeken - Stinkdeken
liv.gif Studiotje - Baszert
bril-zon.jpg SunshineBoy - Killmossel
paku.png SuperFruitig - SuperFruitig
psv.ht1.jpg Tallie1982 - Tristan84PSV
td.gif TARDIS. - VinedX
pg24.jpg ThePlaneteer - HennyGingerale
homer2.png Tuckgamer - Tuckgamer
fok%20icon.gif Verkeersbord - Malle-Henkie
fc,60x60,black.jpg Vlaggenroof - Aleeexx93
2.jpg Voetbalmanager2 - ItsThatDutchGuy
Boba%201,1.jpg VulpX - VulpX
loader.gif Leonos - LeonosNL
maniack28.PNG Maniack28 - Koekenbakker28

Als er nog iemand ontbreekt, of je vind zelf dat je in de OP gezet moet worden;
Doe je UI even linken, je username, en je PSID. Dan zet ik je erbij ^O^

SPOILER: 2015 game releases
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

_O_
American ninja, Ninja Gaiden, Real Motherfucking ninja shit.
  maandag 26 januari 2015 @ 23:46:01 #2
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_149092861
Kwaliteit van het opnemen vind ik trouwens niet geweldig. Niet echt HD volgens mij. Bij FIFA niet in ieder geval.

Kun je inmiddels al wel filmpjes rechtstreeks naar je eigen Youtube-kanaal uploaden, of moet dat nog steeds met een omweg gebeuren, bijvoorbeeld via FB!?

Ben benieuwd naar de nieuwe PS+ titels voor Februari. Ik hoop op Arkham Origins (PS3) en Tomb Raider (PS4).

Daarnaast mag JourneyHD wel eens uitkomen. Duurt te lang.
pi_149092899
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 23:29 schreef Miauw_Zedong het volgende:

[..]

Nog nooit op de shareknop gedrukt op je controller?
Jawel maar dan slaat die het op in de galerij. Vanaf daar weet ik het eigenlijk niet.
Irene is bae <3
pi_149092934
quote:
99s.gif Op maandag 26 januari 2015 23:46 schreef Yi-Long het volgende:
Kwaliteit van het opnemen vind ik trouwens niet geweldig. Niet echt HD volgens mij. Bij FIFA niet in ieder geval.

Kun je inmiddels al wel filmpjes rechtstreeks naar je eigen Youtube-kanaal uploaden, of moet dat nog steeds met een omweg gebeuren, bijvoorbeeld via FB!?

Ben benieuwd naar de nieuwe PS+ titels voor Februari. Ik hoop op Arkham Origins (PS3) en Tomb Raider (PS4).

Daarnaast mag JourneyHD wel eens uitkomen. Duurt te lang.
Dit is een GTAV filmpje van me... volgens youtube is het 720, maar het lijkt er niet op....

pi_149092955
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 23:47 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Jawel maar dan slaat die het op in de galerij. Vanaf daar weet ik het eigenlijk niet.
Naar je capture gallery gaan vanuit het playstation menu en dan kan je sharen op youtube.
pi_149093959
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 23:49 schreef Miauw_Zedong het volgende:

[..]

Naar je capture gallery gaan vanuit het playstation menu en dan kan je sharen op youtube.
nice mom kill _O_ altijd lekker als je zelf zoveel damage doet :P Had mijn run ook moeten opnemen toen ik die hele verdieping deed zonder geraakt te worden :(
'If you really think that the environment is less important than the economy try holding your breath while you count your money'
pi_149094758
Heb ook mijn 9e binnen. :)
Met Azazel, wel zo makkelijk.
  dinsdag 27 januari 2015 @ 03:01:42 #8
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_149095546
D20 en Knife _O_
RED ONS HENNIEGOD
  dinsdag 27 januari 2015 @ 03:56:01 #9
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_149095621
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 23:48 schreef Miauw_Zedong het volgende:

[..]

Dit is een GTAV filmpje van me... volgens youtube is het 720, maar het lijkt er niet op....

Yeah, blijft een beetje zonde dat je niet echt in hoge kwaliteit kunt opnemen. Hopelijk gaan ze dat nog verbeteren.

Anyway, Driveclub weer gedaan vandaag, inclusief 1 Japanse track (erg mooi). Game bevalt prima, en begint nu ook moeilijker te worden, dus dat is ook leuk.

Erg goede design qua tracks: de meeste vind ik erg leuk om op te rijden (en vooralsnog alles nog 'droog', dus als het regent ziet het er weer anders uit, net als met verschillende tijden enzo...), dus een hoog replay-gehalte, en laadtijden zijn ERG goed. Heerlijke racer, precies zoals ik altijd al aangaf dat ik ze wil hebben, namelijk fantasy-tracks, met de nadruk op FUN en schoonheid, en de AI is prima.

Enige minpunten zijn (uiteraard) de DLC, de muziek, de car-selectie (volgens mij alleen maar EU-cars) , en dat je bij de fabrieks-auto's niet de kleur kunt veranderen, dus OF je krijgt de kleur die de game aan de auto heeft gegeven, OF je eigen Club design, of een vooropgezette design, maar dat is allemaal rood-zwart-wit...

Dat hele Club gedoe en de online MP heb ik nog niet echt geprobeerd. Wel even een naam gegeven aan mijn club en gespeeld met het design enzo, maar meer nog niet. Ik werd vrijwel meteen uitgenodigd voor een club, maar dat hield dan in dat ik weer uit mijn eigen club moest gaan, dus dat heb ik maar niet gedaan.

Ik weet niet of ik het beter vind dat de Project Gotham games, want die hadden een soortgelijke gameplay en pittige (maar eerlijke) AI, maar in veel opzichten waren die laatste games ook nog wat beter qua content (meer lokaties, meer voertuigen, meer verschillende soorten weer), muziek (meer keus), en (voor die tijd) misschien ook wel graphics.

Ik ben in ieder geval zeer benieuwd naar wat nog gaat komen voor Driveclub, en helemaal naar wat ze van plan zijn met een volgend deel.

Over PGR4 gesproken, ik weet dat niet iedereen deze mening zal delen, maar zat het vorige week weer even te spelen, en toen even op de bikes gefocussed (even 1-2 chapters bike-races gedaan), en dat vond ik toch wel een aparte maar geslaagde toevoeging. Ik begrijp dat het in races tussen auto's en bikes misschien een beetje uit de toon valt, maar bikes vs bikes vond ik wel erg goed gedaan, en misschien zelf wel de beste bike-racer van last-gen, terwijl het eigenlijk maar gewoon een 'extra' is in een car-game. Erg knap.

Het maakt me ook benieuwd of ze zoiets voor Driveclub zouden kunnen toevoegen, dus gewoon een bike-pack releasen en dat je die gewoon, puur tegen andere bikes, kunt gebruiken op de bestaande banen.

Voor GT7 gaat het gerucht trouwens al dat ze er bikes aan toevoegen, wat ik zelf erg leuk zou vinden.

Sowieso hoop ik dat ze voor Driveclub de Toyota Trueno AE86 nog gaan toevoegen, al is het alleen al vanwege de cult-status als de auto uit Initial D, in combinatie met de Japanse tracks.
pi_149095626
Kan iemand me de binding van isaac uitleggen? Lijkt me echt een heel simpel platformer game die je zo op spele.nl kunt tegenkomen.. Echter hoor ik vele positieve verhalen erover :?
أنا مغربي
  dinsdag 27 januari 2015 @ 04:15:59 #11
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_149095639
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 04:02 schreef A_Valbuena het volgende:
Kan iemand me de binding van isaac uitleggen? Lijkt me echt een heel simpel platformer game die je zo op spele.nl kunt tegenkomen.. Echter hoor ik vele positieve verhalen erover :?
Het is een soort van donkere Zelda maar dan met steeds vijanden en verschillende items die je kan gebruiken om ze te verslaan . En ik zou het woord simpel niet in de mond nemen,het heeft vele lagen en je moet er een beetje tactiek voor gebruiken.
RED ONS HENNIEGOD
pi_149095821
Yi-Long, je kunt de kleuren van auto's aanpassen in de Garage, optie staat in het hoofdmenu. ;)
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  dinsdag 27 januari 2015 @ 09:20:06 #13
410413 RRuben
Kwaliteitsuser
pi_149096942
Hoe zit dat nou dat de laatste 15 min. worden opgenomen? Werkt ook voor geen flikker ofwel
leef de leven
pi_149096992
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 09:20 schreef RRuben het volgende:
Hoe zit dat nou dat de laatste 15 min. worden opgenomen? Werkt ook voor geen flikker ofwel
Wat bedoel je precies?
  dinsdag 27 januari 2015 @ 09:26:40 #15
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_149097008
Snap dat ook nooit echt met opnemen :P Als ik wil opnemen en op de opnemen knop druk heeft ie al een filmpje van de laatste 15min. Je kan niet zeggen van, ik ga vanaf nu een 15 min opnemen helaas.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_149097022
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 09:20 schreef RRuben het volgende:
Waarom zou dat niet werken?
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_149097038
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 09:26 schreef 2NutZ het volgende:
Snap dat ook nooit echt met opnemen :P Als ik wil opnemen en op de opnemen knop druk heeft ie al een filmpje van de laatste 15min. Je kan niet zeggen van, ik ga vanaf nu een 15 min opnemen helaas.
Jawel hoor, doublepress op je sharebutton.

https://support.us.playst(...)ing-the-share-button
  dinsdag 27 januari 2015 @ 09:30:26 #18
64831 2NutZ
pi_149097057
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 09:28 schreef Miauw_Zedong het volgende:

[..]

Jawel hoor, doublepress op je sharebutton.

https://support.us.playst(...)ing-the-share-button
Wat vaag? ik heb juist dat vaker geprobeerd, dacht dat het zo werkte... maar bij mij komt ie dan altijd al met videobeelden die ik dan kan/mag uploaden...
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_149097084
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 09:30 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Wat vaag? ik heb juist dat vaker geprobeerd, dacht dat het zo werkte... maar bij mij komt ie dan altijd al met videobeelden die ik dan kan/mag uploaden...
Dan is of je playstation, of je controller stuk. Want zo werkt het bij mij wel namelijk.
  dinsdag 27 januari 2015 @ 09:34:01 #20
64831 2NutZ
pi_149097107
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 09:32 schreef Miauw_Zedong het volgende:

[..]

Dan is of je playstation, of je controller stuk. Want zo werkt het bij mij wel namelijk.
Dan zal ik wel in de war zijn ofzo.
pi_149097258
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 09:34 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Dan zal ik wel in de war zijn ofzo.
je de toetsen ook aanpassen naar eigen keuze.
pi_149097259
Probeer het nog een keer zou ik zeggen... als je 2 keer snel drukt dan zie je ook een rood filmlogo verschijnen links boven in je beeldscherm. Een keer drukken is inderdaad dat menu, waar je ook je clip kan saven.
  dinsdag 27 januari 2015 @ 09:46:28 #23
64831 2NutZ
pi_149097306
Ga het vanavond gelijk testen.. thanks
Voglens mij heb ik niks veranderd aan toetsen.
pi_149097389
nou Dying Light binnen voor heel weinig :) Ben benieuwd
'If you really think that the environment is less important than the economy try holding your breath while you count your money'
  dinsdag 27 januari 2015 @ 10:02:49 #25
102036 janrad
Gek op mijn Mac
pi_149097630
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 09:51 schreef poker4lifee het volgende:
nou Dying Light binnen voor heel weinig :) Ben benieuwd
Zeker digitaal dan ?
PSN :crashtestnl85 Voeg mij toe op PSN als je durft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')