quote:
Yeah, blijft een beetje zonde dat je niet echt in hoge kwaliteit kunt opnemen. Hopelijk gaan ze dat nog verbeteren.
Anyway, Driveclub weer gedaan vandaag, inclusief 1 Japanse track (erg mooi). Game bevalt prima, en begint nu ook moeilijker te worden, dus dat is ook leuk.
Erg goede design qua tracks: de meeste vind ik erg leuk om op te rijden (en vooralsnog alles nog 'droog', dus als het regent ziet het er weer anders uit, net als met verschillende tijden enzo...), dus een hoog replay-gehalte, en laadtijden zijn ERG goed. Heerlijke racer, precies zoals ik altijd al aangaf dat ik ze wil hebben, namelijk fantasy-tracks, met de nadruk op FUN en schoonheid, en de AI is prima.
Enige minpunten zijn (uiteraard) de DLC, de muziek, de car-selectie (volgens mij alleen maar EU-cars) , en dat je bij de fabrieks-auto's niet de kleur kunt veranderen, dus OF je krijgt de kleur die de game aan de auto heeft gegeven, OF je eigen Club design, of een vooropgezette design, maar dat is allemaal rood-zwart-wit...
Dat hele Club gedoe en de online MP heb ik nog niet echt geprobeerd. Wel even een naam gegeven aan mijn club en gespeeld met het design enzo, maar meer nog niet. Ik werd vrijwel meteen uitgenodigd voor een club, maar dat hield dan in dat ik weer uit mijn eigen club moest gaan, dus dat heb ik maar niet gedaan.
Ik weet niet of ik het beter vind dat de Project Gotham games, want die hadden een soortgelijke gameplay en pittige (maar eerlijke) AI, maar in veel opzichten waren die laatste games ook nog wat beter qua content (meer lokaties, meer voertuigen, meer verschillende soorten weer), muziek (meer keus), en (voor die tijd) misschien ook wel graphics.
Ik ben in ieder geval zeer benieuwd naar wat nog gaat komen voor Driveclub, en helemaal naar wat ze van plan zijn met een volgend deel.
Over PGR4 gesproken, ik weet dat niet iedereen deze mening zal delen, maar zat het vorige week weer even te spelen, en toen even op de bikes gefocussed (even 1-2 chapters bike-races gedaan), en dat vond ik toch wel een aparte maar geslaagde toevoeging. Ik begrijp dat het in races tussen auto's en bikes misschien een beetje uit de toon valt, maar bikes vs bikes vond ik wel erg goed gedaan, en misschien zelf wel de beste bike-racer van last-gen, terwijl het eigenlijk maar gewoon een 'extra' is in een car-game. Erg knap.
Het maakt me ook benieuwd of ze zoiets voor Driveclub zouden kunnen toevoegen, dus gewoon een bike-pack releasen en dat je die gewoon, puur tegen andere bikes, kunt gebruiken op de bestaande banen.
Voor GT7 gaat het gerucht trouwens al dat ze er bikes aan toevoegen, wat ik zelf erg leuk zou vinden.
Sowieso hoop ik dat ze voor Driveclub de Toyota Trueno AE86 nog gaan toevoegen, al is het alleen al vanwege de cult-status als de auto uit Initial D, in combinatie met de Japanse tracks.