Thanks voor je reactie, ik film veel aftermovies dus dan is een glidecam achtig iets wel een must.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:25 schreef shiznuts het volgende:
Moet je ff reviews gaan doornemen. Cheesycam ofzo.
Mwah, heb zelf iets van www.aliexpress.com gehaald. Je hebt ook wel http://www.linkdelight.com met van dat spul. Maar goed, dat was dan weer de helft van wat je daar noemt. Mja, paar keer mee gespeeld, maar het is het toch niet. Niet dat ik wel uit de voeten zou kunnen met een echte Steadicam of Glidecam. Je moet het balanceren en fly-en onder de knie hebben en dat is gewoon uren, dagen, weken, maanden, jaren aan oefening.
En vooral met spul dat al niet zo deugt als duur spul, ga je snel opgeven (ik tenminste). Of je huurt iemand in, of het wordt gimballen. Ben wel benieuwd naar die nieuwe Pilotfly... Ook de Nebula 4000 is populair, maar die komt nogal digitaal gecorrigeerd jerky over. Die Pilotfly zag er in een demo vrij organisch uit qua beweging...
... maar ja, 750 dollah! Wel een pistolgrip device, niet zoiets als de MOVI/Ronin. Die wegen trouwens de tering. Lijkt me niks om met zoiets te schieten. Zo'n Pilotfly kan ik me nog voorstellen.
~ https://www.facebook.com/pilotflytech / http://copter-rc.com/en/c(...)asix-stabilizer.html
Ik heb (op aanraden van veel youtubers) een laieng p-04 (correct me if i'm wrong) gekocht. Vooral de gimbal erop is écht ongelofelijk smooth, stuk beter dan glidecam.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 16:17 schreef JasonSub het volgende:
http://audiojungle.net/ voor het kopen van losse effecten.
Videocopilot heeft een aantal goede packs:
https://www.videocopilot.net/products/motionpulse/
https://www.videocopilot.net/products/proscores/
Maar goede vraag Susteren, ben benieuwd of andere mensen hier nog suggesties hebben
[..]
Thanks voor je reactie, ik film veel aftermovies dus dan is een glidecam achtig iets wel een must.
De set-up die je veel ziet is de FS700 + Glidecam 4000
Heb toevallig gister met een Flycam Nano gewerkt (Chinese versie van de Glidecam)
Vergt inderdaad veel oefening voor dat je er wat fatsoenlijks mee kan, denk dat ik gewoon zo'n chinese Glidecam aanschaf en dan ooit een keer een gimball.
Wat vinden jullie? 450 euro per dag is naar mijn mening erg schappelijk, er zijn collega's die nog niet voor een veelvoud hiervan hun bed uitkomen.quote:Wat is je dagprijs?
450 euro.
Nee dag, dat gaat het niet worden. Dat kan echt niet.
Zou die opdrachtgever niets serieus nemen.quote:Op woensdag 18 maart 2015 10:34 schreef Susteren het volgende:
Net een wel heel korte afspraak gehad voor samenwerking.
[..]
Wat vinden jullie? 450 euro per dag is naar mijn mening erg schappelijk, er zijn collega's die nog niet voor een veelvoud hiervan hun bed uitkomen.
Thanks.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 17:15 schreef shiznuts het volgende:
Native mount: Olympus 75mm f/1.8.Samyang/Rokinon/Walimex 85mm/135mm? Panasonic 100-300mm? SLR Magic 50mm T0.95?
Van Nikon heb je de awesome 80-200mm f/2.8D ED lens (die en de 28-70mm f/2.8D ED werden gebruikt om de Bourne films mee te filmen, heb ze zelf ook allebei). Voor Canon zou ik het zo 1-2-3 niet weten. Geloof dat een Tamron 24-70mm f/2.8 VC erg populair is?
Verder gaat fullframe glas al snel richting f/2.8 en f/4. En hoewel je bij M43 wel te maken hebt met het wat lastiger neerzetten van een shallow depth of field, blijven f/1.8 of T0.95 natuurlijk lichtwaarden waar je 'u' tegen zegt.
Is dit sarcascasme?quote:Op woensdag 18 maart 2015 11:02 schreef Drommelsch85 het volgende:
Uurtarief van 60 euro voor 8 uur werk is inderdaad niet raar.
Professionele cameramannen werden altijd voor 500 euro per dag gehuurd. Een professionele editor zit op 750 per dag.quote:Op woensdag 18 maart 2015 10:34 schreef Susteren het volgende:
Net een wel heel korte afspraak gehad voor samenwerking.
[..]
Wat vinden jullie? 450 euro per dag is naar mijn mening erg schappelijk, er zijn collega's die nog niet voor een veelvoud hiervan hun bed uitkomen.
Nee hoorquote:Op woensdag 18 maart 2015 11:08 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Is dit sarcascasme?
Ik zit niet aan die prijs. Om de zoveel tijd draai ik het op.
Ffuuuuck ik kan nog zoveel meer vragen.quote:Op woensdag 18 maart 2015 11:12 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
Nee hoorik reken dat ook, maar lang niet altijd. Hangt een beetje van het project af, bij een vrij simpele video voor een evenement loopt 8*60/uur nogal snel op en maak ik een projectprijs.
Dan zul je ook wel op een ander niveau zitten, toch? Als in, opdrachten voor echt grote merken in de reclamewereld? Ik ben nog niet zo ver dat ik met een hele bus vol gear kom aanslepen en alleen al meerdere (dure) bodies, dikke lenzen en gimbals bezit.quote:Op woensdag 18 maart 2015 11:13 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Ffuuuuck ik kan nog zoveel meer vragen.
Het bedrijf waar ik stage liep, vroeg nog wel een stukje meer hoor. ¤1400 per dag is het daar.quote:Op woensdag 18 maart 2015 11:10 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Professionele cameramannen werden altijd voor 500 euro per dag gehuurd. Een professionele editor zit op 750 per dag.
Maar dat is met eigen gear en niet per persoon hoop ik.quote:Op woensdag 18 maart 2015 11:20 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Het bedrijf waar ik stage liep, vroeg nog wel een stukje meer hoor. ¤1400 per dag is het daar.
Gouden Beerquote:Op woensdag 18 maart 2015 12:06 schreef Susteren het volgende:
Nog een vraagje: welke prijzen kun je als filmmaker/filmbedrijf in Nederland/Europa allemaal winnen?
Ben benieuwd naar zowel de grotere contests als de kleinere.
Dat is inderdaad met eigen gearquote:Op woensdag 18 maart 2015 11:23 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Maar dat is met eigen gear en niet per persoon hoop ik.
Ik huur nog wel eens wat, dus dat kan dan variëren tussen een huur van maar 50 euro (lens of iets van die aard) of 250 euro voor belichting/camera/zender etc.quote:Op woensdag 18 maart 2015 16:09 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Is inderda
Dat is inderdaad met eigen gear
Link doet het niet!quote:Op woensdag 18 maart 2015 17:11 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Ja true
Zelf net zitten experimenteren met parallax photography. Testje is aan het uploaden
https://vimeo.com/122549311
Kom er zojuist achter dat het diaframa van de Sigma lens dus niet te bedienen is met een 'domme' adapter. Voor M43 is een 'slimme' adapter ineens $400, met niet eens de garantie dat basale zaken zoals autofocus wel werken. omfg..quote:Op dinsdag 17 maart 2015 17:15 schreef shiznuts het volgende:
Native mount: Olympus 75mm f/1.8.Samyang/Rokinon/Walimex 85mm/135mm? Panasonic 100-300mm? SLR Magic 50mm T0.95?
Van Nikon heb je de awesome 80-200mm f/2.8D ED lens (die en de 28-70mm f/2.8D ED werden gebruikt om de Bourne films mee te filmen, heb ze zelf ook allebei). Voor Canon zou ik het zo 1-2-3 niet weten. Geloof dat een Tamron 24-70mm f/2.8 VC erg populair is?
Verder gaat fullframe glas al snel richting f/2.8 en f/4. En hoewel je bij M43 wel te maken hebt met het wat lastiger neerzetten van een shallow depth of field, blijven f/1.8 of T0.95 natuurlijk lichtwaarden waar je 'u' tegen zegt.
quote:Op zondag 22 maart 2015 19:34 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Blackmagic Design Pocket Cinema Camera Zwart
PW: ¤929+
Amazon.de: ¤883,99
Morgen om 18:00 uur in de aanbieding.
quote:Op donderdag 17 juli 2014 15:50 schreef shiznuts het volgende:
Hoppela, waar komt die nu opeens vandaan.
Drom ook:quote:Op donderdag 17 juli 2014 16:21 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Ja. Alle officiële retailers die op de Blackmagic site genoemd worden waren al door de voorraad heen, kregen misschien in een week weer iets. Intussen vond ik 'em ergens voor die geüpdate prijs (die incl. btw is, eerst stond er 375,- en was excl. btw).
Belde ze. Hadden er nog twee op voorraad. Tja.En ik ben een sucker voor koopjes en gadgets.
Straks ff op kittenbezoek bij vrienden. Want de wereld heeft nog niet genoeg kattenvideo's.
(Of nou ja, in ieder geval niet zoveel in landscape oriëntatie en in RAW geschoten)
[..]
2.88x![]()
Maar goed, daar is op zich redelijk mee te werken. Heb o.a. een 12-40mm f/2.8 en wat pancakes.
quote:Op maandag 23 februari 2015 21:13 schreef hoink581 het volgende:
Ik zit er alweer over na te denken om een BMPCC aan te schaffen.
quote:
Afgelopen donderdag trouwens nieuwe firmware uitgekomen: https://www.blackmagicdes(...)professional-camerasquote:Op dinsdag 24 februari 2015 05:49 schreef shiznuts het volgende:
Dat 'ie vorig jaar voor 475,- EUR wegging en waarschijnlijk qua vraag/aanbod tweedehands niet eenmaal voor die prijs te koop is?
Trouwens wel benieuwd of ze een BMPCCII gaan doen. Eentje met iets betere ergonomics, accuduur van de GH4, GH4-like crop en betere ASA performance. Audio mogen ze ook weleens revisiten. Verder wat softwarematige tweaks.
Dat ziet er erg interessant uit!quote:Op maandag 23 maart 2015 02:03 schreef shiznuts het volgende:
Ff wat anders, hè... http://ratrig.com/dslr/jibs/diy-jib-kits.html
[ afbeelding ]
Misschien wel geinig. Voor het geld hoef je het niet te laten zou je zeggen.
besteldquote:Op maandag 23 maart 2015 02:03 schreef shiznuts het volgende:
Ff wat anders, hè... http://ratrig.com/dslr/jibs/diy-jib-kits.html
[ afbeelding ]
Misschien wel geinig. Voor het geld hoef je het niet te laten zou je zeggen.
De hebben er zelf eentje: http://www.ifootagegear.com/en/wireless-motion-controller-system/quote:Op maandag 23 maart 2015 09:53 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Zit zelf te kijken naar de Rollei iFootage Shark slider momenteelEven kijken hoe we die gemakkelijke motorized kunnen maken, voor een normaal bedrag
quote:Op woensdag 18 maart 2015 11:02 schreef Drommelsch85 het volgende:
Uurtarief van 60 euro voor 8 uur werk is inderdaad niet raar.
quote:Op woensdag 18 maart 2015 10:57 schreef Peter_Aragorn het volgende:
¤450 per dag is inderdaad niet extreem hoog ofzo.
Tja dat is altijd lastig, voor freelancers is 45,- toch echt wel een minimumloon (komt overeen met 350,- per dag) maar ik heb vaak genoeg meegemaakt dat dat gewoon veels te hoog is en mensen echt schrikken van zo'n bedrag, denken dan at je voor 100,- een klus kan doen.quote:Op woensdag 18 maart 2015 10:34 schreef Susteren het volgende:
Veel mensen zijn in een loondienst en verdienen netto 10 tot 25 euro per uur, ze vergeten even dat ze aan een zelfstandige een brutobedrag moeten betalen, btw/verzekeringen/afschrijving/belasting in de praktijk houdt je er dan ook 25 euro aan over.quote:Op woensdag 25 maart 2015 23:39 schreef 111210 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Tja dat is altijd lastig, voor freelancers is 45,- toch echt wel een minimumloon (komt overeen met 350,- per dag) maar ik heb vaak genoeg meegemaakt dat dat gewoon veels te hoog is en mensen echt schrikken van zo'n bedrag, denken dan at je voor 100,- een klus kan doen.
blijft lastig maar soms neem ik ook gewoon opdrachten aan die minder betalen (als ik er bv mooi portfolio materiaal mee kan maken of als het gewoon een hele leuke klus is, een tripje buitenland bv)
ik weet wel dat de grotere productie/film bedrijven cameramannen pas 450,- betalen als ze echt weten dat je al wat bewezen hebt in het wereldje, als je nog nieuw bent dan is 350,- gangbaar.
Releasedatum 1 april?quote:Op donderdag 26 maart 2015 10:49 schreef shiznuts het volgende:
Vreemde vogel van Canon gespot!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
~ http://www.canonrumors.co(...)makes-an-appearance/
Met een Jackie Chan en een rode rec knop. Dan weet je dat het voor filmproductie is...
Niet de meest sexy camera. Maar als alles met doel is ontworpen om functioneel te zijn... who knows.
In ieder geval een 4K offering van Canon. Vaste 10x lens. Doet me een beetje aan m'n oude SX1 IS denken die het dan opneemt tegen een FZ1000.
ik dacht dat een van de laatste rumors wasquote:Op donderdag 26 maart 2015 11:48 schreef shiznuts het volgende:
Dat staat op de wishlist van de mensen die dat graag zouden willen... of dat betekent dat 'ie het dan ook krijgt... is een tweede. Zoals gezegd... ze zijn als de dood dat een camera hun cinema-lijn in gevaar brengt. Waarom zouden mensen nog een C-lijn camera halen als je voor een fractie de 5DmkIV hebt die gewoon 4K doet? En als 'ie dat doet, dan weten ze vast wel een manier te vinden om hem te kreupelen. Op dit moment is alles speculaas.
Ik check altijd http://Geizhals.eu !quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:52 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Shiznuts, jij bent altijd van de verkoopsites. Als ik een Metabones speedbooster wil (EF -> M43), waar kan ik deze het beste kopen? In NL rekenen ze 799 euro. Terwijl op de metabones site zelf voor 599 dollar wordt aangeboden.
Tips?
Verschrikkelijk ding. Ook een vaste lensquote:Op donderdag 26 maart 2015 10:49 schreef shiznuts het volgende:
Vreemde vogel van Canon gespot!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
~ http://www.canonrumors.co(...)makes-an-appearance/
Met een Jackie Chan en een rode rec knop. Dan weet je dat het voor filmproductie is...
Niet de meest sexy camera. Maar als alles met doel is ontworpen om functioneel te zijn... who knows.
In ieder geval een 4K offering van Canon. Vaste 10x lens. Doet me een beetje aan m'n oude SX1 IS denken die het dan opneemt tegen een FZ1000.
Eh. Dat zou ik zo niet willen zeggen... dat ze compleet uit elkaars vaarwater liggen. Bovendien is de manier waarop de 1080p wordt verkregen nogal anders. Maar persoonlijk heb ik liever een 5DmkIII (tevens voor hybridgebruik) die ik modulair upgrade, dan de C300. Of nog beter, de C100mkII, of gewoon meteen de 1D C. Of C500. Maar goed, voor zulke bedragen haal ik liever meteen wat anders. Dat je in een professionele set-up niet veel hebt aan een hybrid camera en veel hebt aan de geïnclude features (PL-mount, 4K downsampling, advanced codec, XLR, TimeCode, SD-SDI, etc), zonder te hoeven stoeien met modulaire upgrades om het meeste uit je camera te halen... dat is natuurlijk een tweede... maar dan zou ik gaan voor een Sony FS7 of een ARRI Alexa huren. Anyways. Ik ben niet angstig voor wat zaken voor Canon betekenen... maar Canon zelf wel. Ik ben alleen sceptisch... en denk dat ze dus niet zo snel met een 5D komen die briljant is en 4K doet en áls... dan zoals ik al zei: 'dan weten ze vast wel een manier te vinden om hem te kreupelen'. Nauwelijks flexibiliteit in framerate. Slechte bitrate/codec + weren van Magic Lantern installs.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:36 schreef bart13 het volgende:
De huidige 5dIII schiet dezelfde resolutie als de huidige c300 en toch concurreren ze niet met elkaar ra-ra hoe kan dat.
I know rite!quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:59 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Verschrikkelijk ding. Ook een vaste lens
denk niet dat dat 2 concurrenten van elkaar zijn, een C300 is wat anders dan een dslr op alle vlakken en ook gemaakt voor een andere doelgroepquote:Op donderdag 26 maart 2015 13:36 schreef bart13 het volgende:
De huidige 5dIII schiet dezelfde resolutie als de huidige c300 en toch concurreren ze niet met elkaar ra-ra hoe kan dat.
Ow yo.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 14:41 schreef Iemand91 het volgende:
Blackmagic Design Pocket Cinema Camera
PW: ¤929+
Maar bij CameraNu, Foto Booms en CameraTools ¤519 / ¤524.50.
Bij Kamera Express ook ¤524 met coupon.
Lijkt een actie van Blackmagic zélf te zijn dus mogelijk volgen nog meer shops.
[..]
[ afbeelding ]
@cameratools.nlquote:Ontvang direct 50% korting bij aanschaf van de Blackmagic Pocket Cinema Camera, betaal geen ¤ 1049,00 maar slechts ¤ 524,50,-!
Deze actie is geldig van 27-03 tot en met maandag 30 maart 2015 en zolang de voorraad strekt!
Cropfactor wordt dan (2,88x0,71) ongeveer 2, klopt? Is nog steeds wat lastig voor wide-angle..quote:
oeps had erbij moeten staan. "Demo / open doos" Maar verder zo goed als nieuw, volledige garantie.quote:
Dat ze voor dat flutrigje uberhaupt 355 euro durfde te vragen.quote:Op woensdag 1 april 2015 14:15 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Voor de mensen die een goedkopen shoulderrig willen
https://www.priceattack.n(...)bieding#!prettyPhoto
Lijkt mijn foldable rig van DX wel. Kostte me 70 euro ofzo.quote:Op woensdag 1 april 2015 14:15 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Voor de mensen die een goedkopen shoulderrig willen
https://www.priceattack.n(...)bieding#!prettyPhoto
Lijkt me op zich wel wat, maar dan hangt het gewicht weer op mij, terwijl ik nu even mobiel ben, maar zelf compleet ontlast wordt (op het verplaatsen van de monopod na dan)quote:Op woensdag 1 april 2015 18:46 schreef Drommelsch85 het volgende:
Als je lichtgewicht blijft filmen misschien een goedkope gyro stabilizer? Die worden ook steeds goedkoper, zeker voor een setje dat onder de 1 KG weegt.
Heb je daar een DX linkje van?quote:Op woensdag 1 april 2015 18:38 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
Lijkt mijn foldable rig van DX wel. Kostte me 70 euro ofzo.
[ afbeelding ]
Nu iets duurder ivm de dollarkoers, maar toch, helemaal geen verkeerd ding voor het geld! De zgn. Spider Rig dus.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |