InleidingAl eerst wil ik in het kort even uitleggen wat het fenomeen ''scheerbeurt van de dag'' inhoudt: Een scheerbeurt van de dag is in principe een omschrijving van iemands scheerbeurt inclusief foto van gebruikte scheerproducten. Je kunt een scheerbeurt van de dag ook zien als een soort logboek waar mensen hun scheerbeurten in bij houden, en deze vervolgens delen op de verschillende sociale media zoals Instagram, Facebook, Twitter en scheerforums zoals
Shaving Society.
Overigens bestaat scheerbeurt van de dag internationaal ook beter bekend als ''shave of the day'' en word op sociale media de hashtag #sotd gebruikt. Er zijn ook websites die geheel toegewijd zijn aan het bij houden van een scheerbeurt van de dag weblog, een goed voorbeeld hiervan is de website
365 Shaves waar een handjevol bloggers dagelijks hun scheerbeurt van de dag publiceren.
De afkorting in het Nederlands zou overigens SVDD, maar het staat je vrij om gewoon de internationale afkorting te gebruiken.
VoorbeeldEen scheerbeurt van de dag is niet hetzelfde als een review bij wijze van spreken, en daarom zou ik graag een voorbeeld geven hun een scheerbeurt van de dag er ongeveer uit zou zien al mag je er uiteraard van afwijken.
quote:
Scheerbeurt van de dag:
Edwin Jagger Shaving DE87RC14bl krabber
Astra SP Mesje
Omega 98 Professionele Varkenshaar Scheerkwast
Weleda Scheercrème
Cien Men X-Bolt Aftershave Lotion
![1724630_1607881439432248_3393712671509095901_n.jpg?oh=474ae10a838098678d9b745f31c59c89&oe=555D2F55]()
Vandaag wou ik eens een keer een lekker geurtje gebruiken en daarom heb ik voor de verandering weer een de Cien Men X-Bolt Aftershave Lotion gebruikt, en de Weleda Scheercrème bevalt mij ook erg goed al ben ik niet zo fan van de geur.
Scheerbeurt van de dag video'sSommige hebben behoefte om hun scheerbeurt van de dag op te nemen, en ik doe dat zelf ook afentoe maar dat resulteert dan in veel te lange video's waarbij veel kijkers gewoon bij afhaken. Dus mijn advies is om de video zo kort mogelijk te houden, of gebruik te maken van moderne film technieken zoals Time-Lapse.
Overigens kan het geen kwaad om af te kijken bij de bekende Amerikaanse YouTubers, want zij hebben immers veel ervaring met het maken van dit soort video's.
Tot slotDit topic is aangemaakt om de scheerbeurt van de dag posts te scheiden uit het
LIF / Klassiek scheren #XXII Het eerste deel van 2015 omdat de scheerbeurt van de dag posts daar de algemene discussie over het klassiek scheren overspoelde, en dit lijkt mij uiteindelijk een perfecte oplossing voor alle partijen omdat je niet beide topic's hoeft te volgen.
[ Bericht 54% gewijzigd door Diqiu-Long op 26-01-2015 21:00:32 ]