Ik kom uit Haarlem, ook hartstikke duur. En wat denken jullie van de wijk Tolsteeg en Rotsoord?quote:Op zaterdag 14 februari 2015 13:42 schreef Nielsch het volgende:
[..]
wel een superchille buurt...
ik weet niet waar je vandaan komt maar in Utecht is het lastig om voor 150.000 euro precies de woning te vinden die je zoekt...
Voor het overgrote deel zijn dat prima buurten.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 13:43 schreef Kersje88 het volgende:
[..]
Ik kom uit Haarlem, ook hartstikke duur. En wat denken jullie van de wijk Tolsteeg en Rotsoord?
Dan ben ik bang dat je teveel eisen steltquote:Op zaterdag 14 februari 2015 13:38 schreef Kersje88 het volgende:
[..]
Hmm, nee dat is te veel werk voor mij, geen zin in. En er is geen tuin en dat vind ik belangrijk
Ja deze had ik ook gezien, vond ik ook wel mooi. Misschien toch een bezichtiging plannen danquote:Op zaterdag 14 februari 2015 13:48 schreef Nielsch het volgende:
Deze is wel mooi, al zit je wat dicht bij Lombok. Geen idee hoe de situatie in de straat precies is. Okee tuin is wel heel klein, maar je kan buiten zitten.
http://www.funda.nl/koop/(...)at-26/fotos/#foto-14
Ziet er tof uit idd.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 13:48 schreef Nielsch het volgende:
Deze is wel mooi, al zit je wat dicht bij Lombok. Geen idee hoe de situatie in de straat precies is. Okee tuin is wel heel klein, maar je kan buiten zitten.
http://www.funda.nl/koop/(...)at-26/fotos/#foto-14
"De trambestuurder zou toen de man de tram hebben uitgetrokken, waarnaar de vechtpartij ontstond."quote:Op donderdag 12 februari 2015 17:44 schreef Q. het volgende:
Elders in de stad zit ook genoeg kansloos tuig:
http://www.duic.nl/nieuws(...)er-tot-bloedens-toe/
Ah ja, daar heb je dan weer gelijk in. Ik zie op Maps nu ook dat de straat direct aan een stuk of 20 spoorlijnen ligt. Zal ook invloed hebben op de (lage) prijs.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 13:55 schreef speknek het volgende:
Lombok is het punt niet. Da's (naast) het verdomhoekje.
Alhoewel het tof is om op een plek genaamd het verdomhoekje te wonen, is het wel een beetje, naja hangt er vanaf hoe goed je plaat kaan proaten.
Niet gek inderdaad...quote:Op zaterdag 14 februari 2015 14:06 schreef speknek het volgende:
Misschien is dit wat.
http://www.gradajager.nl/(...)444-Padangstraat-43/
Goede tuin, leuke plek, ruim. Qua vloer/keuken moet er wel wat aan gedaan worden. CV ketel moet binnen een paar jaar vervangen worden, maar goed, daardoor is ie ook betaalbaar.
Waarom een huis kopen in een stad die je nauwelijks kentquote:Op zaterdag 14 februari 2015 10:40 schreef Kersje88 het volgende:
Ik heb een vraag, ik wil graag een huis kopen in Utrecht maar heb eigenlijk nog veel te weinig verstand van de stad en waar ik wel en vooral niet wil wonen. Is bijvoorbeeld de wijk Ondiep nog steeds een no-go? En hoet zit het met ander wijken?
Omdat ik hier vlakbij werk en niet langer wil huren want ik heb veel minder ruimte voor evenveel of meer geld. Ik wil niet in een andere stad/dorp hier dichtbij wonen. Is dat zo raar dan?quote:Op zaterdag 14 februari 2015 14:43 schreef MaJo het volgende:
[..]
Waarom een huis kopen in een stad die je nauwelijks kent
Dat filosofie in dat rijtje zit doet me denken dat het vast niet een heel spannende tak is waar die man zich mee bezig houdt.quote:Pierre houdt zich naast zijn werk bezig met de hippietijd, indianen, filosofie, numerologie, astrologie, pendelogie.
Ik vind van niet. Woon zelf in wittevrouwen, raad dat iedereen aan, mits je je een weg wil banen langs (on)gelukkige huisvrouwen met bakfiets. Buiten-wittevrouwen net zo.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 14:45 schreef Kersje88 het volgende:
[..]
Omdat ik hier vlakbij werk en niet langer wil huren want ik heb veel minder ruimte voor evenveel of meer geld. Ik wil niet in een andere stad/dorp hier dichtbij wonen. Is dat zo raar dan?
Tuindorp en Leidsche Rijn in een adem noemen; ga je schamen jij. Natuurlijk is Tuindorp ene echt jonge (yuppen) gezinnen buurt, maar het is op loopafstand van het centrum, heerlijk groen en alleen maar jaren '30. Dat is in no way te vergelijken met Leidsche Rijn.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 13:53 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ik vind van niet. Woon zelf in wittevrouwen, raad dat iedereen aan, mits je je een weg wil banen langs (on)gelukkige huisvrouwen met bakfiets. Buiten-wittevrouwen net zo.
Ook watervogelenbuurt vind ik leuk, of lombok. En het centrum natuurlijk.afraders zijn m.i. Kanaleneiland, inderdaad ondiep, overvecht en leidsche rijn en tuindorp. Die laatste twee omdat je er sterft van verveling
Ik vergelijk ze in saaiheid. Wat mij betreft kan dat wel.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:08 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Tuindorp en Leidsche Rijn in een adem noemen; ga je schamen jij. Natuurlijk is Tuindorp ene echt jonge (yuppen) gezinnen buurt, maar het is op loopafstand van het centrum, heerlijk groen en alleen maar jaren '30. Dat is in no way te vergelijken met Leidsche Rijn.
Nou moet ik zeggen dat ik er al een tijd niet meer heb gewoond, maar ik ben wel eens in het weekend in Leidsche Rijn geweest; en daar is gewoon geen kip op straat. In Tuindorp is het wel degelijk een stuk levendiger dan in LR.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:14 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ik vergelijk ze in saaiheid. Wat mij betreft kan dat wel.Ik heb twee jaar in tuindorp gezeten, het is mij net iets te burgerlijk. Op school hadden wij het ook over 'tuindorp-meisjes'.. De VWOmeisjes die zo saai en degelijk waren dat niemand er verkering mee wilde.
Dat Leidsche rijn op alle fronten superkut is staat buiten kijf, natuurlijk.
Fair enoughquote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:24 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Nou moet ik zeggen dat ik er al een tijd niet meer heb gewoond, maar ik ben wel eens in het weekend in Leidsche Rijn geweest; en daar is gewoon geen kip op straat. In Tuindorp is het wel degelijk een stuk levendiger dan in LR.
Maar met twee kleine dochters thuis, klinkt het alsof ik maar naar Tuindorp moet verhuizen; als vader klinkt dat wel gerustellend
Eind van het jaar is daar alles af en hebben we weer een stuk singel er bij!quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:51 schreef Ireth het volgende:
Over partijdig gesproken, ik ben opgegroeid in Ondiep en daar is helegaar niks mis mee![]()
Woon nu op de rand van Zuilen met het Julianapark als achtertuin en ik woon hier heerlijk! Zou nergens anders willen wonen! De ASW met al zijn winkeltjes om de hoek, station vlakbij, park. En binnen 10 minuten in het centrum (als ze tenminste eens opschieten met dat Paardenveld...)
Goh, wat onverwachts.quote:'Leidsche Rijn Centrum loopt uit op groot fiasco'
De bouw van het Leidsche Rijn dreigt op een fiasco uit te lopen. Meer dan tweederde van de winkelketens heeft geen interesse zich te vestigen op Nederlands grootste Vinex-locatie.
Dat blijkt uit een nog rapport van onderzoeksbureau Q&A, in opdracht van vastgoedfonds Corio, eigenaar van het toekomstige centrum in Leidsche Rijn. Het tv-programma Een Vandaag besteedt vanavond aandacht aan het rapport.
Noodklok
Corio heeft al eerder de noodklok geluid over dreigende leegstand in het nieuwe winkelcentrum aan de andere kant van de A2. Volgens vastgoedbedrijf Corio stevent Leidsche Rijn af op een 'retailramp die zijn gelijke niet kent'. De gemeente Utrecht omschrijft Leidsche Rijn Centrum nog steeds als het 'gezellige tweede stadshart van Utrecht'.
Overwegen
Volgens het onderzoek van Q&A overwegen van de 32 ondervraagde (grote) ketens, er in het beste geval 10 zich in het centrum te vestigen. Als het centrum (substantieel) kleiner wordt, loopt dat op naar 19. Winkelketens noemen als belangrijke reden om niet naar Leidsche Rijn te komen de aanwezigheid van diverse andere centra in de directe omgeving die ook al met veel leegstand kampen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |