En weer bezig met het laten zien dat hij een wetenschappelijke skill niet beheerst.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 09:35 schreef Pietverdriet het volgende:
El Matador is druk met weer andere claims te doen die hij niet hard kan maken.
Dat mensen dit echt geloven...Ik blijf me verbazenquote:Op dinsdag 24 maart 2015 16:38 schreef Ceased2Be het volgende:
Weet niet of dit helemaal het juiste topic is, maar dit was ook een redelijk wtf bericht deze week:
Does this week’s solar eclipse prove the moon is a giant alien spaceship?
[ afbeelding ]
http://metro.co.uk/2015/0(...)n-spaceship-5106083/
Zou die associatie ook gemaakt zijn als Star Wars nooit gemaakt zou zijn?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 16:38 schreef Ceased2Be het volgende:
Weet niet of dit helemaal het juiste topic is, maar dit was ook een redelijk wtf bericht deze week:
[ afbeelding ]
De geschiedenis van het "de maan is een ruimteschip" verhaalquote:Op woensdag 25 maart 2015 09:19 schreef Chewie het volgende:
[..]
Zou die associatie ook gemaakt zijn als Star Wars nooit gemaakt zou zijn?
Ik weet dat die theorie er al langer is maar dit artikel plus plaatje hebben dan wel veel overeenkomsten met de death star.quote:Op woensdag 25 maart 2015 09:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De geschiedenis van het "de maan is een ruimteschip" verhaal
http://en.wikipedia.org/wiki/Spaceship_Moon_Theory
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 16:38 schreef Ceased2Be het volgende:
[ afbeelding ]
Je eerste gedeelte is nogal in tegenspraak met het laatste gedeelte.quote:Op woensdag 25 maart 2015 13:33 schreef GekkePoes het volgende:
Ik denk dat als er een kwaadaardig ras van aliens was, we allang waren vernietigd en de planeet geroofd van alle grondstoffen. En met zo een tech dan heb je autonome robots die dan 24/7 rotklusjes doen en zichzelf repareren en opladen dus mensen tot slaaf maken heeft ook geen zin.
We zijn gewoon te ver weg, of te onbelangrijk om grondstoffen te verspillen aan een reis( wij gaan ook niet met het vliegtuig naar de VS voor een zakje gratis marsmellows of om iemand de hand te schudden) .
Wij zijn voor hun net zo belangrijk als wij naar een primiteve groep mensen kijken de jungle. En niemand heeft de neiging om er naar toe te gaan met een schip vol laptops, dure medische aparatuur en moderne wapens om die te geven, en te zeggen "Alsjeblieft, gebruik dit en jullie ziektes zijn genezen en jullie hebben hier alles om een gezonde moderne maatschappij te beginnen" Nee... we wachten tot er eentje uit de jungle komt , gewassen en geschoren in een maatpak met stropdas, en in onze taal spreekt zonder mogelijk herkenbaar dialect.
Zo zijn wij pas interresant als we geen oorlog meer voeren, geen mensen haten die er anders uitzien of mensen uitlachen en belachelijk maken die een beetje vreemd eruit zien, of een raar stemmetje heben, geen rare geloofsovertuingen hebben waarbij het de kunst is om alles te vernietigen wat niet in het geloofsbeleid past.
Kijk en als we dat kunnen, en tech ontwikkelen die niet de grond in word geboord door mensen die E=mc2 als enige waarheid zien, Is er de kans dat we bij de club aliens gaan horen.
(Er zijn altijd uitzonderingen)quote:Op woensdag 25 maart 2015 13:42 schreef Chewie het volgende:
[..]
Je eerste gedeelte is nogal in tegenspraak met het laatste gedeelte.
Waarom zouden we pas interessant zijn als we geen oorlog meer voeren en/of mensen beledigen?
Als aliens ons zouden kunnen bezoeken, wat gezien de enorme afstanden niet waarschijnlijk is, dan hebben ze waarschijnlijk ook meer "geloof" in E=MC2 en wetenschappelijke principes dan in zweverige praatjes dat we lief voor elkaar moeten zijn.
Als die alien al in staat is om hier te komen en te landen denk ik niet dat er veel machthebbers in staat zijn om deze alien te overmeesteren. En waarom zou een alien zich bezighouden met zweverige concepten als vrede, waarom zou een alien geen ideologie hebben?quote:Op woensdag 25 maart 2015 14:02 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
(Er zijn altijd uitzonderingen)
Ik denk dat het te maken heeft met volwassenheid, en bezitterigheid, bijna niemand zal zomaar delen wat hij heeft. Nog steeds zijn er mensen die denken dat hun eigen mening en idealogie of geloofsovertuiging de enige is die goed is, en de wereld verbeteren als iedereen er hetzelfde over denkt, ookal moeten ze alles en iedereen vernietigen die anders denkt en doet als hun.
Het eerste wat er gebeurt is als er een Alien land, dat er een machtshebber in het gebied waar deze Alien terechtkomt het zal ontkennen en de tech zal gebruiken als oorlogswapen. daarnaast verdwijnt de Alien op een snijtafel of erger.
Ik weet zeker dat Kim Jong-un , Vladimir Putin of Barack Obama nooit zal zeggen "Mensen van de wereld ik heb uitzonderlijke buitenaardse technologie ontdekt ik deel het met jullie allemaal omdat dit onze oorlogswapens onbruikbaar maakt, nu is er wereldvrede" (dat zeg ik dan krom) Ze zullen het geheimhouden voor eigen gerief, en overheersing. Pas als dat idee helemaal weg is, zijn we denk ik volwassen genoeg voor interactie met de andere buitenaardsen
http://www.redicecreation(...)eathmoonspheres.htmlquote:Op woensdag 25 maart 2015 09:19 schreef Chewie het volgende:
[..]
Zou die associatie ook gemaakt zijn als Star Wars nooit gemaakt zou zijn?
Ga je nog reageren of hoe zit dat?quote:Op zondag 15 maart 2015 15:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jij legt zelf niets uit over die raketten. Je schreeuwt "impulsbehoud" en verder niks. Kom met een natuurkundige berekende verklaring en ik reageer erop.
Misschien gaan ze 't faken, zoals de Mars habitation onzin.quote:Op woensdag 25 maart 2015 14:02 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
(Er zijn altijd uitzonderingen)
Ik denk dat het te maken heeft met volwassenheid, en bezitterigheid, bijna niemand zal zomaar delen wat hij heeft. Nog steeds zijn er mensen die denken dat hun eigen mening en idealogie of geloofsovertuiging de enige is die goed is, en de wereld verbeteren als iedereen er hetzelfde over denkt, ookal moeten ze alles en iedereen vernietigen die anders denkt en doet als hun.
Het eerste wat er gebeurt is als er een Alien land, dat er een machtshebber in het gebied waar deze Alien terechtkomt het zal ontkennen en de tech zal gebruiken als oorlogswapen. daarnaast verdwijnt de Alien op een snijtafel of erger.
Ik weet zeker dat Kim Jong-un , Vladimir Putin of Barack Obama nooit zal zeggen "Mensen van de wereld ik heb uitzonderlijke buitenaardse technologie ontdekt ik deel het met jullie allemaal omdat dit onze oorlogswapens onbruikbaar maakt, nu is er wereldvrede" (dat zeg ik dan krom) Ze zullen het geheimhouden voor eigen gerief, en overheersing. Pas als dat idee helemaal weg is, zijn we denk ik volwassen genoeg voor interactie met de andere buitenaardsen
Dit is toch wel duidelijk de gaafste foto die ik in lange tijd gezien heb.... De planning die hiervoor nodig is geweestquote:Op donderdag 26 maart 2015 22:51 schreef nikao het volgende:
Volgens de aluhoedjes natuurlijk leuke photoshop skills, maar damn wat een planning en gaaf resultaat!
ISS in front of the sun during eclipse:
[ afbeelding ]
Hebben we overigens ooit al eens een antwoord gekregen op wat ik nou zie als ik door m'n telescoop naar het ISS kijk en exact dit silhouette zie? Hebben Tingo en Biekje inmiddels zelf al eens gekeken?
of zijn de oogjes niet van de vage blogjes en fora af te houden?
Geweldigquote:Op donderdag 26 maart 2015 22:51 schreef nikao het volgende:
Volgens de aluhoedjes natuurlijk leuke photoshop skills, maar damn wat een planning en gaaf resultaat!
[ afbeelding ]
Hebben we overigens ooit al eens een antwoord gekregen op wat ik nou zie als ik door m'n telescoop naar het ISS kijk en exact dit silhouette zie? Hebben Tingo en Biekje inmiddels zelf al eens gekeken?
Snap jij ondertussen al hoe een raket werkt, en waarom je daar geen atmosfeer voor nodig hebt?quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:39 schreef Tingo het volgende:
[..]
Misschien gaan ze 't faken, zoals de Mars habitation onzin.
Duidelijk Photoshop, de zon staat veel te ver weg om zo groot te zijn (of het ISS is gigantisch!), en de zon lijkt niet eens bewogen terwijl die met bijna 800,000 kilometer per uur beweegt!quote:Op donderdag 26 maart 2015 22:51 schreef nikao het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:52 schreef Chrysippus het volgende:
[..]
Duidelijk Photoshop, de zon staat veel te ver weg om zo groot te zijn (of het ISS is gigantisch!), en de zon lijkt niet eens bewogen terwijl die met bijna 800,000 kilometer per uur beweegt!
quote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:52 schreef Chrysippus het volgende:
[..]
Duidelijk Photoshop, de zon staat veel te ver weg om zo groot te zijn (of het ISS is gigantisch!), en de zon lijkt niet eens bewogen terwijl die met bijna 800,000 kilometer per uur beweegt!
Blij dat je het toegeeft.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |