abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149948279
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 10:25 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

nu zijn we natuurlijk wel benieuwd welke je mooi vind :D
(ik tenminste wel *D)

Anders ff onder een spoiler ofzo?
In willekeurige volgorde, BenD, die van jou, Ener-G en koelkast :Y
pi_149948587
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 10:44 schreef Puala het volgende:

[..]

In willekeurige volgorde, BenD, die van jou, Ener-G en koelkast :Y
^O^
pi_149968381
Eigenlijk maken de astrofotografie-foto's het lastiger om te stemmen omdat dat soort foto's verder gaat dan een lange sluitertijd instellen en op het knopje drukken.. Dat is dan de reden dat ik startrails of de melkweg meer kan waarderen dan een stads plaatje bijvoorbeeld, maar die laatste categorie is vaak helderder, scherper en beter qua compositie, dus foto-technisch gewoon betere platen.. hmm lastig.. Na wikken en wegen op deze uitslag uitgekomen :P

Ener-G = 9 punten - Hier had ik zelf nooit opgekomen en vind het erg leuk bedacht, de uitwerking vind ik ook fraai, maar de compositie vind ik dan weer iets minder.. toch de hoogste score voor mij.
Koelkastje = 8 punten - Leuk hollands plaatje
BenD = 7 punten - De melkweg en het noorderlicht tegelijk op de plaat, nice :P
Flipmoehoe = 6 punten - Voor mn gevoel is de brug wat overbelicht, maar verder een erg heldere foto, goeie crop.
Worteltjestaart = 5 punten - geen idee hoe je het gedaan hebt, maar grappig effect
DonJames = 4 punten - Altijd leuk dit soort effecten, maar ik vind de plaat wat druk en weet niet goed waar ik naar moet kijken
OmeRon = 3 punten - Leuk concept, ik had alleen meer 'langs' de trein gekeken (dus in de rijrichting, of er tegenin zodat de voorkant in beeld was), nu maakt het de plaat wat saaier doordat het eigenlijk niet duidelijk is wat nu centraal staat in de foto
MoChe = 2 punten - Bij startrails wil ik toch altijd wel de poolster zien (of in ieder geval het midden van de foto waar alles om heen draait) en dat maakt de foto in mijn ogen niet af..
Hiddit = 1 punt - Ook hier mis ik een beetje het centrale object (de maan? jupiter? de weg?), terwijl de lijnen in de foto leiden naar de horizon en daar is niets te zien.
pi_149968987
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 09:22 schreef Ener-G het volgende:
9 punten: OmeRon - duidelijk lange sluitertijd door de beweging.
8 punten: DonJames - idem, en leuke perspectieflijnen. highlights doen wel wat donker/flauw aan.
7 punten: MoChe - fraaie startrails
6 punten: Flipmoehoe - fijne compositie met de kabels, jammer dat de zwaan zelf uitgebeten wit is. Het is ook wel een extreem licht/donker contrast wat dat betreft, altijd lastig.
5 punten: hiddit - Redelijk minimalistische plaat, wel de beweging van de autolampen gevangen. Had iets prominenter gemogen
4 punten: Worteltjestaart - Leuk :) mis alleen een beetje de context eromheen, ipv 1 grote zwarte leegte.
3 punten: Koelkastje - Leuke panorama, alleen door het dijkje lijken de huizen een beetje vreemd afgesneden/weggezakt in het landschap
2 punten: BenD - Mis de spanning, zie ik daar wel een lichte hint van (groen) poollicht rechtsonder?
1 punten: Thrilled - Idem, centrale compositie waardoor ik het idee heb dat het iets spannender kan als je de nevel meer links of rechts in beeld plaatst. Foto lijkt ook niet helemaal scherp, de sterren zijn niet rond maar lijken wel driehoekjes. Wat ik wel zonde vind is dat je er nooit aan af ziet hoeveel werk zo'n foto vereist.
Je punten van kritiek zijn helemaal terecht :P Had het zelf ook graag anders gezien ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_149971863
@thrilled; juist dan kan je met je crop nog alle kanten op qua compositie ;)
Toevallig net blogpost zitten schrijven over compositie in astrophotography ;)
pi_149977863
9 punten: Ener-G - Erg origineel idee, mooi uitgevoerd, zonde van die felle koplampen.
8 punten: MoChe - Jammer van de vliegtuig strepen, maar vind de compositie wel mooi.
7 punten: OmeRon - Goed vastgelegd hoe de trein altijd keihard voorbij snelt.
6 punten: Worteltjestaart - Mooi effect, wordt er nu iets ingegoten of stijgt er iets uit op?.
5 punten: Flipmoehoe - Vind de brug net teveel licht weerkaatsen.
4 punten: Koelkastje - Je foto lijkt een beetje wazig aan de linkerkant.
3 punten: Thrilled - Jammer dat je foto niet helemaal scherp is, wel mooi om te zien.
2 punten: DonJames - Vind je foto net wat te druk.
1 punt: hiddit - Ik moest even zoeken waar het lange sluitertijd effect nu vandaan kwam.
pi_149978981
9 punten: Ener-G. Erg leuk effect. Fijn ook dat de foto nog nét in het blauwe uur is genomen. De autolampen storen me niet, denk zelfs dat ik de plaat zonder auto minder zou vinden.
8 punten: Worteltjestaart. Het intrigeert me. Volgende keer op de één of andere manier een mad scientist erbij plaatsen? :P
7 punten: Flipmoehoe. Mooie nachtelijke plaat van Rotterdam. Geen winnaar omdat ik hem eigenlijk iets te cliché vind, als ik heel eerlijk ben.
6 punten: Omeron. Voor mijn gevoel komt de trein van buiten (linksboven) de foto ingereden (naar rechtsonder). Voor mij werken leading lines beter wanneer ze de foto ingaan.
5 punten: Koelkastje. Ik vind het wel een leuk Hollands dorpje, ik zie er alleen de lange sluitertijd niet zo in. Als je de foto met een korte sluitertijd had genomen en een hogere ISO had je eigenlijk hetzelfde gehad.
4 punten: MoChe. Leuke plaat, eeuwig zonde van dat vliegtuig :(
3 punten: hiddit. Als je de lichtstrepen van de auto's wil laten zien, zorg er dan voor dat dat prominent in beeld komt!
2 punten: Thrilled. Tsja, astrofotografie. Sorry, ik kan er over het algemeen echt helemaal niks mee. Geen lijnen, geen diepte, compositie is er meestal niet echt. Maar bij jou is er tenminste nog een soort onderwerp (de witte blob in het midden).
1 punt: BenD. Een donker vlak met witte spikkels. Het zal best heel moeilijk zijn om te maken, maar ik vind het gewoon niet spannend om naar te kijken. Sorry.
pi_149979178
is het al zover dat we Ener-G als winnaar uit kunnen roepen? ;)
  dinsdag 24 februari 2015 @ 10:31:37 #99
230730 Koelkastje
Mental Madness
pi_149980957
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 09:09 schreef Flipmoehoe het volgende:
is het al zover dat we Ener-G als winnaar uit kunnen roepen? ;)
Dat denk ik wel, maar ik wil nog wel graag stemmen :P!
Hmz...
  dinsdag 24 februari 2015 @ 12:20:01 #100
24636 OmeRon
89 coffees per day
pi_149984907
9 punten - Ener-G - De laatste tijd kom ik deze foto's erg veel tegen. Het clubje waar ik weleens mee te maken heb is nu ook druk bezig met lange sluitertijden en de spoorwegovergangen zijn erg populair. Erg leuk gelukt!
8 punten - DonJames - Deze foto heb ik zelf denk ik al 30 keer gezien. Maar toch vind ik deze ook goed gelukt.
7 punten - Koelkastje - Erg mooie panorama. Het lichtspel werkt erg goed.
6 punten - Flipmoehoe - Meer een foto in het donker dan een lange sluitertijd foto. Maar ik vind hem wel erg goed.
5 punten - Worteltjestaart - Erg gaaf gedaan. Maar ik vind dat de foto aan de bovenkant wel erg plotseling ophoudt.
4 punten - MoChe - Inderdaad jammer van de vliegtuigstrepen. Verder goed gelukt!
3 punten - BenD - Mooie sterrenfoto. Verder niets.
2 punten - Thrilled - Op zich indrukwekkend, maar jammer dat het iets onscherp is.
1 punt - hiddit - Had wat mij betreft horizontaal voor de helft gecropt kunnen worden.
We only speak about a problem if there is a solution. Otherwise we call it a fact.
  woensdag 25 februari 2015 @ 20:31:32 #101
230730 Koelkastje
Mental Madness
pi_150042409
9 punten: Ener-G - Leuk gevonden en goed uitgewerkt maar eens met Thrilled dat de compositie wel beter had gekunt.
8 punten: Flipmoehoe - Mooi beeld van de brug, alleen jammer van het zeer overbelichte gedeelte.
7 punten: DonJames - De tram is mooie toevoeging en de afmaker van deze foto.
6 punten: MoChe - Die vliegtuigstrepen! Voor de rest puike plaat.
5 punten: OmeRon - Niet spannend genoeg maar wel punten omdat het duidelijk een langesluitertijd foto is.
4 punten: Worteltjestaart - Mooi effect maar dit had je ergens op een locatie moeten doen, had veel toegevoegd.
3 punten: hiddit - Veel te veel zwarte lucht zonder dat het wat toevoegd.
2 punten: Thrilled - Eens met worteltjestaart, wel spannender maar niet helemaal scherp.
1 punt: BenD - Eigenlijk wat meerderen zeggen, technisch goed maar totaal niet spannend
Hmz...
pi_150047491
9 Ener-G
8 Don James
7 Koelkastje
6 Flipmoehoe
5 Ben D
4 OmeRon
3 Worteltjestaart
2 Hiddit
1 Thrilled
пусть всегда будет солнце
pi_150100841
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 23:41 schreef Ener-G het volgende:
Hopla:

[ afbeelding ]
De overduidelijke winnaar :Y
Gefeliciteerd *O*

Wat word het nieuwe onderwerp?
pi_150100895
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 08:12 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

De overduidelijke winnaar :Y
Gefeliciteerd *O*

Wat word het nieuwe onderwerp?
Ho ho, we hebben nog één stemmer te gaan :{w niet dat iemand Ener-G nog in kan halen

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:14 schreef hiddit het volgende:
...
Lokquote!
pi_150100920
ah stom! ik had 9 stemmers geteld, maar moeten er natuurlijk 10 zijn :@
pi_150103273
hiddit houdt het wel spannend ;)
Ik heb in ieder geval al een onderwerp klaar staan om te posten :P
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_150103494
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 10:08 schreef Ener-G het volgende:
Alles is nog mogelijk! Misschien wordt je wel gediskwalificeerd, of besluit je na "enig aandringen" je inzending terug te trekken..

pi_150106276
normaal zou ik zeggen.. kom maar op met het onderwerp.
Meer tijd om foto's te maken.

Maar die ene dag boeit nu ook niet meer :P
pi_150133586
Inderdaad, hopelijk weer een leuk onderwerp voor de volgende :)

In het kader van lange sluitertijden, vanavond weer even buiten gespeeld:

Leuk speelgoed, smaakt naar meer :9
pi_150137011
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 00:29 schreef Thrilled het volgende:
Inderdaad, hopelijk weer een leuk onderwerp voor de volgende :)

In het kader van lange sluitertijden, vanavond weer even buiten gespeeld:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Leuk speelgoed, smaakt naar meer :9
En dan kom je nu met deze aanzetten :P Mooi werk!

Gefeliciteerd Ener-G *O*
pi_150138380
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 10:08 schreef Ener-G het volgende:
Nou kom maar op met het onderwerp :)
pi_150142564
Er zit weer mooi werk bij :)

Hopelijk heb ik bij het volgende thema weer een inzending!
pi_150143306
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 10:00 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

Nou kom maar op met het onderwerp :)
Stiekem heb ik dat al gegeven :P

FOT / Maandelijkse fotowedstrijd maart 2015: "Een"

[ Bericht 8% gewijzigd door Ener-G op 28-02-2015 14:02:08 ]
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  zaterdag 28 februari 2015 @ 20:03:13 #114
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_150154344
Gefeliciteerd Ener-G!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')